Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » DJopek 19:22
 » Janusz 19:21
 » leon 19:19
 » MARtiuS 19:12
 » leosh 19:07
 » Artaa 19:07
 » rainy 19:06
 » RoBakk 19:06
 » Conan Bar 19:05
 » Menah 19:02
 » Gniew 19:01
 » PeKa 18:58
 » maddog 18:58
 » GLI 18:57
 » burzynsky 18:55
 » zibi13 18:55
 » Chavez 18:54
 » wrrr 18:51
 » milekp 18:51
 » Doczu 18:47

 Dzisiaj przeczytano
 25177 postów,
 wczoraj 54542

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[PRAWO] Odstąpienie od umowy przy zakupie online laptopa. , Chrisu 3/12/20 14:13
Pytam grzecznościowo.
Kupiono przez internet laptop w RTV EURO AGD. Po krótkim czasie (<14 dni) stwierdzono jednak, że laptop zostanie zwrócony bez podania przyczyny. Po poinformowaniu sklepu o takiej decyzji konsultant odpisał, że skoro laptop został uruchomiony i użytkownik wyraził kolejne zgody jakie wyskakiwały w windows, to już nie ma prawa do zwrotu towaru.
Prawda to?

/// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  1. aktywowałeś windowsa na siebie , bajbusek 3/12/20 14:19
    i chcesz zwrócić ?
    Po krótkim czasie to znaczy po jakim ? 2h ? Czy po 13 dniach ?

    Według mnie sklep ma rację ... co zrobią z używanym laptopem z aktywowanym systemem operacyjnym kosztującym 400 PLN ?

    1. a co to za różnica , hokr 3/12/20 14:32
      czy 2h, czy 13 dni?

  2. ee nie wydaje mi się żeby to była prawda , hokr 3/12/20 14:23
    miałem kilka lat temu taką książeczkę, gdzie były różne scenariusze i było tam zaznaczone, że uruchomienie sprzętu i korzystanie nie powoduje utraty możliwości zwrotu, bo jak masz niby sprawdzić sprzęt bez uruchomienia?

    1. ale jak aktywowałeś wina to nie wiem :) , hokr 3/12/20 14:25
      z drugiej strony jak masz sprawdzić inaczej sprzęt?

      1. bez aktywowania , bajbusek 3/12/20 14:41
        możesz windowsa 30 dni używać ... i jest różnica między 2h a 13 dni - ślady użytkowania, których zwracany sprzęt nie może nosić

        1. moze nosić, , Matti 3/12/20 17:47
          najwyżej sprzedawca obciąży kupującego równowartością szkody - art. 34 ust. 4 u.p.k. Poza tym zgodnie z prawem możesz oddać sprzęt maks po 28 dniach od chwili, gdy go otrzymałeś (14 dni na odstąpienie + 14 dni na zwrot) - art. 32 ust. 1 i 34 ust. 1 u.p.k.

          1. dokładnie tak , Franz 3/12/20 18:32
            aczkolwiek dyskusyjne jest wyliczanie tej szkody.
            Duże sieci to olewają ale małe sklepy niestety robią problemy.

            Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
            Niedługo nas z ujni europejskiej
            wyrzucą.

            1. nie jest dyskusyjne, jest bardzo proste , Kriomag 3/12/20 19:44
              odsyłają do producenta do serwisu w celu przywrócenia do stany fabrycznego = wymiana kadłubka na nowy oryginalny = drooogo :D

          2. no to , bajbusek 3/12/20 18:58
            oddaj sprzet elektroniczny ze sladami uzytkowania.
            Wylicza Ci koszt wymiany obudowy w laptopie na 50% ceny nowego ...
            i zdecydowanie jestem po stronie sklepu niz Januszy

            1. jak są widoczne ślady użycia , Franz 3/12/20 19:09
              typu rysy i inne takie to jestem za tępieniem Januszy co oddają i potem kupują ten sam taniej...

              Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
              Niedługo nas z ujni europejskiej
              wyrzucą.

              1. Sklepy czasem sprzedają sprzęt ze zwrotów jako nowy , NimnuL-Redakcja 3/12/20 20:09
                dwa razy trafiłem na produkt ewidentnie używany, a był w normalnej cenie jako nowy. Mam wrażenie, że coraz większa partyzantka robi się na rynku online.

                A w tym tygodniu po raz pierwszy spotkałem się z kurierem (DHL), któremu w ogóle nie zależy na dostarczeniu paczki pobraniowej (celowo wziąłem za pobraniem, bo dotąd kurier starał się taką paczkę dostarczyć). Tym razem nie było ani jednego telefonu ani SMS, za to na mailu mam informację, że kurier nikogo nie zastał dwa razy i teraz paczka czeka 7 dni na odbiór 30km ode mnie ;)

                Sklep poinformowałem, że mają to ogarnąć lub za tydzień paczka do nich wróci...

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. Spróbuj kupić coś na firmę , zartie 4/12/20 09:39
                  Taki zakup to dla sklepu okazja do wypchnięcia najgorszej sztuki ze zwrotów, jaka im zalega na magazynie.

                  Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

                  1. Zakup na firmę też można zwracać , yorg5 5/12/20 07:32
                    Zmieniło się prawo w tym roku

                    The Borg's frightening appearance
                    may scare small children.

                    1. Chyba dopiero od stycznia , DJopek 5/12/20 08:26
                      I dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej i tylko w wypadku gdy nie będziesz "profesjonalistą" ;)

                      1. no ładnie przeczytałem gdzieś, że od czerwca 2020 , yorg5 7/12/20 18:17
                        ale widać nie doczytałem tego co "mniejszą czcionką"

                        The Borg's frightening appearance
                        may scare small children.

                    2. nie zmieniło sie , biEski 5/12/20 13:46
                      z powodu pandemii przesuneli to na nastepny rok

            2. ostatnio się znajomy pochwalił , Demo 4/12/20 08:17
              że jak kupuje cokolwiek na Ali to z marszu reklamuje towar i w 80% przypadków dostaje zwrot kasy albo np. 50% albo zniżki na kolejne zakupy.

              Przebijesz w skali Januszowania :D?

              napisalbym swoj config,ale sie nie
              zmiescil:(

              1. Fajnych masz kolegow , PIvO 5/12/20 08:31
                "groszowy" złodziej z parciem na szkło...

                [A kiedy odetna siec]
                [Przestane istniec]
                [mail: p1vo@o2.pl]

                1. kiedyś , Chrisu 5/12/20 09:05
                  dojdzie do miliona, a wtedy będzie już poważany ;)

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                  1. od dawna wiadomo że pierwszy milion trzeba ukraść , luckyluc 5/12/20 22:28
                    a potem idzie z górki

                    // Get rich or die tryin.

                2. znajomy =//= kolega , Demo 5/12/20 09:52
                  123

                  napisalbym swoj config,ale sie nie
                  zmiescil:(

            3. ale ja nie piszę o kosztach, , Matti 4/12/20 12:59
              piszę, że można oddać za śladami używania, bo twierdziłeś wyżej, że nie można.

              1. w takich kategoriach to wszystko można , bajbusek 4/12/20 15:20
                oddać ... przecież możesz też oddać laptopa do sklepu po 15 latach użytkowania - nie ma prawa, które by tego zabraniało.

                1. no nie, bo rozmawiamy , Matti 4/12/20 18:40
                  o 14-dniowym prawie odstąpienia od umowy i podałem Ci konkretny przepis. Ale brnij dalej...

                  1. mentalność papugi :) , bajbusek 4/12/20 20:30
                    podałeś mi zapis, który nie mówi, że sprzedawca ma prawo ODPŁATNIE zlecić odnowienie sprzętu i wtedy taki zwrot mija się z celem.
                    EOT

                    1. że co? , Matti 5/12/20 13:35
                      Masz czarno na białym: "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9."

                      Skoro ponosi odpowiedzialność, to znaczy, że sprzedawca ma prawo dochodzić wszelkich kosztów utraconych z uwagi na zmniejszenie wartości towaru.

                      Może wkleję Ci jeszcze wyjaśnienia z komentarza, to zrozumiesz.

                      "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, gdy korzysta z niej w sposób wykraczający poza zasady określone w art. 34 ust. 4. Powinien wówczas naprawić szkodę wyrządzoną przedsiębiorcy. Ponosi odpowiedzialność ex contractu za naruszenie zobowiązania (art. 471 i n. k.c.; podobnie W. Chomiczewski [w:] Ustawa..., red. M. Namysłowska, D. Lubasz, s. 303&#8211;304; M. Pecyna, Konsumenckie..., s. 196; M. Pecyna [w:] System Prawa Handlowego, t. 5, s. 235&#8211;236; por. także D. Szostek [w:] Ustawa..., red. B. Kaczmarek-Templin, P. Stec, D. Szostek, s. 178&#8211;179). Oceny zmniejszenia wartości rzeczy (szkody) należy dokonywać w sposób zobiektywizowany.

                      Przykład: W sklepie internetowym konsument kupił książkę od przedsiębiorcy. Otrzymał ją pocztą i zaczął czytać. W toku lektury książka została poplamiona jedzeniem. Konsument odstąpił od zawartej umowy. Odpowiada jednak wobec przedsiębiorcy za zmniejszenie wartości książki. Przedsiębiorcy przysługuje roszczenie przeciwko konsumentowi o wynagrodzenie wyrządzonej mu szkody w reżimie ex contractu.

                      Jeżeli rzecz stała się zupełnie bezwartościowa wskutek nieprawidłowego korzystania z niej przez konsumenta, ponosi on w pełnym zakresie odpowiedzialność wobec przedsiębiorcy za wyrządzoną mu w ten sposób szkodę (arg. a minori ad maius)."

                      Czech Tomasz, Prawa konsumenta. Komentarz, wyd. II, WKP 2020

                      1. busted , bajbusek 5/12/20 15:56
                        nie mam wiecej pytan :)
                        Masz RACJĘ

  3. Masz tam win10? , @GUTEK@ 3/12/20 15:49
    Wejdź w ustawienia, aktualizacje, odzyskiwanie i kliknij resetuj system do stanu początkowego i potem usuń wszystko. I odłącz internet. Przywróci się fabrycznie czysty system, nie aktywowany bez żadnych zatwierdzonych zgód.
    Potem im to odeślij i niech spie...
    Ja osobiście unikam z daleka RTVeuro..., to jest najgorszy ze sklepów. Ich motto powinno brzmieć "Zapłaciłeś to spie... i radź se sam". Bo taka jest prawda, jak już zapłaciłeś, to zapomnij że ci pomogą jak coś jest nie tak ze sprzętem. Bujaj się z serwisem, oni to mają gdzieś.

    1. jak wyzej , Kenny 3/12/20 16:18
      https://answers.microsoft.com/...cceda27861?page=1

      .:Pozdrowienia:.

    2. zgadzam się. , marcin502 3/12/20 19:42
      najgorszemu wrogowi nie polecilbym kupic niczego u tych *@#@&@. Kupilem pralkę, brakowalo węża. miesiąc sie bujałem zeby łaskawie mi go dali. w koncu jedenk z kierownikwo poszedl do innej pralki i wyjął. jeszce mnie czeka przedluzenie gwarancji na sprzet z uwagi na niemozliwosc uzywania. Gonić tych januszy jak się da.

      1. ja kiedyś pisałem jak kupiłem u nich ekspres do kawy , Chrisu 3/12/20 20:06
        powystawowy. Fajnie, zebrali z półki, wzięli na zaplecze, spakowali... Przyjeżdżam do domu, a tam... Ekspres nie powystawowy, a używany. Bujałem się z nimi chyba 3 miesiące, bo oczywiście jak miałem udowodnić, że to nie ja używałem?

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  4. Hehhehe , blimek 3/12/20 17:35
    Cwaniaczek, taki prawy , taki sprawiedliwy

    twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

    1. no ejj , Franz 3/12/20 19:07
      chłopina się przeliczył i teraz chce oddać. Spyta grzecznościowo to nie będzie tak wstyd, a przecież święta idą i na jabłka z Lidla musi się kasa znaleźć bo mu baba nie daruje.
      Trochę empatii.

      Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
      Niedługo nas z ujni europejskiej
      wyrzucą.

      1. akurat nie ja się przeliczyłem, ani nikt z moich bliskich , Chrisu 3/12/20 19:27
        więc wiesz...

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. Tak tak , blimek 3/12/20 21:18
          Wiemy wiemy

          twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

          1. nie lubię się powtarzać, ale ty nie rozumiesz więc zrobię to , Chrisu 4/12/20 01:43
            spieprzaj dziadu.

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. Tak tak , blimek 4/12/20 07:28
              Bardzo oryginalny tekst.
              Wręcz idealny dla inteligentnego konsumenta jabłek z Lidla

              twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

              1. fajnie, że jesz , Chrisu 4/12/20 08:10
                jabłka. Nie wiem czy te z lidla są zdrowe, ale ok. Twoj wybór.

                /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. powiem ci tak , Chrisu 3/12/20 19:27
      spieprzaj dziadu.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  5. moim zdaniem nie mają, , Matti 3/12/20 17:49
    w art. 38 u.p.k. (ustawa o prawach konsumenta) nie wskazano takiego przypadku. Jest co prawda pkt 9, ale dotyczy on umowy, której przedmiotem świadczenia są programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Ponieważ są to wyjątki od zasady ogólne to nie można ich interpretować rozszerzająco, tylko ściśle.

    1. tu raczej chodzi o ppkt 13 , Kenny 3/12/20 17:54
      13)
      o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

      Gdyby Windowsa nie dalo sie 'odwiazac' od uzytkownika mialby on zastosowanie. Ale to jest OEM z lapkiem, wystarczy wyczyscic i jest git. Choc mozna by jeszcze walczyc czy zostal poinformowany.

      .:Pozdrowienia:.

      1. tylko w takim razie dotyczy tyo tylko treści cyfrowych, , Matti 3/12/20 18:01
        a więc W10, a nie rzeczy w postaci laptopa.

        1. prawda , Kenny 3/12/20 18:37
          choc domyslam sie, ze kupno jednego z drugim moze rodzic pole do interpretacji

          .:Pozdrowienia:.

  6. Jak napisałem , Chrisu 3/12/20 19:29
    nie mnie to dotyczy, więc nie ja będę się dalej "bujał" z tym. Szukałem jakiejś odpowiedzi, ale nie znalazłem, a może coś przegapiłem. Dzięki za pomoc. Jak będę wiedział jak to się skończyło to dam znać.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. odp byla o 15:49 i 16:18 :) , Kenny 3/12/20 21:05
      przygotowac, odeslac, a w razie problemow po 14 dniach do banku po chargeback jesli placone karta

      .:Pozdrowienia:.

      1. chodziło mi o odpowiedź , Chrisu 4/12/20 01:44
        w guglu ;)
        Tu jak zwykle można liczyć na rzeczowych ludzi. :)

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. aaa , Kenny 4/12/20 08:40
          :))

          .:Pozdrowienia:.

  7. Nie , buddookan 3/12/20 21:01
    Laptop pewnie ma partycje recovery z której przywracasz fabryczne ustawienia. Takie tłumaczenie sklepu jest nielogiczne. Jak miałeś sprawdzić sprzęt bez zatwierdzenia licencji windows ? Pisz do Rzecznika Praw Konsumenta.

  8. jesli nie ma śladów , sew123 3/12/20 21:50
    to z partycji recovery do fabrycznej i bye :)

    Nine Inch Nails to jest TO :)
    iRacing Driver :)

    1. lapek , Chrisu 4/12/20 01:45
      przywrócony. Jak będę znał koniec sprawy, a nie będzie wątek zamknięty, to napiszę jak się skończyło.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  9. Dobry cyrk, to jest w OleOle. , evil 4/12/20 10:57
    Niby prosta sprawa -> kupiony TV po rozpakowaniu okazał się brzydki.
    Kurier odebrał zapakowany sprzęt i dostarczył jako zwrot do sprzedawcy - OleOle.
    Sprzedawca przyjął przesyłkę bez zastrzeżeń, ale 9 godzin później, zorientował się, że w kartonie jest dziura, opakowanie jest "złamane" a TV pęknięty.
    Odrzucili zwrot i twierdzą, że teraz odszkodowanie powinno wypłacić DPD. :-D

    DPD twierdzi, że jeśli był problem z paczką, to sprzedawać mógł spisać protokół w obecności kuriera, oraz, że z dostarczonych przez OleOle zajęć wynika, że TV był źle zapakowany (magazynier zrobił zdjęcia bez elementów wypełniających karton)...

    OleOle! :-D

    d: || nie kradnij - rząd nie lubi
    konkurencji || :P

    1. jeśli były ślady na opakowaniu zewnętrznym , Matti 4/12/20 13:05
      świadczące o tym, że coś z towarem może być nie tak, to bez protokołu spisanego w chwili przyjmowania paczki wiele nie zdziałają.

    2. mam uraz do tego sklepu , Matti 4/12/20 13:07
      i całej grupy (OleOle, RTV Euro AGD). Kupiłem u nich niedawno laptopa z dostawą w ciągu 3 dni. Po 10 dniach anulowali zamówienie. Dobrze, że wybrałem pobranie, bo pewnie jeszcze bujałbym się ze zwrotem kasy.

      1. W każdym sklepie będziesz miał takie kwiatki , DJopek 4/12/20 13:39
        Ja ostatnio zamówiłem z x-kom tablet i co?
        Po 3 dniach dzwonię co z moim zamówieniem a oni, że oczekują na dostawę i może dzisiaj przyjedzie i jak przyjedzie to być może się załapię na 1 sztukę bo było sporo zamówień :-)
        No bez jaj - kupowałem dostępny produkt i takie cyrki.
        Zrezygnowałem i zamówiłem gdzieś indziej (MM - dostawa na drugi dzień), ale kasę miałem zamrożoną przez ponad tydzień czasu od momentu anulowania zamówienia...

        O dziwo najlepsze doświadczenia mam w zakupach z allegro, mam konto od 19 lat i tylko 3 razy na w sumie kilkaset zakupów z przygodami - raz w czasach rysików do telefonu - miałem SE P910 gdzie kupiłem rysik i przyszedł złamany - ale sprzedający oddał kasę, drugi raz pół roku temu gdzie kupowałem kosmetyki dla żony i okazało się, że niby sprzedający nadał paczkę, ale tak naprawdę nie nadał (nie miał na stanie, kasę od razu oddał) i trzeci raz miesiąc temu gdzie kupiłem etui i okazało się, że to ostatnia sztuka i jest uszkodzona...

        1. To jest coraz częstrza praktyka , NimnuL-Redakcja 4/12/20 14:42
          'sklepy' to tylko adresy www pośredniczące w transakcji pomiędzy klientem, a magazynem zewnętrznym.
          Do tego jest sztuczna konkurencja w postaci różnych sklepów, które w rzeczywistości należą do jednej grupy.

          Również lubię robić zakupy na Allegro - wydaje mi się, że groźba negatywu jest jakimś batem na jakość obsługi klienta. W zwykłym sklepie nie ma śladu po tym czy klient jest zadowolony czy nie. Ewentualne opinie są moderowane, w końcu to ich strona.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

    3. wszyscy maja za uszami , Kenny 4/12/20 13:38
      euro net (ole ole, euro rtv agd), terg (avans, media, electro), morele (morele, presto, digitalo). W jednem sklepie kazdego wlasciciela robilem chargeback... Poki co jeszcze xkom sie uchowal, ale ostatnio drogi i slabo zaopatrzony, wiec czesciej kupuje w euro (i przy okazji wpada duzo punktow na MC Specials).

      .:Pozdrowienia:.

  10. nieprawda , resmedia 4/12/20 17:04
    wystarczy przywrócić system do ustawień fabrycznych z partycji recovery przed oddaniem i sprzęt jest "nowy" (oczywiście jak nie ma innych śladów użytkowania).
    Nawet jak Windows się aktywował, to aktywacja w tym przypadku jest przypisana do sprzętu (tak jest z licencjami OEM np. do laptopów), a nie do użytkownika/konta MS (jak jest po zakupie np. w MS Store) . Spokojnie kolejny użytkownik aktywuje system.

    desipere est juris gentium

    1. no to przepraszam , bajbusek 4/12/20 20:45
      za wprowadzenie w błąd. Ja nigdy nie aktywowałem windowsa 10 zaraz po pierwszym odpaleniu latpopa ... może dlatego. A 3 licencje, które mam na PC są przypisane do konta M$ a nie do sprzętu bo zmieniałem 2 płyty główne z intela na AMD i po prostu po pierwszym zalogowaniu się nowego peceta do konta M$ się aktywował.

  11. Pierwsze słyszę, powiedzcie mi jak się aktywuje Windows (OEM) na kogoś? , Bart 6/12/20 17:37
    Aktywowałem setki Windowsów, ale nigdy na kogoś - jak to się robi?

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL