Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » KHot 08:13
 » fiskomp 08:09
 » Chrisu 08:04
 » steve 07:58
 » Zbyl 07:54
 » exmac 07:54
 » JE Jacaw 07:53
 » maddog 07:52
 » piwo1 07:52
 » ZeXeL 07:48
 » Logic-3 07:41
 » kemilk 07:40
 » Kelso1 07:36
 » McWandal 07:31
 » Adolph 07:27
 » dawidy 07:27
 » ligand17 07:25
 » Robak 07:24
 » m&m 07:21
 » MARtiuS 07:17

 Dzisiaj przeczytano
 24786 postów,
 wczoraj 29788

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

kradziez kasy z karty , szczebel 4/08/16 23:01
witam,
wlasnie dostalem smsa od banku (aliorbank) z informacja o zablokowaniu karty platniczej. Wchodze na konto a tam 4 tranzakcje internetowe dzisiaj w godzinach od 18 do 22 na ponad 5000zl przez holenderskie strony. Poki ci kasa zablokowania, nie rozliczona. Karte oczywiście fizycznie mam, same dane zostały wykradzione. Dzisiaj o godzinie 20 były placone nią fizycznie zakupy w supermarkecie. Dwie tranzakcje były przed moimi zakupami a 2 po. Ma ktoś doświadczenie czy wiedzę co robić aby odzyskać kasę? pewnie czeka mnie jakaś długa procedura reklamacyjna, a i tak kasy mogę nie odzyskać

  1. ... , endern 4/08/16 23:05
    Użytkownik karty odpowiada za nieautoryzowane transakcje płatnicze do wysokości równowartości w walucie polskiej 150 euro (ustalonej przy zastosowaniu kursu średniego NBP obowiązującego w dniu wykonania transakcji) do czasu zgłoszenia dostawcy utraty.

    Zgłoś reklamacje, obstawiam ze zwroca ci kase.

    1. u mnie wszystkie powyzej 150 euro , szczebel 4/08/16 23:12
      rano dzwonie i skladam reklamacje
      dzieki

  2. dlatego mam Inteligo , Carat 5/08/16 00:11
    gdzie mogę osobno zdefiniować odpowiednio niski limit dla transakcji internetowych na karcie.
    Gorzej jak zgubisz kartę lub ktoś zrobi klona, wtedy są terminale, które działają offline i mogą zrobić debet.

    Ale zawsze jest wyjście.
    Co prawda jeszcze nigdy z tego nie korzystałem ale jeśli transakcję zostaną zaksięgowane, czyli rozliczone to jest tzw. chargeback, więc Ty jako klient masz duże szanse na wyjście z tego bez szwanku.
    Nie pamiętam jakie są graniczne terminy na uruchomienie procedury chargeback ale o tym zawsze możesz poczytać w necie.
    Trudno mi też wyrokować jak się ma chargeback, jeśli najpierw złożysz reklamację, w wyniku, której Bank powie Ci, że masz płacić np. 150 EUR.

    1. ok sprawdze ten chargebak , szczebel 5/08/16 00:15
      czy w aliorze funkcjonuje, rano tez bede dzwonił do znajomej z aliora

      1. chargeback gwarantuje wystawca karty, a nie bank , Carat 5/08/16 00:29
        więc Alior nie ma tu nic do gadania.
        Jeśli chcesz skorzystać z tej formy reklamacji transakcji to zgłaszasz to do banku i bank jest pośrednikiem, który to realizuje.

        Nie wiem czy nie lepiej od razu skorzystać z chargeback'u zamiast z typowej reklamacji. Ale nie chcę nic sugerować, bo nie daje gwarancji, która opcja jest zdecydowanie lepsza.

        1. jeszcze , Carat 5/08/16 00:43
          nie miałem jeszcze kradzieży z karty, więc nie mam praktycznego doświadczenia.

          Ale dla mnie zwykła reklamacja kojarzy mi się, że w przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji mogę być obciążony równowartością 150 EUR, choć finalnie równie dobrze mogę dostać pełny zwrot.
          Natomiast chargeback kojarzy mi się, że jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie to dostanę pełny zwrot i jako klient nic nie tracę.

          Jeśli masz znajomą w Banku, która szczerze Ci doradzi to pytaj.
          Ja takowych nie mam, więc jakbym sam podejmował decyzję to analogicznej sytuacji stawiałbym na reklamację w trybie chargeback, choć jak wspomniałem nie mam pewności, czy moje przypuszczenia są w 100% prawidłowe.

          1. cb nie jest procedura klienta tylko banku , Kenny 5/08/16 00:56
            ty skladasz reklamacje do banku i na tym konczy sie twoja rola. Podobniez, organizacje platnicza nie jest dla ciebie strona.

            Cb robilem dwa razy - czyli skladalem reklamacje, a bank wszczynal procedure cb, podsylal formularz lub prosil o wyjasnienia 'ustnie'.

            .:Pozdrowienia:.

            1. nie znam , Carat 5/08/16 01:52
              szczegółów jak funkcjonują banki i ich procedury reklamacyjne.

              Natomiast dla mnie nie każda reklamacja w banku jest z automatu reklamacją CB dlatego to ja jako klient powinienem w swoim interesie podczas składania reklamacji podkreślić, że chcę skorzystać z reklamacji w ramach procedury CB, zwłaszcza, że same Banki często nie chwalą się, że jest coś takiego jak chargeback, a wręcz unikają tego tematu jak ognia.

              Dalsza procedura kto z kim gdzie i za ile już mnie nie interesuje, ważne, że dany operator systemu VISA/MASTERCARD oferuje taką usługę i bank musi to przyjąć nawet jeśli pracownicy będą udawać głupków, że nie wiedzą o co chodzi.

              O CB usłyszałem przypadkiem dobre kilka lat temu w necie, bo same banki skrzętnie ukrywały tę informację jakby była to wiedza tajemna i im mniej osób o tym wie to tym lepiej dla banku i pozostałych instytucji finansowych, bo w razie W koszty poniesie nieświadomy klient.

              A CB przydaje się również podczas zakupów przez internet, gdy oszust przyjmie kasę ale nie wyśle towaru i choć Policja może nic nie zdziałać to CB może nam wtedy zwrócić kasę, a o to finalnie przecież chodzi, aby odzyskać pieniądze.

              1. jak działa CB w przypadku zakupów , Demo 9/08/16 08:17
                jak kasa pójdzie a towar nie przyjdzie, a gliny nic nie zdziałają?

                napisalbym swoj config,ale sie nie
                zmiescil:(

                1. analogicznie jak w innych przypadkach , Carat 9/08/16 15:23
                  zgłaszasz reklamację i jeśli zostanie ona uwzględniona to dostajesz zwrot kasy.

                  W swoim życiu tylko raz zostałem oszukany przy płatnością kartą. Chodziło wtedy o 25zł, więc machnąłem na to ręką i nawet nie zgłaszałem sprawy na Policję, bo szkoda mi było czasu i nerwów na związane z tym formalności.
                  Wtedy nie wiedziałem, że mogłem skorzystać z CB, teraz wiem ale nie miałem kolejnej okazji, aby to testować.

                  Choć słyszałem, że zdarzają się oszuści, którzy np. kupowali coś od osób prywatnych płacili kartą przez PayPal, a potem reklamowali, że nie dostali towaru.
                  Jeśli transakcja odbyła się, bez możliwości formalnego potwierdzenia przez sprzedawcę, że towar został wysłany to miał on stratę, bo został bez towaru i bez kasy.

  3. ja Ci napisze na wlasnym przykladzie jak to powinno wygladac , Kenny 5/08/16 00:51
    https://www.mbank.pl/...9900,fraud-w-amexie,1.html

    Wiec krok 1 byl juz ok - sami zablokowali. Teraz pytanie kiedy Ci zrobia zwrot i jak szybko wydadza nowa karte :) Zadzwon do nkch to sie dowiesz.

    .:Pozdrowienia:.

  4. kilka dni temu oraz kilka tygodni temu też okradziono moich dwóch kumpli , NimnuL-Redakcja 5/08/16 03:10
    fizycznie karta ich nigdy nie opuściła, 3 transakcje, 1 rozliczona, 2 zablokowane. Każda po USD500. Transakcje wykonane na drugim wybrzeżu. Też Alior.
    Jak to możliwe?

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. skimming , Doczu 5/08/16 08:29
      A potem świat nie jest ograniczeniem.
      Znajomej z pracy smyrnęli dane z karty. Dokonano 3 transakcji po 600$.
      Bank sam zablokował kasę, złożyła reklamację. Po około tygodniu kasę miała z powrotem.

      1. właśnie , Carat 5/08/16 13:31
        to jest problem.

        Idziesz np. do bankomatu wypłacić kasę i już masz zrobionego klona karty wraz z ukradzionym PINem.
        Widziałem kiedyś fotki z takiego trefnego bankomatu i jako laik nie wpadł bym na to, że bankomat był trefny, bo wszystko wyglądało dla mnie profi, a nie na jakąś tandetę.
        Z drugiej strony klient to nie serwisant bankomatów, aby musiał znać jak wygląda budowa każdego bankomatu i wiedział co jest oryginalne, a co fałszywe.

        Poza tym dokonując zakupów można trafić na nieuczciwego sprzedawcę, który zeskanuje kartę jeśli stracimy ją z oczu, a wystarczy chwila.

        Nie wiem jak wygląda sprawa NFC i kopiowania karty zdalnie, czy można zrobić pełnowartościowego klona karty do płatności bezstykowych, a te jak wiadomo do 50zł nie wymagają PIN-u.

        Posiadanie karty płatniczej wiąże się z wieloma niebezpieczeństwami, tak samo jak posiadanie konta internetowego.
        Nie da się zabezpieczyć przed wszystkim ale pewna doza zdrowego rozsądku z pewnością będzie pomocna.
        Wystarczy popatrzeć w sklepach, gdzie ja jako osoba postronna bez problemu mogę poznać kod PIN osoby stojącej obok.

  5. S.w. , Never 5/08/16 06:58
    12345

  6. z praktyki , bajbusek 5/08/16 09:12
    zeskanowali kartę mojej żony na Dominikanie i po roku znikło z karty wszystko (drobnymi kwotami ściągali).

    Procedura wymagała zgłoszenie sprawy na policję i z nr sprawy zgłoszenie na mlinię ... po 30 dniach kasę zwrócili (całą).

    Karty z tym rachunkiem mamy ubezpieczone w cenie prowadzenia ...

    1. zlozylem reklamacje przez telefon , szczebel 5/08/16 10:11
      dostalem nr sprawy, monitorownie tylko przez tel,
      oczywiscie jak to Pani powiedziała będą działali niezwłocznie
      ale mają na to do 30 dni, dobrze że na policje mnie nie ciągneli
      dzięki wszystkim za pomoc
      miłego dnia

      1. Na Policjęto nie jest głupi pomysł, zawsze uwiarygadnia Ciebie, , ReMoS 5/08/16 14:41
        że to faktycznie było przestępstwo a nie, że Ty komuś podałeś lub samemu kupiłeś coś dla Ciotki w USA.

        Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
        uwierz mi.

        1. dowiedziałem się, że tranzakcja była z Francji , szczebel 5/08/16 14:46
          a ja w tym samym czasie płaciłem kartę w supermarkecie w pl, także
          chyba nie będę musiał udowadniać

          1. w przypadku transakcji internetowych , Carat 6/08/16 01:08
            fakt, że ktoś logował się z francuskiego IP do jakiegoś sklepu internetowego nie gwarantuje wcale, że ta osoba fizycznie przebywała we Francji.

            Sam będąc fizycznie za granicą to parę razy korzystałem z polskiego IP, aby mieć dostęp do treści dostępnych wyłącznie z terytorium Polski.

            Zupełnie inaczej sprawa wygląda w przypadku płatności w terminalu albo wypłacie z bankomatu z fizycznym użyciem kawałka plastiku.

    2. nie wiem jak w innychale w citi , kreciak 5/08/16 15:40
      od lat jest tez zabezpieczenie platnosci online za pomoca dodatkowej weryfikacji kodem sms.

      si vis pacem para bellum

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL