Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » hokr 17:26
 » teneo 17:25
 » dulik 17:19
 » XepeR 17:16
 » Doczu 17:16
 » Promilus 17:15
 » rooter666 17:11
 » Hitman 17:10
 » bajbusek 17:05
 » soyo 17:05
 » MayheM 17:00
 » bmiluch 16:58
 » DJopek 16:56
 » Kenny 16:54
 » lcf 16:53
 » dugi 16:49
 » Conan Bar 16:48
 » yanix 16:46
 » KHot 16:43
 » Lukas12p 16:41

 Dzisiaj przeczytano
 18755 postów,
 wczoraj 33478

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

poszukiwania samochodu - małe podsumowanie , Never 28/08/18 22:46
W nawiązaniu do wątku https://twojepc.pl/...m.php?r=2018&id=171421#0 zakres poszukiwać został troszkę zmodyfikowany. Za cel obrałem lokalnych "dilerów" i porównanie kombi kompaktów.

Zacznę od najwiekszego rozczarowania i jednocześnie jedynego nie kombi. Mazda 3 - jakość wykonania w tej cenie naprawde pozostawia WIELE do życzenia. Na pierwszy rzut oka rzucają się zgrzewania plastiku, jego łączenia w postaci "zadziorów". W drugim rzędzie niezbyt dużo miejsca. Walory jezdne poprawne, dość sztywne zawieszenie i dobry układ kierownicz nie osładzają wpadki wykończenia. Ogromna różnica pomiędzy "3", a "6" wg mnie.

Astra V - jestem pod wrażeniem tego jaki przeskok jakościowy osiągnął Opel w ostatnim czasie. Ostatnia Astra którą miałem przykrą okazję jeździć była "3" z wszechobecnym plastik fantastik. W V DUŻO lepiej, chodź nie idealnie. Największa wada to stosunek ceny do wyposażenia. Tutaj w zasadzie zabawę zaczynamy od Enjoy z silnikiem 1.4 125 KM gdzie w standardzie za 77 900 zł z metalizowanym lakierem nie dostajemy nawet felg aluminiowych, aby zrobić z tego w miarę kompletne auto powinniśmy wg mnie dołożyć min. felgi 16, pakiet biznes plus z klimą dwustrefową, czujnikami parkowania przód i tył. Całość 83 200 zł. Nawet z rabatem (niezłym bo finalnie ok 72 000 zł nie zachwyca wg mnie).

Dalsze kroki postawiłem w salonach z grupy VAG:
- Leon ST - wg mnie jedno z ładniejszych kombi w swojej klasie. Miałem okazje przejechać się pełną gamą silników 1.2, 1.4 (125 KM oraz 150KM), 1.8. Najwieksze emocje budziła oczywiście 180 KM jednostka. Jednakże byłem pozytywnie zaskoczony ile frajdy z jazdy mogą dać także silnikio 1.4. Z początku podchodziłem sceptycznie, jednak hiszpański temperamet zrobił robotę - jazda tym samochodem po prostu cieszy. Na plus zasługuje także niezły stosunek jakość / wyposażenie. Wersje Xcellence / FR z dodatkowym wyposażeniem Comfort + zapewniają w zasadzie wiekszość systemów, technologi które zadowolą przeciętnie wymagającego Kowalskiego. Jakość wykonania pozostawia troszkę do życzenia, jednakże na pewno jest na dużo wyższym poziomie niż w wyżej omawianej Mazdzie i Astrze.

-Golf - to auto jest najlepiej wykonany w całej klasie kompakt wg mnie. w zasadzie tyle. jeździ się dobrze, poprawnie, ale nie cieszy tak jak pazur leona, jego wygląd, jest po prostu wyglądem golfa w zasadzie od lat pozostającym bez zmian. Najgorzej wypada tutaj stosunek ceny do wyposażenia. Zabawę zacząłem z wersją Highline która co tu dużo mówić bez dodatkowych pakietów jest po prostu biedna. Finalnie konfig zakończyłem ceną o 10 000 zł wiekszą niż w Leonie a jeszcze nie miałem Asystentów pasa ruchu czy zmiany świateł. Eh!

- Octavia - bardzo dobrze wykonane rodzinne auto. Zdecydowanie dostała więcej z Golfa niż Leon. Dla mnie jednak wybór prosty - cena Octavi kształtuje się dość porównywalnie z Golfem (a nawet dostajemy biedniejsze wyposażenia) wiec w tym wypadku Golf wygrywa


Ceed i i30 pomimo niezłego wykonania, całkiem przyjemnego prowadzenia, najwiekszym zaskoczeniem była dla mnie cena. Porównywalna z Golfem/Octavią/Leonem. W tym wypadku niestety ale szybka utrata wartości tego samochodu odstraszyła mnie od zakupu.


Megane - tragedia wykonania - chyba najgorzej w klasie. Nie wspomnę o wpadkach z autami demo - w pierwszym, urwala się rączka zmiany wysokości fotela, w drugim nie udało się wyregulować kąta pochylenia oparcia. Na plus bardzo ładna. Wrażenia z jazdy - wszechobecny trzeszczący plastik fantastik. TRAGEDIA!

  1. ... , Never 28/08/18 22:54
    Mamy jeszcze Focusa... tutaj zawsze gdy wsiadam do tego auta, zawsze mam wrażenie, że to auto prowadzi się po prostu bardzo dobrze i choć jakość wykończenia budzi pewne zastrzeżenia to dla mnie jest to jedno z fajniejszych aut w swojej klasie.

  2. a co z , Okota 28/08/18 22:58
    toyota?

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. oglądałem AURISa , Never 28/08/18 23:04
      z wolnossącym 1.8. Generalnie lubię to auto, choć muszę przyznać, że przesiadka z silników doładowanych sprawiła, że odebrałem ją jako dość słabe auto. Na plus na pewno wolna utrata wartości. Przez pół roku kiedy mogłem używać jej służbowo nie miałem żadnej nieplanowanej wizyty w ASO. Troszkę leciwy już wygląd w moim odczuciu, ale z drugiej strony taki Golf, Octavia tez nie jest niczym specjalnym w tej kwesti. W moim odczuciu brakuje także troszkę sztywności w zakrętach.

  3. masz jeszcze , Okota 28/08/18 23:02
    citroen c4 picasso grand i c3 picasso

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. z nowego mam , Never 28/08/18 23:08
      tylko SpaceTourer i Grand, które w ogole mi się nie podobają. Poza tym po wizycie w salonie Renault serio mam uraz do Francuzów. Dla mnie wykonanie tych aut pozostawia za dużo do życzenia. Jeśli komuś to nie przeszkadza okej, jednakżę jeśli wsiadam do testówki z przebiegiem ok 4000 i mam wrażenie, że auto za chwilę się rozleci to dziękuje i nawet mega rabaty którymi mnie karmili mnie nie przekonują.

      1. masz jeszzcze , Okota 29/08/18 10:41
        honde civic ale nowa nie ma kombi
        no i czy patrzyles na suzuki?
        z wynalazkow z zaskoczeniem na plus plus jest jeszcze ssangyong XLV :P

        Dyslektyka błąd nie pyka...
        RTS wszechczasów:
        Supreme Commander

      2. czyli nie , Okota 29/08/18 10:56
        byles u citroena... wsiadz, megane a citroen c4p. to przepasc w stodku. na firme sa rabaty. auto wygodne, i dobrze sie prowadzi.
        a wogole patrzyles na kia optima? chocby i demo salonowe...

        Dyslektyka błąd nie pyka...
        RTS wszechczasów:
        Supreme Commander

  4. w zasadzie z w/w najlepiej wypada , Never 28/08/18 23:14
    Leon:
    - najlepszy stosunek cena / wyposażenie
    - najlepszy stosunek cena / jakość
    - najlepszy stosunek cena / fun z jazdy
    - 5 lat gwarancji

    dalej jeśli pojawia się naprawdę pedantyczna osoba z wrażliwym uchem na każdy trzask dobiegający z auta poleciłbym Golfa - najlepsze wykonanie, jednakże stosunek cena / wyposażenia pozostawia do życzenia.

    jeśli potrzebujesz największego kombi w klasie to Octavia robi wrażenie

    mamy jeszcze niezłego Focusa - mam sentyment, Aurisa

    na końcu listy umieściłbym Astre

    Ceeda i i30 odrzucam gdyż charakteryzują się chyba najwiekszą utratą wartości - przyznaje nie prowadziłem szczegółowych statysyk

  5. A ja jednak bym brał Ceeda kombi który ma być we wrześniu w sprzedaży , jokerek 29/08/18 02:54
    Chociażby z powodu 7 letniej gwarancji, jak sam zauważyłeś auto jest przyjemne. Sam posiadam Ceeda II SW z 2013 roku i w tym roku miałem wymienione na gwarancji czujnik parkowania, przednia lampa z powodu awarii ledów, sprzęgło alternatora, siedzisko fotela z powodu przetarcia ekoskóry, maglownice z powodu stuków, i coś tam jeszcze, mój Ceed ma już 5 lat i do dziś nie płaciłem ani złotówki za naprawę jakiejś awarii, wszystko bezpłatnie wymieniono na gwarancji. Mam przebieg 99 tys km. (gwarancja jest ważna do 150 tys km)

    1. jest niezły, ale , Never 29/08/18 08:52
      prowadzi sie przyjemnie komfortowo - fajnie wybiera nierowności, jest stosunkowo cichy, ale na pewno nie jest precyzyjny, zawieszenie jest zestawione na tak wypośrodkowanym poziomie pomiedzy komfortem a "sportem" (wiem, duże słowo ale jednak) jak w Leonie, Golfie czy Focusie (te auta po prostu prowadzi się lepiej!).

      gwarancje na 7 lat możesz mieć także w przypadku Focusa, wiec w bezpośrednim porównaniu tych dwóch aut niestety ale i30/ceed dostaje pstryczka niestety.
      jeśli chodzi o i30 vs ceed to powiedziałbym, że szala delikatnie na korzyść i30 jeśli chodzi o wykończenie.

      Ceed / i30 sa naprade fajnymi autami, jednak powinny kosztować w moim odczuciu zdecydowanie mniej. Ich utrata wartości jest większa, a potencjalny nabywca powinien wziaść to także pod uwagę, zważywszy na fakt, że w podobnej kwocie można nabyć auto które na rynku wtórnym powinno być lepiej sprzedawalne.

      Po prostu Focus, Golf czy Leon sa wg mnie lepiej wyważone pomiedzy komfortem, a pewnością prowadzenia. Bardziej ciesza z samej jazdy.

      1. wziąść? , okobar 29/08/18 10:05
        orto :P

        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
        GF 7600 GS, M2N4 SLI
        Win XP SP3

    2. Szczerze mówiąc , rurecznik 29/08/18 12:39
      biorąc pod uwagę wiek i przebieg auta to ilość usterek/napraw to słabo to wygląda....

  6. raport ciekawy , Demo 29/08/18 07:27
    ale nie podajesz cen (jak np. w Astrze) i tak w sumie ciężko coś z niego wyciągnąć. Kiedy decyzja?

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

    1. oki , Never 29/08/18 08:41
      Astra V Enjoy z biznes (bez alu), gwarancja 5 lat = 71 000 zł

      Leon ST 1.4 @ 125 KM Xcellence z pakietem Comfort oraz Full Link = 81000 zł

      Golf Variant Highline 1.4 @ 125 z pakietami biznes, technicznym, ergo, rozszerzona gwarancja do 4 lat lub 120 000 km ok 91500 zł

      Octavia Style z pakietem Amazing 1.4 @ 150 KM z rozszerzeniem gwarancji do 4 lat lub 120 000 km ok 88 000 zł

      Megane - cenowo byliśmy w pierwszej rozmowie w okolicy 74 000 zł za wersję intense, ale tutaj negocjacji w zasadzie nie było, w związku z brakiem zainteresowania po mojej stronie, choć sprzedawca był bardzo skory do nich. W w/w kwocie dostałem dodatkowe wyposażenie jak bagażniki dachowe z uchwytami na rower.

      Focus - na "4" okolice 80 000 zł, nowy ok 10 000 zł więcej za wersję titanium.

      1. zaskoczyles mnie stwierdzeniem o cenach Kii , Kenny 29/08/18 09:57
        wlasnie dlatego, ze ceny sa takie jak napisales kupilem Carensa 2.0 166KM, klimy, kamery, bajery, 2 rzedy pogrzewanych siedzen za 85 000 (cennikowo 92 500).

        Ciekawe ze Ceed nie byl odpowienio tanszy w stosunku do powyzszych (Carensa dzielila PRZEPASC cenowa od Zafiry, C4 Grand, nie mowiac juz o Touranie).

        .:Pozdrowienia:.

        1. nie podał ceny Kii i Hyundaia , okobar 29/08/18 10:09
          więc to takie gdybanie
          w czerwcu teściu kupował małe wozidełko - i20 w hyundaiu w wersji jakiejś tam, katalogowo 55k proponowano mu za 42k
          kia rio z katalogowej 48k dostał propozycję za 41k


          ostatecznie i tak wziął suzuki baleno za 41k z 48

          AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
          GF 7600 GS, M2N4 SLI
          Win XP SP3

          1. ciekawe , Demo 29/08/18 10:51
            czyli wychodzi na to, że przy decyzji kupna samochodu z salonu można przyjąć rabat 10-20%? To reguła czy fart we wspomnianych wyżej przypadkach?

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

            1. zależy od marki , Wedrowiec 29/08/18 10:59
              na Mazdę więcej niż 2-3% nie urwiesz.

              "Widziałem podręczniki
              Gdzie jest czarno na białym
              Że jesteście po**bani"

            2. Tansze marki 5-10% , Kenny 29/08/18 11:23
              Im drozsze tym wiecej, luksusowe dochodza do 20%. Plus sa wyjatki, wlasnie maza, toyota tez slabo. Troche tez zalezy od regionu i rynku w okolicy, liczby dealerow, etc. Ale tak, dlatego kupowanie na wyprzedazach rocznika to pomylka bo najczesciej wiecej dostanie sie od reki, no i na nowszy samochod.

              .:Pozdrowienia:.

            3. nie mam pojecia , okobar 29/08/18 13:24
              ja gustuję w kilkunastoletnich autach za 10k, nie znam sie na nowych... nie zarabiam tyle :P

              a on kupował na firmę :)

              i to co pisałem to były ceny netto

              AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
              GF 7600 GS, M2N4 SLI
              Win XP SP3

            4. zależy od marki, modelu i okresu w roku , NimnuL-Redakcja 29/08/18 13:34
              ja na Opla Astrę dostałem 18% bez targowania się (często Opel krzyczy na swojej stronie, że daje na wejście np. 8k rabatu - czyli cena z katalogu to lipa i marketing), ale np. Mazdy i Toyoty niechętnie obniżają cenę, w zamian dają za 1zł np. opony, felgi, dywaniki, przedłużenie gwarancji itp.

              Kolega ze 2 tygodnie temu kupował Kadjara w automacie i ze 109tys. zjechał do równej stówy.
              Wyprzedaż rocznika to nierzadko lipa, bo owszem niższa cena jest, ale zwykle opust cenowy jest mniejszy niż spadek wartości (bez znaczenia, jeśli zamierza się użytkować auto przez np. 10 lat).

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. btw kiedy kupowałeś i jaki salon? , Never 29/08/18 15:14
                generalnie Astra gdyby dobrze zagrała cena czy rabatem o którym mówisz to może nawet bym się na nia skusił, niestety ale w zaprezentowanej mi ofercie nie sa konkurencyjni.

                1. BSP w Łodzi , NimnuL-Redakcja 29/08/18 17:31
                  na Pabianickiej we wrześniu dwa lata temu.

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                2. dorzucę swoje 3 grosze , MARtiuS 30/08/18 07:37
                  Warto poza gadką w salonach poczytać fora danego modelu. Jako posiadacz Astry V polecam astra5klub.pl Jest tam też pracownik salonu z Wrocławia, który daj ponoć dobre ceny. Jeśli chodzi o Astre 125KM niektorzy zgłaszali zapadający się pedał sprzęgła - usuwany na gwarancji. Możliwe, że w RM18/RM19 problem zlikwidowany na produkcji. Poza tym dość fajny silnik i ekonomiczny. Osobiście posiadam 1.4 100km ale już nie ma go w ofercie. Teraz bym się zastanowił czy nie wziąłbym silnika 1.0 - uzytkownicy zadowoleni małe spalanie w miescie a w trasie turbo robi robotę.
                  Z wad to niestety malowany farbkami plakatowymi. Od kwietnia juz mam 3 obicia parkingowe - wiecej jak w kilkunastoletnim Lanosie. Nie wiem jak w innych markach z tym lakierem jest.
                  Jak coś mam też namiary do kolesia z salonu w Myślenicach u którego kupowałem.

                  feci, quod potui, faciant meliora
                  potentes
                  GG 617689

                  1. to forum też jest niezłe , NimnuL-Redakcja 30/08/18 08:18
                    https://astraklub.pl/index.php

                    dział techniczny ma ogarniętych użytkowników.

                    Z lakierami nie ma chyba reguły, mówi się, że w ogóle współczesne malowanie jest bardziej miękkie niż z czasów Polonezów, na swojej dwuletniej Astrze nie widzę jednak problemów, mimo że wielokrotnie obicia parkingowe od drzwi nieostrożnych sąsiadów się zdarzały, to ślady były tylko w postaci zabrudzenia, które schodziło po przetarciu. Za to progi musiałem zabezpieczyć folią, bo kilka rys pojawiło się dość szybko, mimo że staram się uważnie wsiadać/wysiadać ...

                    Pewnie sporo zależy też od koloru.

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                    1. dzieki, także sprawdze obydwa fora. , Never 30/08/18 11:11
                      choć robiłem już tak w przypadku kilku aut i niestety ale rewelacji nie było. Zobaczymy. Nowa Astra jest całkiem fajna, gdyby cena była mega to warto byłoby w nią iść. Jednakże w przypadku porównania

                      72k za 1.4 125 KM enjoy plus pakiet biznes vs leon xcellence + comfort za 81000 wg mnie cena warta dopłaty.

                      1. ta Astra , MARtiuS 30/08/18 12:09
                        o której piszesz na wyprzedaży rocznika "chodziła" po 68 tys. może jakieś groszowe kwoty by jeszcze opuścili. Jeśli mnie by dopłata nie robiła różnicy to brałbym Seata

                        feci, quod potui, faciant meliora
                        potentes
                        GG 617689

                      2. dycha różnicy , NimnuL-Redakcja 30/08/18 12:47
                        w tej klasie auta to nie jest mało, tym bardziej, że silniki TSI grymaszą, a ich żywotność jest niska (różne wersje różnie wypadają). Do tego ubezpieczenie Opla i serwis jest niedrogi.

                        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                        siedziałbym przed komputerem przy
                        świeczkach.

                        1. z nowymi (na pasku) TSI raczej nie ma problemów , Never 30/08/18 13:52
                          przynajmniej takie opinie słyszalem + 5 lat gwarancji.

                          10k rożnicy, i zyskujesz wyposażenie i niższe spalanie (przynajmniej mi takie wartości udało się uzyskiwać podczas testów). Generalnie Astra fajna ale jeśli doposaże ja w kilka must have to różnica wypada na poziomie maks 5k, co już nie jest ok.

                      3. a jak silnik 1.4 150km w leonie , RaPToRR 30/08/18 17:26
                        jeździłeś nim z tego co pisałeś, dopłata 10tys w stosunku do wersji 125km... warto?

                        http://www.krzysztofwasko.pl

                        1. ... , Never 31/08/18 08:55
                          do 1.8 warto, do 1.4 150 KM kwestia dyskusyjna. ja bym wybrał 125 KM. Wystarczający. O dziwo nawet 1.2 nie jest najgorszy, ale to już musi być świadomy wybór - najlepiej przejechać się wszystkimi 3.

                    2. możliwe, że o kolor chodzi , MARtiuS 30/08/18 11:44
                      ten mój był stosowany do 2017 r. Może nie bez powodu go wycofali. Poza tym Astra V odchudzili w stosunku do IV o 200 kg. Z tego co kojarzę to na lakierze "zyskali" 11 kg więc pewnie zrezygnowali z jakiejś warstwy

                      feci, quod potui, faciant meliora
                      potentes
                      GG 617689

                      1. skad ty , elliot_pl 30/08/18 13:01
                        masz takie info porownawcze? :) siedzisz w danych katalogowych czy gdzie to bylo do wyczytania jako opracowanie?

                        momtoronomyotypaldollyochagi...

                        1. w mediach bylo podawane , MARtiuS 31/08/18 08:28
                          dixi-car.pl/nowa-astra-k.htm daje sobie glowe uciąć, że widziałem rycine z lakierem

                          feci, quod potui, faciant meliora
                          potentes
                          GG 617689

        2. zaproponowano mi go w cenie ok 8k mniejszej od katalogu , Never 29/08/18 14:52
          dokładnie nie pamiętam, musiałbym sprawdzić ofertę.

          1. i30 z pakietem GO PLUS w cenie 82 500 , Never 29/08/18 15:09
            w którym brak:
            - czujników parkowania przód
            - Czujnik deszczu
            - Elektryczny hamulec postojowy
            - Podgrzewane przednie fotele i kierownica
            - Lusterko wsteczne fotochromatyczne
            - Podłokietnik przedni
            - najważniejsze !!!!! światła LED
            - Przyciemniane tylne szyby
            - Lusterka boczne w kolorze nadwozia


            pakiet premium 95 500

            porownując wspmnianego leona czy focusa dostajesz to samo za podobną cenę, ale zsykasz dodatkowo lepsze wykonanie i walory jezdne.

            1. aby nie było, że tylko hejtuje. i30 to naprawde świetne auto... służbowe. , Never 29/08/18 15:12
              brakuje im troszkę do konkurencji i miło patrzeć że ta marka rośnie! takie jest moje odczucie. to naprawde fajne auta, ale wydając prywatną kase nie mogę oprzeć się wrażeniu że kupiłbym jednak produkt który daje mi mniej niż wspomniana konkurencja.

            2. thx za info , Kenny 29/08/18 15:45
              faktycznie taki sobie

              .:Pozdrowienia:.

            3. miało być , Never 29/08/18 15:49
              porownując wspmnianego leona czy focusa dostajesz WIĘCEJ za podobną cenę, ale zsykasz dodatkowo lepsze wykonanie i walory jezdne.

              WIĘCEJ =
              - grzenie dupy
              - full led
              - asystenci - świateł, pasa ruchu
              - czujników parkowania przód
              - Czujnik deszczu
              - Elektryczny hamulec postojowy
              - Lusterko wsteczne fotochromatyczne
              - Podłokietnik przedni
              - Przyciemniane tylne szyby
              - Lusterka boczne w kolorze nadwozia

            4. marketing wygrał , NimnuL-Redakcja 29/08/18 17:57
              napalasz się na dodatki, za które wyłożysz pieniążek - pytanie czy te dodatki mają sens?
              full LEDy często są gorsze niż np. xenony
              czujniki parkowania z przodu, kamera cofania, trzymanie się linii pasa, samoparkowanie itd. wydają się przydatne kierowcą niedoświadczonym lub słabym.
              Pikadełka z tyłu np. w sedanie, w którym do tyłu niewiele widać jestem w stanie zrozumieć - jest to pomocne, ale wiele pierdół z katalogu, za które trzeba płacić krocie wydają się być praniem mózgu potencjalnego klienta. No ale ja zaczynałem na aucie z samym silnikiem i kołami, to i na te gadżety patrzę z dystansem.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. zgodzę się ale tylko po części , Never 29/08/18 19:51
                całkowicie nie przekonuje mnie kwestia, że gadżety są tylko dla osób niedoświadczonych. Osobiście uważam, że zyskuje każdy i zmieniają one poziom bezpieczeństwa - przykład: asystent martwego pola. Kolejny to wspomniane LEDy. Asystent pasa ruchu wg mnie powinien być obowiązkowym wyposażeniem wrecz. Ile razy zdarzyło się, że Kowalski z tira bądź osobówki próbował Cię staranować. Masz system - auto trzyma Cię w lini. Dużo jeździsz, nagle dopada Cię mega zmęczenie. Okej, ja staje odrazu i odpoczywam, ale jednak do pkt odpoczynku musze dojechać. Bezpiecznie! Awaryjne dohamowanie, hamowanie realizowane przez auto - świetnie - w Pasku zdarzyło mi się, że reakcja auta była szybsza niż moja, choć uważam się za dobrego kierowcę. LEDy z automatycznym przełączaniem mijania / drogowe (dodatkowym gadżetem jest wycinka pojazdów) wg mnie zwiększają komfort jazdy w nocy i widoczność.

                To z czym się zgadzam i czym dałem się ponieść marketingowo to gadżety w stylu przyciemniane szyby, elektryczny ręczny, bezkluczykowy dostep, aktywny tempomat - mógłbym bez nich swobodnie życ, jednakże czesto są one cześcia pakietów.

                Plus auto wg mnie ma cieszyc. Dla każdego oznacza to coś innego, dla mnie ew. wzorowe wykonanie i wyposażenie które ma zwiększać bezpieczeństwo i komfort podróży.

                Moją przygodę z samochodami zaczynałem także od 2 kółek i kierownicy i blachy cienkiej jak papier, czyli daewoo tico:), jednakże po drodze udało przerobić się kilka tematów i nie chciałbym już wracać do pewnych atrakcji wyposażenia np. szyb na korbkę :)

              2. plus weź jeszcze pod uwagę, że , Never 29/08/18 19:54
                w tym porównaniu:

                i30 kosztuje 82 500 zł
                Leon 81 000 zł

                gdzie w tym wypadku sens ceny i30 skoro za tyle samo dostajesz mniej (wyposażenie, komfort, walory jezdne, utrata wartości).

  7. A oglądałeś , ligand17 29/08/18 07:51
    Civica?

    1. ni ma kombi , Never 29/08/18 08:52
      ni ma civica :(

      1. kombi jest ale wersja IX , sew123 29/08/18 09:20
        a wiec używka..

        Nine Inch Nails to jest TO :)
        iRacing Driver :)

      2. A to nie wiedziałem , ligand17 29/08/18 11:45
        że X już nie ma w kombi.

  8. Mazda nadrabia silnikami , NimnuL-Redakcja 29/08/18 11:27
    wolnossące jednostki (rzadkość obecnie), szczególnie 2.0 120KM, który wróży długą i bezproblemową pracę, a przy tym w Trójce sprawdza się bardzo przyzwoicie - kolega miesiąc temu nabył właśnie hatchbacka z tym silnikiem i według mnie jest miód-malina, a do tego oszczędny (6,5l w mieście jest osiągalne bez szczególnego eco-drivingu). Dodatkowo podobno te silniki nie otrzymają GPF w najbliższej przyszłości. Jakość wykończenia według mnie nie jest tak zła jak opisujesz, nie zauważyłem takich niedoróbek, za to z tyłu faktycznie za dużo miejsca nie ma.
    Niestety z Mazdą nie da się też targować (potwierdzone przez 3 kolegów, którzy w tym roku kupili dwie salonowe 6 i jedną 3). Jedynie da się dostać gratisy w fantach: kamera, koła i inne drobiazgi za złotówkę.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Odnośnie silników to ciekawostka , ligand17 29/08/18 11:44
      bo Mazda ostatnio dostosowywała swoje silniki do nowych norm emisji i obyło się bez spadku mocy. Mało tego, w niektórych przypadkach moc wzrosła (2.0 w MX5 będzie miał teraz 180KM zamiast 160) :-)

      1. W ogóle silniki Mazdy są ciekawe , NimnuL-Redakcja 29/08/18 11:49
        fajnie, że im się jeszcze chce, a nie pchają się w downsizing z suszarkami.
        https://www.youtube.com/watch?v=9KhzMGbQXmY
        https://www.youtube.com/watch?v=nxVOyL4r7Qc
        https://www.youtube.com/watch?v=yNSxow3W7ek

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. Silniki tak , sew123 29/08/18 12:02
          gorzej blacha :)

          Nine Inch Nails to jest TO :)
          iRacing Driver :)

          1. stara sprawa , biEski 29/08/18 13:30
            nowe nie rdzewieja. Generalnie argument uzywany w dzisiejszych czasach bezpodstawnie
            pierwsza generacja Mazdy 6 podobno rdzewiala. Pisze podobno bo moja nie miala tego problemu, tescia 12 letnia tez nie rdzewieje ;)

            1. wzmocnili blachę, osłabili lakier , NimnuL-Redakcja 29/08/18 13:36
              kolega w swojej 6 w tym ich flagowym kolorze Soul Red narzeka, że po 3 latach ma widoczne zużycie lakieru z przodu. Podobno nie da się tego nawet spolerować ze względu na technologię natrysku tego lakieru (3 warstwy o różnych odcieniach). Inny kolega zapłacił 4tys. za powłokę ceramiczną i 800zł rocznie za jej odnowienie, żeby zadbać o trwałość lakieru :)

              Opel też kiedyś rdzewiał już w katalogu, czasy się zmieniają.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. Nie wiem jak obecna poliftingowa wersja mazdy 6 , sew123 29/08/18 13:45
                ale te sprzed liftu to rdzewiały juz w salonie :) Na forum mazdy gdzi ebylem zarejestrowany jako były już użytkownik 323f BJ ludzie pisali ze wyjechali autem z salony i jechali wprost na zabezpieczenie podwozia ( za kilka tyś) a tam juz elementy zawieszenia pordzewiałe :). Potwierdził to też mechanik u którego robilem moją BJ. Zreszta na 323f BJ narzekac nie moge od strony technicznej - ale zjadla ją rdza. Dlatego teraz śmigam honda civic 1,8 ix gen.

                Nine Inch Nails to jest TO :)
                iRacing Driver :)

              2. no niezli magicy ;) , biEski 29/08/18 18:57
                lakier to prawie kazde auto taki ma.

                Tez mam soul red jakis 3 letni. Pół roku temu został spolerowany bez zadnych problemów. Dodatkowo mam powłoke ceramiczna. Ale kosztowała połowe z tego co płacił twój kolega. Dodatkowo roczny przegląd 250 zł + wieczysta gwarancja.

            2. Nie taka stara , ligand17 29/08/18 16:51
              niedawno podawałem link do forum Mazdy, gdzie koleś pokazywał zdjęcia parchli na półrocznym aucie.
              Może po tegorocznym lifcie coś się zmieni na plus.

        2. Ale nie beda mieli wyjscia , Kenny 29/08/18 12:03
          jesli beda chcieli sprzedawac auta w europie.... Kia od tego roku wlasnie poszla w turbo

          .:Pozdrowienia:.

          1. właśnie nie będą musieli , Wedrowiec 29/08/18 12:15
            zmodyfikowali silniki i spełniają normy bez GPF.

            "Widziałem podręczniki
            Gdzie jest czarno na białym
            Że jesteście po**bani"

          2. no przecież sprzedają , NimnuL-Redakcja 29/08/18 12:18
            wersje turbo też są, ale nie karton mleka jak w VAG czy Fordzie ... ale 2.5 turbo Mazdy zdaje się, że w EU nie jest dostępny ....

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. nie jest, przez normy , Wedrowiec 29/08/18 12:20
              w USA jest.

              "Widziałem podręczniki
              Gdzie jest czarno na białym
              Że jesteście po**bani"

      2. tak tyle że np. w 6 , Wedrowiec 29/08/18 12:16
        moc minimalnie wzrosła ale osiągi spadły. 192->194 i 7.8 -> 8.1 czy 8.3

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

        1. bo zwiekszyła się waga? , biEski 29/08/18 19:04
          to chyba logiczne, ze osiągi spadną. Dopracowali wyciszenie auta i doszło 100kg

          1. jasne, odniosłem się do , Wedrowiec 29/08/18 20:40
            zwiększonej mocy co może sugerować zwiększone osiągi. Podnieśli mocno symbolicznie, spadło trochę więcej niż symbolicznie.

            "Widziałem podręczniki
            Gdzie jest czarno na białym
            Że jesteście po**bani"

    2. chciałbym zobaczyć te 6.5l w mieście... , DrLamok 29/08/18 12:21
      Bo mój pali 8L po mieście bez mydła (głównie trasy do 7km, praca - dom - zakupy), 2015 rocznik, 2.0L 120

      Renault Clio 1.5 diesel, na tych samych trasach paliło do 5L/100 nawet w zimie

      1. u mnie 6 pali , Wedrowiec 29/08/18 12:25
        12-15l po Wawie ;)

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

        1. już nie będę marudził na moje 9,5l/100 , NimnuL-Redakcja 29/08/18 12:28
          i 10,5 w szczycie :)

          DrLamok - zależy od miasta i godziny, ja jestem w stanie z luzem wyciągnąć poniżej 8l/100 w mieście, ale poza godzinami szczytu ... kolega jeździ raczej poza głównym ruchem.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. podejrzewam że , DrLamok 29/08/18 12:52
            pali tyle przez krótkie przebiegi, zanim się zagrzeje i zniknie niebieska lampka to jestem w połowie trasy... a w zimie (angielskiej zimie, więc pewnie +5C) to lampka znika jak zajeżdżam na parking pod firmą.

        2. Nie mam Mazdy , kubazzz 29/08/18 18:34
          Ale zimą przy krótkich trasach to 22/100 schodzi.
          Taka licytacja ;)

          SM-S908

      2. Moze nie w miescie ale okolo 35 tez nie zle :)) , speed 31/08/18 01:50

        https://imgur.com/a/mYs3Dhy

        1. A tu 'pozorant' mysli kiedy wskoczyc:)) , speed 31/08/18 01:56
          https://imgur.com/a/RgSRzsm

          1. nic nie mów, mi miesiąc temu , Wedrowiec 31/08/18 10:04
            sarna wyskoczyła, przód rozwalony, rachunek na 18K.

            "Widziałem podręczniki
            Gdzie jest czarno na białym
            Że jesteście po**bani"

        2. Uwaga bo zaraz zakręt 90 stopni , DrLamok 1/09/18 07:05
          277 na budziku a Ty zdjęcia robisz :)

          1. da rade , Kenny 1/09/18 09:02
            jeszcze z 10 kilosow na do zakretu https://imgur.com/csiJsaH

            speed zyjesz? :]

            .:Pozdrowienia:.

            1. I'm still breathing , speed 1/09/18 22:00
              Teraz odpoczywam po 7tys km ( taka mala wyprawa w gory).
              Ten zakret mozna brac 200-220km/h ale przed nim okolo 1.5km jest mostek na ktorym trzeba zwolnic do okolo 150 bo inaczej 'kosmos' .
              Droge znam praktycznie na pamiec jechalem nia ponad 700 razy tak ze wiem gdzie moge pocisnac a gdzie musze jechac 100-120 .

    3. zdecydowanie w Maździe silnik robi robotę. , Never 29/08/18 14:55
      jesli chodzi do wykonania, 2 kolegów z którymi pracuje jeździ "6" i podziela moją opinie nt "3". Generalnie "6" jest bardzo fajnym samochodem. Brakuje troszkę "dolu" w przypadku silnika 2.0, ale takia magia wolnossących jednostek.

      Jesli chodzi o rabaty to bez firmy i form kredytowania mam wrażenie, że da się wyrwac ok 8-12%, nie dotyczy Mazdy! Tylko Mazdy. W Toyota proponowano mi Avensisa w cenie 26 000 mniej od katalogu, rocznik 2018, wersja premium + style.

  9. Jakby , endern 29/08/18 12:36
    Ktos chcial golfa diesla dwuletniego(przebieg normalny dla rodzinnego auta) w idealnym stanie w rynkowej cenie dla takich sztuk - to mam znajomego.
    Pracuje w wv i raz na dwa lata wymienia na nowke wiec suto bez zadnych historii ;)

  10. nie wiem skad , marcin502 29/08/18 13:17
    opinia o Megane, mam nowe IV w rodzinie i nic nie skrzypi. Ladniejsze niz wszystko co opisales, limiteda mozna za 62tys zakupic z 1.6 w benzynie ktora teraz wychodzi. Co kto lubi ;)

    1. wszystko zależy jaką uwage przywiązujesz do odgłosów dobiegających z auta , Never 29/08/18 14:51
      cóż ja jestem pedantyczny, choć nawet moja partnerka krzywiła się na jakość wykonania.

      W kwestii wyposażenia temat wg mnie zaczyna się od intense.

      co do wyglądu - zgadzam się z Tobą, to auto jest ładne! wyglądem ustępuje Maździe wg mnie.

      1. a ogladales jeden , marcin502 29/08/18 16:01
        egzemplarz czy może więcej?

        1. dokładnie , Never 29/08/18 19:40
          2 :) w jednym urwałem raczke od wysokości (dobra to nie było demo, tylko serwisówka wiec w sumie auto, w które każdy wsiada i pałuje), drugie demo z niskim przebiegiem - nie dało rady wyregulować kąta nachylenia. Generalnie jak wspomniałem - wygląd okej, reszta dla mnie pozostawia dużo do życzenia, i w tej cenie naprawdę można lepiej ulokować $$$ Mówie ze swojej perspektywy, ktoś inny powie, że chwalone przeze mnie VAGi są do bani, a Focus ma design rodem z filmów sf. Rzecz gusty.

          Na niekorzyść Golfa cena, zbliżamy się niebezpiecznie blisko klasy D.

          BTW. jeśli ktoś jest zainteresowany to są mega ceny na Avensisa Premium z pakietem Style z silnikiem 1.8. Przez niezłą cenę rozumiem 90k, katalogowo 115k.

  11. Jakaś poważna zmiana w parametrach zaszała. , MARC 30/08/18 09:55
    Przeskok z używanych 40k do nowe 70-80k, to jednak kolosalna różnica. Choć, jak widać, auta pozostały prawie te same. :)

    1. pragmatyzm , Kenny 30/08/18 10:11
      ja tak samo; szukalem 3-4 latka za 40-50k, ktorym jezdzilbym 5-6 lat - nie znalazlem. Kupilem nowego za 85k, ktorym pojezdze 10 lat, sumarycznie wyjdzie nawet lepiej.

      Rynek uzywek bardzo sie przetrzebil, a w niemczech jeszcze bardziej niz u nas (szukam glownie tam). Jak 5 lat temu kupowalem takiego 4 latka za 35k to nie dosc ze bylo z czego wybierac w tych kwotach, to moj byl jeden z najdrozszych w klasie.

      .:Pozdrowienia:.

      1. to ja mam inny pragmatyzm , okobar 30/08/18 14:30
        3 lata temu szukałem auta które może zastąpić moją Octavkę - i to gdzieś w 15k :)
        dorwałem C4 Coupe znacznie poniżej 10k :)

        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
        GF 7600 GS, M2N4 SLI
        Win XP SP3

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL