TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A K T U A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Fatalna jakość fizyki w grach , ekspert_IT 17/09/24 09:54 Witam forumowiczów!,
Ogrywając ponownie Portal i HL2 i porównując je do produkcji AD2023/2024, dochodzę do smutnego wniosku, że fizyka w HL2 jest na wyższym poziomie niż obecnie (a to gra chodząca na Pentium 3 1.4 GHz i 256mb ram i 32mb vram.
Jak to jest, że na 12, 16, 24 wątkowym CPU, 16gb ram i kartach graficznych z 1000+ jednostek wykonawczych z 4-12 GB vram, fizyka wygląda jak w czasach quake?- Havoc , rookie 17/09/24 09:56
Niestety Havoc rzadko jest wykorzystywany a z tego co kojarzę ten silnik miał jakąś lepszą jakość fizyki... - Mówi się o tym od lat. , buddookan 17/09/24 19:41
Od czasów Crysis z 2007 roku nie ma żadnej rewolucji.
Grafika z modami bije wiele dzisiejszych gier na głowę.
W dodatku można było niszczyć całe budynki.
https://www.youtube.com/watch?v=1juWXxjFSZg - w mojej ocenie , Markizy 18/09/24 19:27
lwią przysługę zrobiła fizyce nvidia i ich promowanie cuda. Raz że ich efekty nie wpływały w najmniejszy stopniu na rozgrywkę (generowali śmieci) a dwa obliczenia zarzynały ich karty ponieważ nie radziły sobie z obliczaniem fizyki i grafiki na raz. Ale dołożenie jakiejkolwiek taniej karty od nich problem rozwiązywała, następnie zaczęli blokować tą opcje jeśli była karta konkurencji.
https://www.benchmark.pl/...red-2/strona/5304.html
https://www.techpowerup.com/...x-480-fermi/29.html
Jak widać powtarzamy tą historię tylko z RT który prawdopodobnie finalnie skończy tak samo.
A jako że minął szał na realizm grach w postaci fizyki deweloperzy to olali bo gry mają się błyszczeć jak psu ja...Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - podobnie uważam , Pinokio.pi 19/09/24 01:01
dla deweloperów/producentów priorytetem często jest grafika i efekty wizualne, które są bardziej zauważalne dla szerokiej publiczności.
Implementacja zaawansowanej fizyki jest skomplikowana i kosztowna, a nie zawsze przekłada się na bezpośredni wzrost sprzedaży. Dodatkowo, gry muszą działać płynnie na różnych platformach, w tym na konsolach poprzedniej generacji, co ogranicza możliwości techniczne.
Też brak dedykowanego wsparcia sprzętowego dla zaawansowanej fizyki w grach może być jednym z powodów. W przeszłości były próby wprowadzenia takiego wsparcia, na przykład poprzez karty PhysX firmy Ageia, które miały przyspieszyć obliczenia fizyczne. Jednak po przejęciu Ageia przez NVIDIĘ technologia ta została zintegrowana z ich kartami graficznymi i nie stała się powszechnym standardem.
Brak jednolitego standardu i API dla fizyki w grach utrudnia deweloperom implementację zaawansowanych efektów fizycznych, które działałyby efektywnie na różnych platformach i sprzęcie.
It's not worth protecting a country that bans
leaving and forces you to fight.
ground.news - i jeszcze , Pinokio.pi 19/09/24 01:22
kwestia stosowania powszechnie grafiki 3d opartej na poligonach i pokrywanie ich teksturami. Silniki takie jak Unreal Engine czy Unity, są zoptymalizowane pod kątem grafiki poligonowej. Takie podejście jest efektywne pod względem wydajności renderowania, ale ogranicza możliwości zaawansowanej symulacji fizyki, szczególnie gdy chodzi o destrukcję czy deformację obiektów.
Dużo lepsze do tego było by wykorzystanie grafiki wokselowej, ponieważ każdy woksel może być indywidualnie modyfikowany, usuwany czy przemieszczany - pozwala to na odwzorownie bardziej realistycznych symulacji zniszczeń, deformacji terenu i interakcji z otoczeniem itp.
Jest gra Teardown, która wykorzystuje woksele - można tam wszystko niszczyć, a środowisko jest w pełni interaktywne -
https://www.youtube.com/watch?v=ttwBelIlLv8
It's not worth protecting a country that bans
leaving and forces you to fight.
ground.news
- Grając w każdą nowszą produkcję się nad tym zastanawiam , Soulburner 19/09/24 08:46
Po Half-Life 2 i kilku mniej lub bardziej spektakularnych demach PhysX temat nagle przycichł... a wszystkie obiekty w grach znów były przyspawane do czegokolwiek, na czym stały. W CP2077 wrzuciłem granat do pomieszczenia i miałem nadzieję, że sporo przedmiotów zacznie fruwać, a tu dupa. Finalnie rozwiązania tego typu zatrzymały się na symulowaniu fizyki efektów cząsteczkowych, ale lampy z szafki niczym nie ruszysz.
Chyba jedyną grą, w której fizyka wywarła na mnie jakieś wrażenie w ostatnich latach był Starfield. Nie jest ona tutaj jakoś szczególnie widowiskowa, bo na pierwszy rzut oka niczym się nie wyróżnia, ale można znaleźć filmiki, jak ktoś trzyma na statku kilkadziesiąt, jeśli nie kilkaset tysięcy kartofli i one się zachowują tak, jak można tego oczekiwać - a gra dalej chodzi z przyzwoitym fps. No ale to tylko pewne obiekty, dalej nie ma mowy o jakichś fajniejszych zniszczeniach, czy też jakiegoś większego znaczenia dla rozgrywki.
Nie grałem w Half-Life: Alyx z oczywistego powodu braku gogli VR, a nie chcę psuć ewentualnej zabawy w przyszłości grając z modami na "normalną" rozgrywkę, ale z tego co czytałem, to znów Half-Life zwrócił uwagę graczy na symulację fizyki... i ponownie, ani nie ma nowych dobrych gier pod VR, ani z dobrą fizyką. Wszyscy spuszczają się nad ray tracingiem, ale co z tego, że świat faktycznie może wyglądać ultra-realistycznie, kiedy nie da się ruszyć tej lampy na szafce.
Podobnie było już w przeszłości. Kiedy pokazał się Duke Nukem 3D człowiek spędzał pół dnia strzelając do butelek, niszcząc zegary na ścianach, tłukąc szyby itp. Potem pokazały się jeszcze jakieś Bloody i Shadow Warriory i... koniec. Chyba do Half-Life 2 nic się nie działo w kwestii takiej interakcji ze światem. Mało tego, nawet w obrębie jednej serii gier z tego samego studia widać było stopniowy regres - Crysis miał świetne odwzorowanie fizyki, a już Crysis 2 był mega statyczny. Filmy pokazujące postęp prac nad grą pokazywały dobrą fizykę i ciekawe rozwiązania destrukcji otoczenia, ale kiedy finalna wersja się pojawiła, próżno było tego szukać. Winić można, oczywiście, konsole, ale teraz, kiedy mają one wcale nie takie lipne Ryzeny i GPU na poziomie Radeona 6700+, to nie mogę uwierzyć, że nie da się zrobić czegoś super w tym temacie - tylko ktoś musi poświęcić na to czas i pieniądze, co przy dzisiejszych kosztach produkcji gier pewnie nie mieści się w głowie żadnemu wydawcy/inwestorowi.You must gather your party before
venturing forth. - 123 , Dexter 19/09/24 09:20
Nowa gra vs gra 11-letnia.
https://www.youtube.com/watch?v=xODmcogARqc
Ale ważne, że trawka ładnie się porusza :-)Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - dobrze , LooKAS 19/09/24 14:01
że do porównania nie wzięli GTA4 bo dopiero byłaby miazgaI wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit
- No ale to wynalazek Ubisoftu , etranger 21/09/24 10:29
A te fiuty sa tak poprawni politycznie ze boja się nawet pomyśleć cos co nie jest zgodne z nurtem.
Wiec wypadki, zderzenia, upadki z wysokości maja wyglądać jak by dzieciok rzucil zabawka, żadnej krwi, żadnego wrażenia ze komuś mogła się stać krzywda.
Ślady nóg? A po co ci ślady nóg?
Dziecioki grają w G sieciowe gdzie można wyrzygac się tęcza, pobiegać jakimiś pajacami a wszystko wygląda jak w elementarzu dla pięciolatka.
To po co maja się starać?
Jak, i tu cytując klasyka kabaretu, ludzie chamy wszystko kupią.IStal sie switch:) - no właśnię się Ubi przekonuje , Demo 1/10/24 06:45
że ludzie nie kupią wszystkiego :Dnapisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - ... No ile mozna robić to samo tyle, że w innym "świecie"... , SebaSTS 1/10/24 16:08
... Multi z cziterami też się Ludkom przejadło.>-<
|
|
|
|
|
|
|
|
|
O D P O W I E D Z N A P Y T A N I E |
|
|
|
Dzięki Rejestracji w naszym serwisie można uzyskać dostęp do zamieszczania Komentarzy do newsów oraz własnych informacji w działach Board oraz Giełda. Wystarczy podać ksywkę, hasło oraz e-mail.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|