|
OBECNI NA TPC |
|
|
» NimnuL 06:15 » NWN 05:07 » Shark20 02:49 » MARC 02:08
Dzisiaj przeczytano 41144 postów, wczoraj 25974
Szybkie ładowanie jest: włączone.
|
|
|
|
|
|
TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Do oszczednych milosnikow dobrego dzwieku , exmac 27/12/13 17:41 Zapewne stali bywalcy tego forum pamiętają wrzawę, jaka wywołała kilka lat temu informacja, ze najnowsze karty muzyczne Creative'a z serii X-Fi są niezgodne z nowym modelem sterowników i nie będą działać w systemie Vista. Ostatecznie MS się ugiął pod naciskiem użytkowników i Creative'a i w finalnej wersji MS Vista znalazł się specjalny miniport, dzięki któremu można z tych kart prawie normalnie korzystać. "Prawie" jest całkiem spore, gdyż brak jest wszystkich niestandardowych dodatków. Mi osobiście dokucza brak obsługi głośników w formacie 6.1, ale brak dźwięku przestrzennego i efektów środowiskowych EAX w grach byłby jeszcze gorszy. Na szczęście Creative postanowił "cos z tym zrobić" i napisał aplikacje Creative Alchemy, która pomaga "odzyskać" EAX w grach. Owo odzyskiwanie polega na tym, ze w katalogu z plikami wykonywalnymi gry są dodawane 3 pliki: "dsound.dll", "dsound.ini", "dsoundlog.txt". Ktoś mógłby się spytać, dlaczego do każdej gry oddzielnie, a nie globalnie, dla wszystkich gier, czyli w folderze "%SYSTEMROOT%"? Z kilku powodów:
1. "Ochrona systemu" może na to nie pozwolić.
2. Oryginalny plik może być do czegoś potrzebny.
3. "Windows Update" może go zmodyfikować bez wiedzy użytkownika i wyłączyć EAX.
4. Niektóre gry "wysypują" się, gdy jest nieoryginalny plik "dsound.dll"
5. W niektórych gra słychać trzaski, pogłos i inne zakłócenia - podobno można się tego pozbyć zmieniając parametry w pliku dsound.ini, ale ja nigdy nie próbowałem.
Po tym przydługim wstępie przejdę do meritum:
Nie dawno chciałem sprawdzić czy pewien laptop nadaje się do gier. Chodziło mi przede wszystkim o sprawdzenie, jak działa przełączalna grafika. W tym celu skopiowałem cala grę ze swojego komputera na pendrive'a i uruchomiłem z pendrive'a na laptopie. Przełączalna grafika zadziałała rewelacyjnie, dało się grać w przyzwoitej jakości i wystarczająco płynnie, a ponadto usłyszałem piękny dźwięk przestrzenny (na ile to możliwe na miniaturowych, wbudowanych głośnikach) ze wszystkimi efektami środowiskowymi, których karta "Conexant Smart HD" nie miała prawa z siebie wydobyć. Po chwili zorientowałem się, ze razem z plikami gry skopiowałem zmodyfikowany plik dsound.dll. Kiedy go usunąłem dźwięk wrócił do "normy".
Jak widać do "przywrócenia" dźwięku przestrzennego nie potrzebna jest wcale karta X-Fi. Jeżeli zadziałało z karta "Conexant Smart HD", być może zadziała tez z kartami "Realtek HD Audio" i innymi.
Jeżeli ktoś ma nieszczęście słuchać dźwięku z "wbudowanej" karty muzycznej, to warto poświęcić trochę czasu, żeby usłyszeć EAX. Są gry, które warto przejść jeszcze raz z tylko tego powodu.- a te zmodowane pliki , Demo 27/12/13 18:11
to można gdzieś dorwać?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - a te gry , Mute 27/12/13 21:10
to z ktorego roku? 1997? - Czyli całe to rozwiązanie było czysto programowe? , bwana 28/12/13 10:43
Jakoś zawsze miałem komputery "po taniości", głośniki też maks 2.1 i nie załapałem się na dobrodziejstwa EAX. Nawet teraz mam tylko zintegrowany dźwięk i głośniki 2.1. Szkoda, że nie wiedziałem tego (tj. tego co opisałeś) w czasach, kiedy EAX był w grach często wykorzystywany."you don't need your smile when I cut
your throat" - ... tak jak i inne banery dźwiękowe, które testowo uruchamiano na GPGPU... , SebaSTS 28/12/13 11:29
... Aby pokazac moc GPU do innych celow. Nie wiedziałem ze conexant jest tak blisko hardware i software z creative. Przy obecnej średniej mocy CPU niepotrzebne są dedykowane procesory dźwięku, wszystko można uzyskać programowo.>-<
- ZIOOOOM , Demo 28/12/13 11:28
no napisałeś co wiedziałeś, ale co dalej? Skąd te pliki dorwać?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Do pobrania , exmac 28/12/13 13:45
ze strony creative'a:
http://support.creative.com/...x?nDownloadId=12579- czyli biorę te 3 pliki , Demo 28/12/13 20:35
dsound.dll, dsound.ini, dsoundlog.txt i co z nimi dalej? Bo w katalogu gry ich nie widzę z a Twojego opisu wynika, że tak je skopiowałeś (wiem, że gra wspiera EAX).napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - link nie dziala , MayheM 29/12/13 13:18
i podpinam sie pod pytanie powyzej. - weź może nam wystaw te pliki , Demo 29/12/13 17:29
to sobie potestujemy i daj znać gdzie je wbić.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Pliki sa tu , exmac 30/12/13 12:11
poprzedni link był do całej aplikacji Crative Alchemy
ftp://217.28.152.38/eax/dsound.dll
ftp://217.28.152.38/eax/dsound.ini
ftp://217.28.152.38/eax/dsoundlog.txt
Wszystkie 3 pliki należy skopiować do folderu gry, w którym są jej pliki wykonywalne.
Najważniejszy jest plik dll.
Gdyby było słychać trzaski lub inne zakłócenia można poeksperymentować z modyfikacja pliku ini - sam nigdy tego nie robiłem.
Plik txt nie ma istotnego znaczenia.
Zdarza się (bardzo rzadko), ze po dodaniu tych 3 plików nic nie słychać lub gra się nie uruchamia - w takim przypadku trzeba je usunąć i niestety EAX nie będzie...- gra nadal nie puszcza EAX'a , Demo 30/12/13 15:47
i dziwiłbym się gdyby puszczała :/napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|