Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Gakudini 21:42
 » Star Ride 21:40
 » yeger 21:39
 » Janusz 21:31
 » Promilus 21:28
 » Curro 21:27
 » JE Jacaw 21:24
 » Markizy 21:23
 » rainy 21:22
 » APC-74 21:21
 » OBoloG 21:18
 » Sherif 21:15
 » rurecznik 21:13
 » Raist 21:07
 » globi-wan 21:04
 » Fasola 20:56
 » patinka 20:56
 » Kenny 20:50
 » DJopek 20:46
 » DYD 20:45

 Dzisiaj przeczytano
 41100 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

CISCO robi problem :( , Raffi 18/03/23 17:14
Witam,

Mam problem taką konfiguracją u klienta.
Kontroler WLAN Catalyst 9800
APeki: C9120AXI-E, AIR-AP1832I-E-K9, AIR-CAP1602I-E-K9

i do tego drukarki mobilne z kartami WLAN na 802.11G.
Konfiguracja połączenia to WPA2-PSK.

No i wydawałoby się, że to nic trudnego a tu ten kontroler CISCO pokazuje status "IP Learn" dla tych drukarek bez żadnego wyraźnego powodu. Drukarki mają statyczne IP ale sprawdzone też na dynamicznym i jest podobnie może ciut rzadziej.
Co dziwne jak wymuszę ping na IP drukarki drukarki to znika ten status "IP Learn" ale nie zawsze.

Jak sprawdzałem to samo na prostym ruterze ASUSa to drukarki działają zawsze i bez żadnego problemu.
To czemu ten CISCO robi problem?

dzięki za podpowiedź co można jeszcze sprawdzić.

  1. Jest jakiś nowszy soft do tego Catalysta? , El Vis 20/03/23 08:49
    Tutaj podobna sytuacja to Twojej. Upgrade softu zaznaczony jako rozwiązanie. Dodatkowo jeszcze opis innych rzeczy do sprawdzenia
    https://community.cisco.com/...td-p/4477442/page/2

    I don't suffer from insanity.
    I actually quite enjoy it.

    1. czekam na potwierdzenie od klienta , Raffi 20/03/23 18:34
      czy mają aktualny soft.
      Jest to jakaś droga.
      Dzięki za podpowiedź.

      Znalazłem też manual do tego Catalyst 9800, że trzeba ustawić Passive Clients jeżeli drukarki mają stałe IP bo same nie zgłoszą IP jak nie zostaną wywołane.

      Dziwne bo sprzęt za tyle kasy a nie robi podstawowych rzeczy.

      1. Bo wg mnie , El Vis 21/03/23 08:46
        Jak urządzenie ma adres IP ustawiony manualnie to taki adres powinien znajdować się poza pulą DHCP. ewentualnie ustawienie rezerwacji po MAC wydaje się być drugim, prawidłowym rozwiązaniem. Zdecydowanie łatwiejszym w administracji niż manualna konfiguracja urządzeń końcowych.

        I don't suffer from insanity.
        I actually quite enjoy it.

        1. tak sobie klient życzy że ma być po stały i pula jest poza DHCP , Raffi 23/03/23 17:19
          nic na to nie poradzę

    2. mają teraz 17.6.4 , Raffi 23/03/23 17:22
      a Cisco podaje, że naprawili to IP Learn w 17.6.3
      czyli powinno działac a nie działa.

      https://www.cisco.com/...00.html#open_caveats_1765

      Sprawdzałem taką drukarke na Ubiquiti z 3 APekami i kontrolerem i zapierdziela aż miło czyli to Cisco robi problem. Cały dzień chodziła i ani raz nie było zawiechy.

      1. Trochę mi to pachnie problemami z ARP , El Vis 23/03/23 20:37
        Masz tam jakieś VLANy skonfigurowane?
        Sprawdź czy DHCP snooping i ARP inspection są wyłączone.
        Jak sprawdzałeś Ubiqiti to konfiguracja sieciowa była taka sama? Głównie VLANy o VLANy mi się rozchodzi.

        I don't suffer from insanity.
        I actually quite enjoy it.

        1. tak sa VLANy , Raffi 25/03/23 08:48
          ale tego nie zmienimy.
          Pokopaliśmy dokumentację Cisco i okazuje się że jak jest aktywny Flex to oni wcale nie powinni używać stałych adresów IP.
          Teraz mają przerzucić drukarki na DHCP i zobaczymy czy to pomoże ale wstępne testy pokazują że jest lepiej.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL