TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[Allegro- BLOG] Nie polecam sprzedawcy... , Chrisu 21/11/16 12:48 Chciałem kupić trochę sprzętu poleasingowego. Po poszukiwaniach "tego jedynego" uczciwego, poleconego w dodatku przez boardowicza (i dobrego kolegę w dodatku ;) ) padło na użytkownika rb_elektronik.
Pierwszy email - 8 XI bez odpowiedzi. No ale przeca każdemu może się zdarzyć. Drugi email (15 XI) również - wtedy zapytałem także czy RAM jest w 1 czy 2 kościach.
Jako, że chciałem kupić 10 stacjonarek i laptopa który w opisie miał m.in.: "Na matrycy malutki odprysk, nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu." - zadzwoniłem w dniu 18 XI i poprosiłem o zdjęcia odprysku. Bardzo mnie przeproszono, że nie odpowiedziano (każdemu może się zdarzyć - dalej byłem pozytywnie nastawiony) i podano adres email na który wysłać zapytanie o zdjęcie. Wysłałem zapytanie i... znowu nic... Dzisiaj napisałem informację (via Allegro) "Dzwoniłem do Państwa w piątek z prośbą o zdjęcie laptopa, wysyłałem zapytania tędy i nic. Proszę mi powiedzieć, czy chcą Państwo sprzedać posiadany towar czy nie? Dostałem namiary na Państwa firmę od zadowolonego kolegi, który wielokrotnie kupuje u Państwa, ale zastanawiam się czy nie otworzyć mu oczu..."
I... dziwnym trafem już za 2,5 godziny odpisali: "proszę Pana - wykonanie zdjęc chwile zajmuje - przy obecnnym "przemiale" sprzętu trzeba poczekac nawet 2-3 dni.
uwaga (...), który wielokrotnie kupuje u Państwa, ale zastanawiam się czy nie otworzyć mu oczu... (...) jest co najmniej nie na miejscu.
Prosimy o cierpliwość. "
Chyba przez 2 tygodnie olewania byłem wystarczająco cierpliwy... Byłem tak cierpliwy, że T520 na i5 które mnie interesowały już nie mają (jak pytałem mieli 10 sztuk do sprzedania), a ja po 2 tygodniach poszukiwania sprzętu jestem właściwie na początku swej drogi, a im już nie będę marnował ich cennego czasu...
To tyle ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Ja też sporadycznie odpowiadam kupującym , viktorio 21/11/16 13:19
Jesli sprzedaję używany towar na allegro odpowiadam na 30% pytań.
Nie dziwię się sprzedawcy że nie odpowiadał. Po prostu to się nie opłaca, bo czas kosztuje.
Odpowiedź na pytanie czy 1 kość czy 2 wymaga wykonania pewnych czynności sprawdzających. To samo w przypadku zrobienia fotki. Każda taka czynność w sumie zajmuje 10 minut. Jeśli sprzedawca ma 50 pytań dziennie to musiałby zatrudnić dodatkową osobę na cały 8 godzinny etat. Pytanie po co miałby to robić skoro i tak sprzedał wszystko co chciał sprzedać.
Sprawa jest prosta: sprzedawca sprzedał co chciał bez poświęcania na odpowiedzi dodatkowego czasu. Jak dla mnie to jest prawidłowa reakcja sprzedawcy i sam tak robię.- a Twoj nick na allegro to?? , Chrisu 21/11/16 13:23
żebym wiedział kogo omijać...
Znajomy pracuje u kolesia handlującego używanymi częściami samochodowymi. W tej chwili facet ma 2 osoby do odpowiadania na allegro i przygotowywanie przesyłek i 2 osoby na rozkręcanie aut... Odpowiedź na zapytanie z slle to maks 30 min.
Muszę powiedzieć znajomemu, że ma głupiego pracodawcę ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - każdy optymalizuje koszty tak żeby mieć zysk , viktorio 21/11/16 13:34
ten sprzedawca do którego pisałeś też może mieć 2 osoby do odpowiadania na allegro i przygotowywanie przesyłek. Tyle że tam odpowiadają na pytania typu: kiedy będzie wysyłka jesli zamówię dzisiaj albo czy mozna odebrac osobiście. Odpowiedzi są skierowane do kupującego który juz się zdecydował a nie do tego który zastanawia się i chce fotki. Trzeba było samemu jechać do sprzedawcy, rozkręcić laptopa zeby sprawdzić liczbe kości, zrobić fotki itp. Chciałeś żeby sprzedawca wykonał dodatkowa usługę za darmo kiedy sprzedawca nie miał żadnej pewności ze kupisz.
Wykonanie każdej czynności kosztuje. Sprzedawca sprzedał co chciał bez wykonywania dodatkowych usług dla Ciebie i dlatego uważam że jego reakcja była prawidłowa.- a to sprzedawca nie wie co sprzedaje? , Chrisu 21/11/16 13:35
tak trudno zobaczyć ile kości siedzi? No proszę cię... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- zwykly rezultat aktualnego balansu pomiedzy , Kenny 21/11/16 13:47
popytem a podaza... zmieni sie balans, smieni sie stosunek :).:Pozdrowienia:. - a to co psize viktorio znajduj potwierdzenie w komentarza , Kenny 21/11/16 13:49
ktore maja bez zarzutu, ergo, obsluga posprzedazowa jest ok, przedsprzedazowej... nie ma ;).:Pozdrowienia:.
- ciekawe , Maniak 21/11/16 13:28
masz podejście do klienta.
Zmień swój podpis na Boardzie - Jesli towar sprzedaje się bez problemu , viktorio 21/11/16 13:37
nie ma czasu na "apaczy".
Dodam że ja sprzedaję sporadycznie, ale mój kolega sprzedaje codziennie i też nie odpowiada na pytania które zabierają zbyt dużo czasu.- zapominasz o tym, że , Chrisu 21/11/16 13:49
nie miałem "se popaczeć" tylko chciałem kupić sprzętu łącznie za ok 8k. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - jeszcze baj de łej... , Chrisu 21/11/16 13:55
patrząc po komentarzach, to nie mają tam w pizdu pracy - 10 (?) transakcji dziennie. Bez jaj, że nie można 5 min poświęcić na głupie zdjęcie.. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Re: , Kool@ 21/11/16 14:13
[...]patrząc po komentarzach[...]
Na podstawie ilości komentarzy chcesz oceniać ile dana firma ma transakcji dziennie i ile ma pracy - słaby wyznacznik.
Sam kupuję poleasingowe laptopy w jednej konkretnej firmie i na kilkanaście transakcji jeszcze nigdy nie robiłem tego przez Allegro - a wiem też że inni stali klienci biorą u nich jednorazowo po kilka(naście) laptopów i wszystko na maila a nie przez Allegro.
Jednak mój dostawca wie co sprzedaje i raczej nie mam problemu z kontaktem i uzyskaniem odpowiedzi....
- Jeżeli sprzedawca ma potencjalnego klienta w "poważaniu", to ja dziękuję... , Janusz 21/11/16 14:02
Podejście, "się sprzedaje, to nie zawracam sobie głowy, potencjalnym klientem", szybko się zemści przy odwróceniu trendu kiedy towar przestanie "chodzić".
Jeżeli mnie sprzedający ignoruje, to ja niestety u takiego nie kupuję...Zawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy.
/Autsajder, Dżem/ - Nick adekwatny do wypowiedzi :) , fiskomp 21/11/16 21:39
Biznesu - oczywiście xD- Sorry, ale to tylko czysta ekonomia , Janusz 21/11/16 22:30
Zależy czy sprzedający jest krótko czy długodystansowcem. Z wypowiedzi wynika, że jednak to krótkodystansowiec, dla którego liczy się "tu i teraz" bez wizji na przyszłość, obliczony na klienta jednorazowego zakupu.
P.S. Nie wiem co się tak wszyscy uparli, że Janusz to ostatnie "cymbałki" w dowolnej dziedzinie i to nawet w imieniny będą wypominać:PZawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy.
/Autsajder, Dżem/ - Huh? Wręcz przeciwnie. Janusz odpowiedział , daver 21/11/16 22:36
Januszowi.I use arch btw - W takim razie proszę o argumenty, co jest nie tak w moim rozumowaniu , Janusz 22/11/16 08:54
Zawsze chętnie się czegoś nowego dowiem i nauczę.Zawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy.
/Autsajder, Dżem/ - kolega , endern 22/11/16 09:46
wlasnie podreślił że to tamten kolega jest tzw "Januszem" w odróżnieniu od Ciebie :P- kolega , komisarz 22/11/16 15:52
okreslil ich obydwu Januszami.Komisarz Ryba - Bo pierwszy nazywa się Janusz , daver 22/11/16 16:09
a drugiego "Janusza" mógłbym ująć w cudzysłów, ale poprzedzające zaprzeczenie raczej tego nie wymagało.I use arch btw
- jeśli rzeczywiście tak działa Twój biznes to ok , Demo 21/11/16 16:51
ale wystarczy dać notkę w aukcji:
"Na pytania dot. sprzedawanych produktów nie odpowiadam, wszelkie informacje jakie mogę udzielić znajdują się w opisie."
Nie odpowiadanie to zwyczajne "pocałujcie mnie w dupę plebsy".napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- sorry Krzysiek , coobav 21/11/16 16:11
Jak od nich kupowałem to nie było żadnego problemu i dlatego ich poleciłem. Może po jakimś czasie się popsuli. Za dużo zleceń i zaczęli olewać klienta.
Czasem kupuję też u użytkownika http://allegro.pl/show_user.php?uid=2768032
Brałem tam niedawno 3xT410 i wszystko ok.
Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
Legion5 R7-5800H, RTX3060 - Kuba, weź przestań , Chrisu 21/11/16 17:07
przeca to nie Twoja wina...
Choć z drugiej strony jest okazja, żeby utopić smutki w % (a właściwie w 0,04%* roztworze kofeiny kawą zwanym ;) )
*Mam nadzieję, że się z przecinkami nie machnąłem ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- No to , Zibi 21/11/16 18:19
się popsuli, bo to rzeczywiście firma, którą mógłbym polecić w ciemno na allegro. Kupiłem od nich sporo sprzętu i zawsze wszystko było ok. Na pytania odpowiadali zazwyczaj w ciągu 24h. A sprzęt przychodził zapakowany w sposób wręcz wzorcowy. Może to tylko jednorazowa wpadka? Mam przynajmniej taką nadzieję. - ja dlatego przestalem korzystac z Allegro... , metacom 22/11/16 23:28
...biznesmeni od siedmiu bolesci co to im sie nie chce nawet maila przeczytac, bo ogladaja filmiki z kotami na youtubie albo zastanawiaja sie, ktore zdjecie z wakacji wrzucic na facebooka... i jeszcze nie mozna im zwrocic uwagi bo Ci negatywem beda grozic...Największą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą. - Nie rozumiesz jak to działa i się dziwisz. , Bart 23/11/16 00:34
Nikt nie lubi upierdliwych (dociekliwych) klientów jak ma na ich miejsce 100 kupujących bez pytań.
Po co mam się bawić w jakieś zdjęcia, korespondencję, wymianę myśli z potencjalnymi klientami, z których po ciężkich negocjacjach 10% dokona zakupu a połowa z nich zwróci towar bo coś tam.
Dobry klient to łatwy i bezproblemowy klient.
Oni nie sprzedają żeby Tobie było dobrze tylko żeby zarobić.
Wyjaśnię Ci co znaczy Twoje zapytanie dla sprzedawcy:
"Dzień dobry, Jestem upierdliwy Jasiu i może coś bym u was kupił, oczywiście jeżeli będzie to towar bez skazy i za rozsądną cenę. Porozmawiajmy sobie na ten temat, wymienimy fotki, numery telefonów itd."
Odpowiedź jaka ciśnie się na usta sprzedawcy: "Spierdalaj Jasiu na drzewo".
Po co mi taki Jasiu jak siedemnastu Januszów dobija się po towar ?
- równie dobrze Jasiu może zrobić jak Janusz , Chrisu 23/11/16 08:44
czyli kupić, a w ciągu 14 dni powiedzieć - nie podoba mi się - s^%$&j. Wysyłka na wasz koszt. Wtedy Janusz biznesu straci 2x bo nie chciało mu się w 3 minuty fotki strzelić... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - zwrot jest na koszt sprzedawcy? , Demo 23/11/16 10:09
Pierwsze słyszę.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - tak, najtańszy dostępny , Chrisu 23/11/16 12:24
różnicę dopłaca klient. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- Zgadza się i jest to uwzględnione w kosztach. , Bart 26/11/16 21:01
Wartość starty w całym biznesie minimalna - pomijalna.
Chcesz indywidualnego traktowania to idź do fryzjera ;)
- No wiesz, jak jasiu trzyma w łapie 8kpln z których pewnie 2kpln to czysty zysk , ptoki 23/11/16 11:21
to trudno sądzić że to nie warty zachodu pieniądz.
Oczywiscie to co napisałes jest zrozumiałe ale z drugiej strony jak klient nowy to czasem warto sie nad nim pochylić i pogłaskac bo potem przyniesie więcej kasy.
A klient wtedy wie ze jest klientem a nie łatwą do porzucenia zdobyczą.
- Niestety nie. , Bart 26/11/16 20:58
To jest masówka - nie ma czasu i sensu na indywidualne traktowanie.
Ty nie jesteś targetem dla tego biznesu i Twoje 8k naprawdę na sprzedawcy nie robi wrażenia ;)- widzisz, kupiłem gdzie indziej... , Chrisu 27/11/16 16:23
odpowiedzi po max godzinie, wiem co i jak - jestem zadowolony. Dziwnym trafem mają większy obrót jak wspomniana firma... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - i bardzo dobrz, wszyscy zadowoleni, wszystko się zgadza, , Bart 28/11/16 23:33
tak ma być ;)
PS
"mają większy obrót ", rozumiem że robiłeś w obu firmach kontrolę skarbową i wiesz. Wprawdzie nic to nie wnosi do dyskusji, ale fajnie, że masz takie możliwości.- przecież nikt im nie zabrania być Januszem , Chrisu 29/11/16 09:35
biznesu. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - i niech czekają , Chrisu 29/11/16 09:35
na "złote strzały" po 200.000. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|