TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
3D Studio Max, Maya, czy można dostać jakiekolwiek wersje do nauki? , DmK 19/10/13 11:16 Chciałem zacząć znowu zabawę z modelowaniem 3D, dawno temu korzystałem z Maya PLE, którą wycofano. Czy jest teraz jakaś legalna metoda nabycia tych programów w celach edukacyjnych, nie studiując?- zawsze możesz , myszon 19/10/13 11:22
zapisać się na "studia". Często semestr kosztuje od 50zł. Czasami nawet pierwszy jest za darmo. - testówka jest na 30 dni , ptoki 19/10/13 11:27
http://www.autodesk.pl/...odesk-3ds-max/free-trial
Jak masz 2-3 komputery to spokojnie poklikasz te 2-3 miesiące. I nikt sie nie przyczepi.
Ale eula nie czytalem wiec lepiej sie upewnic. - mozesz śmiało ściągnąć , szelas 19/10/13 12:24
wersję studencką. Nie ma żadnych ograniczeń w działaniu. Nie ma weryfikacji czy faktycznie jesteś studentem. Oczywiście nie możesz używać tej wersji komercyjnie- zapomniałem podać linka , szelas 19/10/13 12:27
students.autodesk.com/ - Dzieki , DmK 19/10/13 13:19
Nie wiedziałem o tej wersji.
- Swoją drogą , DmK 19/10/13 13:21
Nie rozumiem dlaczego nie ma wersji, na której można się normalnie uczyć. Maya PLE była świetnym rozwiązaniem i wyjątkiem na rynku. Jeżeli dobrze pamiętam to chyba po przejęciu przez Autodesk zaprzestano rozwijać tą wersję...- wszystkie produkty autodesk , szelas 19/10/13 15:29
mają pełną wersję studencką (bez licencji na komercyjny użytek)
- blender , RusH 19/10/13 16:28
blender jest za darmo i otwartyI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - szkoda czasu na niego , juzek 19/10/13 20:18
i tak prędzej czy pozniej będzie się przestawiał na 3d maxa- bo?????????? , hokr 22/10/13 20:37
zawsze warto znać więcej niż mniej, poza tym blender jest coraz bardziej popularny i mimo tego, że w maxie pracuję od wersji r2, to według mnie blender jest znacznie przyjemniejszy, a autor chce zacząć "zabawę" ;P- problem zaczyna się , juzek 23/10/13 00:35
jeśli chcemy robić rzeczy nieco bardziej złożone lub złożone..
poza tym .. podstawowy workflow w maxie nie jest trudny i to przesada że blender jest w tym jakoś wybitnie fajny.
bo co w maxie jest trudnego w zwykłym modelowaniu? właściwie nic -> trzeba tylko trochę go opanowac.. tak samo jak blendera.- ja nie napisałem, że , hokr 23/10/13 08:32
w maxie się modeluje trudno, tylko, że workflow w innych programach jest lepszy.. czyli w maxie musisz się więcej oklikać żeby zrobić tę samą rzecz i dłużej Ci ona zajmuje.
Nie jestem jakimś fanboyem blendera, ale wystarczy spojrzeć na jakieś lepsze shorty zrobione w B. i od razu widać, że to nie jest zabawka. Jak dla mnie to jeszcze kilka lat i ten soft(o ile będzie się rozwijał) będzie coraz bardziej wykorzystywany w mniejszych studiach, to jest jednak wielki plus, że jest darmowy.
Max czysto po instalacji to wielkie nic, ten program ratują pluginy i skrypty, które powoli są standardowo wprowadzane i nie piszę, że jest zły, bo każdy soft ma swoje + i -, zresztą od jakiegoś czasu programy sobie kradną patenty i granica między nimi się zaciera ;)
- Dmk , hokr 22/10/13 20:40
jeżeli chcesz jako hobby to Blender w zupełności Ci wystarczy, workflow znacznie lepszy niż w 3ds max i maya, ten soft ma wszystko i jest darmowy- Dasz linke do jakiegos sensownego tutoriala? , ptoki 22/10/13 20:57
Bo to co znalazlem i rzucilem sobie na oczy bylo okropnie niezjadliwe. A chcialbym umiec troche modelowac w 3d...- akurat , hokr 22/10/13 21:08
blender w modelowaniu poligonami ma jeden z lepszych workflow, tylko trzeba opanować skróty... dawniej nienawidziłem tego programu przez okropne UI, ale teraz sporo się zmieniło...
dlaczego niezjadliwe?- niezjadliwe bom ogladal, klikal i ni w ząb nie kumał , ptoki 22/10/13 21:30
O ile za młodu coś tam w imagine udalo mi sie wyklikać o tyle w blenderze nie rozumiem podstaw.
A te zazwyczaj w tych tutkach co widziałem były poomijane.
A ja bym chciał prste wyjasnienie jak te siatki modyfikować userfriendly, jak je z palca edytowac aby wszystko wyszlo równo i tak dalej...- tu masz podstawe fajnie wytłumaczone , hokr 22/10/13 21:41
http://cgcookie.com/...introduction-for-beginners/
no i najważniejsze trzeba się zawsze na początku trochę pomęczyć.. a jeżeli chcecie tylko modelować, a szczególnie organikę to dobrym programem jest silo3d, trochę już zapomniany i nie jest darmowy, ale prosty w obsłudze, bo to było stawiane na pierwszym miejscu- Mi raczej trzeba relatywnie proste kształty edytować. Zerkne i spróbuję. , ptoki 23/10/13 07:51
Dziękuję.- jeszcze , hokr 23/10/13 08:21
przypomniał mi się jeden prosty darmowy i lekki program do modelowania -Wings 3D. Odstrasza ui, bo jest minimalistyczne, ale znam kilka osób, które modelują w nim w profesjonalnej robocie i sobie go bardzo chwalą. Oczywiście wszystkie programy, które podałem, to do modelowania subdivs, nurbsy to inna bajka :)- Dzieki. Dla mnie ważne jest aby dało się te dane wczytać do czegoś innego jako STL (OIDP) , ptoki 23/10/13 09:06
A potrzeb chyba nie mam wygórowanych :)
Popróbuję.
- to ma być hobby, które kiedyś może przejdzie w zawód , DmK 31/10/13 15:02
a dlatego max (lub maya) bo miałem go na studiach 2 lata a z Mayką bawiłem się 2 lata dla przyjemności ;) Z Blenderem może być jak z Google Reader, nagle zamkną i nie będzie alternatywy dobrej.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|