Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Killer 06:23
 » Doczu 06:23
 » kombajn4 06:19
 » SebaSTS 06:12
 » rzymo 05:36
 » Demo 05:30
 » Shark20 04:15
 » NWN 04:14
 » PiotrexP 04:06
 » Visar 03:00
 » Chavez 02:46
 » yanix 02:26
 » PaKu 02:20
 » metacom 02:18
 » xpx 02:17

 Dzisiaj przeczytano
 41123 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Outsourcing usług IT - wycena , coobav 20/07/17 11:42
Cześć,

kolega zakłada firmę i rozmawia z klientami na temat outsourcingu na niego usług IT i ma problem z wyceną. Jak wyliczyć żeby się nie klient nie wystraszył albo nie narobić się za grosze.

Liczyć od usera, stacji, serwera, routera ?


Przykładowa firma to oddział polski zagranicznej firmy z 3 lokacjami w różnych rejonach Polski a w każdym po kilka stanowisk, ma być AD, dostęp do środowiska chmurowego, cała sieciówka (vpn, routing, switching). Możliwe wyjazdy do centrali w innym kraju.

Jak to sensownie wycenić ?

Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
Legion5 R7-5800H, RTX3060

  1. ... , Kalkin 20/07/17 12:28
    Jak nie chce siedzieć nad wyceną kilka dni to niech idzie do dużej poważnej firmy i poprosi o wycenę.
    Potem niech doda 10% do otrzymanej kwoty.
    Jak klient padnie na tyłek to wtedy kolega daje rabat 20% i wszyscy są zadowoleni - klient, że stargował aż 20%, kolega, że zarabia około 10% mniej niż duża firma.

    The requested URL was not found
    on this server ! Error 404

    1. jak klient otrzyma wycene 10% wyzsza niz ta ktora dostal od powaznej firmy , komisarz 20/07/17 13:23
      to nie bedzie nawet rozmawiac o rabacie, bo po co.

      Komisarz Ryba

      1. ... , Kalkin 20/07/17 13:47
        Na szczęście wszyscy negocjują ceny usług.

        The requested URL was not found
        on this server ! Error 404

        1. to nie jest szczęście , bajbusek 20/07/17 16:05
          bo przez to wszyscy zawyżają ceny usług zakładając, że będą negocjacje :)

          Znam to, 17 lat się w to bawię na przetargach ... męczy mnie ta zabawa "kto kogo wyrucha" ... nie lepiej rzetelnie przedstawić cenę ? Przez takie podejście większość przetargów kończy się aukcją ... np odwrotną japońską

      2. Jak klient nie wie jaka jest cena u konkurencji to , ptoki 20/07/17 13:53
        nie ma problemu.

        :)

  2. niech nie zakłada , bajbusek 20/07/17 14:03
    tylko zatrudni się w profesjonalnej firmie i się najpierw nauczy ... firma, która nie potrafi wycenić swojej pracy ?

    1. JanuszIT , NimnuL-Redakcja 20/07/17 15:51
      :-)

      Podpisuję się, kolega sprawia wrażenie pozbawionego doświadczenia. Średnio dobrze to wróży jakości ...

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. ... , Kalkin 20/07/17 16:06
        Nie wszyscy posiadacze wiedzy są specami od marketingu. Od czegoś trzeba zacząć.

        Ps. Sam kiedyś jeździłeś Polonezem :)

        The requested URL was not found
        on this server ! Error 404

        1. zanim się nim nauczyłem jeździć , bajbusek 20/07/17 16:14
          czytałem, oglądałem, brałem lekcje ... nie zacząłem od robienia bączków na Tesco ;)

  3. Mialem nie pisać ale widze ze temat jest znowu ogólny więc wiele sie nie dowiesz bez , ptoki 20/07/17 16:48
    sprecyzowania sytuacji.

    W praktyce:
    Liczysz ile jest roboty i to wpisujesz w kontrakt.
    Za te robote wyceniasz sobie stawke. 300-500pln za roboczodzień (przy ekwiwalencie etatu) w IT jest sensowna kwota ale sufit kończy sie w okolicy 1000 lub nawet 3000 za usługi firmy ale to w przypadku kiedy nie ma 8h roboty dziennie zapewnionej).

    W kontrakcie musisz mieć zapisy "urlopowe". Do tego zapisujesz tam lub w powiązanym dokumencie jaki jest tryb przyjmowania zleceń i ich oddawania oraz ich akceptacji.

    Bez info jaki to jest tryb pracy i jakie zadania nikt ci nie powie czy liczyc od usera czy od godziny.

    Ja bym podzielił to np. na zlecenia. Zlecenia rozróżnił na trywialne, grube i kompleksowe.
    Trywialne to utworzenie usera, ustawienie praw dostepu, dodanie drukarki itp.
    Grube to instalacja oprogramowania, nowy komputer itp.
    Kompleksowe to reinstalacja systemu, nowa aplikacja itp.

    I tu powinna nastąpić litania tego na czym można polec. Bo w zależności od wredoty klienta moze byc miło lub przegwizdane.

    Wiem ze nie pomogłem tylko sie wymądraliłem ale mysle ze nic lepszego ci nikt tu nie da bez większej ilości detali.

    1. dzięki , coobav 20/07/17 20:58
      na razie podobnie rozumowałem, ile wychodzi etat admina to tyle na fakturę + VAT.

      teraz tylko trzeba odpowiednio napisać umowę i SLA.
      Docelowo kolega chce mieć parę firm obsługiwanych i zatrudniać ludzi do jeżdżenia do klientów.

      Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
      Legion5 R7-5800H, RTX3060

  4. od pół , LooKAS 20/07/17 21:21
    roku tak prowadzę własną działalność, małe miasto (ok 15tys mieszkancow), umowa np. za wizyty 2x w tygodniu to ok 3k netto. Duże miasto to pewnie x2

    I wanna suck, I wanna lick
    I wanna cry and I wanna spit

    1. Do ilu stanowisk? , MARC 21/07/17 10:21
      Bo wizyta 2x w tygodniu u Pani Basi, co siedzi jedna przy kompie i rozlicza księgowość klientów, to co innego, niż 2x w tygodniu dla 30 osobowej firmy.

      1. różnie , LooKAS 21/07/17 13:21
        od 30 do 50.

        I wanna suck, I wanna lick
        I wanna cry and I wanna spit

  5. Liczysz od wszystkiego , MARC 21/07/17 10:28
    Nawet od tego, jaki mają sprzęt (stary/nowy).
    Najpierw robisz sobie przegląd tego, co mają i jak pracują. W ten sposób oceniasz potencjalne problemy.
    Również określasz, czym tak an prawdę będziesz się zajmować. Ja na przykład prawie nigdzie nie zajmuję się kupnem materiałów eksploatacyjnych (tonery, tusze, papier...), bo to najczęściej tylko upierdliwe jest i strata czasu.
    Można na przykład powiedzieć, że pierwszy miesiąc robi się na sprawdzenie ile jest wezwań i go nie rozliczasz, ale na jego podstawie szacujesz kwotę za kolejne miesiące. Ten czas się przeznacza na zapoznanie się z infrastrukturą.
    Warto uzgodnić, co klient rozumie pod hasłem IT, bo jedni ograniczają się do komputerów, a inni uważają, że to też telefony, centrala, system monitoringu, karty zliczające czas pracy, itp., bo wszystko podłączone pod komputer przecież jest... :)

    1. miałem rozmowę z pewnym , Chrisu 24/07/17 11:16
      Deweloperem mieszkaniowym. "Panie ja bardzo chce współpracować z Panem, dobrze płacę i w ogóle". Chciałem się dowiedzieć czego dokładnie oczekuje. Zaczęło się od helpdesku, a jak zacząłem pytać, to poszło przez monitoring, po pisanie aplikacji i integrację różnych rozwiązań...
      Praca na zawołanie, a jak przycisnie to i w nocy... W końcu zadzwoniłem żeby podziękować, a facet do mnie prawie że z gębą, że jak mam za dużo kasy to on mnie nie będzie namawiał, że myślał, że będziemy rozwijać współpracę i że nawet 60 zł/h mógł mi płacić...
      Mam taką Gminną Spółdzielnie, która bierze mnie jak lokalni sobie nie radzą. Stowa za dojazd (70 km), 200 za pierwszą godzinę, 150 za następne... Firma przeważnie ma zyski, ale nie ma w niej stołów za 10k jak u Pana dewelopera...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. racja , Artaa 27/07/17 20:33
        niektórym to się w d.. poprzewracało, jeszcze by chcieli abyś robił za wodotrysk,
        ale ta druga firma to sensownie wygląda,

  6. ja bym wpisał maksymalną , Chrisu 24/07/17 11:18
    Darmowa ilość wezwań - żeby nie okazało się że będzie tam 4x dziennie dojezdzał bo pani Mieci papier w drukarce się zaciął...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL