|
OBECNI NA TPC |
|
|
» NWN 05:07 » Shark20 02:49 » MARC 02:08
Dzisiaj przeczytano 41123 postów, wczoraj 25974
Szybkie ładowanie jest: włączone.
|
|
|
|
|
|
TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] Motoryzacja. Silnik. , Bitboy_ 26/11/13 20:18 Witam.
Nie ukrywam że znam się na budowie i zasadach działania silników spalinowych. Ale takiego problemu jeszcze nigdy nie miałem.
Dlatego piszę między innymi tutaj, może ktoś bedzie mieć jakiś pomysł.
Zacznę od początku. Objawy.
W lecie (przy dodatniej temperaturze) - nie występują.
Silnik zapala szybko i pracuje równo. Po przejechaniu zaledwie 500m, z przegrody silnika wydobywa się tajemnicze buczenie. Jest okresowe. Pojawia się znikąd i kończy w niespodziewanym momencie. Doszedłem do tego że ma coś wspólnego z filtrem powietrza (kiedy otwieram pokrywę filtra - słyszę je spotęgowane).
Abstrahując od buczenia, które przeboleję.
Efekt jest taki, że kiedy po przejechaniu rano 500m od domu, nie muszę wciskać pedału gazu. Po prostu wbijam bieg, i autko samo jedzie. Tak się dzieje aż do rozgrzania silnika (jakieś 4km w drodze do pracy - mniej więcej - połowa).
Drugi efekt to pożeranie paliwa, jeśli moje kalkulacje są poprawne, to w zimie połyka nawet 1/2 paliwa więcej (czyli jakieś 18l/100km!).
Moje podejrzenie to regulator wolnych obrotów/silnik krokowy.
Co Wy na to?9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - a jak obroty? , majek 26/11/13 21:04
I czy temperatura sie stabilizuje? moze termostat nie dziala prawidlowo i bogatsza mieszanka jest podawana? Mialem podobne objawy w Xsarze Powodem byl czujnik temp. Auto jakby dostawalo Turbo i samo dodawalo gazu.
... ale jak to?!
- Przeływomierz , blimek 26/11/13 23:40
Vectra ?twojepc - forum światopoglądowych ekspertów - Dzięki panowie :) , Bitboy_ 27/11/13 11:33
Na 99% to jednak silnik krokowy/regulator obrotów/"zawór bocznikowy powietrza".
Po wyplacie zamawiam nówkę i biorę się za wymianę.
Co do pytań o serwis - nie korzystam. Sam serwisuję.
Sorry że nie podałem szczegółów, silnik na wtrysku, benzyna (jak już chyba wiecie).
Dzięki za porady!9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P
- może to za proste , Artaa 26/11/13 21:21
ale co mówi serwis? ;-)
Takie zgadywanie przez internet i to jeszcze bez znajomości autka i modelu silnika, to wróżenie z fusów... - a to , ibiz 26/11/13 21:28
pytanie też z serii "zgadnij jaki mam silnik"?
W przypadku silnika gaźnikowego odpowiedzią może być automatyczny układ ssania. Jak się zepsuje, to objawy mogą być podobne...- dokładnie.. , slawq 26/11/13 21:52
albo jakieś podciśnieniowe układy recyrkulacji - kumplowi tak wyło w Oplu OmegaASUS K8N-E ,A64 3@3.4,1024MB,
hdd 410GB,Teac W54E,Nec 500,NEC
791SB,Palit7300GTddr3, LogiMX500
- przeplywomierz , Okota 26/11/13 22:16
123Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander - masz turbo? , Kosiarz 26/11/13 23:06
bo wyglada na objawy uwalonego. albo uszczelniacze albo cos w tym kierunku. ale tylko zgaduje bo nie napisales nic o samochodzieAle urwal... - oj panowie... , elliot_pl 26/11/13 23:19
tyle czasu na forum a nie wiecie jaki ma silnik...
V6 2.5 Duratec 24Vmomtoronomyotypaldollyochagi... - mam podobnie (również Duratec 2.5L V6) , Adex1234 27/11/13 08:01
z tym że u mnie buczy chwilkę czasem jak wrzucę na P (automat) - samochód ma niski przebieg (ok. 120 tys - 99').http://hwbot.org/user/adex1234 - wg. fachowców z forum forda , Adex1234 27/11/13 08:11
to zawór bocznikowyhttp://hwbot.org/user/adex1234
- zawór bocznikowy , smirnof808 27/11/13 09:02
wymieniałem w swoim mk3 bo buczał jak batory. Koszt jakieś 400 zł wymiana to dwie śrubki i wtyczka 10 min roboty. Można podobno go czyścić ale nie miałem nerwów na babranie się z tym. W tym silniku wkurwia mnie jeszcze alternator który wydaje dźwięki o wysokiej częstotliwości - podobno ten typ tak ma. Teraz szukam w okolicach Kielc warsztatu który zajmie się wymianą dynamiczną oleju w automacie i mam z tym mały kłopot.
Co do spalania w zimie to faktycznie do czasu rozgrzania silnika to łyka dużo ale potem w trasie się stabilizuje. Jednak krótka jazda zimnym po mieście potrafi osuszyć zbiornik...
- a co powiecie na takie objawy? (Mazda 626) , Chrisu 27/11/13 08:41
mazda 626, 99 rok, silnik 1,9 z turbo i jakby to miało znaczenie to w kombiku. Jak samochód sobie ostygnie, to dopóki się nie rozgrzeje, to przy niskich obrotach (tak do powiedzmy 1700) szarpie. Przy wyższych obrotach jest wszystko OK, jak się zagrzeje też nic się nie dzieje. Po kilkunastu tkm zaczyna szarpać też ciepłe. Auto było podpinane do kompa i wszystko było OK.
I tak już z trzecią taką mazdą z tym silnikiem jest. We wszystkich jak przebieg jest > 400tkm. Pompa w jednej wymieniona - nie pomogło. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - tia... , ThY 27/11/13 09:03
w 626 nie było 1,9 diesel tylko 2.0, nie istotne.
Co do pytania, pompa jak pompa, może być zaszlamiona, ale to na ogół afektuje zmuleniem i małą mocą, natomiast moim skromnym zdaniem powinieneś zainteresować się zaworami w nią wkręconymi (spv, tcv). Drogie jak złe, ale są 'odpowiedniki' do Opla, dużo tańsze. Testowo, możesz owe zawory zamienić z auta, które takich objawów nie generuje.
Generalnie, w tym aucie, w dieslu, takie problemy to temat rzeka, forumowi znachorzy nigdy zdalnie nie odważą się stawiać 100% diagnoz :(- tru 2.0 , Chrisu 27/11/13 09:24
zaworki w pompie były też wymieniane - nie pomogło :/ /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - A próbowałeś , biEski 27/11/13 11:04
na Mazdaspeed.pl ?- nie , Chrisu 27/11/13 11:11
dzięki. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- sprawdzałeś , Markizy 27/11/13 09:59
czy nie masz czasem wody w filtrze paliwa? Brat miał tak w BX1,7TD że do pewnym obrotów szedł, później się na chwile zawieszał na konkretnych obrotach, po jakby przełamaniu szedł już dobrze w górę dobrze.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - układ zasilania paliwem , Chrisu 27/11/13 10:05
sprawdzany, czyszczony, filtry zmienione... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - to jeszcze , Markizy 27/11/13 10:43
jedno co mi przychodzi do głowy to łapanie powietrza do układu paliwowego ale to można zobaczyć tylko przez przeźroczyste wężyki. A tak to brak mi pomysłów.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - też tak sobie myślałem , Chrisu 27/11/13 11:13
znajomy twierdzi, że jest OK (choć dla mnie to jedyna rzecz która może jeszcze wchodzić w grę). Znajomy kupuje te Madzie jako woły robocze - średnio robi 80tys km rocznie, dlatego ma już trzecią ;) Pierwsza zezłomowana (choć to szarpanie to był jedyny problem ;) ), a druga stoi w krzakach - albo naprawi, albo na części zostanie. Z trzecią zaczyna dziać się to samo... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - TCV niby do przeczyszenia , biEski 27/11/13 12:25
.....
- Podepne sie - Hyundai Santa fe Dizel 2.0 , Lukx 27/11/13 09:31
czasem przy dynamicznej zmien biegow np z 3 na 4 przy 2.5 tysiacach obrotow wskazowka samoczynie potrafi dobic do 3 tysiecy , slychac jak silnik wyje ale nie czuc zadnej mocy wrec przeciwnie jest wrazenie jak by sie kola slizgaly - sprzeglo . Na niskich obrotach niema tego objawu - start i rusznaie z miejsca bezbolesne . Start z 3 biegu konczy sie zgasnieciem silnika - nawet przy 2 czuc ze jest ciezko i nie mam wrazenia zeby sprzeglo sie slizgalo . Ma ktos jakis pomysl - przebieg 160 tysiecy... geniusz ludzki jest ograniczony ,
a głupota ludzka nie ... - jak dodajesz gazu , MayheM 27/11/13 16:01
na biegu, obroty rosna a auto nie jedzie, to zawsze jest wina sprzegla. Zwlaszcza to odczujesz na wyzszych biegach wlasnie w okolicy maks. momentu obrotowego. 160tys to sluszny przebieg na zmiane sprzegla w dizlu.
- Dzięki Panowie. , Bitboy_ 27/11/13 15:47
Na 99% to jednak silnik krokowy/regulator obrotów/"zawór bocznikowy powietrza".
Po wypłacie zamawiam nówkę i biorę się za wymianę.
Co do pytań o serwis - nie korzystam. Sam serwisuję.
Sorry że nie podałem szczegółów, silnik na wtrysku, benzyna (jak już chyba wiecie).
Dzięki za porady!9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|