TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O ¦ Æ |
|
|
|
(ot) opony ca³oroczne , ghostmc 8/02/21 18:47 Taka refleksja - w zesz³ym roku za³o¿y³em pierwszy raz do auta opony ca³oroczne. Taki klimat.. zero ¶niegu ca³ymi latami. Do zakupionego auta dosta³em zimówki które prze³o¿y³em do auta ¿ony, sam zdecydowalem siê na zakup Nokian All Weather+.
Za³o¿one jako¶ na pocz±tku wrze¶nia...
Tegoroczna zima - przynajmniej na ¦l±sku - szok ;) oczywi¶cie pozytywny, nieg utrzymuje siê od 3 tygodni, dzisiejsza droga do pracy to jazda po totalnym lodzie ze ¶niegiem, nawet S1 wygl±da³a o poranku jak droga miêdzy blokami.. i co ? Otó¿ jazda zupe³nie jak na zimówkach ;) nawet lekka górka przed parkingiem pod zak³adem i kilka mniej lub bardziej "zu¿ytych" zimówek na poboczu a u mnie zero problemu. Nigdy wiêcej zimówek ;)What a beautiful creature.
Wish him luck, boys. - Musia³by¶ w tych samych warunkach , NimnuL-Redakcja 8/02/21 19:23
jechaæ tak± sam± tras±, tym samym stylem jest, tym samym autem ale z za³o¿onymi dobrymi opiniami zimowymi, ¿eby móc stwierdziæ: "jazda zupe³nie jak na zimówkach".
Je¶li kierowca ogarniêty, z podstawowymi umiejêtno¶ciami i bior±cy poprawkê na warunki drogowe i przygotowanie auta to dojedzie do celu bezpiecznie.
Dzisiaj w moim mie¶cie technika jazdy co niektórych kierowców polega³a na wbiciu gazu w pod³ogê. A reszta niech czeka i tr±bi.Gdyby nie wymy¶lono elektryczno¶ci,
siedzia³bym przed komputerem przy
¶wieczkach. - Ehh.. oczywi¶cie ¿e tak.. , ghostmc 8/02/21 19:52
Ja tylko chcia³em przekazaæ ¿e .. jak je¿d¿ê ró¿nymi autami od fiat uno 1.0 fire zaczynaj±c zawsze na zimê by³y zimówki (Frigo jest moc) ostatnio, do obu aut w rodzinie zak³ada³em wrd4 od Nokiana.. zwykle 4 sezony i do wymiany. Po latach bez ¶niegowych zim - zakup wielosezonowe. Ta zima to warunki których ¿adne moje zimówki nie pamiêta³y, zesz³ej nocy deszcz zamieniaj±cy siê w lód, mam jakie¶ circa 500 m drogi dojazdowej do takiej " oficjalnej", ¿ona ma w Focusie moje 2 letnie kristall które dosta³em z autem i podjazd tak samo jak na moich. Droga do pracy, 50km, S1, prêdko¶æ jak za ka¿dym razem, wyprzedza³em bez problemu jad±c jako jeden z nielicznych lewym pasem. Ogólnie - chodzi o to ¿e w tych warunkach nie widzê ró¿nicy miêdzy zimówka..a tego ba³em siê najbardziej. Dodam tylko ¿e po za³o¿eniu we wrze¶niu zero jakiego¶ widocznego czy s³yszalnego efektu w porównaniu do opon letnich. Ot ciche i dobrze trzymaj±ce siê na deszczu w porach jesiennych.What a beautiful creature.
Wish him luck, boys.
- bos wybral caloroczne , Kenny 8/02/21 19:50
ktore w zasadzie nie roznia sie od zimowek, za to halas maja 73db a hamowanie na mokrym C - jak jestes happy to cool. Wybralbys tak jak ja, fancy srancy CrossClimaty, ktore z kolei nasladuja opony letnie i... po jednym sezonie je wypierdolil :)) Ergo, z dwojga zlego dokonales lepszego wyboru, ja natomiast wrocilem do zestawu letnie + zimowe :)).:Pozdrowienia:. - ja mam bridgestone ca³oroczne , Demo 8/02/21 20:56
obawia³em siê zimy, a tymczasem w zimê jest ok, a gorzej w lato. Chyba tak jak Kenny mówi. Dojadê je i na dzieñ dzisiejszy mam wra¿enie, ¿e lepsze letnie + zimowe nawet u¿ywki ni¿ ca³oroczne :/napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Zimowe - nigdy u¿ywki , P_M_ 10/02/21 06:20
Stara guma jest twarda i nie dzia³a. Czasem lepiej letnie zostawiæ, bo przynajmniej po wodzie lepiej jad±. Data produkcji jest wa¿na.
Przyzwoite zimówki w normalnym rozmiarze nie s± drogie. Gorzej, je¶li chcesz na du¿± felgê.- kilkana¶cie lat je¼dzi³em na u¿ywkach , Demo 10/02/21 07:09
i totalnie zero problemu. Fakt, ¿e cz³owiek co mi je sprzedawa³ to wieloletni przyjaciel rodziców i byæ mo¿e wybiera³ mi naprawdê dobre sztuki. Druga sprawa, ¿e ja robiê 4-5k km rocznie, w zimê raz na 2 tygodnie auto ruszam a ¶nieg u siebie to widzê raz na kilka lat ;)napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- No i te¿ , P@blo 8/02/21 20:59
nowe masz te opony ca³oroczne, to siê dobrze jeszcze zachowuj± zim±. Latem je szybciutko zetrzesz i bêdzie kicha. Do tego je¶li maj± faktycznie mieszankê i bie¿nik bardziej zimowe to pewnie latem p³ywaj± i ha³asuj±.
Ja siê nie mogê przekonaæ do wielosezonówek, zw³aszcza, ¿e na lato mam 19" a na zimê 17".- dok³adnie tak, NOWE ca³oroczne, 1 zima prawie jak dobre zimówki , Artaa 8/02/21 22:39
2 zima ju¿ gorzej, 3 zima zaczyna byæ s³abo, 4 zima kicha do wymiany
zje¼dzi³em 2 komplety jenych z lepszych ca³orocznych Goodyera 4season (1 i 2 gen)
na obu pierwsza zima super, dalej ju¿ tak ró¿owo nie jest...
- có¿ ja teraz latam , okobar 8/02/21 21:25
na Nexen wielosezonowych z 2016... wiosn± wymieniê na nowe :)
auto chodzi jak trzeba, te¿ mam kilkaset metrów szutrówki do asfaltu... tylko ¿e to g³êboka wie¶, wiêc ten asfalt ³±czy siê z inn± asfaltow± a tamta dopiero jest szeroko¶ci na dwa auta i widzia³a piaskarki :)
a w drugim aucie mam Kleber Quadraxer 2, ale maj± dopiero 2 lata wiêc mog± udawaæ nówki :P te¿ ¿adnych problemów :P
AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - kupi³em ca³oroczne Michelin Crossclimate+ , digiter 8/02/21 21:33
i w zimê nie ma ¿adnych problemów. Specjalnie podjecha³em pod strom± lokaln± górkê w ¶niegu i kontrolka trakcji ani razu siê nie zapali³a.
Wada: o 3 dB g³o¶niejsze od letnich. Teraz mam g³o¶no¶æ 71dB
Ca³oroczne to jest dobra opcja dla osób leniwych takich jak ja.
Zak³adasz i nic ciê wiêcej nie interesuje.Piszcie do mnie per ty z ma³ej litery - dlugo je masz? , Kenny 8/02/21 22:35
niestety mam o nich jak najgorsze zdanie. Najdrozsze i najgorsze opony jakie mialem, wrecz niebezpieczne. Na sniegu jako tako napedzaja i hamuja, natomiast kompletnie nie skrecaja (w sumie nie wiem czego sie spodziewalem patrzac na poprzeczny jodelkowy bieznik), jedyne opony na ktorych na parkingu da sie obrocic auto jadac powoli i machajac kierownica na boki. Na kazdych innych jak ESP przytnie, to jedzie prosto.
Niestety w 2018 nie bylo zadnego testu pokazujacego sterownosc na sniegu. Ten jest pierwszy i zarazem porzadny: https://youtu.be/bKtnczk8Mxk?t=484 Tu jest wynik okrazenia toru - cross climate jest gorszy od zwyklych all season. Gdyby to byla czysta jazda po okregu mysle ze znalazlby sie w polowie miedzy all season a summer.
W lecie z kolei przy wiekszych predkosciach sie rozlatuja. Tak wygladaly prawie nowe opony po 30min jazdy 200km/h, index 270km/h https://youtu.be/Lp5hXINN4r4. No i glosnosc niby 69dB ale bucza jak glupie, jakby sie messerschmitt rozpedzal. Rok pojezdzilem i sprzedalem..:Pozdrowienia:. - to opony dla Sycylii i Grecji ;-) , Artaa 8/02/21 22:40
jak ¶nieg nie spadnie i lodu nie ma, to s± bdb - U Ciebie by³ problem ze skrêcaniem na ¶niegu ? , digiter 8/02/21 23:54
Czy ze skrêcaniem na suchym asfalcie ?
Oba filmy które poda³e¶ dotycz± Crossclimate bez plusa. Ja mam Crossclimate+. Z tego co pamiêtam bez plusa mia³y wady dotycz±ce wytrzyma³o¶ci.
Z tego co widzê na youtube które poda³e¶ to Michelin Crossclimate by³ tylko o 2,25s gorszy ni¿ opony zimowe czyli zamiast jechaæ po okrêgu 65 km/h bêdê musia³ jechaæ 61 km/h. Moim zdaniem to nie dyskwalifikuje opon Crossclimate.
Napisz jaki test trzeba wykonaæ na tych oponach. Jazda po ¶niegu po okrêgu?
Mogê nagraæ film.Piszcie do mnie per ty z ma³ej litery - oj nie, za szybko popatrzyles , Kenny 9/02/21 08:22
1) oba dotycza Cross climate z plusem, z czego ten drugi mojego wlasnego :) (https://intercars.pl/...m=CPC&utm_source=ceneo)
2) 2,25s roznicy dotyczy calego toru, nie jazdy po okregu. Napisalem wlasnie, ze gdyby to byla sama jazda po okregu roznica bylaby o wiele wieksza. Bo to jest rzecz, w ktorej ta oopna jest tragiczna.
3) Jak spadnie snieg to od lat jade na pusty parking sie pobawic i przypomniec sobie jak jest na sniegu. Baczki, nawroty, slalomy, zabawa z ESP i bez.
Sytuacja 1: 2 bieg, jakies 30-40km/h, i macham kierownica na lewio i prawo mocno krzyzujac rece, ESP pracujacy raz na jednym kole, raz na drugim, przycina predkosc i zapobiega wyrzuceniu tylu i obroceniu samochodu. Na tych oponach, pierwszy raz w zyciu w takiej sytuacji, po 2-3 wachnieciach, tyl jednak jedzie bokiem bo maja slabe trzymanie boczne.
Sytuacja 2: jazda po okregu: masz pod supermarketami te male rondka, czesto jeszcze z uniesionym srodkiem z kostki brukowej. To samo mozesz zrobic na parkingu, tylko powoli, 10-15km/h. Tu jest gorzej bo mnijsza prgedkosc a skret lagodniejszy i esp sie nie wlacza, tyl momentalnie jedzie bokiem - dla kazdego kto wczesniej jezdzil na zimowkach, zaskakujaco szybko..:Pozdrowienia:. - Te opony rzeczywi¶cie maj± tendencjê do uciekania w bok , zartie 9/02/21 09:44
Przyczepno¶æ maj± ca³kiem dobr±, przekona³em siê o tym wczoraj na parkingu pod Biedronk± u mnie na osiedlu. Rozje¿d¿ony ¶nieg po kostki, pod spodem lód. Kobitka Peugeotem 3008 na letnich Michelin Primacy zablokowa³a wyjazd na kilkana¶cie minut, we trzech wypychali¶my j± do g³ównej ulicy. Mnie kontrola trakcji miga³a, ale przejecha³em (u mnie dodatkowym problemem jest lekki przód samochodu, widaæ to szczególnie na podjazdach).Gdybym dostawa³ z³otówkê za ka¿de przekleñstwo pod adresem Microsoftu ju¿ dawno by³bym milionerem
- aha , Kenny 9/02/21 08:23
i tak - chodzi mi o snieg. W innych warunkach (pomijajac glosnosc i rozlatywanie sie) daje rade, przynajmniej przez ten jeden rok..:Pozdrowienia:.
- Popieram - opona do d... , Bart 9/02/21 15:00
Na ubitym ¶niegu w miarê ok, ale na b³ocie po¶niegowym, czy to 1cm czy 20cm b³ota ta opona nie skrêca, nie hamuje i nie ci±gnie. Auto lata jak szmata.
- Nie ma tu ¿adnej i magii, , Chavez 8/02/21 21:36
bo i byæ nie mo¿e. Czysta fizyka, której prawa s± niezmienne. Twoje opony s± nowe, premium (cokolwiek to znaczy-mo¿e lepszej jako¶ci materia³?) no i s± o wiele bardziej zimowe ni¿ letnie (sk³ad mieszanki). Latem za to siê szybciej zu¿yj±. Na pewno te¿ g³o¶niejsze, ale ja je¿d¿±c na ca³oroczych wogóle o tym nie my¶a³em-nie przeszkadza³o . W obecnym klimacie je¿d¿±c g³ównie w mie¶cie i w regionie nizinnym jest jaki¶ sens ca³orocznych (G³ównie taki, ¿e nie trzeba magazynowaæ i przerzucaæ 2x do roku. Mia³em w poprzednim aucie, Good year, by³em zadowolony. Obecnie po sprzeda¿y tamtego auta znowu dwa komplety na auto.
pozdro.Sine labore non panis in ore. - generalnie to tak , Shark20 8/02/21 21:46
ca³oroczne na ¶niegu / b³ocie po¶niegowym, w porównaniu do zimówek podobnie przyspieszaj± i hamuj±, ale gorzej ze skrêcaniem - trakcja podoba ale sterowno¶æ s³absza. Plus jest jednak taki ¿e nie zachowuj± siê tak ¼le jak letnie na ¶niegu - wtedy to jest mniej wiêcej tak, jakby zamiast kó³ mieæ za³o¿one kó³ka od wózka marketowego - takie jak w letnich autoszko³ach po¶lizgu zapinaj± na tyln± o¶
Oczywi¶cie ¿e prawd± jest te¿ poni¿sze:
"Je¶li kierowca ogarniêty, z podstawowymi umiejêtno¶ciami i bior±cy poprawkê na warunki drogowe i przygotowanie auta to dojedzie do celu bezpiecznie. " - przerabia³em cross climate kilka lat temu , dawidy 9/02/21 00:20
W lecie spoko, na mokrym spoko, na ¶niegu po roku u¿ytkowania i 10-15tys km przebiegu ju¿ by³o bardzo s³abo.102594 - Trzeba sobie odpowiedzieæ na 2 bardzo wa¿ne pytania. Jak du¿o km rocznie siê robi i , Chrisu 9/02/21 11:58
jak d³ugo opona bêdzie "u mnie" w przypadku zmian lato/zima.
Oczywi¶cie drugie pytanie zwi±zane jest z pierwszym.
Wiêkszo¶æ opon, które mia³em po 4 sezonie mia³y znacznie gorsze w³a¶ciwo¶ci. I to nie ze wzglêdu na bie¿nik, a na sam± gumê. Zdarzaj± siê takie, których w³a¶ciwo¶ci latami praktycznie siê nie zmieniaj± - ale za to ze staro¶ci zaczynaj± parcieæ (mam takie micheliny 155/70/R13)
Wydaje mi siê, ¿e przy stosunkowo ma³ych przebiegach, lepiej kupiæ ca³oroczne i zmieniaæ co 3-4 lata, ni¿ latami je¼dziæ na lato/zima "bo jeszcze maj± bie¿nik".
BTW. 2x mia³em opony bie¿nikowane - po poprzednich w³a¶cicielach. Pierwsze po przejechaniu 60kkm (nie wiem ile zrobi³y wcze¶niej) by³y takie jak w momencie kiedy kupi³em auto - nic a nic siê nie zdziera³y. Zauwa¿y³em, ¿e co¶ dzieje siê nie tak jak jecha³em 150 km/h na autostradzie w Niemczech. Zaczê³o lekko padaæ i... na szczê¶cie nie spanikowa³em jak mi ty³ zacz±³ chodziæ na lewo i prawo... Nie wiedzia³em jaki jest powód tego zdarzenia, sprawdzi³em zawieszenie wszystko OK. Kiedy prawie po roku ju¿ wiedzia³em OCB auto nosi³o przy nieco ponad 100km/h...
Drugie auto, to terenówka. "Dobre" (wysoko¶æ bie¿nika) opony bie¿nikowane... Przy 80-90 auto zaczyna³o siê niebezpiecznie ko³ysaæ. Pierwszy pomys³ znowu - zawieszenie. Wymieni³em ³±czniki stabilizatora, ale niewiele to pomog³o (da³o siê jechaæ ok 10 km/h szybciej). Kiedy¶ zacz±³em ogl±daæ opony i akurat by³y w dobrej cenie Bridgestony, kupi³em, za³o¿y³em i... problem zosta³ rozwi±zany... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - no tak, ale ja u siebie , Demo 9/02/21 13:04
widzia³em ró¿nicê: gówniane letnie (5-0 letnie styrane chinole) vs nówki ca³oroczne. Jak pisa³em wy¿ej, w zimê ok, ale w lato ruszanie pod ¶wiate³ zdecydowanie lepiej wychodzi³o na starych letnich. A skoro tak, to trakcja szeroko pojêta i bezpieczeñstwo równie¿ lepsze na starych letnich.
Wiêc jak ju¿ Januszowaæ to chyba lepiej zmieniaæ lato/ zima, nawet na u¿ywki (w dobrym stanie) co rok/ dwa.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Ogólnie obecna sytuacja za oknem , NimnuL-Redakcja 9/02/21 14:08
choæ ca³kowicie normalna jeszcze dwie dekady temu to obecnie stanowi anomaliê. 2/3 roku w PL mamy jednak warunki letnie (ciep³o i/lub mokro) 1/3 to jesieñ ... wiêc wed³ug mnie wyspecjalizowane opony lato/zima lub ewentualnie letnie z homologacj± zimow± (podobno s± takie) byæ mo¿e s± lepszym rozwi±zaniem na te 2/3 sytuacji w roku ...Gdyby nie wymy¶lono elektryczno¶ci,
siedzia³bym przed komputerem przy
¶wieczkach. - w³a¶nie Micheliny , piszczyk 9/02/21 23:04
CrossClimate+ to s± letnie z homologacj± zimow±. Jak czytam teksty niektórych powy¿ej, jakie to one ciulowe na ¶niegu/lodzie itp. to po prostu <facepalm>. Niektórzy najwyra¼niej nie wiedzieli, co kupuj±, ewentualnie nie maj± zielonego pojêcia i kto¶ ich w bambuko zrobi³ - no i teraz wstyd siê przyznaæ do b³êdu/niewiedzy, wiêc najpro¶ciej zwaliæ na opony, heh.
¯eby nie by³o, to u¿ywam CC+ ju¿ trzeci rok. Latem to bardzo dobra opona, choæ nie nadaje siê do sportowej jazdy i/lub mocnego auta, bo jest po prostu za miêkka. Zim± nadal jest dobrze o ile mówimy o typowych ostatnio mokrych i bez¶nie¿nych zimach, natomiast na ¶liskim czy na ¶niegu jest oczywi¶cie gorzej ni¿ nawet na ¶redniej klasy zimówce - no ale to jest dok³adnie to, czego siê spodziewa³em kupuj±c oponê letni± z homologacj± zimow±! Rada na to jest bardzo prosta i oczywista - trzeba po prostu jechaæ wolniej, co najmniej o jakie¶ 30%, wtedy nie ma problemu. Jak kto¶ narzeka, ¿e przy driftach na ¶niegu ta opona udowadnia jaka jest s³aba, to sorry, ale ewidentnie nie wie co kupi³ i jak na tym je¼dziæ.takie tam klamoty . . . - zdroworozs±dkowe dostosowanie siê do warunków drogowych , NimnuL-Redakcja 10/02/21 07:15
nie dotyczy tylko ¶niegu i lodu. Ja sobie postanowi³em, ¿e je¶li zdecydujê siê ca³y rok je¼dziæ tylko na letnich (pewnie za 2 lata oba komplety pójd± do kosza i bêdê siê zastanawia³ jaki komplet kupiæ) to w pogodê jaka jest teraz za oknem po prostu nie bêdê jecha³ samochodem. To tylko kilka dni w roku, mogê sobie na to pozwoliæ.
Raczej jednak na ten krok siê nie zdecydujê i albo zakupiê ponownie komplety lato/zima lub w³a¶nie takie letnie z homologacj± zimow±. Wystarczy - tak jak piszesz - mieæ z ty³u g³owy przygotowanie auta do warunków i braæ na to poprawkê. Za to w tym roku obserwujê festiwal cwaniaków, którym siê wydaje, ¿e obecne warunki niczym nie ró¿ni± siê od popo³udniowego wtorku w ¶rodku lipca i fizyka pokazuje im, jak bardzo s± w b³êdzie. Takim ¿adne opony nie pomog±.Gdyby nie wymy¶lono elektryczno¶ci,
siedzia³bym przed komputerem przy
¶wieczkach. - zdajesz sobie sprawe , Kenny 10/02/21 08:25
ze napisales, ze nie nadaje sie do niczego? :)
"Latem to bardzo dobra opona, choæ nie nadaje siê do sportowej jazdy i/lub mocnego auta, bo jest po prostu za miêkka. Zim± nadal jest dobrze o ile mówimy o typowych ostatnio mokrych i bez¶nie¿nych zimach"
Na bezsniezna zime i do niesportowej jazdy to moge kupic chinczyka za 150zl a nie opone caloroczna o indeksie 94W za 450zl. Nalezy rozroznic oczekiwania od przeznaczenia. Oczekiwania sie nie spelniaja poniewaz ta opona nie nadaje sie do tego do czego jest przeznaczona.
W moim mniemaniu w bambuko zostales zrobiony Ty, poniewaz wykorzystaujesz opone 3x drozsza, w zakresie w jakim wystarczyla by Ci tansza..:Pozdrowienia:. - w³a¶nie mo¿e nie do koñca , Franz 10/02/21 09:50
byæ mo¿e jednak lepsz± strategi± s± w³a¶nie ca³oroczne o ile kto¶ zna ich w³a¶ciwo¶ci i wymienia je np. co 4 lata zamiast u¿ywaæ kompletu zima/lato z wymian± co 6-8 lat. Finansowo wyjdzie na to samo licz±c tylko opony, ale nie tracisz czasu i kasy na oponiarza.
Jest ¼le a bêdzie jeszcze gorzej.
Nied³ugo nas z ujni europejskiej
wyrzuc±. - u mnie wymiana + przechowanie kapci u wulkanizatora , Demo 10/02/21 10:08
to 200-250 pln, 2x/ rok. To kwota spokojnie wystarczaj±ca ¿ebym co 4 lata nowe kapcie kupi³ ca³oroczne a przy moich przebiegach sezonowe prêdzej siê ze staro¶ci rozsypi± ni¿ je zaje¿d¿ê. No i teraz trzeba sobie zadaæ pytanie co ma wiêkszy sens :)napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- To s± bardzo dobre opony ca³oroczne , zartie 10/02/21 14:37
Po kolejnym dniu jazdy po za¶nie¿onym mie¶cie, kilkukrotnym wje¿d¿aniu na nieod¶nie¿one parkingi, w rozje¿d¿ony lub kopny ¶nieg, moja ocena tych opon nawet wzros³a o pó³ gwiazdki. Nigdzie siê nie zakopa³em, nie trzeba by³o mnie wypychaæ. Jedyny ich minus to tendencja do ¶ci±gania samochodu w bok w momencie, gdy zaczynaj± traciæ przyczepno¶æ. Ale nie ma opon idealnych, ka¿da opona w pewnych sytuacjach jest lepsza, a w innych gorsza. To jest mój trzeci komplet opon ca³orocznych, pierwszy, Dêbica Navigator 2, s³abiej hamowa³ na wilgotnym asfalcie, w drugim, Kleber Quadraxer 2, bardzo szybko starza³a siê guma i pogarsza³y siê ich parametry. Letnich i zimowych te¿ idealnych nie ma.Gdybym dostawa³ z³otówkê za ka¿de przekleñstwo pod adresem Microsoftu ju¿ dawno by³bym milionerem - masz prawo do swojego mniemania i swojej opinii :) , piszczyk 10/02/21 22:17
natomiast w moim mniemaniu próbujesz wybrn±æ bo trudno Ci przyznaæ, ¿e kupi³e¶ opony niedopasowane do oczekiwañ. Chcia³e¶ mieæ jednocze¶nie bardzo dobr± oponê zimow±, bardzo dobr± letni±, i jeszcze pewnie masz mocne (byæ mo¿e "sportowe") auto, wiêc ma bardzo dobrze trzymaæ w zakrêtach i mieæ bardzo dobr± trakcjê w ka¿dych warunkach. No proszê Ciê . . . :)) ani za 450zl ani za 2450zl nie dostaniesz takiej opony, bo takich nie ma.
Swoje CC+ u¿ytkujê w zwyk³ym kompakcie, 120KM z napêdem na przód (Bravo II T-Jet), w centralnej Polsce, gdzie przez ostatnie dwie zimy nie by³o nawet ¶niegu - dla mnie te opony s± OPTYMALNE, dopasowane do moich oczekiwañ, daj± radê nawet teraz (wystarczy nieco wolniej jechaæ), i kosztowa³y mnie wtedy bodaj¿e 1100z³ za 4szt. Poka¿ mi proszê te chiñczyki 3x tañsze czyli za 275z³ komplet . . . . :>takie tam klamoty . . . - a no i by³bym zapomnia³ , piszczyk 10/02/21 22:28
zaoszczêdzone 2x100=200z³ rocznie na zmianie opon, na wiosnê bêdzie 6 zmiana której nie musia³em robiæ, 600z³ w kieszeni i zaoszczêdzony czas . . .
BTW: te opony z filmiku po 30min jazdy z 200kmh - klasyczny przyk³ad, co siê dzieje z miêkkimi niedopompowanymi oponami jak siê na nich zapier.....takie tam klamoty . . .
- Co¶ w tym jest , JE Jacaw 9/02/21 14:21
W³a¶nie 3 sezon lecê na ca³orocznych Falken Euroall Season AS200 i nie jest ¼le, ale auto typowo miejskie i raczej niskie przebiegi roczne, tak miêdzy 10-15 tys. km. Wcze¶niej mia³em fabryczne letnie Pirelli i zimówki Dêbica Frigo 2. Po oko³o 7-8 latach zauwa¿y³em, ¿e co¶ jest nie tak z tymi zimówkami, jako¶ auto siê dziwnie zachowywa³o, ale bie¿nik prawie nie zu¿yty, chyba z oryginalnych 8mm spad³o do 6-7mm. W letnich bie¿nik zbli¿a³ siê do chyba 3mm, wiêc stwierdzi³em, ¿e powoli czas na zmianê. I postanowi³em zaryzykowaæ ca³oroczne, na razie nie ¿a³ujê, zu¿ywaj± siê szybciej, ale te¿ bez przesady, obecnie daj± radê... a ró¿nicy w ha³asie jako¶ nie zauwa¿y³em. Co ciekawe, latem jako¶ lepiej mi siê na nich nawet je¼dzi ni¿ na fabrycznych Pirelli.
Oczywi¶cie zimówki s± na ¶nieg lepsze, ale przy moich potrzebach i rocznym przebiegu, gdy g³ównie je¿d¿ê po mie¶cie, w góry siê zimn± nie zapuszczam, to ca³oroczne wydaj± mi siê lepszym wyborem, tym bardziej, ¿e w praktyce nie mam kiedy i jak zu¿yæ zimówek.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - ca³oroczne nadaj± , bajbusek 9/02/21 15:23
siê do rodzinnych kompatków typu Golf 1,4 90 KM ... w warunkach zimowych do auta, które ma ponad 200 KM siê nie nadaj± ... a w lato to jak kto¶ jest G£UCHY to mo¿e sobie pozwoliæ na jazdê tak do 120 km/h
Mia³em raz w Civicu TypeR ten wynalazek ... nigdy wiêcej - bie¿nikowane to tylko do ciê¿arowek , Artaa 9/02/21 15:54
w osobówce która je¼dzi choæby czasem powy¿ej 100km/h to z³o
- Opona w aucie to najwa¿niejszy element ca³ego uk³adu - nie warto oszczêdzaæ , TheW@rrior 10/02/21 10:54
To jest to co ³±czy auto z jezdni± i zabawy w u¿ywki, bie¿nikowanie czy inne januszerki bez sensu wprowadza ryzyko kosztem czego? Naszego polskiego kombinowania?
Nie warto tu szukaæ oszczêdno¶ci i jedynym, sensownym wyborem, bez zabawy w pó³ ¶rodki s± nowe komplety na lato i zimiê.
Klasa tych kompletów zale¿y od mocy auta i tego ile robimy kilometrów.
Po 5 latach czy nadmiernym zu¿yciu lub uszkodzeniu warto wymieniaæ komplet.
Z takim podej¶ciem odchodzi nam nastêpne zmartwienie i bezsensowna analiza.People who fear free software are those
whose products are worth even less - zawsze tak twierdzi³em, zimówki w Polsce to bezsens przy opcji opon ca³orocznych , acd 10/02/21 11:21
obecnie je¿d¿ê na Michelin CrossClimate ca³y rok. I w lecie i zimie dzia³aj± idealnie>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|