Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 04:15
 » NWN 04:14
 » PiotrexP 04:06
 » Visar 03:00
 » Chavez 02:46
 » yanix 02:26
 » PaKu 02:20
 » metacom 02:18
 » xpx 02:17
 » abes99 01:30
 » luckyluc 01:30
 » Chrisu 01:26
 » Martens 00:57
 » Wolf 00:44
 » CiAsTeK 00:39
 » bmiluch 00:38
 » Zic 00:36
 » rulezDC 00:36

 Dzisiaj przeczytano
 41132 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[To wszystko dla naszego dobra] Unijna dyrektywa nr 2015/758 , Micky 19/03/18 06:44
no to mamy pole do popisu dla polskiej pomysłowości.

  1. Dzięki !!! , Fantomas 19/03/18 08:09
    Za linka lub wyjaśnienie o co chodzi ...

    .... jezeli nie wyłapałes(aś)
    złosliwosci to przeczytaj raz
    jeszcze ...

    1. luzik Fanta , Demo 19/03/18 08:28
      odrobina gimnastyki z rana, 5s googla i wiadomo.

      Inna sprawa, że też nie wiem co autor miał na myśli i co mu w tej dyrektywie tak naprawdę nie pasuje.

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. to jest mistrz postów z dupy wziętych , Seba 19/03/18 12:22
        i jeszcze ideologię do tego dokłada :)

  2. 123 , buddookan 19/03/18 08:48
    http://motoryzacja.interia.pl/...ecall,nId,2557937

  3. Coraz więcej dziadostwa , MayheM 19/03/18 08:59
    zniechęca do kupowania nowych samochodów.

  4. A mi tam się ten pomysł podoba , El Vis 19/03/18 10:25
    W gęsto zaludnionych terenach pewnie to nie wiele zmieni, ale na odludziach to może być jedyna szansa na przeżycie.

    I don't suffer from insanity.
    I actually quite enjoy it.

  5. Ale w czym problem? , Master/Pentium 19/03/18 10:30
    wyjaśnij jak laikowi w czym automatyczny system wzywania pomocy przeszkadza.

    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
    włącz komputer :-)

    1. W obligatoryjności , Micky 19/03/18 12:00
      czyli drogo i drożej.

      1. ale o ile wiem , Demo 19/03/18 12:17
        to system nie dzwoni sam z siebie. Np. po wypadku informuje, że będzie dzwonił i jeśli wszystko gra haltujesz to, a jeśli nie jesteś w stanie...no to chyba lepiej, by zadzwonił?

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

        1. Obligatoryjność posiadania. , Micky 19/03/18 12:26
          A to czy i kiedy będzie powiadamiał zadecyduje producent a nie posiadacz.

      2. Obligatoryjnie... , Dexter 19/03/18 12:27
        ...masz również ABS, poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa itd. To akurat jest zrozumiałe.

        Koszt tekiego e-calla w aucie to nie jest jakaś niebotyczna suma, parędziesiąt Euro pewnie.

        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
        Odpowiedzi oleję.
        THX!

        1. no właśnie - parędziesiąt tu, paredziesiąt tam... , Chrisu 19/03/18 12:29
          gdzie realnie może z 8Euro.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. to pewnie będzie mój problem , Demo 19/03/18 12:31
            za jakieś 15-20 lat, więc na razie się nie przejmuję :)

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

        2. No i mi to przeszkadza... , JE Jacaw 19/03/18 12:35
          ...o ile np. taki ABS można jeszcze uzasadniać tym, że to może mieć wpływ na bezpieczeństwo innych, to reszta wymienionych ma służyć mi i generalnie nie podoba mi się, że ktoś decyduje za mnie co dla mnie jest dobre. A nikt tego za darmo nie da.

          To może zróbmy taki eksperyment myślowy, czy podobało by Ci się, żeby to np. pizzeria w zgodzie z jakąś dyrektywą UE decydowała, czy możesz zamówić u nich pizzę, a jeśli już to jaką, w ramach walki np. z otyłością lub innymi chorobami ?

          A do tego to zmierza... czyli ktoś decyduje za mnie, co jest dla mnie dobre i jeszcze każe mi za to płacić. Pomijam tu jeszcze jeden istotny aspekt, czyli ochrona prywatności, która w ten sposób może być naruszona.

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

          1. ciekawostką jest fakt , Demo 19/03/18 12:38
            że nazywają to krokiem do poprawy bezpieczeństwa. Jak niby? Co najwyżej może poprawić "przeżywalność" powypadkową, ale nijak nie poprawi bezpieczeństwa.

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

          2. No i może właśnie z tą pizzą to nie jest takie głupie? , Dexter 19/03/18 12:46
            Pomijam opcję taką, że zamawia ktoś inny a ja ją zjadam.

            Ale to nie jest takie głupie z tą pizzą...

            Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
            Odpowiedzi oleję.
            THX!

            1. Ciebie to nie przeraża ? , JE Jacaw 19/03/18 14:17
              To może zanim coś kupimy trzeba to skonsultować z jakimś "uber" unijnym komisarzem ?

              I potem będzie tak:
              - Pan nie może kupić tego roweru, bo w Pana wieku można się na nim połamać, a do tego z naszych danych wynika, że może Pan mieć już spowolnione reakcje.
              - To auto też nie dla Pana, bo jest za szybkie w stosunku do Pana czasu reakcji.
              - Niestety wiertarki też nie możemy Panu sprzedać, bo nie przeszedł Pan szkolenia BHP w tym zakresie i nie odpowiednich kwalifikacji potwierdzonych certyfikatem UE.
              - Przykro mi, ale z seksu też musi Pan zrezygnować (założymy dla Pana dobra specjalną blokadę na członka), bo grozi to zawałem.

              Wszystko oczywiście dla Twojego dobra.

              Socjalizm to ustrój, który
              bohatersko walczy z problemami
              nieznanymi w innych ustrojach

              1. Mnie już przeraża poziom , Bitboy_ 19/03/18 19:53
                inwigilacji. Orwellowski scenariusz powoli zaczyna stawać się faktem. Jeszcze 10-15 lat, i będziemy żyć w innym świecie, przynajmniej Ci z nas, którzy teraz mają 30-40 lat. Ci wcześniej jakoś się dostosują, Ci później i tak muszą się dostosować, i to nie pierwszy raz..

                9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                ,FraDesION660P

        3. I uważasz, że to dobrze? , Micky 19/03/18 12:43
          ABS tak naprawdę przydał mi się raz na 15 lat. W większości wypadków przeszkadza.
          Poduszki mam oryginalne.
          Pasy - okey, zapinam z przyzwyczajenia. Czy działają napinacze, nie mam pojęcia.
          Koszt tego e-coś tam teraz to 80 euro jak jest fanaberią, 800 euro jak będzie obowiązkiem. Do tego dojdzie abonament i wyższe ubezpieczenia OC na służby.

          1. Jaki abonament, za co? , Dexter 19/03/18 12:51
            Masz jakieś dane mówiące o jakimkolwiek abonamencie? Czy po prostu tak Ci się wydaje?

            Mówisz, że ABS w większości wypadków przeszkadza? O czym Ty mówisz? Kiedy przeszkadza?

            Masz poduszki - super. A co jakbyś ich nie miał? Wolałbyś nie mieć?

            Te rzeczy są po to aby były w pogotowiu. Rok, pięc, dziesięć nie będą Ci potrzebne i lepiej niech nie będą. Ale w 15 roku wyjdziesz z wypadku bez szwanku, bo ABS skrócił drogę hamowania, ESP pomógł wyprowadzić auto z tarapatów, poduszki i pasy ochroniły przed urazami. Auto do kasacji, ale to tylko trochę metalu, plastiku i szkła.

            Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
            Odpowiedzi oleję.
            THX!

            1. Abonament na utrzymanie infrastruktury teleinformatycznej , Micky 19/03/18 12:56
              Mnie ABS przeszkadza.
              Ponieważ mam oryginalne czyli ... nigdy mi się nie przydały.

              A w pogotowiu to lepiej jest się nie urodzić, ponieważ trzeba umrzeć.

              1. Zapytam może wprost... , Dexter 19/03/18 12:58
                1. Jaki abonament?
                2. W czym Ci ABS przeszkadza?

                Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                Odpowiedzi oleję.
                THX!

                1. Czego nie rozumiesz w słowie: abonament? , Micky 19/03/18 13:00
                  opłata miesięczna na utrzymanie infrastruktury do e-czegoś tam.

                  Wydłuża mi drogę hamowania. Zwłaszcza na czystych polskich drogach.

                  1. 112 , Chrisu 19/03/18 13:09
                    działa bez karty SIM.

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                    1. Żartobliwie , Micky 19/03/18 13:14
                      jak się przewrócisz to scalak w rdzeniu kręgowym sam wybiera 112?

                  2. 112 jest za free , Master/Pentium 19/03/18 13:30
                    przecież to kuźwa nie dzwoni na audiotele.Więc kuźwa JAKI abonament bo nie nadążam.

                    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                    włącz komputer :-)

                  3. Nie rozumiem o JAKIM abonamencie piszesz... , Dexter 19/03/18 13:31
                    Kierowca będzie płacił jakis abonament? Jesteś pewien?

                    Co do ABS - skoro wydłuża Ci on drogę hamowania, to masz kłopot, bo SPRAWNY ABS włącza się w sytuacji awaryjnej.
                    To albo zwyczajnie zapierdalasz i dajesz po heblach, albo masz łyse opony, albo niesprawny ABS, albo jeszcze coś innego. W normalnych warunkach ABS się nie włącza.

                    Ponadto - piszesz, że ABS wydłuża Ci drogę hamowania "zwłaszcza na czystych polskich drogach" - to już kompletna bzdura.

                    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                    Odpowiedzi oleję.
                    THX!

                    1. Zrozumiesz jak zaczniesz płacić , Micky 19/03/18 13:37
                      Na brudnej nawierzchni (piach, sól, błoto) ABS wydłuża drogę hamowania. Ponieważ ABS przeciwdziała blokowaniu się kół, które blokują się na takich nawierzchniach. ABS nie służy do skracania drogi hamowania a umożliwienia ominięcia przeszkody w czasie hamowania awaryjnego.

                      1. nową fizykę piszesz panie , Master/Pentium 19/03/18 13:43
                        na zablokowanych kołach czyli w poślizgu masz mniejsze tarcie czyli dłuższą drogę hamowania. No i zapierdalasz ślizgiem w dość losowym kierunku. Więc faktycznie ABS który temu zapobiega jest zły. ;)
                        No i ABS włącza się przy utracie przyczepności więc albo jeździsz za szybko i ostro hamujesz albo masz łyse opony albo zjebany czujnik ABS'a. Tak czy siak coś jest mocno nie tak.

                        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                        włącz komputer :-)

                        1. Nie przy utracie przyczepności a przy zablokowanych kołach , Micky 19/03/18 13:46
                          naprawdę nie mądruj się jak nie wiesz.

                          1. zablokowane koło to koło które utraciło przyczepność, tzn przestało się obracać , Master/Pentium 19/03/18 13:55
                            komentarze o mędrkowaniu sobie odpuść.
                            Fizyka poślizgu samochodem nie jest jakoś wybitnie skomplikowana, tak samo jak działanie ABS.
                            A dla ciebie cytat z wiki "Działający ABS powoduje wypychanie pedału hamulca w stronę przeciwną do kierunku, w którym wciskany jest nogą kierowcy, jednak pomimo tego nie należy zmniejszać siły nacisku na pedał. Badania kierowców pokazały, że 80% kierujących samochodem wyposażonym w ABS, przestraszonych objawami działania systemu ABS (wypychanie i drżenie pedału hamulca), zmniejsza siłę nacisku nogi na pedał hamulca, co powoduje znaczne wydłużenie drogi hamowania."

                            Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                            obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                            włącz komputer :-)

                            1. bez komentarza , Micky 19/03/18 13:59
                              https://www.motofakty.pl/...ja-nawet-wydluzyc.html

                              1. A ja mam komentarz, nie umiesz czytać i przyznać się do błędu. , Dexter 19/03/18 14:06
                                Przeczytaj to:

                                ABS SKRACA DROGĘ HAMOWANIA.
                                ,,Od lat pokutuje pogląd, że ABS jest może dobry dla niedoświadczonych kierowców, ale ktoś, kto jeździ długo, nie potrzebuje tego rozwiązania. Niepotrzebny zamęt wprowadziły tu publikacje z czasów początków ABS-u, w których twierdzono, że ABS wprawdzie zapewnia kierowalność podczas hamowania, ale wręcz wydłuża drogę potrzebną do zahamowania. Tymczasem sytuacja wygląda zupełnie inaczej. [...]Współczesne, a więc montowane od około 20 lat, systemy ABS są skuteczniejsze niż NAJLEPSZY kierowca. Auto hamujące z takim systemem ZAWSZE będzie zatrzymywało się na krótszym dystansie niż IDENTYCZNY model bez ABS-u, z DOSKONAŁYM kierowcą na pokładzie."
                                Redakcja przeprowadziła test, mający obalić średniowieczny mit wydłużonej drogi hamowania(tudzież braku poprawy tejże). VW Lupo + bardzo doświadczony kierowca, wystarczyło.
                                ,,[...]samochód ze sprawnym systemem ABS ZAWSZE hamował na krótszym dystansie niż z wyłączonym ABS-em"
                                Temuż doświadczonemu kierowcy, wprawdzie udało się zbliżyć(ZBLIŻYĆ, nigdy nie był lepszy) do rezultatów hamowania z ABS podczas jazdy bez niego na mokrej nawierzchni...Po KILKU próbach wyczucia nawierzchni. Kto będzie miał ,,kilka prób'' w czasie sytuacji awaryjnej na drodze?
                                Dodajmy jeszcze, że hamowanie awaryjne z prędkości ok. 100km/h stosując zablokowanie kół w aucie bez ABS - dla przeciętnego kierowcy najlepsza metoda hamowania(,,nieudolne próby hamowania pulsacyjnego tylko zwiększą drogę hamowania")kończy się totalnym zniszczeniem opon.
                                ,,Nasz test dowiódł, że ABS SKRACA drogę hamowania, ale przede wszystkim zapewnia wciąż stałą skuteczność. Tymczasem nawet DOSKONAŁY kierowca raz osiągnie wyniki zbliżone do ABS-u, a innym razem dużo gorszy" - Choć przecież my Polacy wszyscy uważamy się za DOSKONAŁYCH kierowców, co przecież doskonale widać na drodze...(?!)
                                Podsumowanie artykułu: ,,Wszelkie opowieści o wyższości doświadczonego kierowcy nad ABS-em na nawierzchni asfaltowej można potraktować jak historie z siwą brodą. Od lat elektronika wygrywa tu z człowiekiem"

                                DROGA HAMOWANIA BEZ ABS-u sucho/mokro: 52,5m/94,7m vs. DROGA HAMOWANIA Z ABS-em sucho/mokro: 38,5/49,5m

                                Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                                Odpowiedzi oleję.
                                THX!

                                1. A ja mam taki komentarz, że matoł jesteś , Micky 19/03/18 14:14
                                  A tu wypis z instrukcji obsługi samochodu Hyundai:

                                  Ostrzeżenie:
                                  System ABS nie zapobiega wypadkom spowodowanym nieprawidłowymi i niebezpiecznymi manewrami. Mimo, że przy nagłym hamowaniu sterowność jest lepsza, zawsze należy odpowiednio zmniejszyć prędkość jazdy.
                                  Droga hamowania samochodów wyposażonych w ABS może być dłuższa od drogi hamowania pojazdów bez systemu ABS w następujących warunkach drogowych:
                                  - podczas jazdy po nierównych i pokrytych żwirem lub śniegiem drogach
                                  - podczas jazdy z założonymi łańcuchami śniegowymi
                                  - podczas jazdy po drogach, gdzie nawierzchnia jest dziurawa lub drogach o różnych wysokościach nawierzchni.
                                  W powyższych warunkach drogowych należy zmniejszyć prędkość jazdy.

                                  1. MOŻE, słowo klucz... , Dexter 19/03/18 14:19
                                    W dość specyficznych warunkach, przyznasz chyba?

                                    Jak sam napisałeś "W powyższych warunkach drogowych należy zmniejszyć prędkość jazdy" i to jest logiczne, poza chyba tobą, bo widać nie zmniejszasz prędkości do takiej, zeby się ABS nie włączył.

                                    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                                    Odpowiedzi oleję.
                                    THX!

                                    1. Wiesz co to jest ostrożnośc procesowa? , Micky 19/03/18 14:21
                                      Żaden producent nie napisze "na pewno".
                                      Gdzieś Ty się uchował, w jakiej wiosce?

                                      1. Na pewno nie w takiej... , Dexter 19/03/18 14:30
                                        ...co ludzie po dziurach, śniegu i piachu zapieprzają aż im się przy hamowaniu ABS włącza...

                                        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                                        Odpowiedzi oleję.
                                        THX!

                                        1. garść 'polskich dróg' i innych kompilacji z wypadkami , NimnuL-Redakcja 19/03/18 14:40
                                          i wnioski nasuwają się same - stan techniczny aut idzie w parze ze stanem umysłowym kierowców. ABS nic nie da jak opony wyglądają jak prześcieradło z PRLu, a amortyzatory zgubiły olej trzy lata temu.

                                          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                                          siedziałbym przed komputerem przy
                                          świeczkach.

                              2. a coś bardziej wiarygodnego? , Master/Pentium 19/03/18 14:10
                                bo jakoś tylko tobie wydłuża hamowanie we względnie normalnych warunkach.
                                "Jak pokazuje praktyka wyszkolony kierowca może zatrzymać się z prędkości 60 km/h autem wyposażonym w ABS nawet o kilka metrów wcześniej niż ten, który nie przeszedł szkolenia!" A teraz ilu kierowców jest nauczonych jazdy w poślizgu itp. A nie uczysz się tego w kilka wieczorów.
                                Powtórzę się. W normalnych warunkach ABS się poprostu nie włączy, w warunkach awaryjnych będzie skuteczniejszy niż ma mający doświadczenia rajdowego kierowca. Więc gdzie ten problem?
                                Przypomina mi się narzekanie mojego kolegi na pasy bezpieczeństwa.

                                Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                                obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                                włącz komputer :-)

                                1. Chyba trzeba dać spokój... , Dexter 19/03/18 14:14
                                  Chciał wywołać gównoburzę i nie pykło.

                                  Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                                  Odpowiedzi oleję.
                                  THX!

                                  1. +1... , evil 21/03/18 11:15
                                    Micky kierowca bombowca. ;-D

                                    d: || nie kradnij - rząd nie lubi
                                    konkurencji || :P

                          2. ;-) czadzik , NimnuL-Redakcja 19/03/18 14:38
                            podziwiam, że innych dyskutujących z Tobą za cierpliwość.


                            A lód nie jest zimny tylko ma niską temperaturę. Nie mędrkuj! :-)

                            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                            siedziałbym przed komputerem przy
                            świeczkach.

                      2. ponawiam pytanie o abonament. , Master/Pentium 19/03/18 13:46
                        Infrastruktura GSM jest już obecna, GPS też. Ruch w sieci GSM od tego będzie delikatnie rzecz biorąc pomijalny, GPS jest pasywny więc do cholery JAKI abonament?

                        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                        włącz komputer :-)

                      3. Grubo... , Dexter 19/03/18 14:04
                        Co do płacenia abonamentu - ponownie proszę, daj jakiś link cokolwiek, źródło, z którego czerpiesz wiedzę o tym abonamencie.

                        Co do ABSu - człowieku, doedukuj się w kwestii tego systemu, masz coś nie halo, skoro Ci się włącza albo nie umiesz jeździć.

                        Nie brnij.

                        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
                        Odpowiedzi oleję.
                        THX!

                  4. ABS wydłuża ci drogę hamowania? , Master/Pentium 19/03/18 13:31
                    to interesujące, prawdopodobnie masz coś zjebane. Jakoś innym działa poprawnie.

                    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                    włącz komputer :-)

          2. Tez zaluje ze masz ABS. , demonter 19/03/18 15:57
            W koncu tak rzadko sie przydaje...

    2. a po co ci on? , komisarz 19/03/18 14:21
      a jak wezwie pomoc gdy nie potrzebujesz, to myslisz ze kto zaplaci koszta? unia europejska?

      Komisarz Ryba

      1. bez Twojej wiedzy nie wezwie , NimnuL-Redakcja 19/03/18 14:29
        123

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

  6. masz prawo wyboru , Matti 19/03/18 13:07
    zawsze możesz kupić auto np. z 1989r., bez tego systemu, bez poduszek, absu, pasów na tylnych siedzeniach... Dla mnie koszt zakupu sensownej wielkości nowego auta jest tak absurdalnie wysoki, że system za paręset złotych nie robi jakiejkolwiek różnicy...

  7. a to jakas nowosc? , Deus ex machine 19/03/18 14:14
    trabia o tym juz chyba od dwoch lat, a niektore nowe juz to maja. Tak samo jak wentyle z pomiarem cisnienia, ktore "slabi" wymieniacza uwalaja "przypadkowo".

    "Uti non Abuti"

    1. A właśnie jak to jest z tym pomiarem ciśnienia opon , Micky 19/03/18 14:17
      słyszałem, że tolerancja jest delikatnie mówiąc spora.

      1. zależy od systemu: iTPS lub TPS , NimnuL-Redakcja 19/03/18 14:25
        iTPS robi szacunkowe wyliczenia na podstawie prędkości obrotowej kół etc. Nie jest to dokładne, ale jest bezkosztowe (brak czujników) - stosowane, żeby zaspokoić potrzeby przepisów.
        Czujniki fizycznie montowane w felgach faktycznie mierzą ciśnienie i podają je dokładnie (w moim aucie prawie idealnie w punkt z manometrem na stacjach oraz z opóźnieniem kilkunastosekundowym - alarm przy nagłym spadku ciśnienia jest jednak natychmiastowy).

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. No cóż czeka mnie zmiana jeździdła za rok lub dwa , Micky 19/03/18 14:28
          więc załapię się na te "nowinki". Czy tego chcę czy nie.

          1. Też tak myślałem kiedyś myślałem , NimnuL-Redakcja 19/03/18 14:42
            ale mi przeszło :-)
            Jeśli będziesz szukał zadbanego sedana to daj znać :)

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. A fuj :) , Micky 19/03/18 14:44
              tylko nie sedan. Jeżdżę vanem nie przesiądę się na niskopodłogowca.

          2. Załapiesz się , Franz 19/03/18 17:00
            Tylko jak auto było homologowane po 31.3.2018

            Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
            Niedługo nas z ujni europejskiej
            wyrzucą.

      2. w Ford B-Max tolerancja jest sporawa , Master/Pentium 19/03/18 14:36
        bo pomiar pośredni. Ale cudo się kilka razy przydało jak z opony zaczęło schodzić powietrze, przy wolnej jeździe po mieście lamka ostrzegawcza była pierwszym sygnałem że z oponą jest coś nie tak.

        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
        włącz komputer :-)

  8. pamiętam jak nie tak dawno jeszcze , NimnuL-Redakcja 19/03/18 14:22
    Internety wrzały po wprowadzeniu obowiązku jazdy na światłach dziennych (tudzież mijania w starszych autach) oraz montowania LEDowych świateł dziennych w nowych... ktoś jeszcze pamięta?
    Założę się, że w przypadku czujników ciśnienia w oponach, ABSach, pasach bezpieczeństwa czy poduszkach było podobnie ...

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. odniosę się tylko do czujników ciśnienia , Hitman 19/03/18 14:40
      - randomowe powiadomienia o spadku ciśnienia ( oczywiście bezpodstawne)
      - wzrost kosztu zakupu
      - wzrost kosztu wymiany opon - aktywowanie i resetowanie czujników
      - jak złapiesz kapcia to przy systemie tpms bezpośrednim gdy nie masz rezerwy a tylko piankę jesteś koszty czujnika do tyłu zazwyczaj..
      Korzyści pomijalne - upierdliwość znaczna - koszty większe..

      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
      jest niemożliwe. W praktyce robi to
      każdy z nas.

      1. "- wzrost kosztu wymiany opon - aktywowanie i resetowanie czujników" , NimnuL-Redakcja 19/03/18 14:45
        nic podobnego.

        Konieczność programowania czujników dotyczy tylko sytuacji, w której masz dwa komplety kół z dwoma kompletami czujników ORAZ samochód, który zapamiętuje tylko jeden komplet czujników. Ale sporo aut ma pamięć na więcej.
        Natomiast przy zmianie opon i jednym komplecie czujników nie ma problemu - resetujesz czujniki z poziomu komputera pokładowego samodzielnie i jazda.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. "nic podobnego" , Hitman 19/03/18 15:56
          w odniesieniu do niektórych modeli i rocznika - zgoda - taka astra niema dwóch pozycji i ludziska kupują sami programator..

          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
          jest niemożliwe. W praktyce robi to
          każdy z nas.

          1. Pitolisz - czujnik na ABS kosztuja zero. , demonter 19/03/18 16:02
            I w wymianie opon i w programowaniu i w montażu...

            W jakiś starych modelach są prawdziwe sensory (z początku pomysłów na TPMS).

            1. jeden z nas na pewno , Hitman 19/03/18 16:40
              masz wątek: https://astraklub.pl/...amp;t=825279&start=340

              Teoretycznie okłamywanie samego siebie
              jest niemożliwe. W praktyce robi to
              każdy z nas.

      2. jeszcze mi się nie zdażyło widzieć fałszywego komunikatu , Master/Pentium 20/03/18 08:34
        o spadku ciśnienia przy prawidłowym ciśnieniu w oponach.

        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
        włącz komputer :-)

        1. mnie nigdy , Hitman 20/03/18 09:12
          samochód nie zawiódł - co nie znaczy, że się nie psują..
          http://www.auto-swiat.pl/...ienia-w-oponach/xqnemd

          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
          jest niemożliwe. W praktyce robi to
          każdy z nas.

      3. serio? , wrrr 20/03/18 21:02
        wolisz nie wiedziec ze wlasnie lapiesz kapcia i jechac sobie dalej az ci zacznie cos furczec albo opone nagle rozerwie? tudziez jezdzic z niedopompowanym kolem i stopniowo zdzierac opone?

        mi tylko raz zapikala czujka (nie wiem o jakim randomowym dzialaniu piszesz) - macajac kola nie bylem w stanie ocenic ktore jest niedopompowane, dopiero na stacji wyszlo ze jednak nie byl to falszywy alarm...

        ta technologia jest zeby nam pomagac w krytycznej sytuacji a nie naciagac na koszta (elementy bezpieczenstwa sa dlugowieczne - poduszki wg. instrukcji sie zmienia co 10lat, a dzialaja poprawnie i po 20tu - od generowania zysku u mechanikow sa dwumasy i inne cuda)... zreszta, mam sie martwic o czujke za 150zeta za orginala i 30 za zamiennik (reszta kosztow taka sama: zmiana opon, kalibracja? 1-sze slysze) ze sie kiedys zepsuje albo bedzie trzeba wymienic po zestawie naprawczym? moze jeszcze hakowac system lub powkrecac emulatory bo to drogo? opony tez bieznikowane? ;)

        paru producentow daje mniej czulego tpms'a mierzacego obroty kola, zero czujnikow a dyrektywe ue spelnia - czyli mozna tez miec to samo bez dodatkowych kosztow wybierajac odpowiednia marke

        a co do samego E-CALL, podejrzewam ze wiekszosc wspolczesnych systemow audio ma to juz wbudowane (u mnie jest, a to zwykly bosch 2din), tylko nie aktywne (producenci nie dowiedzieli sie o tym przeciez wczoraj), wiec smiem mocno watpic w jakis znaczacy wplyw na cene pojazdu

        1. strach pomyśleć , Hitman 21/03/18 09:34
          że zdecydowana większość samochodów jeżdżących po naszych drogach nie ma tpms i dramatu nie widać a co lepsze w niektórych ( tańszych)montuje się tak upośledzone czujniki, że trzeba jeździć tramwajem by się nimi sugerować i nie stwierdzić objawów wcześniej..
          Mam taką gorącą prośbę przestań patrzeć na problem z perspektywy tylko własnych doświadczeń a przynajmniej przeczytaj wątek np opla, który wkleiłem wcześniej.. albo to
          http://blog.bestdrive.pl/...-zresetowac-uklad-tpms
          Co do przebitej opony mnie nie musisz wierzyć ale przeczytaj to
          https://allegro.pl/...z-czujnikami-cisnienia-99549
          albo spytaj się wulkanizatora jak bardzo lubią opony naprawiane sprayem..
          Całkowicie mnie rozbawiłeś stwierdzeniem, by kierować się wyborem samochodu poprzez pryzmat zastosowania bieda czujników ( gratuluje toku myślenia)
          Żeby było śmiesznie system pośredni nie zwalnia Cię z regularnej kontroli ciśnienia a przy bezpośrednim trzeba pamiętać o bateryjkach, które potrafią chodzić 5-7 lat ale są i takie co po roku klękają ( oczywiście nie da się wymienić samej bateryjki)
          Jeżeli chodzi o motoryzację to wolę jednak " simple the best"



          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
          jest niemożliwe. W praktyce robi to
          każdy z nas.

          1. a z czyjej perspektywy mam patrzec na problem jesli nie swojej? , wrrr 21/03/18 21:23
            dzielimy sie tutaj wlasnymi doswiadczeniami i za to cenie to forum

            co mnie obchodzi forum opla gdzie zydza 40zeta wiecej za kalibracje i zamawiaja jakies cuda z aliexpresu, czy inne pisane na zamowienie artykuly zeby nastraszyc gawiedz (to ze wulkanizator sie nameczy czyszczac opone po zestawie naprawczym, albo ze innemu mechanikowi bedzie ciezko cos skalibrowac bo bedzie musial sie czegos nowego nauczyc i kupic jakies nowe urzadzenie)

            opcja bieda czujnikow jest wlasnie dla powyzszych ludzi, stekajacych ze kiedys tego nie bylo i teraz to kosztuje extra, pokazuje ze sie nadal da obejsc system i nie trzeba bedzie co kilka lat wklejac tych paru stowek na baterie czy czujniki... wystarczy wybrac odpowiednie auto

            ludzie pisza ze twoje argumenty maja sie nijak do rzeczywistosci, ale nadal trabisz swoje ze kamaz czy inny polonez tez da rade i bedzie taniej - owszem da, owszem taniej, ale czy bezpieczniej? (ja tam wole zeby typowej grazynce cos zapikalo i sie zatrzymala niz zeby jej gume rozwalilo do konca i sciagnelo na sasiedni pas po ktorym jade)

            simply the best, ale przed postepem nie uciekniesz i za jakis czas to simply bedzie niestety bardzo drogie w uzyciu (ubezpieczenie)

            1. by być chociaż , Hitman 22/03/18 09:51
              trochę obiektywny wypadałoby nie wygłaszać autorytatywnych sądów opierając się na własnych doświadczeniach tylko..
              Piszesz, że cenisz sobie zdanie innych by w następnym akapicie całkowicie temu zaprzeczyć...
              Pokaż mi jedno stwierdzenie, które nie poparłem linkiem na dowód swoich tez, a to wy próbujecie zaklinać rzeczywistość pisząc, że nie ma problemów, wzrostu kosztów itp co jest nieprawdą niestety..
              Na prawdę chciałbym by głównym problemem wypadków było ciśnienie w oponach i strach przed rozerwaniem niż faktyczny stan ogumienia..
              Fakt postępu nie zatrzymam ale co to za postęp który rodzi nowe problemy..

              Teoretycznie okłamywanie samego siebie
              jest niemożliwe. W praktyce robi to
              każdy z nas.

              1. każda zmiana generuje nowe problemy , Master/Pentium 22/03/18 10:51
                nigdy nie jest tak że usuwasz wszystkie problemy nie tworząc innych. Kwestia balansu zysków i strat. Choćby głupie pralki wprowadziły całą masę problemów nie znanych wcześniej. :)
                Sporo tych omawianych systemów poprawnie serwisowanych poprostu działa.
                Owszem czasami się psują (jak wszystko). Jednak zwykle działa.
                Dziwaczne problemy mają często ludzie naprawiający samochód u "Miętka z młotkiem i dłutem".
                Ogólnie NIE spotkałem w życiu problemu z iTPS, za to kilka razy poinformował mnie czy znajomego że coś jest nie tak z oponą.
                Oczywiście że nie zwalnia to z myślenia czy kontroli ciśnienia. Tak samo ABS nie zwalnia z posiadania sprawnego mózgu (co jak widać tutaj nie jest takie oczywiste).

                Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                włącz komputer :-)

                1. ja nie jestem przeciwnikiem , Hitman 22/03/18 12:49
                  nowych technologii ale bilans zysków powinien przeważać jak piszesz a gdy mowa a takich technologiach jak start stop, ekrany dotykowe czy tpms niektórych producentów pozostaje dalece sceptyczny..
                  Oczywiście każdy rozsądza portfelem i nic mi do tego ale w tym przypadku - wolę sobie sam spr ciśnienie okresowo niż ponosić dodatkowe koszty związane z tym systemem - bo mimo wszystko w tym przypadku wady potrafią górować nad zaletami..
                  I mały kamyczek do ogródka Twoich doświadczeń - no ofence ;)
                  http://fiatklubpolska.pl/...amiania-silnika-39200/

                  Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                  jest niemożliwe. W praktyce robi to
                  każdy z nas.

                  1. kwestia balansu jest dośc siebiektywna , Master/Pentium 22/03/18 14:16
                    Co do linka, to jest jedna z usterek jakich wiele. Jeśli myślisz że stare konstrukcje takowych "kwiatków" nie miały to niestety ale mylisz się. Miały inne, czasami mocno upierdliwe.
                    Pamiętam tweakowanie kąta zapłonu i inne cuda.

                    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                    włącz komputer :-)

                    1. w tym przypadku , Hitman 22/03/18 14:56
                      wystarczy wziąć kartkę i długopis i przeanalizować koszty posiadania tpms w odniesieniu do korzyści i czy są tego warte.. - w tym przypadku wątpliwe jakby nie patrzeć..
                      Nie wiem z czego wywnioskowałeś, że niby twierdze, że stare auta się nie psuły.. jedyne pod czym mogę się podpisać to fakt, że im więcej bajerów tym więcej potencjalnych usterek..

                      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                      jest niemożliwe. W praktyce robi to
                      każdy z nas.

                      1. dla iTPS , Master/Pentium 22/03/18 15:32
                        zalety:
                        - działa wystarczająco dokładnie aby poinformować o problemie z oponą
                        - nie wymaga ekstra czujników
                        - nie stwierdzono fałszywych alarmów
                        wady: wad konstrukcyjnych nie stwierdzono. Czujniki i tak używane do ABS i pokrewnych.
                        To że komuś nie działa? Cóż, wszystko można spierdolić, nie pierwszy ani ostatni raz jak producent coś spierdoli. W miarę możliwości ścigać producenta itd.
                        W Ford B-Max np. opadają przednie drzwi na zawiasie, żadna elektronika, wycierają się plastikowe dystansowniki lub coś w tym stylu. Naprawiane i tak szwankuje po kilku latach.

                        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                        włącz komputer :-)

                        1. gdyby wszystkie auta , Hitman 22/03/18 15:46
                          miały tylko to rozwiązanie nie miałbym żadnego ale... a tak mamy kolejny abonament..

                          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                          jest niemożliwe. W praktyce robi to
                          każdy z nas.

                          1. To kup takie auto , 0r8 22/03/18 16:05
                            ktore ma rozwiazanie ktore Ci pasuje. Co za filozofia?

                            A abonamentu nie ma i nie bedzie - eCall bazuje na E112 ktory jest, zawsze byl i bedzie darmowy - skad sie ta glupota powtarzana w kolko wziela? Od kiedy potrzebujesz abonamentu aby zadzwonic na 112?

                            1. równie dobrze , Hitman 23/03/18 08:28
                              możesz mi szukać telefonu bez gps-u ;)) jakże bogaty i szeroki wybór..
                              Jakbyś nie zauważył rozmowa tyczy się czujników ciśnienia - a słowo abonament odniosłem do systemu bezpośredniego gdzie musisz liczyć się wcześniej czy później z wymianą tych czujników, czy dublowaniu ich gdy masz dwa komplety opon..+ rezerwa
                              Do Ecall'a nie mam większych zastrzeżeń -wiec tematu nie poruszam..

                              Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                              jest niemożliwe. W praktyce robi to
                              każdy z nas.

                              1. niech zgadnę, wybór prawie zerowy... , Master/Pentium 23/03/18 09:55
                                odbiornik jest zintegrowany w scalaku telefonu, nie bardzo opłacać się robić scalak do smartfon'a bez GPS. Ani znacząco taniej ani energooszczędnej.
                                No niestety takie są prawa produkcji masowej.
                                Tak jak swego czasu były problemy z playerami Div-X z USB 1.1. Wystarczyłby bufor pamięci 4-8MB i wszystko byłoby OK ale nie było wystarczającego popytu i Chińczycy tłukli tyko wersje bez cache = ścinające się filmy.
                                Albo swego czasu zajebiście ułomne algorytmy deinsterlace i skalowania w LCD TV. Scalak miał być tani to był, a że ułomny to cóż. Ważne że był masowo produkowany i dostępny. Nawet w cokolwiek drogich TV ten problem występował.

                                Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                                obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                                włącz komputer :-)

              2. cenie zdanie ludzi na TYM forum , wrrr 22/03/18 19:20
                ktorzy pomimo licznych g-burz raczej sa ogarnieci pod czaszka ze wzgl. na tematyke naszej branzy ;)

                niestety po pobieznym przejrzeniu pomyslow na forum opla (kalibrowanie ukladow samochodu w ruchu publicznym przy pomocy chinszczyzny sciagnietej za grosze z ALI) ich zdanie mnie wogole nie interesuje

                jesli oczekujesz linkow na podparcie moich doswiadczen (ze wszystko ok) to ich nie mam - jesli cos dziala poprawnie to nikt o tym nie pisze, larum jest tylko przy problemach - po prostu u siebie ani u nikogo w moim otoczeniu nic takowego sie nie dzialo (tematy motoryzacyjne przewijaja sie dosc czesto), a dodatkowa czujke zawsze lepiej miec niz nie miec (zacznie pikac to sciagniesz noge z gazu, moze nawet troche przyhamujesz i w rezultacie uratujesz sobie zycie jak ci juz walnie przednia i finalnie bedziesz dachowal z mniejszym impetem bo troche przypadkiem zbiles predkosc)

                1. cieszy mnie , Hitman 23/03/18 08:59
                  że Tobie działa i wszystkim dookoła - i nie jest moją rolą deprecjonowania słuszności jego posiadania - sygnalizuję tylko fakt, że jak każdy system może sprawiać problemy i co gorsze generuje koszty przy jego czulszej odmianie - bezpośredniej..
                  Na prawdę nie obawiam się o wystrzał opony - moja średnia prędkość po mieście, która stanowi 90% pokonywanych dystansów wynosi 34km\h a i tak ją zawyżam odcinkami przy jeździe obwodnicą. Mogę Cię zapewnić, że ten problem nie mieści się nawet w pierwszej dwudziestce na mojej liście czających się zagrożeń na drodze choć spotkałem się z badaniami, że 7% ludzi ginie w ten sposób..
                  Ja nie jestem przekonany czy gwałtowne hamowanie na autostradzie po zaświeceniu kontrolki to właściwa decyzja a słabo wygląda scenariusz gdy spowodujesz zagrożenie z powodu spadku ciśnienia bo nie każda sygnalizacja problemu świadczy o przebitej oponie przecież..

                  Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                  jest niemożliwe. W praktyce robi to
                  każdy z nas.

                  1. przypuszczam, że , NimnuL-Redakcja 23/03/18 11:01
                    w ciut starszych autach (>5 lat) wyposażonych w TPMS zapalająca się dioda na konsoli nie będzie oznaczała spadku ciśnienia w oponie tylko uszkodzenie czujnika (tudzież wyczerpaniu się baterii w tymże). Więc zapalenie się diody spowoduje niepotrzebny niepokój, a z czasem znieczulicę :) W rezultacie czego dioda zostanie zalepiona plasterkiem lub mechanik zostanie poproszony o wyłączenie sprawdzania ciśnienia w komputerze.

                    W moim aucie są czujniki i z informacji jakie podają okresowo korzystam. Raz na 1.5 roku dostałem słuszne ostrzeżenie o niskim ciśnieniu w jednej oponie. Mimo wszystko jadąc w trasę upewniam się kompresorem na stacji benzynowej.

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

    2. Pytanie gdzie jest granica ? , JE Jacaw 19/03/18 14:49
      Moim zdaniem już dawno została przekroczona, ale niestety kierowcy jako grupa jest zbyt rozczłonkowane, żeby coś zrobić. Dlatego uważani są powszechnie za "dojne krowy".

      To też ucichnie, bo trudno, żeby ludzie z tego powodu wyszli na ulice lub przez lata o tym rozpamiętywali... ale nie zmienia to faktu, że to kolejna fanaberia UE (lub kto tam za tym stoi), aby wyciągnąć moją kasę dla mojego "dobra".

      Generalnie wszelkie tego typu wynalazki się przydają, ale wszystkie kosztują, a ten dodatkowo może w łatwy sposób posłużyć do szerokiej inwigilacji społeczeństwa. Skoro ma GPS, to czemu nie. I nie chcę być złym prorokiem, ale nie zdziwcie się jak za parę lat na bazie tego systemu będą Wam przychodziły automatycznie mandaty.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. zdaje się, że niedługo (2019?) wejdzie przepis , NimnuL-Redakcja 19/03/18 14:56
        dołączający do obowiązkowego wyposażenia także system rozpoznawania pieszych i radar wspomagający hamowanie (nie cytujcie mnie, bo teraz nie mogę tego odnaleźć a chyba Zachar wspominał o tym przy teście nowej Insigni).

        Pewnie komuś to będzie wadziło. Mi nie.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

  9. Co do numeru 112 , Micky 19/03/18 15:08
    link do ustawy: http://orka.sejm.gov.pl/...7.nsf/ustawy/1892_u.htm

    Art. 5 - koszty i infrastruktura.

    Usługa 112 dotyczy służb państwowych więc jest opłacana z podatków. To e-coś tam będzie usługą wyłącznie dla posiadaczy samochodów, więc będą oni ją opłacać. Stąd abonament. Może nie od razu ale za rok, dwa.

    1. a gdzie ty widzisz osobną infrastrurę dla posiadaczy samochodów? , Master/Pentium 19/03/18 15:23
      Bo ja widzę tylko automat który może POTENCJALNIE zadzwonić po pomoc. Co zrobi statycznie raz na kilka lat.
      PS. Są telefony z przyciskiem ALARM, który też automatycznie dzwoni pod 112, nie słyszałem aby trzeba było ekstra płacić za ich używanie.

      Nie ma tego złego , co by się w gorsze
      obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
      włącz komputer :-)

      1. OnStar jest płatny , NimnuL-Redakcja 19/03/18 15:26
        pierwszy rok darmowy (znaczy się 2000zł za instalację), a później trzydzieści-kilka miesięcznie ...
        Ale OnStar jest rozszerzeniem tego eCall, wiec spodziewam się, że eCall będzie darmowy.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. o, telemetria w samochodzie , Master/Pentium 19/03/18 15:32
          hackowanie samochodów coraz bliższe rzeczywistości ;)

          Nie ma tego złego , co by się w gorsze
          obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
          włącz komputer :-)

          1. Nie wyłączaj silnika , Sherif 19/03/18 15:39
            Trwa instalowanie aktualizacji...

            1. rewelacja , Kenny 19/03/18 15:44
              moze wreszcie zamiast naprawy wystarczy wysiasc i wsiasc :D

              .:Pozdrowienia:.

              1. jak będę sprzedawał swoje auto , NimnuL-Redakcja 19/03/18 15:48
                to fakt, że nie ma wielu bajerów może być srogą kartą przetargową na moją korzyść :)

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

        2. darmowy , komisarz 20/03/18 01:37
          bo zasponsorowany przez kosmitow?

          Komisarz Ryba

  10. Ale co Cię w tym boli? , waldisobon 19/03/18 16:19
    Większy koszt samochodu?
    Abonament, który wymysliles?
    A może boisz się szpiegowania?

    Niektórych boardowiczów uważam za idiotów i
    oni o tym wiedzą.

  11. Hmm , Franz 19/03/18 17:07
    Tak jak przewidziałem kilka lat temu, będzie to świetny system którym eurokolchoz będzie reperował budżet. Jest gps to i mandaty będzie łatwo wystawiać. Nie od razu, ale za 10 lat jak baza użytkowników systemu urośnie odpowiednio to czemu nie

    Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
    Niedługo nas z ujni europejskiej
    wyrzucą.

    1. już teraz masz odcinkowe pomiary prędkości , Master/Pentium 20/03/18 08:36
      w pełni automatyczne, tylko mandat przychodzi ci do domu ;). Np. w Holandii.
      Ogólnie wystarczy jeździć zgodnie z przepisami :). Choć w Polsce skończyłoby się kolizją z BMW :D.

      Nie ma tego złego , co by się w gorsze
      obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
      włącz komputer :-)

      1. Nie mam nic przeciwko jeździe zgodnie z przepisami , Demo 20/03/18 09:04
        ale krew człowieka zalewa, jak np. były roboty drogowe, ograniczenie do 40km/h, droga pusta, prosta, niezabudowany, a znak stoi jeszcze przez pół roku.



        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

        1. to jest kwestia niezwiązana z prawem , Master/Pentium 20/03/18 10:22
          I fakt że takie kretynizmy często widzi się w Polsce. Ale to kwestia braku wyciągania odpowiedzialności od rożnych osób (polityków, drogowców itd.). W innych krajach takich kwiatków jest znacznie mniej. No i znaków drogowych jest znacznie mniej, u nas jest często "nasrane" znakami tak że trudno szybko ocenić o co chodzi.

          Nie ma tego złego , co by się w gorsze
          obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
          włącz komputer :-)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL