TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Grudzien 01.2016 -Marzec.20.2017 , speed 21/03/17 01:04 Licznik ustawiony 1 Grudnia zdiecie Marzec 20
http://imgur.com/a/pdkOg
Zima normalna ( srednia dla Grudzien, Styczen i Luty) -28,3 st C w tym roku ledwo dobilo do -20 st C ,jednym slowem byla ciepla zima.
A to z wczorajszego powrotu z Winnipeg:
wial polnocny wiatr ( czolowy) 45-50km/h w porywach do 70km/h
predkosc srednia na tym odcinku wyszla 109km/h a tempomat byl ustawiony na 114km/h.
http://imgur.com/a/RokgC
Opony zimowe Continental WINTERCONTACT SI 205/55 R16- i..? , Wedrowiec 21/03/17 01:42
podobno.. nie wolno, nie da się, coś tam.
Miało zamarznąć. Prędkość niedozwolona. Elektryki wysiadają.
Więc wytłumacz o co Ci chodzi."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - ładnie, no to moje , NimnuL-Redakcja 21/03/17 07:54
- wolnossący 1,6l 115KM benzyna, sedan, 1400kg
- wskazania średniego spalania są przekłamywane od 0.0 do 0.2l/setkę (w porównaniu do wyliczenia pod dystrybutorem)
- prędkość licznikowa zawyżana jest o kilka km/h (np. 110km/h licznik = 103km/h GPS | 120km/h licznik = 111km/h GPS | 150km/h licznik = 143km/h GPS)
- jazda na tempomacie
- opony zimowe: Nokian WR D4
Bardzo oszczędna jazda na trasach szybkiego ruchu, tempomat ustawiony na 115km/h: https://goo.gl/photos/iukZrpFJePsjhj6M6
Autostrada, prawie całość na tempomacie 150km/h (kilka wyhamowań i kilkuminutowy korek)
https://goo.gl/photos/5TUF6YCD5fR8mXvt6
Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - w w/w sytuacjach auto do połowy załadowane , NimnuL-Redakcja 21/03/17 08:02
jadąc samemu, trzymając się 100km/h średnie spalanie otrze się o 5.0, a ekstremalnym ekodrivingiem mogę zjechać bliżej 4.0 (ba, na odcinku 20km udowodniłem spalanie 3,4* :)
Ogólnie jest tak jak kiedyś pisałeś speed, auto spali tyle ile chce kierowca. Mogę pokazać spalanie w mieście na poziomie 7,8l/100 (https://goo.gl/photos/XXEFDcN4WnbP2DGP9) a i spokojnie poniżej tego zjadę, ale mogę wykręcić wynik 17l/100 bo i tyle eksperymentalnie udało mi się wykręcić pomimo, że w praktyce średnia w mieście (normalny ruch uliczny, odcinki 8-9km wynosi 9.1) https://goo.gl/photos/uoy6T5yXGTg3ap297
* jako eksperyment: 95km/h, jazda pomiędzy dwiema ciężarówkami na autostradzeGdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - spory rozrzut w tych km/h :)) , speed 22/03/17 05:00
Musicie dodawac ' przy predkosci pokazywanej a nie rzyczywistej' :))))
Co to za auto?- Opel Astra sedan , NimnuL-Redakcja 22/03/17 07:21
czyli z tej samej stajni co Twoje, tyle że prosty silnik...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- ładnie? , Wedrowiec 21/03/17 08:38
ale to brzydkie :D"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - zimy speedowi nie zazdrościsz? , NimnuL-Redakcja 21/03/17 08:45
żebym tej zimy trochę w śniegu połaził, to musiałem w Karkonosze jechać. A jeszcze 10 lat temu w styczniu zaspy na moim osiedlu były wyższe niż samochody ... w tym roku jedyne co było białe to ulica od soli (sypanej chyba tylko, żeby się jej pozbyć).Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - o zegary mi chodziło , Wedrowiec 21/03/17 08:53
u Ciebie ;)"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - facet i zwraca uwagę na estetykę? , NimnuL-Redakcja 21/03/17 08:58
https://www.youtube.com/watch?v=Li_kx3Jz_KsGdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - zegarów w aucie? , Wedrowiec 21/03/17 09:07
i jaką estetykę?
Ale co do linka masz rację w 100% - zegary masz na maxa "miętkie" :D"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - zmienię podświetlenie na różowe , NimnuL-Redakcja 21/03/17 09:14
i powieszę jednorożca pod lusterkiem, żeby nie było wątpliwości :PGdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Wystarczy spojrzeć na twojego męża , IMCBurak-Redakcja 22/03/17 00:53
i już nie ma wątpliwości
- Tam masz błąd na kokpicie , Chrisu 21/03/17 09:11
Powinno być PANDA, a nie PANDL
;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - na drugim zdjęciu jest poprawnie , NimnuL-Redakcja 21/03/17 09:44
http://imgur.com/y8I131M
:DGdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - a to jest jakiś autobus? , PrzeM 21/03/17 13:19
10 pasów niezapiętych :)PrzeM
above the mind - powered by meat... - Easter Egg, jeszcze dwa są :) ... a gdyby we Fiacie 125p były czujniki , NimnuL-Redakcja 21/03/17 14:28
to by się paliło ich nawet więcej, cała rodzina z psem i słoikami na zimę się zmieści...
A Panda jest nawet większa :)Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- umówić Ci wizytę? , J. Ive 21/03/17 17:31
https://www.znanylekarz.pl/okulista/czestochowa
https://www.znanylekarz.pl/okulista/opole
Jak można R pomylić z A?
http://image.automotive.com/...94985/gearshift.jpg
dziadek ubek, wnuczek w kodzie, demokracja
zawsze w modzie - Najpierw sam zgłoś się do internisty , NimnuL-Redakcja 21/03/17 17:50
Zespół Aspergera - "Objawy: (...) brak poczucia humoru".
Szach mat :)Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - ZA to jedno ze spektrum autyzmu , Chrisu 21/03/17 19:48
u niego raczej co innego bym podejrzewał... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - aaaaaaa czyli to miało być zabawne, teraz kumam , J. Ive 21/03/17 20:29
w takim razie daje namiar na ludzi zainteresowanych tego typu humorem
https://pl-pl.facebook.com/FamiliadaTVP/
https://pl-pl.facebook.com/Karol.Strasburger.FP/
Strasburger na bank nie pogardzi waszymi dżołkami hue hue hue
dziadek ubek, wnuczek w kodzie, demokracja
zawsze w modzie - jednak miałem rację... , Chrisu 21/03/17 20:44
to drugie... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- ??? , acd 21/03/17 12:14
ale że co?>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< - ostatni piątek, , Wedrowiec 21/03/17 12:17
spalanie 6,9l trasa 70km, prędkości 110 do 120 na ekspresówce. Jakieś 1,5t, 2,5l, 192 KM. Podobno da się poniżej 6l zejść.
A ogólnie z 14kkm mam średnią 8,5l, głównie trasy.
Tylko co z tego wynika? :D"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - oczywiście , Wedrowiec 21/03/17 12:17
miało być wiadomo gdzie."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - Co wynika? a no to ze: , speed 22/03/17 04:50
Dzisiejsze nowoczesne silniki sa naprawde bardzo dobre. Ten 1,4l turbo 153KM i 240 niutonow sprawnie daje sobie rade z waga prawie 1400kg.
Biorac pod uwage ze (specjalnie jest ustawienie Grudzien do 20 Marca) aby zobaczyc jak extremalnych warunkach daje sobie toto rade. Dzien w dzien samochod odpalany rano i chodzil 20min aby sie nagrzac ,odcinki ktore jezdzil to od 800m do 3,2 km , to w miescie ,najczesciej 800-1200m okolo 15-20 razy dziennie i oczywiscie wyjazdy inaczej mowiac normalna ekspluatacja zimowa ( tu gdzie mieszkam). Wynik ledwo 10l jest fantastyczny myslalem ze bedzie 15-16l . Porownanie do Hondy 1989 rok Accord silnik 2l 125KM to auto palilo w tych samych warunkach 19-20l ( zima) . Latem juz pokazywalem jak te 1,4 pali przy rzeczywistych predkosciach a nie pokazywanych przez licznik:))).
Tak ze nowoczesne silniki sa fantastyczne w porownaniu do starych silnikow i jezeli producent na te nowe daje 160tys gwarancji to nie tak zle bo Honda na silnik miala tylko 90tys.- tylko, że Hondą zrobiłeś , Chrisu 22/03/17 10:36
400tkm, a tym zrobisz 131tkm ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - hmm , acd 22/03/17 11:22
faktycznie teraz sa znaczenie bardziej wysilone te nowoczene silniki, ale im większe wyżyłowanie tym większa sprawność. Z drugiej strony ulepszona jest technologia, lepsze materiały itp. Reasumując nowe silniki pewnie nie będą aż tak wytrzymałe jak stare muły, ale nap ewno nie są obliczone na 131k.>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< - No nie zabardzo z tymi 400tys , speed 22/03/17 16:13
Przy 96tys km mimo ze auto bylo po gwarancji wymienili skrzynie biegow ( przestala przelaczac biegi) , przy 112tys walek rozrzadu z kompletna klawiatura.
teoretycznie porownujac te dwa samochody to nawet jak bys zrobil na silniku hondy 500tys km to ekonomicznie kompletnie sie nie oplaca .Jak bym mial w tym malym samochodzie wymieniac caly silnik na fabrycznie nowy nawet co 100tys km toi tak by mi zostawaly pieniadze w kieszeni . Sama roznica w kosztach na kazde 100tys km to 10tys $ na korzysc tego nowoczesnego a silnik z wymiana to raptem niecale 9tys $ . Stare silniki byly dobre na tamte czasy do dzisiejszych nie maja startu pod karzdym wzgledem.
- swoją drogą mas niezłego hopla , acd 22/03/17 11:23
z tym średnim spalaniem. Ja nawet nie mam pojęcia jakie mam średnie:/>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< - nacisniecie guzika to az nie taki 'hopel' :))) , speed 22/03/17 16:19
A to moj normalny samochod ( w ta zime nie pojezdzil za duzo:)))) )
http://imgur.com/a/9QRvp
A to od nowosci :
http://imgur.com/a/IDjop
- To te auto wiecej stoi z właczonym silnikiem niz jedzie :) , ptoki 22/03/17 15:11
Najpierw jak zobaczylem ze to 10l/100km to stwierdzilem ze nie ma co sie fascynować.
Ale jak piszesz ze ono sie na selfstarcie nagrzewa przed jazda to jednak sporo paliwa wypije.
Moja foka ma srednie spalanie 5.5ropy ale ja to robie podczas jazdy więc trudno to porównać.
Tak czy siak w takim uzyciu jak piszesz to dosyc niewiele te 10L...- To auto a nie TE auto... , Chrisu 22/03/17 15:28
wrrrr... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Sporo sobie pochodzi , ale za duzo nie spala a po godzinie samo sie wylaczy:))) , speed 22/03/17 16:30
Bo jak jest bardzo zimno to chodzi na maxa.
- hmm ale po co 20 minut nagrzewać? , Wedrowiec 22/03/17 16:02
To co uzyskasz w 20 minut grzania postojowego uzyskasz w 2 minuty jazdy setką..."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - setką po zaśnieżonej drodze osiedlowej nie pośmiga , NimnuL-Redakcja 22/03/17 16:09
a tak sobie odpala autko, idzie na kawę i pierniczka, poop&pee i wsiada do ciepłego pojazdu :)Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - to się , Wedrowiec 22/03/17 16:16
webasto dokłada albo garaż ;)"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani"
- Wsiadz do samochodu ktory stoii cala noc w -45 st Ci sprobuj pojechac :))))) , speed 22/03/17 16:25
Nawet przy -35 st C to jechanie jest masakra.
A dosc czesto i -50 sie zdarzy:))
Nastepnie nawet jak by ci sie udalo przy takim mrozie ruszyc z buta to przejechanie 1-2km odbywalo by sie na pierwszym biegu ( a to dlatego ze czujnik temperatury oleju w skrzyni biegow nie pozwoli na przelaczenie na wyzszy bieg)
to jak myslisz kiedy mniej spali?- w takich warunkach nie testowałem, , Wedrowiec 22/03/17 16:59
max to -30 ale to duży fiat był ;)
Przy polskich i innych normalnych :) temperaturach producenci wszyscy w instrukcji piszą żeby auta nie grzać tylko jak najszybciej osiągnąć prędkość docelową/wysoką."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - jeśli się da , NimnuL-Redakcja 22/03/17 17:13
speed napisał, że w jego warunkach klimatycznych nie jest to możliwe. Proste.
Zresztą nie wiemy czy auta sprzedawane w jego okolicy są identyczne mechanicznie z tymi sprzedawanymi w EU.
https://www.youtube.com/watch?v=xKALgXDwou4
+
https://www.youtube.com/watch?v=e1l_v5NbneM
+
https://www.youtube.com/watch?v=dyEYaN6Y_FM
Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Tu juz nie chodzi o grzanie silnika ale aby we wnetrzu nie bylo -45 , speed 22/03/17 19:11
Silnik to maly problem , ma grzalke i nawet przy -60st C staruje tak jak by bylo +10st C ale srodek jest zimny a moja dupa lubi usiasc na cieplym :)))) a i zlapac kierownice ktora ma -45 a + 20 to tez roznica:)))
Tak masz racje tutejsze samochody roznia sie od tych sprzedawanych w Europie.
Mercedes ma cos okolo 45 roznic BMW tez okolo 50 .- samochody bez webasto , Hitman 22/03/17 19:20
powinny nie być dopuszczone do ruchu w takich warunkach ;)) nie chce myśleć jak reagują wszelkie wyświetlacze lcd przy takich temperaturach..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - u mnie laga mają , Wedrowiec 22/03/17 19:39
już przy -14. To i tak lepiej niż w skodach - znajomy pisał że przy -14 po prostu nie działały :D"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - Mozna powiedziec ze normalnie ( te starsze mialy laga) te nowe nawet nie zwrocilem uwagi , speed 22/03/17 20:00
ale pokazuja normalnie .
Jeszcze na glowe nie upadli aby matowac podgrzewanie zasilane benzyna ( na szczescie)
Jest znacznie tanszy i lepszy sposob ,ktory praktycznie kazdy ma w samochodzie ( ktory parkuje pod chmurka zima) .
Podgrzewacz elektryczny z regulacja temperatury i czasu dzialania. Nie dosc ze znacznie skuteczniejszy to znacznie tanszy a cena pradu to 7 centow za 1kWh.
Nie martwcie sie za bardzo ,sa i ludzie urzywaja odpowiednich urzadzen ja chcialem zobaczyc jak to w extremalnych warunkach wyglada a garaz tez mam:)))- raczysz żartować... , Chrisu 22/03/17 20:05
mam u siebie webasto na benkę. Ustawiam godzinę, przychodzę do ciepłego auta. Spali to w 10 minut niewiele...
U Was może przedłużacze można na noc zostawiać na dworze, u nas pod blokowiskami/kamienicami nie jest to bezpieczne ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - ile spali? ten 1.4l silniczek na wolnych obrotach przez godzine ma palic 0.375l , speed 22/03/17 20:35
Na stepnie jedna rzecz nawet jak masz ten wynalazek to masz tylko w srodku cieplo i ewentualnie silnik a olej w skrzyni biegow jak mial -45 tak ma .
Nawet jak przez 120 dni silnik pracuje te 20 min kazdego dnia to raptem uzbiera sie tego okolo 20 l inaczej 20$ taki jest koszt a ile kosztuje zainstalowanie tego wynalazku ? razem z kosztem zakupu i spalonego paliwa ?- a ryzyko uszkodzenia , Hitman 23/03/17 09:53
lub nadmiernego zużycia silnika kolega kalkuluje po swojej stronie..?Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Na przestrzeni 30 lat ,moge smialo powiedziec ze nie ma zadnego ryzyka , speed 23/03/17 18:00
Do -25st C nawet jak samochod stoii pod chmurka to odpalam i jade , jak jest zimniej to pochodzi sobie 10-20 minut i dopiero jade ,jak jest w okolicach -40 st C to podlaczam grzanie silnika ktore wlacza sie o 4 rano a jak wstane to odpale samochod i sobie pyka 20 minut czasmi dluzej . Jak jede do sklepu a jest bardzo zimno -40 i zimniej to nawet jak jestem godzine w sklepie to samochod sobie pracuje .
Zony samochod w bardzo zimne dni pracuje cala noc pod szpitalem i nie ma problemu. Ja nie twierdze ze europejskie silniki maja zachowywac sie tak samo bo bylo by niezbyt madre robic cos co nigdy nie bedzie widzialo takich warunkow.
- A tam u Was to , Chrisu 22/03/17 16:10
Nie ma aut z ogrzewaniem postojowym? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Sa , podgrzewane silniki , maja fabrycznie wbudowane grzalki. , speed 22/03/17 16:28
Ale chcialem sprawdzic w extremalnych warunkach a nie cieplarnianych .
Moglem tez wstawic samochod do garazu ale za leniwy jestem:)))
- gratulacje! , Kenny 21/03/17 14:31
za ostatnie 4 mies masz identyczne spalanie jak ja!
Ty masz drogi po horyzont i -20st
Ja mam krakowskie korki i +5st :p.:Pozdrowienia:. - 10 litrów to naprawdę mało w tych warunkach, tylko że to brednie totalne , Pasza 22/03/17 19:42
twoje realne spalanie jest o wiele wyższe może i 2x
ty tylko podałeś spalanie średnie z kompa nie realne , a komp liczy spalanie tylko pd pewnej prędkość (poniżej podaje tylko L na moto godzinę i do średniej nie wlicza)
"// Licznik ustawiony 1 Grudnia zdiecie Marzec 20
http://imgur.com/a/pdkOg //"
Następnie pisze:
"// Dzien w dzien samochod odpalany rano i chodzil 20min aby sie nagrzac ,odcinki ktore jezdzil to od 800m do 3,2 km , to w miescie ,najczesciej 800-1200m okolo 15-20 razy dziennie //"
Już widzisz swe brednie !!!! spalanie przez te 20 min przy przy -35 stopni rozgrzewając go to ty masz takie jak byś przejechał ciepłym z 30 kilometrów czyli tyle ile robisz przez cały dzień.
Dlatego te twoje podgrzewanie auta przez 20 minut !!! nie zawyża wyników a zaniża, gdyż kiedy stoi i się grzeje średniej nie liczy a kiedy wsiadasz do nagrzanego i jedziesz ciepłym to spala znacznie mniej, tyle tylko że to nie ma nic wspólnego z spalaniem realnym paliwa.
To tylko stek durnot nie mającego pojęcia speeda :))
- a teraz pokaż mi jakiś datasheet gdzie jest to opisane jak to działa w Jego aucie... , Chrisu 22/03/17 19:47
U mnie postój też liczy. Zresetuję kompa, przejadę 1 km mam spalanie 10/100. Postoję 10 minut i już pokazuje 30 czy 40 /100... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - u mnie spalanie na postoju wlicza się do średniej , NimnuL-Redakcja 22/03/17 19:53
tyle, że na postoju zmienia się jednostka z l/km na l/h. Ale średnia liczy się na bieżąco i komputer ją aktualizuje - widoczne jest to doskonale krótko po wyzerowaniu średniej (wówczas udział spalania postojowego jest na tyle duży, że wpływa na średnią).
Pasza, miej chłopie trochę szacunku do rozmówcy, bo takiego tonu wypowiedzi nie da się czytać bez skrzywienia na twarzy.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - ewidentnie widać że u niego nie wilcza do średniej , Pasza 22/03/17 20:11
w Sceniku miałem tak samo ruszam z postoju i średnia 6 litów :)
przeczytaj co on pisze 20 minut grzania silnika przy -35 stopni aby przejechać pierwszą jazdę ~2 kilometry tu już jest średnia powyżej 40Litów.
Wiesz jak dużo silnik spala przy takim mrozie i jak długo się nagrzewa na biegu jałowym?
- Jeśli ruszasz po 20 minutach grzania ciepłym autem , Pasza 22/03/17 19:59
to jeżeli komp by liczył zużycie realnie to po przebyciu tego pierwszego odcinka powiedzmy 2km "// ,odcinki ktore jezdzil to od 800m do 3,2 km ..."// średnia powinna być na poziomie 30l/100km albo i więcej.
Mój ASX nie liczy lirów na motogodzinę kiedy stoi i się grzeje tylko całość spalania
zapalam jest 15 stopni i od razu cofam i wyjeżdżam za chwilę pokazuje się średnia 78l/100km !!!
Po kilometrze jest już 10l/100km po następnych trzech już 6l/100km itd...
Gdybym go grzał choć przez 10 minut i to przy 15 stopniach to po tych samych czterech kilometrach nie miał bym średniej 6l/100km ale ponad 10l/100km.- przeczytaj raz jeszcze co speed napisał , Chrisu 22/03/17 20:03
i później przeproś... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - to ja sory ;) , Chrisu 22/03/17 20:07
przed m zobaczyłem w jednym km ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- Ty masz jednak problem ze zrozumieniem podstawowych rzeczy , speed 22/03/17 20:07
w okresie prawie czterech miesiecy licznik pokazuje ze przejechalem okolo 7tys km
i ta srednia 10l przypada na ten okres ( jeden wyjazd do Winnipeg to 1700km trasy gdzie spalanie wynosi okolo 6l/100km.
Te cztery miesiace odnosza sie do normalnego urzytkowania samochodu a nie jazdy po miescie czy co tam wymyslisz . Ty juz blysnoles dodawaniem i mnozeniem wagi kola tak ze nie ma sie co dziwic ze masz blade pojecie otym oczym mowisz.- Przecież to ty tu piszesz tu tak : , Pasza 22/03/17 20:16
''// Biorac pod uwage ze (specjalnie jest ustawienie Grudzien do 20 Marca) aby zobaczyc jak extremalnych warunkach daje sobie toto rade. Dzien w dzien samochod odpalany rano i chodzil 20min aby sie nagrzac ,odcinki ktore jezdzil to od 800m do 3,2 km , to w miescie ,najczesciej 800-1200m okolo 15-20 razy dziennie i oczywiscie wyjazdy inaczej mowiac normalna ekspluatacja zimowa ( tu gdzie mieszkam) "//
Więc o czy ty do mnie?
- policzmy ... matematyka, część 1 , NimnuL-Redakcja 22/03/17 20:15
20 minut = 1/3h
Spalanie w trakcie postoju przy -15 stopniach w moim aucie to około 2l/h (początkowo i szybko spada do 0,8l/h po ogrzaniu się), przy -45 niech będzie więcej, może ze 3l/h przez pierwsze 10 minut (dla uproszczenia) i 1l/h już po ogrzaniu (drugie 10 minut) = średnio 2l/h = 0,7l/20 minut.
Wsiadamy i jedziemy. 3km, takie auto pali pewnie 7l/100 jak jest rozgrzane (w umiarkowanym mieście), czyli spali 0,21l (1/33 z 7 litrów) na trasie 3km z samej jazdy + 0,7l spalonych na postoju. Daje to prawie 1 litr benzyny w całości na odcinku 3km, czyli zgrubnie 30l realnego spalania na 100km.
Ale to tylko przy założeniu, że speed teraz odczeka aż auto ostygnie i kolejny żabi skok wykona ponownie po 20 minutach rozgrzewania, a tak z pewnością nie jest, bo 20min start następuje tylko z rana. Więc średnia dzienna spada i ta flaszka benzyny spalona z rana przestaje mieć już taką wagę w pomiarze. Przypominam: 15-20 krótkich przejazdów.
Coś źle liczę?Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Pali prawdopodobnie 0.375 l na godzine , speed 22/03/17 20:39
i ja nie widze zadnej roznicy to znaczy ze cos kolo tego .tak ze extra 20-30$ na cztery miesiace to pryszcz a jaka wygoda:))- Pali to on raczej ponad 2 litów , Pasza 22/03/17 21:08
na godzinę przy tych -35 czy - 50 stopni i to nie przez chwilę a dość długo.
1.4 TSI 122KM spala ciepły i nie na mrozie 0,6 litra na godzinę ;) przy takim mrozie przez 10 min pewnie powyżej 2 l na godzinę.
https://www.autocentrum.pl/...spalania-1381458455/
// Mroźny poranek. Przekręcenie kluczyka w stacyjce włącza rozrusznik, który uruchamia jednostkę napędową. Ułamek sekundy później motor zaczyna pracować o własnych siłach. Elektronika zaleca podawanie do cylindrów bogatej mieszanki i ustala obroty na poziomie ok. 1200-1500 obr./min. Silnik zaczyna się rozgrzewać. //
https://webcache.googleusercontent.com/...nt=opera
- oczywiście że źle liczysz , Pasza 22/03/17 21:21
pomijasz wiele rzeczy i upraszczasz/naciągasz i podajesz złe spalanie.
Ba ty nawet nie wiesz czy on nie grzeje auta powiedzmy po 5-7 minut przed kolejnymi etapami , bo wiesz przy -35 stopniach wychłodzenie auta to jest moment a przecież wyraźnie pisze że lubi jak ma 20 stopni w aucie :) i aby średnia na kompie lepiej wyglądała :) , dlatego grzeje auto przez 20minut aby pokonać ~2km w ciągu ~3 minut.
- 'Cziezki' facet jestes:)) , speed 22/03/17 21:47
Nie dosc ze z matematyka masz wielkie problemy to do tego bredzisz jak dziecko.
Komputer w wiekszosci samochodow liczy zuzycie benzyny na podstawie ilosci wtrysnietego paliwa do cylindra ( ilosc jest scisle okreslona) w zaleznosci od tego jak mocno naciskamy na 'gaz' przez caly okres pracy silnika (obojetnie czy jedzie czy stoii) nastepnie komputer sprawdza ile kilometrow samochod przejechal i na podstawie ilosci spalonego paliwa w tym czasie liczy ile to przypada na kazde 100km przejechne, proste jak budowa cepa .
Tak czasami nawet samochod chodzi i 0,5 godziny aby przejechac 800m ,masz z tym problem? bo ja nie .
I nich dociebie dotrze to ze te 7tys km przejechane w tym czasie dalo te 10.1l /100km . To nie jest zuzycie na odcinku 1km z grzaniem przez 0.5godziny
Jak chcesz to jutro moge pokazac jak to wyglada bo rano bedzie znowu -35st C .
i gwarantuje ze wyjdzie w okolicach 20l/100km ale to jest tak oczywiste ze nie trzeba miec PhD aby to ogarnac.- Człowieku i po uj dalej się ośmieszasz , Pasza 22/03/17 22:14
Przecież czarno na białym masz jak bredzisz mam ci to dokładnie jak dziecku przedstawić z wyliczeniami ? ŻE TE TWE 10L/100 w warunkach jak je sam dokładnie opisałeś to będzie raczej raczej 20l/100km
Mało tego ja widzę tu i inne brednie z palca wyssane :)
A ten jak zwykle zaczepki, pierd... o niczym czyli odwracanie kota ogonem, jak już czarno na białym widać twe bzdury.
- brednie speeda i na ich podstawie totalnie kłamliwe wnioski , Pasza 22/03/17 22:36
Te auta paliły tyle samo a może i mniej bo być może pokazywały spalanie realne a nie wirtualne jakie speed przedstawia?
To udowodni ci każdy w miarę kumaty człowiek.
Raz ci już pokazałem że auto z przed 40 lat pali realnie niemal tyle co dzisiejsze ale ten widać ten ma znów misję o nowoczesnych silnikach które to palą niby 10l a tak naprawdę 20l
//* teoretycznie porownujac te dwa samochody to nawet jak bys zrobil na silniku hondy 500tys km to ekonomicznie kompletnie sie nie oplaca .Jak bym mial w tym malym samochodzie wymieniac caly silnik na fabrycznie nowy nawet co 100tys km toi tak by mi zostawaly pieniadze w kieszeni . Sama roznica w kosztach na kazde 100tys km to 10tys $ na korzysc tego nowoczesnego a silnik z wymiana to raptem niecale 9tys $ . Stare silniki byly dobre na tamte czasy do dzisiejszych nie maja startu pod karzdym wzgledem. *//
//* Biorac pod uwage ze (specjalnie jest ustawienie Grudzien do 20 Marca) aby zobaczyc jak extremalnych warunkach daje sobie toto rade. Dzien w dzien samochod odpalany rano i chodzil 20min aby sie nagrzac ,odcinki ktore jezdzil to od 800m do 3,2 km , to w miescie ,najczesciej 800-1200m okolo 15-20 razy dziennie i oczywiscie wyjazdy inaczej mowiac normalna ekspluatacja zimowa ( tu gdzie mieszkam). Wynik ledwo 10l jest fantastyczny myslalem ze bedzie 15-16l . Porownanie do Hondy 1989 rok Accord silnik 2l 125KM to auto palilo w tych samych warunkach 19-20l ( zima) . Latem juz pokazywalem jak te 1,4 pali przy rzeczywistych predkosciach a nie pokazywanych przez licznik:))).
Tak ze nowoczesne silniki sa fantastyczne w porownaniu do starych silnikow i jezeli producent na te nowe daje 160tys gwarancji to nie tak zle bo Honda na silnik miala tylko 90tys. *//
Żałosne
- Naucz sie jeszcze czytac bo o zrozumienie tego co czytasz juz nie licze. , speed 22/03/17 22:44
Nie dosc brednie wypisujesz nie umiesz liczyc to jeszcze cos ci sie sni:)))
Doktora nie potrzebujesz?- Przecie ja trollu jeszcze nic nie liczyłem , Pasza 22/03/17 23:05
tylko napisałem że takie mogę zrobić :)
Podawałem tylko od z palca circa ale już widzę że się nie myliłem :)
Widzę tylko bełkot/przekręt o nowoczesnych silnikach które to palą niby 2x mniej a w rzeczywistości tyle samo od 30 lat.
Był wytrysk benzyny bezpośredni i to miała być rewolucja w spalaniu/mocy a wyszło jak wyszło spalanie wyższe i wyższe koszty zakupu/utrzymania + kłopoty, teraz patent nowe kosiarki 1200cmm3 +Turbo okazuje się że spalanie wyższe jak bez turbo i 1800cm3 tej samej mocy cena ta sama koszty utrzymania znacznie wyższe (trwałość sprężarek i osprzętu, nie pisząc o samym silniku -niższa-)
Dla mnie twe wpisy to trollowanie bo oszukujesz ludzi ,zwyczajnie wprowadzasz z dupy kłamliwe dane i na ich podstawie generujesz kłamliwe całkowicie wnioski.
Za takie oszustwo ludzi to ty byś miał u mnie bana.
- Popisz jeszcze sobie pajacu :)))) , speed 23/03/17 02:10
stary fiat 125p przy 150km/h palil 5,8 :)))))
galona i do tego tego wiekszego:))
- Masz czelnosc podwazac to co on napisal wymyslajac jakies brednie? , speed 23/03/17 02:06
To jest dowod na to ze w 100% rzeczywistosc pokrywa sie z tym co policzyl:
-17 st C samochod chodzil dokladnie 25 minut i pierwszy przejazd 1,3km
http://imgur.com/a/34xgg
To po 5 nastepnych przejazdach o roznej dlogosci
http://imgur.com/a/r05q0
to po 10 przejazdach
http://imgur.com/a/JtrsB
a to na koniec dnia w sumie 16 razy
http://imgur.com/a/iVtKR
Nie dosc ze nie umiesz liczyc co dokladnie i z uporem maniaka nam pokazales to nie masz bladego pojecia o prawach fizyki nie wspominajac juz o nowych technologiach ktore uzywa sie dzisiaj w produkcji silnikow.
Nie masz bladego pojecia co wplywa na zuzycie paliwa i ktory z czynnikow jest najbardziej istotny.
Nie dosc ze nie grzeszysz rozumem to jestes bezczelny typ.
- Człowieku ty sam sobie przeczysz , Pasza 23/03/17 23:51
piszesz o -35 pomiędzy -50 a teraz wyskakujesz z -17
Opisujesz dokładnie jak to wyglądało (przebiegi temperatura) a później bredzisz że gdzieś pojechałeś a ja kur.. skąd mam wiedzieć gdzie ty byłeś i po uj i co kłamiesz
Piszę na podstawie eksploatacji którą tu sam dość dokładnie opisałeś tu w tym wątku.
- Ty caly czas udawadniasz ze masz problem mentalny, niestety ale tak to wyglada a dlaczego? , speed 24/03/17 03:06
Nie jestes w stanie zrozumiec tego:
"Licznik ustawiony 1 Grudnia zdiecie Marzec 20" chyba nie trzeba tlumaczyc ze to co pokazuje zdiecie obejmuje ten okres czy trzeba?
Nastepna rzecz:
"Zima normalna ( srednia dla Grudzien, Styczen i Luty) -28,3 st C w tym roku ledwo dobilo do -20 st C ,jednym slowem byla ciepla zima."
czy trudno to zrozumiec? widac masz z tym problem.
nastepna rzecz:
"Biorac pod uwage ze (specjalnie jest ustawienie Grudzien do 20 Marca) aby zobaczyc jak extremalnych warunkach daje sobie toto rade. Dzien w dzien samochod odpalany rano i chodzil 20min aby sie nagrzac ,odcinki ktore jezdzil to od 800m do 3,2 km , to w miescie ,najczesciej 800-1200m okolo 15-20 razy dziennie i oczywiscie wyjazdy inaczej mowiac normalna ekspluatacja zimowa ( tu gdzie mieszkam)."
Jak bys umial troche liczyc to juz by nie bylo problemu ale Ty nam udowodniles ze masz z tym gigantyczny problem i w tym jest problem:))
Teraz pokaz mi choc jedno miejsce gdzie wspomnialem o spalaniu przy -35 czy -50 st C podaj bo zaladkujesz sie ze pisalem.
Nie mozesz pojac tak prostej rzeczy ze to jest pewien okres ( tej najzimniejszy) ktory ujalem byly tam dni ze bylo bardzo zimno i byly (n.p w lutym gdzie przez prawie dwa tygodnie bylo okolo 0 st C) z tym ze to wogole nie ma nic do rzeczy.
To co wyliczyl i wywnioskowal ( ze ilosc spalonej benzyny podczas 20 minut pracy na wolnych obrotach ma znikomy wplyw na koncowy rezultat ) czego tez nie mozesz pojac wypisujac te bzdury.
Wracajac do nieumiejetnosci poslugiwania sie matematyka masz problem ze zrozumieniem ze nawet jak na odcinku 500km samochod spalal by 16 l/100km
a na pozostalych 6500km 8 l/100km to jakie srednie zuzycie bylo by na przejechanym odcinku 7000km? Dasz rade to policzyc??
Jednym slowem sam nie wiesz o co ci chodzi , nie wiesz nawet oczym mowisz
przyklad? prosze bardzo:
"ewidentnie widać że u niego nie wilcza do średniej"
co jest kompletna bzdura oparta na niewiedzy .
Bo praktycznie we wszystkich samochodach obliczanie opiera sie na spalonej benzynie w jednostce czasu co komputer przelicza na km.
Mercedes kiedys bardzo oszukiwal jak i kilka innych marek ale po malu doszli do wniosku ze nie warto z klijentem a szczegolnie z USA leciec w kolki.
Koreanczycy wydali 400mil $ ze kiwanie kierowcow w USA i Kanadzie , GM zaplacil kazdemu posiadaczowi Cruza z dislem 2tys $ bo tez kombinowal i szybko sie nauczyli ze nie warto.
Na przyszlosc zastanow sie 10 razy zaczym zaczniesz meczyc klawiature bo jak sam widzisz
nie tylko ja o zupie a ty o dupie.
- U mnie wlicza do sredniej. Foka. , ptoki 23/03/17 00:08
Tak że jesli u ciebie nie wlicza to może tak byc. Ale to nie reguła.- miałem ASX'a , Wedrowiec 23/03/17 11:55
i wliczał także kolega Pasza w ogóle chyba nie wie co wypisuje.
Pomijając już fakt że ASX tak kłamał że to masakra. Z oryginalnym softem pod dystrybutorem momentami było +100%, później już jedynie +20% czy +30%.
Oraz kwiatki typu przez jakiś okres czasu 100% przejazdów ze spalaniem poniżej 6l ale średnia z całego okresu powyżej 6l :D - mowa o wskazaniach kompa."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - później tzn. , Wedrowiec 23/03/17 11:55
po udpate softu."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - update , Wedrowiec 23/03/17 11:55
oczywiście."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani"
- Kłamał jak i wszcy inni ale to Mitsubishi jako ostatni Japoński producent dostał karę.. , Pasza 23/03/17 23:45
//"Pomijając już fakt że ASX tak kłamał że to masakra."//
Teraz kłamie ale odwrotnie bo komp spalanie lekko zawyża , komp codziennie podaje nowe spalania a ja wziąłem jego średnią ogólną jak i dzienne.
Po po 6 miesiącach (z danymi ile zatankowałem w zeszycie )wyszło mi że komp podaje niemal idealnie a raczej zawyża spalanie, pokaż mi auto które zaraz po wyjeździe z parkingu pokazuje spalanie średnie 70l/100km mi Scenic pokazywał 6l/100 i tak pokazują inne.
Gdy się zatrzymam spalanie wynosi +- nieskończoność jest ponad 20L/100 i skala się kończy
Dziś przeprowadziłem ciekawy realny test w spalaniu +14 stopni, odpalenie zimnego zjazd z góry na luzie 30km/h i pokazuje spalanie 2,5- 3L na 100km zwalniam do 15 km/h i jest już niemal 4L na 100 ale to gorąco 15 stopni a nie - -50 o których bredził speed a dziś pisze o -17 stopni.
- "ja o zupie ty o dupie" , Wedrowiec 24/03/17 00:11
czy coś.
Mitsu kręciło akurat inaczej niż wieśwageny czy francuzy (z którymi mitsu akurat...).
Teraz też mam japońca, wskazania zupełnie inne, masakra co do oczekiwań po Mitsu (tam był diesel turbo tu benzyna bez turbo). I okazuje się że pod dystrybutorem się zgadza w sumie. Do tego może być 20/100 i może być 5/100. A tam jak się nie jechało to komp i tak swoim życiem żył."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - i piszesz o paseczku chwilowego spalania. , Wedrowiec 24/03/17 11:48
Z racji że mitsu pokazuje przelicznik na km to oczywiście że będzie nieskończoność. Bo potencjalnie następny tydzień będziesz stał w miejscu. Więc w przeliczeniu na km dąży do nieskończoności. Ale jakbyś użył przycisku i przeklikał sobie na spalanie średnie od ostatniego resetu (a resetuje się co 4h od wyłączenia silnika) to byś zobaczył ciągle rosnące spalanie średnie.
"pokaż mi auto które zaraz po wyjeździe z parkingu pokazuje spalanie średnie 70l/100km " Tak mi pokazywał ASX, tak mi pokazuje Mazda. Tak pokazują auta znajomych. Czasem nawet 99 udało się zobaczyć jak dłużej stałem.
Nie wiem co starasz się udowodnić ale zachowujesz się jakbyś jedyny na świecie jeździł autem wyprodukowanym po 2 wojnie światowej a cała reszta zasuwała jakimś taczkami."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani"
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|