Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Kosiarz 04:47
 » ini1 04:33
 » piszczyk 02:12
 » GULIwer 02:09
 » Bonifacyz 01:56
 » Visar 01:10
 » Martens 01:08

 Dzisiaj przeczytano
 36867 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A K T U A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Temat na czasie - jakie opony? , m&m 24/11/25 11:01
Mam 2 zagwozdki w temacie opon: najpierw kwestia czy całoroczne czy zimówki, a potem jaka marka/model. Jak wy jeździcie? Skłaniam się ku całorocznej premium.

  1. ja bym powiedział , Killer 24/11/25 11:11
    że zeszłoroczne... ale to działa jakieś 4-5 lat
    ja jeszcze zimówki zeszłoroczne mam - Dunlop winter sport i bardzo sobie chwalę
    za to całoroczne, których używałem jako letnie bo z nimi kupiłem auto idą do pieca:)
    i nigdy więcej całorocznych - jak tylko złapie trochę lodu na nieodśnieżonym osiedlu to masakra...

    Auto eksploatowane 90% na autostradach

    Kiedyś normą był ogół a nie margines...

    1. jakie to były opony te całoroczne? , Tomasz 24/11/25 11:13
      ...

      https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

      1. są... , Killer 24/11/25 11:42
        bo jeszcze nie zmieniłem - jakieś chińskie badziewie sprzedawane w Hiszpani...

        Kiedyś normą był ogół a nie margines...

        1. najtańsze chińskie to +15m do drogi hamowania vs całoroczne premium , Tomasz 24/11/25 12:04
          np. całoroczne 245 45 R18 Pirelli Cinturato all season sf3 xl 100Y (zastanawiam się nad nimi).

          https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

          1. mam je , bajbusek 24/11/25 14:02
            Cuprze Leon drugi sezon .. polecam :)

            1. u mnie pójdą do dwutonowej insigni :) , Tomasz 24/11/25 14:05
              liczę, że się sprawdzą

              https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

              1. dokladnie takie , bajbusek 24/11/25 16:17
                225/40R18 opona PIRELLI Cinturato All Season SF3 XL FR 92Y

                Mogę powiedzieć, że w lato jest głośno w porównaniu do pirrelli p zero ... ale trzymaja się dobrze i mimo agresywnej jazdy dość mocnym autem nie starłem ich w 1 sezon ;)

                Założyłem teraz 19tki na Formentora, w porównaniu do poprzednich bridgestonow to niebo a ziemia !

                1. głośne... to mnie zmartwiłeś , Tomasz 24/11/25 16:31
                  niby ta insignia (2016, A po lifcie) jest w miarę dobrze wyciszona ale muszę to przemyśleć bo dużo jeżdżę po drogach S i A

                  https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

                  1. od letnich , bajbusek 24/11/25 20:14
                    premium są głośniejsze, nie przeskoczysz fizyki ... więcej nacięć na oponie, więcej hałasu, generalnie idzie się przyzwyczaić - oba auta mam źle wyciszone ...

    2. " jak tylko złapie trochę lodu" , Artaa 24/11/25 11:41
      mam nowe zimówki wg testów były OK i dokładnie tak samo na lodzie - kicha...
      na poprzednich zimówkach Pirelli było tak samo...

      Jedyne opony które się na lód nadają to kolcowane, trochę jeździłem na takich i w lepszej Europie i w PL, to daje radę,
      ale u nas nie wolno...

      1. zarazmnięty lód , Killer 24/11/25 11:43
        z piaskiem, błotem, what ever - na zimówkach daje radę na całorocznych niekoniecznie

        nie łap mnie za słówka....

        Kiedyś normą był ogół a nie margines...

        1. z własnego doświadczenia wielu opon i wielu aut, , Artaa 24/11/25 11:52
          to na tych którymi jeździłem:
          na lodzie to podobnie ślizgały mi się wielosezonowe GY Vector 4s, jak i zimowe Pirelii

          wybór to raczej kwestia potrzeb i wygody

        2. Z wielosezonowymi to jest taki problem - według moich obserwacji , NimnuL-Redakcja 24/11/25 11:57
          że starzeją się znacznie szybciej niż sezonowe, różnica uwidacznia się szczególnie w warunkach jesienno-zimowych (mokro/zimno).

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. oczywiście, to trochę jak z zimówkami - twardnieją , Artaa 24/11/25 12:37
            bieżnik wysoki ale w 4 roku od produkcji trzeba wyrzucić, albo i w 3 roku

  2. dodatkowe info , m&m 24/11/25 11:46
    auto będzie się poruszać wyłącznie w centralnej Polsce, gdzie śnieg od lat jest rzadkością.

  3. jak jezdzisz? dużo/mało ; miasto /trasa itp , Artaa 24/11/25 11:47
    czego innego potrzebuje ktoś jeżący mało w mieście w godzinach 9-17 jak już wszystko jest rozjeżdżone i odśnieżone, i tu wielosezon może być dobrym wyborem

    a co innego ktoś kto w nocy lub o 4 rano leci w trasę, lub gania dużo po mieście na nieodśnieżonych nocnych drogach

    Są i tacy którzy jeżdżą na letnich za to 5-10 na godzinę i wszystkich wkurw... ale oni się nie spieszą, mają czas, przejeżdżą tak zimię i potem twierdzą na własnym przykładzie że się da ;-)

  4. Zależy czym, gdzie i jak jeździsz , NimnuL-Redakcja 24/11/25 11:55
    Jeśli masz mocne auto lub jeździsz dynamicznie - tylko sezonowe.
    Jeśli na trasach, szczególnie gdzieś na południu i w szczególności na zadupiach - tylko zimówki.
    Jeśli po mieście i wokoło komina - wielosezonowe.
    Jeśli w/w ale możesz sobie odpuścić wyjazd jeśli pogoda się pogorszy przez kilka dni w roku - letnie wystarczą.
    Według mnie w centralnej/północnej Polsce na letnich można oblecieć cały rok - a pojedyncze dni mrozu lub świeżego śniegu (z nocy) można odpuścić jazdę.

    O wielosezonowych i moich obserwacjach pisałem tu: https://twojepc.pl/...wum.php?r=2024&id=140387

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

  5. całoroczne , Demo 24/11/25 12:00
    2 auto użytkowane na całorocznych: bridgestony i goodyeary (w obu przypadkach nie najwyższy lvl, ot dobry stosunek jakość/ cena + komentarze).

    Użytkowane w świętokrzyskiem, miasto 40k ale i w góry w zimę jeździłem bez żadnych obaw i przykrych niespodzianek. Przebiegi normalnie robiłem ok. 4-5k km rocznie, ostatnio 12k km.

    Spostrzeżenia:

    lato: radzą sobie w lato minimalnie gorzej od letnich (różnice odczuwalne przy ostrym starcie spod światel i tyle)
    zima: w zasadzie nie widziałem różnic (a porównanie miałem bo oba auta kupowałem na zimowych), z zasp wyjeżdżałem jak zawsze.

    Ogólnie nie widzę wad i chwalę sobie jako szary zwykły user. Jeśli bym robił 15k km+ pewnie bym zmieniał sezonowe.

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

  6. zmienialem lato/zima , AdiQ 24/11/25 12:09
    przez ostatnie 6 lat. zrobilem na nich ok 120kkm i oba komplety zuzyly sie w tym samym czasie. teraz od roku mam caloroczne - na kilka dni przymorzkow w roku szkoda zachodu ze zmienianiem. toyota prius 3 (XW30).
    stare letnie: Bridgestone Turanza T001 na felgach R17
    stane zimowe: Bridgestone Blizzak LM005 na felgach R16
    nowe caloroczne: Bridgestone Turanza All Season 6 na felgach R17
    odczucia:
    - nowe gumy bardziej komfortowe - cichsze na wybojach,
    - odglos toczenia nieco cichszy niz zimowki, glosniejszy niz letnie,
    - zuzycie paliwa takie samo jak zimowki, troche wiecej niz letnie,
    - zachowanie na suchym - bez roznicy
    - zachowanie na mokrym - wymagalo troche przyzwyczajenia, jakby przebowaly wiekszego nacisku na hamulec
    - zachowanie na sniegu, sliskim - nie bylo okazji ...
    - sytaucje awaryjne - nie bylo okazji, odpukac ...

  7. wlasnie testuje drugie podejscie do calorocznych , Kenny 24/11/25 13:52
    pierwszy raz na sniegu, Conti All Season 2 - i jest niezle, pierwsze podejscie czyli CC+ to byla tragedia (i w lecie i w zimie). Conti lato juz zaliczyly i tez bylo ok. Glownie glosniej, ale poza tym calkiem dobrze.

    Jezdze szybko, w tym po gorach. Pewnie szybko sie zuzyja ale to tym lepiej bo 4,5 letnie zimowki to juz bylo lodowisko na mokrym. Poza tym cena czyni cuda, szczegolnie zimowki zrobily sie drogie jak diabli.

    Sezonowe mialem Dunlopy: Winter Sport, a na lato Sport Maxx RT2

    .:Pozdrowienia:.

    1. To jedna z tych co biorę pod uwagę , m&m 24/11/25 14:08
      Bridgestone Turanza All Season 6; Continental AllSeasonContact 2; Pirelli Cinturato All Season SF3 i ew. Michelin CrossClimate 3

      1. ja wybieralem z tych , Kenny 24/11/25 14:11
        dwoch srodkowych :)

        .:Pozdrowienia:.

      2. jeszcze jedna , m&m 24/11/25 14:11
        Nokian Tyres Seasonproof 2

    2. CC te same wrażenia, czyżby przepłacone testy...? , Artaa 24/11/25 14:54
      GY Bridgestone Conti są w miarę

  8. cóż , okobar 24/11/25 14:06
    używałem sezonowych, używałem całorocznych...

    aktualnie mam leciutkie auta, więc mam sezonowe:
    zimowe firestone winterhawk 4 z 2023 (z kompletem letnich Hankook Kinergy 2 z 2024) na jednym autku
    a na drugim aktualnie są Falken Eurowinter HS02 (w domku śpią letnie Yokohamy - jeszcze z salonu)...


    kiedyś używałem wielosezonów Pirelli, Kleber, Nexen, Nokian. Ale to za czasów kiedy jeździłem ciut cięższymi samochodami, dodatkowo z napędem 4wd...
    sezonowych używałem i premium, i budżet, i klasa średnia

    wszystko zależy jakie auto i jak używasz, nie ma uniwersalnego podejścia...

    jedna tylko złota rada - ponieważ mieszanki są teraz coraz słabsze, często dochodzi do rozwarstwienia czy spękania w miarę świeżych opon... to polecam dobrać opony ze wzmocnieniami czyli XL
    zawsze to jednak ciut większe normy muszą spełniać opony, żeby dostać to oznaczenie

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

  9. Po zakupie Kii Stinger , maddog 24/11/25 14:48
    ... zdecydowałem, że pierwszy raz w życiu pójdę w wieloseozny. Powiem tylko, że do tej pory zawsze jeździłem swoimi samochodami na dwóch kompletach. Do Stingera postanowiłem wrzucić Micheliny Crossclimate 3 Sport. I muszę przyznać, że jak na razie spisują się bardzo dobrze. Czekam teraz na jakiś śnieg i później na gorącą pogodę. W ciepłe dni (wrzesień), mokre dni i przy przymrozkach na razie jest dobrze i na tą chwilę nie żałuję wydanej kasy. Od razu mówię, że w zimie w góry nie jeżdżę. Głównie 20km trasa do pracy i trochę po mieście.

  10. cały rok na , myszon 24/11/25 19:41
    Continental Gatorskin. Niektórzy mówią, że to letnie, ale da się cały rok jeździć. Na głęboki śnieg są słabe.

  11. jako że , LooKAS 24/11/25 20:15
    u nas (zachodnia polska) więcej jest mokro niż sniegowo to w dwóch autach są wielosezony od uniroyal. Jedno auto to octavia w kombi z 4x4 a drugie to citigo. Jedna zima już za nami i było spoko, lato też, mokro też. Długie trasy w octavii latem po krętych alpejskich drogach też zaliczone. Oczywiście mam świadomość, że to nie są tak dobre opony jak sezonowe ale przy stylu jazdy jaki mamy są więcej niż wystarczające.

  12. zima/lato w jednym aucie Continantal w drugim Yokohama , Emios 24/11/25 22:10
    Yokohamą wpadłem w poślizg pięknie wyszedł

    1. piszesz o YOKOHAMA BluEarth-4S AW21? , Artaa 24/11/25 22:17
      Czy innych?
      Ile je masz /ile zim?
      Czytałem opinie że 2 zima już gorzej, jak wg Ciebie?

      1. mam te , Emios 25/11/25 15:18
        BluEarth-Winter V906
        BluEarth-GT AE51

        na letnich dwa sezony przejeżdżone, na zimowych 2 sezon założyłem. Na letnich myślę że jeszcze 2 sezony przejadę. Auto stabilne - robię ok 15k rocznie

  13. Pirelli Cinturato All Season SF3 , piszczyk 25/11/25 00:55
    tutaj też poczytaj:
    https://twojepc.pl/...wum.php?r=2025&id=141250
    przez 2 miechy niewiele się zmieniło - pewnie z wyjątkiem cen :)

    takie tam klamoty . . .

  14. Ja już od kilku lat , MayheM 25/11/25 09:39
    jeżdżę cały rok na zimówkach.
    W poprzednim aucie żony ZEETEX WH1000 - jeździłem 2 lata, cichsze niż nowe letnie goodyeary na których auto wyjechało z salonu. Przez 20kkm ubyło 1,5mm bieżnika.
    W kolejnym aucie żony mam też ZEETEX, nowe.
    W swoim mam już drugi rok Kleber Krisalp HP3. Tak samo cichutkie.
    I nie widzę sensu zmiany 2x w roku na letnie, a tym bardziej jazdy na całorocznych.

    1. rozwiń temat, jak latem przy 30+ , Artaa 25/11/25 12:41
      bo może tak na stałe zrobię w aucie żony...
      Skończyły się letnie i w efekcie cały rok jeździ (mało) na zimowych, ale one już mają z 5 lat więc trochę stwardniały i nie robiły problemu w naszym pseudo lecie, i nie było żal...
      Ale nie wiem jak z nowymi miekkimi zimowymi w lecie?

      1. Byłem np w Chorwacji , MayheM 25/11/25 13:21
        jazda w różnych warunkach, blisko 40 stopni nawet, zero różnicy w odniesieniu do letnich premium, a cichsze o dziwo. Na deszczu wg mnie lepiej zimowe łapią w lecie niż letnie.

        1. docieralem , wrrr 25/11/25 14:51
          w tym sezonie zimowki latem - z tym cichsze to polecam laryngologa, a z lepszym trzymaniem w ogole nie korzystanie z drog publicznych ;)

          1. podzielam , bajbusek 25/11/25 15:48
            uwagi ... zimowe sa glosniejsze, jesli ktos uwaza inaczej to pewnie przesiadl sie z budeztowych chinczykow letnich na premium zimowe pirelli/michelin
            Co do stabilnosci - patrz wyzej :)

            1. a u mnie zimowe cichsze :) , Wedrowiec 25/11/25 17:32
              ale może dlatego że np. letnie 19'' a zimówki 17''. Z drugiej strony rok temu pozbyłem się 19'' i cały czas 17'' już i... nie pamiętam jak rok temu ale głośniej na pewno nie było. Dziś założyłem zimówki, zobaczymy.

              Co roku jednym z niewielu plusów zimy było ciszej w aucie :P

              "Widziałem podręczniki
              Gdzie jest czarno na białym
              Że jesteście po**bani"

              1. letnie pirelli, michelin, , Wedrowiec 25/11/25 17:34
                bridgestone (te to akurat śmieć jakich mało i głośne jak diabli). Zimówki głównie Nokian. Teraz Continental.

                "Widziałem podręczniki
                Gdzie jest czarno na białym
                Że jesteście po**bani"

                1. patrz na , bajbusek 25/11/25 19:34
                  szerokosc opony przede wszystkim bo im szersza opona tym hałas generuje większy ... zimówki masz pewnie cieniutkie.

                  1. no jak, , Wedrowiec 25/11/25 23:48
                    wszystkie 225 :) od 9 lat.
                    Teraz zimówka
                    Opona 225/55R17 WINTERCONTACT TS 870 P 97H CONTINENTAL DOT 2024.

                    Wcześniej też taka sama szerokość tyle że balon zamiast niższej.

                    Z tego co widzę po mailach jak ex kupowałem letnie i zimowe to też taka sama szerokość. W sumie dokładnie taki sam rozmiar bo u niej mikruski 14'' do "pełnoletniego" auta.

                    "Widziałem podręczniki
                    Gdzie jest czarno na białym
                    Że jesteście po**bani"

                  2. więc chodzi o szerszą , Wedrowiec 25/11/25 23:50
                    czy niższą ;) 225/55/R17 kontra 225/45/R19 bodajże. Puściłem przy wymianie felgi w diabły, za drogo, za głośno, większe spalanie, mniejszy komfort jazdy. A po kilku latach i tak auto się opatrzyło, jeden pies, liczy się wygoda.

                    "Widziałem podręczniki
                    Gdzie jest czarno na białym
                    Że jesteście po**bani"

            2. to samo napiszę , MayheM 26/11/25 08:26
              zapraszam na testy. I czytaj zanim skomentujesz :)
              Porównuję do Goodyear letnich, z których szum podczas jazdy jest głośniejszy niż z zimówek w tym samym rozmiarze (215x50x17). Czy to lato czy zima.
              No ale każdy ma swoje hobby i sposób na życie. Jeden lubi zmieniać opony 2x w roku i sobie tłumaczyć, że ma lepiej, a kto inny ma inne pomysły na życie.

              1. moje letnie też glośniejsze sie wydają niż zimowe , Artaa 26/11/25 10:07
                albo tak jest, albo po prostu zakres dźwięków jest inny i tak mi sie wydaje ;-)

          2. Zapraszam do siebie , MayheM 26/11/25 08:22
            zanim zaczniesz bredzić, sprawdź sam :)
            Najwyraźniej sam miałeś jakieś stare padliny i/lub rozpadające się zawieszenie.

            Poza tym czytaj coś, zanim napiszesz swoje wypociny. Porównanie mam z nowymi goodyearami, na których auto wyjeżdża z fabryki.

            1. Moje obserwacje są podobne do Twoich , NimnuL-Redakcja 26/11/25 08:27
              zimowe (6 letnie z bieżnikiem trochę ponad znacznik) latem były zaskakująco niezłe - ale pompowałem je do wyższego ciśnienia (2.8 bara) niż letnie (2.2 bara), bo zimowe przy ciśnieniu letnich pływały po drodze - nawet na długiej prostej na autostradzie auto pływało z prawej na lewą. Wydawały mi się też cichsze niż letnie, ale być może dlatego, że letnie były po prostu głośne (według indeksu na etykiecie). Zimowe były też bardziej komfortowe na nierównościach, pomimo większego ciśnienia.

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. To co to za balony były , MayheM 26/11/25 13:23
                że pływały?
                U mnie ciśnienie 2,3bara w letnich czy zimowych, tylko, że zimówki mam XL + rant ochronny, więc one z założenia sztywniejsze na bokach i auto nie pływa.

                1. Zimą nie pływały , NimnuL-Redakcja 26/11/25 13:47
                  tylko latem. Zmieniłem późno, bo w lipcu. Nokian WR D4, 205/60 r16

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

            2. wiadomo , wrrr 26/11/25 10:54
              ze nie dojezdzam nowych zimowek, tylko takie ktorych gume juz wypada podmienic ze wzgledu na wiek (letnie zezlomowane, kolejne beda caloroczne), a jednak nadal sa dobre i zal ot tak wyrzucic, wiec mozna pojezdzic majac z tylu glowy zeby trzymac odleglosci i troszke mniej gazu dusic ;)

              zachowanie takich opon w warunkach letnich kazdy mial na pewno okazje doswiadczyc w swoim zyciu, bo pogoda potrafi zaskoczyc, i nic sie tu nie zmienia nie zmienia z wiekiem, bo nawet na nowych auto robi się mięciutkie, "pływa", wiec tez slabiej hamuje, no i jest wyraznie glosniejsze przy predkosciach autostradowych

              roznice na korzysc zimowych mozesz widziec tylko wtedy jesli jest dokladnie tak jak napisales, drugi zestaw opon do ktorego porownujesz to byla padlina lub jakies chinskie wynalazki

              a pisanie ze sie lepiej prowadza, to wlasnie te brednie o ktorych wspominasz, i jezdzac z takim przeswiadczeniem mozesz kogos kiedys zabic

            3. i jeszcze , wrrr 26/11/25 10:59
              dodam ze goodyeary z fabryki w tym konkretnym aucie, zostaly zezlomowane po 3 sezonie mikro przebiegow (ponizej 5-10k rocznie), bo sie pojawily spekania

              taka jakosc, i to nie jest zadna premium opona, tylko wlasnie eko wynalazek

              1. generalnie , MayheM 26/11/25 13:22
                to dla mnie, nie-rajdowca (ale i nie jestem zamulaczem), hamowanie, przyspieszanie i skręcanie bez dziwnych zachowań samochodu = dobre prowadzenie, zatem nie wiem, jak by tu to szerzej wyjaśnić. Na mokrym letnia przy ruszaniu od razu wpada w poślizg, a zimowa się odpycha, to samo w błocie gdzieś.
                I nigdzie nie napisałem, że się lepiej prowadzą, bo w prowadzeniu na prostej zero różnicy, poza mniejszym szumem na zimówkach, których używam, a kupuję zwykle takie z indexem na poziomie 69-70dB oraz klasa ekonomiczna C, przyczepność na mokrym - B.
                Także nikogo do niczego nie nakłaniam ani nie koloryzuję tylko opisuję swoje obserwacje na przestrzeni kilku lat i kilku samochodów.

                1. generalnie , bajbusek 26/11/25 14:22
                  patrzac na etykiety producentow to zimowki sa wedlug specyfikacji glosniejsze od letnich ... z podobnego zakresu cenowego.

                  Ja mam Pirelli caloroczne
                  https://www.sklepopon.com/...5-r18-100-y-xl-165202
                  71 dB - klasa B

                  a wczesniej Pirelli P zero
                  https://www.sklepopon.com/...frmo-s-138837#6787110
                  69 dB - klasa A

                  Te 2 dB to na prawdę spora różnica była ... może szerokość opony wpływa na większe odczucia hałasu ? W formentorze mam 265 19" i tam jest DUZO gorzej, pomijajac fakt, ze to zle wyciszone auto.






              2. jaki kraj produkcji tych GY , Artaa 26/11/25 14:01
                był?

                1. nie , wrrr 26/11/25 16:11
                  do sprawdzenia, nie mam foty opony, wiem tylko ze to byl GY i mial w nazwie cos o eco, choc moze i o efficient (widze takiego jakiegos na oponeo, 185/55/R16, ale ma dobre opinie wiec pewnie nie to) - po fabrycznych wlecialy pirelki i juz wszystko bylo ok, 5 sezonow i zmienila sie lokalizacja wiec autko wiecej tez latalo

    2. zimówki ścierają się szybciej , Hitman 28/11/25 09:43
      ze względu na miększą gumę więc o ile w lecie wsjo radno to w zimie po 2 latach już odczujesz ( mam leciutki podjazd z drogi głównej pod dom i jak jest nieodsnieżony to na "całorocznych zimówkach) nie ma szans.. starte lamele i płytki bieżnik sprawiają, że jedziesz wtedy jak na letnich.. Poza tym kwestia spalania - róznica co najmniej pół litra więc koszty wymiany się zwracają gdy jeździsz coś więćej niż tylko koło komina..

      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
      jest niemożliwe. W praktyce robi to
      każdy z nas.

      1. to prawda , MayheM 1/12/25 08:35
        ale jednak nie przesadnie, jeśli normalnie jeździsz płynnie.
        U mnie po 20k przebiegu przez 2 lata, przednie starły się o 1,5mm a tył o 0,5mm.
        I takie oponki jeszcze można odsprzedać za pół ceny. A koszty wymiany 4x w 2 lata to min 800zł, więc ok 3/4 ceny opon.

        1. ale wzrost , Hitman 4/12/25 11:06
          spalania na Twoim przykładzie przebiegu o pól litra nawet daje dodatkowy koszt 1200zł - nawet odejmując zimę to ja nie widzę specjalnie oszczędności..

          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
          jest niemożliwe. W praktyce robi to
          każdy z nas.

  15. a to są prawdziwe zimowe opony ;-) , Artaa 25/11/25 16:11
    https://www.oponylider.pl/...ian/hakkapeliitta-10/

  16. Zamówiłem , m&m 27/11/25 15:20
    Pirelki całoroczne - zamykam temat ;)

  17. rok temu , Nikita_Bennet 29/11/25 17:52
    do dustera a w tym roku do logan pickup wleciały goodyeary i do kia ceed wleciały dokładnie te: Goodyear UltraGrip Performance 3 205/55R16 94 H XL, nikt nie narzeka, ja jeżdżąc dusterem już 2 sezon nie narzekam, czas pokaże jak się spiszą. Muszę teraz znaleźć jakieś letnie do dustera bo oryginalne conti już wołają o pomstę do nieba.

    nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  18. Ja nie polecę, ale odradzę. , Dexter 30/11/25 12:56
    Mam Continental ContiWinterContact.
    Najgorsze g... jakie kiedykolwiek miałem.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!


    
O D P O W I E D Z   N A   P Y T A N I E
    

Dzięki Rejestracji w naszym serwisie można uzyskać dostęp do zamieszczania Komentarzy do newsów oraz własnych informacji w działach Board oraz Giełda. Wystarczy podać ksywkę, hasło oraz e-mail.


    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL