Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Dexter 20:02
 » DJopek 19:59
 » robert71 19:58
 » kyusi 19:53
 » Artaa 19:50
 » jablo 19:45
 » coobav 19:45
 » waski 19:41
 » PaKu 19:41
 » yanix 19:38
 » @GUTEK@ 19:38
 » grab56 19:36
 » Tomasz 19:34
 » rainy 19:33
 » rooter666 19:32
 » buddookan 19:32
 » Robek 19:31
 » RoBakk 19:26
 » Zbyszek.J 19:24
 » petropank 19:21

 Dzisiaj przeczytano
 19070 postów,
 wczoraj 22340

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Problem z dźwiękiem na android TV Box - wpływa na kino domowe , Matti 7/10/20 12:42
Mam od dwóch dni boxa X96 Max+ i mam na starcie od razu problem. Przy czym robiłem już factory reset, który w niczym nie pomógł.

Chodzi o przycinanie dźwięku, gdy box połączony jest z kinem domowym przez ARC (box wpięty kablem HDMI do wejścia w TV, a TV jest spięty HDMI z ARC z kinem). Przycinki są i z YouTuba, czy innej apki, a także z każdego pliku wideo. Co kilka sekund dźwięk zamiera na jakiś czas (od pół sekundy do kilku sekund). Problem nie występuje, gdy dźwięk idzie tylko przez głośniki TV, bez kina. Wystarczy, że przełączę w ustawieniach TV, aby korzystał z głośników telewizora i od razu problem znika.

Zauważyłem też coś dziwnego. Mianowicie po przełączeniu telewizora na odbiór kanałów naziemnych i przy jednocześnie włączonym boxie, dźwięk z kanałów DTV (puszczonych przez kino) tak samo przycina. Jak odepnę box, to od razu idzie dobrze. Więc coś kino miesza, ewentualnie box, jakieś przebicie? Dodam, że przez dwa lata używałem innego boxa od operatora netu (też na androidzie) i dźwięk z niego szedł bez problemów przez kino - zarówno z IPTV, z appek, jak i z plików. Spięty był tymi samymi kablami i w ten sam sposób co teraz box X96.

Jakieś pomysły gdzie może tkwić problem? Może spiąć box z kinem bezpośrednio optykiem?

  1. box wygląda tak , Matti 7/10/20 12:43
    https://allegro.pl/...-9-amlogic-s905x3-8688098982

  2. optyk dobry pomysł , Artaa 7/10/20 13:01
    galwanicznie się odetniesz

    1. tak jak kolega , Killer 7/10/20 16:05
      ja używam wyjścia optycznego z boxa i działa bez zarzutu

      Kiedyś normą był ogół a nie margines...

  3. masz możliwość , @GUTEK@ 7/10/20 14:06
    włączenia ARC tylko dla danego gniazda HDMI? Może spróbuj też poprzełączać do innych gniazd obydwa urządzenia. Ewentualnie podłączyć box do gniazda HDMI w telewizorze, które nie obsługuje ARC.
    Wg mnie problemem jest ten chiński box. Niedopracowany Android coś mąci. Być może box mylnie zgłasza TV, że też obsługuje ARC i TV próbuje do niego wypychać dźwięk, co skutkuje właśnie tymi przerwami.

    Jeszcze taka uwaga odnośnie tych chińskich wynalazków. One nie mają certyfikacji Google i większość serwisów VOD nie chce na nich działać. Zresztą nawet masz to opisane w aukcji, żeby nie ruszać tej fabrycznej (zapewne przerobionej) aplikacji Netflixa. Tylko co będzie gdy wyjdzie jej nowa wersja, a stara przestanie być obsługiwana przez serwis? Dlatego lepiej brać coś co jest oficjalnie wspierane np. Xiaomi Mi Box TV, Kaon KSTB6077 (box od T-Mobile, są dostępne na Allegro) lub Play Now Box TV (ale nową wersję - z pilotem z 4 prostokątnymi przyciskami od VOD).

    1. hmmm , Matti 7/10/20 14:27
      mam jedno gniazdo w TV z ARC - spięty jest nim TV z kinem. Reszta (box i chromecast) są wpięte w zwykłe gniazda HDMI w TV (bez ARC).

    2. wyłączyłem HDMI CEC w boxie , Matti 8/10/20 08:44
      i zaczęło normalnie działać.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL