Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » JE Jacaw 17:15
 » DJopek 17:13
 » past 17:12
 » myszon 17:08
 » havranek 17:08
 » dulik 17:03
 » yanix 17:02
 » etranger 17:00
 » KHot 16:53
 » Kenny 16:53
 » Artaa 16:49
 » Tomasz 16:44
 » P@blo 16:42
 » Pio321 16:39
 » leon 16:39
 » PeKa 16:38
 » waski 16:38
 » wielo 16:37
 » Dexter 16:33
 » AfiP 16:29

 Dzisiaj przeczytano
 41137 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

dlaczego zrezygnowano z dętek?? , ulan 24/12/14 15:29
tak mnie teraz naszło dlaczego w oponach samochodowych zrezygnowano z dętek?? dlaczego opony bezdętkowe wyparły te dętkowe??, za każdym razem kiedy jadę do wulkanizacji z przebitą oponą bezdętkową zastanawiam się co złego było w dętkach??

pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..."

  1. kilka spraw , Artaa 24/12/14 15:38
    - brak jednego z elementów który się może popsuć
    - dętki po przebiciu traciły ciśnienie gwałtownie, opona BD z reguły wolniej
    - mniejsze waga koła
    - łatwiejsze wyważenie koła
    - możliwość wyższych prędkości koła
    i pewnie kilka innych

  2. bo bezpieczniejsze sa bezdetkowe , chris_gd 24/12/14 15:42
    pewnie jakies tam jeszcze plusy sie znajda, ale z tego jak mnie uczyli to prosta sprawa: opona z detka, latwiej ponoc przebic, bezdetkowe sa mocniejsze
    nie ma tarcia miedzy opona, a detka, ktore wytwarza cieplo i skutecznie usmierca jedno i drugie
    nie ma ryzyka wybuchu, statystyki mowia, ze przebieg opony bezdetkowej to nawet 4 do 5 razy co odpowiednik starej tech.
    sa tez teorie spiskowe, ze swiatem rzadzi lobby, wymyslilo sobie takie opony bo maja z tego zysk i tak ma byc, ale ja nie wierze w takie cyrki
    wierze, ze w statystyke skoro mozna jezdzic wiecej i dluzej, mniejsza szansa na kapca, to ja nie potrzebuje detki

    Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
    RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

  3. nie wiem , rooter666 24/12/14 15:46
    nigdy nie miałem kapcia w aucie za to w rowerze obowiązkowo łapie kilka razy w sezonie dlatego zawsze mam zapasową dętkę ze sobą ;]

    1. polecam , myszon 25/12/14 00:07
      Schwalbe Durano Plus jeśli masz szosówkę. Na tej oponie jeszcze nie złapałem gumy. Wcześniej jeździłem na jakichś nonameowych oponach i raz na miesiąc musiałem kleić.

      1. mtb , rooter666 25/12/14 09:45
        mam bo wole teren od asfaltu ;]

  4. na upartego , Zibi 24/12/14 16:32
    możesz sobie do bezdętkowej wsadzić dętkę. Nie będziesz musiał się już zamartwiać.

  5. To nie dętki były złe. To raczej był problem z oponami i felgami. , ptoki 25/12/14 01:03
    Wcześniej po prostu opony nie były tak precyzyjnie robione. To samo tyczyło się i felg.
    Potem bodajże michalin wymyslił jak sprawnie robić koła tak aby opona i felga do siebie dobrze pasowały i nie ulatywało z nich powietrze.

    Pewnie dziś juz sie nie spotyka opon bez oplotu a kiedys były dosyć popularne, nawet w samochodach nieosobowych (choć aż tak daleko pamięcią nie sięgam żeby definitywnie to stwierdzić)

    Co do przebijania się opon/dętek to sprawa jest prosta. Im grubsza opona tym trudniej ją przebić. To samo tyczy się oplotu.
    Zazwyczaj opony dętkowe są/były cieńsze i dlatego łatwiej je było przebić.

  6. a tak w ogóle to rozumiem , Demo 25/12/14 19:49
    że te przemyślenia to efekt przygotowań duchowych ze szwagrem przed wigilią :D?

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

  7. hmm w motocyklu , faf 26/12/14 17:07
    to jak są szprychy to detka - po luft przez szprychy ucieka
    w wersji hamerykanskiej mojego cruisera jest magnezowa felga 14 ramienna - i wtedy bezdętkowe już

    może w rowerze latwo naprawić dętke - ale w moto czy auto już nie - jest niezła zabawa łyżkami

    a tak to wystarczy wcisnąć korek i można smigać dalej

    jednak do motocykli nie jest zalecane łatanie - są tylko dwie opony i niezbędnie potrzebne - więc zwykle dziura = nowa opona

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL