|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
Spisywanie przebiegu przy przeglądzie auta. , juzek 9/01/14 23:36 W końcu coś się dzieje w tym temacie http://www.wykop.pl/...a-oszustow-mowia-diagnosci/- było! , Chrisu 9/01/14 23:41
http://twojepc.pl/boardPytanie162534.htm
Dawno nie było "było!". /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - było , kubazzz 10/01/14 00:04
ech.. wspomnienia!SM-S908 - Jak było, to zarzucam inny temat :) : czemu La Polonia nie ma bomby jądrowej , juzek 10/01/14 00:52
http://www.wykop.pl/...l-do-budowy-bomby-atomowej/
gruby temat, a co tam.- czy to oznacza, że musze naprawić licznik? , yorg5 10/01/14 08:57
działa tylko elektroniczny do 1k kilometrów, główny padł już poprzedniemu właścicielowi... na 163 tys. km :)
autko ma już z pół miliona przejechane (strzelam), silnik traci kompresje i puszcza niebieski, gryzący dym przy odpaleniu. BTW ktoś sie orientuje czy coś takiego warto robić, czy raczej rozglądać sie za innym silnikiem z jakiegoś rozbitka?
volvo 850 z 95r, silnik 2.0 benzyna (+LPG)The Borg's frightening appearance
may scare small children. - ehh , yorg5 10/01/14 08:57
w głównym miało byćThe Borg's frightening appearance
may scare small children. - i z takim dymieniem przechodzi przeglad ? , faf 10/01/14 17:08
taaaa i martwisz się o licznik.....- tak , yorg5 10/01/14 19:14
puszcza dym tylko jak postoi. Przy normalnej pracy/ gazowaniu nic nie widać. Nigdy na przeglądzie nikt sie nie czepił. Tradycyjnie tylko zawieszenie robię przy okazji przeglądu. W rok na naszych dziurach sie rozpieprza totalnie.The Borg's frightening appearance
may scare small children. - to jak moja Viki... , Chrisu 10/01/14 21:36
jak jest zimno to rano chmura jak z diesela (ups przecież to diesel ;) ). /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- dopóki nie wprowadzą wpisu z kontroli lotnych , Artaa 10/01/14 08:22
to na razie drobny krok.
Jak pisałem poprzednio:
"niech jeszcze wprowadzą obowiązkowe spisywanie przebiegu przy ubezpieczeniu, oraz wymóg dla służb uprawnionych do kontroli pojazdó: policja, straż, ITD, IC,..
by przy każdej kontroli spisywali widoczny przebieg i wprowadzali do CEPIK,
i wtedy >90 % kręcennia się skończy"- Przecież ubezpieczalnie już dawno robią zdjęcia aut i liczniki też , ptoki 10/01/14 09:20
focą. Zresztą podaje się przebieg aktualny i prognozowany. Tyle że ustnie na ładne oczy :)
Tylko systematyczności w tym brak...- ale nie wpisują do Cepik , Artaa 10/01/14 11:30
a chodzi o to aby wszyscy wpisywali do bazy, wtedy bedzie jakaś sensowna historia przebiegu- RE: , rooter666 10/01/14 12:37
pierwszy przegląd po sprowadzeniu powinen wprowadzać startowy przebieg z TUV czy tam innego papieru z zagranicy inaczej to jest bez senu ;]- dobry pomysł , sred 10/01/14 21:07
pewnie naszym ćwierćinteligentom w rządzie zajmie to z 15 lat- A tam dobry. Przed pierwszym przeglądem sie cofnie na te 120kkm. , ptoki 10/01/14 23:08
Potem co roku mimo przejechanych 40kkm przed przeglądem ustawi sie 125kkm.
I tak co rok.
Pomarzyć można ale rozwiązanie jest słabe.
Ja może bym uwierzył że coś sie uda zrobić zamordystycznie jakby policja kontrolowała masowo kierowców i jak za prl miała na drodze małe stanowiska badań.
Spaliny, hałas, światła, hamulce, luzy w układzie kierowniczym i zawieszeniu, trzeźwość i notowanie przebiegu.
Ale to ścierzka donikąd. Bo koszt takiej kontroli będzie olbrzymi.
Nie lepiej obniżyć podatki płacone za auta? Wtedy ludzie nie będą się szczypać i zamiast kupić cyganione od obcego czy handlarza pójdą i kupią nowe. Albo używkę z salonu ale z gwarancją.
I moim zdaniem tędy jest droga. A nie przez alkomaty w autach czy notowanie przebiegu.
Zresztą gdyby komus na tym zależało to by producenci montowali liczniki tak aby cyganic się nie dawało.- rooter pisze o stanie z dokumentów , Artaa 11/01/14 11:16
a nie pierwszym odczytanym z licznika po imporcie.
Zastanawiam tylko się czy takie papiery są dostępne w innych krajach UE, bo coś nie kojarzę by były...- Za granicą też tego się nie pilnuje. Bo nie mają potrzeby. Zresztą licznik jest częścią za , ptoki 11/01/14 11:45
mienną więc i jego ustawienie tak jak starego uszkodzonego albo starego bez jakiegos ficzera (jak np. wymieniamy zeby mieć "komputer") jest zupełnie legalne. No i skoro przegieg jest zapisywany w różnych miejscach to który jest ten prawdziwy? Ten z ECU (które też można wymmienić)?
Ten z jakiegoś sterownika ABS (który można wymienić)?
No i co to jest przebieg?
Ile km zrobiły łozyska? Ile obrotów/godzin zrobił silnik?
Ile km przebyła w przestrzeni karoseria?
Rozumiesz do czego dążę? Nie ma czegos takiego jak przebieg samochodu. Po wymianie zawieszenia/łożysk mamy już dwa przebiegi (silnikowy, zawieszenia).
I dlatego normalni ludzie sie tym nie przejmują.
Zarabiają tyle aby kupić nowy albo w sytuacji awarii wymienić silnik/turbine.
I wtedy wiedza kiedy auto było rejestrowane/wyprodukowane zupełnie wystarcza aby zbić cene do akceptowalnego poziomu.
I zeby nie było. Jak też jest fanatyk mierzenia i analizowania ale wiem że niektórych spraw zmierzyć się dobrze nie da albo jak zmierzymy to statystyczny rozrzut precyzji pomiaru będzie na poziomie +-30%. I wtedy zazwyczaj nie warto takiego pomiaru uzywać do celów poważnych, tylko do jakiegoś wyrobienia sobie poglądu jak jest...- sens rozumiem , Artaa 11/01/14 11:53
i zdaję spobie sprawę że przebieg to nie wszystko, ale chodzi właśnie o wyrobienie sobie poglądu na temat 90% samochodów, te 10 peocent zawsze i przy każdych przepisach będzie "lewe".
Przebieg nadwozia też jest ważny, bo z wiekiem, i kilometrami na często dziurawych drogach, traci swoją sztywność konstrukcyjną. Nawet mimo braku np zderzenia w swej historii.- IMHO to sprawa nie do rozwiązania masowo. Bo używane auto to jak , ptoki 11/01/14 16:03
pudełko czekoladek. Nigdy sie nie wie na co sie trafi.
Sam mam auto z przebiegiem 260kkm i nie wiem sam jak długo pojeździ mimo że problemów z nim nie ma.
A jak ja nie wiem to Czy kto inny oceni jego stan jeśli po wierzchu nie widać problemów?
Nie dymi, nie hałasuje, jedzie prosto, nie skrzypi i tak dalej.
IMHO przebieg były przydatny gdyby publikowane były statystyki z ASO czy podobnych miejsc gdzie było by wyszczególnione przy jakim przebiegu została wymieniona dana część. I do tego jeszcze info o medianie (czy innym wskaźniku na ile wąska jest ta średnia.
Wtedy coś z tym można by zrobić.
Dziś przebieg nie tylko jest pojedynczą liczbą wiele nie mówiącą o eksploatacji auta ale i nie wiadomo ile normalnie dany fiat/ford/fenault/faudi/fercedes normalnie przejeżdza zanim nie staje sie skarbonką...
Dlatego uważam że to całe napięcie jest takie lekko puste. Takie "zróbmy coś" bez konkretnego planu...
- Zmiany bardzo dobre, , kawupe 10/01/14 10:40
pierwszy krok zrobiony.
Niestety brakjuz bylo poslo IQ zeby tym samy wprowadzic:
- surowe kary za udowodnione przestawianie licznika
- kary dla diagnostow ktorzy przez pomylke wpisza zla wartosc (tu beda przekrety)
Mimo wszystko dobrze ze cos sie dzieje, bo chyba 80% jest poprzekrecanych.
Dodatkowo jesli licznik jest zepsuty etc i nie mozna udowodnic przebiegu - po prostu Twoja strata - auto traci na wartosci. W nowych autach to nie problem bo przebieg siedzi w 3-4 miejscach. |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|