|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
wstępne ustalenia z wypadku dreamlinera Air India , Artaa 14/07/25 11:23 https://www.rp.pl/...ndia-opisuje-chaos-w-kokpicie
wstępnie wygląda że wyłączone przez któregoś pilota
może kogoś zainteresuje- Ogólnie wydaje mi się, że b.r. jest słabszy , NimnuL-Redakcja 14/07/25 13:54
https://en.wikipedia.org/...ccidents_and_incidents
W ujęciu kilku ostatnich lat.
Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Nie znam się, ale coś z lotnictwem mam do czynienia , Dexter 14/07/25 15:03
Bo dużo latam jako pasażer i obserwuję jak skrzydła pracują.
Taki żarcik, kto wie ten wie.
Ale po obejrzeniu filmów od razu po katastrofie powiedziałem "oba silniki nie miały ciągu".
Kurdebalans, może ntsb ma jakiś wakat?
Tak serio - nie byłem oczywiście tego pewien, ale tak mi to wyglądało.Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - Czyli albo to co wręcz oczywiste , pwil2 14/07/25 19:09
albo pilot musiałby mieć coś wspólnego z tym, który kiedyś schował podwozie w dużym samolocie pasażerskim stojącym na płycie lotniska.9800X3D/64G/5070Ti16 HX370/128G
7800X3D/64G/6800 5600H/64G/3060
1350P/64G 13700 SSD30TB A7m3 - z drugiej strony, co za geniusz zaprojektował , Matti 15/07/25 10:23
możliwość schowania podwozia w samolocie stojącym na płycie lotniska?- To nie tak, że sobie przełączasz wajhę i się chowają koła. , Dexter 15/07/25 10:38
Przede wszystkim samoloty mają czujniki, jak jest nacisk na koło to nie ma możliwości schowania podwozia.
Więc mnie bardziej zastanawia nie jak ktoś to zaprojektował bo blokada mogła nie zadziałać wskutek usterki, ale po kiego grzyba ktoś je chciał schować.
Trochę jakby "a otworzę sobie maskę auta przy 140 km/h na autostradzie".Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - duzoooo bylo takich przypadkow , Kenny 15/07/25 10:52
i sa spowodowane dwoma przyczynami:
1) failsafe nie zadzialal
2) zrobiono override (np do serwisu) ale zapomniano o zabezpieczeniu.:Pozdrowienia:.
- czesc dyskusji , elliot_pl 15/07/25 00:35
mowi o wadliwych zapadkach przy przepustnicy, ktore pozwalaja przejsc w pozycje 'cutoff' mimo ze nie powinny. Inny watek z kolei mowi o wczesniejszych przypadkach gdzie system sam odlaczal ciag, ze wzgledu na wadliwe dane z czujnikow, tyle ze tamte przypadki nie wydarzyly sie podczas startu, stad brak katastrofy.
Jestem ciekaw dalszej czesci dochodzenia, ale boeing nie ma dobrej passy ostatnie, wiec to niekoniecznie musiala byc wina AI (another indian).momtoronomyotypaldollyochagi... - tu ładnie opisane i rozrysowane przez Reuters , Artaa 16/07/25 09:31
https://www.reuters.com/...H/TIMELINE/xmvjelqwlpr/
Raczej nie ma innych opcji jak działanie pilota...- re: , rooter666 16/07/25 11:12
pstryczki idealne żeby zrobić samobója razem z pasażerami
przecież to powinno być idiotoodporne, komputerów napakowane pod sufit a silnik można wyłączyć w dowolnym momencie ;] nawet nie wiadomo który przestawił pstryczki bo kamery nie ma gdzie w byle tramwaju jest ich kilka- Ale chyba jest , JE Jacaw 17/07/25 12:26
Ze schematu wynika, że nie da się tego przełączyć przypadkiem.
Natomiast stety-niestety pilot musi mieć różne możliwości i zawsze na końcu to on powinien mieć ostatnie zdanie, a nie automat lub komputer.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - re: , rooter666 17/07/25 16:58
ale nie mówie że były przełączone przypadkiem tylko celowo i to w takim momencie gdzie nawet jak załączy się je spowrotem to i tak silniki nie zdążą się rozkręcić do odpowiednich obrotów i samolot zalicza glebe, jak na moje to wyłączenie silnika powinno być poprzedzone wprowadzenie pinu nawet głosowo to by drugi wiedział co się wyprawia a każdy pilot pin powinen mieć osobisty.- Hmm... , JE Jacaw 18/07/25 20:59
...może coś w tym jest, ale z drugiej strony samoloty pilotowane są przez specjalistów i nie są to jak np. auta pojazdy do powszechnego użytku, więc tam bardziej polega się na człowieku. W krytycznych sytuacjach tacy piloci muszą polegać na sobie i mieć pełną kontrolę nad maszyną, każde zbyt skomplikowane zabezpieczenie może "urwać" cenne sekundy. Oczywiście pytanie, gdzie postawić granicę i komu bardziej ufać: człowiekowi, czy komputerowi?
Swego czasu oglądałem seriale w stylu: "Katastrofy w przestworzach" i tam raz problemem było za dużo alarmów/informacji oraz procedur, a raz za mało. I jak to mówią, bądź tu mądry i pisz wiersze. ;-)Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - re: , rooter666 18/07/25 21:45
10 lat minęło https://pl.wikipedia.org/wiki/Andreas_Lubitz- dokładnie, widać że niewiele zrobili w temacie , Artaa 18/07/25 22:41
kontroli psychiatrycznej pilotów
- 70% wypadków to błędy pilotów , Artaa 18/07/25 22:39
reszta to sprzęt, obsługa, pogoda
W serii Katastrofy w przestworzach, wielokrotnie przytaczają to info,
a w przypadku chęci na samobója nic nie poradzisz, na 99% się uda...
Wcześniej nieśmiało pisano, że Kapitan miał problemy psychiczne,
teraz to zaczyna się kleić,
Jak widać nadal nic sensownego nie zrobili po sprawie pilota z GermaniWings- Po german wings... , Dexter 18/07/25 23:32
...zdaje się, że nie ma opcji aby pilot został sam w kabinie.
Co nie zmienia faktu, że dla chcącego nic trudnego.Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX!
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|