Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » MARC 02:08
 » Shark20 02:05
 » RoBakk 01:51
 » Rybeck 01:27
 » Martens 01:06
 » rainy 00:57
 » spidi 00:42
 » Paweł27 00:36
 » m&m 00:35
 » rzymo 00:35
 » b0b3r 00:22
 » dugi 00:21
 » NWN 00:20
 » Logan 00:16
 » mnih 00:10
 » cVas 00:08
 » Wedrowiec 00:08
 » Visar 00:06
 » Raist 00:04
 » muerte 00:04

 Dzisiaj przeczytano
 41129 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[tel] Przeniesienie numeru stacjonarnego , mnih 22/12/13 17:51
Witam, czy ktoś przerabiał może przenoszenie numeru stacjonarnego (dialog) do innego operatora - byle nie tpsa.
Myślałem o przeniesieniu np do play domowy ( z tego co wyczytałem to działa jak komórka jednak z ograniczeniem terytorialnym). Z tym że można znaleźć wiele nieprzychylnych uwag na temat tego rozwiązania: brak zasięgu mimo pełnego zasięgu 3g 'standardowego' playa, lub też problemy z dodzwonieniem się na taki numer z innych sieci komórkowych. Korzysta może ktoś z tego rozwiązania ? - jak to się sprawuje ?
Inną opcją jest przeniesienie do operatora VoIP - jednak dziesiątki dziwnych operatorów niewiadomego pochodzenia trochę odstrasza. Może ktoś polecić jakiegoś zaufanego operatora + opisać dokładniej jak wygląda to rozwiązanie ( rozumiem ze muszę się zaopatrzyć w telefon VoIP, i korzystając z mojego łącza, można się do mnie dodzwonić na przeniesiony numer stacjonarny ? - i co ze zmiennym IP ? )
Czemu o to pytam ?
- po pierwsze jakość usług w Dialogu, mam u nich telefon od wieeelu lat i nie było problemu aż do teraz, od jakiegoś miesiąca telefon ciągle łapie awarię, średnio co 2 dni nie działa ( zero sygnału, a próbując się dodzwonić - 'abonent niedostępny'). Po zgłoszenie awarii ( po 10 minutach wiszenia i rozmowy z automatem, a ostatnio słuchaniu kolejnych życzeń świątecznych dla ich kochanych klientów) - w ciągu około 24h naprawiają, zdalnie.
Jak się dowiedziałem od operatora zgłaszając kolejną awarię, technik jako naprawę zapisał 'reset portu'. I taki 'reset' pomaga na dzień, dwa i ponownie to samo. Dowiedziałem się też ze Dialog ma 48h na naprawę, i jeśli to zrobią nie należy się żadna rekompensata, no i jak potwierdził to pan z infolinii, awaria co 2 dni naprawiana w 47 godzin ( czyli telefon działający przez 1h co 47h ) nie uprawnia do żadnych pretensji i obniżenia abonamentu :)
Ostatnio zacząłem już podejrzewać że to sposób dialogu na pozbycie się 'niewygodnego' klienta. Czemu nie wygodnego bo przez ostatnie pół roku próbowali mi wcisnąć a to internet, a to telewizję czy tam inne gówna które skutecznie odmawiałem pozostając TYLKO przy standardowym telefonie stacjonarnym.
- po 2 cena, co miesiąc place te 35 zł, a stacjonarny wykorzystywany jest tylko jako odbieracz, niestety raczej odpada opcja rezygnacji, i utraty dotychczasowego numeru telefonu.

Uff to chyba tyle, a jeśli chodzi o lokalizacje telefonu to Wrocław, dzielnica fabryczna.

  1. ehhh formatowanie , mnih 22/12/13 17:53
    ehhh to boardowe formatowanie tekstu... czemu na podglądzie przy zadawaniu pytania jest zupełnie inne niż po publikacji :(
    przepraszam za nieczytelność

  2. Re: , Kool@ 22/12/13 18:29
    Przeniesienie numeru do VOIPa jest bezproblemowa.

    Do działania potrzebujesz specjalnego telefonu lub bramki VOIP (ewentualnie routera z wbudowaną bramką) do której podłączysz zwykły telefon.

    Przy zmiennym IP nie ma problemów z działaniem ale ważne jest by samo łącze było dobrze skonfigurowane. Jak w firmie postawiliśmy na VOIPa to mieliśmy łącze radiowe z mało znanej lokalnej firmy - ale firma specjalizowała się we wdrażaniu VOIPa w firmach i łącze 2/2 Mbit było tak skonfigurowane że telefony działały OK mimo intensywnego korzystania z sieci. Po przeprowadzce biura trzeba było zmienić dostawcę netu i okazało się że tym razem na łączu 4/2 Mbit nie da się używać VOIPa (rwany dźwięk) a firma nie była w stanie nic poprawić - trzeba było szukać innej firmy w której na łączu 4/2 wszystko działa jak trzeba.

    Upewnij się tylko czy "w razie W" da się numer przenieść z VOIPa z powrotem do operatora stacjonarnego. Jak ja się tym interesowałem to przenoszenie numeru możliwe było tylko w jedną stronę (do VOIPa).

    ...

  3. Mam przetestowany freeconet.pl , Pio321 22/12/13 19:12
    Dobra jakość, awarii jakiś większych nie maja. Dużo użytkowników, ceny akceptowalne, obsługują G722.
    Możesz wypróbować za darmo ich konto.
    Pasmo które musisz zagwarantować w zależności od kodeka to max. 85 Kb/s i nie za duży ping do operatora. Do 50ms.
    Najlepiej gdybyś mógł na ruterze zagwarantować te 85Kb/s na IP pod którym będzie telefon Voip.
    Rok temu przenosiłem numery. Jest ok, choć trwało to prawie dwa miesiące. Jest papierkologia.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL