|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
Booking.com - decyzja UOKIK jest już prawomocna , NimnuL-Redakcja 16/10/25 08:06 W nawiązaniu do wątku:
https://twojepc.pl/...wum.php?r=2025&id=141194
Dostałem e-mail potwierdzający, w że temat jest już w mocy.
E-mail zatytułowany: Informacja o decyzji zobowiązującej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nr RKR-3/2025 z dnia 1 sierpnia 2025 r.
Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Pełna treść , NimnuL-Redakcja 16/10/25 08:07
Booking.com
Szanowny Kliencie,
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów („UOKiK”) wydał decyzję zobowiązującą w sprawie sposobu przekazywania przez Booking.com określonych informacji konsumentom. Szczegółowe informacje na temat zobowiązań podjętych przez Booking.com oraz stanowiska UOKiK można znaleźć w jawnej wersji decyzji UOKiK w sprawie zobowiązań nr RKR-3/2025 z dnia 1 sierpnia 2025 r., dostępnej pod adresem www.uokik.gov.pl.
Na podstawie wskazanej decyzji Prezesa UOKiK, konsumenci mogą otrzymać przysporzenie konsumenckie, jeżeli w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do upływu trzech miesięcy od dnia otrzymania niniejszej informacji, złożyli lub złożą reklamacje dotyczące nieinformowania konsumentów (i) o tym, czy dostawca zakwaterowania jest przedsiębiorcą czy osobą prywatną, (ii) o tym, że przepisy dotyczące ochrony konsumentów nie mają zastosowania do umów zawieranych z gospodarzami prywatnymi (niebędącymi przedsiębiorcami) za pośrednictwem internetowej platformy handlowej w postaci serwisu Booking.com i/lub (iii) o podziale obowiązków między Booking.com a dostawcą zakwaterowania.
Reklamacje muszą być złożone za pośrednictwem Centrum pomocy Booking.com B.V. Jednocześnie sugerujemy, aby konsumenci składali wszelkie reklamacje za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji Booking.com, po zalogowaniu się za pomocą numeru rezerwacji i kodu PIN, co pozwoli Booking.com na jak najszybsze i najskuteczniejsze rozpatrzenie reklamacji.
Sugerujemy użycie w reklamacji słowa „UOKiK” lub numeru decyzji zobowiązującej Prezesa Urzędu, co może ułatwić i przyspieszyć rozpoznanie reklamacji (pod tym linkiem zalogujesz się za pomocą numeru rezerwacji i PIN-u oraz wyślesz reklamację).
W przypadku konsumentów, którzy w chwili przekazania im indywidualnej informacji osiągnęli co najwyżej 2 poziom w programie Genius, przysporzenie konsumenckie będzie polegać na podwyższeniu konsumentom na stałe poziomu w programie Genius o jeden poziom bez konieczności spełnienia zwykłych warunków takiego podwyższenia;
W przypadku konsumentów, którzy w chwili przekazania im indywidualnej informacji osiągnęli już maksymalny poziom w programie Genius, przysporzenie konsumenckie będzie polegać na przyznaniu im Środków na podróże w Portfelu w wysokości 40 zł, które następnie będzie można wykorzystać w ciągu jednego roku od chwili ich udostępnienia na dowolną możliwą do zarezerwowania w ramach platformy Booking.com usługę, w przypadku której akceptowane są płatności Portfelem (przy czym przysporzenie dla każdego uprawnionego konsumenta będzie jednorazowe, niezależnie od liczby rezerwacji dokonanych przez tego konsumenta we wskazanym okresie);
Przysporzenie będzie również dostępne dla konsumentów, którzy aktualnie nie posiadają konta w serwisie Booking.com (w szczególności jeśli je mieli i usunęli). Aby je uzyskać, tacy konsumenci (oprócz złożenia reklamacji) muszą utworzyć konto w serwisie Booking.com w terminie tygodnia od otrzymania informacji o przyznaniu im przysporzenia.
Z poważaniem
Booking.com
Booking.com
Oosterdokskade 163
1011 DL Amsterdam
Holandia
Obsługa klienta
Polityka prywatności
Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Czy ktoś mi może wyjaśnicjak to sie przekłada na reklamacje za niewywiązanie sie z usługi , gigamiki 16/10/25 10:53
Bo to co czytam jest cały czas jakieś niejasne. Widze że mają obowiazek informowania o formie prawnej wynajmującego, ale czy to coś się zmienia w kwestii samej odpowiedzialności za wykonanie usługi? Czy ta decyzja nakłada na booking.com obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji na usługę , czy nadal mogą się wypiąc i mówić że to nie ich sprawa i mam to załatwiać z wynajmującym?- nijak , Kenny 16/10/25 11:44
jedno z drugim nie ma nic wspolnego, to jest zadoscuczynienie za brak obowiazku informacyjnego.:Pozdrowienia:.
- wow , bajbusek 16/10/25 11:09
cale 40 cebulionuf :)- Level up , NimnuL-Redakcja 16/10/25 20:33
tego nie da się przekuć na dukaty. To je prestiż, tego nie pomalujesz.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - chyba musieli by 4poziom , bajbusek 17/10/25 11:05
wymyslec :)
mam trzeciego geniusza od lat ... goowno daje. Te 10% zniżki itp pierdoly mozna miedzy bajki wlozyc. Ja z reguly po sprawdzeniu oferty booking loguje sie bezposrednio na stronie hotelu i w wiekszosci wypadkow jest taniej bezposrednio.
Korzystam do porownywania cen oraz w przypadku gdy z dnia na dzien potrzebuje hotelu w okolicy do ktorej dojezdzam - w US czesto tak robie.- No oczywiście, że to jest marketing , NimnuL-Redakcja 17/10/25 12:29
póki co jedynie na Triverna te ich poziomy mają sens (cashback, odwołanie oferty bezzwrotnej itp.).Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- Opłaca się. , Dexter 16/10/25 21:01
Prawie jedna pizza :-PKomisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX!
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|