Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » PaKu 12:26
 » steve 12:25
 » Sherif 12:25
 » Dexter 12:24
 » Artaa 12:24
 » pandy 12:23
 » sofolok 12:18
 » muerte 12:12
 » Kenny 12:10
 » rrafaell 12:05
 » NimnuL 12:05
 » Kool@ 12:00
 » havranek 11:59
 » m_aczo 11:55
 » Adamusss 11:49
 » Flo 11:45
 » DYD 11:44
 » Guli 11:43
 » tuptun 11:41
 » fenir 11:35

 Dzisiaj przeczytano
 41108 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Samochód za 70k - kombi z silnikiem min 120KM. Nowe Tipo czy 5 letni D? , Nazgul 4/07/17 11:58
Hej,
Niestety moja nowa praca wymaga ode mnie sporo jeżdżenia po Polsce (4-5 tys miesięcznie). Śmigam teraz Saabem 93 ale mam już 230tkm. Chyba nadszedł czas na wymianę mojego 8 letniego wozidla

Niestety muszę do tego podejść rozumiem, jak bardzo chciałbym Giulie to nie mogę sobie na nią pozwolić.
Plan jest taki:
Nowe Tipo Kombi 1,6 diesle lub 1,4 benzyna + LPG (lub inny samochód w tej cenie dający tak dużo?)
Lub max 4-5 letnie auto segmentu wyższego. Pytanie czy jest sens sie ładować w używek bez gwarancji z przebiegiem 100k.
Samochód będzie leasingowany i to jest pierwsze kryterium zakupu. Jeśli 4-5 letnie to co? Zakup na 4 lata, potem kolejna wymiana. Jeśli nowe to co oprócz Tipo (trochę mnie boli moc silnika ale po gwarancji trochę mu zrobimy lepiej)

people can fly, anything
can happen...
..Sunrise..

  1. z gazem , Hitman 4/07/17 12:24
    będziesz często tankował i tracił czas na to - taką widzę niedogodność..
    Potrzebujesz pewne autko więc używka to może być rozczarowanie - chyba, że coś pewnego od znajomego..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

  2. Tipo Kombi 1,6 diesel lub Astra z takim samym silnikiem , NimnuL-Redakcja 4/07/17 12:53
    oba dostaniesz nowe w tej cenie. Według mnie dobry wybór, autka w miarę sensowne w środku. Za tę kwotę da się dostać nowego z przyzwoitym wyposażeniem.


    https://www.otomoto.pl/...ID6yVD2z.html#e2ffb38c3b

    https://www.otomoto.pl/...ID6yJV6t.html#b749a7e7e0

    ja bym przy takich przebiegach w ogóle na używane nie patrzał.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. albo sprawdzony i lubiany Focus , NimnuL-Redakcja 4/07/17 13:03
      https://www.otomoto.pl/...ID6yRbgB.html#a1e71c6c5e

      według mnie w środku przyjemniej niż we Fiacie i Oplu.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. Nowe Focusy były w mojej starej firmie , Nazgul 4/07/17 13:54
        Bardzo ciasno w środku i nie podoba mi się. Astry jakieś takie drogie. Jadę Tipo obejrzeć i przejechac sie

        people can fly, anything
        can happen...
        ..Sunrise..

        1. Tipo będzie OK , NimnuL-Redakcja 4/07/17 14:01
          pod warunkiem, że nie weźmiesz benzyny 1,4 - straszny muł do tego auta. Diesel z założenia lepiej ciągnie, a 120KM do tej budy wystarcza na trasie.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

        2. jesli tolerujesz ten kokpit , Kenny 4/07/17 14:25
          to rozwaz: http://uzywanygwarantowany.pl/...;zba=a&z31=25

          prawie nowe, prawie zaden przebieg, gwarancja... Z minusow, jak to w pubu plytko pedaly wiec ciezko zajac pozycje za kierownica jak masz dlugie nogu orac calkowity brak cupholderow :D Poszli za ciosem, bo w 308 I ktorym jezdze byly takie ujowe ze wszystko sie w nich przewracalo.


          Nowego Focusa mamy w rodzinie - masakra jakie to ciasne. Nowa Astra jezdzilem w zeszlym mies przez 2 tyg, wypasiona wersja - fajnie ze mi sie trafila, teraz wiem ze w zyciu tego nie kupie :)

          .:Pozdrowienia:.

          1. aaa , marcin502 5/07/17 12:57
            >Nowa Astra jezdzilem w zeszlym mies przez 2 tyg, wypasiona wersja - fajnie ze mi sie trafila, teraz wiem ze w zyciu tego nie kupie :)
            a dlaczego jak mozna spytać?

            1. a duzo tego , Kenny 5/07/17 13:54
              tragiczne wyciszenie... spodziewalem sie ze astra powinna miec lepsze niz stary 308 - a bylo odwrotnie, chodzi o wiatr - 120 na autostradzie a tu szum jakby 160 pedzic.

              Start stop ktorego nie da sie wylaczyc na stale. A jak Ci zaskoczy to elektryka wchodzi w tryb oszczedny i nie masz klimy tylko nawiew lol polecam w lecie.

              Gigantyczna turbodziura, silnik 1,4 150KM trzeba redukowac i deptac zeby pojechal, czasem sie lapalem na skrzyzowaniach lub podjazdach co wrecz bylo niebezpieczne. Tocze sie na dwojce albo trojce, chce przyspieszyc a tu nic. Dopiero jak zaskoczylo turbo to ciagnal ladnie, do tego jest bardzo lekki 1200kg.

              W drugim rzedzie ciasniej niz w 308. Macuipki bagaznik 370L - jedna walizka do bagaznika, druga za kierowce :) 308 - 430L. 60L to duza roznica przy duzych bagaznikach, przy tak malych to jest kosmos.

              Klima regulowana co jeden stopien, zamiast co pol stopnia. To mnie tak zaskoczylo, ze sie zastanawiam czy to nie jest jakies ustawienie regionalne (np 'cieple kraje' bo czasem moze tak byc) - moze kiedys gdzies poszukam.

              Jakies navi duzo cali + entertainment: tu za bardzo nie mam porownania ale ten oplowski mnie nie przekonal - potrzebowalem chwili aby ogarnac, co bylo denerwujace. Jednak na plus, ze przynajmniej obsluga klimy jest w pokretlach a nie zgodnie z nowymi durnymi trendami, na ekranie.

              Radio, tempomat - zgodnie z nowymi durnymi trendami na kierownicy zamiast na manetce. Najwyrazniej projektanci jezdza tylko po prostej.

              W sumie smiesznie bo mocno bralem pod uwage astre kombi gdy bede zmienial auto... teraz no way! Takze cholernie sie ciesze.

              Jezdzilem codziennie przez 2 tyg. Na plus duzo ustawien predkosci wycieraczek. Czujnik swiatka szybko reaguje (duzo tuneli bylo). Wygodny komputer pokladowy. Bardzo male kieszenie w drzwiach - 1 butelke 1,5l trzeba wpasowywyac zeby weszla. W 308 wsadzam dwie i jeszcze zostaje miejsce na smieci :) Schowek tez raczej maly. Pozycja za kierownica lepsza niz we francuzach - one wszystkie maja za plytko pedaly i nie ma gdzie nóg podziac.

              .:Pozdrowienia:.

              1. Z tego co piszesz to trochę napsuli w V w stosunku do IV. , NimnuL-Redakcja 5/07/17 14:12
                Jako użytkownik Astry IV Sedan ...

                Astra to z założenia tanie autko (da się doposażyć i zrobić z niego cenową klasę premium ale nie o to chodzi), to raczej nie konkurencja dla 308, porównaj ceny. Wyciszenie w Tipo jest gorsze :)

                start-stop nie powinien się włączyć jeśli A/C jest w normalnym trybie (bywa wersja z A/C w trybie eko, wówczas działa nieco inaczej).

                Turbo nie znam, mam wolnossący. Ale reakcja na gaz w Chevy Malibu faktycznie nie była zadowalająca.

                Ja się w Citroenie nie potrafiłem przestawić na sterowanie na manetce, wolę na kierownicy, choć dostrzegam wady rozwiązania, gdy koło jest w ruchu ...

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. "Astra to z założenia tanie autko to raczej nie konkurencja dla 308, porównaj ceny" ke? , Kenny 5/07/17 14:37
                  przeciez one kosztuja dokladnie tyle samo...

                  .:Pozdrowienia:.

                  1. P308 zaczyna się od 68tyś, Astra HB od 60tyś , NimnuL-Redakcja 5/07/17 15:35
                    po doposażeniu do podobnego poziomu różnica robi się znacznie większa. Sprawdzałem to pod koniec zeszłego roku. Nawet gotowe oferty na otomoto.pl nie są porównywalne.

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                    1. na otomoto , NimnuL-Redakcja 5/07/17 15:38
                      poniżej 60tyś jest tylko jeden nowy P308 oraz cała masa Asterek.


                      https://www.otomoto.pl/...amp;search%5Bcountry%5D=


                      https://www.otomoto.pl/...amp;search%5Bcountry%5D=

                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                      siedziałbym przed komputerem przy
                      świeczkach.

                    2. a ja sprawdzalem przed chwila , Kenny 5/07/17 16:03
                      cennikowo oba 5D zaczynaja sie od 59 900, a tak samo wyposazone drozsze wersje i silniki kosztuja 77 200 astra (125KM dynamic), i 77 600 pug (130KM style).

                      .:Pozdrowienia:.

                      1. wchodzę teraz na http://www.peugeot.pl/ , NimnuL-Redakcja 5/07/17 16:44
                        i widzę, że P308 zaczyna się od 68 tyś.
                        Być może patrzymy w inne miejsca, ale nawet otomoto na gotowych egzemplarzach pokazuje, że ceny są znacznie różne. Za 60tyś P308 to bida-edyszon, podczas gdy w Astrze da się posiedzieć.

                        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                        siedziałbym przed komputerem przy
                        świeczkach.

              2. Eeee.... , ligand17 5/07/17 16:59
                Radio i tempomat w kierownicy to akurat na plus. Nie musisz odrywać rąk od kierownicy, żeby wyciszyć radio albo odebrać telefon. Ja jestem "za". A zmiana głośności w trakcie skrętu to chyba jakiś margines przypadków?

    2. Nowe, z gwarancją, pakietem ubezpieczeń -> z łatwym do przewidzenia kosztem eksploatacji. , evil 4/07/17 13:12
      I kropka. Jeśli leasingujesz, to popatrz na wszystkie opcje typu "easy drive", "najem długoterminowy*" itd - to generalnie standardowy leasing operacyjny (dla wielu marek świadczy go getin bank), z niską (lub zerową) wpłatą własną, i bardzo wysokim wykupem (typu 40 czy 50%). Całość skutkuje niską ratą (przy dużych przebiegach pewnie nieco wyższą) i zryczałtowanym kosztem eksploatacji auta.
      Ja bym też patrzył na oferty pakietów serwisowych, tak żeby nawet głupi przegląd wrzucić sobie w ratę.

      d: || nie kradnij - rząd nie lubi
      konkurencji || :P

    3. a propo tip , sajmon.n 7/07/17 10:06
      https://www.wykop.pl/...-tipo-z-auto-seva-sieradz/

  3. Nie do końca spełnia to Twoje wymagania, ale... , JE Jacaw 4/07/17 13:08
    ...może jednak:
    http://www.fordpartner.pl/...mocje/focus-limousine

    Z tego co wiem, to niestety dotyczy to tylko wersji sedan, ale silniki i wyposażenia można już dobrać według uznania.

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

  4. można też Megankę lub jeśli mniejszy to Clio , PrzeM 4/07/17 13:14
    https://www.otomoto.pl/...ID6yOpCP.html#098c67805a

    https://www.otomoto.pl/...ID6yThsz.html#bbc35d6c8c



    PrzeM

    above the mind - powered by meat...

    1. Clio to ciutkę małe na takie przebiegi , NimnuL-Redakcja 4/07/17 13:33
      ale Meganka jest spoko. Tyle, że nowego diesla w 70k nie zmieści.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. Jak sam będzie jeździł , PrzeM 4/07/17 14:01
        to w zupełności wystarczy, 1.2 turbobenzyna da radę.
        Auto wygodne, miejsca z przodu wystarczająco.
        no i 10 tysięcy poniżej limitu cenowego - to da nam jakieś 2400 litrów benzyny i przy spalaniu bardzo zaokrąglonym w górę do 10 litrów jeździ 24000km, czyli pół roku za free :D
        No ale po przesiadce z Saaba może wydawać się małe :)

        PrzeM

        above the mind - powered by meat...

        1. no właśnie, przesiadka z Saaba będzie bolesna , NimnuL-Redakcja 4/07/17 14:10
          szczególnie na dłuższych trasach.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

  5. sprawdz czy wynajem dlugoterminowy , Okota 4/07/17 14:19
    ci nie bedzie pasowac.

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

  6. Jest sens o ile auto zaufane. Ja sie wladowalem w 4letnia foke z przebiegiem 200kkm , ptoki 4/07/17 15:20
    diesel, za niecałe 20kpln kupiony. U mnie zrobil juz 180kkm. I wiele nie trzeba bylo wsadzić.
    Siadam, pale, jade.

    Ale wiem ze to ruletka, dlatego jakby co to musi byc zaufany...

    Przy czym 5 letnie auto juz pomału będzie gnić tu i ówdzie jak felerne zrobione. Fordy niestety tak mają...

  7. jeżeli ten saab , Nikita_Bennet 4/07/17 19:11
    ma prawdziwe 230kkm to jeszcze powinien ze 100kkm zrobić.
    Jeżeli myslisz o nowym tipo to wg mnie tylko 1,4tjet 120KM+LPG bo dalej to już za drogo (i kupisz coś lepszego) lub niezbyt pewnie - 1,6 nie jest w automacie?
    Troche czytałem o tym tipo bo mnie interesuje właśnie i wszędzie piszą że 1,4+lpg tylko dla mnie te 95KM to za mało. Jednostka 120KM swoje wypije ale po to zakładasz LPG. Poza tym jest to stara=sprawdzona jednostka.

    nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

    1. Silnik Diesla 1.6 MultiJet II 120 KM , NimnuL-Redakcja 4/07/17 19:23
      idąc za https://www.fiat.pl/...ombi/silniki-zuzycie-paliwa

      Dostępny z: 6-biegową manualną skrzynią przekładniową

      Jeśli benzyna do Tipo to tylko E–Torq 1.6 110 KM, według mnie ten 95KM odwdzięczy się jedynie bezawaryjnością, bo nie jest wyżyłowany i jest to sprawdzona i prosta konstrukcja. Ale prowadzi się trochę jak muł bagienny.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. Heh... , ligand17 5/07/17 08:46
        1,4 95KM w Tipo nie jest wyżyłowany? A 1,4 90KM w Hondzie Civic podobno był megawyżyłowany.

        1. wyzylowany w hondzie , elliot_pl 5/07/17 11:48
          to byl 1,6 185 koni. A 1,4 90KM - zwyklak. Opel tez mial w tych czasach 90 KM z 1.4

          momtoronomyotypaldollyochagi...

          1. dokladnie , Nazgul 5/07/17 12:48
            wystarczy zrobić 16 zaworów, po 4 na cylinder i masz moce 90-100KM z 1,4. Ja mam z 1,6 110 z 16V

            people can fly, anything
            can happen...
            ..Sunrise..

          2. Dobrze pamiętam , ligand17 5/07/17 13:39
            jak wszyscy sceptycznie się wypowiadali na temat silnika 1.4 - że wyżyłowany, że trzeba kręcić, że będzie nietrwały, że te zmienne fazy rozrządu.

      2. Mam 500X (żony) , Nazgul 5/07/17 08:55
        z Silnikiem 1,6 110KM E-torq. Masakra. W senie dobra jednostka wolnossąca, założony ma gaz. Ale to kurcze nic nie jedzie.

        Tipo zakładam tylko wersję z 1,4 120KM z LPG.

        people can fly, anything
        can happen...
        ..Sunrise..

    2. Czemu tak słabo? , pwil2 10/07/17 16:27
      Kurcze, znajomy jak sprawdził ile ma w rzeczywistości Passat w TeDeI to wyszło, że z jego 200-300kkm miał razem 700kkm, a chętnie jeździł, tylko klapa gasząca od 2 lat do wymiany (1000pln nowa) i dwumasa (1300pln ze sprzęgłem+robocizna) się odzywała.

      7800X3D/64G ECC/6800 7840HS/96G
      5600H/64G/3060 5650G/128G ECC
      1350P/64G 13700 SSD_30T A7m3

  8. Przy takim przebiegu zastanowiłbym się przede wszystkim nad automatem , Tomasz 6/07/17 11:24
    serio.

    https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

    1. automat na trasę nie ma sensu , NimnuL-Redakcja 6/07/17 11:40
      tempomat to podstawa, ale automat docenia się w mieście. Zgaduję, że te 4tyś. km to raczej dłuższe trasy są. Poza tym automat to już nie w tym przedziale cenowym, jeśli ma być nowy i w miarę sensownie złożony w środku.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. o, tempomat , PrzeM 6/07/17 11:55
        w Clio jest w standardzie :)

        PrzeM

        above the mind - powered by meat...

      2. generalnie się nie zgodzę , Tomasz 6/07/17 14:52
        Automat gdzie masz 6 i więcej biegów będzie jak ta lala na trasy.

        Nie wiem jakie automaty są w (czy w ogóle są ;) w Tipo itd. ale w segmencie D 7 biegowy spokojnie się trafi. Wtedy przy autostradowej ~130km/h pięknie zejdzie z obrotami. Zostaje tylko szum wiatru*

        * chyba, że kupi małe z turbinką :p

        https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

        1. w Tipo są 6-biegowe, dwusprzęgłowe DDCT , NimnuL-Redakcja 6/07/17 15:13
          o nowej klasie D w przypadku 70tyś budżetu nie mówimy. Z automatem i dobrym silnikiem/wyposażeniem to z klasą C może być ciężko.

          W zeszłym roku wyjeździłem się automatami 7-9 biegowymi na długich trasach i według mnie nie do wykorzystania, za to w mieście - miód, malina.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

        2. Popieram , ligand17 6/07/17 15:30
          odkąd mam samochód z automatem to uwielbiam robić większe trasy.

          1. no to PrzeM miał rację , NimnuL-Redakcja 6/07/17 15:49
            Clio
            https://www.otomoto.pl/...ID6yW1uP.html#19a5aafce7

            :-)
            W środku ładnie, praktyczny bagażnik (podwójna podłoga) ... pod warunkiem, że ktoś na długie trasy chce benzynę. Ja bym się upierał przy dieslu mimo wszystko :)

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. gdyż albowiem... , PrzeM 6/07/17 17:42
              ...tym jeżdżę :)

              PrzeM

              above the mind - powered by meat...

            2. No właśnie , ligand17 6/07/17 17:54
              pytanie, czy ten silnik nie będzie zbyt słaby na trasę. Żona ma 1,5 turbo 136KM i w aucie 1400kg niestety na trasie daje radę tak do 100-110. Powyżej spalanie idzie już dość mocno w górę, a sam samochód robi się krowiasty. Z kolei w moim 2.0TD 170KM (1,5tony) nie ma najmniejszego problemu - 20km/h to dodatkowy 1l/100km spalania chwilowego, a duży moment dostępny "od zaraz" zapewnia spokój przy wyprzedzaniu.

              1. kombi nowego Clio kończy się na 1122kg, to lekkie autko, 120KM będzie to ładnie pchało , NimnuL-Redakcja 6/07/17 18:13
                czyli stosunek masy do mocy lepszy niż w aucie Twojej żony (chociaż odczucia z jazdy diesla są inne).


                https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Clio
                1030 - 1122 kg

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. Wow , ligand17 6/07/17 20:07
                  1122kg to naprawdę niezły wynik. Widać, że ostatnio producenci się starają mocno odchudzić auta. Mój samochód na trasę waży 1490kg, żona ma nowszą generację która jest 12cm dłuższa a 60kg lżejsza.

  9. Chyba jednak wezmę... , Nazgul 7/07/17 19:32
    Superb'a...
    Na Leasing Niskich Rat, z wysoką kwotą wykupu
    2,0 TDI 150KM z DSG (mam dość manualnych skrzyni). Wersja Style z dodatkowymi pakietami SImply Clever, Kierownica Skorząną, Pakietem Fresh, AERO i Kamerą Cofania

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

    1. daj znac ile brutto wyjdzie pls , Kenny 7/07/17 19:59
      ciekawy jestem

      .:Pozdrowienia:.

    2. ale to miało być , PrzeM 9/07/17 16:05
      auto za 70 a nie za 140? ;)

      PrzeM

      above the mind - powered by meat...

      1. Nazgul zapomniał powiedzieć, że chodziło o EUR , NimnuL-Redakcja 10/07/17 08:36
        nie o zł :)

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

    3. 2,0 TDI 190KM , Nazgul 11/07/17 16:11
      Znalazłem ostatnia sztuke z 2016 rok we Wrocławiu. Z DSG. 115tys brutto :)
      Czekam na rejestrację

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. 65% powyżej zakładanego budżetu , NimnuL-Redakcja 11/07/17 17:06
        jesteś mokrym snem każdego dealera :D

        Niech Ci służy...

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL