Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » yanix 17:49
 » DYD 17:49
 » Zbyszek.J 17:46
 » perek 17:42
 » DJopek 17:41
 » akslow 17:39
 » GLI 17:37
 » ligand17 17:36
 » Liu CAs 17:35
 » Dexter 17:32
 » Paweł27 17:19
 » Logan 17:15
 » elliot_pl 17:07
 » Chrisu 17:06
 » MARtiuS 17:01
 » Artaa 16:52
 » jafar 16:49
 » burzynsky 16:48
 » Druzil 16:48
 » KHot 16:35

 Dzisiaj przeczytano
 41145 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Jak obsługiwać telefon w trybie VR ? (google cardboard - android) , masza 3/07/16 11:24
Hej.

Czy jest jakaś możliwość obsługiwania telefonu z poziomu tych googli ?

Chcę uniknąć ciągłego wyjmowania go z googli aby np. uruchomić aplikację.

Jest jakaś może aplikacja, która uruchamia menu telefonu w trybie VR ?

Pozdrawiam.

Pozdrowionka !!!

  1. Tak zapytam - masz w fonie żyroskop? , Dexter 3/07/16 11:28
    Mój syn poprosił o takie "okulary", na początek dla sprawdzenia kupiłem na ali jakąś podróbkę cardborda. Dobrze zrobiłem, bo okazało się, że jego fon nie ma żyroskopu...

    A po odpaleniu apki steruje się magnesem z boku.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

    1. mam google bez magnesu , masza 3/07/16 11:39
      ale podpinam wtedy myszkę na bt.

      Chodzi o to, żeby było jakieś menu, które umożliwia nawigacje po telefonie w trybie VR.

      Co z tego, ze mam niby możliwość zdalnego sterowania, jak nie widzę całego ekranu w tych googlach. Aby coś włączyć muszę go wyjąć z gogli.

      Chodzi mi o coś podobnego jak jest np. w Windows Media center.

      Pozdrowionka !!!

    2. żyroskop chyba mam bo roglądanie się działa ok , masza 3/07/16 11:41
      jedyne co zauważyłem, to czasami się jakby rozkalibruje i np. patrząc na początku pokazu na wprost (np. toru kolejki górskiej), pod koniec muszę patrzyć w bok, żeby widzieć na środku to, co było na samym początku pokazu.

      Pozdrowionka !!!

  2. coś jest nei tak z tym całym VR - u was też? , masza 3/07/16 12:22
    Czy do tego trzeba krzesła obrotowego czy jak?

    Jadę np kolejką i na samym początku pokazu mam przed sobą tory na wprost oczu. Czyli siedzę w wagoniku skierowany do kierunku trasy.

    Po kilku zakrętach/rozejrzeniu się na boki, okazuje się, że siedzę w tym wagoniku bokiem lub nawet czasami tyłem do torów.

    w ogóle zauważyłem, ze ekran się jakby cały czas powoli obraca, nie jest stabilny...co może być przyczyną takiego zachowania ?

    Pozdrowionka !!!

    1. Żyroskop , Zibi 3/07/16 12:43
      prawdopodobnie przekłamuje Twoje ruchy. Jaki masz telefon?

      1. xiaomi note , masza 3/07/16 12:47
        miui v7

        Pozdrowionka !!!

      2. Spróbowałem na dwóch innych telefonach i jest to samo , masza 3/07/16 18:48
        nikt nic nie pisze na ten temat - może nikt tego tutaj nei uzywa...

        ale wygląda to na lipę totalną.

        Na moje powinna być jakaś kalibracja na samym początku takiego pokazu.

        Bo to tak sobie losowo wybiera środkowe położenie.
        Zanim włożę telefon w te gogle to on już zdąży się rozkalibrować. Wiadomo, że przy wkładaniu go w gogle muszę trochę go poprzechylać.
        Po założeniu gogli na głowę, tory kolejki mam np. z boku głowy a nie przed sobą.

        I raz mam menu w grze czy pokazie przed sobą centralnie, raz gdzieś z boku raz z tyłu.

        Nie przemyślane to jakieś. Wystarczy kilka ruchów i już nie działa to jak powinno.

        Na początku powinna być jakaś kalibracja żeby program wiedział jak ja siedzę...a nie tak losowo sobie wybiera i muszę się całym ciałem odwracać...bezsens.

        A może jest jednak jakiś myk z ustawieniem pozycji "home" ?:)

        Pozdrowionka !!!

        1. aaa telefomu zupełnie innej marki , masza 3/07/16 18:49
          niż xiaomi. bo już myślałem, że może miui coś nie ten teges z tym działa.

          Pozdrowionka !!!

        2. No ale to tak czasem jest , Conroy 3/07/16 19:36
          Ja mam na Samsungu S3. Też się rozkalibrowuje i lekko ucieka. Czasem się znajdzie aplikacja w której się da wycentrować, innym razem nie. Ale zwykle nie ucieka aż tak szybko lub tak mocno. Raczej dobre 10 minut rozglądania potrzeba aby lekko uciekło. Radziłem sobie tak, że telefon łapałem tak jakby już był wewnątrz gogli (googli? ;) ) i patrząc w tym kierunku który sobie założyłem, włączałem aplikację i dopiero wkładałem telefon do gogli. Dawało radę. O ile uciekanie na boki to jeszcze dla mnie nie taki problem, bo się po prostu mogę odwrócić/przekręcić na fotelu, to bardziej problematyczne było góra/dół.

          http://flickr.com/photos/myhacien
          da

        3. No to , Zibi 3/07/16 19:54
          sprawdziłem teraz, i tak:
          Huawei P9 - działa idealnie,
          Sony Xperia Z5 - działa, ale czasem bez ruchów głowy obraz ucieka do góry albo w dół,
          Doogee F3 Pro - nie działa, sam sobie steruje jak chce ;-) a wszystko co potrzebne ma.
          U mnie tak to wygląda, generalnie fajna sprawa, ale wymaga jeszcze dopracowania.

          1. "Doogee F3 Pro, wszystko co potrzebne ma" - za wyjątkiem żyroskopu ;) , podpora demaga 4/07/16 18:36
            http://www.doogeemobile.com/...3-pro-3gb-16gb.html
            jest tylko akcelerometr (aka gravity sensor).

            1. no widzisz, , Zibi 5/07/16 00:15
              a mnie "wciskali", że ma ;-) Dobrze, że to tylko telefon zastępczy (na czas naprawy).

    2. Nie , podpora demaga 3/07/16 21:54
      S6 z gearvr i Note 3 z bobovr z4 nic takiego nie robią.

      1. a te gearVR , masza 4/07/16 12:57
        to czasami nie posiadają jakiś swoich czujników ?

        Czy też korzysta się z tych w telefonie?

        Pozdrowionka !!!

        1. Podobno coś ma. , podpora demaga 4/07/16 18:27
          Nie zmienia to faktu, że stary Note 3 z bobo vr z4 nie ma jazd z sensorami. S6 w tych chińskich goglach również. A swego czasu sporo spędziłem w vr na Note. Teraz mam Rifta, więc smartfonowe zabawki zbierają kurz ;)

          Albo masz lipne telefony, albo żyłę wodną pod domem ;)

          1. po prostu dałem się skusić i to kilkukrotnie, na zachwalane wszędzie , masza 4/07/16 21:47
            Xiaomi - i niestety pomału wychodzą różne mankamenty jak zaczyna się tego używać nie tylko do dzwonienia i smsów.
            Boli to trochę bo telefon niby "flagowy" a ma takie głupie błędy.

            Aczkolwiek mam też ten sam problem na telefonie LG optimus.

            Jutro spróbuje zrobić full wipe lub jak to nie pomoże, wgrać rom w wersji stabilnej - bo obecnie mam dev.
            Może to jest przyczyną takiego dziwnego zachowania.

            Pozdrowionka !!!

          2. a ten rift to droga zabawka jest ? , masza 4/07/16 21:48
            dużo jest pokazów/gier na to ?

            Czy mocny komputer do tego potrzeba ?

            Pozdrowionka !!!

            1. Na dzień dzisiejszy Rift kosztuje ok 3 350 zł. Vive z różdżkami - 4 270 zł. , podpora demaga 5/07/16 19:41
              Także droga jest ta zabawka ;) Można lepiej wydać taką kasę ;)

              Natywny content powoli się pojawia, ale na dziś jest go zdecydowanie zbyt mało. Są fajne dość duże gry, jak Elite: Dangerous, Chronos, Project Cars, Edge of Nowhere, EVE: Valkyrie, Warthunder, Vanishing of Ethan Carter, parę kokpitowych symulatorów jazdy/lotu itp.
              https://www.youtube.com/watch?v=6hqUx2SOTAQ
              https://www.youtube.com/watch?v=jIUSpx30mLQ
              https://www.youtube.com/watch?v=3ECvYt3IqUE
              Mody i prosty dodatek za 20 euro pozwalają na przełączanie przełączników własnymi rękami ;)
              https://www.youtube.com/watch?v=tp4-mLuV6lA

              Jest dość przyzwoity support w VorpX i Vireio dla Fallout 4
              https://www.youtube.com/watch?v=MGlno4qdHJY

              Jest też Pinball FX :D

              Do tego dochodzi kilkadziesiąt techdemek, pokazów i innych śmieci... oraz kupa gier w 3D i dużym wirtualnym ekranie, jeśli lubi się dłubać w stereo injectorach i innych plikach ;)
              https://www.youtube.com/watch?v=uPiS7HEtJ3Q

              Można też grać na trzech wirtualnych monitorach, ale bez ramek :D Albo na jednym, jak ktoś woli ;)
              https://www.youtube.com/watch?v=wr6vLXo3ovU

              Jest porno (i duszno ;) ) w 3D i 50+ fps.

              Da się niby oglądać normalne filmy 3D, acz dla mnie to żaden argument, bo rozdzielczość w hmd jest słaba (wygląda to dużo lepiej niż na zestawie telefon+gogle, ale dalej to nie to).

              Do natywnych gierek w vr powinien wystarczyć sprzęt klasy GTX970/R9 390. W portach z płaskich gier 980Ti to za mało do max detali. Ja na dodatek ustawiam renderowanie wyższej rozdzielczości (zwykle 1620x1800 lub 2160x2400 na oko w prostszych grach) i robię downscaling do 1080x1200 na oko, bo obraz jest wtedy ostrzejszy:
              http://img15.hostingpics.net/...98outputjEgLRI.gif

              Czy warto? Dla zwykłego usera w tej chwili nie. Cena jest zaporowa, treści jest za mało, rozdzielczość mogłaby być lepsza. Wydaje mi się, że głównym motorem napędowym vr będzie playstation z psvr.

  3. Kiedyś korzystałem z Taovisor - launcher do vr apps , podpora demaga 3/07/16 21:49
    https://play.google.com/...roid.taovisor&hl=en

    i testowałem Dive:
    https://play.google.com/...ames.launcher&hl=en

    Rzuć okiem, może któryś spełni twoje oczekiwania.

    1. dzieki fajna apka , masza 3/07/16 22:32
      ale nei wykrywa wszystkich aplikacji VR. Wyświetla tylko niektóre :)

      No i też ucieka w bok po jakimś czasie :(:(:(

      Pozdrowionka !!!

  4. niestety walcze pół dnia i nie moge tego skalibrować , masza 3/07/16 22:31
    niby jest kalibracja żyroskopu w ustawieniach - ale nic to nie pomaga.
    Nawet znalazłem idealnie proste miejsce do kalibracji (użyłem poziomicy) i lipa totalna.

    Sprawdzałem na telefonach z LG i też ucieka sobie w jedną stronę.

    Jak to sprawdzić:

    -Wystarczy odpalić apke "Cardboard" odwrócić telefon aby uruchomił tryb VR. -Następnie oprzeć go nieruchomo np. o matrycę laptopa.
    -Po wyświetleniu się 3d-menu Cardboard odczekać kilka minut.
    -Po kilku minutach "leżenia" okazuje się, że menu jest z prawej lub z lewej strony a nie pośrodku jak to było zaraz po uruchomieniu aplikacji. Można też zauważyć, że ekran wędruje ciągle w jedną stronę, nie stoi stabilnie. Obraca się. Ustawić sobie kursor/kropkę np. na jakimś obiekcie - i po chwili z tego obiektu zjeżdża.

    Ciekawe czy to problem sprzętowy czy programowy ? Jak myślicie ?

    Pozdrowionka !!!

    1. dodam tylko, że gdy telefony stoją pionowo , masza 3/07/16 22:36
      to trzymają stabilnie i nic nie ucieka. Jedynie jak jest obrócony w poziomie (czyli tak jak musi być umieszczony w goglach), wtedy sobie "jeździ" w jedną stronę.

      Pozdrowionka !!!

      1. to moze , elliot_pl 4/07/16 01:35
        przechyl glowe o 90 stopni w bok i beda dzialac ok :]

        np na lezaco :P

        momtoronomyotypaldollyochagi...

        1. to chyba jedyne rozwiązanie :) , masza 4/07/16 07:03
          hehehehe...
          Podsumowując - nie polecam tego typu VR - kto wie czy m in. z tego właśnie powodu nie ma zawrotów głowy i innych skutków ubocznych. Błędnik dostaje wtedy podwójnego "kopa" :)

          Przed zakupem takich gogli, lepiej jednak się zastanowić i najpierw sobie sprawdzić czy w smartfonie poprawnie działa żyroskop. Sprawdzałem na 4 różnych telefonach (flagowcach) i na każdym jest ten sam problem.
          Jak będę miał chwile, sprawdzę to jeszcze na galaxy S5.

          Pozdrowionka !!!

          1. na S5 , masza 9/07/16 10:42
            to samo.

            Pozdrowionka !!!

    2. sprobowałem programów do testu i kalibracji sensorów , masza 4/07/16 07:30
      i one wskazują wartości położenia X,Y,Z telefonu.
      niestety pomimo, że telefon stoi oparty nieruchomo o klocek na płaskiej powierzchni, wartości te ciągle zwiększają się :(
      W ciągu minuty os Z zmieniła się z 80 na 90.

      Pozdrowionka !!!

  5. kolega na LG Flex , masza 5/07/16 21:15
    ma dokładnie ten sam problem...to chyba taka przypadłość tych sensorów w telefonach.
    Drugi znajomy na lg p880 to samo.

    Także to chyba ogólny problem smartfonów. Szkoda, że nigdzie w artykułach tego nikt nie napisze. Dopiero na forach się można dowiedzieć, że wiekszość telefonów ma problem z driftingiem
    Bym tego badziewia w ogóle nie kupował.

    Pozdrowionka !!!

  6. Czy ktos mógłby jeszcze sprawdzić to na innych telefonach ? , masza 6/07/16 19:11
    Ciekawe, jakie jeszcze telefony posiadają tendencje do takiego driftingu.

    Chyba, że to wina tych aplikacji VR.

    Po tych wszystkich kalibracjach (przy poziomicy) jak odpalam programy do testowania sensorów, kompasy itp. to one kurde trzymają stabilnie wszystkie wartości.
    Może to wina jakiś sterowników lub bibliotek do obsługi trybu VR ?

    Jak to sprawdzić napisałem tu: http://twojepc.pl/boardPytanie168301.htm#p

    Pozdrawiam.

    Pozdrowionka !!!

    1. tzn. w punkcie 4 tego wątku , masza 6/07/16 19:12
      :):)

      Pozdrowionka !!!

  7. PODSUMOWUJĄC wątek, bo się chyba już wyczerpał :) , masza 9/07/16 10:41
    Powyższy problem chyba jednak nie leży po stronie telefonów.
    Sprawdziłem to jeszcze na kilku telefonach innych marek na KAŻDYM przeze mnie sprawdzanym występuje efekt driftingu w większym lub mniejszym stopniu.
    Na niektórych od razu tego nie widać, trzeba chwilę poczekać (z 10 minut nie poruszać telefonem) obraz i tak po jakimś czasie powędruje w jakąś stronę samoczynnie.

    Pozdrowionka !!!

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL