|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
[moto] Check Engine, Service ESP, zegary na zerach, Park Assist nie działa, DRL włączone , NimnuL-Redakcja 20/08/25 08:20 Cześć,
Temat wrzuciłem na forum tematyczne, ale nie było odzewu, może tu ktoś będzie miał pomysł ...
Astra J, B16XER, odo 100k km. W trakcie jazdy, akurat w momencie gdy spojrzałem na zegary, w jednej chwili wydarzyło się co następuje:
- kontrolka Check Engine;
- Service ESP na wyświetlaczu (po polsku to 'Sprawdź system ESP');
- kontrolka ESP;
- prędkościomierz, obrotomierz, wskazanie temperatury - wszystkie wskazówki spadły na zera (to podkreślam, bo to wyróżnia mój problem od podobnych związanych z błędem ESP na które napotykałem się w Internecie);
- na komputerze zniknęła informacja o spalaniu chwilowym i średnim;
W tym stanie dojechałem do domu (~50km) dlatego, że poza w/w objawami silnik pracował bez zmian - brak spadku mocy, brak ograniczenia prędkości, nierównej pracy, absolutnie brak jakichkolwiek problemów. Po dojechaniu na miejsce kilkukrotnie uruchomiłem silnik - żadnego problemu z uruchamianiem nie było, oprócz w/w objawów z kontrolkami i zegarami.
W/w wzmianka jest ważna, bo w Internecie powtarzający się problem z 'ESP' powodował przejście samochodu w tryb serwisowy i znaczący spadek mocy, nierówną pracę silnia itd.
Po dojechaniu na miejsce w tym stanie i wbiciu biegu wstecznego pojawił się komunikat o niedziałającym Park Assist - czujniki parkowania nie działały. Co więcej - w tym stanie samochód na zgaszonym silniku, ale przekręconym kluczyku uruchamiał światła DRL (wcześniej światła te uruchamiały się tylko na włączonym silniku).
Ważne: ani Piston ani Car Scanner nie pokazały żadnych błędów!
W trakcie jazdy wyglądało to dokładnie tak jak tutaj:
https://www.youtube.com/shorts/MhDlYdAUatI
Co do diabła się wydarzyło?
I teraz puenta - następnego dnia zajrzałem do skrzynki z bezpiecznikami, wyjąłem #13 i #30 (te od ABS) w celu sprawdzenia czy się nie przepaliły - wszystkie wyglądały dobrze. Wsiadłem do auta i ... brak kontrolek, wszystko działo jak wcześniej. Teraz nie wiem czy poruszanie bezpiecznikami pomogło czy może zimny silnik nie wykazuje objawów.
2 tygodnie temu wymieniane były hamulce z tyłu (tarcze i klocki) - ale od tamtego czasu przejechałem ponad 200km bez w/w problemów.
Dla higieny wyjąłem i włożyłem wszystkie jakie są w samochodzie. Odpukać - problem nie wrócił. Wyskoczyłem za miasto z butem w podłodze przez kilkadziesiąt km i problem nie wrócił.
Zaśniedziałe styki bezpiecznika czy co to mogło być?
Oczywiście przedstawienie problemu na telefonie w ASO spotkało się z odpowiedzią: "laweta, uszkodzony komputer, trzeba wymienić, 11 tysięcy". Mechanik niezależny "jeździć, obserwować" ;-)
Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - jeździć, obserwować , Artaa 20/08/25 09:09
objawy wskazują na prawdopodobna utratę zasilania, zegarów i może czegoś jeszcze
Bylejakość aut i ich instalacji jest niestety częsta.
Jeśli to były tylko zaśniedziałe bezpieczniki to masz wiele szczęścia ;-)- Ale to nie tylko zegary , NimnuL-Redakcja 20/08/25 09:25
i nie wszystkie, bo wskazówka stanu paliwa działała. Podświetlenie zegarów też działało.
A co z DRL, park assist i kontrolką ESP, elektronicznym wskazywaniem średniego i chwilowego spalania? :)
Ta Astra J 2016 i tak jest nieźle (czyt. topornie) zbudowana jak na obecne standardy ;) We wnętrzu nawet niewiele elementów skrzypi, większość trzyma się kupy, niczego jeszcze nie urwałem, nic nie pękło...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - re: , rooter666 20/08/25 09:33
bo wskazówka paliwa pewnie nie jest "jeszcze" przez komputer sterowana tylko przez pływak w baku, kup sobie spray kontakt na te utlenione styki się przyda ;]- dokładnie, i wyjąć zegary i zobaczyc ich wtyki i złącza , Artaa 20/08/25 09:55
też Kontaktem potraktować - zegary z wyczuciem ;-)- Wyjąć zegary ;-) , NimnuL-Redakcja 20/08/25 15:16
wyjmę dwa to mi zostanie części na trzeci. Przy mojej cierpliwości i zdolnościach manualnych to po mojej inspekcji już żadna kontrolka się nie zapali, nawet po przekręceniu kluczyka.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - to chociaż podjedż do serwisu akumulatorów i niech ci opornicą sprawdzą , Artaa 20/08/25 16:37
a nie tym małym elektronicznym badziewiem...
generalnie 9 letni aku jest raczej do wymiany- taki serwis znalazłem , Artaa 20/08/25 17:11
http://www.akumulatory.bydgoszcz.pl/
zadzwoń zapytaj czy mają opornicę pomiarową - powinni ;-)- Dzięki , NimnuL-Redakcja 20/08/25 21:09
z tego co czytam to 9 letni akumulator uważany jest za stary ... w sumie sam nie wiem czemu się dziwię ... tkwiłem w przekonaniu, że póki kręci rozrusznikiem to jest ok.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - 9 letni akumulator to trup , maddog 21/08/25 07:47
Akumulator średnio wymienia się co 3-5 lat. To że samochód odpala nie znaczy, że akumulator jest w dobrym stanie. Możesz nawet nie wiedzieć, że masz problemy z ładowaniem i akumulator będzie powoli dostawał po dupie. Albo się zasiarczy albo będzie się gotował od wysokiego napięcia ładowania. Możesz np. przejechać po jakichś wertepach i posypie się masa czynna. Wymień aku i obserwuj co będzie się dalej działo. Albo skończysz tak jak ja ostatnio. Miałem 9,5 letni aku teraz w aucie. Android Auto przegonił mnie przez jakieś wertepy jak jechałem nad morze. Efekt? Wracałem do domu z akumulatorem, który miał 10V (brak jednej celi). Jak moja Skodzina odpaliła to nie mam pojęcia :D- Nie ma pierwszy montaż , NimnuL-Redakcja 2/09/25 20:57
według mrAkumulator: https://youtu.be/AKyQCpMpuFI?si=UJcyXINkCfwIbJCH
Wysnuł tezę, że komponenty na pierwszy montaż - w tym przypadku akumulator - są znacznie wyższej jakości, akumulator fabrycznie montowany wytrzymuje bez problemu 10 lat, spotykał się z bardziej wiekowymi, podczas gdy zamienniki wytrzymują krócej.
Byłem na sprawdzeniu w serwisie akumulatorów i twierdzą, że bateria trzyma parametry i wymiana jest zbyteczna.
Sam żyłem w nieświadomości i sądziłem, że jak układ ładowania jest sprawny i nie jeździ się na krótkich odcinkach to akumulator wytrzyma i 20 lat.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- No tak twierdzą, że wymiana nie jest konieczna , NimnuL-Redakcja 2/09/25 21:00
akumulator trzyma parametry ale elektrolitu nie sprawdzali, nawet nie wiem czy jest dostęp. Póki co problem nie wrócił - odpukać, ale akumulator mam na oku i na liście do wymiany.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- dlatego napisałem "i może czegoś jeszcze" , Artaa 20/08/25 09:53
;-))
- zaśniedziałe styki bezpiecznika jak najbardziej , Demo 20/08/25 11:12
miałem podobną akcję. Wyjąłem, włożyłem, po błędach (aczkolwiek dotyczyły pompy paliwa).
Ogólnie kupa problemów (w starszych autkach) z elektryką to śniedziejące wtyczki/ złączki bo tego okresowo raczej nikt nie czyści.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Trzeba było zawieźć do mechanika , Chrisu 20/08/25 11:13
zrobiłby to samo z bezpiecznikami, powiedział "o działa" i skasował 1500.
Byłbyś spokojny, że masz naprawione ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Podjedź do ASO i niech sprawdzą techem , marek_m 20/08/25 12:05
Jednak sobie za to policzą.
Miałem podobnie z astrą H. W czasie jazdy zgasły mi wszystkie kontrolki, wyświetlacz i zegary przestały działać ale radio dalej grało. Okazało się, że kończył żywot akumulator.- tez bym obstawial AKU , marcin502 20/08/25 13:14
wyglada to na przerwę w dostawie prądu. ciesz się ze nie musiales go odpalać tylko dojechales.
- Wydaje mi się ... , Nepomucen 20/08/25 13:45
..., że to może być wina akumulatora.
W Focusie MK4 przy kiepskiej kondycji akumulatora, też pojawia się dyskoteka na desce rozdzielczej. Po wymianie jak ręką odjął. Podejrzewam, że w samochodach z BMS-em, może dochodzić do tego typu fałszywych błedów.
Sprawdź napięcię w pełni naładowanego akumulatora (w stanie spoczynku).
Nepomucen - Myślałem, że alternator załatwia zasilanie samochodu z nawiązką , NimnuL-Redakcja 20/08/25 15:14
a akumulator służy tylko do rozruchu silnika i zasilania na postoju.
Samochód jest użytkowany praktycznie w 100% w dłuższych trasach, w takim scenariuszu akumulator może być już do wymiany po tych 9 latach?
Nie mam prostownika, przy okazji sprawdzę co pokazuje OBD II i jakiś multimetr, jeśli od kogoś pożyczę.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - tez , wrrr 20/08/25 16:32
bym podejrzewal aku gdy jestes pewien historii auta (dzwon/zalanie)
jesli chcesz bawic sie w wymiany profilaktyczne a nie czekac na kolejny incydent, to 9letniego nie zal, to juz jego koncoweczka
a alternatory w nowszch autach sa smart i potrafia pracowac na styk (wiec stan aku gra role) zeby obnizyc emisje w imie eko - no to jak grzebiemy w aku/ alter , Demo 21/08/25 07:53
to oczywiście oczyścić zaciski aku.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- Miałem coś prawie identycznego w Alfie kiedy , ham_solo 20/08/25 15:48
jeździłem z wpiętym modułem BT do OBD i próbowałem się z nim połączyć w trakcie jazdy. Cała elektronika zgłupiała łącznie z zamkami i kluczykiem. Odpiąłem akumulator na kilka minut i problem się rozwiał.SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
www.phurand.pl
www.uzywane-gry-konsole.pl - O to to! , NimnuL-Redakcja 20/08/25 16:38
Akurat w tym czasie był wpięty prosty ELM w gniazdo OBD.
Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - jak , wrrr 20/08/25 17:07
sie nic wczesniej nie dzialo to niby czemu mial by OBD szkodzic?
z 15 lat lekko (jak tylko upowszechnily sie androidy) paruje auto po BT zeby parametry podejrzec i zalogowac, a jak wszedl rodzimy yanosik connect to tylko ulatwil temat dla mas (bo tez daje ci historie z predkoscia max, obrotami itd. , a dodatkowo jest mapa przelotu po GPS i ocena stylu;) - wszystko automatycznie, z opoznieniem po starcie silnika (sekwencje inicjuje samo radio bo zglasza obecnosc BT i pracujacego samochodu), i nigdy w zadnym aucie zwiazanych z tym problemow nie bylo- Nie mam pojęcia , NimnuL-Redakcja 20/08/25 17:18
po prostu o tym ELM zapomniałem, bo mentalnie go pominąłem jako urządzenie wyjścia, a nie wejścia.
Akumulator na pewno wezmę na celownik. W sumie po tych 9 latach sporo rzeczy w jednym roku weszło do wymiany...
Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- u mnie kilka razy (Mazda 6 2.5) , Wedrowiec 20/08/25 20:36
jak był słaby akumulator to różne cuda się działy łącznie z czujnikiem ciśnienia w oponach (który nie jest czujnikiem :D i nie jest w oponach - liczy z ABS). Monitor martwego pola, ładowanie kondensatora, radary inne czujniki wywalały błędy. W trakcie jazdy i to np. po przejechaniu 200 kilometrów. Problem z ciśnieniem był przez kilka miesięcy co chwila, sprawdzane ręcznie OK. Po wymianie aku na nowy - wszystko git."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - Kiedyś miałem wracający problem z ABS , pwil2 26/08/25 00:59
Po kilku wizytach w serwisie sam naprawiłem oczyszczając styki głównego bezpiecznika od pompy ABS. Częściej w wilgotne poranki problem się pojawiał.9800X3D/64G/5070Ti16 HX370/128G
7800X3D/64G/6800 5600H/64G/3060
1350P/64G 13700 SSD30TB A7m3 |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|