TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
dlaczego zrezygnowano z dętek?? , ulan 24/12/14 15:29 tak mnie teraz naszło dlaczego w oponach samochodowych zrezygnowano z dętek?? dlaczego opony bezdętkowe wyparły te dętkowe??, za każdym razem kiedy jadę do wulkanizacji z przebitą oponą bezdętkową zastanawiam się co złego było w dętkach??pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - kilka spraw , Artaa 24/12/14 15:38
- brak jednego z elementów który się może popsuć
- dętki po przebiciu traciły ciśnienie gwałtownie, opona BD z reguły wolniej
- mniejsze waga koła
- łatwiejsze wyważenie koła
- możliwość wyższych prędkości koła
i pewnie kilka innych - bo bezpieczniejsze sa bezdetkowe , chris_gd 24/12/14 15:42
pewnie jakies tam jeszcze plusy sie znajda, ale z tego jak mnie uczyli to prosta sprawa: opona z detka, latwiej ponoc przebic, bezdetkowe sa mocniejsze
nie ma tarcia miedzy opona, a detka, ktore wytwarza cieplo i skutecznie usmierca jedno i drugie
nie ma ryzyka wybuchu, statystyki mowia, ze przebieg opony bezdetkowej to nawet 4 do 5 razy co odpowiednik starej tech.
sa tez teorie spiskowe, ze swiatem rzadzi lobby, wymyslilo sobie takie opony bo maja z tego zysk i tak ma byc, ale ja nie wierze w takie cyrki
wierze, ze w statystyke skoro mozna jezdzic wiecej i dluzej, mniejsza szansa na kapca, to ja nie potrzebuje detkiRyzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- nie wiem , rooter666 24/12/14 15:46
nigdy nie miałem kapcia w aucie za to w rowerze obowiązkowo łapie kilka razy w sezonie dlatego zawsze mam zapasową dętkę ze sobą ;]- polecam , myszon 25/12/14 00:07
Schwalbe Durano Plus jeśli masz szosówkę. Na tej oponie jeszcze nie złapałem gumy. Wcześniej jeździłem na jakichś nonameowych oponach i raz na miesiąc musiałem kleić.- mtb , rooter666 25/12/14 09:45
mam bo wole teren od asfaltu ;]
- na upartego , Zibi 24/12/14 16:32
możesz sobie do bezdętkowej wsadzić dętkę. Nie będziesz musiał się już zamartwiać. - To nie dętki były złe. To raczej był problem z oponami i felgami. , ptoki 25/12/14 01:03
Wcześniej po prostu opony nie były tak precyzyjnie robione. To samo tyczyło się i felg.
Potem bodajże michalin wymyslił jak sprawnie robić koła tak aby opona i felga do siebie dobrze pasowały i nie ulatywało z nich powietrze.
Pewnie dziś juz sie nie spotyka opon bez oplotu a kiedys były dosyć popularne, nawet w samochodach nieosobowych (choć aż tak daleko pamięcią nie sięgam żeby definitywnie to stwierdzić)
Co do przebijania się opon/dętek to sprawa jest prosta. Im grubsza opona tym trudniej ją przebić. To samo tyczy się oplotu.
Zazwyczaj opony dętkowe są/były cieńsze i dlatego łatwiej je było przebić. - a tak w ogóle to rozumiem , Demo 25/12/14 19:49
że te przemyślenia to efekt przygotowań duchowych ze szwagrem przed wigilią :D?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - hmm w motocyklu , faf 26/12/14 17:07
to jak są szprychy to detka - po luft przez szprychy ucieka
w wersji hamerykanskiej mojego cruisera jest magnezowa felga 14 ramienna - i wtedy bezdętkowe już
może w rowerze latwo naprawić dętke - ale w moto czy auto już nie - jest niezła zabawa łyżkami
a tak to wystarczy wcisnąć korek i można smigać dalej
jednak do motocykli nie jest zalecane łatanie - są tylko dwie opony i niezbędnie potrzebne - więc zwykle dziura = nowa opona |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|