Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 03:39
 » Visar 03:00
 » Chavez 02:46
 » yanix 02:26
 » PaKu 02:20
 » metacom 02:18
 » xpx 02:17
 » abes99 01:30
 » luckyluc 01:30
 » Chrisu 01:26
 » PiotrexP 01:18
 » Martens 00:57
 » Wolf 00:44
 » CiAsTeK 00:39
 » bmiluch 00:38
 » Zic 00:36
 » rulezDC 00:36
 » Demo 00:15
 » rarek 00:09
 » buddookan 00:03

 Dzisiaj przeczytano
 41105 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Kupno używanego auta - rzucicie poradą? , NimnuL-Redakcja 14/04/16 02:01
Auto z głównym przeznaczeniem jazdy poza miastem, na przebiegi rzędu max. 12k/rok (w proporcjach 10:2 trasa:miasto).

Budżet: 15-30tyś (w zależności od opcji).
Nadwozie: sedan, ewentualnie hatchback).
Silnik: 1.8-2.2l benzyna/diesel (?)
Przekładnia: na automat raczej nie ma co liczyć w tej cenie, więc manual 5-6 biegów.
Z udogodnień: klimatyzacja (raczej wszystkie).

Opcja 1: nowsze rocznikowo (>2008 klasy Corolla, Civic, Astra, 407, Accord, Grande Punto, Bravo etc)
Opcja 2: starsze rocznikowo (~2002 ale klasy premium: jakiś Mercedes E/S, Lexus, Avensis etc.)

Auto z założenia o relatywnie niedużych kosztach utrzymania, bezpieczne i wygodne na 5h za kółkiem.

Ktoś coś podpowie, poradzi? Doświadczenia?

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. Doprecyzuje , NimnuL-Redakcja 14/04/16 02:32
    w przypadku w/w wymagań która opcja ma większy sens? Uzasadnienie nikt widziane. Model jeśli możecie polecić/odradzic też będzie dobrze.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

  2. Poprawka - automat, jeśli się da , NimnuL-Redakcja 14/04/16 03:32
    to absolutnie automatyczna skrzynia, o ile hydrauliczna z takimi przebiegami nie będzie stanowiła kości niezgody dla portfela.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. głos na lexusa. , ptoki 14/04/16 07:09
      Nie mam, nie znam sie ale jezdzilem pare razy i to chyba raczej fajne auta ale w naprawach moga bolec. Przy czym raczej nie bedą one częste.

  3. nie bmw , jotek007 14/04/16 03:33
    wciągnęło klapki :/

    ODI PROFANUM VULGUS ET ARCEO

  4. Toyota Avensis II z silnikiem 2.0 diesel lub 1.8 benzyna , zeeyo 14/04/16 07:20
    W cenie do 30k można znaleźć rocznik 2007, 2008 z niezłym wyposażeniem. Diesel 2.0 fabrycznie bez filtra cząstek stałych i skrzynia 6 biegową. Nie bierz diesla 2.2 - sprawia problemy. Polecany ale trudno dostępny 1.8 w benzynie.

    1. 2.0 diesel, byle nie wersja 116 KM , pirat 14/04/16 08:21
      strasznie jadą ten silnik wszędzie gdzie się spojrzy. Po modernizacji ma 124 KM i już o wiele lepsze recenzje.

      odczepta się od mojego podpisu ;)

      1. 126, a nie 124 :P , biEski 14/04/16 09:24
        Jak na diesla to może być. Problemów brak.

  5. jesli nie mialbym od rodziny, znajomego to , Kenny 14/04/16 07:39
    z salonu z gwarancja... ale ja jestem dziwny, rowniez dlatego ze diesla zaczalbym rozwazac od 3x wiekszych przebiegow. W tej cenie duzy kompakt z gwara bedzie, 2008-2009.

    .:Pozdrowienia:.

    1. kluczowa , endern 14/04/16 08:17
      poza tym jest jednorazowa dlugosc przejazdu - jeśli 5-8km... to sie nawet nie zdąży rozgrzać - w efekcie bedzie duzo więcej spalał i wzrośnie awaryjność.

    2. W takim razie ja też jestem dziwny :-D , zartie 14/04/16 09:07
      Dorzucę jeszcze, że chcąc kupić ~10-letnie auto premium trzeba się liczyć z tym, że części mogą kosztować jak do auta premium, zamienniki też będą droższe niż do aut popularnych, a jakieś naprawy na pewno okażą się konieczne. Trzeba na to przewidzieć pieniądze w budżecie domowym, a nie wyżyłować się na samochód, a potem rwać włosy z głowy przy każdej usterce.
      PS. Należy wystrzegać się rzadkich wersji silnikowych/wyposażenia, bo zamienników części może do nich nie być.

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

  6. jak największe , Venom79 14/04/16 07:48
    z jak najmocniejszym silnikiem, klasa premium i automat. Zrób takie założenia, przefiltruj oferty aut premium na otomoto czy innym serwisie i zobaczysz czy jest w czym wybrać. Jeśli jest, to przyjmij, że to możliwe i kup co ci bardziej odpowiada - bmw, merc, lexus - dla mnie wygląd jest ważny, więc może dla ciebie też?

    PS. Avensis to nie klasa premium.

    Lewy pas to nie kółko różańcowe.

    1. dokładnie , Mademan 14/04/16 09:46
      Polecam e39 540i, ostatnie dobre BMW. Spalanie na trasie 10-11 litrów benzyny, średnia wychodzi 14l, bo kusi co chwile depnąć. Można kupić już z gazem za 15-20tyś, na rocznik nie ma co zwracać uwagi. Jeżeli nie jesteś drifterem, auto nie do zajechania. Większość modeli ma automat, steptronik tez jest ogólnie pancerny.

    2. Taki jest plan , NimnuL-Redakcja 14/04/16 17:15
      a auto ostatecznie prawdopodobnie sam sobie ściągnę z zachodu od Holendra co płacze jak sprzedaje :P

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

  7. na takie male przebiegi , Deus ex machine 14/04/16 07:50
    kupilbym mlodsza benzyne - tansza od diesla, to starczy na mlodsza.

    "Uti non Abuti"

  8. Odpowiedz sobie też na pytanie , pirat 14/04/16 08:29
    czy chcesz gazować benzynę. Jeśli tak, to Toyota, Honda i Opel z tych roczników odpadają, bo silniki już są na wtrysku bezp. Na 12k rocznie diesel z ekonomicznego punktu widzenia to raczej nie bardzo, chyba że bez dwumasy i raczej młodsze roczniki, któe mają bardziej pojemny filtr cząstek stałych. A to to nie wiem czy Ci się w budżecie zmieści. Przykładem jest silnik KIA/Hyundai 1.6 crdi. Mam Ceeda z tym silnikiem 115 KM i chodzi to całkiem przyjemnie. Kwestia tylko przekonać się do tych koreańskich wynalazków. Bo to jednak co innego niż grupa VW.

    Przy odrobinie szczęścia można trafić silnik 1.6 HDI od PSA bez dwumasy i filtra, ale to już musisz szukać po kodzie silnika dokładnie.

    odczepta się od mojego podpisu ;)

    1. hmm , Kraszan 14/04/16 09:00
      PSA DV6ATED4 66kW, mam polecam :)

      1. chyba , Markizy 14/04/16 13:04
        wersje 90km były włąsnie bez dwu masy, w sumie posiadam taki silnik w focusie i z tego co mi wiadomo nie posiada jej.

        Na Bordzie od 2003-03-03:D
        i5 6600, 2x8GB, 7770

        1. właśnie trzeba tu uważać, , pirat 14/04/16 14:58
          bo były i takie z dwumasą

          odczepta się od mojego podpisu ;)

    2. a co ma wtrysk bezpośredni do tego? , Chrisu 14/04/16 12:03
      123

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. Cena instalacji. , laciak88 14/04/16 13:24
        W ogóle gazowanie wtrysków bezpośrednich średnie na razie jest.

        "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
        life's problems."

        1. czyli? , Chrisu 14/04/16 14:52
          bo mi by się w rok zwróciło...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. A ile przejechałeś? , pirat 14/04/16 15:02
            20, 30k km? ciekawe jak będzie po 100k. Sam szukałem benzyny do zagazowania we względnie młodym aucie. Okazało się, że po 2006 roku (może 2007) to został już właściwie tylko 1.6 mpi od VW i 1.6 od Renault (niby jeszcze silnik 2.0 od PSA, ale ubezpieczenie zabijało, więc musiałem iść w mniejszą pojemność). Reszta już pomodernizowana i ludzie na forach co porobili już większe przebiegi płakali bo zawory, bo głowica, bo kompresja cylindrów i inne tym podobne kwiatki. Olałem i mam ropniaka.

            odczepta się od mojego podpisu ;)

            1. tak dla uściślenia , pirat 14/04/16 15:03
              silnika 1.4 nie chciałem, bo się taką kosiarką już najeździłem i miałem dosyć

              odczepta się od mojego podpisu ;)

            2. to jaki cudem , okobar 14/04/16 15:34
              często nowe z salonu są zagazowane?

              AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
              GF 7600 GS, M2N4 SLI
              Win XP SP3

              1. tylko zwróć uwagę , havranek 14/04/16 15:46
                co jest fabrycznie zagazowane. Dacie, Fabie i tego typu cuda z najsłabszymi i najprostszymi silnikami. Raczej nie znajdziesz tam mocnej turbobenzyny z bezpośrednim wtryskiem. Jedyny wyjątek jaki mi przychodzi do głowy to chyba Opel oferuje gaz do silnika 1.4 turbo. Pozostałe oferty to stare konstrukcje 1.6 przeważnie lub małe wolnossące silniki 1.0 -1.2.

            3. nic nie przejechalem , Chrisu 14/04/16 15:52
              napisałem tylko, że da się.
              Obawiam się, że to jest tak jak ze starymi autami - też od niejednego słyszalem, że bryndza, że silnik pada, że to że tamto. I albo tak mówili bo wg nich "gaz to tylko do kuchenki" albo tak słyszeli "od dobrego kolegi, któremu znajomy, którego znajomy jest taksiarzem powiedział", albo gaz zakładali u druciarzy (a tych IMO jest 90% na rynku).

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          2. Czyli: , laciak88 14/04/16 15:11
            - jest drogie
            - szkodzi bardziej silnikowi niż gaz w starszym silniku z wtryskiem bezpośrednim
            - zużywa benzynę

            Tobie w rok, innemu w dziesięć. Mi we wtrysku pośrednim się zwrócił w dwa miesiące, a niektórzy jeżdżą latami ;-).

            "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
            life's problems."

  9. octavka , okobar 14/04/16 08:59
    albo superb

    i tyle....

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

    1. No przestań, , piotrszach 14/04/16 09:12
      przecież to samochody dla biedoty, trzeba kupić "paska w dizlu" od Niemca, który płakał jak sprzedawał.
      Piszę to wieloletni użyszkodnik "kury" :))

      1. bys sie zdziwil , ili@s 14/04/16 12:29
        wymienilem 5 letniego mondeo na 12 letniego paska - od niemca - ostatnie 12 lat u jednego wlasciciela - wiek 78 lat (w tivie byl wpisany) i nie dostal przedluzenia prawa jazdy. Pelna opcja w benzynie 1.8 turbo 150koni. Zagazowalem i od 2 lat jezdze bezawaryjnie. spalanie 12l gazu na setke. Inna sprawa ze byl to najdrozszy pasek w tym roczniku na necie.
        Ostatnio oberwalem w drzwi tylne - koszt naprawy : drzwi 180zł w kolorze + 100zl przekladka .....

        1. I tylko pozazdrościć fajnego samochodu, , piotrszach 14/04/16 13:16
          ale zdajesz sobie sprawę z tego ile na rynku samochodów używanych jest takich "rodzynków" jak Twój?

    2. wyrażę swoje zdanie o Octavii II , Zbyszek.J 14/04/16 19:24
      mamy kilka w firmie z rocznika 2011-2012, z silnikiem 1.4 TSI. Silnik fajnie ciągnie, ale w jednej sztuce tego auta w trasie na autostradzie wyłącza się Turbo.

      Ale poza tym całe auto jest kiepskie - źle się prowadzi. Układ kierowniczy jest zupełnie do niczego, nie daje czucia drogi, jest gumowaty, nieprecyzyjny, jakby miał mały luz. Wszystkie te Octavie miały tak od nowości. Totalna katastrofa. W łuku gdzie trzeba jechać precyzyjnie skręcasz kierownicą i nie wiesz ile faktycznie auto skręci na drodze. Uwaga - w mieście przy 50-60 gdzie dużo zakrętów jest 90 stopni jeszcze się tego nie czuje.

      Jakoś wykonania w środku fatalna - wszystko okropnie skrzypi i trzeszczy (najbardziej uchwyty w drzwiach) plastiki bardzo niskiej jakości.

      Hyundai i30 ma dużo lepsze wnętrze, prowadzi się znacznie pewniej, a jego układ kierowniczy to niebo a ziemia w porównaniu do Octavii.

      1. az.. , endern 14/04/16 21:03
        niewiarygodne wydaje mi sie by wszystko zepsuto w tym samochodzie

        1. nic nie jest zepsute, , Zbyszek.J 14/04/16 22:31
          te auta takie do dupy były od nowości. Wszystkie Octavie II prosto z salonu miały gumowaty, nieprecyzyjny, beznadziejny układ kierowniczy, a przez to kiepsko się prowadziły. Jazda tym autem poza miastem (prędkości 80-90 km/h) po łukach to jest dramat, utrzymanie auta na pasie ruchu na autostradzie przy 140 km/h jeśli tylko jest delikatny łuk jest trudne i męczące.

          Do tego beznadziejne plastiki we wnętrzu - uchwyty w drzwiach trzeszczały od nowości, a reszta plastików zaczęła skrzypieć bardzo szybko. Aktualny przebieg tych firmowych 3-4 letnich Octavii to między 110 a 160 tyś.

          Co więcej - Octavia II kuzynki też taka jest - to auto takie już po prostu jest, czyli jest bardzo bardzo przeciętne i takie było od nowości.

          1. coz , endern 14/04/16 22:46
            poprowadze octavie2 to ocenie... nie twierdze że nie... ale może po prostu gardzisz skodami z definicji i skąd ta narracja :)? No chyba ze masz porownianie do jedynki i ta była git :P

      2. ja mam Octavkę I , okobar 14/04/16 21:53
        1.9 TDI 90 kucy, bez klimy i bez elektrycznych szybek
        16 lat, 253kkm, średnie spalanie lekko ponad 4l/100km
        układ kierowniczy precyzyjny, hamulce w porządku - oprócz eksploatacji (filtry, oleje, żarówki, paski itp) przez 16 lat było robione - 1x mika olejowa (teściowa grzmotnęła o kamienie), oś przednia (teściowa rozwaliła na dziurze w lesie), 2 x rozrząd, 2 x hamulce całość, raz elektryka (po 15 latach auta - spięcie na stacyjce i zwarcia na stykach)

        i wiesz co? dalej wolę Octavkę od mojego hultaja :P

        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
        GF 7600 GS, M2N4 SLI
        Win XP SP3

        1. No własnie, ... , Muchomor 14/04/16 22:01
          ... tylko czemu ty wrażenia z używania I-ki przekładasz na II-kę ??

          Mam 15-sto letnią benzynę w kombi. Może i bym już zmienił, ale coś nie chce się zepsuć ...

          Stary Grzyb :-) Pozdrawia
          Boardowiczów

          1. no.. , endern 14/04/16 22:11
            chcial sie z nami podzielić refleksją jak bardzo lubi swoj samochod :D

          2. to raczej Zbyszek swoje wrażenia o O2 przełożył na moją wypowiedź , okobar 14/04/16 23:12
            O O1... ;)

            AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
            GF 7600 GS, M2N4 SLI
            Win XP SP3

      3. mam 3 rok O II , Hitman 14/04/16 22:53
        2010r - nie wiem z ilu wasze są poskładane skody ale moja nie trzeszczy wcale.. ( mimo, że ma 300k na blacie) i mogę w każdej chwili każdemu to udowodnić byle był w małopolsce..
        Układ kierowniczy z pewnością nie jest gumowy i wszędzie piszą, że tyczy się bardziej koreanskich autek niż niemieckich więc nie wiem skąd te wnioski bo nie mają potwierdzenia nigdzie.. prócz Ciebie
        Dla równowagi opisz nam wady i30 - bo te z Korei to były "piękne sztuki"

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. to gdzie w tej malopolsce jestes , Zbyszek.J 14/04/16 23:34
          to Ci pokaze jak skrzypi srodek w OII. Wady Hyundaia - gorsze wyciszenie przodu auta (szum kół) oraz gorsze audio. Poza tym auto duzo lepsze w prowadzeniu, uklad kierowniczy duzo bardziej precyzyjny niz w OII.

          1. Kraków i okolice , Hitman 15/04/16 08:38
            zależy o której, ale gdyby miał być problem z dograniem spotkania, to wymień elementy które skrzypią sprawdzę, i odszczekam a nawet nagram filmik w razie wątpliwości..
            O II to płyta podłogowa golfa V - więc diametralnej zmiany w prowadzeniu nie będzie w skodzie - a nie spotkałem się z opiniami żeby ktoś narzekał na trakcję golfa.. A kiedy vw robił samochody hyundai robił co najwyżej wozidła i mimo postępów dalej między nimi jest przepaść - i jak herezja brzmi stawianie równości między i30 a golfem czy A3 - zaś twierdzenie, że Koreańczycy są lepsi to jakiś rodzaj fanatyzmu niż suchych faktów.

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

            1. no wiesz i30 , okobar 15/04/16 09:47
              całkiem fajnie się prowadzi...
              z Hultajów jeździłem Tucsonem (moim), i20 (koleżanki z pracy), i30 (jazda próbna) i Coupe (znajomego)

              i wiesz co? najlepiej się jeździło Coupe, ale to ala sportowe jest:P

              i30 jeździ się (ten poprzedni) poprawnie, bez większych ochów i achów...

              AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
              GF 7600 GS, M2N4 SLI
              Win XP SP3

              1. nie twierdzę że to złe autka , Hitman 15/04/16 10:13
                choć większość twierdzi, że mimo bliźniaczej konstrukcji kia prowadzi się lepiej.. niestety nie mam niko z "hultajem" więc trudno mi porównać..
                ale jak czytam cuda, że skoda się marnie prowadzi, że 140\h to dla niej jakaś bariera to oczy mi się otwierają ze zdziwienia..

                Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                jest niemożliwe. W praktyce robi to
                każdy z nas.

                1. mi też... , okobar 15/04/16 11:28
                  dla mnie Octavka prowadzi się dobrze (tak wiem, to 1 nie 2)

                  AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
                  GF 7600 GS, M2N4 SLI
                  Win XP SP3

              2. a ja mówię o i30 drugiej generacji, 2013 rok , Zbyszek.J 15/04/16 11:41
                prowadzi się nieporównywalnie lepiej niż Octavia II i ma dużo lepiej wykonane wnętrze.

                1. ale te modele dzieli 8 lat !! , Hitman 15/04/16 21:32
                  więc każde auto w danej klasie będzie o niebo lepsze po takim czasie - takie porównania nie mają sensu.. A jak patrzę na ceny i30 to zamiast takiego wypasa
                  http://otomoto.pl/...fa-2016-od-reki-ID6ycabL.html
                  wolałbym dorzucić dychę i mieć takiego golasa
                  http://otomoto.pl/...cje-z-leasingow-ID6ykIE1.html

                  Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                  jest niemożliwe. W praktyce robi to
                  każdy z nas.

                  1. A ja w cenie około 100 tyś , Zbyszek.J 16/04/16 02:27
                    nie kupiłbym nic innego niż Mazda 6. Jechałem Mazdą 6 z 2014 rocznika, wrażenia znakomite. Przy tym aucie ten i30 oraz Octavia II to dramatycznie kiepskie auta. Także w porównaniu do Superba z generacji 2008-2014 (mamy jeden w firmie z roku 2013) ta szóstka jest o niebo lepsza. Byłem zachwycony tym jak ta Mazda jedzie - układ kierowniczy rewelacja, zawieszenie rewelacja, ogólnie całe auto rewelacja. Nigdy nie jechałem tak dobrym autem.

      4. Mam Octavię II przed liftem (2006) , piotrszach 15/04/16 10:01
        Jeżdżę nią od 7 lat i jak czytam Twoją wypowiedź to nie wiem, czy masz takiego pecha, czy też wciskasz kit bo nie lubisz "kury". Nie jest to samochód idealny, ale nie doświadczyłem przez te kilka lat użytkowania żadnej z opisywanych niedogodności. Żle reaguje na skręcanie, problem przy 140 km/h?! Wg. mnie prowadzi się bardzo dobrze, na pewno nie ma problemów na łukach. Co do skrzypienia, to jest w normie, nie jest to auto klasy premium, więc cudów nie oczekuję. Jakie to wersje budy, silnika, wyposażenia?
        Aha, znajomy ma właśnie OII 1.4 z okolic 2010-2011 z , podpytam się go jakie ma odczucia, może faktycznie po lifcie coś "naprawili" w zawieszeniu.

        1. myślę, , havranek 15/04/16 11:04
          że to wszystko są subiektywne odczucia. Zarówno Twoje pozytywne, jak i kol. Zbyszek.J negatywne. Inna sprawa, że jak się ktoś przyzwyczaił do auta klasy premium to taka Octavia faktycznie marne wrażenie robi. Ale dla kogoś kto nigdy nie miał okazji jeździć np. Mercedesem AMG to jakość i osiągi Octavii są całkiem ok. Wszystko zależy od punktu widzenia moim zdaniem.

        2. wszystko ma swój punkt odniesienia , Zbyszek.J 15/04/16 11:39
          Octavię II 2012r. przebieg 110-160 tys, porównuję do służbowych Huyndaiów i30 (II generacja) z rocznika 2013 (też są w firmie) oraz Mazdy szóstki z 2006 roku (1 gen po lifcie, przebieg 220).

          Skoda prowadzi się beznadziejnie w porównaniu do tych dwóch aut, a jazda tym w łukach poza miastem i na autostradzie to katorga w prównaniu do ww. Także wnętrze w skodzie jest dużo bardziej tandetne i po prostu skrzypi. łapiesz uchwyt od drzwi - skrzypi. Tunel środkowy ruszasz -skrzypi. Tam dotykasz, tu dotykasz - skrzypi. Na większych dziurach samo skrzypi.

          W Hyundaiu i Maździe tak nie ma i prowadzą się niebo lepiej.

          Jasne że jak będziesz porównywał do poloneza czy innego kiepskiego wodzidła z lat 90 lub współczesnego auta klasy B (miejskiej) to Octavia II nie wypadnie źle. Ale nie zmienia to faktu że to nadal kiepskie auto.

          1. więc Panie piotrszach , Zbyszek.J 15/04/16 11:41
            przejedź się czymś innym przynajmniej tej samej klasy i potem oceń swoją Octavie.

            1. Dlaczego zakładasz, , piotrszach 15/04/16 12:18
              że nie jeżdżę innymi samochodami? Tak się składa, że też jeździłem Mazdą 6 i jakoś nie zauważyłem by prowadziła się dużo lepiej. Trochę uciekamy od meritum dyskusji więc EOT.

              PS. @havranek, zgadzam się w 100%.

              1. wszystko zależy , Zbyszek.J 15/04/16 20:59
                jednemu wystarczy dźwięk z marketowego zestawu 5.1 za 900zł i na droższym sprzęcie za kilka tysięcy nie usłyszy dużej różnicy w dźwięku na plus, a dla kogoś innego różnica będzie ogromna i dźwieku z zestawu za 900zł nie będzie mógł znieść. Analogicznie w tym przypadku i mojego czepiania się układu kierowniczego i mało złego prowadzenia się Octavii.

  10. VOLVO V50 kup - polecam , ReMoS 14/04/16 09:01
    wygląd świetny, wyposarzenie całkiem niezłe,
    super komfort, w naprawach o ile są to tani - mówię o tych z silnikiem od PSA,
    płyta jest FORDA.

    DPF'a jeżeli byłby to disel można wyciąć 1500PLN i po sprawie.

    Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
    uwierz mi.

    1. Z Volvo V50 diesel , pirat 14/04/16 09:12
      to znajomy miał taki problem, że sadza z filtra w jakiś sposób wymieszała mu się z olejem i ... drogo wyszło.

      odczepta się od mojego podpisu ;)

      1. sadza z filtra z olejem , biEski 14/04/16 09:28
        ciekawe jak.....
        Wez sie chłopie dowiedz gdzie jest montowany filtr czastek stałych :P

        Olej do filtra po spalaniu to może tak:P

        1. mechanikiem nie jestem, ale , pirat 14/04/16 11:36
          tak mi koleś to przedstawił, naprawiał mu szwagier
          to albo on ściemniał, albo szwagier mu ściemniał w takim razie

          odczepta się od mojego podpisu ;)

    2. no ba , endern 14/04/16 12:43
      i potem jadąć rowerem lub mieszkając przy ulicy będę wdychał toksyczne spaliny - bo diesel pod tym wzgledem jest najgorszy:
      http://tvnmeteo.tvn24.pl/...-azbest,48335,1,0.html

      Kurw%^& co za zenki w tym kraju mieszkają. By zaoszczędzić na serwisowaniu, wydają 1500zł... by potem samemu żyć w jeszcze bardziej zanieczyszczonym środowisku.
      Czekam z niecierpliwością ąz państwo zacznie zjamować się tym od czego jest.. i wszystkie takie zenki zostaną wychaczone przy kolejnym przeglądzie okresowym.

      Podpowiem ci, ze ja swojego nie wyciąłem.

      1. LOL, a myślisz, że te wszystkie wcześnejsze oraz , ReMoS 15/04/16 06:47
        polecanie szukania po VIN bez DPF to co inaczej mają?
        Przecież to od dawna wiadomo, że disel wydziela znacznie więcej substancji złych niż czysta benzyna.

        Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
        uwierz mi.

        1. ROTFL , endern 15/04/16 07:39
          jestes w stanie sam ze zrozumieniem przeczytać to co napisales?
          Bo wątpię.

          Sugerujesz wycięcie filtra... rezultat będzie taki że wydech diesla będzie bez żadnych norm jakości spalin. Rozumiesz?

          1. To akurat nieprawda , DJopek 15/04/16 07:57
            W większości wypadków profesjonalne usunięcie filtra dpf będzie nie do wykrycia na stacji diagnostycznej, także po katem spełnienia norm jakości spalin (baa, nawet nie zbliży się do limitu określonego przepisami (maks. 1,5 m-1).

            1. to... , endern 15/04/16 09:02
              po co te filtry są montowane? Wyjaśnij proszę.

              1. No ale co mam Ci wyjaśniać? , DJopek 15/04/16 09:13
                Z jednej strony masz normy EURO, a z drugiej masz normy określone naszymi przepisami w myśl których działają stacje diagnostyczne w Polsce (które powstały zanim pojawiły się filtry DPF w samochodach).
                Największym problemem właścicieli aut pozbawionych DPFa to utrata homologacji - ale jeżeli chodzi o spaliny to (nie)stety mieszczą się one w obowiązujących obecnie normach.

                1. ... , endern 15/04/16 09:42
                  zarzuciłeś mi że to co piszę jest nieprawdą.

                  W dupie mam co mówi stacja diagnostyczna i jakie są normy w kraju i nie odnosiłem się do tego.

                  Spaliny diesla są bardzo toksyczne. A jeżdząc rowerem do pracy 20km w jedną stronę nie mam ochoty się nimi inchalować... dlatego że jakiś cwaniaczek wyciął filtr. Jak cwaniaczka nie stać na serwisowanie tego filtra to niech sobie kupi tanszy samochód.

                  1. Heh... , DJopek 15/04/16 10:41
                    Napisałeś sam "rezultat będzie taki że wydech diesla będzie bez żadnych norm jakości spalin" - a ja tylko Ci odpisałem że akurat to nie jest prawdą bo normy jakościowe spalin przejdzie takie auto bez najmniejszych problemów.

                    Osobiście wolę nowe auto z wyciętym DPFem niż starego diesla bez DPFa, bo ze względu na nowszą konstrukcję silnika na pewno auto z pierwszego wypadku będzie smrodziło nam mniej.

                    1. ... , endern 15/04/16 12:02
                      czyli wrocilismy do początku dyskusji... zenki niech wycinają... a ludzie mają ten syf wdychać.
                      Rozumiem że plastiki tez palisz w centralnym...i na całym osiedlu jebie że nie można okna otworzyć.

                      Żenuła.

                    2. jeszcze , endern 15/04/16 12:04
                      dla zabawy przestudiuj sobie:
                      http://tvnmeteo.tvn24.pl/...-azbest,48335,1,0.html

                      Może jednak jakaś głębsza refleksja się pojawi.

                      1. ale to tvn , okobar 15/04/16 12:41
                        więc wiesz.... może kłamią? :P

                        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
                        GF 7600 GS, M2N4 SLI
                        Win XP SP3

  11. Z takim zakladanym przebiegiem i przy założeniach miasto:trasa to benzyna , acd 14/04/16 09:02
    Reszta bez znaczenia

    >>> We are The BOARD. Resistance
    is futile.<<<

  12. miałem ostatnio taki sam dylemat , resmedia 14/04/16 09:22
    i prawie takie same założenia jak Twoje...

    ...i skończyło się na dołożeniu do nowego Fiata Tipo z salonu :)

    desipere est juris gentium

    1. Plus na ten pomysł , ReMoS 14/04/16 09:55
      zobacz ceny, no i też pytanie ile kosztuje Ciebie przestój tj. bo w używanym zawsze coś się będzie działo, czasami pierdoła ale obsługę tego musisz zrobić.

      A i nowe Tipo całkiem ładnie prezentuje się.

      Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
      uwierz mi.

    2. odpada , NimnuL-Redakcja 14/04/16 17:13
      bo przekracza zalożony budżet, szczególnie w automacie. Nie potrzebuję nowego na okazjonalne wypady za miasto :)

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

  13. Honda Accord , patinka 14/04/16 09:50
    2,4 benzyna w automacie. Nie do zajeżdżenia.

  14. mysle ze do 30k urwiesz , Okota 14/04/16 09:56
    cene: http://otomoto.pl/...owy-serwisowany-ID6yjccF.html
    blizniak to peugeot 301 - i tu o dziwo wiekszy wybor w nizszych cenach.
    auto mialem na tydzien jako zastepcze z serwisu na plus- prowadzenie na dziurawych drogach w polsce, takze szutrowych - bdb. na miiinus to beznadziejne glosniki radia i wyciszenie... a raczej brak, ale w glownym zrodle halasu bagazniku wszystko jest na wierzchu wiec z wyciszeniem 0 problemow.
    jezdzilem wersja "exclusive" miala bt i mp3 usb - co ciekawe usb pamietalo miejsce zakonczenia odsluchu pliku.
    i tyle.
    aha ma otwieranie bagaznika z kluczyka :D

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. daj Pan spokój, auto miernota , Zbyszek.J 14/04/16 19:26
      ...

  15. zastanawiam się nad sprzedażą , bajbusek 14/04/16 09:59
    swojego Civica ... jak chcesz to się odezwij na priv, z tym, że on jest w górnej granicy Twojego budżetu ;)

    1. odezwę się , NimnuL-Redakcja 14/04/16 17:11
      123

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

  16. a nie chcesz cytryny od kumpla? , Chrisu 14/04/16 12:04
    przynajmniej wiesz co bierzesz...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. nie podoba mi się , NimnuL-Redakcja 14/04/16 17:12
      wizualnie, a w tej cenie chcę automat.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

  17. glos na AR 159 , faf 14/04/16 12:20
    tylko JTD(m)
    automat jest bardzo dobry - japanishe AISIN - toto się nie psuje
    pali tyle samo co manual, a z tempomatem wogole bajka
    nie ma kola dwumasowego - problemy sprzęgła tez nie wystepuja

    turbina jest teraz w każdym - wole mieć 2l niż jakas pierdziawke 1.4

    sam mam giuliette 2.0 175KM i jedyne co się popsuło to ...zarówka
    folskwagniarze - start - możecie jechać dowcipy - hint - nawet nie wiem gdzie jest serwis ASO :P

    co do kwestii opłacalności diesla - 12kkm to już można myśleć - kupujemy używany a nie nowy wiec nie ma takiej różnicy w cenie (większy przebieg diesli obniza cene)

    mnie 2l benzyna ciagnie 10l w mieszanym, 2l turbodiesel przeważnie 7l (mogę mniej ale po co - przy 140na autostradzie nie ma bata żeby mniej niż 4l paliło - chyba ze na oponach z roweru i taśmą zaklejone wszelkie szpary w karoserii i brak lusterek)

    benzyna tez ma koszty - tak samo olej, paski, filtry - trwale stare konstrukcje nie pala mało - nowe maja wynalazki turbiny, cewki i same takie - do tego w benzynie leci wydech - w dieslu sadza konserwuje :) ojciec ma 5 - ja 2 (z czego jeden miał 15 i oryginalny wydech) - w benzynce zamiennik to na gora 2 lata jest a tani nie jest

    1. tylko , Kenny 14/04/16 13:23
      uzywane diesle sa tansze niz benzyny :)

      .:Pozdrowienia:.

      1. bo ludziki sie boją przebiegu , faf 14/04/16 13:32
        z jednej strony ceny sa też niskie podatkowo - benzyna nawet 20letnia na ołowiówke jest dopuszczona do centrum miasta i ma niski podatek za to diesel nie mimo ze mniej trucizny wydziela - np tlenku azotu - ale sadza jest fe - wiec zakazemy - puścimy autobusy ;)

        1. bo te przebiegi to fikcja jest :) , ptoki 15/04/16 07:08
          W ogloszeniach stoją przebiegi na poziomie 150-170kkm.
          Rzadko jakieś 200kkm z drobnymi sie trafi (w 10-15 letnim aucie).

          Na forach ludzie pisza co wymieniali w autach przy 150-200-250kkm.
          I okazuje sie ze wymieniaja zazwyczaj to co pada przy 300-350-450kkm.

          Ja kupilem auto z przebiegiem 200kkm. Dobijam do 340kkm i wymienilem tylko dwumase i sprzeglo i jakies pierdoły eksploatacyjne.

          Ja sie ludziom nie dziwie że sie przebiegów boją. Bo te przebiegi to nieprawda.
          No, chyba ze sie kupuje od znajomego pierwszego wlasciciela co kupil z salonu...

    2. AR jest jak lidl co tydzien cos innego , rulezDC 14/04/16 16:40
      123

      koniec koniec koniec

      1. lidl jest niemiecki , faf 15/04/16 09:16
        wiec nie kumam ...

        aaa suchar o alfie - rozumiem ha - ha - ha

        w poprzednim Fiacie Bravo psulo się to co niemieckie - np silnik pompy ABS marki niejakiego BOSHa, zawór steruajcy turbiny, zaciski ATE (teves) - ale tak wloszczyzna - po 15 latach lekko mruszala na rantach nadkoli
        ale ja ja - folkswagen gut auto (tylko jakos myśle o sirrocco mk1 :P

        1. re: , rooter666 15/04/16 13:21
          bosch to tylko logo dziś a części klepią byle gdzie np. w RPA ;]

    3. nie są idealne te skrzynie , Adex1234 15/04/16 19:50
      http://www.prnd.pl/...j-takze-zwana-af40,4,36.html

      ogólnie na czele to raczej ZF
      unikać automatów francuskich (4 biegi w 2011 roku - porażka!)

      http://hwbot.org/user/adex1234

      1. hmm nic o alfach :) , faf 15/04/16 21:34
        problemy najczęściej ze sterownikiem lepsze to niż zwalona konstrukcyjnie skrzynia GM manualna - łożysko 1 biegu to norma

  18. Accord , blimonek 14/04/16 12:54
    12345

  19. a tak w ogole , Kenny 14/04/16 16:49
    http://demotywatory.pl/...hodu-to-nie-lada-sztuka-

    :)

    .:Pozdrowienia:.

  20. to, co sam wymieniles , piszczyk 15/04/16 02:25
    w Opcji 1: http://otomoto.pl/...urbo-ID6yk3yx.html#270905c68d
    Spelnia wszystkie twoje wymagania. A 1.4 T-Jet to bardzo udany silnik, ktory nie sprawia problemow.

    takie tam klamoty . . .

    1. Bravo , NimnuL-Redakcja 15/04/16 04:03
      mi się na dodatek bardzo podoba zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz. Szkoda, że nie automat, ale to jeszcze kwestia otwarta. Dzięki.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. bo to obiektywnie jest bardzo ladne auto :) , piszczyk 15/04/16 17:37
        ale tez obiektywnie to używki są rzeczywiscie dosc drogie (w zasadzie to jedyna rzecz, ktora mnie osobiscie jeszcze powstrzymuje przed przesiadką). No ale takie wyceny sprzedajacych z czegos wynikaja - najwidoczniej jest to po prostu dobre auto (co nie znaczy, ze pozbawione wad - np. problemy z oplowskimi skrzyniami), w dodatku niedrogie w utrzymaniu. Bedzie wiec cieszyc i oko, i kieszen, i w mocniejszych wersjach dawac przyjemnosc z jazdy :)

        takie tam klamoty . . .

    2. za tyle chyba wolałbym doplacić i nowe tipo kupić , Chrisu 15/04/16 08:07
      1234

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. tipo , Kenny 15/04/16 08:31
        ma silniki o polowe slabsze, no i klops :)

        .:Pozdrowienia:.

      2. ale doplacic ile? , faf 15/04/16 09:22
        bo mówisz o dopłacie min 50% - najtańsze tipo 45tys ale to bieda az piszczy - nawet lusterko wsteczne trza dokupić a na taboretach z kuchni ciężko usiedzieć
        dołożysz mocniejszy silnik, lepsze tapicerki, radyjko klime automat i robi się 60tys zl - w sumie jak dołoży troche (następne 60tys) to już ma wybor ze hoho

        1. I to wszystko fiatowskie :) , ptoki 15/04/16 09:58
          Ale kto bogatemu zabroni? :)

        2. Może zapoznaj się ze specyfikacją tipo , rurecznik 15/04/16 11:53
          a nie pisz bzdury, że "bieda aż piszczy"...

          1. bieda az piszczy zawsze jest w standardzie - tylko w reklamach i katalogu sa ładne , faf 15/04/16 14:03
            bo do promo używają innej wersji a metka mówi ze od 42tys
            to nie jest zły samochód - ale zwykle człowiek się napali na te 42kloce a potem jak chce sobie troszkę dobajerować (nie jakieś szyberdachy czy 20" koła) to robi się nagle 60tysi i nie jest wesoło

            jadymy:
            &#8203;&#8203;Automatycznie unoszona klapa bagażnika
            Centralny zamek (no tak kiedyś doplata z 800zl )
            Czujnik temperatury zewnętrznej (wooooow)
            Dwa tylne zagłówki (czyli jest 4 miejscowy :P)
            Dwustopniowe elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive z trybem CITY
            Felgi stalowe 15"
            Fix&Go - zestaw do naprawy opon ze sprężarką (wyklucza koło zapasowe) (czyli wyposażenie wybrakowane a nie dodatkowe)
            Gniazdko 12v na konsoli centralnej (kiedyś zapalniczka)
            Klimatyzacja manualna
            Kolumna kierownicy z regulacją (tylko 1 plaszczyzna :( )
            Lusterka zewnętrzne regulowane mechanicznie (czyli prawego nie ch... nie ustawisz w czasie jazdy szczegolnie)
            Poduszka powietrzna kierowcy
            Poduszka powietrzna pasażera
            Radio UConnect z portami USB oraz AUX (chociaż tyle)
            Sterowanie centralnym zamkiem za pomocą pilota w kluczyku (u lalala - ja bym dopisal nawet ze mruga swiatlami jak zamek działa - coz za opcja !)
            System ESC, Panic Brake Assist, TC, DTC, ERM, Hill Hold Control (EU wymaga - a to wszystko proste w realizacji - sam soft jak jest wielokanałowe sterowanie zaciskami hamulców)
            System monitorowania ciśnienia powietrza w oponach (TPMS) (EU wymaga - zmiana kołek - 150zl dzień dobry na kompie w ASO ;)
            System tankowania Smart Fuel
            Szyby przednie sterowane elektrycznie (tylne na korby a jak ;)
            Zderzaki w kolorze nadwozia
            Światła do jazdy dziennej (DRL)

            i co jest takiego cudownego w tym wyposażeniu ?
            fotele w standardzie bez regulacji lędźwiowej, bieda taka ze nie ma innej tapicerki - same szmaty - nawet z ekoskory nie ma ;), brak podłokietników, koła zapasowego, tylne szyby na korby, radio bez CD (najnowsza moda), brak składanych elektrycznie lusterek
            dolozenie silnika w wersji Longue (zawiera większość pakietow wyposażenia - i to pierdolek) podnosi cene do 60+ tys zl

            często pokrycia tapicerskie w wersjach podstawowych to jakies szmaty w paskudnych kolorach, plastiki wyglądają gorzej niż wersje demo w salonie (nie tylko we Fiacie)

            miałem 2 fiaty Bravo - jeden S czyli golec - miał szyby na korby, klime manual, siedzenia jak taborety obszyte okropna szmatą - potem miałem GT z elektryka, klima polautomatyczna i siedzenia z lepszym trzymaniem bocznym i materiałowo lepsze - ale roznica w cenie była nie tylko za silnik...

            jeslki się podniecać to tym ze zajumali kiere z 500 a konsole srodkowa (steroanie nawiewm z Giulietty choć nieco przerobiona)

            z perespektywy 5 fiatów : 127p, 126p 2x, bravo mk1 2x i AR włoszczyzna jest fajna - choc np brakuje nieco praktyczności w schowkach którą daja francowaci

            1. tak z ciekawości zapytam, , resmedia 15/04/16 16:19
              bo widzę, żeś biegły w temacie, czy wiesz, czym będzie się różnił mój zamówiony Tipo od tego _demo_ w salonie? Zaczynam się strasznie bać, a zamówiłem wersję dokładnie taką, jaka właśnie stoi w jednym z salonów do oglądania...

              desipere est juris gentium

              1. pytanie czy demo jest dokładnie tym samym modelem w tej samej wersji , faf 15/04/16 22:00
                bo może być tak że w salonie to skóra drewno i chrom a w ubogiej to szmata, cerata, dykta (kurcze akurat boczki z dykty i ceraty w maluchu byly super - mokrą gabęczką fru fru i czyściutko) no i amelinium :)

                nie oglądałem dokładnie różnic w wersji gołej a topowej - może być że fotel różni się jedynie tapicerką ale dziwne że wybierając najtańsza opcję da się wybrać tylko niektóre wersje i viceversa

                różnica w kokpicie jest czasami tylko w kolorze - może czarny jest eleganciejszy (taki mialem w GT) niż szaroniebieski plastik fiata w sejach/punto/golej bravo/brava

                ale może być też że to lekko inne tworzywo - trochę inna szorstkość, zapach etc
                w bravo S mialem szmaty jakby sztuczne - nynlon albo co - fakt ze szaroniebieskie się słabo prezentowały - kształt fotela miał też zwykły kanapowy profil
                w GT miałem czarno granatowe i takie pseudosportowe kubełki (głębsze siedzisko i lepsze trzymanie boczne) więc siedziało się trochę lepiej


                co wziąłeś - golca ? bo w salonie mogł mieć trochę bajerków - a jak wiadomo kupuje się oczami ;)

                przeważnie wersje demo z salonu są lepiej wyposażone (zwykle wszystko mające - wszak ma zwabić jel... klienta ;) - na autokąciku sporo kupowało demo np punto 2 i 3 albo bravo/brava i było zadowolonych
                w stilonach był np radarowy tempomat - tylko przez pierwszy rok/dwa produkcji - potem "odchudzali"

                z bajerów warto brać np kamerkę cofania z przewidywaniem toru jazdy - dołożyc takei coś samemu to problem - bo choć kamerka tania u chińczyka to ma najwyżej kreski generowane statycznie na obrazie - a podpiąć to ciężko

                TCM w Polsce nieużywalny - ot taka polityka Fiata
                Navi hmmm generalnie powiem tak - przydaje się - ale ja mam np mapy z 2012r i nie zawierają wielu nowych dróg - aktualizacja jedyne 200jurków - niby ok ale zdarzają się hały - np droga nie ma skrzyżowania i kończy się ślepo 2m przed główną - nawigacja zwykle na to "zawróć i jedź w cholerę 11km"
                mam poprzednią wersje - navteq przed Uconnectem - magneti marelli chyba olał sprawę - bo nie ma juz od dawna aktualizacji softu - system jest nierozwijany a dokumentacja niedostępna

                Uconnect jest w miarę- ma dotyk etc - ale tak naprawdę to słabo - wystarczyło by miracast wsdadzić - z smartfona przez wifi streamować navi czy muze i posprzątane - ale nie .


              2. cytuję: , resmedia 17/04/16 16:49
                'zamówiłem wersję dokładnie taką, jaka właśnie stoi w jednym z salonów'
                i dokładnie tym stojącym w salonie mam odjechać w czerwcu (jak będą mieli inny zamówiony na jego miejsce, ja z realizacją zamówienia nie chciałem czekać do października). Zatem mącisz i wprowadzasz ludzi w błąd (btw. to o twojej biegłości w temacie to był sarkazm :D). To nie jest tak, że ktoś obejrzy wypasione auto w salonie, zamówi je, a dostanie wersję najniższą. To nie jest tak, że wypasiona wersja w salonie ma cenę na kartce jak za najniższą. Ja dostałem od razu info, ile dokładnie kosztuje wersja stojąca na salonie.
                https://dl.dropboxusercontent.com/.../PDFsedan.pdf
                Faktycznie bieda piszczy. Szczególnie patrząc na rozmiar auta i 520 l bagażnika w tej cenie (w nowym aucie z salonu, wykluczam wszelkie używki).

                desipere est juris gentium

                1. good 4 U , faf 18/04/16 10:39
                  co nie zmienia faktu ze w reklamach, ulotkach i katalogach zawsze jest wersja luxtorpeda a cena "od" to ta co ledwo kola ma (4 a nie 5 ;)

                  takie detale, np nakładki na progi, lakierowane lusterka, jakiś tam spojlerek, większe koła na niskoprofilowych oponach - sprawia że samochód wygląda znacznie lepiej niż golec z cenyz metki - dodatnie np lakierowanych lusterek to zwykle pakiet z czyms tam - cena 2k lub więcej

                  nie zaglądam w załącznik bo mi blokująpodejrzane sajty ;)
                  jeśli sarkazm to racz dać emotikona :P - teraz zabieraj pretensje i wsadź do tego bagażnika 520l - może się zmieszczą. Kupie Ci bosak to siaty z biedry będziesz mógł wyciągać bez glancowania zderzaka galotami :P

            2. Troche demonizujesz :) , ptoki 15/04/16 17:32
              W mojej foce kombi (diesel) która kiedys (9 lat temu) kosztowała jako nowa chyba z 70kpln tez tylne szyby są na korbke, polowy tych systemów które wymieniles nie ma (jest ABS i to chyba wszystko).

              Wiem ze porownanie troche od czapy ale IMHO to wyposażenie to tak naprawde wodotryski.

              IMHO ważne jest jaki jest silnik, jak sie prowadzi, czy sie wygodnie siedzi i jak praktyczne jest autko. No i jakość wykonania coby nie grzechotało podczas jazdy.

              Jak komus dupka pasuje na taki "taboret" to niechaj sie cieszy :)

              Ale zgadzam sie, 60kpln za takiego fiata - przesada. Juz wole forda :)

              1. oj tam , faf 15/04/16 22:32
                ABS to technologia stara jak świat - merces miał mechaniczny pod koniec lat 60
                elektroniczny to ja widziałem opisany w książce z 1978r - elektronika w motoryzacji XXw - fajna pozycja - opisane np są elektroniczne zegary na LEDach (miał opel kadet i niektóre uno turbo) jak się skończyło to wiadomo (ostatnio to miała honda s2000)
                albo HUD ! - to co sie chwali BMW i a ostanio to pojawia się w dużych peugeotach i cytrynach

                jeśli masz ESP to praktycznie masz wszystko - bo zrobienie np hill holdera to już tylko jedna procedurka w firmware - wszystkie komponenty mechaniczne już są
                kontrola trakcji - proszę - przychamuje się kółeczko przednie - ba mam nawet jakiś pseudo elektroniczny mechanizm różnicowy - coś tam daje - ale to hamulcami reguluje a nie przekładnią :P

                Tipo w kombiaku wygląda nieźle - 5d tez - sedan to u nas chyba tylko ;)
                fajnie że się coś ruszyło u Fiata - i dobrze że nie kolejne 500coś (z 500 tylko abarth )
                z wad - słaba oferta ale takie czasy - w 500l słabe silniki do wyboru, w 500x też (w jeep renegade a to to samo jest więcej modeli w tym duży chyba 2,3l benzynowy wolnossący )
                w zasadzie to powrót do koncepcji bravo/brava/marea(sedan i kombi) oraz stilo

                panda 4x4 to dowalili z ceną (chyba przez to że mk1 z lat 80 z napędem 4x4 ma kosmiczne ceny na wtórnym ) - w tej cenie zdecydowanie wolałbym 500X (powiedzmy że nie chodzi o prawdziwe 4x4)
                i nie mam pojęcia co się stało że przepuśclili do produkcji 124 spidera - choć z drugiej strony toż to mazda mx5 - ale wygląda zdecydowanie lepiej


                ford hmm hmm no w sumie - taki mondeo ujdzie foki mnie przerażają w środku - a niestety jeździ się w środku a nie na zewnątrz ;)

                1. Foka to koń pociagowy. Nie ma co liczyc na skórki w środku :) , ptoki 15/04/16 22:58
                  ale akurat mi tyłek na jej fotel pasuje i moge zrobić 5-6h trase i nie mam problemów.
                  Jedyny feler to troche głosno w środku sie robi powyżej 110km/h.
                  Ale moze to moje opony? Silnik jest sporo cichszy niż szum z zewnatrz...

                  Mondeo to taki biznesowy model. Nie bez powodu na buraczanych biznesmenów mówi sie "Mondeo man" :)
                  Więc mondeo zazwyczaj jakieś tam dermowe skórki można w środku trafić :)

                  Co do ficzerów to racja, jak sie ma odpowiednia pompe/zawory to esp/tcs sie robi w ECU "za darmo".
                  Ale już dla klienta sie profiluje cene. I pojawiaja sie różnice.

                  Sam nie wiem co fiat kombinuje. Chyba ichnim marketoidom wyszło ze maja dobra pozycje w umysłach klientów i zaczna kosic kase sprzedając tak wyposażone autka za te cene.

                  1. hmm trynd jak trynd - się zmienia , faf 18/04/16 10:54
                    swego czasu tanie sedany szły jak ciepłe bułki
                    Renalut Balia (czyli clio z dospawanym bagażnikiem)
                    Renault Megane (uff bo 5d brzydkie jak multipla prawie ;)
                    Fiat Palio - to w sumie w brazyli zrobili na rynki 3 swiata ale tego paździerza u nas wciskali - dopiero potem była wersja lepsza z zakryta blacha na drzwiach ;)
                    foka tez się pojawiała w sedanie ale później
                    u nas nastał czas pasków w TDIku - od dziadka co to tylko 300tys zrobił i wyszło jak wyszło

                    sedan może ma nieco większy kufer ale zwykle ma to czym się podniecają dziennikarze - zawiasy gniotące torby (zawsze są tylko obudowali osłonami co nieco zmniejsza bagażnik
                    praktyczność - czasem się przewozi coś nietypowego i klops - ot lodówka/zmywarka - w 5d kładzie się fotele i wio - oczywiście wady są - zwykle wysoki próg załadunku, opadająca linia dachu - mnie np tv do bravo przez bagażnik nie wszedł - więc jechał na tylnej kanapie wsadzony przez drzwi (zdarza się że w 4/5d drzwi się tak mało otwierają że nie da się na kanape wsadzić np kartonu z TV bo drzwi przeszkadzają (jak ktoś wie jak to chwilowo można zdjąć ogranicznik ;)

                    każdemu według potrzeb - większość i tak powietrze w bagażniku wozi

                    mój kolega kupił scenica powiększonego - jeździ sam lub w 2 - ale rower chciał do bagażnika na sztorc wstawiać - a kto zabroni ? :)

                  2. hmm coś się powaliło - 2x ten sam post , faf 18/04/16 11:05
                    fiat ma ostatnio dziwną politykę - dlatego spadli tak a jedyne co im ciągnie ten biznes to 500ka - choc zawsze fiat był kojarzony z małymi samochodzikami.

                    co prawda w ofercie mają teraz sporo modeli - ale jakoś ich nie widać ani u nas ani na zachodzie - freemonta, 124, 500l i 500x malutko (kijanek i hujdajów jest znacznie więcej)
                    w AR to samo - na forach UK był nawet dym w 2011 bo ludzie chcieli kupić 159 SW a tu "nie przyjmujemy zamówień" - WTF ? zamiast tego wchodzą maluchy Mito i Giulietta, SUV jest zapowiadany od 2008 i wciąż nie ma (pomimo że się sprzedają u innych)
                    w 2015 ogłoszona zostaje Giulia - z cenami z kosmosu bo ma wbić się w premium ... ech

                    coraz bardziej przychylnie patrzę na tesle jako następny wózek - japońskie hybrydy na bateryjki z zegarka to nie jest to

                2. faf , Franz 16/04/16 08:58
                  właśnie jest na odwrót sedany nie są popularne w PL a za to są 5D (RIO np. już nie jest oferowane jako sedan w PL)
                  Są rynki gdzie jest zupełnie odwrotnie np. USA tam 5D to promil rynku bo każdy chce SUV (który też jest niby 5D ale bryła inna) lub sedana klasy wielkościowej jak Almera i wyżej

                  Sedan w mniejszym budżetowym aucie jak 301/Logan/Tip jest de facto lepszy bo daje znacznie większą powierzchnie załadunkową dla walizek i toreb. Oczywiście nie przewieziesz czegoś nieco wyższego, ale czy auta klasy A / B / C które stanowią powiedzmy 60% sprzedaży nowych aut do prywatnego użytku w PL są w ogóle wstanie przewieźć coś wyższego... powątpiewam.
                  A jednak współczesny sedan zawsze wygląda nieco bardziej elegancko niż 5D.

                  Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
                  Niedługo nas z ujni europejskiej
                  wyrzucą.

                  1. hmm trynd jak trynd - się zmienia , faf 18/04/16 10:53
                    swego czasu tanie sedany szły jak ciepłe bułki
                    Renalut Balia (czyli clio z dospawanym bagażnikiem)
                    Renault Megane (uff bo 5d brzydkie jak multipla prawie ;)
                    Fiat Palio - to w sumie w brazyli zrobili na rynki 3 swiata ale tego paździerza u nas wciskali - dopiero potem była wersja lepsza z zakryta blacha na drzwiach ;)
                    foka tez się pojawiała w sedanie ale później
                    u nas nastał czas pasków w TDIku - od dziadka co to tylko 300tys zrobił i wyszło jak wyszło

                    sedan może ma nieco większy kufer ale zwykle ma to czym się podniecają dziennikarze - zawiasy gniotące torby (zawsze są tylko obudowali osłonami co nieco zmniejsza bagażnik
                    praktyczność - czasem się przewozi coś nietypowego i klops - ot lodówka/zmywarka - w 5d kładzie się fotele i wio - oczywiście wady są - zwykle wysoki próg załadunku, opadająca linia dachu - mnie np tv do bravo przez bagażnik nie wszedł - więc jechał na tylnej kanapie wsadzony przez drzwi (zdarza się że w 4/5d drzwi się tak mało otwierają że nie da się na kanape wsadzić np kartonu z TV bo drzwi przeszkadzają (jak ktoś wie jak to chwilowo można zdjąć ogranicznik ;)

                    każdemu według potrzeb - większość i tak powietrze w bagażniku wozi

                    mój kolega kupił scenica powiększonego - jeździ sam lub w 2 - ale rower chciał do bagażnika na sztorc wstawiać - a kto zabroni ? :)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL