Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » luckyluc 17:56
 » Artaa 17:53
 » Wedrowiec 17:46
 » Kenny 17:43
 » muerte 17:41
 » sszpila 17:41
 » Brauni 17:40
 » RoBakk 17:34
 » Liu CAs 17:27
 » Ament 17:26
 » JE Jacaw 17:15
 » DJopek 17:13
 » past 17:12
 » myszon 17:08
 » havranek 17:08
 » dulik 17:03
 » yanix 17:02
 » etranger 17:00
 » KHot 16:53
 » Tomasz 16:44

 Dzisiaj przeczytano
 41141 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Wątek o oponach zimowych, felgach i czujnikach TPMS Read more: http://fiatklubpolska.pl/ , NimnuL-Redakcja 29/05/16 17:12
Cześć,
Jest sobie samochód osobowy na letnich gumach 205/55 i lekkich felgach 16". Niedługo chcę zakupić komplet opon zimowych, pojawia się więc szereg pytań:

1. (opcja 1) 195/65 i felgi stalowe 15" czy (opcja 2) pozostać przy w/w felgach ale zmienić tylko opony na zimowe o rozmiarze letnich?
2. jeśli opcja 1 to rozumiem, że czujniki TPMS można pożyczyć z innej felgi, a ich przełożeniem/kalibracją zajmie się serwis - prawda?
3. ile orientacyjnie kosztuje (w dobrym zakładzie) przełożenie opon na felgi wraz z wentylem TPMS?
4. jeśli opcja 2 to czy bazowanie na jednych felgach cały rok ma sens? Zresztą wyższy balon i węższa opona chyba lepiej sprawdzi się zimą?
5. jeśli kupić czujniki TPMS to jakie? Czy są dedykowane do konkretnego modelu samochodu, czy to po prostu radiowe nadajniki 433MHz pasujące do wszystkich modeli w EU?
6. jeśli kupować opony zimowe to lepiej teraz, latem, jesienią czy jak przyjdzie pora? Chodzi o ceny - pora roku ma znaczenie?
7. jak Wy radzicie sobie z tematem wymiany gum z czujkami ciśnienia? Macie dwa komplety felg z dwoma kompletami czujników czy robicie przekładki?

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. tzreba było używkę kupić , Chrisu 29/05/16 17:35
    nie było by problemu z czujnikiem ciśnienia ;)

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. to nie problem , NimnuL-Redakcja 29/05/16 17:36
      a zaspokojenie ciekawości. Pewnie z wygody i tak zlecę całość serwisowi, ale może ogarnę temat samemu, bo w chwili obecnej rozmiary felg stalowych są dla mnie niejasne, oprócz średnicy podane są inne wymiary których nie rozumiem :)

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. jaki wymiar ma stalowka , Kenny 29/05/16 17:42
        storego nie ma auls? :D

        .:Pozdrowienia:.

        1. Domyślam się o co pytasz , NimnuL-Redakcja 29/05/16 19:01
          odpowiedz brzmi: nie wiem, bo na oznaczenia alu nie patrzałek ;) Może inaczej. Jaka felga do opony 205/65 R15?

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. Re: , Kool@ 29/05/16 19:12
            [...]Jaka felga do opony 205/65 R15?[...]

            Producent nie przewidział do Tipo takich opon - średnica ich będzie o 15,6mm większa od seryjnych 205/55/16 - niby to nie jest dużo ale... już słyszałem że ubezpieczyciel się przyczepił do opon innych niż w homologacji producenta a do tego jeżeli nie masz możliwości przeprogramowania rozmiaru kół to prędkościomierz i licznik przebiegu będzie przekłamywał.
            Na większe rozmiary opon trzeba też uważać bo przy większych różnicach może się okazać że przy maksymalnym skręcie taka większa opona będzie gdzieś ocierała.

            ...

            1. Racja , NimnuL-Redakcja 29/05/16 19:26
              chodziło mi o R16 lub 195/65 R15. Już niżej elegancko wyjaśniłeś oznaczenia, już wiem co i jak. Dzięki.
              Używasz Tipo? Da się wyłączyć w komputerze pomiar ciśnienia w oponach? Najprościej będzie kupić komplet felgi i opony bez czujników na zimę, pewnie wówczas będzie migać jakaś lampka na desce.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. Re: , Kool@ 29/05/16 21:00
                [...]Używasz Tipo?[...]
                Nie

                [...]Da się wyłączyć w komputerze pomiar ciśnienia w oponach?[...]
                Nie mam pojęcia.
                Polecam popytać na forum bo w sumie w ASO może być słabo ;)
                Jak się zorientowałem że nie działa w aucie wskaźnik zmiany biegów (SHIFT +/-) i zgłosiłem to w ASO że albo coś się zepsuło albo coś wyłączyli jak wymieniali zestaw zegarów na gwarancji to zrobili wielkie oczy, że nie mają pojęcia jak to włączyć (czy to się da włączyć) i najlepiej to zostawić auto na cały dzień ;)

                ...

                1. w instrukcji znalazłem adnotację , NimnuL-Redakcja 29/05/16 21:37
                  mówiącą, że na wypadek braku lub awarii czujników pojawi się ikona na wyświetlaczu, nic poza tym. Mi to wystarczy, zima to krótka historia w ostatnim czasie, jeśli kolejna będzie o 0,5'C cieplejsza niż miniona to pewnie będę jeździł na letnich ,-)

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

      2. jak się nie mylę to u nas mają to gdzieś, ale w RFN , Chrisu 29/05/16 18:04
        musisz mieć felgi takie na jakie auto ma homologację. W przypadku wypadku można miec kłopoty w przypadku innych niż zalecane (masz je wbite w dowodzie).

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. ... , Kalkin 29/05/16 21:45
          Każdy producent dopuszcza różne koła do montażu - kwestia gustu i to gdzie jeździ. Przeważnie masz opisane w instrukcji.

          Nawet na wlewie paliwa masz napisane jakie koła pompować z jakim ciśnieniem.

          Ps. Z moim autem miałem 205/40/R17 i całkiem fajnie się jeździło. Niestety kobiety nie rozumieją, że pod krawężniki podjeżdża się wolno - zmieniłem koła na 16" i śpię spokojniej. Ostatnie i jak na razie jedyne prostowanie felgi musiała załatwić sama w celu uświadomienia ile to kosztuje i że to kosztuje.
          Ps2. W zimie jeżdżę na 15"

          The requested URL was not found
          on this server ! Error 404

      3. Re: , Kool@ 29/05/16 19:01
        Skoro podajesz te rozmiary to zapewne to znasz - strona 170 instrukcji
        felga 15" - 6J X 15H2 - ET 38 -> opona 195/65 R15 91H
        felga 16" - 6,5J X 16H2 - ET 39 -> opona 205/55 R16 91H

        Oznaczenia felg
        6 i 6,5 - to szerokość felgi (cale)
        J - felgi do aut osobowych
        15 i 16 - średnica felgi (cale)
        H2 - profil felgi
        ET38 i ET39 - odsadzenie felgi (mm) - różnica pomiędzy płaszczyzną montażu felgi a jej "płaszczyzną symetrii"
        Do tego jeszcze dwa parametry nie podane w tej tabelce - średnica otworu centrującego oraz rozstaw śrub - w przypadku Tipo 2016 to odpowiednio 65,1 mm i 5x98mm.

        O ile minimalną różnicę w rozstawie śrub (np. 5x100) można zniwelować śrubami pływającymi a większy otwór centrujący można zniwelować odpowiednim pierścieniem, to trzeba uważać by nie kupić felg z mniejszym otworem centrującym bo trzeba będzie powiększać otwór na tokarce a to już słaby pomysł.

        ...

        1. Dziękuję , NimnuL-Redakcja 29/05/16 19:09
          Nie znałem, bo instrukcji na oczy nie widziałem, tak jak i samochodu ;)
          Pytam na zapas, póki mam chwilkę żeby się tym zainteresować.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. Re: , Kool@ 29/05/16 19:23
            Link do instrukcji - ze strony Fiata -> http://tinyurl.com/jrn2ple

            Co do czujników ciśnienia to przeglądnij instrukcję, popytaj na forum lub w ASO bo to bywa różnie i np. czasami czujniki z modelu przedliftowego już nie działają w modelach poliftowych a co dopiero modele uniwersalne ;)

            Jeżeli w Tipo nie da się dezaktywować odbiornika(ów) tak by system nie wariował w przypadku stosowania kół bez czujników to ja bym szedł w drugi komplet całych kół. Czasami jak zima przyjdzie nagle to w warsztatach są kolejki i lepiej samemu zmienić szybko koła niż oddać to do pierwszego lepszego warsztatu i liczyć na szczęście że nie uszkodzą czujników przy wymianie opon.

            ...

            1. Dzięki po raz drugi , NimnuL-Redakcja 29/05/16 19:30
              Rozlozyles wątek na łopatki i bardzo mi pomogles.
              Instrukcji szukałem w sieci bezskutecznie.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

  2. Ad4 - Od dawna jeżdżę na wielosezonówkach , rzymo 29/05/16 17:48
    felgi alu, mam głęboko wszelkie czujniki, bo opony zakładam raz na parę lat.
    Obecnie 185/55/R15 - Goodyear Vector 4 Seasons.

    Latem nie mam problemów, zimą też nie (północ Polski). Jakbym mieszkał w beskidzkiej wiosce, to bym pewnie miał dedykowane zimówki (+ew. łańcuchy) - a tak to widzę sensu...

    ... ITX ...

    1. dokładnie, szczególnie że Nim nie kupił V12 pińcet kunii tylko zwykłem miejskie wozidło , Tomasz 30/05/16 19:49
      ja jestem za zakładaniem wielosezonów b. dobrej klasy. Na nasz klimat jak znalazł. Najważniejsze to nie zmienić średnicy podawanej przez producenta samochodu. I nie tylko tez zewnętrznej...

      https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

  3. ja bym szedł w drugi komplet , Artaa 29/05/16 18:15
    na stalówkach, wyższy profil się przydaje.

    Ale jak nigdy z czarnego asfaltu nie zjedziesz, to tylko większa odporność na dziury ci się przyda.

    1. a czemu drugi komplet na stalowych , Chrisu 29/05/16 21:54
      a nie na alusach?

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. stalowe , Artaa 29/05/16 22:05
        zawsze wyprostujesz i z reguły mają sensowną wytrzymałość po prostowaniu,
        alusy po prostowaniu mają "jakąś" wytrzymałość, chyba że było tylko kosmetyczne...

        dodatkowo lód i sól je "tnie" trochę szkoda,

        ale jak kto chce i ma kasę to przecież może cały czas na alusach kręcić

        1. to co mówisz gryzie się z tym co , Chrisu 29/05/16 22:41
          mi mówił mój wujek - zajmuje się oponami i prostowaniem felg - od 2x lat. Dodam, że w okolcy powstają inne zakłady, które upadają, jego istnieje nadal - więc chyba wie co robi ;)
          Twierdzi, że alusa łatwiej wyprostować i będzie się mniej po tym odkształcać niż stalowa.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. mi mowil to samo , Nazgul 30/05/16 07:44
            tez tylko do niego jeżdżę

            people can fly, anything
            can happen...
            ..Sunrise..

      2. Alusy , NimnuL-Redakcja 29/05/16 22:40
        prócz wyglądu mają realna przewagę nad stalowymi?

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. zadnej , Kenny 29/05/16 22:44
          Drozsze, ciezsze, drozsze u wulkanizatora, delikatniejsze, jedynie tarcze z reguly lepiej chlodza... no ale badzmy powazni...

          .:Pozdrowienia:.

      3. "lekkich felgach 16" , elliot_pl 29/05/16 23:28
        masz na mysli stalowki? :)

        momtoronomyotypaldollyochagi...

        1. mialo byc pod glownym , elliot_pl 29/05/16 23:29
          ehhh...

          momtoronomyotypaldollyochagi...

        2. Naprzyklad takie : , speed 30/05/16 07:49
          O.Z Alleggerita HLT.
          Wlasnie na opony 205/55 / 16, waga tej felgi to 6.22kg a to zadna rewelacja . Nie ma co kierowac sie tym chinskim zlomem po 120zl za sztuke te to na pewno sa ciezkie:))))).

          1. lol, no ja mysle ze felga 10-20x (16-18") drozsza niz Chinski zlom po 120zl za sztuke , Kenny 30/05/16 09:11
            bedzie lepsza... nie sadze jednak aby koledzy kupowali felgi za 10% wartosci auta... ja zreszta tez :)

            .:Pozdrowienia:.

          2. wiesz , elliot_pl 31/05/16 19:48
            ja wiem ze felgi z lekkich stopow istnieja. Ale uzywanie tego okreslenia do seryjnych "alusow" (ktore nota bene chinskim gownem za 120 pln chyba nie sa), jest sporym naduzyciem :)

            W sumie jak tak pomysle, to chyba wszystkie seryjne alu byly ciezsze od seryjnych stalowek. Ale ja mam doswiadczenia z tanszymi autami niz twoje :)

            momtoronomyotypaldollyochagi...

            1. Jak to jest u was to ja juz zapomnialem:)) , speed 1/06/16 07:37
              U nas jedynie male I tanie samochody I to nie wszystkie maja stalowe felgi .A wystarczy wziasc inny model n.p LT I juz ma kola ze stopow a stalowych odpowiednikow nie robia.
              Ale z ciekawosci znalazlem ,pojechalem do servisu I osobiscie wazylem
              felga stalowa 16 calowa , 6.5 szerokosci na piec srob 105mm.
              waga : 8,626kg .

            2. Jak to jest u was to ja juz zapomnialem:)) , speed 1/06/16 07:53
              U nas jedynie male I tanie samochody I to nie wszystkie maja stalowe felgi .A wystarczy wziasc inny model n.p LT I juz ma kola ze stopow a stalowych odpowiednikow nie robia.
              Ale z ciekawosci znalazlem ,pojechalem do servisu I osobiscie wazylem
              felga stalowa 16 calowa , 6.5 szerokosci na piec srob 105mm.
              waga : 8,626kg . Fabryczna ten sam wymiar ze spopu waga:
              8,247kg. I aby bylo ciekawiej to majac w garazu tez taki wymiar ze stopow ale dobrej jakosci I wcale nie taka droga waga : 7,328kg.

              Teraz aby bylo smieszniej .cena fabrycznej stalowej 126.99$ u dilera., cena "alusa' 489.99$ a teraz maja 124,50$ .
              Ostatnio mam cos takiego jak Cruze Premier RS ktory ma orginalne kola 225/40/18 ,ja juz za stary jestem I plomby by wypadaly tak ze zmienilem sobie kola I zredukowalem wage kazdego kola o prawie 3,5kg . Efekt , cicho , super pracuje zawieszenie , lepiej hamuje I o prawie 0,3 sek lepiej przyspiesza.
              Czy warto miec lekkie kola ja mowie ze bardzo warto I sa namacalne korzysci. Pomiejam to czy drogo tanio i.t.d bo jak tak bedziemy podchodzic do wszystkiego to najlepiej bylo by z buta chodzic.

              1. Ale jaja . Takich cudow to jeszcze tu nie widzialem , speed 1/06/16 08:00
                skad jest pierwszy kawalek posta??

  4. Ja zostaje na cały sezon na ALU , Nazgul 30/05/16 07:37
    Dokupie tylko opony zimowe (500X ma 215/55/R17)
    Też mam te same czujniki ciśnienia

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

    1. znalazłem info, że w Tipo jest system iTMPS , NimnuL-Redakcja 30/05/16 08:37
      czyli 'indirect' / pośredni = mniej dokładny, działający z opóźnieniem (i tylko gdy koła są w ruchu), bazujący na jakichś algorytmach liczących prędkość obrotową kół = brak czujników w felgach = mi pasuje idealnie :)

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. dokładnie , Artaa 30/05/16 12:59
        i problem drogich czujników rozwiązany, a obowiązek prawny przez auto spełniony ;-)

  5. Przed kupne samochodu powiedz , speed 30/05/16 07:55
    aby zamontowali ci opony : Pirelli
    Cinturato P7 All Season Plus nie bierz auta z tym badziwiem fabrycznym.

    1. Dzięki , NimnuL-Redakcja 30/05/16 08:33
      mają montować fabrycznie jakieś Bridgestone, sprawdzę czy mam wybór. Jeśli Pirelli to jakiś konkretny model?

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. Re: , Kool@ 30/05/16 09:09
        No napisał Ci - Cinturato P7 All Season Plus ;)
        Ale to są całoroczne i raczej niedostępne w Polsce.

        ...

        1. źle zrozumiałem :) , NimnuL-Redakcja 30/05/16 09:22
          'bierz Pirelli ale nie bierz fabrycznie zamontowanych Cintuarato P7 ..." :)
          Wątpię, abym miał możliwość wyboru w tej kwestii.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

        2. Dostępne za 850pln , NimnuL-Redakcja 30/05/16 20:44
          Ale są one wysiadając lepiej na etykiecie (hałas/przyczepność).
          http://www.oponeo.pl/...-205-55-r16-91-v#112118850

          Pogadam w salonie.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. Zwroc uwage na: , speed 30/05/16 21:12
            aby na koncu nazwy bylo slowo Plus.
            To sa fantastyczne opony ,najlepsze na rynku I nie takie drogie ,
            unas kosztuja 138.00$ I sa warte kazdego dolara.

            1. re: , Kenny 30/05/16 21:37
              a) u nas nie ma
              b) lepsze od CrossClimate?

              .:Pozdrowienia:.

              1. szkoda ze nie ma , speed 31/05/16 03:50
                co do b.
                to jak wiesz kazdy ma inne wymagania I obojetnie gdzie I ile razy by porownywali to nie da sie jednoznacznie powiedziec ze ta jest najlepsza. Z tego co mozna wyczytac to opona ktora w danym rozmiarze I testowana na takim samym samochodzie wtych samych warunkach bedzie gorowala nad innymi w wiekszosci 'konkurencji' a w pozostalych bedzie minimalnie ustepowac to mozna przyjac ze jest najlepsza.
                Dla mnie najwazniejsze cechy opony to"
                glosnosc, comfort , tlumienie drgan, przyczepnosc na suchym I stabilnosc na zakretach. Jak w tych kategoriach jest bardzo dobra to na mokrym tez jest bardzo dobra choc nie najlepsza.

                Ja bym chcial zobaczyc test pomiedzy CrossClimate I Premier A/S to dwie opony Michelin.

                To co ja bym kupil to:
                1. Pirelli P7
                2.Michelin Premier A/S
                3.Continental PureContact w/EcoPlus Technology
                4.CrossClimate

                Mozna powiedziec tak ze obojetnie ktora z tych opon kupimy to zrobimy dobry wybor.

                1. dzięki speed , NimnuL-Redakcja 31/05/16 07:28
                  za zwrócenie uwagi na wielosezonowe rozwiązanie ogumienia.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. Masz czas na decyzje. , speed 1/06/16 07:58
                    Pomysl co dla ciebie jest najwazniejsze I na tej podstawie wybieraj.
                    A najlepiej jak bys mial okazje przejechac sie autami na oponach ktore ciebie interesuja.

          2. Re: , Kool@ 30/05/16 21:16
            To nie te - Ty podałeś "Pirelli Cinturato All Season" a speed pisał o "Pirelli Cinturato P7 All Season Plus". Link do amerykańskiej strony Pirelli -> http://tinyurl.com/hk7ga9k bo na polskiej stronie nie ma tych opon.

            Na Oponeo są w wykazie "Pirelli Cinturato P7 All Season" bez "Plus" - bieżnik mają taki jak te amerykańskie ale to chyba dwa różne modele opon - a nawet jeżeli to to samo to są niedostępne a podana cena 865 PLN w porównaniu do "zwykłych" letnich Pirelli P7 Cinturato za 245 PL ( http://tinyurl.com/zqfuwdt ) to słaba oferta ;)

            ...

          3. 850? , J. Ive 30/05/16 23:09
            wszedłem z Twojego linka i widzę Wcześniej przekreślone 854 zł i kup 305 zł za sztukę.

            Tutaj też nie mają z plusem.
            http://polskihurtopon.pl/...r=52&tyre-season=1

            dziadek ubek, wnuczek w kodzie, demokracja
            zawsze w modzie

            1. tak, o tych mówiłem , NimnuL-Redakcja 31/05/16 07:23
              http://www.oponeo.pl/...5-r16-94-v-xl-ao#109766498

              podlinkowane wcześniej mają lepsze parametry (na papierze - według oznaczeń), a są tańsze.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

    2. Re: , Kool@ 30/05/16 09:01
      [...]Przed kupne samochodu powiedz aby zamontowali ci opony[...]
      Zejdź na ziemię ;) Kiedy ostatnio kupowałeś w Polsce auto tej klasy?

      Owszem zamontują Ci inne opony ale za dodatkową kasę i to dużo większą niż takie same opony kupione w warsztacie obok.
      Samochody przychodzą do salonów na takich oponach jak wyjeżdżają z fabryki/montowni - z reguły są to opony letnie (nawet w zimie).

      BTW jest słabo z dostępnością Cinturato P7 All Season Plus w Polsce (o ile w ogóle gdzieś są dostępne)

      ...

      1. Dwa lata temu i to przez telefon. , speed 30/05/16 21:14
        Poprosilem aby wymienili te fabryczne na podany model ,oczywiscie z doplata ( 580zl) . Pewnie jak ktos pojdzie I zaczyna sie sadzic to goscia splawia I tyle.

        1. Re: , Kool@ 30/05/16 21:45
          [...]oczywiscie z doplata[...]
          Czyli tak jak pisałem.

          Troszkę ponad rok temu kupowałem auto - też przez tel/maila a w salonie tylko wizyta po odbiór.
          Wszystko fajnie, butelka szampana (tzn. wino musujące ;) ), jakieś gadżety, etc. - ale jak chciałem opony zimowe to sobie zaśpiewali 25% więcej niż w warsztacie po drugiej stronie ulicy - co prawda kwota 400 PLN przy wartości auta to nie jest dużo ale to było dosłownie po drugiej stronie ulicy ;)

          BTW
          Wygląda na to że "All Season PLUS" nie są (już) dostępne w PL.

          ...

          1. Doplata , , speed 1/06/16 08:05
            za sama chociaz robocizne wypadalo by zaplacic:)))

            To zdradze ci ile kosztuje jeden czujnik cisniena ( obojetnie do jakiego samochodu ) produkowany we Francji.
            Fabryki samochodow placa za sztuke od 3.72$ usa do 4.86$ ( dane z listopada 2015.
            Teraz wiesz jak was rabia na wszystkim. Mnie komplet I dilera kosztowal 64.99$ ( wczoraj).

            1. Ta sama planeta , NimnuL-Redakcja 1/06/16 08:22
              inne światy :)
              Jeśli chodzi o jazdy na różnych oponach to nie sądzę aby było to wykonalne, będę posiłkował się testami w sieci, choć te co dotąd znalazłem niewiele mi mówią - oceny są subiektywne, bo nie wiem czy różnica pomiędzy b. dobry a dobry to 2 czy 5 metrów na drodze hamowania, a może 2-5%? Oznaczenia na etykietach (dla spalania czy hamowania - oznaczenia A-F) też nic nie mówią, oprócz hałasu podanego w dB, choć nie wiem wówczas przy jakiej prędkości i nawierzchni mierzono (i czy wszyscy producenci mierzą w tych samych warunkach).

              Być może jestem naiwny, ale markowa opona raczej uchroni przed złym wyborem?
              Z drugiej strony nie traktuję opon (ani innych systemów bezpieczeństwa) jako ochrony absolutnej i raczej jadę ostrożnie zdając się na siebie, a nie sprzęt.

              W chwili obecnej jestem na etapie analizowania czy pod względem bezpieczeństwa lepiej mieć dwa wyspecjalizowane komplety opon (zima/lato) czy jeden porządny całoroczny wystarczy (zimą przewiduję przebiegi w mieście, resztę roku miasto i poza miastem).

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. Czy warto? , speed 1/06/16 08:44
                To juz sam musisz zdecydowac.
                Ja pamietam zimy z polski takie ze jak snieg spadl w listopadzie to topnial w marcu a I mrozy -30st C tez byly normalne.
                Na tej podstawie powiem ze warto miec komplet zimowy I to dobry
                n.p opony Blizzak WS80 ( zreszta ja innych bym nie kupil).
                A na reszte Roku to A/S ,to byl by moj wybor.

                1. ostatnią zimę dało się jeździć na letnich :) , NimnuL-Redakcja 1/06/16 09:40
                  przynajmniej w mojej okolicy. Widać tendencję ocieplenia. Też pamiętam mrozy i śniegi po pachy trzymające od grudnia do marca, ale obecnie mocne sypanie śniegiem zdarza się rzadko. Ostatnie jakie pamiętam było w 2009 (mam zdjęcia :). Bywa, że kilka dni sypie, później leży 2-3 tygodnie (ale już nie na ulicach).
                  Dlatego rozważam jeszcze opcję A/S na okres jesień-zima oraz letnie na wiosna-lato.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. Takie rozwiazanie jak podales jest , speed 1/06/16 18:47
                    bez sensu.
                    A/S jest doskonala opona I aby latem miec to samo co oferuje A/S to trzeba miec naprawde bardzo dobra letnia opone a te niestety sporo kosztuja.
                    Nie ma co sie oszukiwac ale jak chce sie jezdzic na jednym komplecie I miec 100% pewnosc ze jak bedzie snieg 10-20-30 dni to bez problem pojezdzisz to bez pytania CrossClimate.
                    Z tym ze latem nie bedzie ci przeszkadzac glosniejsza praca. Cos za cos .
                    Ja dedykowanej letniej opony do takiego auta bym nie zakladal nawet do tego Cruza bym nie zalozyl.
                    Biorac pod uwage ze jezdzicie szybko (140km/h limit na autostradzie) to nia ma zmiluj sie trzeba miec dobre gumy. Nie wiem czy uwas pokazuja droge hamowania ze 100km/h I ze 140km/h bardzo bys sie zdziwil jakie sa kosmiczne roznice a to tylko 40km /h wiecej.

                    1. kosmiczne różnice bo v^2 , Tomasz 1/06/16 20:43
                      https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_hamowania

                      https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

                    2. Jezdze juz z 4 lata na calorocznych. , ptoki 1/06/16 21:00
                      I jest ok.
                      Tyle ze ja jezdze nie 140km/h a raczej 90-100-110.

                      W polsce takich zim jak pamietasz juz dosyc dawno nie bylo.
                      Jak juz snieg jest i jakis mróz sie trafi to jest tak tydzien-dwa i to i tak drogi sa czarne bo wszystko jest solone i w sumie ani szklanki ani sniegu nie uświadczysz.
                      A przynajmniej tak bylo na slasku, w wawie i po drodze.

                      Trudne warunki w niegórzystej polsce trafiaja sie ostatnio bardzo żadko.

                      Ale zgadzam sie ze te caloroczne dosyc glosne jakos są. Choc może to juz łożyska nie takie jak powinny byc :)

                    3. Dziękuję za praktyczną poradę , NimnuL-Redakcja 1/06/16 21:16
                      123

                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                      siedziałbym przed komputerem przy
                      świeczkach.

            2. Re: , Kool@ 1/06/16 08:50
              [...]za sama chociaz robocizne wypadalo by zaplacic:)))[...]
              Ależ oczywiście - usługa wymiany opon była płatna dodatkowo i była troszkę droższa niż w warsztacie obok.

              Ja pisałem o samym koszcie opon, które w ASO były o 25% droższe niż w warsztacie obok - a to nie jest tak że ktoś z ASO musiał po te opony gdzieś jeździć bo hurtownia (w Krakowie) ma własny transport i raz dziennie (a w sezonie wymian to nawet dwa razy dziennie) rozwożą po warsztatach to co warsztat zamówi ;).

              [...]Teraz wiesz jak was rabia na wszystkim.[...]
              Dobrze wiem... z resztą już Ci kiedyś tłumaczyłem jak to u nas jest z gwarancją na samochody ;)
              BTW jeden czujnik do mojego kosztuje około 200 PLN ;)

              ...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL