Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Liu CAs 11:18
 » kombajn4 11:12
 » Markizy 11:12
 » Raffi 11:11
 » El Vis 11:11
 » DYD 11:10
 » ligand17 11:10
 » Wedrowiec 11:09
 » Rod 11:06
 » Whisky 11:04
 » Nazgul 11:02
 » krochmi 11:02
 » rooter666 11:01
 » m_aczo 11:01
 » Zbyl 11:00
 » mark_d 10:59
 » Elektron 10:57
 » Robek 10:56
 » NimnuL 10:55
 » myszon 10:53

 Dzisiaj przeczytano
 50278 postów,
 wczoraj 93152

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Czas zakupu opon - macie doświadczenia? , gromki_86 2/12/22 07:30
Moje letnie odeszły na śmietnik. No i na wiosnę trzeba zakupić nowe.
I teraz się zastanawiam -
A. teraz ceny są atrakcyjne bo to nie sezon i magazyny się wyzbywają;
B. ceny będą atrakcyjne na wiosnę, bo zacznie się sezon i będzie tego dużo na rynku.

Macie jakieś doświadczenia?
Patrząc na ceny na oponeo teraz niektóre opony są tańsze niby o 150 PLN od ceny "normalnej", więc może gra warta świeczki?
  1. Ja generalnie wiem ile kosztuja 'moje' opony , Kenny 2/12/22 08:04
    I tak, letnie zawsze kupuje na zime, a zimowki wiosna...

    .:Pozdrowienia:.

  2. Konkurencja jest tak duża , NimnuL-Redakcja 2/12/22 08:39
    wahania cen wynikające z sezonu są stosunkowo niewielkie, większy wpływ na cenę ma rocznik opony - prędzej w przyszłym roku ustrzelisz taniej oponę z rocznika 2022 albo kupisz oponę świeższą (choć pewnie ciut droższą) o rok (na przykład zamiast początku 2022 to początek 2023). Zawsze można też poczekać ze dwa-trzy tygodnie dłużej jak już się wszyscy na nowy sezon obkupią i obserwować ewentualnej obniżki w okolicy kwietnia, gdy się już ciepło zrobi.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. już teraz , Markizy 2/12/22 19:33
      można polować na opony letnie bo produkcja trwa już na pewno od paru tygodni, pytanie tylko czy hurtownie zaczynają je już sciągać na magazyn

      Na Bordzie od 2003-03-03:D
      i5 6600, 2x8GB, 7770

  3. Czy można - z punktu widzenia bezpieczeństwa - mieszać komplety opon? , NimnuL-Redakcja 2/12/22 09:24
    Na jednej osi inny producent niż na drugiej?
    Jeśli tak to w ten sposób można sporo zaoszczędzić - jeśli zostają tylko 2 dostępne sztuki to obniżka ceny potrafi być znacząca.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Można, ale to już "tuning" i może się wiązać ze zmianą charakterystyki prowadzenia... , evil 2/12/22 09:41
      komuś się to spodoba, ktoś inny będzie zaskoczony. ;-)

      Sam często, w warunkach samochodowych prób sprawnościowych :-P zakładałem inne komplety na przód i tył.

      d: || nie kradnij - rząd nie lubi
      konkurencji || :P

    2. Loteria... na drodze... , pwil2 4/12/22 02:01
      Producent auta poświęcał dużo czasu na dobranie takich nastaw zawieszenia, żeby auto było jak najbardziej wyważone i przewidywalne. Montując różne zestawy raz przód będzie trzymał bardziej, więc tył będzie zacieśniał zakręt, a na innej nawierzchni będziesz wyjeżdżał przodem.

      Będziesz musiał dostosować się do słabszych stron każdego z kompletów.

      5900X/64GB_ECC 5650G/128GB_ECC
      5600H/64GB/RTX3060 13500/96GB
      1350P/64GB_DDR5 30TB_SSD A7m3

  4. po 10 latach na Vector4Season , Artaa 2/12/22 09:59
    wpierw G1, potem G2, i na koniec G3

    to jeśli nie jeździsz po górskich itp drogach

    pomyśl o całorocznych, u mnie się sprawdziły, ale nie wiem gdzie jeździsz...

    szczególnie że wymiana opon już sięga 200PLN brutto a w przyszłym roku będzie tylko drożej

    1. też w mojej "flocie" od tego roku tak zrobię... , Chrisu 2/12/22 12:50
      Tylko to auto z największymi przebiegami zostawię z zima/lato - resztę systematycznie zmienię na wielosezonowe.

      Oprócz kosztów zmiany, które tam gdzie zmieniałem podskoczyły w rok o 100%, to widzę, że obecnie jakość gumy jest coraz gorsza. Często 5-letnie gumy wyglądają gorzej (stan gumy nie bieżnika) niż 10-12 letnie...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. też zauważyłem że nawet premium dają coraz gorsze , Artaa 2/12/22 12:57
        Dunlop Continental...

        Genralnie mi dobrze sprawdza się zasada - wielosezon na 4 lata i nowe znów na 4 lata

        1. Przy tych cenach oponiarzy , NimnuL-Redakcja 2/12/22 13:35
          teoretycznie komplet stalowych felg dla zimówek i samodzielna ich przekładka nie jest złym pomysłem, jeśli ktoś jest na budżecie, i ma czas i chęci. Ewentualnie tylko po sezonie wziąć komplet na wyważenie dla spokojnej głowy i tyle.
          Dobre opony wielosezonowe są jednak o około 1.5x droższe niż opony na dedykowany sezon. W sumie jak szukam kompletu równie dobrego parametrami co zima/lato to jeden komplet wielosezonowych zbliża się do ceny dwóch kompletów dedykowanych.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

        2. wielosezon na 4 lata? , ili@s 6/12/22 13:06
          dobra opona po 40tys jest do wywalenia. Ile ty robisz rocznie ze na 4 lata ci az wystarcza wielosezon?.
          I dodatkowe pytanie - czy wywazasz je 2x w roku? (koszt wywazenia= koszt wymiany kol całych)
          i pytanie premium - kto raz do roku robi zbierzność?

          1. lol , Franz 6/12/22 14:49
            przecież opon się nie wyważa 2 x do roku jeśli ich nie zdejmowałeś z felgi.
            Raz na 15K można je przeżucić tył na przód i wtedy przy okazji wyażyć ale jeśli nie jeżdzisz rozbitkiem to opony powinny się ścierać równo w obrębie osi.

            Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
            Niedługo nas z ujni europejskiej
            wyrzucą.

          2. do 15kkm, geometria min 1 raz w roku , Artaa 6/12/22 16:39
            wyważanie jak potrzeba

            zbieżność to się w fiaciku itp, robiło, ;-)
            teraz zawsze pełna geometria przodu z tyłem

            1. Ta geometria / zbieżność jest elementem przeglądu technicznego? , NimnuL-Redakcja 7/12/22 09:12
              jako domyślna usługa, czy trzeba to zlecić? W swoim od zakupu (6 lat) nie zlecałem tej usługi, oponiarz przekłada kapcie na felgi i wywarza całość.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. trzeba zlecić , Artaa 7/12/22 12:42
                i to w dobrym warsztacie, np z Hunterem 3D i sensowną obsługą

                1. Huh nigdy, w żadnym aucie tego nie zlecałem :) , NimnuL-Redakcja 7/12/22 13:34
                  ani nikt z mojej rodziny tego nie robił - Polonez, Fiat Punto, Grande Punto, Mazdy, Fordy itd. Nowe i używane. Nigdy :)

                  Aktualnym samochodem jeżdżę praktycznie wyłącznie na trasach o dobrej nawierzchni - 3/4 to autostrady i ekspresówki, miasta tyle co dojazd na miejsce, podobnie z lokalnymi (końcowe odcinki). Dziury omijam, po krawężnikach nie latam.
                  Jakie są objawy sugerujące, że coś niewłaściwego dzieje się z geometrią?

                  O czyszczeniu hamulców, o których piszesz niżej, też nigdy nie słyszałem - co to ma na celu?

                  Klocków ani tarcz nie wymieniałem od nowości (odometer: 67k km.).

                  Z ciekawości przekręcę do ASO z zapytaniem czy sprawdzają geometrię jako element corocznego przeglądu serwisowego (nie mam na myśli tego obowiązkowego technicznego).

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                2. ASO sprawdza głownie to co ich mało kosztuje, byle lista długa była , Artaa 7/12/22 14:01
                  i klient nie dyskutował że tyle ma zapłacić ;-)


                  nie znam żadnego ASO które posiada sprzęt do geometrii 3D

            2. czy jak robisz tę geometrię to wychodzi że coś było nie tak? , Tomasz 7/12/22 09:29
              geometrię zawsze sprawdzało się po wymianie pewnych elementów zawieszenia gdy trzeba było

              Pan Croup i pan Vandemar zabijali czas.

              1. oczywiście ;-) to Polska , Artaa 7/12/22 12:46
                dziury, 20 cm krawężniki itp


                generalnie wystarczy sensowna dziura i geometria potrafi polecieć

                generalnie przyjąłem proste założenia minimalne:
                olej co rok lub max 15kkm
                geometria co rok, + gdy wypadek itp
                wyważanie opon co rok, + gdy objawy
                czyszczenie hamulców przód/tył co rok, chyba że przy okazji wymiany klocków

                u mnie w bardzo dobrym warsztacie z 3D, sprawdzenie kosztuje ok 120PL + 50 za każdy punkt,
                czyli maks łącznie 320PLN

                1. co to jest , Kenny 7/12/22 14:22
                  czyszczenie hamulcow? Przeplukiwanie przewodow i tloczkow...?

                  .:Pozdrowienia:.

                  1. Kolega Veyronem jeździ , NimnuL-Redakcja 7/12/22 16:35
                    trochę inny zakres przeglądu niż w plebsmobilach.

                    Polerowanie rury wydechowej pewnie ma robione co kwartał.

                    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                    siedziałbym przed komputerem przy
                    świeczkach.

                2. nie masz przypadkiem , wrrr 7/12/22 16:47
                  warstatu geometrii jako biznes? ;)

                  nie znam nikogo kto by pozwalal 'fachowcom' grzebac przy zawieszeniu bez wyraznego powodu (sciaganie podczas jazdy, darcie opon, wymiana czegos w zawieszeniu) bo cos zepsuc jest bardzo latwo

                  dawno temu mi praktykanci odkrecili koncowki drazkow (czy cos podobnego), dwa na raz zeby sobie szybciej wymienic, i wtedy niby ustawienia ida w las a przy wymianie kazdego osobno nic sie nie dzieje (za co wlasciciel zjechal uczniakow przy mnie:)...
                  majac wlasny sprzet (czyli nie pierwszyzna) nie byli w stanie tego ustawic (auto zaczelo sciagac), nawet sam wlasciciel warsztatu mial problem i stwierdzil ze chyba im sie maszyna zepsula, wiec musialem tracic czas i placic w innym miejscu (albo czekac az sie ogarna ze sprzetem i tracic czas na proby)

                  1. niestety nie ;-) , Artaa 7/12/22 17:38
                    i niestety bardzo dużo aut w PL jeździ bez geometrii i z innymi wadami,
                    ale wszyscy wiemy jakie trupy przepuszczają na przeglądzie.

                    Ostatnio zawoziłem na geometrię dwa Mercedesy : kierowcom nie przeszkadzało że kierownica jest krzywo...

                    oczywiście geometria gdzieś, a przy okazji felgi do prostowania

                    jeden był właśnie po przeglądzie w ASO ;-)

      2. Ja się tylko zastanawiam , NimnuL-Redakcja 2/12/22 13:38
        czy wielosezonowa premium przypadkiem nie sprawdza się w praktyce jak dużo tańsza opona z niższej półki na zimę/lato.
        W sumie to przed kupnem wielosezonowych hamuje mnie to, że w Polsce poza południem właściwie pół roku to jest solidne lato, 1/4 jest mokro, 1/4 jest zimno i mokro. Więc tak po prawdzie to letnia sprawdza się na 3/4 lub nawet więcej czasu, zimowa przydaje się tylko na kilkanaście dni - kilka tygodni max. I to nawet niekoniecznie na głównych trasach.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. dlatego jedno auto , Chrisu 2/12/22 13:47
          gumy sezonowe (w pracy muszę być na czas ;) ), a reszta wielosezonówki.
          A jakie? Na 95% nie chińskie g... a coś lepszego - choć tu i tak czasami jest tak, że "do testów" idzie opona "made in BRD", a w sklepie masz "made in EU" i okazuje się, że użytkownik nie potwierdza świetnych wyników opon w jeździe codziennej...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. zimówka wystarczy , Demo 2/12/22 14:07
          że uratuje Ci dupę ten 1 raz ;) Ja śmigam na wielosezonach i jestem zadowolony poza tym, że właściwe letnie są cichsze.

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

          1. Nieprecyzyjnie się wyraziłem , NimnuL-Redakcja 2/12/22 14:23
            wydaje mi się, żeby latem wielosezonowa sprawdzała się lepiej niż letnia, nawet ciut niższej klasy (premium vs. średnia klasa).

            Samemu stosuję tylko dedykowane letnie (bo większość roku to jednak lato, połowa to raczej bardzo ciepłe i suche dni), a resztę na dedykowanych zimówkach. Te 200zł rocznie na wymianę jest bez znaczenia w kontekście bezpieczeństwa.

            Letnich szukam z indeksem A na mokrym i przy okazji 68dB - wielosezonowe o takich parametrach chyba nie istnieją, albo kosztują 2x letnia.
            Nie mam pojęcia czy te pomiary mają odzwierciedlenie w rzeczywistości.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. Wg mnie tak właśnie jest. , pwil2 4/12/22 02:05
              Wielosezonowe Premium można porównać ze średnią półką dedykowanych. Jak już iść w wielosezon to trzeba brać to co najlepsze. Jak spojrzysz na takie opony, zauważysz, że część pracująca w zimie ma mniejszą powierzchnię niż w zimówce. Jest co nadrabiać (jakością/techniką).

              5900X/64GB_ECC 5650G/128GB_ECC
              5600H/64GB/RTX3060 13500/96GB
              1350P/64GB_DDR5 30TB_SSD A7m3

        3. Dużo zależy od auta i kierowcy , JE Jacaw 2/12/22 22:00
          Ja w poprzednim miejskim przesiadłem się z 2 kompletów na wielosezonową, a przy zakupie nowego (SUV) od razu zmieniłem fabryczne (poszły na sprzedaż) na wielosezonowe.

          I właśnie zrobiłem to z tych powodów, o których piszesz, czyli, że czas na zimówki u nas jest dość krótki. Chodziło o to, że w starym aucie po około 7 latach letnie powoli kwalifikowały się do wymiany, a zimówki prawie jak nowe jeśli chodzi o wysokość bieżnika (chyba z fabrycznych 8 spadła na 6), ale guma się już nico zestarzała i miałem wrażenie, że nie są tak pewne jak na początku. I tu pojawia się problem, bo z jednej strony opona żal wyrzucić, a z drugiej chyba jednak trzeba. Do tego niekiedy można też spotkać porady, że opony najlepiej po 5 latach wymieniać, a 8-10 to już maksimum. Więc uznałem, że spróbuję wielosezonowe (w górach nie mieszkam, a na nartach nie jeżdżę), która pewnie maksymalnie 5 lat wytrzyma, a wtedy kupię nowe i nie będzie żal wyrzucać.

          Na razie jeździ mi się dobrze, ale jeżdżę raczej emerycko, do tego auto to nie jakaś bestia do zrywania asfaltu. ;-) Pewnie jak ktoś ma bardzo mocny wóz i lubi bardzo dynamiczną jazdę to dwa komplety są lepszym wyborem lub gdy mieszka w górach, albo jeździ w zimie często w góry na narty. W starym aucie nie czułem jakiejś specjalnej różnicy po przesiadce z dwóch kompletów na jeden całoroczny, ale testów nie robiłem. W nowym nie mam porównania, ale na wielosezonowych jeździ mi się dobrze. Wcześniej i obecnie postawiłem na Falkena - mam plan, że jak się zużyją to spróbuję innej firmy, aby mieć jakieś porównanie, ale jeszcze pożyjemy zobaczymy :-)

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

          1. Mi bardziej chodziło o zachowanie latem , NimnuL-Redakcja 3/12/22 07:41
            ustaliliśmy, że zimny są jakie są, ale lato mamy długie. I tu mnie zastanawia wielosezonowe vs. letnie. Na suchym i mokrym.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. Ja nie odczuwam różnicy , JE Jacaw 3/12/22 12:49
              Przy czym to dotyczy poprzedniego miejskiego auta (Hyundai i20), natomiast w obecnym trudno mi powiedzieć, bo od początku przesiadłem się na wielosezonowe. Ja rocznie robię średnio jakieś 15 tys. km (najwięcej chyba nabiłem 20 tys. km), czyli bez szału, jeżdżę raczej spokojnie, poprzednie auto miało tylko 78KM, obecne 129KM, więc asfaltu nie zrywam i na razie jestem zadowolony.

              Oczywiście zużycie latem jest większe, ale jeśli dociągną do 5 lat to będę zadowolony, jeśli po 3 latach będę musiał wymieniać, bo się pewnie zastanowię, czy nie wrócić do dwóch kompletów.

              No i brak konieczności zmiany opon/kół ma jednak swoje niezaprzeczalne plusy. :-) Oczywiście co jakiś czas daję do wyważenia - staram się pamiętać, aby zrobić to raz na rok.

              Socjalizm to ustrój, który
              bohatersko walczy z problemami
              nieznanymi w innych ustrojach

            2. tu masz , piszczyk 4/12/22 02:08
              analizuj :)
              https://www.tyrereviews.com/...eason-Tyre-Test.htm

              Dodam od siebie, że w jednym aucie od 4 lat mam Michelin CrossClimate+ a w drugim od 2 lat GoodYear Vector 4Season. Z moich obserwacji generalnie lepsze są Micheliny, zwłaszcza latem na suchym, natomiast wyjątkiem jest trakcja na mokrym, gdzie lepsze są GoodYear. Jedne i drugie są dość miękkie i jest to nieuniknione, bo mieszanka gumowa musi być kompromisem dla wyższych i niższych temperatur - o szybkich manewrach/zakrętach latem można zapomnieć, czuć że się podwijają i poddają :) ale przy spokojnej jeździe nie ma problemów. W moim scenariuszu (90% miasto) to nie wrócę już do zabawy letnie/zimowe, za to może się szarpnę na Pilot Sport All Season o ile znajdę w swoim rozmiarze . . .

              takie tam klamoty . . .

            3. Wiesz, że w Polsce największe opady są w lipcu? , zartie 16/12/22 19:36
              A niektóre letnie opony są bardziej na śródziemnomorskie autostrady, niż na letnie oberwania chmury? Całoroczne w tym przypadku będą lepsze (sam się kiedyś o tym przekonałem na krętej górskiej drodze w czasie ulewy).

              Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        4. dzisiaj rano byl ten jeden dzien , wrrr 3/12/22 13:37
          gdzie zimowki sie przydaja i mozna bylo jechac swoim tempem prawym, a nie wlec sie za ludzmi co maja problem z ruszeniem spod swiatel (nie sadze zeby na letnich w taka pogode brali auto, wiec pewnie na kolach siedzialy wielosezonowe wynalazki)

          a strate czasu na przekladki sobie mozna troszke skompensowac robiac cos wiecej (co i tak musisz kiedys ogarniac) przy danej wizycie... stosuje metode (daty plynne bo zaleza od dostepnosci mechanikow, no i pogody):
          - listopad (opony + serwis coroczny)
          - kwiecien (opony + serwis olejowy/klimy)

          ta metoda 2x w roku mechanik zajrzy pod auto i pod maske

          1. w Gdańsku spadł śnieg , Artaa 3/12/22 15:10
            połowa na letnich ;-)

          2. oj nie, większość moich znajomych , okobar 4/12/22 18:04
            na południu Polski wciąż na letnich pocina

            obawiam sie że Ci co mieli problem ruszyć ze świateł to na letnich wciąż

            AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
            GF 7600 GS, M2N4 SLI
            Win XP SP3

        5. Hmm , Franz 4/12/22 10:44
          Wielosezonowa premium jest lepsza od sezonowych klasy średniej.
          Ja przeszedłem u siebie na continental all season contact parametry B/B i dB tez jakoś spoko - cichsze niż moje stare zimówki. Zmiana opon to dla ludzi na zadupiach górskich a dla reszty co śmiga po miastach to frajerstwo.

          Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
          Niedługo nas z ujni europejskiej
          wyrzucą.

  5. a co to za rozmiar ? , Nazgul 2/12/22 14:49
    Jesli typowy popularny to raczej nie będzie różnic. Chyba ze jakis dziwny niski profil albo cos to wtedy musisz szukać. Ja zawsze kupuje u lokalnego wulkanizatora. Robi mi cene praktycznie jak online a od razu wymieni :)

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

  6. Przy takiej inflacji trudno przewidzieć ceny , digiter 2/12/22 21:41
    Po sezonie może być drożej mimo że powinno być taniej.
    Ja jeżdżę na całorocznych. Jedyna wada że trochę głośniejsze.
    Teraz wymiana opon kosztuje w zależności od felg i rozmiaru ok. 150 zł czyli 300 zł rocznie.
    Kupujesz dobre opony całoroczne i pogoda cię nie interesuje.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. drogo , Wedrowiec 2/12/22 23:55
      w Wawie 200 z przechowaniem.
      Sama wymiana ~100-110.

      Teraz za 2 komplety 19 z felgami na 17 i 15 zmiana gum zapłaciłem 380 wymiana + pprzechowanie.

      "Widziałem podręczniki
      Gdzie jest czarno na białym
      Że jesteście po**bani"

      1. Ale Ty piszesz o jednej wymianie , ligand17 3/12/22 09:08
        czy o dwóch?
        Ja mam 2 komplety - 20" na lato i 19" na zimę. Teraz zapłaciłem 220 za wymianę kół + przechowanie. Na wiosnę pewnie kolejne 220-230, czyli razem 450 za rok. Koła przed założeniem są myte i wyważane u wulkanizatora.

        1. u mnie za dwa komplety (dwa auta) , Wedrowiec 3/12/22 19:23
          wychodzi 760 rocznie z przechowaniem, o ile cena nie wzrośnie ;)

          "Widziałem podręczniki
          Gdzie jest czarno na białym
          Że jesteście po**bani"

        2. ... , Wedrowiec 3/12/22 19:35
          auto jeden - felgi 19'' i 17'' także po prostu przekładają "koła"
          auto dwa - felgi 15, zmieniają na nich opony

          "Widziałem podręczniki
          Gdzie jest czarno na białym
          Że jesteście po**bani"

  7. a co do wielosezonowek , Kenny 4/12/22 10:32
    gdybys sie zaczal zastanawiac, to jest gigantyczny kompromis, wylacznie do turlania z punktu A do B. I jesli myslisz, ze kupujac premium bedziesz mogl jezdzic jak na sezonowych, to niestety nie da rady. Wyglupilem sie i kupilem kiedys CrossClimate+ 225/45R17 94W XL, ktore wrecz okazaly sie niebezpieczne - w lecie sie rozlatywaly, a na sniegu nie skrecaly - w ogole. Tak wygladaly 4 miesieczne opony https://www.youtube.com/watch?v=Lp5hXINN4r4 Sprzedalem przed uplywem roku i wrocilem do sezonowych.

    .:Pozdrowienia:.

    1. Zgadzam się z Tobą , stas 4/12/22 12:14
      kupując wielosezonowe (nie tylko premium) można w normalnym użytkowaniu i stylu jazdy autem jeździć jak na oponach wielosezonowych, przemieszczając się z punktu A do B. Zaznaczam przy normalnej jeździe, a nie przy jeździe ponad limit.
      W moim przypadku auto 130KM, posiadam w aucie od 3,5 roku opony CrossClimate+ 205/55/16 przejechane ok 50kkm aktualnie.
      Styl jazdy spokojny.
      Zarówno zimą w śniegu jak i latem na suchym świetnie sobie radzą. Jedynie w deszczu jest gorzej.

      Spotkałem się natomiast z opiniami, że te opony gorzej sobie radzą w autach z większą mocą np. 200KM i wyżej przy agresywnej jeździe.

  8. wielosezonowe to jednak kompromis , negef 4/12/22 12:09
    dla jednych wystarczający, dla innych nie do przyjęcia. Sam złowiony "magią" uniwersalności kupiłem w 2018 Michelin Crossclimate + czyli poprawioną wersję pierwszego Crosscilmata w rozmiarze 215/65/16 XL do auta ważącego ok 1,5t czyli do typowego SUW-a.
    Jak pisał Kenny w pewnych warunkach opony są niebezpieczne i to niezależnie czy jedziesz autostradą czy dookoła komina.
    Trakcja a szczególnie hamowanie w śniegu i błocie pośniegowym jak dla mnie nieakceptowalne. Latem dosyć miękkie, na wodzie ze względu na kierunkowy bieżnik w miarę OK.
    Przyspieszonego zużycia i uszkodzeń nie zaobserwowałem, ale to zależy mocno jakim samochodem z jaką szybkością jeździmy.
    Są dwa typy opon wielosezonowych tj. letnie z homologacją zimową oraz zimowe przystosowane do jazdy letniej. Chodzi o mieszankę gumy i rodzaj bieżnika.
    Oszczędność na bezpieczeństwie to kiepski pomysł.
    Bardziej rozsądnym rozwiązaniem jest IMHO zakup prostych felg stalowych i jednak opony sezonowe. Przekładka kół w całości.
    Nawet mając wielosezonowe dobrze wyważyć je choć raz w roku a to też koszt.
    Zimowe wbrew pozorom nie muszą być "premium" aby dobrze spełniały swoją funkcję.
    Jeśli się wczytać w testy opon różnej maści to można odfiltrować plewy od sensownych w zakupie i możliwościach.
    A jeśli chodzi o żywotność to nie łudźmy się, że opona zimowa premium zachowa właściwości dłużej niż ok cztery lata (zmiana charakterystyki mieszanki) oczywiście zanim ktoś wcześniej nie zjedzie bieżnika.
    Z mojego zawodowego podwórka (automotiv).
    Nikt nie zapyta dlaczego nowe samochody nie są wyposażane na wyjściu z fabryki w opony całoroczne? Są przecież "uniwersalne" :-)

    1. bo iluś , Wedrowiec 4/12/22 17:25
      jeleni kupi u nich zimówki za 4x tyle co normalnie kosztują. Albo dadzą "rabat" ileś K dalej zarabiając. Tudzież dadzą "gratis" chwaląc się właśnie ceną x4, jacy hojni są.

      "Widziałem podręczniki
      Gdzie jest czarno na białym
      Że jesteście po**bani"

    2. Trafikary są na wielosezonowych , Artaa 4/12/22 17:34
      od dawna, i mimo oszałomów za kierownicą dają radę

    3. Nowe auta nie są wyposażane w opony całoroczne? , rurecznik 5/12/22 08:58
      No nie masz racji....
      https://przegladoponiarski.pl/...rwszy-montaz.html - to tylko jeden z producentów....

      1. A które modele , ligand17 5/12/22 10:01
        są wyposażane domyślnie w opony całoroczne? Jakieś konkrety?

        1. Na przykład SEAT , rurecznik 5/12/22 12:06
          Leon, Arona, Ateca.

          1. pytanie , Wedrowiec 5/12/22 13:44
            czy w Polsce?

            "Widziałem podręczniki
            Gdzie jest czarno na białym
            Że jesteście po**bani"

            1. Tak, w Polsce , rurecznik 5/12/22 15:05
              Strona seat.pl działa....

              1. patrz, byłem , Wedrowiec 5/12/22 16:20
                w konfiguratorze jest info o felgach, nie ma nic o tym jakie opony zakładają. Przynajmniej przy tym leonie którego sprawdzałem.

                "Widziałem podręczniki
                Gdzie jest czarno na białym
                Że jesteście po**bani"

                1. W cennikach jest... , rurecznik 5/12/22 16:36
                  ....

                2. W konfiguratorze też , rurecznik 5/12/22 16:40
                  Ale trochę dalej, w sekcji wyposażenie -> koła i zawieszenie.

                  1. To, że jest w konfiguratorze , ligand17 5/12/22 20:45
                    to nic nie znaczy. Trzeba zobaczyć, co jest faktycznie zamontowane w samochodach w salonie czy na stockach.
                    Takie BMW pisze w konfiguratorze, że iX3 ma mieć ogumienie Run Flat na felgach 20". W zamówieniu też pisze, że ma mieć ogumienie Run Flat. A przyjeżdża na zwykłych oponach, bo BMW nie chciało się płacić za homologację w wersji z oponami Run Flat (chyba według NEDC to jet inna wersja i wymaga osobnej homologacji). Więc wersja z kołami 19" ma Run Flat, a wersja z kołami 20" nie ma Run Flatów.

                    1. To idź do salonu , rurecznik 5/12/22 21:52
                      i zobacz. Szkoda mi czasu na jałowe dyskusje.

                      1. Acha , ligand17 5/12/22 22:07
                        Czyli Ty też nie wiesz. Więc dopóki ktoś nie zbada organoleptycznie to nie ma sensu teoretyzować.

    4. CrossClimate+ wcale nie są takie dobre , zartie 16/12/22 19:47
      Ich słaby punkt to właśnie błoto pośniegowe.
      Aktualnie jeżdżę na Vredesteinach, masakrują CrossClimate+ w bezpośrednim porównaniu.

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

  9. W przypadku sezonówek odczucia mogą zależeć od masy pojazdu , digiter 4/12/22 14:21
    Mam CrossClimate+
    Kenny pisze o turlaniu od punktu A do B
    Mam zupełnie inne zdanie. Mam Audi A3 które ma 1300 kg i w Niemczech jeździłem 200 km/h i nic się nie działo.
    W ostatnie lato pożyczyłem samochód bratu który jechał z Wrocławia do Warszawy cały czas z prędkością niedozwoloną. Na Yanosiku pokazało mu ocenę kierowcy 1,4 (10 najlepiej a 1 jeśli jechałeś jak świr) i nic nie narzekał.
    Opony mają 3 lata i kilka dni temu spadł śnieg i z niego wyjechałem. Nie tak łatwo jak na zimowych ale na letnich nie byłoby szans.
    Wiadomo że to kompromis. Wszystko zależy czego oczekujesz.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. Vectory na aucie 160KM bez problemu , Artaa 4/12/22 15:08
      a łagodna to jazda nie była...

      Ale w aucie powyżej 200KM i z butem w podłodze, może być inaczej...

  10. cóż, nie wypowiem się , okobar 6/12/22 20:54
    jeżdżę na wielosezonowych od .... właściwie od 12 lat już...

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

  11. aby jeszcze bardziej zamieszać "Can a New Budget Tire Beat a Worn Premium?" , Tomasz 11/12/22 22:10
    https://youtu.be/PXOE1DpjQGg

    TLDR

    n
    i
    e

    Pan Croup i pan Vandemar zabijali czas.

    1. no dobra, nie wytrzymam :) , Kenny 12/12/22 08:27
      ten pan zacznie byc choc mgliscie wiarygodny gdy kategorie Handling zacznie mierzyc jezdzac po okregu i podajac wynik w km/h, a nie jadac kreta lesna sciezka i mierzac w sekundach jaka to roznice osiagnal

      .:Pozdrowienia:.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL