TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] Reklamacja butow - czy sprzedawca moze zastrzec nie pokrycie kosztow przesylki? , elliot_pl 16/11/14 00:04 Kupilem niedawno buty w tej firmie:
http://allegro.pl/my_page.php?uid=29207026
w sekcji "REKLAMACJA" jest zapis:
2. Towar należy odesłać na własny koszt na adres:
oraz:
11. W przypadku uznania przez rzeczoznawcę reklamacji za zasadną kupujący może żądać:
- w pierwszej kolejności - nieodpłatnej naprawy
- jeśli naprawa jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów towar zostanie wymieniony na nowy.
Chciałbym reklamowac to jako niezgodnosc towaru z umowa bo podeszwa zaczela sie rozklejac po paru tygodniach uzywania. No i teraz moje 3 pytania:
- czy moge zadac pokrycia kosztow przesylki w obie strony przez sprzedawce?
- czy wystarczy na "ichnim" formularzu dopisac "reklamacja obuwia z tytułu niezgodności towaru z umową", czy cos jeszcze? Czy moze podpisujac sie na ich formularzu akceptuje pokrycie przesylki przeze mnie?
- czy moge zadac wymiany na nowe buty? Boje sie ze przy probie sklejania zostana slady...
Zdania w necie sa podzielone i najczesciej dosc stare. Na forum prawnym znalazlem watek gdzie mowia, ze to kupujacy pokrywa koszt przesylki, z kolei na stronie Stowarzyszenia Konsumentow Polskich mowia odwrotnie - kto ma racje? :)
Bede wdziczny za jakies rzeczowe argumenty, wiem ze niejeden z was sie boksowal ze sprzedawcami w tej kwestii. ;)momtoronomyotypaldollyochagi... - nie pomogę za bardzo , luckyluc 16/11/14 05:14
ale pamiętam że ostatnio na wykopie był koleś co spodnie reklamował i były tam kwestie zwrotu kasy za przesyłki. Nie dalej jak 3 tygodnie temu.// Get rich or die tryin. - Zacznij od lektury , Doczu 16/11/14 06:22
karty gwarancyjnej jeśli masz, albo Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, jeśli reklamujesz z tytułu niezgodności towaru z umową.
Nic więcej nie wymyślisz w tej kwestii. - wadę wykrytą do 6ciu miesięcy od daty zakoupu , Killer 16/11/14 07:14
domniema się jako obecną w towarze w momencie sprzedaży , zgłosić to trzeba do 2 miesięcy od wykrycia wady - więc tu masz wszystko ok.
Olej ich formularz - napisz pismo sam - możesz żądać wymiany na nowe albo zwrotu kasy
Tyle z Twojej strony o tym że naprawiają bo ( jakoś to np ekonomicznie uzasadnią lub inaczej , muszą Cie pisemnie poinformować ) W przypadku uznania reklamacji powinni zwrócić za koszt przesyłki.
Kiedyś normą był ogół a nie margines... - ale nie oszukujmy się , Demo 16/11/14 08:13
jeśli już teraz robią problemy to bez rzecznika praw konsumenta się nie obejdzie. Bywa skuteczny i warto się do niego zgłosić :)napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- kiedyś reklamowałem... , slawq 16/11/14 12:55
i odysłałem na swój koszt, sprzedający po uznaniu reklamacji przesłał mi sprawny towar na swój koszt i zwrócił na konto poniesione koszty wysyłki. Sprzedający zwróci CI kwotę taką jaką z nim uzgodnisz, chcą np. aby reklamacje wysyłać do nich pocztą polską i wtedy oddają równowartość tej usługi, jak wyślesz kurierem to dopłacasz... Jak miałbyś firmę nie chciałbyś ponosić kosztów wszystkich przesyłek do siebie... bo np. nie uznasz reklamacji ale i tak za transport płacisz w obydwu kierunkach... ludzie są bezczelni i wysyłają uszkodzone przez siebie rzeczy jako reklamacje.ASUS K8N-E ,A64 3@3.4,1024MB,
hdd 410GB,Teac W54E,Nec 500,NEC
791SB,Palit7300GTddr3, LogiMX500 |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|