Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » NimnuL 06:15
 » NWN 05:07
 » Shark20 02:49
 » MARC 02:08

 Dzisiaj przeczytano
 41144 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Do oszczednych milosnikow dobrego dzwieku , exmac 27/12/13 17:41
Zapewne stali bywalcy tego forum pamiętają wrzawę, jaka wywołała kilka lat temu informacja, ze najnowsze karty muzyczne Creative'a z serii X-Fi są niezgodne z nowym modelem sterowników i nie będą działać w systemie Vista. Ostatecznie MS się ugiął pod naciskiem użytkowników i Creative'a i w finalnej wersji MS Vista znalazł się specjalny miniport, dzięki któremu można z tych kart prawie normalnie korzystać. "Prawie" jest całkiem spore, gdyż brak jest wszystkich niestandardowych dodatków. Mi osobiście dokucza brak obsługi głośników w formacie 6.1, ale brak dźwięku przestrzennego i efektów środowiskowych EAX w grach byłby jeszcze gorszy. Na szczęście Creative postanowił "cos z tym zrobić" i napisał aplikacje Creative Alchemy, która pomaga "odzyskać" EAX w grach. Owo odzyskiwanie polega na tym, ze w katalogu z plikami wykonywalnymi gry są dodawane 3 pliki: "dsound.dll", "dsound.ini", "dsoundlog.txt". Ktoś mógłby się spytać, dlaczego do każdej gry oddzielnie, a nie globalnie, dla wszystkich gier, czyli w folderze "%SYSTEMROOT%"? Z kilku powodów:
1. "Ochrona systemu" może na to nie pozwolić.
2. Oryginalny plik może być do czegoś potrzebny.
3. "Windows Update" może go zmodyfikować bez wiedzy użytkownika i wyłączyć EAX.
4. Niektóre gry "wysypują" się, gdy jest nieoryginalny plik "dsound.dll"
5. W niektórych gra słychać trzaski, pogłos i inne zakłócenia - podobno można się tego pozbyć zmieniając parametry w pliku dsound.ini, ale ja nigdy nie próbowałem.

Po tym przydługim wstępie przejdę do meritum:
Nie dawno chciałem sprawdzić czy pewien laptop nadaje się do gier. Chodziło mi przede wszystkim o sprawdzenie, jak działa przełączalna grafika. W tym celu skopiowałem cala grę ze swojego komputera na pendrive'a i uruchomiłem z pendrive'a na laptopie. Przełączalna grafika zadziałała rewelacyjnie, dało się grać w przyzwoitej jakości i wystarczająco płynnie, a ponadto usłyszałem piękny dźwięk przestrzenny (na ile to możliwe na miniaturowych, wbudowanych głośnikach) ze wszystkimi efektami środowiskowymi, których karta "Conexant Smart HD" nie miała prawa z siebie wydobyć. Po chwili zorientowałem się, ze razem z plikami gry skopiowałem zmodyfikowany plik dsound.dll. Kiedy go usunąłem dźwięk wrócił do "normy".

Jak widać do "przywrócenia" dźwięku przestrzennego nie potrzebna jest wcale karta X-Fi. Jeżeli zadziałało z karta "Conexant Smart HD", być może zadziała tez z kartami "Realtek HD Audio" i innymi.

Jeżeli ktoś ma nieszczęście słuchać dźwięku z "wbudowanej" karty muzycznej, to warto poświęcić trochę czasu, żeby usłyszeć EAX. Są gry, które warto przejść jeszcze raz z tylko tego powodu.

  1. a te zmodowane pliki , Demo 27/12/13 18:11
    to można gdzieś dorwać?

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

  2. a te gry , Mute 27/12/13 21:10
    to z ktorego roku? 1997?

  3. Czyli całe to rozwiązanie było czysto programowe? , bwana 28/12/13 10:43
    Jakoś zawsze miałem komputery "po taniości", głośniki też maks 2.1 i nie załapałem się na dobrodziejstwa EAX. Nawet teraz mam tylko zintegrowany dźwięk i głośniki 2.1. Szkoda, że nie wiedziałem tego (tj. tego co opisałeś) w czasach, kiedy EAX był w grach często wykorzystywany.

    "you don't need your smile when I cut
    your throat"

    1. ... tak jak i inne banery dźwiękowe, które testowo uruchamiano na GPGPU... , SebaSTS 28/12/13 11:29
      ... Aby pokazac moc GPU do innych celow. Nie wiedziałem ze conexant jest tak blisko hardware i software z creative. Przy obecnej średniej mocy CPU niepotrzebne są dedykowane procesory dźwięku, wszystko można uzyskać programowo.

      >-<

  4. ZIOOOOM , Demo 28/12/13 11:28
    no napisałeś co wiedziałeś, ale co dalej? Skąd te pliki dorwać?

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

    1. Do pobrania , exmac 28/12/13 13:45
      ze strony creative'a:
      http://support.creative.com/...x?nDownloadId=12579

      1. czyli biorę te 3 pliki , Demo 28/12/13 20:35
        dsound.dll, dsound.ini, dsoundlog.txt i co z nimi dalej? Bo w katalogu gry ich nie widzę z a Twojego opisu wynika, że tak je skopiowałeś (wiem, że gra wspiera EAX).

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

      2. link nie dziala , MayheM 29/12/13 13:18
        i podpinam sie pod pytanie powyzej.

      3. weź może nam wystaw te pliki , Demo 29/12/13 17:29
        to sobie potestujemy i daj znać gdzie je wbić.

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

        1. Pliki sa tu , exmac 30/12/13 12:11
          poprzedni link był do całej aplikacji Crative Alchemy

          ftp://217.28.152.38/eax/dsound.dll
          ftp://217.28.152.38/eax/dsound.ini
          ftp://217.28.152.38/eax/dsoundlog.txt

          Wszystkie 3 pliki należy skopiować do folderu gry, w którym są jej pliki wykonywalne.

          Najważniejszy jest plik dll.
          Gdyby było słychać trzaski lub inne zakłócenia można poeksperymentować z modyfikacja pliku ini - sam nigdy tego nie robiłem.
          Plik txt nie ma istotnego znaczenia.

          Zdarza się (bardzo rzadko), ze po dodaniu tych 3 plików nic nie słychać lub gra się nie uruchamia - w takim przypadku trzeba je usunąć i niestety EAX nie będzie...

          1. gra nadal nie puszcza EAX'a , Demo 30/12/13 15:47
            i dziwiłbym się gdyby puszczała :/

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL