Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » @GUTEK@ 18:37
 » dugi 18:36
 » Wedrowiec 18:36
 » Raist 18:33
 » zbiggy 18:32
 » Lucullus 18:31
 » Artaa 18:30
 » rainy 18:29
 » DJopek 18:28
 » JE Jacaw 18:28
 » Liu CAs 18:27
 » yanix 18:24
 » Master/Pe 18:22
 » Robak 18:20
 » Bergerac 18:18
 » Zbyszek.J 18:18
 » Kenny 18:18
 » lcf 18:16
 » marcin502 18:06
 » DYD 18:05

 Dzisiaj przeczytano
 41109 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[zimówki] co polecicie , Never 2/10/18 23:35
w rozmiarze 205/55 R16. Wstępnie myślałem o:

- michelin-alpin-5
- dunlop-winter-sport-5
- continental-wintercontact-ts-860

głównie pewnie jak to u nas mokre warunki, jednakże lubię czesto skoczyć w góry także śnieg na pewno.

brać w/w premium? czy coś tańszego równie dobrego.
btw. z dunlopa miałem ostatnio letnie sport bluresponse. Opona świetna. Szkoda, że zdzierała się wręcz w oczach :(

  1. mam ws 860 , bajbusek 3/10/18 00:13
    tylko w rozmiarze 19"
    troche glosne sa i maja od nowosci mniej bieznika niz konkurencja
    przy 280 KM ida jak woda, na 3 sezony max

  2. takie: , Okota 3/10/18 00:35
    http://www.opony.com.pl/...evo2-w320/?p=2,37,14273

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

  3. dunlop , Kenny 3/10/18 06:59
    mialem i blu na lato, mialem winter 4 na zime... obie rewelacja

    .:Pozdrowienia:.

  4. Nokian WR D4 , NimnuL-Redakcja 3/10/18 07:41
    dwa sezony za mną, 205/60 R16 92 H
    Klasa A hamowania na mokrej nawierzchni i są ciche jak letnie. Na śniegu, mokrym i w błocie jeździ się na nich bardzo pewnie. Raz byłem w Karpaczu i okolicy w styczniu i brodzikiem w błocie, i śniegu, nigdy nie miałem problemu nawet z śnieżnymi podjazdami...

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

  5. Ja mam Michealin Crossclimate+ , Master/Pentium 3/10/18 09:16
    Wrażenia z jazdy latem bardzo pozytywne, w zimie też jest nieźle ale jakoś setek okazji do jazdy po śniegu w ostatnich latach nie ma. Jednak jak na razie opony sprawdziły się.

    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
    włącz komputer :-)

    1. o wlasnie, tez mam , Kenny 3/10/18 10:11
      czyli juz troche na nich jezdzisz? Ile przejechaly i w jakim sa stanie? Moje maja 9kkm i nie bylo by problemu gdybym sie nie przelecial po niemieckiej autostradzie - te z tylu wygladaja ok, ale przednie maja doslownie porozrywane lamelki (a indeks maja W (do 270).

      Rozumiem ze duza predkosc, bardzo szorstka nawierzchnia, czasem przelomy, ale zeby az tak... chyba jednak sa delikatne bo na typowo letnich tak nie mialem.

      Zima dopiero przede mna, ale w lecie (poza glosnoscia, jak przy kazdej oponie w jodelke) tez ogolnie bylem zadowolony.

      .:Pozdrowienia:.

      1. muszę obejrzeć ale są raczej ok. , Master/Pentium 3/10/18 11:06
        w Niemczech i tak nie przekraczam 160km (a zwykle max to raczej 120-130 km), szkoda paliwa i ryzyka dla dosłownie 15-30 minut zysku.
        Sprawdź zbieżność kół bo to nie jest normalne dla żadnej z opon.

        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
        włącz komputer :-)

        1. o tak wygladaja , Kenny 3/10/18 15:29
          https://youtu.be/Lp5hXINN4r4 Co ciekawe tylne wygladaja 'noralnie' - sa gladkie jak nowe, tylko delikatnie starte.

          Cisnienie dobre, czytalem ze naderwiana sie zdarzaja, szczegolnie przy bardzo szorstkiej nawierzchni, ale nie potrafie ocenic czy az tak. Zbierznosc... w sumie moge kazac sprawdzic.

          .:Pozdrowienia:.

      2. reklamuj , endern 3/10/18 17:42
        albo zadzwon i zapytaj sie jakie szanse sa na realizacje takiej reklamacji.
        Mi przy poltorarocznych oponach zmieniacz zwrocil uwage na pekniecia w rowkach.
        Odesłałem, uznali reklamacje i zwrocili kase umniejszona o zużycie opony.

        1. Tego zmniejszania nie rozumiem. , Muchomor 3/10/18 21:01
          Musiałeś z tej okazji kupić nowe i zmieniać opony. Za wymianę, albo choć ściąganie zwracali?

          Stary Grzyb :-) Pozdrawia
          Boardowiczów

          1. byly , endern 4/10/18 13:32
            zdjete po sezonie ;)
            Złodziejstwo wynikajace z pozycji siły.

    2. też miałem, tylko wersję bez + i jakoś szybko się wytarły , dawidy 3/10/18 10:30
      kupiłem przed zimą - pierwszy sezon ok, druga zima odczuwalnie gorzej, trzecia zima już bardzo słabo

      robię 10tyś km rocznie

      102594

      1. nie miałem wersji bez + , Master/Pentium 3/10/18 11:10
        różnica w cenie w zasadzie żadna więc nie widziałem sensu. + jak na razie mają się dobrze po ok roku o robimy trochę chyba w okolicy 3 tyle co ty rocznie. Zobaczymy tej zimy (o ile zobaczymy zimę ;) ).

        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
        włącz komputer :-)

  6. Mnie najbardziej podeszły , ligand17 3/10/18 10:21
    Pirelli SottoZero. Miałem takie (w tym rozmiarze) na poprzednim samochodzie. Wcześniej testowałem Goodyeara oraz Blizzarda, ale na Pirelkach jeździło mi się najlepiej.

    1. Od lat Goodyer UG najpier 7 teraz 9. , Micky 3/10/18 14:35
      jw.

      1. Miało być w goownym wątku :) , Micky 3/10/18 14:36
        jw.

  7. Jak dla mnie , El Vis 3/10/18 10:39
    Zawsze Goodyear UltraGrip.
    Kopny śnieg, mokry śnieg, błoto pośniegowe - nie ważne, w zimę na tych oponach jeździło mi się najlepiej a muszę napisać, że miewam zapędy "rajdowe".

    Ewentualnie Uniroyal MS Plus 77. Niezłe na śniegu. Zaskakująco dobre na lekko oblodzonych drogach. Jednej zimy w czeskich Karkonoszach jechałem do góry chociaż inni stali. Dobrze się też zachowują na mokrych nawierzchniach.

    I don't suffer from insanity.
    I actually quite enjoy it.

    1. Hmmm... , ligand17 3/10/18 11:05
      UltraGripy miałem - nieraz samochód pojechał na zakręcie prosto :-)
      Na obecnym mam Uniroyale, ale starszy model (66). Przy mocniejszym dodaniu gazu zero przyczepności, nawet nie musi być śnieg czy lód, wystarczy odrobina wilgoci.

      1. Ciekawe , El Vis 3/10/18 11:55
        Jak mogą być skrajne doświadczenia dwóch różnych ludzi.

        I don't suffer from insanity.
        I actually quite enjoy it.

        1. Dokładnie , ligand17 3/10/18 14:48
          pewnie składa się na to wiele czynników - marka/model samochodu, styl jazdy, otoczenie, itp.

        2. ja tam na te uniroyal 66 , Nikita_Bennet 4/10/18 17:25
          nie narzekałem. Teraz wstawiłem zamiast nich dunlopy.

          nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

          1. Pytanie , ligand17 4/10/18 21:08
            jaki samochód? jaki rozmiar opon? jaki styl jazdy?

            1. logan pick-up dci 90KM , Nikita_Bennet 6/10/18 21:38
              185/65r15 chyba, styl jazdy od oszczędnego (nie mylić z ekojazdą) do takiego że brakuje szóstego biegu w aucie (160km/h nie przekraczam).

              nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

              1. OK, , ligand17 7/10/18 09:56
                czyli generalnie FF z ciężkim przodem, mocy nie nadzwyczaj dużo. W takim samochodzie pewnie te Uniroyale spisują się dobrze, szczególnie przy wspomnianym rozmiarze.
                U mnie z kolei jest małe FR, stosunkowo mały nacisk i do tego opony szersze (205/50R16).

      2. takie porównywanie jest bez sensu , Artaa 3/10/18 13:17
        każdy rozmiar danej opony np przykładowo UltraGrip ma inne właściwości, dlatego są osobne testy dla rożnych rozmiarów i profili, to że bieżnik jest tego samego typu nie przekłada się na to że wszystkie opony o tym bieżniku zachowują się tak samo...

        Dodatkowo taka sama opona z reguły zachowa się inaczej na innym aucie, co gorsza czasem różnica nadwozia (HB vs Kombi) wpływa wyniki, szczególnie jazdy w łuku itp

        Dlatego skrajne doświadczenia są jak najbardziej prawidłowe

        1. nie chcesz , Hitman 3/10/18 13:29
          chyba powiedzieć - że ta sama opona jest raz fajna a raz do dupy ? w zależności od rozmiaru itp - gdyby były aż tak wielkie różnice to producent wprowadziłby stosowne zmiany niż wypuszczał\ oferował skrajnie złą oponę..

          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
          jest niemożliwe. W praktyce robi to
          każdy z nas.

        2. Jeżeli , ligand17 3/10/18 14:47
          chodzi o UltraGrip to miałem rozmiar 205/55R16. UniRoyale MS Plus 66 mam w rozmiarze 205/50R16.

          1. Moje rozmiary , El Vis 3/10/18 16:05
            Dziwnie brzmi ten tytuł ;-)
            UG - 175/65 R14
            MS Plus: 195/65 R15

            I don't suffer from insanity.
            I actually quite enjoy it.

    2. a zatrzymales , endern 3/10/18 17:34
      sie choc raz i ruszyles?
      czy poprostu jechales bez zatrzymania sie?

  8. z tańszych - Kleber Krisalp HP3 , Matti 3/10/18 13:14
    dość ciche, ale dotąd nie miałem okazji jeździć nimi po śniegu.

  9. testy 205 55 R16 z różnych lat , Artaa 3/10/18 13:23
    http://www.auto-swiat.pl/...re-sa-najlepsze/m6pnss

    http://wulkanista.pl/...-opon-zimowych-205-55-r16/

    https://sklep.intercars.com.pl/...0555-r16-2015-2/

    https://www.ranking-opon.eu/zimowe-205-55-16/

    i aktualny na 2018:
    https://www.oponeo.pl/...ac-w-rozmiarze-205-55-r16

    warto poczytać i zobaczyć że te same opony potrafią mieć różne miejsca ;-)

    1. wg tych testów najlepiej brać Continental WinterContact TS860 , Never 3/10/18 15:17
      123456

      1. mam je , bajbusek 3/10/18 17:22
        mialem wczesniej pirelli sottozero i byly lepsze ...
        WC z bajerow maja samonaprawianie sie z niewielkich przebic - przetestowane

  10. ja się nie wypowiem , okobar 3/10/18 18:07
    bo od wielu lat jeżdżę na całorocznych :) mam w każdym z aut i sobie chwalę :P

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

    1. nie nadaja , bajbusek 3/10/18 23:07
      sie do mocnych aut ...

      1. mocnych czy szybkich? , okobar 3/10/18 23:09
        ja nie mam ani jednych ani drugich :P
        Tucson 2.0 4WD i c4 coupe 1.6 HDI :P

        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
        GF 7600 GS, M2N4 SLI
        Win XP SP3

        1. jedno , bajbusek 3/10/18 23:15
          wynika z drugiego

          indeksy predkosci 240 km/h to wystarczajaco ale bieznik schodzi w miesiac ...

          1. o ile się nie mylę , okobar 3/10/18 23:16
            w Polsce tak szybko nie pojeździsz :P

            AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
            GF 7600 GS, M2N4 SLI
            Win XP SP3

            1. na Słowacji , bajbusek 4/10/18 08:49
              probowali ...

            2. a co spadochron , Hitman 4/10/18 11:13
              się otwiera powyżej 140? ;]

              Teoretycznie okłamywanie samego siebie
              jest niemożliwe. W praktyce robi to
              każdy z nas.

  11. Waszym zdaniem na zime opłaca się schodzić z rozmiarem opon, felg w dół? , Never 4/10/18 10:59
    w tej chwili mam 225/45 R17 i myślałem właśnie o zmianie na 205/55 R16. Związane jest to z zakupem drugiego kompletu felg itd. Dziś przez myśl przeszło mi jednak aby kupić tylko opony w tym samym rozmiarze który mam w tej chwili. Jakie macie zdanie?

    1. schodziłem przy takich niskich profilach , Artaa 4/10/18 11:27
      nawet w jednym dało się na 15 cali zejść (tarcze weszły)

      obecnie już się nie bawię w 17 i niskie profile (szkoda kręgosłupa... )
      standardowo na 16 lub 15 (drugie auto - ale tu zimowe mam wyższe kilka mm i węższe, ale zgodne z homologacją)

    2. Tak , El Vis 4/10/18 11:44
      Raz ze wyższy profil opony chroni felgę przed uderzeniami.
      Dwa - węższa opona oznaczą większy nacisk na cm2 więc szybciej wyjedziesz z zaspy.

      I don't suffer from insanity.
      I actually quite enjoy it.

    3. jezdzisz kupe (wiekszosc?) czasu po sniegu - tak , Kenny 4/10/18 13:36
      nie jezdzisz - nie. Jazda po sniegu, na dodatek takim nie ubitym na beton, to jedyna racjonalna przeslanka.

      .:Pozdrowienia:.

    4. tylko z uwagi na koszty, , Matti 4/10/18 14:08
      opony R16 razem z felgami stalowymi kosztowały mnie tyle co zimówki R17, do tego tańsza wymiana, mniejsze zużycie, itp.

    5. Dokładnie tak samo miałem , ligand17 4/10/18 16:30
      w BMW - na zimę 205/55R16, na lato - 225/45R17 przód i 255/40R17 tył. 2 komplety kół. Bardzo sobie chwalę to rozwiązanie - koła zmieniałem samemu kiedy chciałem, w niecałą godzinę, nie musiałem się prosić ani stać w kolejkach do wulkanizatora. Jedynie na jakiś miesiąc-dwa przez sezonem oddawałem do sprawdzenia/wyważenia, żeby mieć już gotowe.
      W obecnym samochodzie mam 205/50R16 i początkowo miałem jeden komplet felg. Ale na wiosnę udało mi się znaleźć świetne 18tki i już mam 2 komplety.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL