Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » @GUTEK@ 05:27
 » alien1 05:19
 » piszczyk 04:17
 » Shark20 03:52
 » Martens 03:45
 » cVas 02:53
 » mo2 02:43
 » rzymo 02:25
 » mirek190 02:21
 » Visar 02:04
 » MARC 01:52

 Dzisiaj przeczytano
 41110 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Diesel 90KM czy benzyna 132KM? , PaKu 30/07/14 20:28
To samo auto, różne silniki. Co jest lepsze pod względem komfortu i dynamiki jazdy

diesel 1.3 90KM przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy[Nm/obr/min]
205/1800-2800

czy benzyna 1.6 132KM przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy[Nm/obr/min]
160/4400

bez podpisu

  1. benzyna , Killer 30/07/14 20:29
    123

    Kiedyś normą był ogół a nie margines...

    1. chyba że masz na myśli forda focusa i jego 1,6 czy tam 1,8 , Killer 30/07/14 20:30
      to wtedy diesel :P

      Kiedyś normą był ogół a nie margines...

  2. A jakie auto , Yog-Sothoth 30/07/14 20:30
    I jakie odległości zamierzasz robić.

    wrong fool!

    1. Toyota Auris TS , PaKu 30/07/14 20:58
      odległości 15-20tys. rocznie

      bez podpisu

      1. Benzyna , Yog-Sothoth 31/07/14 08:08
        Auto lekkie to mocy starczy, a odległości niewielkie. Diesle mają swoje zalety ale zanim ci się zwróci to furę sprzedasz :)

        wrong fool!

  3. benzyna, ale drożej wyjdzie , Matti 30/07/14 20:36
    bo widzę bez turbinki...

    1. jasne bo , Thadeus 31/07/14 08:13
      te z turbinką są tanśze szczególnie jak se posypią przed 100 tys km jak badziewia typu TSI TFI etc.

      benzyn to tylko wolno ssak najlepiej 3.0 V6 es9 ok 200KM 220nM i maź 6500obr/min -zaprojektowany w latach 90, aluminiowe blok i głowice, same sprawdzone technologie żadnych wynalazków :) Dokładasz sekwencję i kosztuje Cie tyle albo i taniej niż Diesel :)

      Jeśli serwis będzie u mechanika a nie u kowala od pastuchów to pojeździ ze 3x więcej niż obecne benzyny i diesle.

      ...

  4. w sumie raczej , Wedrowiec 30/07/14 20:39
    gdzie i ile jeździsz... po mieście dieslem się namachasz jak głupi stojąc w korkach.... u mnie np. jedynka służy tylko do ruszenia auta z miejsca, jak masz do przejechania więcej niż 2 metry to już dwójkę trzeba wrzucać...

    "Widziałem podręczniki
    Gdzie jest czarno na białym
    Że jesteście po**bani"

    1. system mieszany , PaKu 30/07/14 21:01
      na co dzień po mieście, ale kilka razy w miesiącu trasy po 50-150km.

      bez podpisu

      1. w sumie tak jak ja, , Wedrowiec 30/07/14 21:19
        wybrałem diesla ale u mnie był po prostu wybór 9,7 diesel lub 11,4 benzyna do setki.

        Porównaj sobie parametry teoretyczne ale poszukaj danych 0-do 60(czy 80, nie pamiętam) / 100 / 120 - dla wielu aut da się znaleźć takie porównania.

        No i generalnie podstawa to jazda testowa. Jechałem dwoma autami z takimi samymi parametrami (qashqai/ASX) i wrażenia miałem diametralnie różne. Zwróć uwagę na czym Ci zależy - mi zależało na szybkim wyprzedzaniu na trasie - i na jeździe testowej ustaliliśmy że mogę te 140 pojechać, mandaty oczywiście płacę (podpisujesz papier) ale oni mi marudzić nie będą. Dla mnie ważne było co się dzieje jak jadę 110-120 i muszę depnąć.
        Jeżeli codziennie stoisz w korku to wskazanie na benzynę - biegi w dieslach są dużo krótsze, do tego jak jest DPF to mogą być szybko duże koszty.

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

  5. Spójrz sobie , ligand17 30/07/14 21:01
    tutaj:
    http://www.autocentrum.pl/...nie/toyota/corolla/x/
    http://www.autocentrum.pl/spalanie/toyota/auris/i/
    Jak widać benzyna wychodzi drożej o 30%.
    Jeżeli jeździsz po mieście lepiej benzynę. Jeżeli głównie po trasie - diesla.

    1. do wynikow benzyny , Kenny 31/07/14 19:30
      trzeba dodac blisko 2L, nie wiem ile do diesli, pewnie tez podobnie, wtedy roznica procentowa maleje. Wystarczajaco duzo sie najezdzilem bezynami 1,6 (fiat, pug, opel, citroen) zeby wiedziec ze przy normalnej jezdzie w miescie kazda pali 10 a na autostradzie przy szybkiej jezdzie 8... KAZDA (4cyl, bez turbówek i hybryd :)

      .:Pozdrowienia:.

  6. jasne ze Pb. , Kenny 30/07/14 22:38
    Nie mowiac juz o tym, ze ten wyzylowany dieselek ma wszystko co tylko w dieslu moze sie zjebac - turbo ze zmienna geometria, dpf i nowe wtryski piezo zeby spelniac Euro5... (chyba ze kupujesz uzywany sprzed 2008 to nie mial ani tego, ani tego).

    "Co jest lepsze pod względem komfortu i dynamiki jazdy" - powaznie pytasz porownujac silniki rozniace sie moca o 50%?

    Do 20kkm to jest zaden przebieg...

    .:Pozdrowienia:.

    1. wiesz , PaKu 31/07/14 18:17
      liczba KM to nie wszystko. Co z tego ze mam te 130KM jesli musze przykladowo pilowac silnik do 6000 obrotow?

      bez podpisu

      1. popatrz od tej strony, jesli chcesz uzyskac maksymalne przyspieszenie , Kenny 31/07/14 19:23
        lub jechac z predkoscia bliskiej maks (i tylko wtedy), to i tak kazdy silnik musisz dociagnac do konca - a czy to bedzie 6k w benzynie czy 5k w dieslu, wplyw na komfort bedzie taki sam. Ze wskazaniem na benzyne, bo diesel ogolnie bedzie glosniejszy nawet przy spokojnej jezdzie.

        Jezdze 308 1,6 120KM Pb, w lipcu jezdzilem bite 2 tygodnie nowa astra 1,7 cdti (110 albo 125KM, nie wiem bo sa dwa). Oczywiscie w srodkowym zakresie diesel przyspieszal lepiej (ale to sa porownywalne moce, wiec wygrywal momentem). Za to problemem byl dol (tragicznie wolna reakcja na gaz) i komfort a raczej jego brak, auto nowsze niz moje - 2010, 80k przebiegu - a jakbym jezdzil traktorem!

        Pytasz o komfort i dynamike - nawet w powyzszym przypadku wybralbym moje 1,6 VTi, a te ktore ty porownujesz dzieli przepasc. To wlasnie tego dieselka bys mordowal do granic, aby uzyskac jakikolwiek rezultat.

        Oczywiscie jednym i drugim musialbys sie przejechac. Opis parametrow nie powie Ci tego jak on pracuje, a auto jak jezdzi... niedawno kupowalismy w rodzinie podobne auto, stanelo na nowym i30 z prostego powodu (oprocz ceny i wyposazenia) - normalny silnik 1,4 czterocylindrowy - dopoki czlowiek nie odpali trzycylindorwca nie wie jak te male gowna chodza, choc parametry maja sensowne - normalnie skaczaca kosiarka pod maska, Pug sie chwali ze zastosowal jakies przeciwwagi, faktycznie cos tam lepiej, ale to i tak daleko do normalnej 4 cylindrowej benzyny, ktora we w miare nowoczesnym aucie jest po prostu nieslyszalna na postoju - wiesz ze pracuje, bo cos ci sie swieci przed oczam.

        .:Pozdrowienia:.

  7. na oleju to sie frytki smazy, na gazie gotuje obiad, a auto smiga na benzynie , chris_gd 30/07/14 22:56
    tyle ode mnie, ale wiem, ze zaraz dostane po glowie, bo nie raz tak bylo :)
    ale tyle ode mnie, jakos tak mam, ze kazde auto jakie mialem (a juz troche ich bylo) smigalo na benzynce, drogo ale naturalnie (jak to mowi Jerremy Clarkson, diesel to wynalazek diabla)

    Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
    RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

    1. jebut... , Chrisu 30/07/14 23:12
      dostałeś po głowie ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. "drogo ale naturalnie" , 0r8 31/07/14 08:14
      nawet za glowe nie warto sie lapac na te dyrdymaly ktore wypisujesz.

      1. to taki zart Jezzy, ze auto powinno smigac jak najbardziej naturalnie , chris_gd 31/07/14 19:53
        a wedlug pasjonatow takich jak oni, to liczy sie tylko benzyna, wszystko inne to zamienniki

        Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
        RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

    3. hmmm... , marcool 31/07/14 19:30
      4 fury już na gazie przerobiłem i paczpan żadnych problemów, no ale ja jeżdżę do mechaników a nie kowali. Najbardziej mnie śmieszy jak te urban legends sprzed 25 lat o gazie opowiadają młodzi ludzie, mający na co dzień do czynienia z nowoczesną techniką. Jak np. Ty jako serwisant komp.

  8. Moje refleksje Pb vs ON , luckyluc 30/07/14 23:42
    Od 1.5 roku jeżdrzę Pb 2.5 170KM/227Nm wszystko jest ok, jest w miarę dynamiczny i elastyczny , pali średnio dyszkę. Ostatnio byłem w Polsce i dosiadłem swojego starego passata "w dizlu" 1.9TDI 90KM ale z dłubanym programem ma koło 130, Nm nie wiem bo go nie mierzyłem. Pomimo że turbina mi się przycina dość konkretnie to byłem w szoku jak ten dizel ciągnie. Teraz znowu ujeżdrzam PB i brakuje walnięcia i ogólnie czuję się jak ekokierowca :) Mam zmienne fazy i napęd na 4 buty... Spalanie w TDI było na poziomie 6 litrów bo go nie oszczędzałem ale pamiętam, że na trasie kraków - niedźwiedzi róg zszedłem do 4.5 nie przekraczając 120km/h (z dzieckiem jechałem)

    // Get rich or die tryin.

    1. tylko , Chrisu 30/07/14 23:50
      obecne auto klasy "pasek 1,9 w dizlu" pewnie już (żeby był eko) spali te 6,5l/100 a każda naprawa będzie się zaczynała od 1000 zł...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. stare 1.9 TDI tak miały , Adex1234 31/07/14 07:06
      poszukaj sobie wykresu, one maja walnięcie w momencie już przy 1800 RPM
      nowe na CR już mają ch-kę bardziej płaską.

      http://hwbot.org/user/adex1234

      1. no musi zbierać się od 1800rpm , PaszkfiL 31/07/14 08:50
        bo tak mniej więcej wstają turbiny w tych starszych dieslach ze stajni VAGa i zaczynają pompować, najbardziej odczuwalny kop jest na trzecim biegu gdy turbo napompuje w okolicach 1bara, jeśli turbo wstaje później bądź auto jest mułowate, najczęściej przepływomierz jest uszkodzony, wystarczy wypiąć wtyczkę i porównać, ewentualnie oszukać nieco ecu diodą prostowniczą wpiętą w pin 1 i 6 w przypadku przepływki BOSHa ;) spalanie w mieście ? musze się naprawde postarać by dobić do 5 litrów, na trasie przy 120km/h w okolicach 4,2l ;)

        na weekendy mam inną zabawke, wolnossące 1,8 16v o mocy wg hamowni 140koni i 161niutka, zbiera się od samego dołu, a przy wadze tony daje naprawde dużo frajdy z jazdy :)

        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

        1. miatka? , 0r8 31/07/14 11:14
          :-)

          1. nie :) , PaszkfiL 31/07/14 12:07
            seat cordoba sx coupe pod maską silnik o oznaczeniu ADL - seryjnie 129hp, lekko dłubnąłem i wydmuchało 140 ,-)
            wykres:
            https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/...2819e67e

            o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    3. słaby ten V6 masz , Adex1234 31/07/14 07:47
      skoro na dole nie ma momentu - po parametrach sądząc pewnie Oplowski. W Duratecu (2.5L V6 24V) jest zmienna geometria dolotu (IMRC) i na dole bardzo fajnie wciska w fotel.

      http://hwbot.org/user/adex1234

    4. Od 2 lat , ligand17 31/07/14 09:45
      jeżdżę dieslem. 2.0, 177KM, 350Nm. Z automatem. Kolega ma benzyna 2,5 V6 170KM z automatem (Nissan). Różnica w komforcie jazdy jest powalająca na korzyść diesla.

      1. pewnie 2.0TDI-CR , Adex1234 31/07/14 10:04
        z DSG :)

        Nie wiem co to za V6 robią, że Dieslem się lepiej jeździ.
        Polecam się przejechać Dieslem V6, to dopiero wrażenia :)

        http://hwbot.org/user/adex1234

        1. Nie , ligand17 31/07/14 16:22
          N47D20.
          2,5 V6 jak pisałem - kolega ma w Nissanie Altimie. ...y nie urywa.
          Jeździłem też 3.0TDI (A6 quattro) - rewelacja.
          Jednak zwycięzcą jest BMW x35i. Temu silnikowi nie robi różnicy, z jaką prędkością się poruszasz: naciskasz gaz i wciska w fotel. Miałem okazję jeździć 335i przez weekend. Po prostu mistrzostwo świata. Chyba dopiero hybryda ma szanse powalczyć, jeżeli chodzi o przyspieszenie i responsywność.

          1. Jezdze odrobine zmodyfikowana 335i od polowy lutego... , Wolf 31/07/14 17:02
            W zeszly weekend lokalny dealer dawal i8 do oblatania.
            Duuuuuuzo mu jeszcze brakuje do 3.0 twin turbo.

            BTW, zainteresowanie hybrydami wyglada u mnie tak ze w 3 co do wielkosci miescie w Irlandii, zglosilo sie 11 osob na testy.

            Vey iz mir!

            1. to jeszcze zalezy , Kenny 31/07/14 17:21
              Ile osob mieszka w tym trzecim co do wielkosci miescie... :))

              .:Pozdrowienia:.

              1. Trochę ponad 100K , Wolf 31/07/14 19:30
                Porównując do dużych polskich miast to nic, ale tutaj po raz, ludzie zarabiają 4-5x wiecej, po dwa samochody sa tańsze.

                Vey iz mir!

                1. Pomyłka. , Wolf 31/07/14 19:47
                  Przypuszczalnie znacznie wiecej, ja mieszkam w zupełnie innym county, a dostałem od nich zaproszenie, bo to najbliższy dealer i kupowałem tam wczesniej samochody.
                  Sadzać po samchodach jakie przyjechały, albo wysłali zaproszenia do klientów, którzy kupili samochody typu seria 6,7, M i alpina oraz ac schnitzer, albo tylko klienci, którzy kupili takie samochody, sa realnie zainteresowani i8.
                  Na Facebooku wydziałem ze za dwa tygodnie maja byc testy i3, nie dostałem zaproszenia, ale i tak bede w ich okolicy i z ciekawości popatrze jaki tym razem obrali target.

                  Vey iz mir!

            2. nie wiem na ile , Hitman 1/08/14 09:45
              dłubnięte masz to 335i ale na papierze i8 ma 4,4 do setki a Twój w standardzie 5,5s a to znaczna przewaga - więc pisanie że dzieli je "duuuża" przepaść niby z czego wynika??

              Teoretycznie okłamywanie samego siebie
              jest niemożliwe. W praktyce robi to
              każdy z nas.

              1. Ma 4,4 na obu silnikach... , Wolf 1/08/14 11:14
                Przy wzglednie dynamicznej jezdzie elektryczny pada po kilkudziesieciu km bo nie ma sie jak naladowac i juz masz minus 130 koni.

                Ja mam 360 bhp i 4,9 do setki tak dlugo jak w baku pluska paliwo.

                Vey iz mir!

          2. 2.5L to cztero cylindrowy silnik nie V6 , speed 1/08/14 02:09
            A auto mialo I ma opcje V6 3.5l (kidyc 250KM) a ostatnie dwie generacje 270KM. Jak bedziesz mial okazje to porownaj 3.5l V 6 z dislem ( Altimka robi setke ponizej 6sek) .

            1. Możliwe , ligand17 1/08/14 10:30
              nie zaglądałem pod maskę, a po Internecie nie chciało mi się szukać.

  9. bezyna , Thadeus 31/07/14 08:16
    wolnossąca, silnik nie robiony z gównolitu i instalacja LPG

    ...

  10. Gzie Jehova (J.Ive) sie chowa ? O niutkach wykład , bajbusek 31/07/14 08:39
    potrzebny od zaraz :)

  11. Toyota Auris z silnikiem hybrydowym 136 KM , Shepard 31/07/14 09:43
    Do miasta jak znalaz mozna zejsc ponizej 5 l w korkach.

    1. a w sandałach , bajbusek 1/08/14 11:53
      da radę zejść do 5l ?

      Co za bzdury ...

      1. a Ty , Shepard 1/08/14 18:53
        wal sie ignorancie w sandalach

        1. odpowiedz , bajbusek 1/08/14 21:08
          godna posta powyzej ... jak bys choc raz w zyciu jezdzil hybryda to bys wiedzial, ze korki to nie jest jej zywiol ... benzynowy civic 1.8 kumpla ze start/stop jest rownie ekonomiczny w korkach. Bateria Ci siadzie po godzinie jazdy w takich warunkach, nie wspominajac, ze przy ostatnich upalach bez klimy to samobojstwo. 5 litrow to spali przez godzine, a jak bateria siadzie i przyjdzie doladowac z silnika spalinowego to bedzie 9 l

          1. 9 to pod warunkiem ze będzie emerycko jeździł. , Wolf 1/08/14 22:34
            Uber nowoczesny i8 po utracie mocy z baterii i samym silniku spalinowych pokazywał 14-15l spalanie chwilowe juz przy 100-120 km/h.

            Vey iz mir!

          2. jezdze hybryda , Shepard 2/08/14 06:43
            i wiem z wlasnego doswiadczenia ze w miescie pali mi 4,5 l. Jesli jest to jazda miejska. Skoro taki dokladny jestes to nie mialem na mysli stania w korku przez iles tam godzin.

            1. od razu lepiej , bajbusek 2/08/14 09:45
              jezdzilem hybryda przez 2 tygodnie w korku w LA ... stad moje zdziwienie. Normalna miejska jazda to super sprawa, tutaj sie nie czepie - rzeczywiscie 5 litrow palil nawet 1,3 litrowy insight

          3. bajbusek co ty za farmazony sadzisz? , speed 2/08/14 19:20
            Bareria w hybrydzie nigdy sie nie wyczerpie ,nigdy tak jest skonstruowany system hybrydowy. Nastepna sprawa to to ze w hybrydzie jak stoisz w korku I masz na zewnatrz +40st C to klimatyzacja spokojnie sobie dziala (bo jest napedzana elektrycznie ) a na tyle malo ciagnie prady z glownej barerii ze nie masz sie co martwic czy bedziesz stal 1-2 godziny. Natomiat w autach ze start stop masz tak ze jak zgasnie silnik to I klimatyzacja nie dziala. W bardziej nwszych start stop jest tak ze jak staniesz I masz wlaczana klimatyzacje to silnik nie zgasnie albo co kilkanasie sek uruchamia sie aby ponapedzac klime.
            Nowymi hybrydami Forda, Toyoty ,GM, Lexusa (tymi mniejszymi to trzeba bys 'dobrze rozgarniety aby w miescie spalic 5l/100.
            To ja poteznym autem 300KM (hybryda ) przy ostrej jezdzie w miescie (pisze ostrej) nie spale wiecej niz 8l a jak jezdze tak jak wszyscy to 6-7l . A jezdze juz hybrydami 9 lat w tej chwili RX450H 2015. A LA .dobrze znam I nie naciagaj rzeczywistosci :))
            Czemu staracie sie udawadniac ludzia ktorzy nie tylko posiadaj takie auta ale na codzien z nich korzystaja ze wiecie lepiej jak to wyglada?

            1. A kto napisal, ze sie wyczerpie ? , bajbusek 2/08/14 23:55
              Nie da sie stac w korkach na samej baterii - skoro jezdzisz hybryda to wiesz, ze odpala sie spalinowka jak masz odpalone radio i klime + obowiazkowe swiatla przynajmniej w pl - moze w 2 tonowym lexusie gdzie jest 500 kg baterii nie ... ciekawe tylko jak dlugo ? Ale w takim insight sie wlaczal benzyniak.
              Co do klimy przy start/stop to spytam, sam nie wpadlem na pomysl sprawdzic - radio na pewno dziala, zwykly nawiew tez.

              1. i znow sadzisz farmazony , speed 3/08/14 01:17
                " Bateria Ci siadzie po godzinie jazdy w takich warunkach" teraz powiec co to mialo znaczyc?
                Nie prawda jest ze jak wlaczysz radio czy klimatyzacje to uruchomi silnik (takie kwiatki byly 10-12 lat temu)
                W 450h bateria ma troche wiecej od 40kg, :)))))

                Tego szroru insight juz nie robia ,to technologia przedpotopowa I chcesz porownywac to do nowoczesnych rozwiazan ktore dzisjaj sa na drodze? chyba troche nie na miejscu tak radykalnie wypowiadac sie na tej podstawie.
                W LA w tym czasie jezdzi sie kijowo ale tylko w niektorych miejscach .Jezdzi sie szybko I na styk ,bylem w lekkim szoku jak pierwszy raz wybralem sie do LA w latach osiemdziesiatych.
                Chcesz poczuc jak jezdzi nowoczesna hybryda to jak bedziesz mial okazja przejedz sie CT200 2015 model. Sam bylem w szoku a funkcja EV w miescie to genialne rozwiazanie w wykonaniu Toyoty.

                1. teraz Ty piszesz bzdury , bajbusek 3/08/14 10:31
                  w latach 80tych byles w LA i sie swietnie jezdzilo :)) .. a ja bylem w 2010, 2012 i w maju 2014 - korki są gigantyczne mimo rozbudowy infrastruktury drogowej bo samo LA sie strasznie rozciagnelo i dostac sie np z LAX do Santa Monica (2sasiadujace czesci LA) moze zajac 2 godziny - co mnie potkalo ostatnio po wyladowaniu.

                  Co do technologii hybrydowych to jezdzilem insight z roku 2011 ... nie taki stary. Moze nie da sie porownac do gejowych Lexusow ;) , ale to z Wolfem sie pokloc skoro i8 robiace z Lexusa dziadowoz tak slabo wypada :)

                  1. :))) ales Ty uparty, , speed 3/08/14 16:33
                    Chcesz sie licytowac ile kto razy byl w LA ? Ja bylem ostatni raz trzy tygodnie temu a w ostatnich 25 latach sporo ponad 50 razy I myslisz ze to upowaznia mnie do oglaszania 'swietej prawdy'?
                    Zreszta to czy ktos byl w LA czy nie nie ma nic spolnego z Hybryda na ktorej wieszasz psy.
                    Tak ten model Hondy to najwieksze niepowodzenie tej firmy.
                    A prawde mowiac to ma tyle wspolnego z hybryda co swinia z kosmosem I wlasnie to mnie dziwi ze pojezdziles takim badziewiem I przekazujesz prawde objawiona jakie hybrydy sa be.
                    Honda chciala isc swoja drode ale weszli w zla' brame'i dlatego to nie wypalilo. Jak dobrze pamietam to juz raz wycofali sie z produkcji chyba 2006 roku. Niby wymodzili nowa generacje ale jak sie okazalo dalej byl to technologiczny 'Mamut'. Co moze w takim aucie 10KW motorek. ? do tego fatalnej jakosci zestaw baterii. AC napedzane paskiem przez silnik , jedynie w 2010 poprawili uruchamianie silnika ,korzystajac z tego 10KW ale mimo wszystko pozostawili klasyczny rozrusznik bo okazalo sie ze jak zrobi sie troche chlodniej to sa problem z uruchomieniem silnika. I wlasnie to mnie zaskoczylo ze na podstawie tego 'szrotu' tak mocno obrzucasz blotem hybrydy.
                    Ja nie bronie hybryd , maja swoje zalety I wady .Kazdy ma inne oczekiwania I na podstawie tego wybiera auto.
                    W Kanadzie Honda zaprzestala sprzedazy 'tego wynalazku ' w 2013 .
                    a przez caly okres cos okolo 10 lat sprzedali okolo 2200 sztuk. W stanach troche lepiej ale to dzieki wznowieniu produkcji chyba w 2010 I wypuszczeniu nowej generacji ,ludziska sie rzucili a tu zonk ,okazalo sie takim samym badziewiem jak I pierwsza generacja I w koncu autko zmarlo smiercia naturalna. W marcu powiedzieli ze latem tego roku calkowicie rezugnuja z produkcji.
                    A co do tego ile pala auta to to napewno wiesz ,ile bedziesz chcial tyle spala. Kiedys 'pochwalilem sie ze jechalem super duper VW Passatem oczywiscie TDI czy jakos tak z jadac z Warszawy do gdanska skotlowalem okolo 15 litrow ,znawcy powiedzieli ze cos z silnikiem:)))) Niestety tak jest ,nic za darmo jak sie przycisnie to I z baku ubywa :)).

                    1. OK OK , bajbusek 3/08/14 17:00
                      nie moge zaprzeczyc, toyota robi najlepsze hybrydy - EOT

                      Nie zmieni to faktu, ze specjalisci "z branzy" twierdza, ze obecne t-dizle sa tak samo ekonomiczne jak hybrydy a w eksploatacji tansze - to nie moje slowa tylko testerow z auto-swiatow, motorow itp

                      Nie znam sie na swiecie aut za 300+ tysiecy :) - moze tam hybrydy rzadza ... ale w segmencie 100k to slaby zakup IMO. Co do hondy insight - mnie nie przekonala przez co zrezygnowalem z CRZ i mam zwyklego civica - nie narzekam.

                      Bede w przyszlym roku maj-czerwiec w Vancouver, moze spotkanie :) ?

                      1. Wszystko jest mozliwe ,zobaczymy ,rok to kawal czasu , speed 4/08/14 07:27
                        Tez sie naczytalem tych testow .
                        Tutaj nie ma wszystkich silnikow na ON ktore wystepuja w europie tak ze nie zabardzo jest baza do oceny a to co jest BMW ,Mercedes ze swoimi super duper dizlami jak I Audi I VW
                        .Tutaj ludzie kupuja to co chca anie to co mniej pali tak ze temat dosc ograniczony.
                        A oceniac oceniaja popatrz choc by na to
                        http://www.motortrend.com/...kswagen_golf_tdi_dsg/

                        http://www.motortrend.com/...sel_sedan_comparison/


                        Od srody jestem w Winnipeg az do niedzieli (nawet z lotniska moge odebrac:))) ) jak ktos przypadkiem bylby w okolicach.

                        1. i nie dokonczylem:)) , speed 4/08/14 07:48
                          Taki przyklad chcialem podac ,dla zrozumienia sytuacji .
                          Cena Golfa z TDI 2.l skrzynia DSG I reszta dupereli mniej wiecej na poziomie Toyoty P. V jest identyczna kosztu porownywalne ,gwarancja Toyoty o niebo lepsza do tego w miescie mniej pali I to tak naprawde to dziwic sie ze ludziska kupuja te auta?

            2. Co do LA , bajbusek 3/08/14 00:04
              Dobrze znasz ? Ciesze się, i jak Ci sie podoba jazda w okolicach 7-10 oraz po 16tej ? 5-8 pasow nie pomaga ... carpool tez nie, no i Ci "przestrzegajacy prawa" amerykanie - zapier&€&@ ile sie da 3 cm od twego ogona - takie rzeczy spotkalem tylko w LA. Podobno nie lubia tailgating i jest to karane, ale chyba nie w LA :/

  12. Hmm , w1lko 31/07/14 12:33
    Mam taką Toyotę auris 1.6 v-matic 2009. Do 4 tyś rpm to nie oczekuj za wiele, powyżej 4 tyś jedzie. Spalanie miasto/trasa 7,2 - 7,5. Na trasie może zejdzie na 6 jak będziesz jechał jak emeryt. Mi w długiej trasie udało się zejść na 6,5 bez blokowania autostrady ;-)
    Jeżeli kupujesz wersję bez tempomatu to można łatwo założyć. Wystarczy tylko dokupić przełącznik, cała reszta jest wbudowana w standardzie.
    Diesla bym nie kupił.
    Po 4 latach z tym autem żałuję że nie kupiłem hybrydy. Prius lub auris (chyba w 2010 nie było jeszcze auris hybrydowego) .

  13. To dla tych co auya pala im po 4-5l przy szybkiej jezdzie , speed 31/07/14 22:28
    http://www.auto-swiat.pl/...e-zuzycie-paliwa/gl3zv

    1. auta, , speed 31/07/14 22:30
      ------------

    2. No i? , 0r8 31/07/14 22:58
      U nas przy szybkiej jezdzie nie wali sie 500km ze srednia predkoscia 180km/h.

      1. no i ,przy sredniej 180km/h na odcinku 500km , speed 1/08/14 02:19
        to dodaj minimum 50% wiecej do spalania.

      2. to nie jest srednia tylko chwilowa , Kenny 1/08/14 06:51
        w europie osiagnac srednia 130 to jest niebywaly sukces, mi sie to nigdy nie udalo mimo jezdzenia noca 180km/h. Zeby miec srednia 180, musialbys jezdzic min 250km/h.

        .:Pozdrowienia:.

        1. bez przesady... , Chrisu 1/08/14 12:54
          wczoraj od Bolesławca pod Wurzburg leciałem średnio 123 km/h. A i remontów trochę było... I do tego starym autem 100 KM jechałem...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. ale w porzadku , Kenny 1/08/14 14:40
            tylko albo miales niebywale pusta droge albo komputer Ci klamie ;)

            .:Pozdrowienia:.

            1. w tym aucie to komputerem , Chrisu 1/08/14 15:45
              jestem ja ;).
              Droga przejechana liczona i z drogomierza i z gpsa.

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. Ja wiem , 0r8 3/08/14 15:53
          dlatego pisze - na cholere komu znac spalanie chwilowe przy 180km?

          1. bo niektorzy, np ja , Kenny 3/08/14 19:24
            lubia jezdzic 180 :)) a ze przez ruch i zakrety ciezko taka predkosc utrzymac dluzej niz 10min to inna sprawa, a takie zwalnianie ma duzy wplyw na srednia.

            .:Pozdrowienia:.

    3. zgadza się , Artaa 31/07/14 23:04
      jak dam w palnik na autostradzie to od razu jest 17l

    4. brawo , Kenny 31/07/14 23:27
      odkryles ameryke

      .:Pozdrowienia:.

      1. naprawde? , speed 1/08/14 02:11
        To bede drugi Kolumb :)))))

      2. wiesz , bajbusek 3/08/14 13:05
        tutaj było/jest kilku posiadaczy "auta w dizlu" co im przy 250 pali 4,5 litra, ale tylko wtedy gdy jest to wersja SE FL II i koniecznie ze znaczkiem VW ;) ... no i "niutki" to podstawa - one obniżają spalanie o 120% i dają +3 to respect na dzielni :))

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL