Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » PiotrexP 22:59
 » JE Jacaw 22:58
 » PCCPU 22:57
 » Remek 22:55
 » Master/Pe 22:53
 » Zbyszek.J 22:52
 » stefan_nu 22:50
 » Soulburne 22:46
 » burz 22:40
 » Doczu 22:37
 » dugi 22:22
 » Borat 22:18
 » Jumper 22:11
 » McMi21 22:09
 » rulezDC 22:05
 » rainy 22:03
 » Sociu 22:01
 » BrUcE_609 21:57
 » metacom 21:53
 » endern 21:53

 Dzisiaj przeczytano
 47548 postów,
 wczoraj 47903

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

(OT) Ktoś tutaj ma ebike'a? Gotowy czy konwersja? , DJopek 21/12/22 11:56
Na przyszły rok planuje zakup e-roweru na dojazdy do pracy, jednak zastanawiam się w którym kierunku iść - czy zakup gotowego modelu czy iść w transformację obecnego klasycznego (Trek Marlin 7)?
Szukam coś w stylu roweru MTB mimo wszystko niż typowo miejski - ew. crossowy ale że jestem spory (192cm i ponad setka na wadze) to duża rama i przyzwyczaiłem się do 29"...

Chcę napęd centralny, z zasięgiem co najmniej 40km plus z możliwością ładowania baterii poza rowerem (ładowanie w pracy lub domu - nie mam w piwnicy prądu niestety).

Chciałbym się zmieścić do 7-8 tys. zł.
Ktoś coś poleci, odradzi, zarówno modelu roweru jak i kierunku (konwersja czy gotowy)?

  1. ja mam , Druzil 21/12/22 13:35
    W tym roku przerabiałem dwa swoje rowery na elektryki. Wychodzi duzo taniej niz kupic gotowca tyle ze wizualnie nie wyglada to tak dobrze jak fabryczny. Widac kable, sterownik itp. Plusem konwersji jest to ze nie musisz sie ograniczac do bardzo slabych silnikow. Ja mam w jednym 1500W z bateria 48V 19,2Ah i zapiernicza jak zły, rower przejdzie bez oszczędzania z 90km. Drugi rower ma moja zona, 500W tez bateria 19,2A ale na 36 V i robi około 100Km.Dla mnie silnik 250W nie jedzie :)

    1. a i jeszcze jedno , Druzil 21/12/22 13:37
      Przy twojej wadze deklarowany zasieg baterii podziel przez połowe. No chyba ze bedzisz jezdził na "jedynce".

      1. Tak, to wiem , DJopek 21/12/22 13:57
        Bo wcześniej interesowałem się hulajnogą elektryczną i tam od razu brałem zasieg /2 - bo tyle realnie przy mojej posturze można by było osiągnąć.

        A gdzie zdobywałeś wiedzę o konwersji i gdzie kupowałeś osprzęt?

        1. wszystko zrobil mi serwis , Druzil 21/12/22 14:10
          Generalnie wszystko mi zrobił serwis rowerowy w wawie, kupił części i zmontował. Bazowałem na tym co mi polecali. Tylko baterie sam wybierałem bo zależało mi na dużym realnym zasięgu a nie papierowym. Ja bym na twoim miejscu nie brał mniej niz 1500W, do wyboru był tez silnik 2kW ale na miasto to jest hardcore w moim mniemaniu. Wszystko zalezy w sumie od wagi a ponad 100kg to swoje wymagania ma :) Musisz tez balansowac pomiedzy waga roweru a osiagami. Czym mocniejszy silnik tym cięzszy, do tego dochodzi ciezka bateria i juz robi sie problem aby to dzwigać. Dlatego zona ma mniejszy silnik i lzejsza baterie (tyle ze ona ma z 50kg) wiec i tak rower smiga.

          1. A gdzie robiłeś? , DJopek 22/12/22 19:33
            Mają jakąś stronę aby sobie popatrzeć na zestawy?

            1. tutaj , Druzil 23/12/22 13:01
              https://bikerstudio.com.pl/
              Maja swietna opinie i nie zostawiaja ludzi na lodzie w razie problemow.


  2. Miałem gotowca , MayheM 21/12/22 15:12
    Fischer ETH1616, 48V, bateria 10Ah wystarczała mi na ok 80km po mieście.
    Tylko tam był napęd na tył, 250W. Jeździłem na 1-2 mocy wspomagania (z 5).

    1. . , DYD-Admin 21/12/22 16:15
      .

      -- DYD

  3. Od ok 6 lat mam 2 fabryczne, trekking gianta i żona miejską gazelle , gigamiki 21/12/22 15:53
    Jesli chodzi o konwersję to jaki jest koń, kazdy widzi. Druzzil dobrze opisał różnice.
    Ja tylko dopowiem, że każdy fabryczny ebike ma limit wspomagania ustawiony na 25km/h . Gdzie od 20km/h wsparcie juz zaczyna być programowo obniżane.
    Można to obejść montując chipa. Nie wyobrażam sobie korzystania z Ebike bez niego i to nie dlatego, że jeżdzę jak szaleniec, tylko bez niego kultura jazdy dramatycznie spada
    Dla Ciebie silniki standardowe są za słabe , ale seria bosch CX i wyższe będzie do 50 km/h spokojnie wystarczała.
    Jak masz potrzeb e większej adrenaliny, to chyba zostaje Ci konwersja

    Przy konwersji stanowczo odradzam pojście w napęd na tylne koło. To juz nie jest rower, tylko motocykl z pedałami. Jeżdziłem na jednym takim i odrzuciło mnie to że nie za bardzo można było utrzymać np stałe równe tempo. Albo przyspieszał albo nie... Nie wiem , możliwe, że są rozwiązania które nie mają tej dolegliwości.

    Jesli chodzi o zasięg to na baterii 500wh w terenie pagórkowatym Np w kotlinie kłodzkiej, jadąc na dużym wsparciu robie spokojnie 70 km a jak chce się lekko zmęczyć to nawet i 100

    1. A jak to jest w tych fabrycznych , DJopek 22/12/22 19:40
      Można normalnie taką baterię wyciągnąć i naładować z dala od roweru? Producenci nie bardzo się tym chwalą...

      Czy taki chip nie powoduje później problemów z gwarancją?

      1. Zależy od modelu , myszon 22/12/22 20:11
        Mam cargo z wymienną baterią i miejski bez. Da się pewnie wyjąć baterię z drugiego, ale to wymaga wyjęcia napędu.

      2. hmm, ja się nie spotkałem z e-bikemi fabrycznymi , które nie mają wyciąganej baterii , gigamiki 23/12/22 12:17
        Mówie o znanych markach i silnikach centralnych, bosh, shimano , yamacha. Jeśli takie są, to raczej jakieś extremalnie rzadkie przypadki. Nie wyobrażam sobie roweru, gdzie nie można wyciągnąć baterii, bo to by było bardzo niewygodne i problematyczne np przy przewozie autem. Ładować można na zewnątrz i bez wyciągania baterii. Ja zawsze wyciągam bo jest wygodniej.

        Chip się montuje samemu, banalna sprawa, okręcasz pokrywę silnika i wpinasz się w złączki układu. Nic specjalnego , żadnego lutowania itp. Są filmiki na YT. Nie sądzę, żeby był problem z gwarancją, bo raczej nie ma na śrubkach pokrywy żadnych plomb. W razie potrzeby, tak samo łatwo można go zdemontować.

        1. Jest tego trochę , myszon 23/12/22 22:39
          Żona ma właśnie Specialized Turbo Como SL z silnikiem Boscha z baterią w dolnej rurze. Scott, Cannondale, Vanmoof, Gazelle i pewnie masa innych ma rowery ze schowaną baterią.

          1. Ok może jest tego trochę więcej na rynku niż myślałem , gigamiki 24/12/22 10:01
            ale na ulicy raczej niewiele się widuje takich rowerów. Praktyczne to nie jest.
            Jedyny plus to względy stylistyczne, ale pewnie za jeszcze wyższą cenę.

            1. Jak masz garaż albo szopę , myszon 24/12/22 10:10
              to podłączasz się do gniazdka. Ładujemy ten rower raz na tydzień. Parkujemy obok gniazdka w ogrodzie i rano jest naładowany. Dramatu nie ma.

      3. do pracy dałbym szanse jakiemuś trekkingowi czy hybrydzie , gigamiki 23/12/22 12:43
        przydają się sensowne błotniki itp . Wiem że to nie Twój typ ale może przemyślisz :)
        Z dobry nowym fabrycznym, ciężko się będzie zmieścić w 8tys. Może używany jak nowy?

        Np coś takiego - https://allegro.pl/...ef0862320b2d7366fdd6604cf017

        Dla mnie ideał :)

  4. jak kupujesz gotowca.... , DYD-Admin 21/12/22 16:16
    ...to zwróć uwagę na czas gwarancji akumulatora, jest to część droga i a ryzyko padnięcia baterii dość spore
    więc też fajnie mieć serwis w pobliżu zamieszkania
    testowałem e-bike od chinczyka, co nie ma u nas fizycznego supportu, i z początku zasięg był ekstra (130km na jednym ładowaniu), ale po przejechaniu tylko ~1000km wydajność aku spadła do jakiś 20%. Wymienili mi aku, ale jak widze, nie jest już tak sprawny jak ten pierwszy (na początku), więc tutaj troche loteria może być

    -- DYD

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL