|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
[moto] Renaul Megane III, Laguna III - ktoś ma? , Birdman 30/10/15 09:40 W ramach poszukiwań aut zastanawiam się nad megane i laguną. Czy ktoś ma i mógł by powiedzieć jak to się faktycznie sprawuje? Jak to faktycznie jest z tą awaryjnością francuzów?ping? - Z awaryjnośćia jest , Thadeus 30/10/15 10:03
tak zwykle jak kto dba tak ma. Trójka chyba jest już w zasadzie pozbawiona problemów z wariującą elektroniką. Szerokim łukiem omijać używane z silnikami 1.5 dCi i 1.9dCI chyba że mamy zawodnika w którym olej wymieniano 2x częściej niż zaleca ASO i mamy to potwierdzone dowodem. najlepsza chyba będzie 2 litrowa benzyna ew Diesel 2.0 dCI co do którego jakoś nie ma chyba z nim wybitnych problemów. Jedynie chyba standardowe problemy z filtrem cząstek gdy ładuje się krótkie trasy. W sumie jako że diesel to obecnie bezsens, to nie ma się tym co przejmować z 2.0 benzynowa jest naprawdę fajna do tego łyka LPG jak pelikan.
Awaryjność francuzów: mit który powtarzają wsioki i papraki którzy umieją naprawić samochód tylko za pomocą młotka i przecinaka, a szczególnie lansują to gazetki Auto Swiat etc. dla których często drobne awarie osprzętu silnika to tragedia narodowa, natomiast ledwo dociągające 100 tyś TSI czy pękające bloki 2.0 to minor problem nie warty uwagi.
Przykład taka Xantia 2 w rankingu bezawaryjności dla jedenastolatków (pare lat temu to było bo teraz jej nie ujmują ) 11 miejsce gdzie wszelakie pastuchy daaaaleko z tyłu.
Powiem tylko że to przecież "ponadprzeciętnie awaryjny francuz z hydropneumatyką" jak się można dowiedzieć od miszczów młotka i przecinaka... - A jedyna jak dla mnie rzecz która jest problemem , Thadeus 30/10/15 10:04
to ta głupia karta zamiast kluczyka. Nie wiem może jestem tradycjonalistą ale wolę kluczyk dlatego wybrał bym Dacie :P zamiast Renówki.... - hmm , bartek_mi 30/10/15 10:12
kluczyk dla kazdego kto mial karte to tragedia :)
sama karta dziala zwykle ok - psuja sie przyciski i czujniki w klamkach (jesli sa potrrzebne - w Lii smaochod zamykal sie sam jak sie od niego odeszlo)
co do silnikow - ja mam 1.5dci ale zmieniam olej raz w roku albo co ~10k. aktualnie 180 000 na liczniku. do tego czesta wymiana filtra paliwa i do 250 powinien dociagnac.
ale wymieniac bede na najprostszy motor na rynku czyli jakies 1.6 bez turbo w benzynie (i tu spogladam w kierunku sx4 albo vitary)dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - NIe masz się co bać , Thadeus 30/10/15 16:54
Geniusze wymyślili co 30 tys wymianę oleju na przeglądach gwarancyjnych to i panewki siadają :) Samochody w których wymienia się olej co dychę, rok - panewki jak nowe :)
Wiesz dla mnie to poroniony pomysł. mi jak się przycisk zepsuje, bateria padnie to otwieram ręcznie i wio a z kartą, zapłakać i wezwać lawetę i do magika od kart? Juz wolę Dacie i mam nadzieje ze tam nie będzie długo takich wynalazków :)... - hmm , bartek_mi 30/10/15 18:07
oj doszukujesz sie - jak Ci padnie immo ktore jest w kazdym kluczyku to co zrobisz? zaplakac i laweta ;-)
samochod zamkniesz bo masz w karcie kluczyk do drzwi. zanim padnie bateria na amen to przez miesiac bedzie dzialalo tylko lapie z bliska - tak jak zwykly pilot. ciezko nie zawuwazyc :)dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj
- Kiedyś szukałem coś w ten deseń. , Dexter 30/10/15 10:11
Oczywiście 2.0 dCi 150 KM. Bardzo dobry silnik.
Pojeździłem, poszukałem, już prawie laguna, a dealer pyta "a dlaczego laguna a nie mondeo? Te same pieniądze a jazda dużo fajniejsza".
Nie brałem mondka pod uwagę, bo imo brzydki w środku. Ale co mi szkodzi, na placu stoją to się bryknę. Zapomniałem o renówce...Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - W firmie mam dwie Laguny lll... , Fight 30/10/15 10:36
z silnikami 2.0 benzyna 140KM. Dwa podstawowe problemy to coroczne czyszczenie przepustnicy bo jak jest mróz to były problemy z odpalaniem. w jednej po 3,5 roku i 105tys. przebiegu zmieliła się sprężarka klimy... cały układ do wymiany bo opiłki dostaly się wszędzie... ale tu Renault Polska się wykazał i mimo ze pół roku po gwarancji to pokryli 75% kosztu wymiany. Dziwne dla mnie jest to ze w tych autach klima jest domyślnie załączona (jest przycisk AC off a nie jak w innych autach AC on.) W obu po gwarancji padły siłowniki zamykające klapkę wlewu paliwa. no i drobiazgi w zawieszeniu typu stabilizatory... po za tym auta fajne, miło się jeździ...- hmm , bartek_mi 30/10/15 11:02
z ta sprezarka i wymiana "calego ukladu" to nieco pic na wode - wymieniasz sprezarke i pluczesz uklad. wymieniasz osuszacz. i tyle. sprezarka nowa to z 1500 zl, regenerowana z 600. osuszacz 100 + usluga oczywiscie. ale nie mowimy o ASO :)dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - Auta firmowe wiec naciski na ASO , Fight 30/10/15 14:10
A ceny sprężarek które podałeś trochę "z kosmosu"... przynajmniej do tego modelu... zrobiłem rozeznanie w Trójmieście i ceny sprężarek po regeneracji zaczynały się od 2400 zł... poza tym żaden warsztat nie dawał gwarancji że płukanie układu wystarczy bo zatarta sprężarka zostawiła mnóstwo syfu w układzie pełnym zakamarków. Pytałem o to zanim auto poszło do ASO. a finalnie skończyło się na kwocie 4000 zł. Resztę pokryło ASO tzn. Renault Polska.- hmm , bartek_mi 30/10/15 15:06
z regeneracja to cie chcieli skroic na kasie.
nowy to moze kosztowac 2500 (hella w intercarsie)
regenerowany powyzej 1500 to rozboj.
tak pisze bo sam w najwieksze upaly szukalem sprezarki, zwiedzalem zlodziejskie firmy na szrotach itd (za te mafie sie skarbowka nie bierze to az dziw, takie truchla wciskaja, niby mozna oddac ale nagle nie mozna :) nigdy wiecej).
stanelo na regenerowanym towarze.
dla potomnych ponoc najlepsze regenerowane sa tu:
http://euro-klima.pl/
ja kupilem tu:
http://accserwis.pl/
nowa 1200, regenerowana 650. zlom na szrocie 350 bo cieplo (normalnie 200 :) )dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj
- Laguna III , WooKy 30/10/15 11:16
2.0 dci, miała u mnie 210k bez większych problemów, dobrze wykonana, dobrze wyposażona (między innymi navi, skrętne xenony, tempomat) i za rozsądne pieniądze. Nie wiem czy za porównywalną kwotę jest jakakolwiek alternatywa. Przez 3 lata użytkowania praktycznie tylko eksploatacja, środek jak nowy.
Wada/Zaleta to już nie typowy miękki w zawieszeniu francuz, jest dużo sztywniej.bitnoi.se - Co do francuzów , coobav 30/10/15 11:35
to jeździłem przez 6 lat citroenem C5 i prócz awarii pseudoekolicznego egr, ręcznego i regeneracji przekładni kierowniczej przy 170k to nic się działo.
Co laguny to raczej słyszę dobre opinie, tak jak wyżej piszą silnik 2.0 benzyna lub dci.
Przesiadłem się teraz na VW i po raz pierwszy muszę dolewać olej, w cytrynce w ogóle tego nie było. W ASO VW powiedzieli że ten typ tak ma...Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
Legion5 R7-5800H, RTX3060 - Mam krzyżówkę obu , rurecznik 30/10/15 15:33
znaczy Renault Fluence. Silnik 1,6 benzyna. Kupiony jako nowy w lutym 2011. Aktualny przebieg 85 kkm. Jak na razie prócz oleju i filtrów wymieniłem 2 żarówki. W najbliższym czasie nie zanosi się na nic więcej.
Co do awaryjności francuzów - od prawie 20 lat nimi jeżdżę i zrobiłem dobrych kilkaset tys. km. Nowymi i używanymi. I śmieje się z "fahofcuf", bredzących coś że "aut na f to nigdy", że jak francuz to więcej będzie stał w warsztacie, że ceny części to kosmos....- to zależy od modelu , Hitman 30/10/15 16:21
jak kto miał lagunę II przed liftem, albo vel satis ewentualnie coś z silnikiem 1.5dci to miał prawo tak sądzić - oczywiście nie można generalizować ale jak ktoś się sparzył ( nie ważna firma) to wątpliwe, że zdecyduje się ponownie na to..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Przy takim podejściu , rurecznik 30/10/15 16:52
to produkty całej grupy VW można nazwać totalną porażką....- ciekawe co masz , Hitman 2/11/15 08:55
do zarzucenia np 1.9d a występował we wszystkich modelach..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Nic nie mam , rurecznik 2/11/15 10:24
To co napisałem wyżej, tyczy się spostrzeżenia kol. Hitmana, że " ktoś się sparzył ( nie ważna firma) to wątpliwe, że zdecyduje się ponownie na to". A akurat VW miał sporo wpadek w ostatnim okresie, więc jak ulał tu pasuje.- wystarczy poczytać , Hitman 2/11/15 11:40
tu tam i już wiadomo kiedy uporano się z bolączkami danego modelu i unikać wcześniejszych - i druga zasada nie kupować nowości i uczestniczyć w testach ;)
Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Może się zdecyduj , rurecznik 2/11/15 12:23
Bo raz z Twoich postów wynika, ze jak ktoś raz się sparzył na jakimś modelu to zwykle dyskwalifikuje od razu całą markę, albo i nawet wszystkie marki z danego kraju (wcześniejszy przykład z problemami z 1.5dCi ma wydźwięk sugerujący dyskwalifikację wszystkich francuzów). A potem piszesz, że "wystarczy poczytać i unikać konkretnego modelu". No chyba, że należysz do wyznawców zasady, ze jak francuz to zawsze, wszędzie i każdy model się sypie, a jak VW to "są to jednostkowe przypadki"...- ja nie podałem definicji , Hitman 2/11/15 13:36
niezadowolonego klienta a tym bardziej siebie.. bo jeden skreśli model drugi markę, a trzeci silnik tylko..
Ja tak samo nie polecę nikomu 1.5dci jak i 1.4 tsi bez względu na model. Mam lekkie skrzywienie do Niemców ale nie przeszkadza mi to pochwalić udany model Francuzów..
Ale ja jestem starej daty i muszę mieć normalne budziki pod kierownicą - a nie cyfrowe wyświetlacze na środku i linijki diodowe prędkości..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas.
- ta... , Tummi 30/10/15 17:27
...w mojej 206 padl mechanizm roznicowy od 3-tygodniowego stania w hali garazowej. Pierwsza uszczelka pod glowica (1.4, 8v) padła po 140kkm. Druga po 70kkm.
Wtryskiwacz benzyny umieszczony bezposrednio pod spryskiwaczem przedniej szyby = padajacy elektrycznie wtryskiwacz.
Brat jezdzi Meganka I i tam jest duzo lepiej, ale ja daleko jestem od twierdzenia, ze francuzy sa bezawaryjne.
T.
www.skocz.pl/uptime :D - Ale ja nie twierdzę, że są bezawaryjne , rurecznik 30/10/15 18:05
bo takich samochodów, niezależnie od marki nie ma. Twierdzę natomiast (na podstawie własnego doświadczenia), ze nie są bardziej awaryjne od innych marek, a w szczególności od uznawanych za "bezawaryjne i bezproblemowe" wyrobów zza zachodniej granicy. A usunięcie ewentualnych awarii nie jest jakoś problematyczne i kosztowne.- Z kolei , Tummi 30/10/15 18:10
z mojego doswiadczenia wynika, ze auta francuskie jednak sa duzo bardziej awaryjne niz inne. Tyle, ze probka mala ;) Ale tak jak pisal Hitman - ja sie 'sparzylem' i ciezko w takiej sytuacji o obiektywna ocene.
Co do niemieckich aut, to sie zgadzamy :D
T.
www.skocz.pl/uptime :D - No to zostają , rurecznik 30/10/15 18:14
jakończyki i włoskie...- na wloskie , Tummi 30/10/15 18:21
auta nie mam odwagi, dlatego kupilem japonskiego Japonczyka ;) Zlego slowa nie powiem... zapewne po trochu dlatego, ze nie chce :D Jakies wady na pewno by sie znalazly.
T.
www.skocz.pl/uptime :D
- A co do Peugeota , rurecznik 30/10/15 18:11
406 (2 litry benzyna) zrobiłem ponad 200 kkm i to co się działo (prócz wymiany filtrów/oleju/świec i niewielkich ingerencji w zawieszenie) obejmowało jakies pierdoły typu czujnik czy inny przekaźnik. Jedyna poważniejsza usterka była efektem zaliczenia wyrwy w asfalcie co spowodowało pęknięcię przedniej prawej sprężyny. Ale i tak auto o własnych siłach dojechało do warsztatu.
- Szwagier ma , Seba000 31/10/15 18:38
L III 1.9 dci 130km.2011 kupiona w salonie.Moge potwierdzic ze ta generacja jest pozbawiona wad jesli chodzi o elektryke z Laguny II (wczesniej miał wiec wiemy co to te problemy)
Przebieg około 80kkm
Jedna rzecz była wymieniana na gwarancji -->alternator
Pozatym lee i jezdzi nic sie nie dziejeNokia 3110>3210>3310>8110
>6210>6310>6270>SE T610>5500sport
>n70>n73>e51>n79>SE Xperia ARC S>I 4S |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|