Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » evil 12:34
 » zibi13 12:33
 » Sherif 12:31
 » adolphik 12:30
 » SebaSTS 12:28
 » burz 12:24
 » DYD 12:21
 » hokr 12:21
 » kyusi 12:20
 » infinity 12:18
 » sofolok 12:18
 » RADMAN 12:17
 » Mariosti 12:16
 » jafar 12:13
 » ReMoS 12:10
 » Kenny 12:09
 » Tomasz 12:08
 » steve 12:05
 » Fasola 12:02
 » Demo 12:02

 Dzisiaj przeczytano
 39331 postów,
 wczoraj 29788

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[MOTO] wskazania prędkościomierza , Normalny 6/08/16 19:22
Które wskazania są bardziej wiarygodne: te ze standardowego prędkościomierza czy z aplikacji typu Torque połączonej przez bluetooth OBD2. Zauważam pewne rozbieżności. Koła w rozmiarze przewidzianym przez producenta.
A jaka jest z kolei dopuszczalna tolerancja w stosunku do wskazań GPS?

"Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska

  1. tutaj... , metacom 6/08/16 19:31
    http://www.thecarexpert.co.uk/...-car-speedometer/

    Największą sztuczką Szatana jest to,
    że ludzie w niego nie wierzą.

  2. Nie ufaj GPS. , Dexter 6/08/16 19:32
    GPS może pokazywać różnie, ułamkowe zaniki sygnału mogą zakłamać odczyt.

    Z reguły wskazania prędkościomierza w samochodzie są odrobinę zawyżone. Po to abyś zakładając inne niż zalecane felgi/opony nie przekroczył prędkości mimo, że zegary pokazują, że jest OK.

    Prawdziwą prędkość pokażą Ci profesjonalne urządzenia a nie fon z Torque.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

    1. piszesz o tych profesjonalnych urządzeniach które , biEski 6/08/16 19:48
      dzialają na GPSie ? :P

      Poza tym jak smartfon który łączy się z ok 14 satelitami może mieć zaniki sygnału :)

      1. Tak, o tych profesjonalnych. , Dexter 6/08/16 20:05
        Jak ufasz GPS-owi w telefonie to tak jakbyś ufał, że Ci wężyk z wodą w łazience nie pęknie.

        Widziałeś kiedyś, żeby ktoś na torze mierzył prędkość telefonem?
        O ile mówimy o pomiarze amatorskim to można nawet stoperem zmierzyć.

        Ale jeśli chcesz zmierzyć w 100% pewnie to tylko urządzenia pro wchodzą w grę.

        Widzisz, biegam sobie trochę, prędkości więc i jakość pomiaru przyznasz mniejsza niż w samochodzie. Nie biegam sam. I wyobraź sobie każdemu smartfon pokazuje trochę inaczej mimo tej samej trasy...

        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
        Odpowiedzi oleję.
        THX!

        1. akurat GPS w telefonie jest dokładniejszy i pewniejszy jeśli szybciej się poruszasz , Carat 7/08/16 00:02
          więc przykład z bieganiem nie ma praktycznego odniesienia do pomiaru prędkości samochodu.

      2. normalnie , faf 6/08/16 22:20
        satelity musza byc widoczne
        w mieście fix z 12 satelitów ? dobry żart
        wystarczy zapisać ślad GPS i widać jakie pierdoły pokazuje
        a nawigacjach włączona jest opcja przyklejania do drogi na mapie- stąd czasem durne komunikaty - zawróć i wyznaczam nową trasę ;)

        na zarejestrowanym śladzie GPS widać że to seria odcinków (w zasadzie punktów)
        prędkość wyznacza z przesunięcia - do tego np niedokładności zaokrągleń po przecinku o jest jak jest - np na snowboardzie fakt że znajomi mówią że zapi..lam ale chyba nie 92km/h ?

        http://blog.mierzymy.pl/...awdzic-jego-dokladnosc/
        więc nie podniecałbym się GPSem :P


        przy drogach są słupki co 100m a co 1km maja tabliczkę z kilometrem trasy - 10 słupków przy np 60km/h trzeba minąć w 60sek czyli 1min



        1. A kto pisze o miescie ?? , biEski 7/08/16 01:04
          chyba tylko ty :D

    2. akurat GPS jest stosunkowo dokładny , Carat 6/08/16 23:49
      i w kwestii prędkości to jemu ufam, a nie temu co pokazuje licznik w samochodzie.

      Testowałem smartfony (Glaxy S4 i Lumia 735) z nawigacją Sygic i wartości są zbliżone do pomiarów radarowych (różnica rzędu 1-2km/h), czego o liczniku samochodowym niestety nie mogę powiedzieć (różnica 7-9%) dlatego na trasie z reguły biorę pod uwagę wskazania smartfonu, a licznik jest uzupełnieniem.

      Naturalnie zmiany prędkości na smartfonie nie będą natychmiast widoczne jak na liczniku, więc trzeba brać pod uwagę te paro sekundowe opóźnienie. Ale przy stałej prędkości GPS wbudowany w moje smartfony jest dla mnie najbardziej wiarygodnym prędkościomierzem do jakiego mam dostęp.

  3. Chodzi mi głównie o odczyt OBD2 , Normalny 6/08/16 19:58
    bt albo kablem np. z Multiecuscan na laptopie.

    "Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
    kierującego." Konwencja Wiedeńska

    1. No to w teorii Torque powinien pokazać to co wskazówka. , Dexter 6/08/16 20:07
      Oba elementy (fon i wskazówka) dostają info z tego samego miejsca, więc jedynie źle skalibrowany licznik na desce mógłby źle pokazywać, ale chyba teraźniejsi producenci robią to precyzyjnie...

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. Torque Pokazuje kilka km mniej , Normalny 6/08/16 20:09
        ...

        "Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
        kierującego." Konwencja Wiedeńska

        1. KILKA? , Dexter 6/08/16 20:10
          To czym się przejmujesz?

          U mnie wskazówka obrotów stoi na 1000 a torque pokazuje 900.

          Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
          Odpowiedzi oleję.
          THX!

  4. A co myślicie o tych HUDach z Chin , Normalny 6/08/16 20:14
    podłączonych pod obd? A8 HUD 5.5 Inch
    http://s.aliexpress.com/jqIbaaiM

    "Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
    kierującego." Konwencja Wiedeńska

  5. u mnie przy 100 km/h na liczniku , Chrisu 6/08/16 20:24
    na 3 (różnych) telefonach jednocześnie pokazuje ok 5-7 km/h mniej.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  6. hmm , w1lko 6/08/16 20:35
    Jeżdżę dużo, tempomat zawsze ustawiam pod prędkość z tomtoma. Czyli ok 5-8km/h więcej niż na liczniku. Radar jak dotąd jeszcze nie zrobił mi zdjęcia.

  7. U mnie w menu serwisowym "test" pokazuje idealnie , laciak88 6/08/16 22:09
    z interaktywnym znakami i GPSem. Natomiast wskazówka zawyża o 5 km/h, niezależnie od prędkości.

    Także głos na odczyt z komputera samochodu.

    "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
    life's problems."

  8. u mnie , Kenny 7/08/16 07:49
    Gps zawsze ok 10% mniej niz wskazowka. Na predkosc w Torque nie patrzylem, ale sprawdze :)

    .:Pozdrowienia:.

    1. re: , rooter666 7/08/16 08:53
      torq może pokazywać prędkość gps albo podawaną z obd auta a nawet jest fajny wskaznik pokazujący różnice ;]

  9. no wiec wg Torque , Kenny 7/08/16 11:00
    ecu speed rowna sie gps speed, wiec owe powszechne zawyzanie jest zrealizowane wylacznie na wskazowce.

    .:Pozdrowienia:.

  10. Raczej te z torqe, Ale jak nie wiesz co i jak (no bo do dokumentacji producenta dostepu , ptoki 7/08/16 13:55
    pewnie nie ma) to idz do sklepu, kup licznik rowerowy i zamontuj. Zmierzy ci bardzo dokładniebo jego dokładnośc to pi*oko 0.5% przy dobrze zmierzonym obwodzie koła.

  11. Realna prędkość samochodu jest zwykle 6% mniejsza aniżeli pokazuje prędkościomierz , Fl@sh 7/08/16 16:52
    Nie jestem pewien, czy jest to regulowane przepisem, czy może to jakaś niepisana zmowa producentów aut na rynek europejski. Natomiast samochody wypuszczane na rynek USA pokazują najlepiej jak potrafią taką prędkość, z jaką się samochód porusza - tyle mogę powiedzieć z doświadczenia. Autoświat kiedyś przeprowadzał test który też to wykazał poza dwoma wyjątkami - dwa modele wskazywały dokładną prędkość. Był to Yaris i jeszcze jakieś autko, co stanowiło wyjątek. Takie przekłamanie w sumie jest na rękę producentom - przy zawyżonym prędkościomierzu wychodzi na to, że samochód spala 6% mniej paliwa na 100km, szybciej osiąga 100km/h no i wcześniej się stawia na przeglądach gwarancyjnych

    Sprzedam drewno pod każdą
    postacią ;-) GG: 687866

    1. a czemu ma spalać mniej paliwa :P , biEski 8/08/16 02:34
      Wbrez pozorom przebieg absolutnie nie zależy od prędkościomierza.

      1. Wlasnie w tym myk ze zamiast pokazać 94kmh pokazuje 100. I myslisz ze zbiera sie do setki , ptoki 8/08/16 08:19
        w 3.2 sek a to dopiero 94 :)

        Podobnie ze spalaniem. Myslisz ze jedziesz 100 a jedziesz 94. Opory powietrza mniejsze - spalanie mniejsze. A że dojedziesz o te 6% później to niemierzalne bo zatrzymania na światłach czy w korkach sporo pomiar czasu przejazdu zaburzają.

        1. nie wiem jak u Ciebie , Chrisu 8/08/16 09:36
          ale o ile w prędkościach GPS<>prędkościomierz, to jeśli chodzi o GPS->licznik to różnice są rzędu 100m/100km.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. Tak jest :) , ptoki 8/08/16 09:40
            To wlasnie jest dosyć mylące bo prędkościomierz klamie a licznik już nie :)

            1. The European regulation, ECE-R 39. , speed 8/08/16 16:57
              Niestety ale nie zabardzo sie przykladaja.
              10% + 4km/h przy predkosci 100km/h .t.z predkosciomierz pokazuje 114km/h a w rzeczywistosci jedzie sie 100km/h I to w Europie jest dopuszczalne.

              Nie wiem czy wprowadzili juz +8km bo dosc grubo nad tym sie zastanawiali.
              Jednym slowem jest tak ze wasze predkosciomierze maja prawo pokazywac wiecej 10% +4km I to jest legalne . W usa czy kanadzie ten numer nie przechodzi :)))))))))).
              Teraz wiesz dlaczego sporo aut przy predkosciach pokazywanych 100km/h tak malo pali:))))

              1. :-) Mnie to akurat nie dziwi bo dosyć dawno sie pokapowałem ale , ptoki 9/08/16 08:12
                ja zazwyczaj kłądłem to na karb tego żeby nie można było mieć pretensji przy płaceniu za mandat.

                Ale chyba to ma jednak przyczynę w tym ograniczaniu prędkości.
                Bo jakiś czas temu obnizono prędkość z 60km/h do 50km/h (jakoś tak w latach 90-tych w polsce - dostosowanie się do unii).
                Więć razem z tą dyrektywą tak naprawde ograniczono prędkość do około 42km/h.
                Bo jadąc licznikowe 50 jedziemy mniej więcej 42.
                A jak jedzie bojaźliwy kierowca to jedzie 40-45 licznikowe czyli okolice 35 realnie.

                1. w każdym aucie , Carat 9/08/16 13:11
                  może być inna rozbieżność, więc nie przyjmowałbym 8 km/h jako stałą różnicę.

                  U mnie przy prędkości 50km/h licznik zawyża o ok. 4 km/h, a wraz ze wzrostem prędkości ta wartość rośnie mniej więcej proporcjonalnie.
                  Przy ok. 140 km/h różnica sięga ok. 12-13 km/h. Trudno oszacować dokładną wartość, bo prędkościomierz w aucie nie ma podziałki z dokładnością do 1 km/h, więc jest to w pewnym sensie na oko. Podczas jazdy wolę się skupić na jeździe niż wpatrywaniu w prędkościomierz.

                2. Pewnie ,chca posrednio poprawic bezpieczenstwo , speed 9/08/16 16:33
                  zanizajac predkosc,co w razie wypadku ma na pewno pozytywny skutek.
                  Tutaj jest max +- 2% ( przypuszczam ze dla tego ze ludzie nie lubia byc oklamywani a te 2% da sie wytlumaczyc I to bardzo dokladnie)
                  Producenci podchodza do tego troszke inaczej -1% I + 3% I tez to fajnie pokazali ze ma to sens. Jak ostatnio wzieli na tapete ponad 200 modeli to srednie zawyzenie predkosci przy 70mil/h ( 112,14km/h) wyszlo 2,18km/h .(Do pomiarow uzyto piatego kola )
                  GM ma najdokladniejsze predkosciomierze wiekszosc pokazuje prawdziwe wartosci. Ja jak bym zalozyl kola do ktorych byl skalibrowany predkosciomierz to tez by bylo 100/100 a ze mam o 4mm mniejsze ( bo producent dopuszcza trzy wymiary ).
                  Jak Chevrolet sprzedawal auta w Europie to musieli przekalibrowac predkosciomierze aby byly zgodne z europejskimi przepisami ( pokazywaly minimum 4km wiecej)
                  Mnie to nie przeszkadza w normalnej jezdzie ale bardzo przeszkadza jak juz rozmawia sie o konkretnych rzeczach I jak wiesz ludziska wciskaja ciemnote ( nie swiadomie bardzo czesto) ale jednak.:))))

                  Mistrzem przeklaman na + jest Porsche I BMW ( praktycznie max tego co moga).

                  1. Mnie inicjalnie bardzo dziwiło że nie dało się pokazać się dokładnej prędkości. , ptoki 9/08/16 22:29
                    Potem sobie policzyłem i różnice między 15 a 16 calowymi kołami (najpopularniejsze opcje) to mniej więcej 7%.

                    Założyłem że producent załozył że pomiar ma być przynajmniej na styk dla wymiaru koła o jeden większy od standardowego.
                    W ten sposób mamy nawet 15% przy rozmiarze o jeden mniejszym od standardu.
                    Oczywiście zakładając że nie grzebiemy w ustawieniach komputera przy zmianie rozmiaru opon.


                    1. Dac sie da bez wiekszych problemow ,przykladem jest GM , speed 10/08/16 03:55
                      maja najdokladniejsze predkosciomierze ( na naszym rynku).
                      Z tymi rozmiarami to tez nie jest zle ale tylko wtedy kiedy wiemy co robimy.
                      N.P roznice w srednicy kola pomiedzy tymi rozmiarami:
                      195/65 R15
                      205/55 R16
                      225/45 R17
                      225/40 R18
                      to minimalny rozmiar : 63,19cm ,max - 63,72cm
                      inny przyklad :
                      235/55 R20
                      235/65 R18
                      roznica to 0,38cm
                      Wiele samochodow tutaj ma tylko jeden wymiar ale te tansze maja kilka I jak widac roznice sa minimalne.
                      Jednym slowem mozna zrobic tak aby predkosciomierz pokazywal bardzo dokladnie ,a to ze zuzyta opona da nam prawie te 2% roznicy to dlatego tutaj dopuszcza sie blad 3% aby uwzglednic jeszcze zbyt niskie cisniene . W europie widocznie maja cos innego na mysli.

                      Na koniec ( warto przeczytac I juz nigdy nie miec watpliwosci).

                      http://magazynauto.interia.pl/...aliwa,nId,1488256

                      (chodzi mi o metody pomiarow w Europie ,tez sie zdziwisz:)))) )

                      1. A no racja, wysokoscia profilu mozna kompensować różnice w średnicy felgi. , ptoki 10/08/16 09:08
                        A co do mierzenia tego zużycia to jest tak jak z ZUS-em w polsce:
                        Ludzie nie rozumieją do czego to jest :)

                        Bo ten test jest do tego aby można było porównać zużycie paliwa między samochodami a nie dowiedzieć się ile ten konkretny spali.
                        Może lepiej zamiast w l/100 km powinni to spalanie wyrażać w ułamku?
                        Ustalić że 6/100 to 1 lub 100% i wynik poniżej oznaczał by mniejsze zużycie paliwa.

                        No, jedynym felerem jest to że mierzy się to na hamowni a nie w trasie więc nie wiem czy poprawnie odwzorowuje się masę auta (zakladam ze tak ale moze hamowania nie ma regulowanego oporu?)

                        Wtedy by nie było zdziwienia.

                        *ZUS ma za zadanie utrzymać człowieka jak sam się nie będzie mógł utrzymać.
                        Wiek 65 lat to taka umowna granica po którym nie trzeba sie silić na udawadnianie ze sie już nie am siły pracować.
                        Dlatego nie jest dziwne ze ZUS zawiesza wyplate emerytury jak ktoś dodatkowo za dużo zarobi.


                        W obu tych przypadkach idea jest sensowna i trzyma sie kupy tylko ludzie nie rozumieją o co chodzi.

                        1. *ciekawą teorie masz z Zusem , Hitman 10/08/16 13:39
                          zus nie gwarantuje Ci utrzymania po przekroczeniu 65 roku życia - on Ci tylko wypłaca środki adekwatne do zgromadzonego kapitału - obecny rekord to świadczenie 24grosze!! co miesiąc a takich poniżej stówki jest ponad 200... - więc Twoja teoria jest piękna ale niestety nieprawdziwa..

                          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                          jest niemożliwe. W praktyce robi to
                          każdy z nas.

                          1. To nie teoria. Tak zus miał działać i w sumie działa. , ptoki 13/08/16 00:11
                            Zauważ że jak zarobisz odpowiednio dużo to ZUS ci zabierze nawet te 24 grosze czy ile tam ci wyplaca.

                            Do niedawna (no, z 10 lat temu - przed ofe) istniała emerytura minimalna, zresztą teraz też istnieje i z grubsz atrzyma sie to kupy. Pracujesz te 20-25 lat i zakładamy że opłacasz składki od płacy minimalnej. No to ci sie odłozy na tyle aby to minimum dostać.

                            A jak połowe tego okresu jechałeś na JDG czy innej umowie o dzieło to tej minimalnej nie ma.

                            I to nie zmienia faktu że ile by ci nie wypłacał ZUS to jak zarobisz za dużo to ci przestaną wypłacać.
                            Bo zgodnie z założeniem utrzymujesz się samodzielnie ergo emerytura ci nie potrzebna.

                            To nie moja teoria. To tak działa.

  12. U mnie wyglada to tak: , speed 7/08/16 22:56
    Samochod Chevrolet Cruze
    licznik ustawiony w tryb cyfrowy, ustawiona predkosc 100km/h

    Nawigacja Panasonic Strada CN-GP50U, wskazania 98-99km/h ze wskazaniem 99km/h ( wiecej czasu pokazuje 99 niz 98km/h)

    Telefon S6 edge nawigacja Sygic, wskazania 98-99km/h ze wskazaniem na 99km/h.

    Nawigacja I licznik rowerowy Garmin Edge 500, wskazania 99.2km/h - 99,4km/h.

    Samochod L GX460 licznik ustawiony w tryb cyfrowy 100km/h

    Wskazania Panasonic - stale 99km/h.
    Telefon - stale 99km/h

    Garmin -- 99.4km/h - 99.6km/h.


    Przy predkosci 50km/h roznice identyczne .

    1. Vectra C , Arlathan 9/08/16 08:39
      Wskazówk: 100km/h
      Komputer pokładowy: 96km/h
      Nawigacja Sygic: 96km/h

      nie rośnie proporcjonalnie, różnica jest stała.

      -
      I Rock. Fact.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL