TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Jest tu jakiś elektornik z Warszawy?? , ulan 23/08/18 20:44 mam pewien problem do ogarnięcia, ale chyba mnie przerasta, kupiłem radio 2 din pioneera do astry h. i jest problem, znaczy radio jest już zamontowane, podłączone do 12v, dziła, ale tylko kiedy kluczyk jest w pozycji zapłonu, jak jadę i chce zgasić silnik, razem z silnikiem gaśnie radio, i żeby ponownie zaczęło działać trzeb przekręcić kluczyk w pozycje zaplonu. Zastanawiałem sie nad zakupem intrefacu CAn bus do opla, ale to spory wydatek (ok 270 zł). Pomyślałem żeby zainstalować jakiś włącznik on/off, w końcu kupiłem cos takiego:
https://allegro.pl/...M5Y2ZiYTQzMzM5MjZjODBmNmQ%3D
u mnie w aucie jest tylko ten wlacznik centralnego zamka po prawej od świateł awaryjnych, po lewej jest zaślepka chce go zastąpić tym włącznikiem i użyć włącznika sport jako włączenia radia] z zasilanie z akumulatora, ale rozebrałem podobny włącznik jak sam mam i zauważyłem ze jest to bardziej skomplikowane niż włącz wyłącz, nie udało mi się odnaleźć ścieżek to pinów żeby podłączyć kabelek z 12v do radia. Przydałby się ktoś kto zrozumie jak działa ten włącznik i zobaczył czy da rade go dostosować do moich celów (czyli włączenia i wyłączenia radia, tam pod spodem jest płytka drukowana z jakimiś ścieżkami, diodami święcącymi i jakimiś częściami elektronicznymi (mnie jestem elektronikiem nie powiem co tam jest).pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - ... , Kalkin 23/08/18 21:29
Źle podłączyłeś kabelki. Nie wiem jak to wygląda u Ciebie, ale we wiązce masz kable z dwoma gniazdkami w osłonie z gumy i jeden kabel z wtyczką też w osłonie z gumy ( przeważnie przeźroczysta).
Dwa z nich są spięte razem, musisz połączyć kabel z wtyczką z tym jednym luźnym z gniazdkiem.The requested URL was not found
on this server ! Error 404 - ... , Kalkin 23/08/18 21:32
Powinny być opisane.
Tak to mniej więcej wygląda:
https://static.elektroda.pl/...obraz5_002_4642.jpg
Ps. fuj, elektroda...wiemThe requested URL was not found
on this server ! Error 404 - to nie da nic , ulan 23/08/18 22:34
w kostce jest tylko stałem 12v z aku, sterownie radia leciało przez can-buspozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - ... , Kalkin 23/08/18 23:22
Sprawdź czy masz podłączone dwiema liniami 12V w przejściówce z pionka na ISO.
U mnie było opisane na kablach. Sprawdź czy mas dobrą przejściówkę ISO.
Też chwilę walczyłem ze swoim pionkiem.The requested URL was not found
on this server ! Error 404 - jeśli masz w kostce stałe +12V z akumulatora to jesteś w domu , Carat 24/08/18 00:00
bo np. moje stare radio jak dobrze pamiętam miało kabelek do podtrzymania pamięci, do zasilania i do sterowania.
Zwykle kabelek sterujący podłącza się pod stacyjkę, aby radio automatycznie włączało się po przekręceniu kluczyka/włączeniu zapłonu i automatycznie wyłączyło po wyjęciu kluczyka/wyłączeniu zapłonu.
Jak chcesz mieć stałe zasilenia to kabelek sterujący podłączasz pod stałe +12, które rzekomo masz w kostce i wtedy radio wyłączasz/włączasz przyciskiem Power Off/On w radiu.
Ja u siebie zanim podłączyłem radio w samochodzie robiłem testy na zasilaczu w domu.
Jak poznałem zasadę działania radia to potem przystępowałem do odpowiedniego podłączenia w samochodzie.
Pamiętam, że musiałem robić przekładkę kabelków pomimo posiadania kostki ISO, bo każdorazowo po wyjęciu kluczyka nie było podtrzymania pamięci i radio gubiło wszystkie ustawienia.
W samochodach gdzie wymagany jest osobny separator zasilania podłączany do anteny to warto zwrócić uwagę, czy po wyłączeniu radia separator traci zasilanie.
Pamiętam, że montaż pierwszego radia zleciłem w autoryzowanym serwisie producenta samochodu i okazało się, że elektryk tak podłączył separator zasilania, że był on nonstop pod napięciem, co skutkowało szybszym rozładowaniem akumulatora przy dłuższych postojach.
- pisałem już, ze problem w tym , ulan 24/08/18 09:23
ze ten pionek nie ma fizycznego on/offpozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - to pewnie jest dotykowy "wyłącznik" radia , Carat 24/08/18 09:37
Zakładam, że jest jakaś opcja wyłączenia radia, które przejdzie w tryb standby pobierając tylko np. kilkanaście mA.
We wcześniejszych modelach był mikroprzełącznik, który dawał sygnał sterujący do włączenia lub wyłączenia ale mimo to nie był on mechanicznym włącznikiem ON/OFF.
Jak dla mnie u Ciebie zmienia się to, że zamiast mikroprzełącznika będziesz miał opcję wybieraną dotykowo itp.
Szczegóły będą w instrukcji.
Trudno mi sobie wyobrazić, że włączanie radia ma się odbywać tylko i wyłącznie przez podanie lub wyłączenie zasilania +12V na przewodzie sterującym.
Jeśli mimo wszystko nie miałbyś opcji wyłączania radia z poziomu jego menu/panelu to pozostaje Ci włączanie przez zapłon albo zasilanie +12V na kabelek sterujący puszczasz przez włącznik i nim będziesz sterował radiem zamiast stacyjki. - jaki model? , Chrisu 24/08/18 09:52
123 /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - MVH-AV290BT , Carat 24/08/18 11:39
był niżej link do sklepu.
W instrukcji obsługi wyszukiwarka nie znalazła zwrotu power off ani standby, więc chyba faktycznie nie ma opcji wyłączania tego cuda w sposób znany ze starych radyjek
W sumie przydałoby się sprawdzić jaki jest pobór prądu, gdyby przewód sterujący był na stałe podpięty do zasilania +12V, a wszystkie możliwe opcje uśpione.
Również sprawdziłbym pobór w typowych warunkach, aby wiedzieć przez ile czasu można spokojnie bawić się radyjkiem, aby nie było problemów z rozruchem silnika np. zimą.
Zwykle radia słucha się podczas jazdy, na postoju to raczej rzadkość, więc póki co przebolałbym ten zapłon, a jak zależy Ci na włączaniu bez zapłonu to jeśli dobrze zrozumiałem instrukcję to musisz odłączyć czerwony przewód z kostki ISO i puścić go przez jakiś dodatkowy włącznik, który będzie otwierał i zamykał obwód +12V symulując działanie ACC.
Jednak dziwi mnie dlaczego w instrukcji jest informacja, że radia nie można instalować w pojazdach bez opcji ACC w stacyjce. Jak nie ma ACC to radio będzie się włączać po włączeniu zapłonu, więc w teorii nie powinno to mieć znaczenia dla samego radia, a najwyżej akumulator będzie miał trochę większe obciążenie w chwili włączenia zapłonu.
- dlatego chce włąśnie tak zrobić , ulan 24/08/18 12:24
puścić przez przełącznik on/off, to tańsza opcja niż zakup interface can bus (ok 300 zł).
żeby było ładnie (a co :P) chciałem zastosować ten przełącznik z panelu opla świateł awaryjnych ( https://allegro.pl/...astra-iii-h-i7465535835.html ) u mnie jest taki sam ale po lewej od tego Trójkąta awaryjnego jest zaślepka, więc kupiłem ten i teraz muszę jakoś pod ten przycisk sport podpiąć radio, ale nie znam się na elektronice i dlatego szukam kogoś kto to ogarnie...pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - tylko jeśli ma to symulować ACC , Carat 24/08/18 14:51
to przełącznik musi stale zamykać lub otwierać obwód.
Musiałbyś upewnić się, że tak działa ten przełącznik co dokupiłeś.
Może być też tak, że taki przełącznik daje tylko impuls do przekaźnika, aby załączyć lub wyłączyć określony obwód roboczy, więc nie będzie on typowym ON/OFF.- i do tego włąsnie potrzebuje kumatego w elektronice , ulan 24/08/18 14:56
ja jestem za głupi w tej dziedzinie żeby to stwierdzić, dlatego szukam jakiegoś elektronika który rzuci na ten przełącznik okiem i mi powie czy można go użyć w tym celupozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - z tego co wcześniej pisałeś , Carat 24/08/18 15:17
to oryginalny przełącznik ma jakąś elektronikę, więc zakładam, że nie oferuje on typowej opcji ON/OFF lecz wysyła sygnały sterujące i faktycznie bez elektryka znającego temat może być ciężko to wszystko zgrać, bo ja tego też nie ogarniam.
Zakładam, że podstawy elektryki masz opanowane więc pozostanie Ci kupić zwykły, mechaniczny przełącznik, który będzie zamykał lub otwierał obwód dla czerwonego przewodu od sterowania ACC. Jednak wtedy nie będzie to wyglądało jak opcja fabryczna i w zależności od przełącznika jego montaż może wymagać od Ciebie chałupniczej roboty.- mam takie przlącznik już kupionyza całe 2,50 zł , ulan 24/08/18 18:48
ale lepiej by wyglądał ten przełącznik fabryczny opla, dlatego szukam kogoś kto jest wstanie ogarnąć ten tematpozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..."
- masakra , Chrisu 24/08/18 12:55
https://www.youtube.com/watch?v=4qfQVsoQhNE
tylko "logicznie" można to zrobić...
Kupiłem coś podobnego na aliexpress za $45 (z kamerą cofania w zestawie ;) ). I ma przełącznik fizyczny ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - już wiem jakiego radia nie kupować ;-) , Carat 24/08/18 14:57
jak widzę po filmiku wyłączam radio, a mimo to leci w tle jakaś animacja, wyświetla się godzina i inne pierdoły, czyli jedna wielka kicha jeśli nie ma innej opcji konfiguracji.
Ja często prowadzę samochód przy wyłączonym radiu, także takie animacje widoczne kątem oka nie przeszłyby u mnie.
Kierowca ma się skupić na jeździe, a nie być rozpraszany przez bajery na ekranie.
Ciekawe ile prądu pożera w takim stanie ale pewnie przekracza to dozwolony zakres dla samochodu w spoczynku.- mój jest tańszą wersja , ulan 24/08/18 18:50
i nie posiada żadnych animacji :P wszytko statyczne
pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - mnie w radiach co innego wkurza , Chrisu 24/08/18 23:06
to że chyba są dla niewidzących robione. Większość nawet jak ściemnię maksymalnie naparza mnie po oczach. Podobnie podświetlenie zegarów w autach...
Uprzedzę co niektórych. Miałem robione badania na oślepianie i takie tam i wyszły bardzo dobrze. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - podświetlenia zegarów , Carat 26/08/18 21:39
zwykle mają płynną regulację podświetlenia, więc ja nie narzekam, bo każdy może znaleźć optymalne ustawienia.
Co do wyświetlaczy to jechałem z kierowcą, który miał w swoim aucie panel oraz smartfon z taką jasnością, że miałem wrażenie jakby paliła się jakaś lampka.
Dla mnie w nocy podświetlenie ma być dyskretne ale czytelne, a nie oczojebne ;-)
Tylko jak się przekonałem każdy ma swój próg oceny tego co jest złe, a tego co jest dobre.
Tylko co do jasności to kolor też ma znaczenie, bo raz Gofie widziałem tak ohydny fioletowy kolor podświetlenia zegarów, że za darmo bym nie chciał takiego auta, bo bym nie mógł nim jeździć. Kolor powodował, że czytelność zegarów drastycznie spadała i patrzenie na nie było męczące na dłuższą metę.
Twórca tego cuda chyba nie czytał o ergonomii ;-)
- Zapewne , ligand17 23/08/18 21:40
zasilanie do radia idzie po linii "za zapłonem" - czyli za napięcie w wiązce odpowiada kabelek, który jest zasilany dopiero po przekręceniu kluczyka. Ja widzę 2 opcje:
1) pogodzić się z tym
2) znaleźć kabelek zasilający i przelutować go do innej nóżki przełącznika, aby napięcie było zapewnione zawsze (albo po włożeniu/przekręceniu kluczyka). Tylko wtedy będziesz musiał wyłączać radio ręcznie (bądź uważać na moment gaszenia silnika).- dlatego , ulan 23/08/18 22:40
włąśnie chce podłączyć radio do permanentnego zasilania z akumulatora i na tym kabelku zainstalować włącznik on/off, i dlatego szukam kogoś kto jest wstanie ogarnąć ten moduł ze światłem awaryjnym i podłączyć przycisk z lewej strony z napisem sport (ja nie mam tej opcje, panel z tym przyciskiem kupiłem na allegro, chce jakoś podłączyć pod ten przycisk 12v i nim włączać i wyłączać zasilanie w radiupozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..."
- Stara ta astra? , ptoki 23/08/18 21:47
Bo w autach nie starych (znaczy sie moja fiesta z 2006 juz to ma) podlacza sie te iso kostke tak aby radio bylo caly czas zasilane a ze stacyjki tylko leci sygnal ze sie wlacza, reszte logiki ogarnia radio.- astra z 2009 , ulan 23/08/18 22:33
ale tak nie da rady,bo te radio nie ma fizycznego wyłącznika on/off
wiec jeżeli podłącze go pod kabel zasilany nonstop z akumulatora to gotowa katastrofa (czyli bardzo szybkie rozładowanie aku w aucie, no i świecące nonstop radio
radio to:
https://www.euro.com.pl/...oneer-mvh-av290bt.bhtml
można zastosować coś takiego:
https://sklephadron.pl/...erownicy-can-cx-401.html ale cena powala to raz, a dwa nie jestem pewien jak to zadziała, czy po włożeniu kluczyka i przekręceniu np w pierwszą pozycję radio się włączy czy dopiero jak bedzie zapłonpozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - ps. , ulan 23/08/18 22:35
moja astra nie ma sterownia z kierownicy, chodzi tylko o funkcje zasilania nic więcejpozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - To nie tak. , ptoki 24/08/18 00:56
Radio podpinasz pod 12V na stale.
Ze stacyjki leci tez sygnal wlaczenia zaplonu. I radio reaguje na to i jak gasisz silnik to radio sie nie wylaczy.
Nie sadze aby ci zezarlo akumulator. No chyba ze to radio to jakis pasciak.
U siebie mam vdo siemensa i bez problemu zachowuje sie jak trzeba. Akumulatora nie zjada.
Zajrzyj w manual tego radia i w opis kostki iso w tej astrze. Tam jest wyjasnione co z czym zeby bylo dobrze.
A przynajmniej sprawdz zanim rozgrzebiesz za duzo :)
Pamietaj ze jak sie podepniesz pod zly bezpiecznik to ci go moze przepalic i szkoda dodatkowej roboty przy tym. - Jesteś pewny że nie ma opcji wyłączenia radia? , luckyluc 24/08/18 04:10
Ciężko w to uwierzyć, może na pilocie masz przycisk albo trzeba któryś fizyczny przycisk dłużej przytrzymać? Złącz kabel sterujący radiem ze stałym 12v i będziesz miał to co chcesz mieć.// Get rich or die tryin. - TO radio , Chrisu 24/08/18 08:47
jak TO słońce, TO żelazko itd.. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- re: , rooter666 23/08/18 23:33
jeżeli stacyjka ma pozycje ACC to radio powinno dostawać zasilanie po przekreceniu klucza na acc i wtedy gasisz silnik a radio dalej gra do póki nie przekręcisz aż do 0.- z tym zero , Carat 24/08/18 00:09
przy wyłączaniu to niekoniecznie.
W jednym aucie miałem tak, że mogłem przekręcić stacyjkę na 0 i radio nadal grało.
Wyłączało się dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Wtedy było słychać charakterystyczny stuk zapadki i następowało odcięcie zasilania.
- hmm pytałem sie o elektronika , ulan 24/08/18 12:11
a tu różne teorie.
wiecjeszcze raz:
oryginalne radio opla to CD30, które było sterowane za pomocą magistrali can bus,
podłączam niefabryczne radio pioneera, on normalnie nie współpracuje jak fabryczne, bez głębszej ingerencji w elektrykę (czyli znalezienie 12v po zapłonie gdzieś w aucie) może tylko świecić nonstop, ma 6,2 cala wyświetlacz który jak każdy wyświetlacz pożera sporo energii. To radio pioneera nie ma fizycznego przycisku on/off, wiec ta opcja odppadapozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - Dobra a inaczej.. , Bitboy_ 24/08/18 14:20
Nowego radia nie ma sensu "żenić" z CAN'em, więc może dobierz się po prostu do stacyjki, Stacyjka ma zazwyczaj minimum 3 piny, "przedzwoń" miernikiem który styk się załącza po przekręceniu kluczyka w stacyjce na tym styku pojawi się +12V.
Wepnij tam dodatkowy przewód, i podłącz go pod zasilanie. Gotowe.
Tylko nie wiem czy nie musisz gdzieś podać +12V "stałe" w celu podtrzymania pamięci o czym ktoś już pisał..
Z drugiej strony nie wszystkie radia wymagają podtrzymania (mają akumulatorek wewnątrz do pamięci).9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - hmmm no wiec tak , ulan 24/08/18 14:53
już się dobrałem do stacyjki, problem w tym ze dopiero zasilanie 12V pojawia się po przekręceniu klucza w pozycje zapłon (wtedy kiedy zapalają się m.in. zegary a to 3 pozycja w stacyjce- 0 pierwsza, 1 czyli 2 pozycja w której nic się nie dzieje, 3 to zapłon a 4 to odpalenie silnika, gdyby radio się włączało w 2 pozycji było by super, ale nie udało się znaleźć linii zasilanej w tej pozycji w 12 v
dlatego ten pomysł z przełącznikiem on/off na stałej linii 12v z akumulatora.
mogę zainstalować tam prosty włącznik mechaniczny, ale chciałem żeby było "ładniej" i użyć do tego przełącznika z panelu w którym jest włącznik świateł awaryjnych https://allegro.pl/...tch=baseline-cl-uni-1-1-0806pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - w sumie , Carat 24/08/18 17:42
to sprawdź, czy po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu, gdy odpalisz radio to pamięta ono ustawienia, czy może wraca do ustawień fabrycznych.
Jeśli pamięta ustawienia to tę sprawę masz z głowy.
Potem musisz ustalić, czy po wyłączeniu zapłonu radio ma zapewnione stałe zasilanie, jeśli nie to trzeba je dorobić.
I finalnie dorabiasz przełącznik ON/OFF do symulacji trybu ACC, który będzie sterował włączeniem i wyłączeniem radia.
Ponieważ jak już wiemy Twoja stacyjka nie ma trybu ACC i radio jest trochę nietypowe - brak trybu Power Off znanego ze starych radyjek i instalacja jest dopasowana do fabrycznego radia to musisz liczyć się z wystąpieniem innymi niespodzianek, których jeszcze nie wzięliśmy pod uwagę.- wg instrukcji , Carat 24/08/18 18:01
wychodzi, że żółty (3) to zasilanie główne ze stałym zasilaniem +12V i wydaje mi się, że ten sam przewód odpowiada za utrzymanie pamięci, więc nie ma tutaj osobnego przewodu do podtrzymania pamięci jak sobie ubzdurałem.
Więc jeśli będziesz miał podtrzymanie pamięci po wyłączeniu zapłonu to wygląda, że wszystko jest OK i wystarczy tylko dorobić przełącznik na czerwony przewód (4) symulujący ACC i to wszystko co musisz zrobić.
- na szczęscie pamięta ustawienia , ulan 24/08/18 18:53
nie resetuje sie do ustawień fabrycznych i stąd ten pomysł przełącznika on/offpozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - udało Ci się podłączyć? - Zachęcony Twoi przypadkiem zrobiłem test poboru prądu , Carat 30/08/18 16:24
radia 1DIN.
W trybie podtrzymania pamięci (po wyłączeniu ACC) wyniki były następujące:
- kilkunastoletni Pioneer pobierał 6,8mA
- tegoroczny Pioneer DEH-S5000BT pobiera 1,9mA.
Można powiedzieć, że nowy model ma 3x mniejszy pobór prądu, choć w obu przypadkach wartości są OK i w typowych warunkach nie ma ryzyka rozładowania akumulatora.
Ale różnica robi się, gdy na stałe podłączymy kabelek ACC do zasilania, gdy np. stacyjka nie obsługuje ACC.
DEH-S5000BT przy wyłączonym trybie Power Save, czyli gdy po wyłączeniu przyciskiem OFF pali się podświetlenie panelu i wyświetlana jest godzina na ekranie to pobiera ok. 0,19A.
Z kolei po włączeniu funkcji Power Save, gdy po wyłączeniu przyciskiem OFF gaśnie cały panel sprawiając wrażenie wyłączonego radia okazuje się, że pobiera ono ok. 0,15A.
0,15A to zbyt duży pobór i grozi to rozładowaniem akumulatora w ciągu 1-2 tygodni postoju.
Inaczej mówiąc odcinanie zasilania na przewodzie ACC wydaje się być niestety koniecznością jeśli chcemy mieć dobry akumulator.
- okazało się , Carat 30/08/18 19:50
że 0,15A radio pobiera tylko przez ok. pierwszą minutę od wyłączenia przyciskiem OFF przy aktywnej funkcji Power Save, a potem pobór maleje do ok. 2,5mA.
DEH-S5000BT nie spowoduje rozładowania akumulatora, gdy stacyjka nie obsługuje funkcji ACC i podłączymy przewód ACC na stałe pod zasilanie +12V.
A już myślałem, że teraz wszystkie nowe radia są pożeraczami energii ;-) - nie rozumiem dlaczego radia są robione tak, że potrzebują "podtrzymywać pamięć". , Chrisu 1/09/18 15:02
Kilka urządzeń już przez moje auta się przewinęło i najmilej wspominam te, które nawet po zupełnym odcięciu zasilania potrafiły wszystkie stacje pamiętać. Czy koszt zrobienia takiego radia jest naprawdę aż tyle większy? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - to jest mały problem , Carat 4/09/18 10:52
jeśli radio pobiera ok. 2mA to jest pikuś. Więcej pobiera podtrzymanie komputera, elektroniki samochodu.
Jak sprawdzałem pobór prądu w spoczynku to jedno auto miało 7-10mA, drugie ok. 25mA, a trzecie 35-40mA.
W tym kontekście owe 2mA od radia nie ma istotnego znaczenia.
Chyba, że mamy radio, które pożera dużo więcej to warto zrobić sobie pomiary przed podłączeniem, aby nie było potem zaskoczenia.
W przypadku radia, które kupił ulan to sądzę, że bez odcięcia ACC pobór będzie duży, bo wszystko wskazuje na to, że nie ma ono trybu Power Save przy wyłączeniu zasilania przyciskiem na panelu.
- to nie o to chodzi ile pobiera. , Chrisu 5/09/18 17:19
Ale co wizyta u mechanika, to później trzeba ustawiać... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - hmm , Carat 5/09/18 17:38
ja rzadko ustawiałem radio pomimo jeżdżenia do mechanika. Opcja odłączenia akumulatora była rzadko potrzebna, więc dla mnie ten problem nie istnieje.
Zwykle raz do roku sam robię konserwację akumulatora to wtedy go rozłączam, więc robię to częściej niż mechanik ale ciągle dla mnie na tyle rzadko, że problemu nie widzę.
- Jaki dokładnie jest to , Bitboy_ 24/08/18 17:50
wyłącznik ?
Bo to może być coś więcej niż "wyłącznik".
Daj namiar na konkretną część katalogową, może dorwę do tego manuala z jakimś schematem. Ale muszę wiedzieć co to za ustrojstwo, bo to może być cokolwiek :)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - na przłączniku są takie oznaczenia , ulan 24/08/18 18:58
GM 13 100 107
0320
03 7580 70 XE
https://euroricambitermoli.it/...-gm-13100107.htmlpozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - tu foty płyki , ulan 24/08/18 19:15
https://naforum.zapodaj.net/21ff7aadd70d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/baab675fca47.jpg.htmlpozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..." - na pierwszym zdjęciu , ulan 24/08/18 19:25
ta część odpowiedzialna z ten przycisk sport jest po lewej stronie
a konkretnie to https://naforum.zapodaj.net/34e429fdd407.jpg.htmlpozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..."
- podepnij się pod awaryjne , Emios 24/08/18 21:24
1234 |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|