Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » NWN 16:39
 » Magnus 16:37
 » Saszkin 16:36
 » elliot_pl 16:31
 » Artaa 16:30
 » Sherif 16:30
 » soyo 16:30
 » Kenny 16:27
 » KHot 16:22
 » hokr 16:17
 » PaKu 16:14
 » Tomasz 16:08
 » myszon 16:08
 » NimnuL 16:05
 » exmac 15:54
 » bajbusek 15:54
 » SebaSTS 15:52
 » Venom79 15:50
 » metacom 15:49
 » DYD 15:49

 Dzisiaj przeczytano
 41111 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

(OT - moto) Czy felga aluminiowa coś daje w stosunku do stalowej? , JE Jacaw 10/03/21 09:09
W sumie pytanie jak w temacie, ale ważna uwaga: POMIJAM TU KWESTIE ESTETYCZNE.

A teraz do rzeczy, bo w sumie interesuje mnie Wasze zdanie w trzech aspektach:

1. Czy felga aluminiowa (przypominam, poza estetyką) ma w praktyce jakąś przewagę nad stalową?
Z tego co czytałem w internecie, to w zasadzie nie... niekiedy mówi się, że są lżejsze, ale ponoć nie zawsze lub że lepiej wentyluje tarcze, ale też bez jakiś oszałamiających różnic. Natomiast jako minusy to pojawiają się opnie, że jest trudniejsza w ewentualnej naprawie i że na zimę to lepiej stalówki, to aluminiowych szkoda.

2. Jakie są zalety i wady większych felg? Chodzi o to, że do auta można zamontować albo 17 + opony 215/55, albo 16 + opony 215/60.
I tu znów wyczytałem, że podobno większa felga i niższy profil opony to nieco lepsze prowadzenie, ale nieco kosztem komfortu, a mniejsza felga i wyższy profil to oczywiście odwrotnie. Do tego pojawiają się głosy, że w ziemie lepiej mieć mniejszą felgą i wyższy profil.

3. I "grande finale" ;-). Waszym zdaniem do opon całorocznych (pomijam kwestię, czy całoroczna to zło czy dobro) lepszym wyborem będzie następująca kombinacja:
- 17 calowa felga aluminiowa + opona 215/55,
- 16 calowa felga stalowa + opona 215/60.

Dodam, że wstępnie chodzi o oponę Falken'a Euroall Season AS210 i auto Suzuki Vitara (ta nowa) AllGrip (4WD), przy czym chodzi mi bardziej o opinie raczej ogólne dotyczące tych 3 powyższych punktów, bez ścisłego związku z podaną oponą i autem.

Z góry dziękuję za wszelkie opinie.

Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach

  1. Droższa w zakupie , NimnuL-Redakcja 10/03/21 09:21
    mniej odporna na uszkodzenia i warunki atmosferyczne.

    W teorii 'alufelga' powinna być lżejsza od stalowej, a to przekłada się na lepsze prowadzenie auta (masa nieresorowana). W praktyce tanie alufelgi nie są lżejsze od stalowych, a już na pewno nie od strukturalnych. Chyba, że mówimy o feldze ze stopów lekkich z prawdziwego zdarzenia w cenie przeciętnego auta :)

    https://wulkanista.pl/...ga-stalowa/#felga-15-cali

    https://www.oponeo.pl/...%206x%2015%204x100%20ET30

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Dzięki - zapomniałem napisać, że kwestię ceny felgi też pomijam , JE Jacaw 10/03/21 09:38
      Tzn. wiem, że są droższe, ale możliwe, że będę zmieniał samochód i wstępnie ten co wybrałem (czyli ta wspomniana Vitara) ma bazowo aluminiowe felgi 17 i opony letnie jakieś Continentale 215/55.

      I teraz zastanawiam się nad dwoma opcjami:
      - zastąpić te opony całorocznymi Falkenami 215/55 (obecnie mam też całoroczne Falkeny i mi pasują), a te Continentale spróbować sprzedać,
      - albo iść na całość i zamienić całe koła, czyli te Continentale na aluminiowych 17-calowych felgach spróbować sprzedać, a na ich miejsce kupić całoroczne Falkeny, ale na 16-calowych felgach stalowych.

      Pierwsza opcja jest prostsza i chyba ciut tańsza na początku, a druga wymaga więcej kombinacji i wstępnie będzie pewne nieco droższa, ale może się to zwrócić przy odsprzedaży i do tego ogólnie opony do 16-calowych felg są tańsze. Kwestie estetyczne są tu dla mnie drugorzędne i nigdy mi nie zależało na aluminiowych felgach, a nawet wręcz przeciwnie. Natomiast nie wiem, czy warto zmieniać 17 na 16, jakie są plusy i minusy większych/mniejszych felg.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. Mniejsza felga = większy balon , NimnuL-Redakcja 10/03/21 09:45
        mniej tłucze na nierównościach - szczególnie zauważalne w mieście - zawieszenie mniej się zużywa, komfort jazdy jest wyższy.
        Większy balon (profil opony) = nieco gorsze prowadzenie w zakrętach, szybkich manewrach - czy różnica jest zauważalna w typowej jeździe przeciętnego kowalskiego - nie wiem, ale wątpię.

        Ja celowo wziąłem auto na stalowych 16 zamiast proponowanych alu 17". Chciałem auto praktyczne, bez zewnętrznych dodatków estetycznych nawet za 1zł.
        Producenci wciskają kit klientowi i za każdą pierdołę każą płacić. W przypadku mojego auta nawet za 'widoczną rurę wydechową' kazali dopłacić 1000zł, a niewidoczna jest bez dopłaty. Chromowane listwy boczne przy oknach też dopłata. Kolor lakieru, lusterka, wentyle, antena itp. itd. klient chce, klient płaci.

        W przypadku opon i felg różnica w cenie w przypadku mojego auta wynosiła 2.5k. Rozbawiło mnie to srogo.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. Mam dokładnie take samo podejście... , JE Jacaw 10/03/21 11:21
          ...problem w tym, że akurat ten model w standardzie takie coś ma. Niestety też się załapię na dopłatę za lakier... bo jakiś metalik lub perła, który mi do szczęścia nie jest potrzebny, ale już innych nie ma. :-(

          Najlepsze jest to, że mi się też często te "upiększające" dodatki w samochodach w ogóle nie podobają i bardziej zauważyłem, że często wizualnie bardziej mi odpowiadają te tańsze wersje niż te droższe z różnego typu dodatkami. Przykładowo jak kupowałem 10 lat temu obecnego Hyundai'a i20 to wybrałem wersję Comfort z uwagi na klimatyzację i ESP (wtedy nie było jeszcze w standardzie). Jako, że była to lepsza wersja niż podstawowo to w bonusie dostałem klamki i lusterka w kolorze nadwozia (w tym wypadku czerwone)... a szczerze mówiąc to mi się bardziej podobały te z czarnymi.

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

      2. pamiętaj o czujnikach ciśnienia i homologacji , nakręcany czołg 10/03/21 10:44
        Przy zmianie rozmiaru felgi dochodzi kwestia homologacji. Zazwyczaj producenci samochodów uzyskują homologację dla konkretnej wersji auta, co oznacza, że zmiana parametrów (np. rozmiaru felgi) może powodować utratę gwarancji na auto bądź problemy z ubezpieczycielem w wypadku kolizji.
        Druga rzecz do uwzględnienia to czujniki ciśnienia, które występują w prawie każdym nowym samochodzie. Kupienie drugiego zestawu felg oznacza konieczność dokupienia drugiego zestawu czujników.

        1. To wiem... , JE Jacaw 10/03/21 11:04
          ...w tym wypadku, oba rozmiary są standardowo dostępne dla tego modelu. Podstawowy to właśnie 16 cali, a 17 calowe są w tych "lepszych", ale mi do szczęścia nie są potrzebne.

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

          1. są dostępne dla modelu , nakręcany czołg 10/03/21 12:05
            czy dla wersji wyposażenia?
            Jak kupowałem samochód to wersja wyposażenia X miała homologację inną niż wersja Y. Mimo że model samochodu ten sam i z praktycznego punku widzenia zmiana felgi na tą z innej wersji wyposażenia nic nie zmienia to jednak formalnie jest wg dealera niedopuszczalne.

            1. Hmm... dobre pytanie , JE Jacaw 10/03/21 12:12
              Są dostępne dla modelu, ale czy dla wersji? Przyznam, że tego nie wiem. Dzięki za sugestię - chyba jednak zostanę przy tych aluminiowych 17 i tylko opony zmienię.

              Socjalizm to ustrój, który
              bohatersko walczy z problemami
              nieznanymi w innych ustrojach

              1. ogólnie ciekawy temat z tymi wersjami wyposażenia , nakręcany czołg 10/03/21 12:30
                podstawowy model kosztuje często połowę ceny najwyższej wersji wyposażenia. Więc te wszystkie często zbędne dodatki kosztują drugie auto. A różne zabiegi producentów (jak np. homologowanie poszczególnych wersji samochodów) zniechęcają do doposażenia samochodu we własnym zakresie.

              2. sluszna uwaga co do wersji homologacji , Kenny 10/03/21 12:38
                u mnie bylo tak samo - np tylko ta z wiekszym silnikiem, miala homo na kola 18".

                Co do wyboru - popieram - najrposciej i najtaniej. Co do komfortu, to jeszce kuknalem co tak naprawde porownujesz: https://www.tacomaworld.com/...215-60r16-215-55r17 To jest naprawde mala roznica (-11mm w wysokosci opony).

                Porownalem tez z moja https://www.tacomaworld.com/...215-55r17-225-45r17 (ja mam jeszcze -17mm od twojej 17"), wiec mysle ze bedzie zupelnie spoko.

                .:Pozdrowienia:.

            2. w książce serwisowej , NimnuL-Redakcja 10/03/21 12:41
              powinny być wymienione akceptowalne rozmiary kół (=homologacja?).
              Dla mojego auta producent dopuszcza stosowanie zakresu od 15 do 20" jeśli dobrze pamiętam i kilka szerokości.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

  2. Odpowiem tak , dida 10/03/21 09:32
    Kiedyś przy zacięciu sportowym i braku dzieci ;) miałem najniższe możliwe profile opony. Zaleta to lepsze trzymanie drogi pokonywanie zakrętów no i wygląd. Minusy droższe opony, felgi a dodatkowo niższa odporność na krawężniki i dziury w drodze. Większy krawężnik lub dziura kończyły się znacznymi szkodami na feldze. Obecnie tryb dziecięcego /rodzinnego wozidła. Zmieniłem podejście wyższy profil i mniejsza felga. Na trakcji niewielka różnica akomfort w dżungli miejskiej o wiele większy krawężniki mi nie straszne przy ciężkich wozidlach rodzinnych a i jak zjedziesz w błoto to lepsza znacznie trakcja. O zgrozo nawet używam opon wielosezonowych ale akurat w tym przypadku sam producent Puga je zaleca do P5008 ;)

    1. W moim przypadku tryb sportowy to nie moja bajka... , JE Jacaw 10/03/21 09:43
      ...zawsze twierdzę, że raczej jeżdżę "emerycko". Czyli z Twojego wpisu wynika, że raczej mniejsza felga i większy profil opony. No nic czekam na inne opinie i zobaczymy co mi z tego wyjdzie. Dzięki.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. czasem warto wziac opony z rantem , dida 11/03/21 22:34
        zabezpieczajace felge ;)

  3. hmm , Kenny 10/03/21 09:32
    1) jedna - kolpaki nie odpadaja, w uj mnie to wkurwialo; naprawa? ile razy w zyciu naprawiales felge? :) Ja nigdy. Raz w zyciu walnalem bokiem w kraweznik, i elipsa byla do wymiany - niezaleznie czy to alu czy stal.

    2) wszystko w zasadzie opisales. A co do zimy, nie prawda, nic im nie bedzie (poza niektorymi felgami np te dwuodcieniowe, gdzie jeden odcien np szczotkowany, nie jest dobrze zabezpieczony - bedzie napisane w gwarancji felgi).

    "że w ziemie lepiej mieć mniejszą felgą i wyższy profil." zaszlosc z lat '80-'90, gdy zima = ser szwajcarski w asfalcie

    3) ja wybieram wieksze, na 15 i 16 juz sie najezdzilem, zawsze jak mialem jakies auto z wypozyczalni na 17 bylem w szoku jaka jest roznica, ale potwierdzam - na nierownosciah, progach bardziej czuc

    .:Pozdrowienia:.

    1. aha , Kenny 10/03/21 09:34
      i opony z rantem ochronym to dobry wybor, np w kontekscie kraweznikow

      .:Pozdrowienia:.

    2. OK. Dzięki. , JE Jacaw 10/03/21 09:41
      Odnośnie 15/16 vs 17 - czyli rozumiem, że czułeś różnicę i to na plus? Chodzi o to, że auto się jakoś lepiej prowadzi, ale chyba komfort i odporność na uszkodzenia spada?

      A co to jest ten rant ochronny?

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. dokladnie , Kenny 10/03/21 10:12
        nizej dobre podsumowane:

        2) Większa felga -> niższy profil opony -> znika wrażenie "pływania opony", auto lepiej się prowadzi. Z drugiej strony to też mniejszy komfort jazdy, bo niższy profil to gorsze amortyzowanie

        rant ochronny: https://www.24opony.pl/...ant-ochronny-opony-.html :)

        .:Pozdrowienia:.

  4. Jak dla mnie to , ligand17 10/03/21 09:54
    1) Porządne felgi aluminiowe są lżejsze od stalowych (zakładając ten sam rozmiar). To przekłada się na mniejszą masę nieresorowaną, co z kolei przekłada się lepsze prowadzenie. Najtańsze felgi "aluminiowe" są często tak samo ciężkie, albo cięższe od stalowych. Dla przykładu - mam na jednym z samochodów felgi OZ Ultraleggera o średnicy 18". Taka felga waży 8kg - tylko trochę więcej, niż opona naciągnięta na nią. Z drugiej strony felgi aluminiowe są mniej odporne na uszkodzenia - OZy muszę co 2 lata oddawać prostowania i odświeżania.
    2) Większa felga -> niższy profil opony -> znika wrażenie "pływania opony", auto lepiej się prowadzi. Z drugiej strony to też mniejszy komfort jazdy, bo niższy profil to gorsze amortyzowanie
    3) Zależy, po jakich drogach jeździsz. Jeżeli głównie po mieście/trasie, to spokojnie możesz patrzeć na 17". Nie odczujesz wad wynikających z niższego profilu, bo 55 to kupa "mięsa" nad felgą. Dodatkowo z tego co widzę, to Suzuki montuje te opony 215 na feldze 6,5", więc będzie i tak bardzo szeroko.
    Mógłbyś nawet popatrzeć na felgi 18", bo i tak tam wchodzi profil 50, który jest bardzo spoko do jazdy na codzień. Chyba, że jeździsz po starych drogach z koleinami od TIRów - wtedy szerokość 225 tych 18" jest trochę kiepska, bo potrafi już złapać brzeg koleiny i masz wrażenie, jakby samochód chciał uciec na bok.

    1. trzy grosze , Kenny 10/03/21 10:45
      jak wybieralem miedzy 17 a 18, skok cenowy miedzy tymi rozmiarami, byl juz bardzo duzy, typu 3,5k vs 5k (za identyczne opony + felgi)

      .:Pozdrowienia:.

      1. Tak niestety jest , ligand17 10/03/21 11:33
        jak kupujesz nowe felgi, to każdy rozmiar w górę to od razu wyższa półka cenowa.
        Ja swoje OZy kupiłem mocno używane i od razu oddałem do regeneracji. W sumie wyszło mnie tyle, co 2,5 nowej felgi.
        Teraz jak ojciec zmieniał samochód, to do nowego też kupiłem mu felgi z Allegro - za praktycznie nowy komplet (+ czujniki ciśnienia w ASO) wyszło 2/3 tego, co wołali w salonie.

    2. Dzięki za wyjaśnienie , JE Jacaw 10/03/21 11:12
      Dobrze wiedzieć, że profil 55 z 215 to jeszcze nie jest zbyt płasko i też może być do miasta przez cały rok.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. u mnie są w standardzie 19'' 225/45 , Wedrowiec 10/03/21 11:28
        na zimę wziąłem 17 225/55. Także 55 to u mnie "balony" ;)

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

  5. Kto w dzisiejszych czasach zakłada jeszcze felgi stalowe , P@blo 10/03/21 10:28
    jak ma samochód dobrze wyglądać to tylko aluminium. No chyba, że ktoś lubi kołpaki jeszcze potem przypięte opaskami do felgi :-D
    Na zimę mam 17" 225/55, wystarczający profil żeby nie zahaczyć felgi.
    Natomiast na lato 19" 225/45, tu już trzeba uważać z krawężnikami. Faktycznie, czuć dziury ale za to prowadzenie auta jest dużo lepsze.

    1. Przykładowo ten... , JE Jacaw 10/03/21 11:14
      ...dla którego to czy samochód dobrze wygląda ma małe znaczenie, czyli tak jak ja. Dla mnie ma dobrze jeździć, być praktyczny i mało awaryjny, a kwestia wyglądu ma marginalne znacznie. :-)

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

  6. Realnie przewagi poza estetyką nie ma zbyt dużo... , DJopek 10/03/21 11:31
    Nie mniej jednak 215/60 to już kawał opony, więc wolałbym jednak już te 215/55 aby auto mniej pływało na zakrętach - wg mnie dyskomfortu nie wyczujesz - jakbyś zmieniał jak ja miałem kiedyś w mondeo ze standardu 215/55 R16 na 225/45 R17 czy 235/45 R18 to czuć zdecydowanie mniejszy profil na dziurach (ale w zakrętach bajka także ze względu na szerokość - jak przyklejone :-).

    1. Dzięki , JE Jacaw 10/03/21 11:37
      Chyba nie będę aż tak kombinował i tylko zmienię sobie fabryczne letnie na całoroczne i zostanę przy tych aluminiowych 17... a jak coś się przytrafi to wtedy pomyślę o zmianie.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

    2. Hehehe , ligand17 10/03/21 11:39
      Ja mam 225/35R18. Te są dopiero płaskie i twarde. Ale za to autko wygląda na tym wyśmienicie.

      1. Co to za autko? , DJopek 10/03/21 11:49
        35 to już faktycznie mało - to jest homologowany rozmiar?

        Ja teraz znowu mam rodzinny wóz (van) to w standardzie mam "balony" 235/60R18, ale szukam felg 20" ale na polskim rynku praktycznie brak takich (7.5Jx20 ET51 5x127), wtedy opony 245/50 - ale przypominam, że to spory VAN :-)

        1. Małe :-) , ligand17 10/03/21 12:46
          Mazda MX-5. To prawda, 225/35R18 nie jest oficjalnym rozmiarem do tego samochodu. Ale z drugiej strony Mazda sama sprzedawała te samochody z rozmiarami spoza oficjalnej listy. U mnie obwód opony jest praktycznie identyczny z tym oryginalnym;
          https://www.willtheyfit.com/...th=8&offset2=55
          Zgodność dużo lepsza, niż to ma miejsce pomiędzy certyfikowanymi rozmiarami np. u VAGa.

  7. alu są cięższe od blaszanych , Ad@mus 10/03/21 12:41
    ale odchodzą kołpaki. Na zimę mam opony na wyższym profilu bo jednak dziur w trakcie i po zimie przybywa, założone na alu 16''
    Na lato alu 17'' trochę niższy profil ale bez przesady. Bardziej cenię komfort niż pływanie na zakrętach. Nie mam już rajdowych ciągotek.
    Do każdych alu lepiej kupować opony z rantem chroniącym przed krawężnikami.

    Brunetki, Blondynki, wszystkie jak
    foczki, jedna obok drugiej !!!!!!!

    1. Dokładnie tak , Artaa 14/03/21 13:33
      Te bzdury o niższej wadze wzięły się od drogich felg o których tu nikt nie myśli 😉
      Chyba nikt z piszących nie ważył felg, ja ważyłem...
      Generalnie większą felga większe koszty, opon, felgi i wyważania
      Większa podatność na uszkodzenie na dziurach i krawężnikach
      Oraz większe obciążenie na kręgosłup...

      Ale jak ktoś jeździ ostro to się przydają niższe profile bo można ciąć zakręty z większą prędkością, ale jak ktoś jeździ przepisowo to...

      1. może jakbyś przeczytał , ligand17 16/03/21 19:07
        odpowiedzi powyżej to zobaczyłbyś, że ja ważyłem swoje felgi. Dodam jeszcze, że auto z salonu wyjechało na bardzo lekkich 16" Enkei'a, a 18" OZ waży tyle samo, co ta lekka 16".

  8. ... , pwil2 10/03/21 16:57
    "1. Czy felga aluminiowa (przypominam, poza estetyką) ma w praktyce jakąś przewagę nad stalową?
    Z tego co czytałem w internecie, to w zasadzie nie... niekiedy mówi się, że są lżejsze, ale ponoć nie zawsze lub że lepiej wentyluje tarcze, ale też bez jakiś oszałamiających różnic. Natomiast jako minusy to pojawiają się opnie, że jest trudniejsza w ewentualnej naprawie i że na zimę to lepiej stalówki, to aluminiowych szkoda."

    Lepsza wentylacja. Nie rdzewieje. Aluminium jest sztywniejsze. Nawet 20-letnia alufelga z zapasówki wygląda jak nowa.


    "2. Jakie są zalety i wady większych felg? Chodzi o to, że do auta można zamontować albo 17 + opony 215/55, albo 16 + opony 215/60.
    I tu znów wyczytałem, że podobno większa felga i niższy profil opony to nieco lepsze prowadzenie, ale nieco kosztem komfortu, a mniejsza felga i wyższy profil to oczywiście odwrotnie. Do tego pojawiają się głosy, że w ziemie lepiej mieć mniejszą felgą i wyższy profil."

    Na co dzień jak wyżej. W pewnym stopniu masz na to wpływ dostosowując ciśnienie, o ile nie będziesz felgą dobijać przy zbyt niskim. Jak dopompujesz na 3 bary, to i na balonie będzie sztywno (słowa instruktora z KJSów). Tyle, że przesadzając na co dzień zedrzesz nierówno opony. Opona po wjechaniu w dziurę się ugnie i wróci do kształtu, a felga może wygiąć/wyszczerbić.


    "3. I "grande finale" ;-). Waszym zdaniem do opon całorocznych (pomijam kwestię, czy całoroczna to zło czy dobro) lepszym wyborem będzie następująca kombinacja:
    - 17 calowa felga aluminiowa + opona 215/55,
    - 16 calowa felga stalowa + opona 215/60."

    Przede wszystkim dowiedz się, czy w miejsce 17" założysz 16". Często minimalny rozmiar felgi w danym modelu/wyposażeniu wynika ze średnicy tarcz. Może być tak, że felgi 16" będą ocierać/nie wejdą. A może też być tak, że wariant seryjny na 16" będzie miał mniejsze tarcze.

    Większe tarcze to lepsze hamowanie, szczególnie przy ostrzejszej jeździe, na autostradzie. Jeśli są odpowiednio grubsze to i mniejsza szansa na deformację.

    Im większa średnica zewnętrzna opony i masa do hamowania, tym auto powinno mieć większe tarcze. Większe koło wolniej się kręci i klocki pokonują krótszą drogę na każdy obrót. Większa masa to więcej ciepła do zmagazynowania i oddania.

    Do (również miejskiej) terenówki bardziej pasuje wyższy profil. A jeśli do dużej felgi zamontują tarcze wyglądające jak od roweru to wygląda to słabo.

    7800X3D/64G ECC/6800 7840HS/96G
    5600H/64G/3060 5650G/128G ECC
    1350P/64G 13700 SSD_30T A7m3

    1. Dziękuję Wszystkim za pomoc i opinie , JE Jacaw 10/03/21 20:22
      Jak słusznie zauważył kolega Chrisu - chyba wszystko zostało już napisane. Pewne rzeczy mi się bardziej wyjaśniły i chyba zostanę przy tych aluminiowych 17 calowych felgach i jedynie rozważę zmianę opon na całoroczne.

      Jeszcze raz dziękuję.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

  9. W sumie wszyscy już napisali co mieli napisać ;) , Chrisu 10/03/21 17:16
    dodam jeszcze, że z wyższym profilem spokojniej możesz być "królem krawężników" niż przy niższym profilu...
    BTW. Mój kuzyn twierdzi, że łatwiej wyprostować alu niż stal. Zajmuje się tym na co dzień i chyba wie co mówi ;)

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. +1. , Pawelec 10/03/21 21:09
      Dodam jeszcze tylko tyle że dla auta felgi to jak buty dla kobiety. Nie każde pasują do charakteru tak i auta jak i kierownika.

      Tom Drwal
      LAS Ltd.

    2. Dzięki, czyli myślę, że EOT , JE Jacaw 10/03/21 21:16
      j.w.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL