TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Dziwnie się ten HL2 zestarzał , ekspert_IT 8/02/22 10:57 Hej,
Właśnie ogrywam 'the Orange Box' tj. zestaw Portal+HL2+HL2 EP1+HL2 EP2.
W HL2 widać część przełomowych rozwiązań (choćby sprzęt umożliwiający rzucanie przedmiotami, wykorzystano to 3 lata temu w Conrol), elementy walki wykorzystane potem w Crysis 3, fajnie zrobione dalsze tło (góry/drzewa w EP2)...z drugiej strony słabe AI (czasami tępe jak w Wolfensteinie z 92 roku) bardzo nierówna grafika (raz piękna, a raz słaba np.puste ulice i wnętrza budynków). Nie dziwię się, że EP3 nie powstał bo Valve musiałoby zainwestować w modernizację silnika gry (w 2007r pojawiały się produkcje wykorzystujące możliwości playstation3).
Jakie Wy macie spostrzeżenia?- z 1 strony , Demo 8/02/22 12:23
normalnie odpalam stare Diablo 2 (nie mylić z remasterem) i cieszy japę, a z 2 strony kupę nowszych gier które postarzały się dużo lepiej mnie zwyczajnie odrzucają. Myślę, że to zawsze będzie walka nostalgii vs jak to rzeczywiście się postarzało.
Są jeszcze tytuły jak Fragile Allegiance gdzie grafika imho praktycznie się nie zestarzała, nadal wygląda fajnie, czytelnie a giera miodna jak wieki temu.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - lol... , metacom 8/02/22 13:15
"Nie dziwię się, że EP3 nie powstał bo Valve musiałoby zainwestować w modernizację silnika gry" - na pewno to byl glowny powod...Największą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą. - Jakieś 3 tygodnie temu zrobiłem Black Mesa. , Dexter 8/02/22 13:48
I IMO ta gra się fajnie zestarzała, życzę każdej takiej starości :-PKomisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - grafika nie ma az takiego znaczenia , bajbusek 8/02/22 13:54
jak sama mechanika gry - to sie bardzo zestarzalo i juz mi sie przez to nie chce wracac do gier w ktorych AI przeciwnika jest zalosne albo, ze kamien na drodze moze Cie zmusic do obrania innej lokalizacji bo jest niezniszczalny albo nie umiesz skakac / czolgac sie :) - Pamiętam, że w tej gdzie jak grałes na piracie , buddookan 8/02/22 17:20
to w pewnym momencie wrogowie przestawali się ruszać. Stali w miejscu. - Z takich statych gier to , buddookan 8/02/22 17:26
ostatnio pierwszy raz w życiu zagrałem w Quake 1 i 2 (z modami graficznymi) . Dawno tak dobrze się nie bawiłem.- Doom i Quake'a... , metacom 8/02/22 17:31
...mam zawsze zainstalowanego i od czasu do czasu odpalam sobie aby zagreac jeden episod...Największą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą. - Duke , RoBakk 8/02/22 18:38
i ww to święta trójca :)Najlepszym sposobem zamawiania
piwa jest powiedzenie: Ubik - bohater doskonały , Artaa 12/02/22 22:43
wiedział i wdrażał starą prawdę, każdego zabijesz jak mu łeb oderwiesz i nasrasz... ;-)
to były czasy, dziś wszystko takie uładzone i ultrapoprawne
- Hmm , Soulburner 9/02/22 13:53
Pomijając kwestie techniczne poziom zestarzenia się HL2 wynika m.in. z faktu, że nie zdajemy sobie sprawy z tego, iż pierwsza demonstracja gry miała miejsce w 2003 roku, a wyszła w 2004. Osoby poczęte podczas E3 2003 są dziś pełnoletnie.
Z kwestii technicznych - silnik Source to rozwinięcie silnika GoldSrc, który jest rozbudowanym silnikiem Quake'a 1. Sposób budowania map, a nawet sam format plików, sięga okolic 1996 roku, kiedy to świat budowało się z wielościennych brył, a bardziej złożone modele (budowane w "poważnych" programach 3D) były co najwyżej elementami wystroju. W HL2 i epizodach coraz więcej korzystano z takich modeli dla bardziej szczegółowych obiektów, ale chyba dopiero gdzieś tak w połowie życia Unreal Engine 3 "modne" stało się, by całe światy budować w oparciu o obiekty wcześniej wyrzeźbione w 3dstudiach, blenderach itp.
Edytor map Hammer w Source 2 to coś zupełnie innego niż Hammer dla HL2 i bardziej przypomina typowy program 3D. Sam Source 2 ma chyba niewiele wspólnego z Source, tym bardziej z Quake, może poza mmamammmmammamamaaamammma ;)
HL2: Episode 3 nie ukazał się nie z powodu ograniczeń silnika, a z powodu sposobu pracy w Valve. Coś dłubali, coś wydłubali, komuś się nie spodobało, więc skasowali, aż zaczęli kombinować nad czymś bardziej innowacyjnym, ale się finalnie okazało, że to jednak słabe jest... i tak się z tym męczyli, aż całkiem przestali. Brak porządnego kierownictwa nad projektem doprowadził do kompletnego zaprzestania prac, aż się któryś ziom wnerwił i wymyślił jak tu efektywnie wyprodukować HL:A. Nie wiadomo, czy "normalna" kontynuacja HL kiedykolwiek powstanie, a jeżeli już, to pewnie pod kolejną formę wirtualnej rzeczywistości.You must gather your party before
venturing forth. - bohaterowie po latach... , metacom 9/02/22 14:18
https://twitter.com/.../status/1473248861057544193Największą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą. - piękne to :) , XTC 9/02/22 17:07
jestLinux
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|