Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » rzymo 05:36
 » Demo 05:30
 » Shark20 04:15
 » NWN 04:14
 » PiotrexP 04:06
 » Visar 03:00
 » Chavez 02:46
 » yanix 02:26
 » PaKu 02:20
 » metacom 02:18
 » xpx 02:17

 Dzisiaj przeczytano
 41134 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Jakie opony na lato? , Lysy 17/03/17 11:26
Jako, że robi się coraz cieplej i pomału trzeba się przymierzać do wymiany opon postanowiłem stare Goodyear Duragrip wymienić na nowe.
Po wstępnym rozeznaniu mój wybór padł na 2 modele:
Goodyear Efficientgrip Compact
Continental ContiEcoContact 5
Rozmiar 175/70 R14 84T
Co o nich sądzicie? Macie jakieś doświadczenia z ich użytkowania?
Zależy mi na dobrym trzymaniu się drogi, szczególnie na mokrej drodze.
W opiniach Continentali znalazłem info, że mają cieńsze boki i przy najechaniu na krawężnik może się wyrwać kawałek.

  1. mam , endern 17/03/17 11:38
    Goodyear Efficientgrip Compact
    Drugi raz nie kupię - na temat przyczepności nic sensownego nie powiem. Szału nie ma w każdym razie.
    Ale opony na starcie maja niższy bieżnik niż konkurencja i szybko się ścierają.
    Przejrzyj testy adac - tam podają punkty w konkretnych kategoriach - i wybrał bym zgodnie z twoimi preferencjami.

  2. w nowym aucie mam komplet , bajbusek 17/03/17 12:07
    continental lato/zima ... ale letnie sa contisport nie eco :) ... index predkosci na zimowkach mam wiekszy ;)

  3. no i moge polecic , bajbusek 17/03/17 12:08
    wczesniej mialem zestaw pirelli w hondzie i zimowe slabsze... a letnie mialem P ZERO wiec nie ta liga

  4. LYSE! , Kosiarz 17/03/17 12:17
    Nie moglem sie powstrzymac :D ^^

    Jezeli Ci zalezy na trzymaniu to polecalbym szersze kola. Jednak roznica jest BARDZO wyczuwalna. Zimowki mam takie jak Ty tylko R15 chyba i gorzej sie na mokrym trzymaja niz letnie Bridgestone'y Turanza 205/50 R17. Dobre doswiadczenia mialem tez z Dunlopami Sport. Najlepiej jakbys znalazl mozliwosc przejechania sie na nich w deszczu - mi po zalozeniu szczena opadla.

    Ale urwal...

    1. co ma szerokość do tarcia? , Chrisu 17/03/17 13:23
      1234

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. zapytaj , Kosiarz 18/03/17 08:56
        zone / dziewczyne ;)

        Ale urwal...

        1. popisałeś się teraz , Chrisu 18/03/17 08:58
          elokwencją, że hej...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. ej to , Kenny 18/03/17 10:05
            bylo dobre :p

            .:Pozdrowienia:.

          2. no to technicznie , Kosiarz 18/03/17 11:56
            jezeli chodzi o tarcie to teoretycznie jest takie samo - ta sama sila ale na wiekszej powierzchni - natomiast biorac pod uwage fakt ze opona sie sciera to w przypadku poslizgu szansa odzyskania przyczepnosci na oponie ktora ma wiecej styku jest wieksza ze wzgledu na mniejsze sily dzialajace na powierzchnie gumy.

            Zobacz na samochody miejskie a sportowe. Te wielkie i szerokie kola nie sa tam montowane tylko i wylacznie ze wzgledow estetycznych.

            Ale urwal...

      2. Wiele :) , rzymo 18/03/17 16:51
        Przepraszam, ale będę nieco złośliwy - u mnie już facet na fizyce w 7. klasie podstawówki mówił, przytaczając właśnie to stwierdzenie o szerokości vs tarcie, że teraz uczymy się według uproszczonych reguł (tak samo jak w zadaniach przyjmuje się stałe przyciąganie ziemskie, czy wiele innych parametrów jako stałe i niezmienne).
        Że pójdziemy dalej i nam pokażą, i udowodnią, że stwierdzenie "tarcie nie zależy od powierzchni" właściwie nigdy się nie sprawdza w rzeczywistym świecie... A już zwłaszcza gdy dotyczy to tak plastycznego materiału jak guma i różne jej mieszanki.

        ... ITX ...

  5. W zeszłym roku , ligand17 17/03/17 12:19
    kupiłem żonie do Hondy Civic 2 Continentale ContiEcoContact na przednią oś. Po czym po lekkim deszczyku poślizgnęła się na zakręcie (przez który jeździmy codziennie od 4 lat) i wylądowała w przydrożnym rowie.
    Ja mam sentyment do Pirelek Zero, ale w innym rozmiarze (225/45R17 i 255/40R17) no i to inna półka cenowa.

  6. miałem , coobav 17/03/17 12:37
    Continental EcoContact, nie pamiętam którą generacje. Nieco ślizgały się na mocniejszym zakręcie. Z Goodyearów jedynie 4Seasons uzywałem.

    Polecę jak koledzy wyżej pirelli, sprawdzają się dobrze.

    Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
    Legion5 R7-5800H, RTX3060

  7. W zeszłym roku założyłem Dunlop SportMaxx RT , El Vis 17/03/17 12:47
    Bardzo fajne opony, bardzo ciche i nieźle się trzymają w zakrętach. Fajnie się spisują na mokrej drodze. Przy wjeździe w koleiny wypełnione wodą auto nie wariuje za bardzo. Nie powiem nic na temat ścieralności bo dopiero mam je jeden sezon. Zużycia nie zauważyłem mimo iż nie należę do kierowców z lekką nogą.

    I don't suffer from insanity.
    I actually quite enjoy it.

  8. Wcześniej miałem Brigstone Turanza ER300 , piotrszach 17/03/17 13:08
    byłem bardzo zadowolony. W poprzednim sezonie wymieniłem na Bridgestone ER300 Ecopia i też jest dobrze.

  9. najmilej , LooKAS 17/03/17 13:11
    wspominam Uniroyal Rainexpert. Zapomniałem co to abs, nawet na mokrym. Miękkie i ciche - po jakiś Continentalach to jak nowe auto. Wada? Dość szybko się ścierają.

    I wanna suck, I wanna lick
    I wanna cry and I wanna spit

    1. Te same wrażenia... , DrLamok 17/03/17 19:14
      Dobrze trzymają na mokrym. Żywotność porażka. Po 15 tysiącach mil nie mam bieżnika.

  10. kolejne do koszyczka :) , Kenny 17/03/17 13:21
    Dunlop SP Sport Bluresponse - mam195/65R15, uwielbiam.

    .:Pozdrowienia:.

    1. 205/55/16 , kojot 18/03/17 02:03
      świetne opony,miałem przez dwa sezony w C-Maxie,
      bardzo dobrze trzymające sie na mokrym i suchym,ciche,kąłuże nie straszne,choć trochę gorzej niż uniroyal,ale te z kolei szybko się zużywaly i nierównomiernie co powodowało zbędne szumy

      pomyśl, zanim napiszesz coś
      głupiego...

    2. popieram , Killer 18/03/17 12:15
      kupiłem rok temu...rewelacja

      Kiedyś normą był ogół a nie margines...

  11. a ja mam Zeetex i nie widzę róznicy , blimonek 17/03/17 13:23
    między nimi a droższymi

    1. teraz , LooKAS 17/03/17 16:27
      w lagunie mam zeetexy. Imo są głośniejsze i twardsze od Uniroyali, ale jestem zaskoczony na plus bo spodziewałem się dużo gorszych opon w tej cenie (ok 150zl za 205/55/R16)

      I wanna suck, I wanna lick
      I wanna cry and I wanna spit

      1. no ja dałem 190 zł za 215x65x16 , blimonek 17/03/17 17:00
        i też jestem zadowolony, i też chciałem kupić Uniroyale po 300 zł , ale nie było już :)

  12. ważne jest to gdzie są produkowane... , Chrisu 17/03/17 13:27
    Wujek jest gumiarzem. Klient zamówił opony z wyższej półki. Tak mu się spodobała jazda na nich, że do drugiego samochodu (ten sam model) zmówił te same.
    Przychodzi po paru dniach i mówi, że te drugie są kijowe. Sprawdzają. Opony świetne - made in Japan, kijowe - made in Spain...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. nie chce mi się wierzyć , NimnuL-Redakcja 17/03/17 14:14
      albo firma trzyma standard (kontrola jakości i technologia produkcyjna) albo go nie trzyma i kraj produkcji nie ma tu nic do rzeczy.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. mialem taki sam przypadek , mateusz 17/03/17 14:19
        Kupilem zimowki Nokiana , byly super . Po roku kupilem drugi komplet , teoretycznie taki sam ( ten sam rozmiar , to samo oznaczenie ) . Pierwsze wyprodukowane w Finlandii drugie w Rosji - drugi komplet odstawal od pierwszego co najmniej o klase .

        1. W jaki sposób mierzyłeś owe odstawanie? , NimnuL-Redakcja 17/03/17 14:30
          Nie twierdzę, że nie było różnic (w które jednak wątpię), twierdzę jedynie, że ewentualne różnice chyba jest trudno wyczuć w praktyce (nie mówię o efekcie placebo). A wiek opon był taki sam (oznaczenie DOT)?

          Ja kiedyś myślałem, że zimówki nieporównywalnie lepiej pracowały niż letnie, a okazało się, że poprzedni zakład wulkanizacyjny się nie przyłożył do wyważenia kół.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. ktokolwiek jezdzi tym samym autem, w tych samych miejscach , Kenny 17/03/17 14:33
            na granicy przyczepnosci opon, natychmiast rozpozna nawet niewielkie roznice... W mojej polowie krakowa pamietam nawet na ktorych ulicach jest sliski a na ktorych szorstki asfalt...

            .:Pozdrowienia:.

          2. ten sam samochod , ten sam gumiarz , mateusz 17/03/17 14:43
            roznica w wieku opon 1 rok . Jeden komplet mi ukradli , wiec kupilem drugi .
            Trasa ta sama , a czuc bylo ze samochod prowadzi sie kiepsko , sa problemy z ruszaniem i hamowaniem . Oczywiscie , zawsze mozna powiedziec , ze samochod sie zestarzal .

            1. ok, ciekawe , NimnuL-Redakcja 17/03/17 14:54
              dziwi mnie, że takie wyczuwalne przez użytkownika (a nie tylko mierzalne aparaturą) różnice w tych samych gumach mogą występować, bo to oznacza bardzo duży zakres dopuszczalnych różnic w parametrach opony ...

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

      2. pisałem , endern 17/03/17 15:08
        tu już kiedyś z czego to wynika.

        Znajomej mąż jest projektantem w dużej firmie oponiarskiej.
        Wprowadzają nową oponę - obona super, swietnie się sprzedaje.
        Chopaki siadają i optymializują koszty opony.
        Po dwóch latach to co sprzedają pod tą samą nazwą to już wersja zoptymializowana.
        A wiadomo ze czasami optymalizacja pociąga za sobą spadek osiągów opony.

        1. prawie zawsze optymalizacja , Artaa 17/03/17 22:54
          oznacza w dzisiejszych chorych czasach odchudzenie/pogorszenie aby zoptymalizować koszty - czyli zmniejszyć koszt dla producenta,
          a nie cokolwiek polepszyć w tej samej cenie dla klienta...

  13. Dzisiaj wymieniłem , NimnuL-Redakcja 17/03/17 14:06
    używam fabrycznych Michelin Energy Saver +, świetnie trzymają się także mokrej nawierzchni, są też ciche.
    Na zimę szczerze polecam Nokian WR D4, na zaśnieżonych górskich drogach jechało się bardzo pewnie.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. jaja sobie robisz? :) , Kenny 17/03/17 14:30
      najbardziej twarde i plastikowe opony jakie w zyciu widzialem, nie bylem w stanie na nich jezdzic a moja benzynka 1.6 buksowana na mokrym na drugim biegu :) Wymienilem w miesiac po kupnie auta.

      .:Pozdrowienia:.

      1. ke? :) , NimnuL-Redakcja 17/03/17 14:35
        Fantastycznie przyczepne, tak na suchym jak i na bardzo mokrym (oberwanie chmury na autostradzie i żadnego problemu przy 120kph tak z aquaplaningiem jak i z hamowaniem). Nie piszczą na szybko pokonywanych skrzyżowaniach, a awaryjne hamowanie ściąga okulary na czubek nosa.

        Czyżby twierdzenia Chrisa i mateusza wyżej były prawdziwe i faktycznie opony różnią sie pomiędzy sobą?

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

      2. Mam bez plusa jednak , NimnuL-Redakcja 17/03/17 14:37
        ale to chyba z grubsza to samo. Tak czy inaczej, oponę bardzo sobie chwalę. Przy 150km/h jest cicha, a awaryjne hamowanie przy 140kph to czysta przyjemność :)

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

      3. na co wymieniłeś? , NimnuL-Redakcja 17/03/17 16:19
        w sumie to nie będę się spierał, bo jak się tak zastanowić, to nie wiem czy ta moja opona jest faktycznie dobra, wydaje mi się, że właściwości jezdne ma właściwe (przynajmniej dostosowane do mojego stylu jazdy oraz warunków, w których je dotąd użytkowałem), ale pewnie trzeba by jeździć na granicy/w warunkach brzegowych i w takich warunkach porównywać inne opony.
        Dzisiaj wracałem z pracy w deszczu i w kilku miejscach mocno pocisnąłem, pierwszy raz zobaczyłem kontrolkę interwencji elektroniki (a kiedyś przy 70km/h byłem zmuszony do wykonania testu łosia na wilgotnej nawierzchni na tych Energy Saver i wówczas elektronika nawet nie pisnęła). I pewnie w tych samych warunkach byłoby podobnie/lepiej/gorzej na innych gumach.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. Dunlop Bluresponse , Kenny 17/03/17 18:29
          123

          .:Pozdrowienia:.

          1. głos na Dunlopy , kojot 18/03/17 02:00
            123

            pomyśl, zanim napiszesz coś
            głupiego...

    2. mam te Michelinki , okobar 17/03/17 18:46
      bez plusa i jestem zadowolony :P

      AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
      GF 7600 GS, M2N4 SLI
      Win XP SP3

  14. glos na , piszczyk 17/03/17 14:28
    Uniroyale RainExpert - swietne na mokrym, miekkie - przez co dobrze amortyzuja polskie dziury, nie nadaja sie za to do szybkiej jazdy po zakretach - wlasnie przez ta miekkosc. Po ok. 30 tys. kilometrow maja mniej wiecej polowe bieznika (jakies 4,5mm). Rozwaz zakup 185/65 dla lepszej stabilnosci i przyczepnosci.

    takie tam klamoty . . .

    1. do fiata pandy , Nikita_Bennet 17/03/17 16:44
      właśnie takie kupuję.
      Wady:
      - głośne,
      - szybko się ścierają/zużywają,
      Zalety:
      - naprawdę świetnie trzymają się na mokrym, nieźle w trakcie wiosennych czy jesiennych przymrozków (najlepiej z wszystkich letnich które miałem),
      - są miekkie

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  15. Na pewno nie Uniroyal , DrLamok 17/03/17 19:11
    Po 15 tys mil zostały z tego slicki.
    Dobre na deszczu, chyba najlepsze jakie miałem, ale żywotność poraża.

    1. widocznie masz , piszczyk 17/03/17 23:59
      mocne auto i czesto korzystasz z tej mocy :) Wedlug moich szacunkow Uniroyale wytrzymaja u mnie okolo 50kkm, czyli ok. 2x wiecej, niz u Ciebie, ale ja mam zwyklego kompakta i jezdze bez szalenstw, bo te opony do takiej jazdy sie wlasnie nie nadaja . . . Kupilem je ze wzgledu na swietna trakcje na mokrym, bo moim zdaniem to kluczowy parametr opony letniej, nawet kosztem szybszego zuzycia czy wiekszej glosnosci.

      takie tam klamoty . . .

      1. Zwykłe wozidło , DrLamok 18/03/17 08:14
        Renault Clio Mk3 1.5 Diesel, 86 koni... więc bez jaj... Uniroyale były na przód założone bo poprzednie opony firmy krzak mieliły na niskich biegach pod górkę na mokrym. I tu poprawa była super. Ale żywotność porażka. Auto na dojazdy do pracy i zakupy 90% używane w mieście.

        1. hmm , piszczyk 18/03/17 16:32
          moze te obecne maja inna mieszanke? Moje sa z poczatku 2011, uzywam ich na zmiane z zimowkami tez Uniroyala MS+66, na obydwu kompletach zrobilem niecale 60tys., wiec ja nie wiem, co wy wyczyniacie tymi Clio i Pandami, jakies KJS'y czy cuś ;)

          takie tam klamoty . . .

          1. im mniejsze, lzejsze i badziewniejsze auto , Kenny 18/03/17 18:42
            tym bardziej lata po ulicy to i oponki (ktore na dodatek sa waskie) sie zuzywaja :)

            Jakies Saxo 1,4 Panda 1,1 Clio 1,4 Pug 301 1,2 - takimi szerszeniami jezdzilem przynajmniej tydzien czy dwa - wazy toto 600-1000kg, wciskasz gaz a kolka sie kreca, na zakretach jezdzi bokiem bo zero sensownej trakcji i tak to jest... :)

            .:Pozdrowienia:.

            1. hmm 600-1000kg? , DrLamok 18/03/17 20:17
              Clio waży 1210kg, tyle co VW Golf
              Opony są 185/60 R15

              Po tych Uniroyalach założyłem na przód Bridgestone Turanza T001... i raczej będą już do końca mojej kadencji w tym aucie, po 6 latach wypadało by zmienić.

              1. to jezdzisz najciezsza generacja jaka byla czyli III :) , Kenny 18/03/17 20:52
                starsze oraz (o dziwo) IV maja 900-1070

                .:Pozdrowienia:.

                1. Opel też się opamiętał , NimnuL-Redakcja 19/03/17 15:37
                  i np. kolejne generacje Astry rosły i tyły to wersja V (K) jest nieco mniejsza i lżejsza niż IV (J).

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

      2. 50tys km? , Nikita_Bennet 18/03/17 10:59
        nie ma szans, w pandzie robię rocznie 20 tys km, po 2 latach mam sliki, nie wytrzymują nawet 40 tys km. Nie zmienia to faktu że jeździ się na nich super.

        nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

        1. to zależy od auta , Chrisu 18/03/17 11:03
          i od szerokości. Jak zamiast 175 dasz 185 w tym samym aucie to może okazać się, że będą ścierały się wolniej.
          Kupiłem kiedyś do poldka opony Maloya - rewelka, auto szło jak przyklejone.
          Kupiłem ten sam model do fiesty i niestety nie byłem zadowolony :(

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. tylko że ja z uniroyalek jestem , Nikita_Bennet 18/03/17 13:38
            zadowolony, no żeby tylko ciut wolniej się ścierały ;)
            Następne też będą uniroyale na lato.

            nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

        2. moze tak jak powyżej w wątku , piszczyk 18/03/17 16:50
          moje sa z 2011 roku i byly gdzie indziej wyprodukowane? Albo w nowszych zmienili sklad mieszanki? W kazdym razie fakt pozostaje faktem, 30kkm zrobione i z pewnoscia bieznik nie kwalifikuje ich do wymiany, szybciej wymienie je ze starosci, bo teraz bedzie to juz ich siodmy sezon - a guma nie jest wieczna . . .

          takie tam klamoty . . .

          1. kupiłem na przód jednego roku , Nikita_Bennet 20/03/17 20:10
            po sezonie poszły na tył a na przód nowe. rok później kupiłem kolejną serię - rainexpert3.
            Różne partie z różnych lat.
            Faktem jest że nie jeżdżę jak emeryt ;)

            nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  16. Continental ContiPremiumContact , luckyluc 18/03/17 15:13
    dwójki były w clio od nowości i bardzo milo wspominam pokonywanie zakrętów na tych oponach. Miałem wrażenie że auto jest przyklejone i pod tym względem to rewelacja. Na pewno są też ciche, jednak ścierają się szybciej niż inne opony. Kupił bym kolejny komplet w ciemno - jednym słowem polecam.

    // Get rich or die tryin.

  17. Kleber Dynaxer HP3 , Star-Ga-Te 20/03/17 09:20
    j/w

    --
    Informatyka jest nauką doświadczalną...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL