TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] Porcja marksizmu motoryzacyjnego na weekend , Micky 13/04/18 07:15 http://motoryzacja.interia.pl/...zderzaku,nId,2568
Oto jak powiększyć korki w polskich miastach. Przydługie oczekiwanie na zmianę świateł już nie wystarcza, zawężanie dróg też nie, garby, pinezki i nieremontowanie dróg też nie pomogło. Pora na wydłużenie bezpiecznej odległości.- Moim zdaniem , ligand17 13/04/18 08:12
to będzie kolejny martwy przepis. Jestem bardzo ciekaw, w jaki sposób będzie się określać dozwoloną odległość i w jaki sposób kierowcy będą to musieli mierzyć, żeby udowodnić, że nie jechali zbyt blisko...- To proste ... , Micky 13/04/18 08:15
... będziesz z reguły zostawiał dwukrotnie większy odstęp aby nie podpaść. A policjanci będą mierzyć na oko.- Nie proste , ligand17 13/04/18 11:45
bo
1) skąd mam wiedzieć, jaki jest odstęp od samochodu jadącego przede mną - czy jest 50 czy 60 czy 40m?
2) W jaki sposób mam gwarancję, że nikt nie wjedzie w ten odstęp? Co ma być w takim przypadku?- Nie masz gwarancji ... , Micky 13/04/18 14:58
... ale o to chodzi, aby budżet państwa uzupełniać na bieżąco, choćby i mandatami.- No właśnie , ligand17 13/04/18 17:48
więc całe to trąbienie, że "będzie lepiej, będzie bezpieczniej" można włożyć miedzy bajki bo nie o to tutaj chodzi.- Polecam Pana Stanisława i jego sentencje, w tym ... , Micky 13/04/18 18:20
... każdej władzy chodzi tylko o nasze dobro, a tak mało go nam zostało.
- Pewnie będą mierzyć tak samo jak ich niemieccy koledzy , Dexter 15/04/18 15:16
123Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - To znaczy , ligand17 15/04/18 21:47
jak? Zasięgiem granatu z Panzerfausta?
- normalnie , Kenny 13/04/18 08:49
masz paski namalowane + kamera na autostradzie. W miescie nikt tego nie mierzy - tu wystarczy to co dzisiaj: wjebales sie komus w tyl = niezachowales odstepu..:Pozdrowienia:. - Czekam z niecierpliwością na odliczanie czasu na skrzyżowaniach , NimnuL-Redakcja 13/04/18 09:34
według mnie jest to kapitalne rozwiązanie poprawiające płynność jazdy oraz bezpieczeństwo, a z jakiegoś powodu tak rzadko stosowane.
Artykuł się nie ładuje, natomiast z treści hiperłącza wiadomo o co mniej więcej chodzi ... i przepis dot. trzymania sensownej odległości uważam za wisienkę na torcie poza miastami (a w szczególności na autostradach) na których wielokrotnie patrząc w lusterko na ustach pojawiała mi się soczysta 'k...a', bo niektórzy utrzymują na autostradzie mniejsze odległości niż w mieście ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Tylko ... , Muchomor 13/04/18 10:37
... tyle. I aż tyle.
A w międzyczasie znów cały wysyp szeryfów i samodzielnych interpretatorów zaczął miauczeć, mlaskać i ciumkać.
Motoryzacyjny marksizm .... taaaa.
Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - to oraz jeszcze , Demo 13/04/18 10:54
żeby wszyscy ruszali jednocześnie jak zapali się zielone a nie każdy z lagiem 1-2s :/napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Jakby dodać obowiązkową prędkość minimalną na lewym pasie autostrady... , evil 13/04/18 11:09
albo jeszcze jeden pas...
albo egzamin z wyobraźni podczas testu na prawo jazdy...
;-)
Zauważyłem, że kierowcy szybciej wracają na prawy w momencie gdy dojeżdżam do nich tak szybko, że boją się (słusznie?), że nie wyhamuję. ;-Dd: || nie kradnij - rząd nie lubi
konkurencji || :P - przecież w zeszłym roku była nowelizacja, która to ostatecznie zabiła , kubazzz 13/04/18 11:15
i nigdzie już nie będzie.SM-S908 - no to smuteczek , NimnuL-Redakcja 13/04/18 11:29
była jakaś argumentacja do rezygnacji z liczników na skrzyżowaniach?
Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - odnalazłem , NimnuL-Redakcja 13/04/18 11:44
http://www.brd24.pl/...-ministerstwo-zmieni-prawo/
Dziwi mnie stwierdzenie: "sekundniki nie poprawiają bezpieczeństwa, a doniesienia o tym, że poprawiają płynność ruchu nie mają potwierdzenia w żadnych badaniach."
Moje obserwacje (swojego zachowania) wnoszę coś innego. Codziennie jeżdżę po skrzyżowaniach których zachowania dobrze znam (długość świecenia się poszczególnych kolorów i ich kolejność) i dzięki rutynie wiem żeby zdjąć nogę z gazu, bo już na zielonym nie zdążę lub zacząć puszczać sprzęgło, bo wiem że za 1-2 sekundy włączy mi się zielone ...
No chyba, że na naszych drogach, po których jeździ januszowa husaria liczniki działają jak płachta na byka, i taki jegomość widząc z 200 metrów jeszcze 2 sekundy do końca zielonego wdepnie gaz w podłogę i prześlizgnie się na czerwonym i być może spotka się z drugim januszem, który rozkręca silnik na czerwone pole widząc 1s do końca czerwonego :)Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - nie bardzo , Hitman 13/04/18 11:45
http://antyweb.pl/...ndniki-sygnalizacja-swietlna/Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas.
- Jak Ci , ligand17 13/04/18 11:44
przeszkadza, że ktoś siedzi Ci na zderzaku to po prostu zjedź na prawy pas. Korona Ci z głowy nie spadnie.- a jak jest zajety? , Kenny 13/04/18 12:44
123.:Pozdrowienia:. - wówczas , NimnuL-Redakcja 13/04/18 12:59
uciekaj na pas zieleni po lewej stronie, tam i tak jest bezpieczniej, bo lewym pasem zwykle jadą kolesie cisnący pod prąd :-)Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - W jakim sensie , ligand17 13/04/18 14:49
zajęty? Zabetonowany? Australijski pociąg pustynny tam jedzie?
- bo pewnie cały system nie jest tego wart. , McBlaster 13/04/18 13:18
"kapitalne rozwiązanie poprawiające płynność jazdy oraz bezpieczeństwo"
Kompletnie nie wiem w którym momencie ten system jest taki kapitalny?
Co on takiego ma zmieniać i w jaki sposób ma oddziaływać na wszystkich kierowców?
Widzę jedynie górę problemów - z instalacją, eksploatacją itd itp.
Z jakichś powodów nie jest to rozwiązanie często wdrażane i rzadko występuje nawet na świecie.
- Sporo lektury do poczytania , NimnuL-Redakcja 13/04/18 14:19
ja to już czytałem, zachęcam i Ciebie.
Ogólnie sprawa wygląda następująco, opisuję z praktyki:
a) widząc kończące się czerwone (-3, -2, -1 ...) pierwszy kierowca wrzuca jedynkę i zaczyna ruszać w momencie zapalenia się zielonego (uzysk przynajmniej jednego auta, szczególnie przydatne na skrzyżowaniach, które przepuszczają czasem 3-4 auta na cyklu, a takich codziennie w moim mieście przejeżdżam kilka)
b) widząc kończące się zielone kierowcy mogą zacząć się przygotowywać do hamowania i sytuacja w której pierwszy zahamuje na pomarańczowym, a ten za nim sądzi że obaj jeszcze pojadą mogą być rzadsze
c) widząc kończące się zielone można płynnie wyhamować silnikiem i na spokojnie dojechać
d) dojeżdżając do kończącego się czerwonego można tak dobrać prędkość, żeby dojechać do kolumny aut bez całkowitego zatrzymania się
To są moje obserwacje i zachowania na skrzyżowaniach, które doskonale znam i jestem w stanie przewidzieć kiedy włączy się zielone/czerwone ... wymaga to jednak dyscypliny i zmiany zachowań kierowców. A przecież codziennie obserwujemy gnających z rykiem silnika wprost na skrzyżowania, na których pali się czerwone, hamują potem ostro i ruszają z opóźnieniem zostawiając często odstępy na 3-4 długości samochodów (bo przecież oni zdążą, a co się za nimi dzieje to już nie ich problem)...
https://phys.org/...n-timers-driver-responses.html
http://www.springer.com/...0-45-1581492-p180187557
https://www.sciencedirect.com/...S1877050915009667
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26043878
https://www.researchgate.net/...lized_Intersection
Wnioski dot. podniesienia bezpieczeństwa faktycznie nie są jednoznaczne ale wnioski dot. przepustowości skrzyżowań są zgodne.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Ten system jest zaprzeczeniem elastyczności. , laciak88 13/04/18 18:26
Jak oprogramujesz zmieniające się na żywo warunki? Np.:
- system chce jeszcze 90 sekund trzymać czerwone, ale nagle wszystkie inne drogi opustoszały i może skrócić czas czekania lub puścić natychmiast
- wjazd pojazdu z priorytetem (np. tramwaj)
- wariacje powyższych w różnym stopniu, na różnych wlotach
Będziesz użytkownikom pokazywał losowe (z ich perspektywy) liczby?
Odpowiedzi na Twoje punkty:
a) Od lat działa na każdym sygnalizatorze. Jak się kończy czerwone, to się dodatkowo żółte zapala.
b) To samo co powyżej, tylko samo żółte.
Od siebie dodam, że kończące się czerwone z licznikiem skłania kierowców do przyspieszania i przestają wtedy zwracać uwagę na to co się dzieje po bokach.
Kiedyś byłem zwolennikiem. Teraz mówię stanowcze nie, na korzyść "inteligentnych" systemów."To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
life's problems." - "kończące się czerwone z licznikiem skłania kierowców do przyspieszania " , NimnuL-Redakcja 13/04/18 19:01
tak jak napisałem wcześniej, mam podobne obawy.
Czy obecnie sygnalizacja faktycznie reaguje na natężenie ruchu i skraca cykle, żeby usprawnić przepustowość?Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Tak, reaguje. , laciak88 13/04/18 19:27
Pełno takich jest we Wrocławiu. Tylko nie jestem pewien jak szybko. Nie jestem pewien czy instaluje się u nas dobierające warunki do algorytmu na żywo. W Holandii na pewno :).
Pewny jestem tylko priorytetów tramwajów. Wręcz wywłaszczają światła."To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
life's problems." - Nie znalazłem info dla Bydgoszczy , NimnuL-Redakcja 13/04/18 20:02
ale czasem jedno skrzyżowanie ładnie zapali mi zielone przed nosem gdy do niego dojeżdżam, jak na zawołanie (szczególnie widać to przy małym ruchu), ale już następne 200m dalej włączy mi czerwone... czasem czerwona fala jest wręcz dołująca, gdy czerwone trafia się kilka razy z rzędu na krótkich odcinkach, a innym razem jest wszędzie zielono na tej samej trasie i w tym samym kierunku, ale o innej godzinie (jadąc z prędkością dozwoloną, bo wiem że to ma znaczenie dla zielonej fali). Zresztą godzina na spore znaczenie, bo czasem 30 minut wystarczy, żeby sasiadujace skrzyżowania były w syncu, więc tak jakby nie gadały ze sobą tylko na sztywno każde sobie żyło we wygranym rytmie i tylko czasem się ładnie zazębialy.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - trzeba sie postarac zeby tego nie znalezc :D , Kenny 13/04/18 20:53
http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/...5-o-systemie-its
Cale centrum stanowi obszar ITS.:Pozdrowienia:. - nie wiedziałem jak się to fachowo nazywa , NimnuL-Redakcja 13/04/18 22:41
szukałem 'naobkoło'. Dzięki.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- "Czy obecnie sygnalizacja faktycznie reaguje na natężenie ruchu i skraca cykle" - nie , Kenny 13/04/18 19:58
w kazdym wiekszym miescie jest cos o wiele bardziej zaawansowanego - obszarowe sterowanie ruchem, czyli sygnalizacja adaptacyjna, o ktorej mowisz, ale polaczona w jeden uklad na duzym obszarze miasta (lub kilku osobnych obszarach w obrebie miasta), o ustalonych zalozeniach, priorytetach dla komunikacji, etc.
Wciaz nie widze problemu z licznikami - nawet odliczenie 5 sekund wyprzedzenia gdy juz system wie, ze zmieni swiatlo, to jest ogromna wartosc dodana dla kierowcow, chocby i kosztem opoznienia zmiany swiatla o 2-3 sek..:Pozdrowienia:.
- pomarańczowe =/= kończące się zielone , NimnuL-Redakcja 13/04/18 19:06
na pomarańczowym nie wolno wjechać na skrzyżowanie, jeśli możesz bezpiecznie wyhamować (nie awaryjnie) ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Właśnie po to jest żółte. , laciak88 13/04/18 19:28
Żeby "zacząć" hamować ruch. Część przeleci, bo nie zdąży się zatrzymać, a część już będzie stała."To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
life's problems." - jak dla mnie żółte z czerwonym "na start" powinno nie istnieć , Chrisu 14/04/18 12:38
Wielu przygłupów widzę którzy na żółtym ruszają... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Mam manual. , laciak88 14/04/18 13:26
Więc przydaje się :-)"To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
life's problems." - Jest potrzebne , ligand17 15/04/18 13:52
żeby Janusze i Grażyny wiedziały, kiedy odłożyć telefon, skończyć poprawiać makijaż i zacząć szukać lewarka skrzyni biegów.
- lepiej niech ustalą , Chrisu 13/04/18 09:52
ile ma się świecić światło pomarańczowe przy zmianie zielone->pomarańczowe->czerwone. Ostatnio trafiłem na takie, które świeci się mniej niż sekundę - na jednej z najgłówniejszych dróg w mieście. Dobrze, że jechałem ok 30 km/h. Przy 40 już bym nie wyhamował. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - To chybaq jest ustalone , ligand17 13/04/18 19:14
na 3-6 sekund w zależności od drogi - na tych z większym ruchem powinno być więcej. Jeżeli było krócej to chyba się zgłasza zarządcy drogi jako uszkodzenie sygnalizacji. - ma sie swiecic 3sek, nie mniej, nie wiecej , Kenny 13/04/18 19:48
natomiast, czerwone z zoltym - 1sek.
Rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, zalacznik 3, pkt 8.2..:Pozdrowienia:. - o, dzięki , Chrisu 13/04/18 19:53
aż postoję trochę na tym skrzyżowaniu i pomierzę... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|