TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
![](/graph1/rog_lewy.gif) |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
![](/graph1/rog_prawy.gif) |
|
|
Wymiana smartfonu na zasadzie niezgodności w umową - czy można żądać? , m&m 15/09/14 13:19 Kupiłem smartfon w sieci Play i pechowo dla mnie po przyjściu do domu nie uruchomił się. Oddałem do salonu i pracownik go odesłał z adnotacją "telefon nowy" na zasadzie niezgodności z umową. Zadzwonił dziś z informacją że serwis stwierdził uszkodzenie oprogramowania i za moją zgodą mogą wgrać nowe i odesłać telefon a jeżeli się nie zgodzę to... w sumie nie wiem dokładnie co bo nie wyjaśnił mi tego tylko dodał "prywatnie" że mogę się wtedy sądzić z Playem (???). Szczerze mówiąc to dla mnie najlepszym wyjściem byłoby otrzymanie nówki sztuki i tyle. Jakoś mnie nie przekonuje to wgrywanie na nowo bo przeczuwam same problemy z tym egzemplarzem. Jak mówi prawo, czy mogę zażądać nowego czy Play (jako strona) może robić problemy? Na stronie http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...sm.html wyczytałem że:
Sprzedawca jednak nie powinien sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.
Wymiana na nowy chyba jest możliwa bo mają ten tel w ofercie (Xperia M2)- a czego zażądąłes składając reklamację? , Matti 15/09/14 13:33
wymiany czy naprawy?- wymiany , m&m 15/09/14 13:44
123
- ... , Kalkin 15/09/14 13:40
Nie kombinuj.
Wgranie oprogramowania to nie naprawa - i faktycznie będziesz mógł jak to napisałeś "się wtedy sądzić z Playem" ...i przegrasz.
Żądać możesz wszystko, ale jeszcze nie słyszałem aby ktoś komuś wymienił telefon z racji uszkodzonego oprogramowania.
The requested URL was not found
on this server ! Error 404 - Egzekwowanie swoich praw nazywasz kombinowaniem? , m&m 15/09/14 13:46
Pracujesz w tej sieci czy tylko jesteś "życzliwy"?
Chcę się tylko dowiedzieć jakie prawa mi się należą jako konsumentowi, nie zamierzam dostać nic więcej ponad to.- po przyjściu do domu nie uruchomił się. , RusH 15/09/14 13:58
cos jednak kombinujesz - chyba ze chcesz nam powiedziec ze w salonie kupiles zafoliowana cegle, i rozpakowales ja dopiero w domuI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
- ciekawe podejście , TheW@rrior 15/09/14 14:28
Od kiedy to kombinowaniem jest zwrot wadliwego towaru i wymóg wymiany na nowy, wolny od tej wady. W końcu zapłacił za nowy działający to nie chce takiego naprawianego.People who fear free software are those
whose products are worth even less - ... , Kalkin 15/09/14 15:06
Takie podejście zostało wypracowane przez lata kontaktów z klientami.
Jak słyszę "przyniosłem do domu, odpakowuję płytę główną a tam pogięte piny..." oraz "mój kuzyn składał, jest informatykiem...na trzecim roku studiów" to zakładam jak jeden gostek ze znanego serialu "wszyscy kłamią".
Ps. Aktualizacja oprogramowania to nie NAPRAWA !The requested URL was not found
on this server ! Error 404 - jak nie dziala to jest to naprawa , komisarz 19/09/14 05:07
przeciez telefonu nie spelnial swojej funkcji, a po "aktualizacji" nagle spelnia. Jak dla mnie jest to naprawa.
Pytanie tylko w czym problem. Co za roznica ze nowy w pudelku czy nowy wyjety z pudelka.Komisarz Ryba
- swietna firma ten play :) , RusH 15/09/14 13:41
generalnie po podejsciu do klienta widac ze beda z nimi same problemy
ja takie sprawy zwykle staram sie zalatwic ograniczajac spychologie do minimum - tz zeby nie dac sie odeslac do nastepnego przedstawiciela/dzialu informuje goscia ze idzie skarga do xxx(uokik/policja/prezes spolki itd) z jego imieniem i nazwiskiem jaka sprawca szkody/problemu. W ten sposob osoba z toba rozmawiajaca nagle robi pod siebie bo juz nie jest anonimowym przedstawicielem firmy, tylko panem X Y i w razie sprawy w sadzie to jego beda ciagac , zwykle nagle okazuje sie ze sprawe da sie zalatwic od reki.
Tak zalatwilem TP kiedy 3 miesiace po zerwaniu umowy o neo zaczeli mi przysylac faktury za zalegle platnosci i jakies kary umowne - poinformowalem palanta ze idzie zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa wyludzenia i ze gosc jest osobiscie za to odpowiedzialny, minute potem wszystko bylo odkrecone.
Mam w dupie ze ktos jest biednym trybikiem i tylko wykonuje swoja prace.I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - do momentu , m&m 15/09/14 13:47
kiedy stwierdzę że inaczej się nie da bez moich strat to staram się nie szkodzić innym
- ze strony UOKIK , m&m 15/09/14 13:53
Sprzedawca nie może samowolnie zmienić żądania kupującego. Gdy towar jest niezgodny z umową, to kupujący ma do wyboru żądanie albo wymiany na nowy, albo nieodpłatnej naprawy. Wybór którejś z tych możliwości należy do kupującego. Najlepiej go dokonać, składając lub wysyłając sprzedawcy odpowiednie pismo. Sprzedawca nie może sobie dowolnie wybrać ani narzucić kupującemu wygodniejszego dla sklepu wariantu załatwienia reklamacji.
Może się jednak zdarzyć, że naprawa albo wymiana nie są możliwe albo wymagają poniesienia nadmiernych kosztów (przy ocenie, czy rzeczywiście tak jest, bierze się pod uwagę wartość towaru, gdyby był on zgodny z umową, rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także ewentualne niedogodności dla kupującego). Jeśli sprzedawca powołuje się na takie okoliczności, to powinien o tym powiadomić kupującego i pozostawić mu swobodę podjęcia decyzji, a nie bez jego wiedzy wysyłać towar do naprawy.
W świetle tego co powyżej to moja decyzja czy naprawa czy wymiana, czy są tutaj jakieś wyłączenia?- można żądać wymiany , Killer 15/09/14 18:36
lub doprowadzenia do stanu zgodnego z umową, w związku z tym że jest to nowy telefon ( ale też mi się wydaje że coś kręcisz bo 90% klientów odpaliło by go w salonie just in case..) możesz żądać wymiany ale ja bym osobiście odpuścił jeżeli nie ociągali się z naprawą np 30dni i wziął z nowo wgranym softem dopiero za drugim razem bym na siłe doprowadzał do wymiany jeżeli usterka pojawi sie do 6mcy od sprzedaży domniema się że tkwiła ona w towarze w momencie zakupu ...
PozdroKiedyś normą był ogół a nie margines... - Skoro wybór jest po stronie klienta , m&m 16/09/14 09:15
to ja nie widzę sensu ryzykowania że jednak usterka się pojawi za jakiś czas. Niech ktoś mi wytłumaczy jaki ma być powód aby klient działał na swoją niekorzyść i jeśli ma wybór nowy czy "naprawiany" nie wybrał nowego?- ... , Kalkin 16/09/14 10:17
Wybór jest, ale sprzedawca może powiedzieć nie i powie tak na 100%
Koszt wgrania oprogramowania jest znikomy, a wręcz zerowy w porównaniu z wymianą urządzenia.The requested URL was not found
on this server ! Error 404 - bo wszędzie trzeba być człowiekiem , Killer 16/09/14 11:40
mogłeś równie dobrze sprawdzić sprzęt przed płaceniem , sprzedawca też ma argumenty które tu koledzy podają, i będziesz się spierał u rzecznika a potem może i w sądzie i będzie to trwało w h... czasu i kosztowało sporo energii a finał niekoniecznie będzie dla Ciebie szczęśliwy.
A idąc moim rozwiązaniem za drugim podejściem masz już więcej argumentów na Twoją stronę , np nieskuteczną próbę przywrócenia do stanu zgodnego z umową i nie trzeba się będzie tyle szarpać o wymianę...Kiedyś normą był ogół a nie margines... - z takim podejściem " bo mam prawo i mi się należy" , Killer 16/09/14 11:42
i przysłowiowym tupaniem nogą często się ostatnio spotykam, a efekty się często mizerne dla tupiącego...Kiedyś normą był ogół a nie margines... - ty na pewno masz dwa 'el' w nicku? , komisarz 19/09/14 05:09
...Komisarz Ryba
- w skrócie: , Ksyho 16/09/14 23:03
1) Jeżeli reklamowałeś telefon z tytułu 2-letniej odpowiedzialności
sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową to wyraźnie powinno to być zaznaczone na formularzu reklamacyjnym, a najlepiej przychodzić do salonu z własnym pismem gdzie dodatkowo wskazujesz swoje żądanie (naprawa lub wymiana na nowy). Inaczej reklamacja może być potraktowana jako żądanie naprawy gwarancyjnej (inna podstawa i tym samym warunki).
2) Kluczem jest to czy sprzedawca odniósł się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania (forma powiadomienia konsumenta o rozstrzygnięciu reklamacji także powinna być zaznaczona w piśmie/formularzu). W przypadku listu liczy się data otrzymania przez Ciebie pisma (ewentualnie awizo), a nie data nadania pisma przez sprzedawce na poczcie. Ogólnie wybór formy powiadomienia powinien być uzgodniony z konsumentem tj. sprzedawca nie może go narzucić. Ciężar udowodnienia dotrzymania terminu spoczywa na sprzedawcy.
3) Jeżeli sprzedawca nie poinformował Cię o swojej decyzji w w/w terminie uznaje się, że reklamację przyjął i nie może uchylić się przed żądanym przez Ciebie sposobem usunięcia niezgodności.
4) Jeżeli sprzedawca odniósł się do reklamacji w w/w terminie i wskazał na możliwość naprawy to niestety nie masz już innych możliwości.
To tak na szybko. Za mało trochę napisałeś, żeby móc określić Twoją sytuację "prawną". Od siebie dodam, że nie rozumiem trochę zarzutów wobec Ciebie, że nie sprawdziłeś (uruchomiłeś) telefonu na miejscu. Oczywiście może uchroniło by Cię to przed reklamacją zupełnie nowego telefonu, ale nie może samo z siebie stanowić zarzutu, że kombinujesz. W tym przypadku logicznie stwierdziłbym szybciej, że to serwis "kombinuje", bo jakim cudem inne telefony z tym oprogramowaniem uruchamiają się, a ten nie? Czy aktualizacja oprogramowania to naprawa? W tym przypadku tak, choć bez ingerencji w sam sprzęt. Autoryzowane serwisy też potrafią narobić burdelu w sprzęcie (np. powyginają plastik otwierając telefon).
p.s. Jeżeli sprzęt jest nowy to w 99% bardziej korzystne jest zgłoszenie reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową niż zgłoszenie gwarancyjne.
- dzięki za te słowa , m&m 17/09/14 14:40
bo po najechaniu na mnie jaki to jestem kombinator i oszust to już prawie sam w to uwierzyłem ;)
W skrócie to sprawa została załatwiona na formularzu Play'a. Wpisana została uwaga, coś w stylu "niezgodność z umową" do rubryki. W domu sprawdzę dokładnie. U sprzedawcy został paragon , karta gw. i telefon (goły bez pudełka, kabli itp.)).
Może uściślę kwestię sprawdzania. Telefon uruchomił się w salonie, po czym ja poszedłem na chwilę do bankomatu po kasę. Po powrocie już był spakowany i ja nie wyciągałem go do powrotu do domu, gdzie już się nie uruchomił. Jak oddałem go w salonie to gość mi powiedział że wyłączał sam podczas pakowania. Nie chciałbym podejrzewać nieuczciwości sprzedawcy więc przyjmijmy że tak było. On sam zaproponował, że w formularzu wpisze że to telefon nowy, tak jakby nie był uruchomiony.- sprawdziłem , m&m 17/09/14 15:16
Rodzaj zgłoszenia - Wymiana z tytułu niezgodności
Opis - po zakupie telefonu w salonie telefon nie chciał się w ogóle uruchomić, ladowanie tel. nic nie daje
Uwagi o stanie sprzętu - Telefon nowy
To wpisał sprzedawca- jeżeli , Ksyho 18/09/14 20:35
rozpatrzył reklamację w ciągu 14 dni (powiadomił Cię o rozstrzygnięciu) to niestety pozostaje Ci tylko przyjąć naprawiony telefon.- ale przeciez jest zapisane , komisarz 19/09/14 05:11
'wymiana z tytulu niezgodnosci'. Co trzeba wiec wpisac zeby byla wymiana a nie naprawa?Komisarz Ryba - to jest tylko żądanie konsumenta , Ksyho 19/09/14 21:02
natomiast ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej nie narzuca na sprzedawcę obowiązku np. wymiany na nowy o ile jest możliwa naprawa. Sprzedawca ma po prostu odnieść się (nie jest to jednoznaczne z terminem usunięcia usterki) do żądania konsumenta w terminie 14 dni.
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione."
Żądaniem zgodnie z ustawą może być doprowadzenie go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymiana na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.- iIe dni ma sprzedawca na naprawę... , josh 20/09/14 14:55
...jeśli odpowiedział na zgłoszenie reklamacji w terminie?- nie ma określonego w prawie terminu. , Ksyho 20/09/14 20:51
14 dni dotyczy ustosunkowania się do reklamacji. Wykonanie żądania np. wymiana towaru na nowy czy naprawa co do zasady powinno nastąpić "niezwłocznie".
|
|
|
|
![](/graph1/rogwaskilewy.gif) |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
![](/graph1/rogwaskiprawy.gif) |
|
|
|