TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Paląca sprawa - alfa 156 - co mógł skopać mechanik? , Chrisu 22/11/13 14:57 Skopiuję z autokącika, bo sprawa pilna a z odpowiedziami krucho ;)
Wczoraj znajoma odbrała auto od mechanika - świeciła się kontrolka świec żarowych. Facet wymienił 4 świece. Dzisiaj po południu koleżanka próbuje zapalić, a tu nic - kontrolka świec się pali, auto dymi gdzieś zaraz za silnikiem i - jak mi się wydaje (napisała maila) - nie może odpalić. Facet podszedł (zakład jest niedaleko) zrobił oczy jak 5 zł i mówi, że nie wie co jest. A do tego do jutra już go nie ma.
Silnik jak się nie mylę 1,9.
Macie jakieś pomysły, co mógł zepsuć? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - aha , Chrisu 22/11/13 15:01
tu dlatego, że znamy się na wszystkim, a zdjęcia są w necie (zapewne ;-) ). /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - fajne masz podejście do mechanika.... , Killer 22/11/13 15:03
świeci się kontrolka , wymienił świece to jeszcze nic nie zepsuł.. moze i nie naprawił ale od czegoś trzeba zacząć.. sprawdź przewody.. taki mój strzał...Kiedyś normą był ogół a nie margines... - no rozumiem , Chrisu 22/11/13 15:23
choć do mechanika jest 100m i dziwne, żeby po tylu (nawet alfa) padła ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Hmm , w1lko 22/11/13 16:12
Jakie przewody?- zasilające , Markizy 22/11/13 18:00
świece żaroweNa Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770
- Po konsultacji ze znajomym... , JE Jacaw 22/11/13 15:06
...który "mile" wspomina swoją 155, to mechanik mógł nic nie zepsuć. Po prostu to jest opcja fabryczna w alfach. ;-)Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - dlaczego właściciele , Killer 22/11/13 15:45
alfy romeo nie witają się ze sobą po południu ??
- Bo się widzieli rano w serwisie..Kiedyś normą był ogół a nie margines... - no dobra pośmialiśmy się a teraz , Chrisu 22/11/13 15:49
co to może być, że dymi jeszcze PRZED zapaleniem? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - niemożliwe , ham_solo 22/11/13 15:57
nie ma dymu bez ognia ;)SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
www.phurand.pl
www.uzywane-gry-konsole.pl - elektryka , Adex1234 22/11/13 15:57
ew. pompa paliwa - jeśli dymi przed zapłonem (kręceniem)http://hwbot.org/user/adex1234 - jeszcze kwestia , Adex1234 22/11/13 15:59
czy dymi na zimnym silniku (pewnie tak skoro nie pali?)http://hwbot.org/user/adex1234
- a na jaki kolor dymi? , Markizy 22/11/13 18:03
bo może to że kopci koło silnika świadczy o uszkodzeniu wydechu. A Jeśli kopci na biało to by świadczyło o tym że mieszanka się nie spala w ogóle bo świece nie grzeją.
Ewentualnie co mi przyszło do głowy może typ gdzieś uszkodził kabel od sterownika co zasila świece lub go nie podpiął z powrotem.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - z tym że w dizlu , Chrisu 22/11/13 18:50
to świece tylko "wspomagają" zapłon, a nie mają nic do spalania... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - zgoda , Markizy 22/11/13 20:25
ale jak nie zagrzeją powietrza wewnątrz komory do rozruchu to nie dojdzie do zapalenia mieszki, co spowoduje że rozpylone paliwo zostanie wypchnięte na zewnątrz w postaci białego obłoku (oczywiście jak się chwile pokręci). Obecne diesle na CR mogą zapalać bez grzania świecami jak jest ciepło, ale w zimie i tak muszą podgrzać je w środku bo inaczej nie zapali.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - to jak to jest, że w moim , Chrisu 22/11/13 20:46
dizlu świece właczają się jak temp spadnie < 5*C...
No i jak w takim razie zapalają np wibratory (takie do betonu) z dizlem... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - co do , Markizy 22/11/13 22:02
wibratorów do betonu to nie wiem. A co do twojego auta to jak masz silnik common rail to tam ciśnienie wtrysku jest znacznie wyższe niż w starszych układach, dodatkowo występuje kilka dawek paliwa co ułatwia poniekąd zapłon całości mieszanki przez lepsze wymieniania paliwa z powietrzem, dodatkowo u ciebie też nie ma komory wstępnej/wirowej tylko jest wtrysk bezpośredni. Trochę podobnie jest przy pompo wtryskiwaczach VW których też nie ma komory wstępnej/wirowej, jest podział dawki i wysokie ciśnienie wtrysku.
Najbardziej prawdopodobne jest to że występuje wtrysk bezpośredni i dzięki niemu silnik zapali przy niższej temperaturze, chociaż raczej wątpliwe jest że ECU nie załącza świec nawet w momencie rozruchu (dla zimnego).Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - przy , Markizy 22/11/13 22:08
bliższym zapoznaniu się z jednym artykułem, wychodzi że na to czy diesel zapali na zimnym ma wpływ wtrysk bezpośredni i ciśnienie wtrysku.
" Ze wzgledu na głośną pracę silniki te były montowane w pojazdach osobowych niezwykle żadko. Pierwsze zastosowania miały miejsce w samochodach Mercedes. Konstrukrorzy zastosowali w silnikach komory wstępne które miały bezpośrednie połaczenie z główną komorą spalania. Pozwoliło to na zastosowanie wtryskiwaczy czopikowych. Także obniżenie ciśnienia wtryskiwanego paliwa znacznie wyciszyło prace diesla. Silniki ciszej pracowały ale pojawiły się inne kłopoty. Trudności w uruchomieniu na mrozie. Silniki te wymagały żarzenia i nawet gdy były gorące trzeba było używać świec żarowych."
z
http://www.commonrailforum.pl/...kiwacz-t1537.html
Przy wibratorach do betonu prawdopodobnie jest wtrysk bezpośredni bo są niskie jednakowe zawsze obroty.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770
- Na pierwszy strzał , Fl@sh 22/11/13 16:16
Kolo nie dociągnął świec, poluzowały się, nie ma kompresji i nie chce palić. Kontrolka się zaświeciła jak wyjechała od mechanika, czy wcześniej?Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - mechanik zjebał - mechanik naprawia , Piratez 22/11/13 16:17
po co drążyć temat? - cieżko powiedzieć , Seba000 22/11/13 16:49
bo mało wiemy
Ja sciagnoł bym ta maskownice górną i sprawdził czy świece są podłaczone
Bo może u mechanika odpalił bo silnik był jeszcze na tyle ciepły a teraz na zimno nie pali
Jeśli faktycznie gdzies tam dymi to może nie dokręcone ale chyba to by mechanik się kapnołNokia 3110>3210>3310>8110
>6210>6310>6270>SE T610>5500sport
>n70>n73>e51>n79>SE Xperia ARC S>I 4S - zmien mechanika...i to natychmiast.. , fun 22/11/13 16:49
Kontrolka swiec zarowych absolutnie nie wskazuje na ich awarię...to można tylko przez pomiar ich opornosci stwierdzic..kontrolka swiec zarowych wskazuje na awarie układu zasilania paliwa...a mianowicie wtryski, pompa, egr....podjechac z kompem i zczytac auto...bedzie wszystko wiadomo..."..We didn't find life on Mars. It
found us. ..." - .... , fun 22/11/13 17:04
mi kiedys przy wymianie akumulatora i odłączeniu prądu na kilka godzin komputer zgubił parametry wtrysków...objaw ten sam..kontrolka swiec, brak zapłonu a jak go udało się go odpalić to chodził na 3 gary i dymił jak lokomotywa...w serwisie wczytano mi na nowo nastawy wtrysków i do dzisiaj szafa gra."..We didn't find life on Mars. It
found us. ..." - i ten dobrze gado , MayheM 22/11/13 20:11
moze byc uklad wtryskowy (np. zalane gowniane paliwo go dobiło). EGR nie ma wplywu przy odpalaniu.- Bajdełej to EGR to "najdelbiniejszy" układ jaki wymyślono , McIsland 22/11/13 22:03
dosyłanie spalin do układu dolotowego, jest pomysłem zgoła "qtwa nierozsądnym"GTD ... - Wyspa ,nie pij juz wiecej. , speed 22/11/13 22:20
_____________- recyrkulacja spalin , Demo 23/11/13 07:57
z pkt. widzenia ekologii może i ma sens, ale nie mów, że to poprawia pracę silnika. W Lanosie zaślepiłem sobie i silnik zdecydowanie płynniej i lepiej chodził. Tyle, że na LPG i tak spełniał normy spalin.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - u mnie , Markizy 23/11/13 08:52
natomiast po zaślepieniu egr silnik zdecydowanie słabiej hamuje auto po ściągnięci nogi z gazu :)Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - w nie każdym autku się da , Demo 23/11/13 09:48
nowsze furki wywalą stos błędów jak się zaślepi :(napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - to się , Markizy 23/11/13 09:59
zgadza, przy czym te starsze mniej skomputeryzowane dają sobie rade. A co do zaślepiania EGR w nowych to chyba jest możliwe też zrobienie tego tylko trzeba się więcej pogimnastykować.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - w wielu wystarczy dziurka w przesłonie , Artaa 23/11/13 11:03
czyli zaślepiasz grubszą bachą z wywierconym otworze.
Szczególy na forum danego modelu auta... ;-)
Podobna sprawa przy dwóch lambdach, często wystarczy drugą trochę odsunąć i już ECU nie marudzi.
http://allegro.pl/...-3mm-m18x1-5-i3671383149.html
- Wobec takiego argumentu , McIsland 24/11/13 22:47
z tak doświadczonym życiem człowiekiem, nie jestem wstanie podjąć dyskusji...GTD ...
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|