Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » hokr 15:45
 » Jumper 15:45
 » abes99 15:43
 » ligand17 15:42
 » Artaa 15:41
 » P_M_ 15:39
 » Kenjiro 15:36
 » dugi 15:35
 » exmac 15:35
 » rulezDC 15:33
 » P@blo 15:33
 » DJopek 15:30
 » Robek 15:10
 » KHot 15:06
 » Banan 15:06
 » buddookan 15:05
 » Syzyf 15:02
 » kyusi 15:00
 » Piwomir 15:00
 » wrrr 14:59

 Dzisiaj przeczytano
 41146 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[moto] Uszkodzona nowa opona. , Kriomag 31/03/16 19:59
Sprzedawca chce protokół szkody od kuriera.. który zostawił u mnie te opony ponad 2 tygodnie temu - czekałem aż będzie wiosna aby je założyć i przy zakładaniu wczoraj u wulkanizatora wyszło, że jedna jest przebita na ściance bocznej na wylot jakby śrubokrętem... po założeniu powietrze ucieka w tym miejscu bardzo szybko.
Czyli nie chce ponieść odpowiedzialności za to uszkodzenie? Jeszcze mu nie odpisuję dopóki nie wybadam jakie mam prawa...

Co możecie mi doradzić? Już kupować nową oponę? to nie problem tylko szkoda jednak tej kasy, że pójdzie w błoto... Fulda EcoControl DOT 4815

  1. sprawdza , Artaa 31/03/16 20:18
    się w momencie odbioru od kuriera, po 2 tyg raczej kurier się nie podłoży i nie weźmie tego na siebie

    Ale pogadaj...

    1. wiem, ze się sprawdza ale dziurka jest tak mała, że to ciężko znaleźć , Kriomag 31/03/16 20:50
      jak chciałem zrobić zdjęcie to 2x przejrzałem każdą oponę zanim znalazłem. Poza tym, opony były pakowane po 2szt. spięte razem, niestety jedna para pasuje do wersji, że to u kuriera druga para pasuje do wersji, że to u sprzedawcy (jedne spięte outsidem do zewnątrz - kurier, drugie do wewnątrz - sprzedawca bo nie było by tego widać bez rozpięcia opnon...).

      1. hmm , Artaa 31/03/16 21:25
        jak jej nie było widać to ciężko sprawdzić,
        niestety te 2 tygodnie trochę komplikują sprawę, i dodatkowo jak nie wiesz czy uszkodzenie było od wewnętrznej w danej parze opon czy zewnętrznej, to trudno na kogoś wskazywać.

  2. pewnie , endern 31/03/16 21:48
    wcisneli ci zwrot uszkodzonej zrobiony przez innego klienta.
    takie uroki kupowania przez internet.

  3. napisz gdzie kupiłeś , Chrisu 31/03/16 22:38
    żeby tam nie kupować...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. dokladnie , Kenny 1/04/16 07:18
      123

      .:Pozdrowienia:.

  4. hmm - skoro opona nie byla , elliot_pl 1/04/16 01:03
    uzywana ani razu to z reklamacja chyba nie powinno byc wiekszych problemow?

    Ja w tym tygodniu odbieralem kilka paczek. W jednej okazalo sie, ze brakuje elementu (zestaw niekompletny). Wyslalem sms, po godzinie sprzedawca oddzwonil zeby doprecyzowac o ktory element chodzi i wyslal tego samego dnia kurierem. Albo ja mam szczescie do sprzedawcow, albo umiem rozmawiac :)

    momtoronomyotypaldollyochagi...

  5. Jeśli ma jeszcze włoski czyli nieużywana , digiter 1/04/16 04:02
    to jest szansa że przyjmą zwrot.
    Poza tym taką małą dziurkę można chyba załatać. Naklej od środka łatę i będzie jak nowa.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. bocznych , endern 1/04/16 07:50
      dziur nie da sie zalatac. Opona idzie won na śmieci.
      Dlatego przypuszczalnie kolega ja dostał.

  6. Ale zaraz... , JE Jacaw 1/04/16 08:35
    ...jeśli to nowa opona to:

    1. Masz gwarancję (producenta), oczywiście mogą tego nie uznać, ale...

    2. Jest niezgodność towaru z umową (czy jak to się tam fachowo nazywa), która obowiązuje 2 lata i dotyczy sprzedawcy. I z tego co pamiętam, to zgodnie z zapisami ustawy, wada, która ujawniła się do 6 miesięcy (nie wiem, czy nawet tego nie wydłużyli) z automatu uznawana jest za byłą od początku i to wtedy na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że tak nie było.

    A teraz niech mnie poprawi jakiś prawnik, jeśli coś źle napisałem. :-)

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

    1. a teraz , Hitman 1/04/16 10:00
      udowodnij niezbicie, że dziura to wada fabryczna - a nie wynik transportu czy składowania tejże opony..

      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
      jest niemożliwe. W praktyce robi to
      każdy z nas.

      1. Wiadomo... , JE Jacaw 1/04/16 10:18
        ...że to nie takie proste, ale z tego co kojarzą to przynajmniej do pół roku ciężar udowodnienia leży na sklepie, a nie nabywcy. Czyli domyślnie przyjmuje się, że jeśli coś się ujawniło w tym okresie to było już przy zakupie.

        Oczywiście, w praktyce pewnie nie jest to takie proste, ale zawsze daje jakąś nadzieję i można próbować uzyskać pomoc w UOKiK.

        Socjalizm to ustrój, który
        bohatersko walczy z problemami
        nieznanymi w innych ustrojach

        1. Poprawka, teraz to nawet chyba jest rok , JE Jacaw 1/04/16 10:22
          http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/...kojmia/

          Przez rok trwania odpowiedzialności sprzedawcy istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Taka sytuacja ułatwia złożenie reklamacji, gdyż to przedsiębiorca musi udowodnić, że wada powstała z winy konsumenta.

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

        2. w przypadku , Hitman 1/04/16 10:33
          uszkodzeń mechanicznych - jesteś na straconej pozycji, a w tym przypadku dochodzi brak protokołu szkody od kuriera ( wiem, że trudno by było to stwierdzić w tym przypadku) zwłoka czasowa ( 2tygodnie) ingerencja osób trzecich ( wulkanizator) bez dobrej woli sprzedawcy nie pomoże nawet papież.. a jak ktoś pisał sklep upycha po ludziach felerny towar..

          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
          jest niemożliwe. W praktyce robi to
          każdy z nas.

          1. Myślę, że nie do końca... , JE Jacaw 1/04/16 11:15
            ...ustawa nie precyzuje o jakie braki chodzi, nie należy tego mylić z gwarancją.

            Oczywiście w ostateczności, czyli bez "dobrej" woli sprzedawcy, sprawa może trafić do sądu i tu trudno powiedzieć, kto by wygrał, ale jeśli sąd oprze się na ustawie, bo będzie wymagał od sprzedawcy dowodu, że towar był sprawy... szczególnie, jeśli widać, że opona była nieużywana.

            Natomiast to są takie nasze dywagacje i kolega Krimoag pyta o możliwości, więc moim zdaniem w pierwszym rzucie powinien złożyć stosowne pismo reklamacyjne i powołać się na to. Potem może próbować uzyskać pomoc z UOKiK'u, niekiedy pisma od nich mogą zdziałać cuda. Tym bardziej, że ta ścieżka prawie nic nie kosztuje, poza czasem, kartą papieru i znaczkiem na list.

            Socjalizm to ustrój, który
            bohatersko walczy z problemami
            nieznanymi w innych ustrojach

  7. i to jest właśnie wada , rooter666 1/04/16 09:43
    kupowania opon przez net, takiej wady nie sposób wyłapać przy odbiorze a teraz się bujać musisz z odsyłaniem itp. tymczasem u oponiarza też mają opony i przeważnie jak kupisz to montaż gratis co wychodzi na to samo kosztowo.

    1. no właśnie nie , bajbusek 1/04/16 10:51
      u oponiarza to ja muszę 170 zeta za montaż i wyważenie zapłacić czy kupię od niego czy nie ... za T1R 225/45/17 wołał 340 zeta za sztukę + montaż i wyważenie.
      Kupiłem po 290 zeta za sztukę w necie (rok 2015) z transportem do oponiarza GRATIS ... wyszło mnie 4 x 290 + 170 = 1330 zeta zamiast 1530 ... jedyne 200 zeta taniej.

      Co się nie robi przy zakupie przez internet ?

      Nie kupuje się w miejscu gdzie odsyłasz na swój koszt .... oraz po zakupie towar od razu używasz - ja miałem montaż następnego dnia po zamówieniu w sklepie - kupiłem w czwartek przed Świętami W, w piątek miałem montaż a w niedzielę jechałem na nowych kapciach na Świeta ...

      1. re: , rooter666 1/04/16 11:37
        no właśnie ale z transportem do oponiarza i to on odbiera i sprawdza albo i nie ;] troche inna sytuacja i jemu sprzedawca prędzej uwierzy że opona miała wade fabryczną.
        tam gdzie ja kupuje u oponiarza montaż jest w cenie nowej opony.

  8. sprawe masz wygrana , Kenny 1/04/16 11:20
    Jezeli, placiles KK, to o kilka miesiecy wczesniej, niz jesli nie placiles :)

    Napisales debilom przynajmniej konkretne pismo opisujace stan faktyczny oraz twoje zadania? W takich przypadkach musi byk konkret aby bylo sie do czego ustosunkowac. I bez ozdobnikow.

    Dzien dobry. Otrzymalem uszkodzona opone. Do dnia.... prosze o wymiane, a jesli jest niemozliwa o zwrot pieniedzy. Kropka.

    Protokol kuriera nie ma tu nic do rzeczy i jest kompletnie bez zwiazku ze sprawa. Nie dosc ze od roku, wydanie rzeczy przewoznikowi, nie przenosci odpowiedzialnosci na kupujacego to protokul uszkodzenia dotyczy PRZESYLKI a nie zepsutego towaru. nigdzie doie podpisujesz ze otrzymales towar bez wad, tylko ze przysylka przyszla nieuszkodzona.

    Sprzedaz konsumencka w PL to dno i dwa metry mulu, SKLEPY sprzedaja rzeczy uzywane, niekompletne, stare, zepsute... trzeba tepic baranow. Kupuje online srednio czesciej niz 2x w tygodniu, od lat. Zawsze place KK (zreszta nie tylko online). Czargebackow robilem juz 3 czy 4, zawsze dziala.

    I napisz wreszcie o jaki sklep chodzi.

    .:Pozdrowienia:.

  9. Otwarłem spór na allegro , Kriomag 12/04/16 18:30
    a jedną sztukę opony dokupiłem w innym sklepie bo już żal mi zimówek jak tak piszczą na zakrętach.

    Koleś miga się mocno.
    Chce protokół szkody po 3 tygodniach od kupna... nie da rady - dzwoniłem do firmy kurierskiej.
    Chce przysłać nową oponę w cenie sklepowej a starą odesłać do producenta w celu uznania reklamacji.. co nie nastąpi ponieważ nie uznaje się uszkodzeń mechanicznych.

    Jak przez allegro uda się coś załatwić o odzyskam pieniądze to spoko, jeśli nie to zrobię mu antyreklamę i negatywa wlepię.
    Dla mnie jest to dużo większy koszt dokupić 5 oponę niż dla niego kiedy to pewnie jedna z setek sprzedawanych na miesiąc opon a o opinię sklepu trzeba dbać przecież.

    1. szybka reakcja , Kriomag 12/04/16 19:35
      ale pozytywna, zadzwonił sprzedawca, dał propozycję rozwiązania tego problemu. Na razie jestem dobrej mysli :)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL