Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » SebaSTS 15:35
 » @GUTEK@ 15:33
 » Fl@sh 15:27
 » elliot_pl 15:24
 » past 15:23
 » rooter666 15:21
 » etranger 15:21
 » piszczyk 15:11
 » KHot 15:10
 » Armitage 15:09
 » ngP 15:04
 » ligand17 15:04
 » Sherif 14:57
 » GULIwer 14:53
 » Artaa 14:47
 » R_I_P_ 14:43
 » Kool@ 14:41
 » Zbyszek.J 14:34
 » jenot 14:25
 » rookie 14:14

 Dzisiaj przeczytano
 18516 postów,
 wczoraj 17616

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Rower , Wedrowiec 17/02/22 11:15
Pomoc potrzebna - w wyborze roweru.
Rower dla mnie, mój wzrost 184, waga ;) 70-85 kg.

Ostatni raz na rowerze siedziałem 20 lat temu, wyczynowo jeździć nie będę.

Rower na działkę do lasu więc
- jeździć będę rekreacyjnie w weekendy
- drogi leśne, w okolicy lasu - czasem średniej jakości asfalt, drogi leśne ale bez żadnych hardkorów, po samym lesie jeździć nie będę
- trasy raczej nie za długie, takie na 2-3h max

szukam czegoś w miarę solidnego, wygodnego, w rozsądnej cenie do okazjonalnych wycieczek. Być może czasem zabiorę na jakiś wyjazd/do miasta (Wawa) na kilka tygodni.

coś takiego:
https://kross.eu/...trans-4-0-czarny-szary-polysk?
jakieś inne propozycje? Na co zwracać uwagę?
Czy w ogóle źle szukam/dobieram?

Budżet... wiadomo, im mniej tym lepiej. Górny limit to powiedzmy okolice 3K, więcej - w sumie nie ma problemu tylko wydawanie więcej jak się okaże, że skorzystam z niego rocznie z 20-40 razy to trochę dla mnie marnowanie kasy.

Z góry dziękuję za pomoc :)

"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani"

  1. spoko marka , Kenny 17/02/22 12:15
    https://www.goride.pl/...tion:asc#product-id:88672
    wybralbym tanszego: https://www.goride.pl/...ross-trans-3-0-2021-meski
    Przypadkiem nie patrz na poradnik i nie wybieraj L, raczej M, szczegolnie przy takiej geometrii. Ja mam 183cm i jezdze na takiej M-ce https://www.goride.pl/...eskie/kross-level-b2-2014

    .:Pozdrowienia:.

  2. ja mam kross trans , okobar 17/02/22 12:27
    ale w wersji 7.0

    i wiesz co, nie jestem pewien czy sprawdziłby sie dla Twoich wymagań.
    dobrze sprawuje się na asfalcie, ale drogi leśne - o ile suche i solidne to tak, o tyle już chociażby troszkę piasku i odpada. Koła w tych transach to raczej pod asfalt niż polne drogi.

    na Twoim miejscu poszedłbym raczej w rower crossowy lub mtb, chociażby
    https://kross.eu/...owy-srebrny-niebieski-matowy-2

    lub

    https://kross.eu/...-4-0-grafitowy-czerwony-matowy

    ale to trzeba byłoby sprawdzić oponki i jak Tobie sie na nim jedzie.

    ja swoim do pracy (18km w jedną stronę) daję radę spokojnie, a jestem po prostu otyły
    ale na przejażdżkę pop lesie czy okolicznych szutrach to wyciągam swojego starego mtb marketowego. Znacznie wygodniejszy w tym przeznaczeniu.

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

  3. mozesz poszukac czegos na piascie nexus , Pawiano 17/02/22 12:30
    np https://allegro.pl/...lenderski-nowy-40-9677718547 lub https://allegro.pl/...47-pasek-nexus-8-11796091523 bardziej niezawodne i bezobslugowe niz najtansze grupy shimano klasyczne

  4. hmmm , Wedrowiec 17/02/22 12:53
    https://kross.eu/...o-5-0-czarny-czerwony-matowy-2

    ?

    "Widziałem podręczniki
    Gdzie jest czarno na białym
    Że jesteście po**bani"

    1. to jest , Franz 17/02/22 12:59
      rower pseudo górski z hujowym widelcem. Idealny dla Janusza co chcę MTB i lubi zgarbiony jeździć po asfalcie, bez oświetlenia i błotników które będziesz za chwilę kupował i tak. Wg. mnie przy takich założeniach jazdy i budżetu to Trans 5.0

      Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
      Niedługo nas z ujni europejskiej
      wyrzucą.

      1. dobra pytanie czy , Wedrowiec 17/02/22 13:07
        tym trans przejadę po piaszczystej drodze?

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

      2. no i pamiętam , Wedrowiec 17/02/22 13:08
        jak jechałem kiedyś x kilometrów (z 60?) miejskim authorem, szosą, luzik. Kumpel góralem się męczył. Po czym były 2-3km kostki brukowej na końcu i ten odcinek dojechał mnie bardziej niż cała wcześniejsza trasa a on można powiedzieć sobie odpoczywał.
        Finalnie dojechaliśmy tak samo zmęczeni.

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

        1. jak sypki , Franz 17/02/22 13:18
          piach to będzie ciężko bo to opona 1,6. Jak taka typowa leśna ścieżka z w miarę ubita oraz ze sporadycznymi korzeniami to nie powinno być tragedii o ile dostosujesz prędkość do możliwości roweru... Ludzie na gravelach po lasach śmigają więc się da.
          Idealnie by było mieć te minimum 1,75 na oponie ale jak chcesz np. po plaży śmigać to tylko fat bike poradzi sobie bez problemu. Każdy typ roweru ma jakieś plus i minusy. Trekking jest dość uniwersalny - sakwy, bagażniki itp. ale też nie jest to szosówka i nie jest to cross country to taki kompromis. Żeby być zadowolonym to trzeba mieć kilka rowerów.

          Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
          Niedługo nas z ujni europejskiej
          wyrzucą.

      3. pytanie , okobar 17/02/22 13:31
        tylko czy mu potrzeba błotników i bagażnika? jak sam pisze że głównie las i trochę asfaltu... więc wiesz... jest sens?
        to jednak parę kilogramó różnicy

        a co do samego evado - chyba że grubsze opony...

        AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
        GF 7600 GS, M2N4 SLI
        Win XP SP3

        1. no to już sam musi sobie odpowiedzieć , Franz 17/02/22 13:40
          ale oświetlenie i tak jest obowiązkowe i warto je mieć
          błotniki finalnie i tak większość montuje bo to jednak wygodna jeśli chodzi o czystość osobistą jak i roweru. W trekkingu masz pełne błotniki.
          bagażnik + mała sakwa na napoje i przekąski zamiast plecaka to też dobra opcja bo nie pocisz sobie pleców.

          Pytanie czy autor będzie sztywno trzymał się tej jednej trasy czy sobie będzie robił wycieczki po okolicy od czasu do czasu.

          Waga w tej klasie roweru to jest pomijalna bo wiadomo że to są dość ciężkie rowery i nie dla osób które chcą robić maratony ;)

          Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
          Niedługo nas z ujni europejskiej
          wyrzucą.

          1. niby tak , okobar 18/02/22 08:03
            ale jest różnica wagi pomiędzy oświetleniem na dynamo, a na baterie.

            no i czy różnica w wadze jest znikoma pomiędzy trekiem z pełnym uzbrojeniem a np. crossem (gołym)? 2-3 kg to jednak robi wrażenie

            AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
            GF 7600 GS, M2N4 SLI
            Win XP SP3

          2. no i jeszcze nawet kwestia kierownicy , okobar 18/02/22 08:04
            trekki mają zazwyczaj jaskółkę, crossowe czy mtb zazwyczaj proste
            niby szczegół, ale nie każdemu pasuje
            niby można zmienić, ale nie każdy chce się bawić...

            AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
            GF 7600 GS, M2N4 SLI
            Win XP SP3

    2. jak tego typu , RoBakk 17/02/22 16:37
      to raczej taniej i lepiej z decathlona
      https://www.decathlon.pl/...mc=8577823&c=Szary

      Najlepszym sposobem zamawiania
      piwa jest powiedzenie: Ubik

  5. hmm , Franz 17/02/22 12:55
    jak już to Trans 5.0 bo ma tarczówki. V-breake to kłopotliwa rzecz ze względu na konieczność trzymania idealnej centry koła jeśli mają działać dobrze. Reszta osprzętu do celu który podałeś jest bez znaczenia.

    Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
    Niedługo nas z ujni europejskiej
    wyrzucą.

    1. Dobre brejki , Remek 17/02/22 15:24
      są lepsze od słabych tarczówek. Robiłem po 12-15kkm rocznie na MTB i tylko na szczękach Avida... Zimą też łatwiej wyczyścić

    2. eee tam , Kenny 17/02/22 15:32
      "V-breake to kłopotliwa rzecz ze względu na konieczność trzymania idealnej centry koła jeśli mają działać dobrze."

      to nic w porownaniu z bawieniem sie w maintenance tarczowek

      Jak ktos sie babra w blocie czy wodzie, jasne, ale w innym wypadku, dla normalnego usera, vbrake.

      .:Pozdrowienia:.

      1. Przy tarczach , Franz 18/02/22 08:39
        Nie ma roboty prawie wcale, bez przesady.

        https://youtu.be/lhi1ryFqSEQ

        A jednak większy problem będzie jak się pokrzywi ta tania felga w kross to bez centrowana jej (co w warunkach domowych jest możliwe ale trudniejsze niż regulacje hamulca czy jego pełny serwis co jest obecnie rzadka czynnością ) nie ustawisz V-break optymalnie. Z tarcza jest prościej pod tym względem. O sile hamowania V break złego słowa nie powiem bo to prosta i skuteczna metoda i w zastosowaniu amatorskim nie ma różnicy czy coś hamuje trochę skuteczniej czy nie bo te różnice nie uwidocznią się przy dojazdach na działkę.
        Zaleta jest taka że kupując z tarcza masz już nowoczesną ramę i widelec z odpowiednimi mocowaniami a kupując z V to jesteś uwięziony w tej technologi

        Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
        Niedługo nas z ujni europejskiej
        wyrzucą.

        1. no dobra , Wedrowiec 18/02/22 08:49
          "rower pseudo górski z hujowym widelcem" - evado 5.0
          "Zaleta jest taka że kupując z tarcza masz już nowoczesną ramę i widelec" - evado 5.0 (ma tarczowe)

          "Widziałem podręczniki
          Gdzie jest czarno na białym
          Że jesteście po**bani"

          1. To jest , Franz 18/02/22 09:55
            Tylko kwesta porządane pozycji na rowerze i akcesoriów w tej klasie rowerow.
            Chodzi mi żeby ktoś przypadkiem nie jechał takim rowerem szybko w ciężkim terenie bo producent mówi że to cross czy tam prawie MTB bo przy takim uginaczu na widelcu może zrobić sobie krzywdę.

            Ten evado ma geometrię cross / mtb a trans ma trekking / miejska. Przymierz się do obu i sprawdź co będzie wygodniejsze.
            Każdego z nich można nieco przerobić zmieniając opony, dodając akcesoria, inny - regulowany mostek, amortyzację sztycy, inne siodełko do innej pozycji / kąta itp. Ale policz czy kupno roweru i lądowanie na stary ma sens bo może warto po prostu od razu kupić droższy i nie zmieniać nic.

            Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
            Niedługo nas z ujni europejskiej
            wyrzucą.

            1. terenu ciężkiego i jazdy wyczynowej nie będzie, , Wedrowiec 18/02/22 10:15
              za stary jestem ;) ale w sumie dotarło do mnie że i na ryby bym tym rowerem pojechał. A drogi często piaszczyste czy też w lesie po przejechaniu ciągnika/wycince drzew. Więc chodzi też żeby przez jakieś kawałki dało się przejechać, nie pędząc jak wiatr :) ale po prostu przejechać spokojnym tempem. Czyli jednak opona inna.

              Więc w skrócie: jazda raczej wolna spokojna, na pewno nie szybka, teren jednak może być trudniejszy.

              "Widziałem podręczniki
              Gdzie jest czarno na białym
              Że jesteście po**bani"

              1. no to zrobiłbym tak , okobar 18/02/22 11:16
                masz niedaleko salon rowerowy? chociażby tego Krossa?
                zajedź tam, pooglądaj rowery cross lub mtb, obejrzyj dokładnie koła (szersza opona lepiej w terenie, węższa na asfalcie), dopasuj sobie typ ramy (cross bardziej wyprostowany, mtb bardziej "agresywny")...

                i napisz nam tu co się spodobało

                ja w Krossie polecam serie Hexagon (mtb nie wyczynowe) i evado (rower crossowy)

                do Evado zawsze potem prościej dopasować błotniki czy bagażnik...

                jak masz pod nosem decathlon też radzę obejrzeć ich produkty...

                AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
                GF 7600 GS, M2N4 SLI
                Win XP SP3

                1. taki jest plan, , Wedrowiec 18/02/22 12:10
                  w Wawie jest sklep Kross (tylko po gorszej stronie Wisły ;) ).
                  Hexagon wczoraj wieczorem mi się "objawił" w google, też do sprawdzenia. Dzięki , dam znać jak już będę po oględzinach :)

                  "Widziałem podręczniki
                  Gdzie jest czarno na białym
                  Że jesteście po**bani"

  6. Podepnę się - wymagania podobne, ale , Holyboy 18/02/22 11:55
    ścieżki leśne, polne, szutrowe, asfaltowe także, spokojna jazda z sakwami w górzystym terenie

    Mam kilkuletniego Trans Siberian - kupiłem kiedyś używkę aby sprawdzić, czy w ogóle będzie używany... i tak sprawdzam kolejny rok ;) działać działa, ale na rodzinnych wycieczkach silnie czuję, że trzeba go zmienić na coś lżejszego, mniejszego i lepiej poruszającego po nieutwardzonej nawierzchni. Wady obecnego:

    1. ciężki - ponad 18kg + ciężar tego co w sakwach (>2l wody, kurtki, czapki i co tam jeszcze dzieci wrzucą na wielbłąda ;) ) = na podjazdach ciężko bywa,
    2. opony - teraz mam 40-622 (28x1.5), więc w nowym chcę zdecydowanie szersze ,
    3. rama 21" (przy wzroście 176) - przydałaby się o cal (dwa) mniejsza, bo o ile jazda jest spoko, to wsiadanie bywa kłopotliwe - z dużymi sakwami na bagażniku to gimnastyka, więc nawet na ramy damskie spoglądam - szczególnie, że małżonka, rzadko, ale też czasem się przejedzie.

    Przeglądałem ostatnio oferty i niestety nowego lekkiego trekkingu nie znalazłem w budżecie ok 4k, pytanie czy to w ogóle możliwe aby uzyskać coś bliżej 12kg? W zeszłym roku nabyłem mocno modyfikowaną używkę Cube'a 26" dla młodego - waga 11kg, normalnie nie czuć go, też bym tak chciał ;)

    Strength is irrelevant.
    Resistance is futile.
    We wish to improve ourselves.

    1. standardem , okobar 18/02/22 15:07
      u trekkingowych to waga 15-17, osprzęt waży

      ciężko będzie coś mniej

      rowery crossowe mają w okolicach 14 kg, zależnie od marki nawet może i do 12.5 kg zejdziesz
      ale sakw nie dasz, bo nie będzie do czego przyczepić :)

      przy turystycznym jak nic będzie około 17... w decathlonie masz ich trekkingi, czasami lżejsze, bo mają napędy np. 1x8 czy 1x7. zawsze to trochę lżejsze

      jak znajdziesz bez amora z przodu to też masz lżej, nawet oświetlenie z dynamem robi wagę...

      ale w modelach nie siedzę, więc nie powiem jakie tu wchodziłyby w rachubę. Z tym że nie oczekuj cudów
      do wagi szosy to się nie zbliżysz, szczególnie że chcesz większe opony....

      AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
      GF 7600 GS, M2N4 SLI
      Win XP SP3

      1. nawet podobają mi się , Holyboy 18/02/22 20:28
        te Decathlonowe trekkingi - co prawda na dzień dobry wymiana opon i dołożenie bagażnika, ale za to wyjściowa waga to niecałe 13kg
        jedyne co zastanawia mnie to czy napęd 1x8 da radę na stromym podjeździe? (obecne 3x7 to kolejny powód wymiany)

        Strength is irrelevant.
        Resistance is futile.
        We wish to improve ourselves.

        1. dobrze sie zastanow , Kenny 18/02/22 20:49
          ja spedzilem troche czasu bawiac sie https://rowerplus.pl/pliki/kalkprzelozen.htm
          Tylko musisz znac nie tylko ile zebatek ale tez ile zebow. Wrzucilem do excela wyniki, zobaczylem jaki jest rozrzyt prednosci pomiedzy sasiednimi przelozeniami i stwierdzilem , ze ni uja nie kupie 1x...
          Zrob sobie cos w tym stylu i sprawdz jakie jest zageszczenie w interesujacym Cie zakresie predkosci: https://imgur.com/5MK3VHZ

          .:Pozdrowienia:.

        2. 1x8 na pewno nie , KHot 18/02/22 20:50
          Mam Riverside 920 i jestem z niego bardzo zadowolony, ale patrząc na przełożenia w Riverside 120 gdzie jest 1x8 to na strome podjazdy to za mało. Porównaj sobie skrajne przełożenia z obecnie posiadam rowerem.

          Pozdrawiam
          KHot

        3. powiem tak , okobar 18/02/22 20:51
          dać da radę podjechać

          ale co się na wrwiasz (bez ku) to Twoje

          znam osoby które tak jeżdżą, ale nie oszukujmy się, głownie po płaskim

          AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
          GF 7600 GS, M2N4 SLI
          Win XP SP3

        4. nie , RoBakk 18/02/22 21:05
          nie chodzi tu o 1x8 tylko o zakres przełożeń, kasety x8 mają mały zakres,
          a wystarczyło by 2x9 - nie rozumiem tego biznesu,
          sam jeżdżę od roku na 1x12 i jest ok, znaczy przyzwyczaiłem się

          Najlepszym sposobem zamawiania
          piwa jest powiedzenie: Ubik

    2. Hmm , Franz 18/02/22 17:12
      Jak już 4 z przodu Ci nie straszne to może jeszcze trochę więcej i jakiś elektryk. Wtedy waga wyjdzie 23-25KG ale to bez znaczenia wtedy bo silnik pomoże a i zapakujesz się mocniej lub dziecko podholujesz linką na stromych podjazdach. U nas to egzotyka ale zachód to głównie elektryki właśnie.

      Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
      Niedługo nas z ujni europejskiej
      wyrzucą.

      1. Zupełnie nie orientuje się w ebike'ach , Holyboy 18/02/22 20:41
        Czy to dużo zachodu aby dbać o taki rower? jaka jest żywotność ogniw?
        Trochę też obawiam się, że 4k to trochę za mało, aby kupić coś solidnego.

        Chociaż jak myślę o tej górce którą muszę pokonać aby gdziekolwiek pojechać to kusisz ;)

        Strength is irrelevant.
        Resistance is futile.
        We wish to improve ourselves.

        1. Hmm , Franz 18/02/22 21:24
          Z trwałością nie jest źle… tj. Wiadomo trochę trzeba dbać ale robotę robią głównie dodatkowe zabezpieczenia. 500 cykli to taka teoria bo ciężko tyle zrobić bo to ogromny przebieg, ale ważniejszy jest czas.

          Ważne aby:
          - nie przechowywać baterii w zimnie
          - jak długo nie jeździsz utrzymywać 30-80% (ogniwa bardzo nie lubią głębokiego rozładowania ani być na 100% zbyt długo.
          - jak rozładujesz do 0 to w miarę szybko naładować. Ale spokojnie to 0 to nie jest jak w laptopie czy telefonie bo bms ma swój próg odcięcia ogniwa i tak samo dodatkowo sterownik. Chodzi o ochronę ogniw oraz zostawienie bufora dla oświetlenia i ładowania telefonu jak bateria jest już za słaba dla napędu. Producenci robią ogromne zapasy które zabezpieczają ogniwa do przesady tzn znacznie powyżej specyfikacji dolnego rozładowania podawanego przez producenta. Tracisz przez to 10% do nawet 15% zasięgu ale jest bezpiecznie dla ogniw.

          W tej półce cenowej to Hub drive czyli napęd na tylne koło. Ja osobiście lubię ten efekt pchania jak w skuterze, ale żona ma mid-a i jest taki efekt że oszukujesz mózg. Tzn czujesz się jak supermen z powerem w nogach nie osiągalnym przez człowieka. Czujnik nacisku na pedały potęguje efekt tego działania tj. Więcej zaangażowania to więcej mocy dołożone przez silnik. Ale to już pułap bardziej 7-8K za mid-a. Tylny napęd jest tańszy. Nie polecam napędu na przód.
          Żeby nie było.. jak chcesz się zmęczyć to dajesz wspomaganie na 1 lub bez i robisz trening. Zaleta taka że zawsze w razie czego dasz radę dokończyć wycieczkę w wyznaczonym czasie.
          Minus taki że będziesz hejtowany przez analogów.

          Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
          Niedługo nas z ujni europejskiej
          wyrzucą.

        2. był spoko deal na elektryka ale czy był tego warty to trzeba by ocenić , luckyluc 18/02/22 22:05
          i to nawet dość niedawno https://tinyurl.com/42wpwhty , $800 obniżki wydaje się być spoko. Link bezpośrednio do sklepu https://tinyurl.com/bdz4hv6u Jednak nie wiem czy parametry tego roweru są dobre ale jest tu paru ludzi znających temat. Liczmy $1000 + 13% podatku to wychodzi $1130 kanadyjskich. Gdybyś był zainteresowany to daj cynk, ogarnę zakup i wysyłkę. Jedyne co jest najważniejsze to żeby ładowarka miała zakres wejścia 100-240V bo wtedy nie trzeba transformatora.

          // Get rich or die tryin.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL