Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » McMi21 08:37
 » Dhoine 08:35
 » bmiluch 08:30
 » ziemoone 08:30
 » kyusi 08:24
 » DJopek 08:19
 » ZeXeL 08:18
 » Adolph 08:18
 » ngP 08:15
 » ligand17 08:13
 » Bitboy_ 08:10
 » soyo 08:04
 » Markizy 08:02
 » malyy 08:00
 » Emios 07:59
 » Syzyf 07:27
 » robert71 07:17
 » rzymo 06:59
 » PeKa 06:57
 » NimnuL 06:55

 Dzisiaj przeczytano
 8868 postów,
 wczoraj 25647

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

benzyno diesel Mazdy , Artaa 9/02/18 16:33
http://auto.dziennik.pl/...ie-zmienila-silnik.html

ktoś coś wie więcej?

  1. Niech się lepiej skupią na walce z rdzą , DrLamok 9/02/18 16:45
    Bo to że dach nie ma powłoki galwanicznej tylko malują prosto na blachę to jakis żart...

    1. znowu jakies brednie o rdzy? , biEski 9/02/18 17:01
      problemy MAzdy 6 zostały juz dawno zapomniane. Mogę ci wrzucić zdjęcia 10 letniej Mazdy 6 (która najgorzej rdzewiała) która nie ma ani grama rdzy :P

      Mazdy rdzewieją podobnie jak europejskie auta.

      1. brednie , DrLamok 9/02/18 20:35
        Ja Ci mogę wrzucić zdjęcia 3 letniej Mazdy 3 (ze stycznia 2015) gdzie na dachu jest rdza. Jutro wymieniają mi lusterko kierowcy (jeszcze na gwarancji) bo coś w środku padło i przy okazji powiem żeby dokładnie sobie ten dach obejrzeli..

        1. ale rdza na odprysku? , biEski 9/02/18 22:24
          heh...

          Wy tam na wyspach nie umiecie dbac o auta :P

          1. jak pisałem niżej... , DrLamok 9/02/18 22:46
            renault clio 11 letnie miało na masce sporo niewielkich odprysków od żwiru, kamieni itd... nic a nic się z tym nie działo.. nic nie było robione... dach był gładki jak pupa niemowlęcia...

            mazda 3... 3 letnia... na masce nic a nic.. na dachu około 15-20 ognisk rdzy.. ze 3 o średnicy 2-3mm... reszta ma pewnie mniej niż 0.2mm.. przy kilku farba puchnie... trochę takich mini mini że jak paznokciem przejedziesz i wypolerujesz to nie ma śladu... po 3 dniach w tym samym miejscu rośnie rdzawy kwiatek... jutro przy wymianie gwarancyjnej lusterka... dowiem się co ma do powiedzenia w temacie ASO Mazdy...

            O auta się niby dba.. ale kierowców piaskarek powinni chyba zastrzelić...

      2. zdejmij plastiki i zobacz pod nimi , Chrisu 9/02/18 23:03
        to, ze nie widać nie znaczy, ze jej nie ma ;

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. czekam aż ktoś zrobi eksperyment , Zbyszek.J 9/02/18 23:08
          nowe VW, Audi, Peugeoty, Renault, Fiaty, Ople, Fordy, Hondy, Toyoty, Nissany, Skody - na 3 tygodnie na statek, a potem zobaczymy co z tego wyniknie po kilku latach.

          1. szwagier jeździ mazdami , Chrisu 9/02/18 23:45
            wszystkie kombi - od 626 II, przez 626 5 (2 sztuki), 6 (wszystkie 3 wersje, w tym najnowszą nówkę).
            626 II pojechała na złom zajechana (w znaczeniu poobijana tak, ze nie było centymetra prostej blachy ;) ) z ponad 700kkm na liczniku. Rdzy nie było.
            626 pierwszą, którą kupił miała 3 czy 4 lata i niecałe 150kkm. Po zakupieniu niedługo zaczęło wychodzić na progach. Zrobił progi, przy okazji nadkola (mimo, że wydawały się OK, to pod lakierem już zaczęło rdzewieć - hmmmm, sól przedostaje się przez lakier?), zakonserwował, jeździł do oporu. Po 460 kkm zaczęło się dziać coś z zasilaniem w paliwo (najprawdopodobniej poma wtryskowa, ale nie doszli do tego na 100%). Pojechała na złom.
            Kolejna 626 - jak kupił wydawała się OK, po pół roku okazało się, że była tylko polakierowana. Zrobił mu to brat po taniości - dojeździła do 460 kkm i objawy jak w poprzedniej.
            W międzyczasie 6 MK II - 2 letnia, w wieku 6 lat sprzedana - zaczynały pojawiać się ogniska korozji.
            Nowa 6 - po zakupie zakonserwowana w ASO (szwagier patrzył przy okazji na ręce i co chwilę musieli poprawiać ;) ). Póki co 3-ci rok i spokój.
            Od 2 lat 6 MK I - zaraz po kupnie oczyszczone ogniska rdzy i zakonserwowane co się da. Oprócz rys (auto jeździ po budowach, zresztą jak i poprzednie oprócz nowej 6) rdzy nie widać.

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          2. ach nie dokończyłem , Chrisu 9/02/18 23:46
            klienta nie obchodzi jak to jest przewożone. Ma nie rdzewieć i tyle.

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. zgadzam się , Zbyszek.J 10/02/18 00:00
              dziwię się Maździe że z JP nie dowożą morskim (ew. lotniczym) tylko do RU i dalej koleją do Euro. Ale fakt jest faktem -są 3 tyg na statku. A z opisów szwagra to wynika że najgorsze pod względem rdzy były 626 z lat 90.

              1. 6 - I jeszcze gorsze są , Chrisu 10/02/18 00:05
                wszystko wydaje się OK, ale pod plastikami sito. Jak już dziury wyjdą poza plastiki właściwie nie ma co ratować...

                /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                1. ale , Zbyszek.J 10/02/18 00:17
                  gdzie te 6 I gen mają plastiki? Jak tam są gołe metalowe progi?

                  1. sorki , Chrisu 10/02/18 00:27
                    z 6-II mi się pomyliło. Widziałem taką u blacharza.

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. hmmm , Zbyszek.J 9/02/18 17:13
      są auta lepiej zabezpieczone przed Rdzą niż Mazda - np. Peugeoty 407 mają fenomelnale zabezpieczenie - jeszcze nie widziałem pognitej sztuki a auta dochodzą do wieku 15 lat.

      są auta gorzej zabezpieczone przed rdzą niż Mazda -np. Ople, Fordy. W Maździe rdza jak się pojawi postępuje powoli. W Fordzie, Oplu, jak już wyjdzie to w 2 lata zjada wszystko.

      Co do Mazdy to jest jeszcze jeden czynnik który ma na to wpływ - transport morski statkiem - to jedyne auta do kupienia w UE, nadal produkowane w Japonii. Kiedyś pracowałem w firmie która produkowana pewne automaty produkcyjne - i złapała kontrakt do USA. Po 3 tygodniach na statku maszyny dopłynęły do USA totalnie pordzewiałe.

      1. dodając , Zbyszek.J 9/02/18 17:33
        twierdzę że ten transport morski trochę zaprawia samochody - duże stężenie soli w wilgotnym powietrzu - dostaje się to wszędzie. Stąd zwiększona podatność na korozje w wieku kilkunastu lat.

        Dodatkowo na opinię o rdzy w Mazdzie wpłynęły wadliwe łączenia blach w tylnych nadkolach - we wszystkich Mazdach z lat 90 oraz szóstkach i trójkach do 2005 roku, gromadziła się tam woda. Stąd częsty widok aut ze skorodowanymi nadkolami z tyłu. Poprawili to dopiero od 2005 roku i po tym roczniku problem nie występuje.

      2. A i są wyjątki od reguły. , Bitboy_ 9/02/18 17:35
        Znasz taki model Forda jak Cougar? Nie był nigdy sprzedawany w Polsce.
        A charakteryzuje się tym, że był cynkowany.
        Mój mam od 2008 roku, a wyprodukowali go w 1999. Kiedy go kupiłem - nie miał rdzy. Kiedy nim jeździłem - nie maił rdzy. Teraz stoi u rodziców na placu od 3 lat, i zgadnij co - nie ma rdzy :)

        9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
        Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
        ,FraDesION660P

        1. ostatnio na tvn turbo , Hitman 9/02/18 17:41
          w programie " Zawodowi handlarze" dziewczyna oddała do komisu takie cudo " bez progów" .. ot i cały ocynk szlag trafił..

          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
          jest niemożliwe. W praktyce robi to
          każdy z nas.

          1. Moze byl to jeden z tych , Bitboy_ 9/02/18 18:11
            Ulepow spawanych przez naszych rodzimych Mietkow.
            Znam takie przypadki. Wtedy zaden ocynk nie pomoze. Niestety z uwagi na to, ze jest to zadki model w PL, nasi spece mechanicy kupowali rozbitki z Europy, naprawiali, i sprzedawali jako bezwypadkowe. Ale ruda chetnie zjada takie spawane ulepy, i wtedy wychodzi historia.

            9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
            Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
            ,FraDesION660P

            1. wykluczyć nie mogę , Hitman 9/02/18 18:20
              tu na szybkiego też coś znalazłem ( kolejny ulep, który miał z tym problem? - nie wiem) :
              https://www.otomoto.pl/...kora-xeony-ID6zkkbA.html
              Więc trudno stwierdzić - niby coś miało mieć ocynk, a wyszło jak zwykle..

              Teoretycznie okłamywanie samego siebie
              jest niemożliwe. W praktyce robi to
              każdy z nas.

        2. tak zgadzam się, są wyjątki od reguły , Zbyszek.J 9/02/18 17:43
          Sam mam 20 letnią Mazdę, u poprzedniego właściciela od 2008 roku pod chmurką, u mnie pod chmurką. I nie chce jej brać. Owszem ma purchla na jednym nadkolu wielkości dwóch pięciozłotówek, i ruda siedzi też trochę na dole od środkowej strony jednych drzwii - ale mam zdjęcia sprzed zakupu, kilka lat minęło, i jakoś się specjalnie jedno i drugie nie powiększa. W focusie, mondeo, astrze pewnie już by dawno dziury w tych miejscach wyleciały.

          1. zgadzam się, są wyjatki , masza 15/02/18 11:46
            ja mam akurat Asterke G z 1999r. i także zero rdzy gdziekolwiek. Odpukać :)
            Też jestem w szoku :)
            Miałem wcześniej Forda z 2001r. i niestety....rdza rdze rdzą poganiałą.

            Pozdrowionka !!!

      3. Renault Clio - 11 letnie - też zero rdzy , DrLamok 9/02/18 20:40
        tylne nadkole wgięte i zarysowane do blachy (farba odpadła dokładnie 4.5 roku temu), na masce niezliczona ilość mikro odprysków od kamieni... nic nie robione.. ani milimetra rdzy...

        karoseria pancerna.. tylko reszta odmawiała posłuszeństwa więc poszedł do ludzi.

        1. Odwrotnie jak Punto , NimnuL-Redakcja 9/02/18 21:28
          '99.
          Auto zrzuca masę jak Chodakowska w trakcie biegunki.
          A reszta działa ;)

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

      4. nie jedyne produkowane w JA , wrrr 9/02/18 22:19
        fakt, prawdziwe made in Japan to rzadkosc, ale np. chociazby takie Suzuki trzaska aktualnego Swifta i Ignisa u siebie i plyna statkami... konkretniejszy sztorm i zdarza sie malowanko-fuszerka u dilera o ktorym nigdy sie nie dowiesz bo by musial dac rabat, a potem ruda wychodzi i wszyscy psiocza jakie to zabezpieczenia slabe ;)

        1. fakt , Zbyszek.J 9/02/18 23:02
          Suzuki jeszcze częściowo. Bo Toyota i Honda sprzedawane w UE to już dawno nie wyjeżdża z JA, tylko z Chin, UK, Hiszpanii czy Rosji. A Nissan to Francja.

          1. zapomniales , elliot_pl 10/02/18 00:56
            o Turcji :)

            momtoronomyotypaldollyochagi...

        2. Mam koreańskiego hyundaia , Chrisu 9/02/18 23:07
          i do tego znam drugiego ;). W pierwszymi na blasze zero rdzy, za to rama mogła by być lepiej zakonserwowana, drugi - niewielkie ognisko na jednym nadkolu.
          23 letnie renault safrane - niewielkie ognisko na nadkolu - widoczne już 10 lat temu - postępuje ok 0,5 cm/rok (na długość) i przez ten cały czas ok 2 mm w górę...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  2. w obecnej generacji , Zbyszek.J 9/02/18 17:06
    w obecnej generacji od 2013 roku, dostępne są silniki benzynowe i diesel w technologii Skyactive
    - benzyny mają stopień sprężania podniesiony z 10:1 do 14:1 - dzięki czemu lepiej ciągną od dołu, mają większy moment obrotowy i spalają mniej (2.0 165km średnio 6,5 l / 100)
    - diesle maja obniżony stopień sprężania z 18:1 do 14:1 - dzięki czemu kręcą się wyżej i nie ucina im mocy zaraz po przekroczeniu 3000 obrotów - odcięcie mają dopiero przy 5700 rpm.
    - wszystkie silniki mają maksymalnie ograniczone tarcie wewnętrzne i inne opory mechaniczne.
    - dodatkowo mają superkondensator który jest ładowany odzyskiwaną energią kinetyczną i zasila elektronikę auta - marginalne obciążenie silników przez alternator
    - jednakowy stopień sprężania w benzynie i dieslu pozwolił sporo ujednolicić w budowie obu silników - np. rozruszniki, akumulatory tej samej mocy.

    SkyactiveX to kolejny etap - benzyna ze stopniem sprężania 18:1. Benzynowa 2 Litrówka wolnossąca ma mieć 190 km i około 250-260 nm

    1. ale tam bedzie , Kosiarz 10/02/18 01:11
      kompresor. turbina albo supercharger... - stawiam na to drugie.

      Ale urwal...

      1. kompresor , Zbyszek.J 10/02/18 01:13
        żeby wtłoczyć do cylindrów więcej powietrza potrzebnego do zrobienia mieszanki przy stopniu sprężania 18:1

  3. tu o silnikach na przyszły rok , Hitman 9/02/18 17:38
    http://moto.pl/...cja-w-silnikach-spalinowych.html
    a ile ja się naczytałem, że już się nie da więcej wyciągnąć i obecna sprawność to max maxów .. ;))

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

  4. Yep , NimnuL-Redakcja 9/02/18 19:12
    https://youtu.be/9KhzMGbQXmY

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. dobry jest ten typek , Kosiarz 10/02/18 00:31
      wodki mu polac. (chociaz czasem robi male bledy to i tak jest orlem)

      Ale urwal...

  5. marketingowy belkot ( a i tak sporo ludzie to kupi:))))) ) , speed 10/02/18 05:00
    Fizyka jest dla wszystkich jednakowa dokladnie termodynamika, czy to Mazda czy Swiety Mikolaj.

    Tak nowy Skayactiv X bedzie mial klasyczny supercharger o czym dokladnie pisze sama Mazda. Nastepnie pisze ze tylko w szczegolnych warunkach bedzie to dzialolo jaka samozaplon, reszta ( jazda w miesci czy po autostradzie 140-160) bedzie dzialolo jak zwykly silnik w cyklu Otta lub w cyklu Atkinsona.
    Duzo mowia ze bedzie mniej Co2 ale nawet sie nie zajakneli na temat tlenkow azotu ( zero odpowiedzi). To wszystko znajdziecie bezposrednio od Mazdy bez posrednikow .

    Teraz troche fizyki : zwiekszajac stopien sprezania z 10 do 15 osiagamy teoretycznie powtarzam teoretycznie wzrost sprawnosci o ledwo 9% :)))
    a tu pisza ze zuzycie paliwa zmiejszy sie o okolo 30% :))) kaktus mi wyrosnie nie tylko na dloni:)) jak osiagna 5%.
    Tak mamy juz nowe mazdy 3 z silnikiem Skayactiv G i co ?? ano pala tyle ile poprzednicy :))))))))
    Skayactiv to nic innego jak silnik pracujacy w cyklu adkinsona a stosuje sie to juz okolo 20 lat .
    Co do takiego zachwytu o 1:14 to Ferrari 458 juz dawno mialo taki stopien sprezania :)))))).
    Z benzyny juz nic konkretnego nie zrobimy w umiarkowanych kosztach , ciekawy jestem ilu zaplaci te spore pieniadze za ten wynalazek.
    Silniki mazdy pracujace w cyklu Millera tez padly na pyska bo teoria w zyciu wyszla inaczej zamiast palic mniej to palily jak smoki a dlaczego ? bo zycie to nie labolatorium o czym zapomnieli.

    Czemy taniej i lepiej to zostaje gaz i alkohol Zreszta juz prawie caly przemysl motoryzacyjny A.P przystosowany jest do spirytusu.

    1. Engineering Explained , NimnuL-Redakcja 10/02/18 09:15
      link podany przeze mnie wyżej dosadnie to o czym piszesz opisuje.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

    2. 30% , wrrr 10/02/18 12:35
      moze planuja zjechac z masa i tak troche polaczyli z faktem 'rewolucji' w silniku... wspolczesne doladowane (i nie tylko) bezyny pala ponizej 4/100 na trasie i czesto kluczem jest tutaj redukcja masy a nie technologia (choc sie chwala ze dzieki XXX patentom silnikowym pali mniej, bo wstyd powiedziec ze klepia ciagle to samo w innym sreberku;)

      1. 4/100? , NimnuL-Redakcja 10/02/18 15:39
        w trasie ... czyli 80km/h? Bo chyba nie 120 czy 140?
        Ewentualnie przytocz model i silnik. I rzeczywiste spalanie, a nie brednie z komputera.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. no tak , wrrr 10/02/18 17:13
          jesli w gre wchodzi autostrada czy inna obwodnica to juz palimy wiecej (w dizlu tez)...

          ale zwykla dobrze rozplanowana trasa, gdzie jedziemy bez pospiechu i niepotrzebnych hamowan czyli w miare przepisowo (do stowki), w lekkim aucie, to byle wspolczesny bezposredni wtrysk (tzw. karton mleka) robi ta 4/100 :)

          przyklady ktore znam? z uturbionych i bezposrednich: fabia kombi 1.2 i baleno 1.0, a z wolnych ssakow da sie tak jechac np. 1.2dualjetem w swifcie... obstawiam ze auta lepszej klasy zachowuja sie podobnie a nawet lepiej ze wzgl. na brak oszczednosci w tech-rozwiazaniach

          masa jednak swoje robi, bo w tym ostatnim, w miescie, na regularnych krotkich dystansach (7-8km max), raczej bez korkow (jedynie troche swiatel) wykrecam komputerowe 5/100, czasem z malym hakiem (oprocz zimy, wtedy +1/1.5, przynajmniej podczas tegorocznych mrozow i zamieci), ktore jako tako pokrywa sie z paragonami - wyglada na to ze sa jeszcze firmy ktore nie kantuja w temacie spalania/osiagow

          i jest to normalna jazda, zaden emeryt, ba, mozna takie spalanie utrzymac nawet od czasu do czasu przegazowywujac ze 3 biegi pod czerwone gdy bolid zagrzany i znajdzie sie chetny pod swiatlami na odrobine zabawy ;)

      2. 4/100 , Zbyszek.J 10/02/18 15:46
        może w 1.0 EcoBost z 3 cylindrami przy oszczednej jeździe. Nawet 1.4 TSI 122km pali po 6-7 przy jeździe bez szaleństw i w trasie 110 max 120. A jak się go dobrze ciśnie to i w okolicy 9

        1. Bo z VW to jest tak: , Kosiarz 11/02/18 20:54
          https://evobsession.com/...usk-Air-Filter-Meme.jpg

          Ale urwal...

    3. no wlasnie, wyjdzie w praktyce jak sie zmierzy rzeczywiste spalanie , piszczyk 10/02/18 20:27
      Cudów nie ma, jesli mamy okreslone auto (masa, opor aerodynamiczny, opory toczenia) korzystajace z paliwa o okreslonej kalorycznosci (benzyna 95), to zeby mniej palilo - trzeba zwiekszyc sprawnosc zamiany energii cieplnej ze spalenia tegoz paliwa na prace mechaniczna napedzajaca kola tego auta (w duzym uproszczeniu). Tą zamianą zajmuje się silnik - ale nawet nowoczesne jednostki robia to ze sprawnoscia rzedu trzydziestu kilku procent. Czyli tylko trzydziesci kilka procent energii z kazdej dawki paliwa jest zamieniane na parce mechaniczna, a reszta gdzie?? Ano idzie w p...u :) czyli jest tracona w postaci ciepla w ukladzie chlodzenia i przez wszystkie nagrzewajace sie pod maską podzespoly. Isuzu juz w latach 80-tych pokazalo, ze ograniczajac te straty mozna w spaktakularny poprawic sprawnosc silnika do grubo ponad 60% poprzez uzycie materialow ograniczajacych dysypację ciepla i zmniejszajacych tarcie. Oczywiscie to wszystko "sie nie oplaca" dzieki lobby wydobywcow i producentow paliw, ktorzy zrobili z pewnoscia wszystko, co bylo trzeba, aby te wynalazki nie weszly do uzycia. A lobby paliwowe to najsilniejsze/najbogatsze lobby na tej planecie . . .
      Także "nihil novi", juz od dawna wiadomo, co i jak zrobic. Takze smiac mi sie chce na te "innowacje" . . .

      takie tam klamoty . . .

      1. Sprawność silnika to jedno , NimnuL-Redakcja 10/02/18 21:05
        ale w układzie jest sporo stałych znacząco wpływających na ilość energii potrzebnej do wprawienia auta w ruch: masa, opory toczenia i aerodynamika. Inwestycje w r&d oraz kosztowne rozwiązania, żeby zyskać kilka czy niech będzie nawet 20% które przełożą się na ile? Kilka? kilkanaście% różnicy w spalaniu? (czyli ile w litrach? 0.5 na 100?). Speed ma rację, klient zapłaci krocie za 1zl/100km w oszczędności?

        A nowoczesne silniki mają ~40% sprawności (hybrydy ciut więcej).

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. Jeszcze troche faktow , speed 11/02/18 00:24
          Jak ludzie zrozumieja ze:

          Teoretyczna (powtarzam teoretyczna ) sprawnosc obiegu Otto przy stopniu sprezania 1:10 to 60.2%

          Jak myslicie ktory obieg teoretyczny jest sprawniejszy ? z tych trzech : Otto, Diesel i Atkinson, ( 99,9999% ludzi nie wie)

          Teoretyczna sprawnosc dla obiegu Diesel przy stopniu sprezania 1:10 to 53.7%
          zdziwieni?

          po podniesieniu stopnia sprezania do 1:20 obieg Diesel ma sprawnosc teoretyczna 64.7%
          a Obieg Atkinsona ile bedzie mial? no wlasnie najwiecej.
          Ludziska podniecaja sie jakimis wartosciami a watpie aby je rozumieli ale fajnie wyglada 57% sprawnosci czy 65 czy jeszcze wiecej . Fajnie ze pracuja aby wyciagnac max co sie da z tym za ile? i to wlasnie to 'za ile' decuduje co jest na rynku a nie to co jest na papierze.

        2. Nimnul, wpadasz w typową pułapkę myślową , piszczyk 11/02/18 00:44
          zwiekszenie sprawnosci z 40 do 60% to nie jest zwiększenie o 20%, tylko o połowę! A jak sam napisales, pozostale "stałe" pozostają na tym samym poziomie (wsadzamy nowy silnik do takiego samego auta o takich samych oporach toczenia, aerodynamice, etc.) wiec zastanow sie, czy rzeczywiscie spalanie spadnie tylko o kilka %??
          Wedlug ostatnich materialow, do jakich przez przypadek kiedys dotarlem szukajac zastosowan ceramiki w silnikach spalinowych, w ceramicznym dieslu osiagnieto sprawnosc na poziomie 68%:
          http://xa.yimg.com/...e/06_07+Adiabatic+Engine.pdf
          Już prototypy zbudowane w latach 80-tych miały na tyle wyższą sprawnosc (czyli mniejsze straty ciepla), ze nie wymagaly zadnego dodatkowego chlodzenia - zadnych chlodnic, wentylatorow, itp. Daje do myslenia, prawda?
          A hybrydy ledwo dociągają do 40%:
          https://gas2.org/...chieves-40-thermal-efficiency/
          i zobacz, o ile nizsze zuzycie paliwa osiagaja w porownaniu do zwyklych benzynowek?? Toyota cieszy sie z podniesienia sprawnosci termodynamicznej o 1,5% i twierdzi, ze przelozy sie to znaczaco na spalanie (gdzies czytalem, ze z 55MPG na 60MPG). Pomyśl, jak zatrzesloby swiatowym rynkiem (zwlaszcza paliwowym) wprowadzenie silnika o sprawnosci 60%, ktory dawalby np. 100MPG?? Szefowie i akcjonariusze koncernow paliwowych, arabscy szejkowie, ruscy oligarchowie - chyba by wyszli z siebie . . . I tu jest pies pogrzebany, a nie w problemach z technologią . . .

          takie tam klamoty . . .

          1. Wlasnie sam wpadles. , speed 11/02/18 02:00
            Silnik ceramiczny ten o ktorym podales link ma sprawnosc 52% ( wogole zrozumiales oczym tam pisza?)
            Do tego to jedno cylindrowy silnik doswadczalny ktory kosztowal gigantyczne pieniadze nie wspomne o reszcie osprzetu ktory pomogl odzyskac sumarycznie 68% energi zawartej w paliwie .
            Jeszcze raz powiem fizyki nie przeskoczysz .

            Co do tych 1,5% co to Toyota podala to jaki problem policzyc ile to bedzie ?
            Ja nie mam i wlasnie policzylem :
            1. gestosc powietrza 1.2
            2. powierzchnia czolowa auta 2.6
            3. wspolczynnik oporu powietrza 0.29
            4. wartosc energetyczna benzyny 32MJL

            Sprawnosc 40% i 41,5% i co wyszlo ??
            Na przejechanie 100km w warunkach idealnych ze stala predkoscia 100km/h
            samochod ze sprawnoscia 40% potrzebuje 2,7271l na 100km

            samochod ze sprawnoscia 41,5% potrzebuje 2,6285l na 100km
            Ludzie zrozumcie w koncu ze fizyki sie nie da przeskoczyc i przestancie pieprzyc glupoty co to nie zrobili a koncerny nie pozwolily . Nie macie bladego pojecia o termodynamice to zapytajcie modrych a nie wypisujcie banialuki.

            1. speed, to jak masz juz to na tapecie :) , piszczyk 11/02/18 03:39
              to policz zuzycie dla silnika o sprawnosci tych 52% (czy z samym "turbo compound system", juz bez tego systemu konwersji CNG i CO2, ktory podbija do 68%). Mnie wyszlo 1,95 litra. A typowa benzynówka o sprawnosci 30% to okolo 3,4 litra. I o to mi chodzilo odpisujac Nimnulowi, ze to nie bedzie kilka procent oszczednosci zuzycia, tylko sporo wiecej.
              A co do samego silnika, to owszem jest to eksperymentalna jednostka, ale zrobili tez normalne rzedowe silniki oraz 4-cyllindrowe boksery i dosc ostro je testowali:
              https://books.google.pl/...epage&q&f=false - rozdział 12.3, strony 276-277. To bylo 36 lat temu, wtedy dosc nowatorskie i drogie, ale dzisiaj - bez przesady, zadne gigantyczne pieniadze, spiekanie azotkow i weglikow to juz zadne "rocket science", jakosc i wytrzymalosc (w sensie "toughness") spiekanej ceramiki tez jest bez porownania lepsza. Jest to do zrobienia, i nie bedzie kosztowac milionow.

              PS. Jeszcze na koniec Cie podszczypne: pokaz te dwa wzory, z ktorych liczyles te teoretyczne maksymalne sprawnosci obiegow Otto i Diesel'a. Ciekaw jestem, czy rzeczywiscie jestes znacznie lepszy z termy niz ja :)

              takie tam klamoty . . .

              1. dla takich samych zalozen (silnik benzynowy) , speed 11/02/18 04:08
                przy sprawnosci 30% ----3,6361l/100km
                przy sprawnosci 52% ==== 2,0977l/100km

                Tak 22% roznicy to bardzo duza roznica i bym chcial aby tak bylo ale nasza technologia i jakosc paliwa na to nie pozwala ( chociaz silnik zasilany cieklym gazem ,oczywiscie skonstruowany pod to osiaga sprawnosc wlasnie dochodzaca do 52% i na takie rozwiazanie czekam . Cala ceramika i fantastyczne wynalazki sa za drogie .
                Problem jezeli chodzi o gaz i alkohol to praca i zaplon w niskich temperaturach i dlatego nie mamy za duzo takich samochodow.
                Diesel praktycznie doszedl do swoich mozliwosci i walka o 2-3% jest zbyt kosztowna .
                Kazdy chce aby bylo taniej i lepiej ale sam widzisz jak jest.

                To zuzycie ktore wyliczalem to jest zuzycie paliwa na pokonanie tylko oporow powietrza , opory toczenia opon jak na dzisiaj sa w granicach od 6kg/tone do 15kg/ tone ,mozna przyjac ze samochod z dobrymi oponami potrzebuje od 0.8l do okolo 2l dodatkowo na pokonanie 100km

  6. Ja tam się z Mazdy wyleczyłem. , DeK 10/02/18 13:49
    Samochody ładne i może i sens ma zakup gdy ktoś kupuje nowe i opycha po 3 latach mając gdzieś temat rdzy, natomiast z rdzą jest tak, że jak już widać to tragedia jest tam gdzie nie widać.
    Jak szukałem samochodu dla siebie to w każdym egzemplarzu Mazdy były odgięte nadkola. W każdym znajdowałem już oznaki korozji, które dawały podstawy sądzić, że w profilach i w miejscach nie widocznych jest znacznie gorzej.

    Finalnie kupiłem Hondę w której z tą korozją jest mniejszy problem aczkolwiek istnieje. Jednakże nie wywala korozji na elementach nadwozia tak jak ma to miejsce u Mazdy.
    Wśród znajomych mam 3 Mazdziarzy, jak się czasami zgadamy to słucham jak wymieniają się doświadczeniami w walce z korozją i nowymi odkryciami ognisk a samochody mają stosunkowo nowe jak na warunki krajowe.

    Więc to zaklinanie, ze Mazda nie ma problemów z korozją to jakaś bzdura wystarczy też wejść na fora pasjonatów Mazdy gdzie głównymi wątkami jest właśnie zagadnienie walki z korozją.

    1. Mazdy są ładne , ligand17 10/02/18 14:05
      jedynie z zewnątrz. W środku już jest bardzo średnio. A jak się popatrzy na metkę to człowiek dochodzi do wniosku, że można kupić dużo lepszy samochód.

      1. Jak się usiądzie w środku , NimnuL-Redakcja 10/02/18 15:35
        nowego (czytaj. >='17) to się zmienia zdanie. Ale faktycznie cenią się srogo, biorąc pod uwagę konkurencyjne modele, choć jeździ się tym bardzo przyjemnie (2 i 6).
        Mimo wszystko raczej Mazdy nie kupię.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. cenia sie srogi ? , bajbusek 10/02/18 15:51
          LOL...
          za wypasiona wersje 6 bez automatu trzeba dac ponizej 130K - tyle kosztuje podobnie wyposazony seat leon czyli compact (mazda 6 jest w segmencie D nie C)

          Otoz mazdy sa swietnie wycenione ale te w maks. konfiguracji...

          W 2016 roku o wlos nie kupile mazdy 6 po lifcie (ta z ekranem wystajacym nad pulpit) ... za wersje 2l benzyna sky-passion i-eloop (to slynne gowno zamiast aku) z brazowa skora chcieli 120k przy platnosci gotowka ...

          Kolega kupil w zeszlym roku taki konfig i pali mu 6 litrow w trasie - wierze bo to auto wazy niecale 1400 kilo (kompakty tyle waza) i ma ponad 4.8 metra dlugosci !

          Jezdzilem tym modelem i poza gownianym automatem auto jest super ... w przyszlym roku pojawi sie z turbo i wtedy pomysle nad wymiana Cupry

          1. w sumie zgoda, , havranek 10/02/18 15:58
            ale w porównaniu z Cuprą to byś miał wrażenie, że zapomnieli tam silnika zamontować. Pojeździłem trochę 6 z 2 litrową benzyną - 165KM chyba i IMO katastrofa. Ledwo to jedziecie jak na moje wymagania.

            1. Jakbyś wsiadł do , Bitboy_ 10/02/18 19:49
              Supry (Toyota) a nie do Cupry, to dopiero byś miał wrażenia :D

              9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
              Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
              ,FraDesION660P

              1. mowisz o aucie , bajbusek 10/02/18 20:24
                z okolic 2000 roku z wnetrzem z ruskiej koparki i silnikiem r6 turbo 3 litry z fabrycznymi 280 KM w cenie 3 hot hatchy w tamtych czasach ?

                No swietne porownanie ... moze z lexusem lc50h porownaj ;) ?

                Nie ten prog cenowy ...

                1. Tak , Bitboy_ 12/02/18 18:39
                  Ten samochód to legenda, i gdybym miał dużo pieniędzy do wydania na pierdoły, stałby u mnie w garażu :)
                  I co z tego że stare, co z tego że toporne, i tak kupiłbym to zamiast jakiegoś współczesnego szajsu. Teraz nie robią fajnych samochodów, wszystko masówka, i te bieda silniki typu 1.4 w benzynie gdzie na klapie z tyłu dumnie błyszczy znaczek "sport". Sport my ass.. 1.4 litra sport xD
                  Kierowcy dzielą się na tych co kupują właśnie takie bieda-wozy, i chcą tylko dostać się z miejsca A do miejsca B, a ich wiedza o silniku kończy się na tym gdzie się wlewa paliwo, gdzie olej, gdzie spryskiwacze. No może jeszcze jak żarówkę wymienić.
                  Ja jestem z tych, co lubią się ubrudzić. Lubią sobie wymienić układ wydechowy na custom'a, zmienić filtr powietrza na sportowy, zmienić mapy zapłonu. To jest takie minimum kosmetyczne, nie mówiąc o poważniejszych modach jak wymiana wałków rozrządu, korbowodów.. długo by pisać :)
                  Nie mógłbym kupić samochodu i po prostu nim jeździć.

                  9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                  Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                  ,FraDesION660P

                  1. brzmisz , bajbusek 12/02/18 21:52
                    jak entuzjasta opla calibry :}

                    siedziales kiedys w tej toyocie ? Daj spokoj ... dla mnie to nawet klasyk nie jest. Podkręcają to na 1000KM tylko potem jezdzic sie tym nie daje.

                    Zobacz lepiej to auto:

                    https://autokult.pl/...-roku-i-hybrydowy-naped-4x4

                    Wyglada jest lexus ... i ma kosztować ludzkie pieniadze :)

                  2. twierdzisz , elliot_pl 13/02/18 13:51
                    ze nicco ma 1.4 lub ponizej nie jest sport? To pewnie bys sie srogo zdziwilgdyby cie w tej suprze objechal czyms z motorem 1.3 :)

                    momtoronomyotypaldollyochagi...

          2. Wypasiona Mazda , NimnuL-Redakcja 10/02/18 16:01
            =/= wypasiona konkurencja.

            Kolega kupił 6 kombi 2.5l w automacie chyba ze wszystkim, włącznie z Webasto na SMS a klapa z tyłu manualna. Nawet w sedanie drugiego mojego kumpla jest manualna, a w moim o połowę tańszym jest na siłownikach w standardzie.
            Infotainment w Maździe jest jak z roku 2010.

            Ale jeździ fajnie ...

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. największa wada , havranek 10/02/18 16:18
              japończyków to poziomy wyposażenia i brak jakiejkolwiek modyfikacji tychże. Innymi słowy w takiej Mazdzie tylko najwyższy poziom jest akceptowalny i chcąc mieć np. 19 calowe koła trzeba wziąć wszystko inne. Dla mnie głupota, bo nawet zwykła skoda octavia umożliwia dobranie lepszego wyposażenia do najtańszego silnika.

              1. Bo może myślą praktycznie , biEski 10/02/18 17:07
                Pewno tylko w Polsce wiara kupuje 19" koła w najsłabszym silniku.

              2. dlatego nie kupiłem , bajbusek 10/02/18 19:43
                2 litry wolno ssące w tym aucie to za mało.

                Poczekam na model 2019, jak z fabryki będzie miała około 300 koni z 2 litrów (jest jeszcze 2,5l silnik ale nie polecany) to czemu nie ?

                1. a czemu niby 2.5 nie polecany? , biEski 10/02/18 19:52
                  albo gdzie jakies sensowne argumenty zostały przedstawione.

                  Bo diesel Mazdy również nie polecany a jednak jak się jest swiadomym uzytkownikiem to można przejchac wiele kilometrów

            2. co do infotainment zgoda :) , bajbusek 10/02/18 19:42
              słabe jest ...

              Co do siłowników - to jest najbardziej syfiasty dodatek do auta jaki można mieć ... obejrzyj sobie ostatnie GT ;)

              Wyposażenie jest kompletne jak na auto z 2012 roku ... pamiętaj, że kolejne face lifty to tylko wygląd ... z wyposażenia nic nie doszło.

              Mnie dodatkowo nie podoba się pseudo HUD - ta plastikowa szybka jest trochę smutna ale można ją wyłączyć ...

              1. widziałem GT, nie mam takich psów :) , NimnuL-Redakcja 10/02/18 20:16
                mi się wiele razy automatycznie podnoszona klapa przydała, chociaż opuszczanie uważam za zbędne.

                "Wyposażenie jest kompletne jak na auto z 2012 roku " no, zgoda, ale mamy 2018 :) I oceniam je przez pryzmat aut z rocznika bieżącego lub poprzedniego (z takimi miałem styczność).

                I zgoda, HUD w wydaniu Mazdy (a'la aliexpress) to lipa na resorach. Ale HUD na szybie (np. BMW) jest już fajowy.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

  7. Pozwolę sobie , ligand17 10/02/18 21:02
    się z Tobą nie zgodzić.
    Wyposażenie i ergonomia są co najwyżej poprawne. A jak porównasz do konkurencji to okazuje się, że jest po prostu biednie i topornie.
    Porównaj sobie wnętrze 6 do Passata. Albo do BMW 3 - wersja podstawowa jest w tej samej cenie. Sorry, ale ja po stokroć wolę BMW.

    1. Dobry zart :) , biEski 10/02/18 21:06
      BMW powiadasz: https://www.youtube.com/watch?v=rtu5X2xDOyw

      Pelno takich filmikow.

      BTW. Wrzuć jakieś porównanie bardzo mnie ciekawi czym tak BWM jest lepsze

    2. wnętrze passeratti , bajbusek 10/02/18 21:19
      nie jest lepsze od mazdy 6 ... wyposażenie to inna bajka.
      Co do BMW3 to odleciałeś z ceną :) - 2 litrowe BMW3 z podobnym wyposażeniem do mazdy to około 170K

    3. wiesz co , Zbyszek.J 10/02/18 21:54
      https://preview.netcarshow.com/...2016-1600-25.jpg
      https://s1.cdn.autoevolution.com/...gon-5388_2.jpg
      http://www.forcegt.com/...edan-atenza-interior.jpg

      http://images.caricos.com/...rack_12_1920x1080.jpg
      http://img4.autodeclics.com/...n-passat-r-line.jpg
      https://preview.netcarshow.com/...2016-1600-25.jpg

      Jak dla mnie to zdecydowanie bardziej toporne jest wnętrze passata. Prosimy jeszcze pięć dodatkowych chromowanych paseczków w jednej linii wzdłuż całej deski.

      Dla porównania BMW 4 Gran Cupe, już jakoś mniej topornie i nie tak nudno jak w passacie
      http://cdn.pinthiscars.com/...rior-wallpaper-8.jpg

      1. to się określ , Zbyszek.J 10/02/18 22:47
        czy porównujemy BMW czy VW. Bo VW mam nówki służbowe w firmie i wnętrza mają fatalne, trzeszczące, byle jakie plastiki. Do tego kształty toporne jakby siekierą ciosane.

    4. Zbiorczo , ligand17 10/02/18 22:37
      możecie sobie wrzucać linków, ile chcecie. Ale akurat mam porównanie z pierwszej ręki, bo użytkuję BMW 3 E90, a żona F30 - więc wiem, co piszę.

      1. no ale daj porównanie chociaz , biEski 10/02/18 23:02
        co jest takiego biednego w tej Mazdzie i czego jej brakuje w stosunku do BMW.
        Bo rzucasz hasła bez argumentów.

      2. Twoje argumenty są nieważne , NimnuL-Redakcja 10/02/18 23:06
        bez zdjęcia żony w samochodzie ;)

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

      3. E90 ło jezu , bajbusek 11/02/18 13:31
        no rzeczywiście tam są plastiki jakości z nowego punto :)

        F30 ujdzie ... trochę dziadkowe te wnętrze, na pewno mniej nowoczesne od tej mazdy ...

        1. Plastiki są , ligand17 11/02/18 14:54
          i oczywiście trzeszczą. Tak samo, jak w innych samochodach. Ale tam, gdzie jako kierowca sięgam ręką w trakcie jazdy, tam materiały są lepsze: albo jet to skóra albo miękkie plastiki. Ergonomia jest pierwszorzędna - żadnych idiotycznych ekranów dotykowych, wszystkie pokrętła i przełączniki są tam, gdzie potrzeba, przełącza się je łatwo. iDrive jest do ogarnięcia. Jedynie diodka od czujnika wycieraczek jest umieszczona idiotycznie i chowa się za kierownicą.

          1. ergonomia jest super , bajbusek 11/02/18 18:55
            w kazdym bmw ... ale jakosc plastikow rozna - mieli juz wpadki z piano black i imitacje drewna w poprzedniej generacji 5

            Nawet w takim i8 niektore plastiki sa slabe ... mazda 6 jest wedlug mnie powyzej sredniej

            Kolega wytknal inny problem, ktory pojawil sie przez obnizenie masy - w aucie jest glosno

    5. poza tym gadu gadu , Zbyszek.J 10/02/18 23:51
      a i tak numerem jeden jest
      http://www.rssportscars.com/...la-modelsp85-h2.jpg

      1. Ale w praktyce Model S szału nie robi , NimnuL-Redakcja 11/02/18 07:58
        masy się podniecają startem od zera do setki (szczególnie w USA, gdzie nie ma tego gdzie wykorzystać) i to jest faktycznie obłędne w 5-7 osobowym sedanie (tak samo jak w SUV model x) ale w środku jest bieda na czterech kółkach, jeśli postawić obok spalinowego nawet za połowę ceny sensownie wyposażonej Tesli to model s oraz x wyglądają jak niekompletne i niewykończone (mówimy tu o >$100k). A jakby postawić obok bezpośrednią konkurencję cenową to Mercedes S parkuje obok Modelu S (ceny od $90k. oba modele S Klasa i Model S 100D). Tyle, że Mercedes w podstawie ma 'ciut' więcej niż Tesla...

        Przyznaję, że to jest absolutnie ciekawy samochód pod względem technologicznym oraz tym, że jest to EV o sporym już zasięgu (jak na EV). To jest numer jeden w mediach i na filmikach YT ale nie w rzeczywistości...

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

  8. Mazda 6 jest wyjątkowo głośna , digiter 11/02/18 11:18
    trudno znaleźć podobny samochód za taką kasę który byłby tak głośny jak mazda 6.
    Jesli ktoś chce kupić to radzę najpierw wykonać jazdę próbną przy prędkości powyżej 130km/h. Podobno najnowszy model trochę wyciszyli ale dalej sporo brakuje do aut za taką cenę.

    Jesli ktoś chce kupić używaną mazdę 6 to można ją wyciszyć we własnym zakresie:
    https://www.youtube.com/watch?v=75OIOTlML10

    Albo profesjonalnie:
    http://www.youtube.com/watch?v=makK5d9bdmY

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. Mam 3 2015 , Kosiarz 11/02/18 20:55
      i glosna nie jest ale akurat 6 dawno nie jezdzilem...

      Ale urwal...

      1. stare moze glosne byly , biEski 11/02/18 22:33
        te nowe juz takie glosne nie sa

  9. mam 6 gh już po FL i nie jest cicha , Nezget 11/02/18 23:08
    szumią okna, słychać opony, powyżej 120 robi się zdecydowanie głośniej niż u konkurencji. Upalam ją już 3 rok i jedyną awarią było zepsucie się lewego lusterka ( nie rozkłada się już automatycznie.

    1. Sorry ale akurat opon , Kosiarz 12/02/18 01:58
      to Ty w to nie mieszaj ;) zaloz sobie sliki to nie beda halasowac :D

      Ale urwal...

  10. Co do glosnosci w kabinie ,warto sobie popatrzec na to: , speed 12/02/18 06:26
    http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

    Jak macie mozliwosc to proponuje przejechac sie samochodem ktory przy predkosci 100km/h ma okolo 58 decybeli i przy 140km/h okolo 64 decybele po takim tescie to wszystko bedzie jak dzwon Zygmunta:))))

    1. no proszę , LooKAS 12/02/18 21:17
      w lagunie przy 140km/h jest tak samo głośno jak w S klasie (piszę o dieslu)

      I wanna suck, I wanna lick
      I wanna cry and I wanna spit

    2. Coś nie bardzo te wyniki , ligand17 13/02/18 08:11
      W Maździe MX-5 przy 140km/h jest niby 70dB? Tam jest z 90...

  11. Kosiarz jeśli myślisz że opony nie chałasują , Nezget 13/02/18 21:49
    to zacznij się leczyć!!! Nawet przy zakupie jest to jeden z parametrów podawanych przez producenta.

    1. Opony nie chałasują! , Chrisu 14/02/18 08:20
      123

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  12. Prawda. , Nezget 14/02/18 09:03
    Opony hałasują !

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL