TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] Podtlenek gazu (LPG) + mróz = problem ... co jest nie tak ? , Fantomas 18/01/21 13:39 Mróz -17C, ruszam na benzynie i nie przełączam na gaz przez 10km, samochód się rozgrzewa i przerzucam na gaz, auto wyraźnie mocno słabnie, by utrzymać taką samą prędkość co na benzynie muszę dodać gazu, dojeżdzam do świateł, staję na czerwonym i auto gaśnie, przerzucam na benzynę i dopiero mogę go odpalić, ruszam, jadę ze 2 kilometry, przerzucam na gaz i znowu to samo ..
co może być tego przyczyną ?
PS: dodam, że przed mrozami auto jeździło tak samo na gazie i benzynie :(.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - parownik Ci nie zdycha? , Demo 18/01/21 13:41
nie masz nieszczelności? Nie wywala żadnych błędów na kompie? Gaz z innej stacji próbowałeś?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Nie wywala żadnych błedów , Fantomas 18/01/21 13:45
Gaz staram się tankować na BP, a jestem zatankowany na full (przejechane 50km) więc niewiele wejdzie na innej stacji :(.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - kable wn/ świece/ układ zapłonowy? , Demo 18/01/21 13:58
Na LPG jest bardziej wrażliwy niż na Pb. U mnie pamiętam jak na Pb chodziło całkowicie normalnie, na LPG już na kablach była dyskoteka.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- obejrzyj i dotknij parkownik , Artaa 18/01/21 13:51
w takiej sytuacji,
1 jeżeli jest zimny (ma być gorący) to coś źle z zasilaniem w płyn chłodniczy
2. jeśli jest ciepły, to pada ;-) - nie słuchaj ich. Nie masz parownika , Chrisu 18/01/21 13:58
a reduktor ;)
Ale dobrze prawią. Zobacz czy Ci nie zamarza. Tylko nim wysiądziesz już może być rozmarznięty... Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Sprawdź czy przewód z płynem płynącym do reduktora nie jest gdzieś zagięty (albo przytkany). Masz kabel żeby podłączyć się do instalacji i sprawdzić błędy? Czy we wcześniejszych latach przy mrozach też tak miałeś (o ile miałeś wcześniej instalację LPG). /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Gaz masz zimowy? , zartie 18/01/21 14:46
Kiedy tankowałeś? Teoretycznie od 1 grudnia stacje powinny mieć zimowy, ale w ostatnich latach zimy były lekkie...
Ja dzisiaj rano też miałem problemy z przełączeniem na gaz, ale ja jechałem niecałe 4 km, próbował się przełączyć dopiero po ok. 2,5 km, szarpnął i zaczął piszczeć jak przy braku gazu, więcej nic nie próbowałem, dojechałem do pracy na benzynie. Zobaczymy co będzie po pracy.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - tankowałem , Fantomas 18/01/21 15:41
w zeszłą niedzielę i auto stało kilka dni .. plotki głoszą, że w środę będzie na plusie to go przełączę na gaz ... tymczasem muszę przemęczyć się na benzynie :(.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - i dobrze, bo gaz niszczy silnik! , Kriomag 18/01/21 15:46
hehe ;D- a spaliny z benzyny , Fantomas 18/01/21 15:50
planetę :P.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - to jest ciekawe , Kriomag 18/01/21 15:56
że nie promują tak lpg że jest eco.
Mój zapasowy lanosik z lpg nadal pomyka fajnie, ale w te mrozy nawet nie próbuję go odpalać bo jeszcze spadnie z niego kocyk śniegowy i autko zmarźnie ;D
- to twoja pierwsza prawdziwa mroźna zima z LPG? , Artaa 18/01/21 15:56
na tej instalacji?
Bo jak tak to do serwisu i reklamacja, coś jest źle ...
albo masz za "oszczędnie" ustawione przełączania = za szybko, przy za niskiej temp. reduktora, albo reduktor wadliwy, albo filtry zapchane, itp
u mnie przy - 18 bez problemu po nagrzaniu na benzynie (dłużej niż zwykle), się przełącza i jedzie na LPG
- u szwagra , Kriomag 18/01/21 15:51
benzynka która stała miesiąc i teraz trafiła na ostro minusowe... nie chciała odpalić ze świeżo naładowanym aku :) jakby zapłon odcinało, ja nie miałem skrupułów i piłowałem kilka razy po 10-20 sekund na rozruszniku i za którymś razem po chyba 30 sekundach zaczął jak stary czołg diesel łapać obroty i jak już chrumkał w miarę regularnie to puściłem kluczyk i się odetkał :)
- no ale to nie wina , Chrisu 18/01/21 16:03
LPG ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- miałem to samo , Zbyszek.J 18/01/21 16:56
to oznaka, żę reduktor kwalifikuje się do regeneracji lub wymiany - re: , rooter666 18/01/21 17:24
u mnie taki byl objaw jak reduktor za wysoko zamontowali i się zapowierzal, trzeba było niżej go dać i tak żeby go wiatr nie chłodził- ... , pwil2 18/01/21 18:47
Nie widziałem jeszcze auta z reduktorami na masce ;-) Musi rasowo wyglądać ;-)
7800X3D/64G ECC/6800 7840HS/96G
5600H/64G/3060 5650G/128G ECC
1350P/64G 13700 SSD_30T A7m3 - re: , rooter666 18/01/21 21:38
też nie widziałem na masce bo u mnie był na dachu :P
- W tym aucie , Fantomas 18/01/21 17:54
Pierwsza taka zima ...
W tym tygodniu mam pracy na maxa więc przeboleje te 200-300km na benzynie ale w następny poniedziałek tak jak piszecie ruszam do gazownika by sprawdził reduktor :/.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - generalnie to tak , Zbyszek.J 18/01/21 23:51
jeśli robisz ok 8-10 tyś km rocznie, to jak przeczekasz tą zimę to na wiosnę, latem, jesienią auto będzie jeździć normalnie. W następną zimę problem zacznie się pojawiać wcześniej, nie przy -15, tyko przy -5 do -10, a w zimę za 2 lata już około 0 stopni,
Reduktor starzeje się na ogół powoli, pierwsze 50-60 tyś jest jak nówka, potem co 10 tyś km traci właściwości systematycznie. Zaczyna się właśnie problemami przy -15 stopni. Za rok problemy są przy -7, za dwa lata już przy 0 stopni. Potwierdzone na kilkunastu autach w rodzinie i w śród znajomych.
- jeszcze jedno , Banan 18/01/21 18:00
nie brakuje plynu chlodzacago?
odpowietrzony uklad chlodznia?
i najwazniejsze: zdradz tajemnice co to za samochod i co to instalacja gazowa - Najpierw sprawdź poziom cieczy chłodzącej , Fl@sh 18/01/21 18:00
oraz czy jest ciepły nawiew w kabinie, żeby wykluczyć niewydolność układu chłodzenia.
Jednak najprawdopodobniej albo siadł jeden z wtryskiwaczy LPG, albo parownik/reduktor - nie potrafi ustabilizować ciśnienia gazu i "przelewa".
Jeśli jesteś z okolic Śląska, zapraszam na serwis.
Jaki to samochód i jaka instalacja LPG?Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - Samochód to: , Fantomas 18/01/21 19:39
C5 x7 2.0
Reduktor: Stag R01 250
Układ sterujący: stag q next +
Listwa: Stag W03.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - Czyli , Fl@sh 18/01/21 23:00
Instalacja max pięcioletnia. AC-R01 na pewno 250km czerwony?
Powinien wytrzymać spokojnie 150.000km.
Podejrzewał bym może jeszcze mapsensor - PS-04 często padają i niestety wtryski AC-W03 też...
Mapsensor najczęściej gdy padnie, wskazuje ponad dwa razy wyższe ciśnienie gazu niż jest w rzeczywistości (ponad 3Bar), a wtedy korekty ciśnienia szaleją i dają takiej objawy, jak twoje.
Na całą elektronikę masz 5 lat gwarancji, więc jedź do montażysty i niech naprawia :-)Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - widzę, że coś się orientujesz , Demo 19/01/21 07:27
też mnie czeka wymiana parowników (5.7 Hemi). Jak robię research to są 2 grupy: zwolennicy 2 parowników vs 1 mocnego (np. Magic Power III do 450KM).
Centralka Stag 300.
Masz swoją opinię jakie rozwiązanie jest lepsze i dlaczego?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - 5,7 HEMI z LPG , sew123 19/01/21 14:04
:):):):)
Nine Inch Nails to jest TO :)
iRacing Driver :)
- a w czym problem? , Demo 19/01/21 14:25
123napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- Jeden, a mocny , Fl@sh 19/01/21 17:33
I owszem, Magic Power zawsze zakładam do mocnego turbo, gdyż nie pompuje się ciśnieniem jak reduktory KME. Natomiast nie ma w sobie zbyt dużego ładunku termicznego, więc należy go podłączyć szeregowo w obieg wodny nagrzewnicy na wejściu do niej (nie na wyjściu). Znajomi z branży podpinali go pod wodę "książkowo" i ponoć potrafił się zmrażać.
Dlatego jeśli chcesz go założyć, sprawdź najpierw jak jest wpięty w obieg wody.
Ja z kolei do swojego wolnossącego V8 wolałem założyć KME Extreme - tradycyjna kloc trochę grubszy od Golda sam daje radę spokojnie do nawet ponad 400KM.
Ale też czasem robi dziwną nieszkodliwą hecę - gra :-)
Montowałem go u siebie na ścianie grodziowej, bo to było jedyne miejsce, gdzie się chciał zmieścić i po przełączeniu na gaz, na wolnych obrotach aż do 1200obr słychać było (tylko w kabinie) dźwięk jakby fleta XD. włożyłem między podkładki a płaskownik mocujący grube gumowe podkładki i dźwięk przycichł do 30% ale nadal był słyszalny. Z racji, że mam bardzo dobrze wyciszone auto, przy prędkości obrotowej do 1500 w kabinie nie słychać nic poza cichutkim dmuchaniem nawiewów i taki akompaniament był nadal wkurzający trochę. Ale po jakimś niedługim czasie sam ustał :-) Podobnie było u klienta też w amerykańskim Durango V8 i też ustało ale nie jestem pewien czy całkiem. Co się okazało ostatnio, wydostawał się też ten dźwięk ze świeżo zamontowanego Golda, natomiast z żadnego Silvera (również bliźniacza konstrukcja), ale ten już ma wejście fazy ciekłej 6mm, a nie 8mm. Wydaje mi się, że wpadające większą średnicą wlotu ciekłe LPG uderza o ściankę, albo na jakimś zakręcie powoduje rezonans, a ściana grodziowa działa jak głośnik :-)
Mimo to na Twoim miejscu wziąłbym KME Extreme, chyba że wolisz wybrać tańszą opcję (co nie znaczy złą). Po prostu mam zaufanie do tych reduktorów, a Magic wydaje mi się... za mały jakiś na taką moc :-)
Jeśli byś brał Magic'a musisz skorzystać z jego wbudowanego czujnika temperatury, co oznacza, że w sterowniku należy go przekonfigurować.
Ale jeśli masz obecnie reduktory Staga, to i tak na to samo wychodzi.
Polecam też zmienić od razu węże wody i przyjrzeć się podciśnieniom sterującym - zwykle też od razu wymieniam na nowe łącznie z cybantami.
No i w sumie czekała by Cię tak czy siak przebudowa węży wodnych z dwóch reduktorów na jeden.
Nigdy nie robiłem na dwóch, bo uważam to za niepotrzebnie pokomplikowane i bardziej zawodne rozwiązanie. Sama regulacja ciśnienia i weryfikowanie jego ewentualnych spadków na którymś z reduktorów jest uciążliwa, co w efekcie może powodować, że jeden pyka na niskim ciśnieniu nie dając z siebie należytego wydatku, a drugi idzie pełnym gwizdkiem i i tak nie wyrabia, a silnik pod dużym obciążeniem chodzi na ubogiej mieszance i wypala gniazda zaworów.
No i w sumie można by rzec, że ryzyko awarii (rozszczelnienie reduktora, lub gdy szlag trafia membranę) się podwaja przy dwóch urządzeniach i tak naprawdę nawet jeśli jeden padnie, trzeba wywalić obydwa bo z drugim za chwilę historia się może powtórzyć.
Jeśli Ci już ktoś zdiagnozował te reduktory do wymiany, powinieneś operować pedałem przyspieszenia zachowawczo aż do momentu wymiany.
Gdybyś potrzebował jakiejś porady, albo pomocy - pisz, albo przyjeżdżaj na Śląsk :-)
Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - jaka miejscowość , Demo 19/01/21 21:13
na tym Ślunsku?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Katowice , Fl@sh 21/01/21 00:30
Nie blisko, nie daleko :-)
Ale niebawem będę w Częstochowie, jeśli byś wolał na przykładSprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866
- potwierdzam , Pawelec 19/01/21 09:26
te mapsensory padają jak muchy. Znajomy pracuje w warsztacie montującym głównie staga i mówił że jeden potrafił się uwalić po miesiącu pracy a inny pracował kilka lat. Ale sprawdź czy reduktor jest gorący bo jak pojawi się problem w układzie wodnym to też bywają cyrki.Tom Drwal
LAS Ltd. - Czujnik ciśnienia Ps-04 , Fantomas 19/01/21 11:40
Wg książki gwarancyjnej wymieniony 29.10.2019 ale jak Pawelec pisze, że nawet po miesiącu może sievon zepsuć to może on być tym podejrzanym ;).... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - Jak sobie nie dasz rady z monterem to daj znaka , Pawelec 19/01/21 21:38
Mam kolesia na Minerskiej. Ale z góry powiem - każdy gazownik na auto "z ulicy" reaguje nerwowo i mówi - Jedź Pan tam gdzie było zakładane. A co mam powiedzieć ja jak ja sam zakładałem? Ale na serio jak masz jakieś kwity na instalkę to podjedź tam. Jak wyczerpiesz możliwości uruchomimy znajomości. Ale na PS-04 to się naszykuj. 2 stówki conajmniej.Tom Drwal
LAS Ltd. - thx , Fantomas 20/01/21 09:05
w przyszłym tygodniu podjadę tam gdzie zakładał gaz poprzedni właściciel
dam znać ;)
.... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ...
- Fl@sh , Fantomas 22/01/21 10:59
checkMail;).... jezeli nie wyłapałes(aś)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|