Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » adolphik 11:22
 » Dexter 11:21
 » PCCPU 11:20
 » ligand17 11:20
 » JE Jacaw 11:17
 » Nazgul 11:13
 » zibi13 11:11
 » okobar 11:10
 » Sebek 11:10
 » DJopek 11:04
 » korytkoBT 11:01
 » Kosiarz 10:59
 » Demo 10:57
 » Blum 10:56
 » malyy 10:53
 » Liu CAs 10:51
 » elliot_pl 10:49
 » P@blo 10:47
 » evil 10:38
 » jablo 10:36

 Dzisiaj przeczytano
 14842 postów,
 wczoraj 54542

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

(OT - moto) Panele dotykowe - czy tylko mi się wydaje, że to błąd ? , JE Jacaw 25/10/19 22:10
Właśnie sobie jakiś tam artykuł poczytałem o premierze nowego Golfa. No cóż Golf jak Golf :-), ale uderzyło mnie to, że ponoć większość funkcji ma być obsługiwana przez panel dotykowy.
OK. Ja rozumiem taki "trynd", że teraz masa elektroniki i siłą rzeczy panele dotykowe muszą być - trudno, aby ten ogrom różnych funkcji i ustawień obsługiwać guziczkami. Jednak moim zdaniem ta moda idzie trochę za daleko, otóż pewne funkcje m.in. sterowanie nawiewem powinny być nadal realizowane przez guziki lub pokrętła. I wydaje mi się, że to nawet kwestia bezpieczeństwa - praktycznie każdy kierowca jest w stanie obsługiwać podstawowe funkcje nawiewu w swoim aucie bez odrywania wzroku od drogi, natomiast panel dotykowy trudno obsługiwać na ślepo podczas jazdy. Pierwszy raz mi się ta wada rzuciła w oczy przy premierze Citroena C4 Cactus, ale niestety jak widać ta "choroba" się rozprzestrzenia. Oczywiście pomijam tu te przypadki, gdzie można to obsługiwać głosowo.

A może jednak się mylę i po prostu już stary dziad ze mnie, który nie potrafi zaakceptować nowego lepszego rozwiązania - co o tym myślicie ?

Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach

  1. Jednym pasuje, innym nie , NimnuL-Redakcja 25/10/19 22:31
    ja nie toleruję tych rozwiązań w samochodach. Poza tym VAG ma w ogóle idiotycznie nisko te wyświetlacze położone. W nowych Audi to już wystaje wyżej ponad obrys deski, podobnie jak np. w Mazda czy Mercedes.

    Albo będę musiał się kiedyś przyzwyczaić albo głupi trend minie.
    W moim aucie na ślepo wszystko obsłużę, w rękawiczkach, bez odrywania oczu od drogi nawet na ułamek sekundy. Niestety moje auto to już gatunek wymarły...

    https://i.ebayimg.com/...j0AAOSwzMlclwEl/$_107.JPG

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Tu chyba nawet nie chodzi o trendy. , Dexter 26/10/19 08:51
      Tylko o koszty produkcji, stawiam, że panel dotykowy jest dużo tańszy niż elektronika plus wyświetlacz plus masa guziczkow

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. oczywiście że taniej, a i rękawiczki dotykowe są , Artaa 26/10/19 18:15
        bezproblemowo dostępne ;-)

  2. mam identyczne zdanie , Kenny 25/10/19 22:37
    dla mnie to paranoja, i dlatego kupujac nowy samochod kompletnie nie bralem pod uwage francuzow.

    Odrywanie wzroku od drogi zeby cokolwiek zmienic to jedno, a to zeby zmienic temp o 2 stopnie trzeba z 5x dziobac w ekran z czego polowa nie chwyci za pierwszym razem to drugie.

    Niestety nawet niemcy juz ida ta droga a nieglugo pewnie trez skosnoocy :(

    .:Pozdrowienia:.

    1. bo tak jest taniej , Kriomag 26/10/19 11:14
      niż pełno mechaniki przełączników i pokręteł.. no i nowocześnie wygląda... na pocieszenie pewnie niedługo będziemy to załatwiali mową, coraz lepiej to wszystko działa - jeszcze chwilka i będzie jak w sci-fi: "komputer, zwiększ nawiew o jeden stopień" - i to będzie nawet lepsze od starych rozwiązań bo jeszcze bezpieczniejsze.

  3. volvo xc czy inne cx 60 , Wedrowiec 26/10/19 00:16
    za ponad 350K, restarty ekranów w trakcie jazdy to poezja :)

    Jest nowa mazda elektryk bida i komentarze w skrócie: chrzaniliście jakie to pokrętła są bezpieczne w przeciwieństwie do ekranów. Teraz chrzanicie w drugą stronę.

    Mazda :) ma zajebiste pokrętło i bajer do kontroli nad "tabletem", intuicyjne jak diabli, nie korzystam w ogóle z przycisków na kierownicy (takie samie miałem w poprzednim aucie przez 6 lat, korzystałem non stop).

    Ale kręcenie kółkiem zamiast palcowanie po ekranie to to jakiś debil wymyślił, tragedia.

    Więc wszystko kwestia zastosowania odpowiedniego mechanizmu do danej sytuacji.

    "Widziałem podręczniki
    Gdzie jest czarno na białym
    Że jesteście po**bani"

    1. errata , Wedrowiec 26/10/19 00:18
      obsługa menu, muzyki, wszystko oprócz klawiatury->nawigacji = nie dotykam ekranu. Wpisywanie literek pokrętłem to paranoja.

      "Widziałem podręczniki
      Gdzie jest czarno na białym
      Że jesteście po**bani"

    2. Nie wiem, czy wiesz , ligand17 26/10/19 09:54
      ale te "pokrętło" to wprowadziło BMW na początku tego tysiąclecia. Zgadzam się, że nadaje się rewelacyjnie do wszystkiego, oprócz wstukiwania literek - dlatego od jakichś bodajże 4-6 lat w BMW (w zależności od modelu) na wierzchu pokrętła umieszczony jest touchpad, na którym można rysować literki.
      Inne firmy szybko to podchwyciły i teraz w wielu markach systemy "pokładowe" obsługuje się pokrętłem.

      1. Doug deMuro , NimnuL-Redakcja 26/10/19 10:11
        na swoim kanale YouTube fajnie omawia m.in. infosystem w nowych autach, często bardzo drogich. I często nawet tam szału nie ma...

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

      2. wiem, , Wedrowiec 28/10/19 08:58
        skopiowali pomysł całkiem udanie :)

        "Widziałem podręczniki
        Gdzie jest czarno na białym
        Że jesteście po**bani"

  4. A może stary jesteś? , DeathClaw 26/10/19 02:54
    Młodzież nie ma z tym problemu :)

    Nie... no ja też jakoś tego nie widzę. Przełączniki stykowe rulez - szczególnie takie - https://media1mi.pl/...2-fbb4f108edc1-for_zoom.jpg

  5. Też głos na sprzętowe. , Dexter 26/10/19 08:49
    Nie lubię dotykowych, trzeba jednak spojrzeć, oderwać wzrok od drogi.
    Ba - nie lubię też regulacji głośności guzikami, stare dobre pokrętło to jest to.
    Nie podoba mi się modna ostatnio fortepianowa czerń, każda cząstka kurzu jest widoczna, ślady palców no i rysy.

    Ale z drugiej strony dotyk ma zaletę, np. wbijanie adresu w nawigacji. Każdy kto ma lub miał w aucie nawi z epoki przrddotykowej ma porównanie.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

    1. Navi w aucie jest bez sensu , NimnuL-Redakcja 26/10/19 09:23
      toporne, nieaktualne, w porównaniu do map ze smartfona to inna epoka. Android Auto lub odpowiednik iOS ma spory sens + komendy głosowe. Jadąc autem pytam Navi o korki na drodze, wbijam adres, dzwonię itd. komendy głosowe w smartfonie są już bardzo ok.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. Przepraszam ale powiem tak zmien auto , speed 26/10/19 09:39
        Jede sobie n.p w Saskatoon i nie wiem jak wyjechac do Edmonton.
        naciskam guzik mowie gdzie chce jechac i za kilka sekund mam to na ekranie
        i zebys sie nie zdziwil to ne w aucie za 150tys a za 15tys . Ty wylocznie podchodzisz do tego z wlasnego podworka a jak sam wiesz swiat jest troche wiekszy .
        Nawet wtym struclu za czapke sliwek mam ekran 8 calowy i dobrze na nim widac to myslisz ze bede takim kretynem aby wieszac telefon na ktorym gowno widac aby mi co kolwiek pokazywal?

        1. :-) , NimnuL-Redakcja 26/10/19 09:45
          "Ty wylocznie podchodzisz do tego z wlasnego podworka..."

          No właśnie. Oboje tak mamy, jak widzę. Co mnie obchodzi strucel z Kanady? :) Oceniam auta dostępne lokalnie...

          Moje auto jest doskonałe - idealne dla moich potrzeb.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. 'Navi w aucie jest bez sensu' , speed 26/10/19 09:52
            Ja nie mam nic przeciwko twojemu autu ale mam przeciwko temu "Navi w aucie jest bez sensu' ma to sens i to wielki i wygodny

        2. Nimnulowi chodziło , ligand17 26/10/19 09:56
          o to, że Navi opracowane i montowane fabrycznie w aucie przez producenta jest bez sensu. Sama nawigacja jak najbardziej, ale z wykorzystaniem map online'owych typu Google Maps czy Apple Maps.

          1. Oczywiście , NimnuL-Redakcja 26/10/19 10:09
            można było moja wypowiedź odebrać jako "w ogóle GPS i nawigacja jest bez sensu"?
            Oczywiście, że chodziło o tą offline w autach fabrycznie montowaną vs. online Google maps...

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. a ja sie z tym nie zgadzam , speed 26/10/19 10:17
              te fabryczne sa super a ze wy byscie chcieli dobre rzeczy w aucie za 60-70tys zl to niestety tak nie ma To nie moja wina ze ceny samochodow sa w Polsce astronomiczne Wiekszosc nawet europejskich aut ma nawigacje on line ale kto jezdzi 1-2-3 letnim autem z tym systemem ??

              1. Auta, które wymieniam poniżej , NimnuL-Redakcja 26/10/19 10:47
                to nie są modele za 60k PLN.
                Czy uważasz, że jest to wątek, w którym oceniamy najlepszych w branży? Oceniamy średnią, to co jest w zasięgu typowego konsumenta w Polsce, a nawet to co wymieniałem poniżej trudno uznać za "w zasięgu statystycznego Polaka".
                Masz prawo się nie zgodzić. Twoje doświadczenie jest inne, bo i w innym świecie motoryzacji żyjesz.

                Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                siedziałbym przed komputerem przy
                świeczkach.

                1. Troche z chodzimy z tematu ,ja nie chce wchodzic w ceny i co kto moze kupic , speed 26/10/19 11:03
                  masz co masz zadowolony jestes jest Ok . Nie masz nawigacji w aucie mozna powiedziec ze doswiadczenie nie jest na tyle obiektywne aby tak ostro serwowac ze navi w autach jest bez sensu. Sam wiesz jak jest ,malo kto kupujac auto doplaca 4-5 tys aby miec nowoczesna navi. i to w autach za 60-70tys i tu zaczyna sie to ze prawda jest ze telefon komus sie lepiej sprawdzi od wydania tych 4-5tys . Jezeli unas pomiedzy 'golasem' a ful wypas (jak mowicie) jest okolo 20-30% roznicy to dlaczego uwas jest czesto 150-czy wiecej ?? czy to ludzi nie boli ? I teraz ,ja to widze tak : Wy nic nie robicie aby to zmienic ale macie pretensje do calego swiata ze tam jest inaczej , a co ? ja jestem z innej gliny jak Ty czy inny Kowalski ? i tak kopne w kalendarz i tak
                  z tym Ze jak bylem mlody to za swoje przekonanie nie raz wpiedol dostalem od zomowcow ale co im spalilem to moje a ja to widze ze wy lubicie tylko biadolic .

                  1. wiesz dlaczego jest drożej , Hitman 26/10/19 11:28
                    bo u nas są trochę inne podatki a samochody mają nieporównywalnie więcej konfiguracji i personalizacji co siłą rzeczy podnosi cenę. Tak z ciekawości popatrzyłem jaki macie wybór np w passacie ( jeden silnik!) albo audi A6 i ogarnął mnie śmiech szczególnie w tym drugim przypadku gdzie łatwiej dobrać łopatę do śniegu niż dowiedzieć się jak dodać hak elektryczny..
                    Europa jest trochę innym rynkiem więc nie wiem czemu pijesz tylko do nas ( Polaków) że nie krzyczymy - na starym kontynencie nikt nie krzyczy ( choćby Niemcy) a jakbyś nie zauważył, nie jesteśmy potęgą nabywczą motoryzacji w regionie to i pozycję mamy jaką mamy.

                    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
                    jest niemożliwe. W praktyce robi to
                    każdy z nas.

                    1. jesli moge cos dodac... , wrrr 26/10/19 13:50
                      to nie ma sie co rozwodzic na temat cen bo to juz nie sa drogie i niedostepne rzeczy (no chyba ze chcemy na sile dawac zarobic producentowi samochodu i lubimy jego oryginalne rozwiazania)... mamy tzw. postep i elektronika tanieje ;)

                      radio 2din z androidem i wifi (telefon jest dawca neta via hotspot) mozna juz wyrwac za 500zeta i macie live google maps bez kabli

              2. A ja się podpisuję pod Nimnulem , ligand17 26/10/19 14:22
                wszystkimi rękami. Pierwszy przykład z brzegu - BMW. Nawigacja "firmowa" działa super w Niemczech. W Polsce - już nie tak bardzo, bo np. w mojej okolicy nie ma połowy mniejszych miejscowości, uliczek. Mapa dróg ekspresowych/autostrad jest zapóźniona względem rzeczywistości o parę lat. Oczywiście, w salonie BMW oferowali aktualizację map: kosztowało to tysiąc PLN. Skutkiem było, że niektóre drogi ekspresowe się pojawiały (nie wszystkie, bo dostawca map do BMW również miał opóźnienie rzędu 2-3 lat). Psikusem było, że ginęły niektóre ulice - pojemność dysku, na którym zapisywane są mapy jest ograniczona i jak się dodaje coś nowego, to również trzeba coś usunąć.
                Z tego co wiem, to w Audi i u Mercedesa było podobnie.
                Teraz w BMW chyba w ogóle przeszli na mapy HERE, które są kompletnie od czapy. Dodatkowo nie wspierają Android Auto, tylko Apple CarPlay (a i to za opłatą roczną, ręce opadają).
                Ja układam sobie telefon z włączonym Android Auto na ekranie głównym, podłączam przez BT i normalnie mogę sobie jechać w trasę.

                1. Dziala w Niemczech to co stoi na przeszkodzie aby w Polsce dzialala. , speed 27/10/19 00:58
                  Moze nie maja dostepu do dobrych map a moze jakies zakazy sa w ich udostepnianiu kto to wie . Sam sprzet dziala .
                  Tez zapomnialem dopisac ze teraz to chyba kazdy samochod ma w standarcie
                  Android Auto, Apple CarPlay z tym watpie ze masz taka mozliwosc ze naciskajac jeden guzik mowisz adres docelowy i za pare sekund masz to na ekranie .
                  Dla mnie to wygoda ( choc jak do dzisiaj skorzystalem z tego dwa razy:))) )
                  Masz z telefonu wyswietlany obraz na szybie kapitalna sprawa jadac wieczorem przez nieznane miasto . Te dwie rzeczy sa dlamnie 1000 razy wazniejsze jak cala reszta w navigacji . Wiem kazdy lubi co innego ale troche ludzie przesadzaja.

                  1. ... , Franz 27/10/19 05:50
                    Polska się bardzo dynamicznie zmienia i nowe drogi powstają wszędzie. Taka Kanada jest zapewne dawno po okresie rozwoju infrastruktury drogowej to i nawigacja wbudowana daje radę.
                    Nie jest to chyba trudne do zrozumienia ?

                    Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
                    Niedługo nas z ujni europejskiej
                    wyrzucą.

                    1. w Kanadzie, google nanosi nowe osiedla w ekspresowym tempie , luckyluc 27/10/19 16:33
                      do tego stopnia że domy jeszcze w trakcie budowy (43.975481,-79.271364) a drogi sie pojawiają także myślę że google ma w dupie aktualizację polskich map albo polski oddział google działa tak prężnie jak wszystkie polskie usługi na poziomie klient-usługodawca

                      // Get rich or die tryin.

                      1. stary , endern 27/10/19 18:43
                        wiadomo rynek wiekszy i kasa wieksza.
                        Ale nie bądzmy niepowazni. Powoływanie się na przykład jednej z najwiekszych aglomeracji Kanady i aproksymowanie tego na cały kraj jest z lekka niepowazne.
                        Już widzę jak napierdalaja do najblizszej wioski o 800km do Winipeg - by zaktualziować dwa domy.
                        Masz jakiś pomysł skad wiedzą o tym nowym domie? Czy moze napierdzielają raz w miesiącu po KAZDEJ drodze Kanady? Jaki to miałoby sens ekonomiczny?

                  2. z jednej strony piszesz że lubisz byc na bieżąco z nowinkami , luckyluc 27/10/19 16:19
                    a z drugiej strony (wnioskując po tym co piszesz) jesteś daleko w tyle z podstawową funcjonalnością asystenta google i siri. Dokładnie tak jak napisałeś, wciskasz przycisk i mówisz "navigate to nearest lowes" i mapy same sie włączają z zaznaczoną trasą potem tylko wciskasz start na ekranie i jedziesz.

                    // Get rich or die tryin.

                    1. Przyznaje sie ze tym sie nie bawilem , speed 27/10/19 23:37
                      wiem tylko ze caly czas musisz miec zasieg .
                      w moim aucie jest tak ze jak jade i rezerwa sie zaswieci to mi pokazuje ( na czesci ekranu stacje i odleglosci do nich .
                      To wszystko jest ,nie musze miec lelefonu kat ,sciagac ,instalowac i potem uczyc sie jak to obslugiwac. Jak komus sie to sprawdza i jest zadowolony to super nic innego jak sie cieszyc.

                    2. poswiecilem troche czasu na obie wersje , speed 28/10/19 22:18
                      i powiem ze na telefonach z Android dziala to troche lepiej niz na Apple's iOS.
                      Fajna rzecz dla tych ktorzy nie maja dobrej nawigacji w autach . Najwieksza bolaczka jak dla mnie to to ze, za kazdym razem jak cos chce powiedziec to trzeba ten mikrofonik naciskac a to juz jest upierdliwe ale da sie zyc.

                      1. połączyłeś telefon z radiem w aucie czy korzystałeś z samego telefonu? , luckyluc 29/10/19 02:33
                        U mnie jest tak że mam dedykowany fizyczny przycisk w radiu który aktywuje nasłuchiwanie asystenta.

                        // Get rich or die tryin.

                        1. nie wiem z czym to sie laczy , speed 29/10/19 19:48
                          wybieram jedno albo drugie i na ekranie ma ekran telefonu uruchamiam co chce i jade. Kiedys sprawdze czy co kolwiek z takiego polaczenia jest wyswietlane w HUD . Tak jak napisalem calkiem fajna rzecz i na pewno sporej grupie ludzi to sie przyda

                  3. Zapewne fakt , ligand17 27/10/19 18:29
                    że w Niemczech infrastruktura główna istnieje już od wielu lat i nie zmienia się tak bardzo, jak w PL.
                    W PL jak oddadzą kawałek drogi do użytkowania, to w Open Street Maps jest praktycznie od razu, w Google Maps na następny dzień, a w nawigacjach producentów po 2-5 latach. Przy czym OSM i GM są za darmo, a za aktualizację map producenta z reguły trzeba sporo zabulić. Dopiero ostatnio coś w tej materii drgnęło i aktualizacje są ściągane OTA. Ale znowu - coś za coś: jak jest dużo nowych dróg, to trochę starych trzeba skasować, żeby się w pamięci zmieściło. A z GM/OSM wszystko idzie przez GSM (3G/4G) i jedynie zżera limit transferu danych. Jak ktoś nie ma limitu, to się kompletnie nie przejmuje.
                    Problem tylko w tym, żeby każdy samochód miał funkcjonalność Android Auto/Apple CarPlay. O dziwo w markach niższych klas powoli staje się to standardem, ale w tzw. "premium" trzeba dopłacać chore pieniądze, albo w ogóle nie ma takiej opcji.

                    1. Cos wymysla i za jakis czas pewnie bedzie to automatycznie uaktualniane. , speed 27/10/19 23:53
                      Zgadzam sie z tym ze mapy producentow nie zawsze sa ( delikatnie mowiac) bardzo dobre i mysle ze cos jest powodem tego.
                      Kiedys rozmaialem gosciem na temat odpowiedzialnosci w przypadku n.p nawigacja zle cie poprowadzi i cos sie stanie . No i zaczelo sie, jak do tego doprowadzila navigacja fabryczna to masz kogo pociagnac do odpowiedzialnosci teraz uzywasz tych innych i w efekcje wjechales w 'czarna dziure ' jest kogo pociagnac do odpowiedzialnosci? Moze to jest jeden z elementow tego ze producencji aut sa bardzo ostrorzni? kto wie .
                      Nawigacja w aucie jest fajna bo spelnia sporo innych funkcji a z tego co widze to masz duzy ekran i jest pozliwosc korzystanie z tego co chcesz . Tak ze wybor mamy a co z tym zrobimy to kazdego sprawa.
                      Nie mozna tez brac pod uwage tego ze u was bardzo czesto ( jak napisales ) trzeba za to duzo doplacic. Jak ludzie bardzo rzadko decuduja sie na doplate 3-4tys zl za kolor ktory im sie podoba to co tu mowic o nastepnych 4tys za cos co wiekszosc mowi ze nie warto i tak to sie kreci.

                      1. Już wymyślili , ligand17 28/10/19 10:04
                        ja napisałem w najnowszych modelach udostępniają już możliwość aktualizacji OTA. Ale nadal trzeba zapłacić na początek chore pieniądze za kawałek hardware'u z dużym wyświetlaczem i wpinką do systemu audio.

                        1. to pomalu wszystko dojdzie do normy , speed 28/10/19 22:08
                          ale czemu was tak skubia za to ?

                          1. Bo mogą :-) , ligand17 29/10/19 07:57
                            W BMW za nawigację życzą sobie chyba z 10kPLN, jeżeli ktoś chce większy ekran to 12kPLN. Przy czym w nowszych modelach (serie F) ekrany są wbudowane na stałe - mniejsze albo większe. W Audi chyba chcą trochę taniej za nawigację, ale jak nie kupisz, to nie masz ekranu centralnego, niczym 15 lat temu.

                            1. W Alfie , Wedrowiec 29/10/19 08:40
                              chcieli od kolesia 5K za aktualizację. Problem był taki że aktualizacja dawała mapy.. sprzed 2 lat :D

                              "Widziałem podręczniki
                              Gdzie jest czarno na białym
                              Że jesteście po**bani"

                          2. Bo tak! :) , NimnuL-Redakcja 29/10/19 08:52
                            producenci bardzo sprytnie węszą interes w każdym zakamarku. Uznali, że takie dodatki to nadal luksus okraszony modą w dzisiejszych czasach i realiach rynku w Polsce i tną za to słono, bo znajdują się odbiorcy, którzy są gotowi zapłacić takie kwoty. Gdyby klienci się wkurzyli i powiedzieli 'dość' to pewnie takie dodatki byłyby dorzucane w pakietach za 1zł.
                            Nawet skok cen opon pomiędzy 16", a 17 czy 18" jest niewspółmierny do uzysku - jeśli do tego dorzuci się felgi z lekkich stopów (prawdziwie lekkich, a nie tylko udawanych) to robią się kwoty spokojnie przekraczające 15k pln. Obecnie panuje moda na duże średnice kół (również w zwykłych autkach dla Jana Kowalskiego), więc producenci na tym korzystają, a klient chcąc mieć modne autko płaci i płacze.

                            To jest jeden z powodów, dla których moje autko wyszukałem takie, a nie inne... wszystko (absolutnie wszystko) za co zapłaciłem, każdy jeden element wyposażenia wykorzystuję w 100%. Natomiast dodatkowe pakiety doposażające sprawiłyby, że płaciłbym za coś, czego nie używam lub z czego korzystam sporadycznie. Alufelgi i 18" koła to nie dla mnie. Lubię kołpak i balon 16", szczególnie w otaczającej mnie jakości dróg. Kamera cofania czy asystent parkowania? Wychowywałem się na Polonezie i Maluchu, bez trudu cofam na lusterka i parkuję z dokładnością do centymetrów nawet w takich miejscach, w których asystent parkowania mówi "nie da się". Automatycznie uruchamiane światła czy wycieraczki? Potrafię sobie to włączyć samemu. Używałem takie i wiele innych nowoczesnych dodatków, i wyrobiłem sobie opinię. Najpewniej kiedyś kolejne auto będzie miało więcej bajerów, bo po prostu nie będzie możliwości z nich zrezygnować, lub będą w pakiecie za 1PLN.
                            W niedalekiej przeszłości miałem okazję pojeździć tysiące km. bardzo nowoczesnymi autami wyposażonymi mnóstwem opcji i wyrobiłem sobie zdanie. Rozumiem, że każdy ma inne podejście do tego, inne wymagania i oczekiwania. Nie będę z tym dyskutował - każdy ma inne potrzeby. Dla mnie jednak autko ma być bezawaryjne, bezpieczne i przede wszystkim przeźroczyste dla budżetu domowego. Kosztowało mnie 1/3 tego czym jeździ Wędrowiec. Ubezpieczenie roczne w trzecim roku użytkowania to 1200zł 68gr (pełen pakiet AC/OC/NW bez limitów, wkładów własnych i głupich wykluczeń za wyjątkiem wulkanu). W pierwszym roku to były niecałe 2tys. pln. Tym autem dojadę w to samo miejsce i tak samo szybko, i bezpiecznie (ogarnięty kierowca, 6 poduszek, systemy bezpieczeństwa, 5 gwiazdek w testach zderzeniowych, samochód o masie blisko 1,5t i ponad 4,7m długości) jak autem 5x droższym. Innymi słowy, na mnie producenci samochodów nie zarabiają :)

                            Odjechałem od tematu.

                            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                            siedziałbym przed komputerem przy
                            świeczkach.

                            1. ... swoją drogą to mi przypomina jeszcze jedną historię , NimnuL-Redakcja 29/10/19 09:35
                              o tym, dlaczego o mały włos kupiłem dSLR z pełną klatką oraz osprzętem, ale w ostateczności zdecydowałem się pozostać przy swoim i nadal używać lustrzanki z 2003 roku :)


                              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                              siedziałbym przed komputerem przy
                              świeczkach.

                            2. prawda ze czesto roznice cen macie gigantyczne , speed 29/10/19 19:41
                              bat na to? nie kupowac. Wyobraz sobie ze tutaj na rok 2020 wycofane sa ze sprzedazy : Cruze, Sonic, Ford Fiesta, Focus i pare innych a dlatego ze przestali kupowac a przestali bo wieksze odpowiedniki nie dosc ze sa lepiej wyposazone to maja wieksze silniki mniej pala a roznica w cenie marginalna.
                              Co chcialem powiedziec ze powiem bez bicia ze w wiekszosci swoich aut nie wiem i nie umie obslugiwac z 80% tego co w samochodzie jest .
                              Bo po prostu jest to mi nie potrzebne a szczegolnie obsluga radia :))))))
                              Dachy panoramiczne czy te zwykle odsuwane niegdy nawet nie byly otwarte mi to nie potrzebne , elektryczne skladane tylne siedzenia tez mi to nie potrzebne ale jest a jest bo jak mi mowil gosc ( ktory wie co mowi :))) )

                              To dla fabryki wychodzi taniej i co najwazniejsze sam samochod dla klijenta jest tanszy .Prowadza szerg badan i wiedza dokladnie ze robienie 3-4 lini wyposazenia w jednym nadwoziu jest nie dosc ze tansze to dostep auta jest natychmiastowy a nie 2-3-4-5-6 miesiecy czekania. I tym sposobem dostaje wiele rzeczy ktorych nigdy nie bede uzywal ze friko.
                              Taki przyklad aby miec w RX 350 HUD trzeba wybrac najdrozszy model to jest 13800 extra jest kilka fajnych rzeczy w tym ale wiekszosc dla mnie niepotrzebna . Teraz jak gosc tlumaczyl : jak by chcieli do podstawowego modelu to oferowac to by kosztowalo mase pieniedzy ,dalej przez mozliwosc takich wyborow ,podstawowy model jest drozszy i to nie o 100-200$ a o 6-7tys do tego doliczyc 4-5 za HUD i gra nie warta swieczki bo ludzie chca miec i inne funkcje a nie pokazywanie tylko predkosci .
                              Tez trzeba pamietac ze z wiekiem inaczej do tego podchodzimy, nie dosc ze majac te 50-60 lat to wydatek extra ilus tam pieniedzy to nie problem ( do grobu nie zabierzesz) i jak wiesz tutaj jak widzisz takiego n.p DB11 to kto za kierownica??? :))))) ale jak mial 16 -20 lat to jezdzil 10 letnim Golfem pierwszej generacji i byl zadowolony . Ja zaczynalem od Skody Spartak zakonczylem na 126p. a tutaj od Mazdy GLC ( z tylnym napedem ) a teraz :))) tak ze da sie zyc i z tymi niepotrzebnym rzeczami z tym aby za to nie placic tak jak u was kasuja.
                              Zadzwonilem do Dilera zapytac sie o nowy program i mapy do swojego dziadka , SD karta z tym wszytkim 2019 rok Wrzesniowa aktualizacja 210$. W nowym przez 8 lat mam wszystkie aktualizacje on line za darmo.

              3. mam auto za 150K z fabryczną nawigacją , Wedrowiec 28/10/19 09:12
                która jest totalnie do dupy:
                - mapy stare, po najnowszej aktualizacji dalej nie widzi ekspresówek/obwodnic na mazurach które powstały z 5 lat temu minimum
                - dane o ruchu kosztują co miesiąc i to niemało i w porównaniu do google są beznadziejne.
                Można powiedzieć - auto "stare", 3 letnie. Dokładnie takie same mapy masz w aucie które wyjechało wczoraj z salonu. I za 2 lata też będziemy mieli dokładnie te same mapy. I to samo gówno jest w innych markach - szajsowate mapy here czy jak ten szajs się zwie. Niedaleko mnie usilnie próbują mnie prowadzić przez rondo - problem jest taki że na tym rondzie 20 czy 30 lat temu zrobili parking osiedlowy.

                "Widziałem podręczniki
                Gdzie jest czarno na białym
                Że jesteście po**bani"

                1. a wiesz ze wersja z tomtomem nb1 , biEski 28/10/19 09:32
                  ma aktualne mapy ;) Wszystkie drogi mam aktualne....

                  1. wiem :) , Wedrowiec 28/10/19 09:50
                    ja się teoretycznie mogę ratować AA ale żal mi tysiaka bo podobno też rewelacji w działaniu nie ma, niedopracowane jeszcze w połączeniu z Magdaleną. za rok może zmieniam więc kolejne już może będzie miało w standardzie.

                    "Widziałem podręczniki
                    Gdzie jest czarno na białym
                    Że jesteście po**bani"

                    1. Tysiak? , ligand17 28/10/19 10:03
                      Z tego co słyszałem, to w Magdalenach aktualizacja do AA/CP powinna być darmowa w ramach przeglądu w ASO. Ale może to dotyczy tylko wybranych modeli/roczników.

                      1. to wymaga technicznej ingerencji, , Wedrowiec 28/10/19 10:10
                        wymiana portu USB, stary dawał za mało prądu - tak przynajmniej oficjalnie mówią.
                        AA jest teoretycznie za darmo, płacisz za sprzęt i jego instalację, można samemu się bawić ale kabelki to i tak koszt około 800 brutto.

                        "Widziałem podręczniki
                        Gdzie jest czarno na białym
                        Że jesteście po**bani"

                        1. prądu czy transferu, diabli wiedzą, , Wedrowiec 28/10/19 10:13
                          w każdym razie ten co siedzi w aucie jest za słaby.
                          Paranoja polega na tym że nawet w autach nowych kupowanych kilka miesięcy po wyjściu AA trzeba dopłacać i wymieniać kable.

                          https://mazda6forum.pl/...amp;t=5436&start=420

                          "Widziałem podręczniki
                          Gdzie jest czarno na białym
                          Że jesteście po**bani"

        3. mam wrażenie że nie wiesz jak działa android auto/ apple car , luckyluc 26/10/19 19:34
          zwróć uwagę na jeden maly szczegół, mapy Polski które udostępniają producenci aut są nie aktualne w dniu zakupu i nawet w dniu aktualizacji dlatego w Polsce lepiej mieć wbudowane w radio android auto i podobnie jak Ty widzieć wszystko na dużym ekranie aktualne tak jak aktualne są mapy google. Pomijam już kwestię śmiesznie wysokiej opłaty za system navi.

          // Get rich or die tryin.

        4. naciskanie guzika jest passe , Kenny 27/10/19 17:36
          treraz sie mowi 'Hey mercedes' :p

          .:Pozdrowienia:.

        5. faktycznie musialbys byc kretynem zeby wieszac telefon , elliot_pl 29/10/19 11:15
          skoro jest android auto i navi z telefonu wyswietla sie ladnie na ekranie samochodu - tym wbudowanym o ktorym mowisz.

          momtoronomyotypaldollyochagi...

      2. Jest z sensem. , Dexter 26/10/19 09:54
        Po prostu masz ujową nawi.

        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
        Odpowiedzi oleję.
        THX!

        1. Zależy co oczekujesz , NimnuL-Redakcja 26/10/19 10:08
          Oceniam na podstawie doświadczeń z: Passat '18, Cadenza '16, Charger '16, Malibu '17, Golf '19, Optima '18, CX3 '18, Mondeo '17 i kilku innych w podobnym roczniku i klasie.

          Wszystkie obsługiwało się drętwo, nawigacja działała wolno, daleko do tego co oferuje smartfon za 700zl... Do tego wyświetlacze prawie wszystkich z wymienionych były położone nisko (sporo poniżej krawędzi deski rozdzielczej), trzeba było kierować wzrok daleko od przedniej szyby...

          Moje auto nie ma nawigacji samochodowej, takiego szukałem i takie udało się kupić. Prawdopodobnie następnym razem mi się ta sztuka nie uda.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. Malibu 2017 ma nawigacje on line i dziala super , speed 26/10/19 10:23
            je mam 2016 w cruzie i zlego slowa nie powiem
            Cos cie gryzie widze:))

          2. passat '18 , ili@s 26/10/19 11:16
            nie wiem jakiego ty masz ale u mnie wyswietla navi miedzy zegarami wiec ten po srodku wyswietlacz to mam zeby widziec cala trase i gdzie na niej jestem a miedzy zegarami mam nawi "zblizone"
            co do zmiany temp. w nowym golfie to MOZNA to robic z poziomu panelu dotykowego dla np tylnych siedzen ale przednie to masz pokretla normalne :)

  6. W jednych autach jest to rozwiazane lepiej w innych troche gorzej ale da sie z tym zyc , speed 26/10/19 09:07
    Nie znam waszych dzisiejszych samochodow tak ze do nich nie bede sie odnosil
    ale te ktore sa dostepne na tym rynku az tak upierdliwe nie sa.
    Ten nieszczesny Volvo XC 60 ,rzeczywiscie wszystko przez ekran ale mozna tez glosowo co jest bardzo wygodne , mowie ze chce 22 st C i ustawia i cala reszta . w innych samochodach (tych ktore posiadam ) podstawowe funkcie maja sterowanie manualne ( przyciski ,pokretla jak i sterowanie dotykowe.
    W kazdym samochodzie moge sobie ustawic to co chce nie dotykajac ekranu a w wiekszosci wydajac komendy.
    Pewnie trafi sie cos co wymaga gmerania ale ludzie kochani jak jade 140 czy 200 to nie pieprze sie z reszta ,chyba to jest normalne?
    zmiana stacji radiowej czy glosnosci czy wybranie USB czy radia satelitarnego to jeden klik guzikiem przy kierownicy a nie grzebanie po ekranie .
    Ja lubie nowoczesna technologie to sa cudowne wynalazki ktore naprawde nie tylko ulatwiaja ale poprawiaja bezpieczenstwo i to na ogromna skale.
    prawde mowiac tez sobie nie wyobrazam jadac 140km/h abym grzebal w ekranie ustawiajac temperature fotela czy kierownicy ,ja to tego mam przyciski na kierownicy a nie ekran dotykowy ale jest tez mozliwosc aby na ekranie tez to zrobic ,czasami sie czlowiek zatrzyma i moze sobie pogmerac:)))
    Ja jak ustawie sobie wszytko w nowym aucie (srednio zajmuje mi to okolo miesiaca) programuje w pamieci i jezeli ktos mi cos przestawi to naciskam jeden guzik i mam wszystko to co chce wlocznie z temperatura ,lusterkami i.t.d
    Jak sam wiesz ludzie bardzo czesto niedopowiadaja wiele rzeczy lub przemilczaja najlepsza metoda jest osobiste pobrobowanie .
    Mnie to nie przeszkadza ale jak bym mial za to doplacac extra kase to bym tego nie zrobil . Uwas jest gigantyczna roznica w cenie tak zwanych golasow a to co mozna miec w aucie , czesto dochodzi do 100% a czasami nawet to wychodzi wiecej . To powoduje ze ludzie nie maja stycznosci z nowa technologia ( bardzo mala grupa ludzi moze sobie na to pozwolic) i opinie ktore bardzo czesto sie czyta to takie teoretyczne wypociny.

    Powiem na koniec i przypomne ze : nie spotkalem auta ktore ma wszystko sterowane ekranem dotykowym , moze miec ale ma albo dodatkowo sterowanie glosowe lub podstawowe funkcje maja przyciski lub pokretla.
    i ja nie widze problemu.

    1. Ja nie neguję... , JE Jacaw 26/10/19 11:42
      ...paneli dotykowych, chodzi właśnie o jakiś umiar. Do części rzeczy nadają się fantastycznie i są bardzo wygodne, ale część takich "podstawowych" funkcji, które kierowca zmienia podczas jazdy powinna być w postaci guzików/pokręteł, ewentualnie głosowo. Nie wiem dokładnie jak to będzie w tym Golfie, ale z opisów i zdjęć wnioskuję, że niestety np. ustawianie nawiewu będzie przez panel i z tego co wiem to Citroen C4 Cactus też tam miał, bo wielu recenzentów się właśnie na to skarżyło.

      Oczywiście część rzeczy można ustawiać z poziomu przełączników na kierownicy, ale chyba ze wspomnianym nawiewem (w tym klimatyzacją) chyba tak nie jest, a przynajmniej nie jest to standard.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. Poogladalem tego nowego golfa , speed 27/10/19 01:03
        Fajnie wyglada a i guzikow tez ma sporo ,na samej kierownicy 19, na desce pod ekranem jak dobrze widzialem jest 6 chyba z najczesciej uzywanymi funkcjami.
        Da sie zyc.
        A jak ktorys producent przegnie to ludzie nie beda kupowac i szybko zrozumie swoj blad.

        1. Powiedz to , Hitman 27/10/19 09:11
          Tesli.. 😉

          Teoretycznie okłamywanie samego siebie
          jest niemożliwe. W praktyce robi to
          każdy z nas.

    2. z reguły takie problemy mają ci co jeżdżą tak powoli , Artaa 26/10/19 18:26
      że mogą grzebać w ekranach.

      Zgadzam się z tobą w 100% jak jadę patrzę na drogę i zapitalam ;-)
      a nie grzebię w ustawieniach...

  7. Z roku na rok coraz bardziej tęsknię za latami '90 , Bitboy_ 26/10/19 10:14
    Ostatnio spodobał mi się Lexus SC400 Turbo.
    To są samochody :)
    I z roku na rok przekonuje się że raczej już w swoim życiu nowego samochodu nie kupię.
    Nic co wyprodukowano po roku 2015 mnie nawet nie zainteresowało.
    Downsizing, pseudo ekologia, wysilone silniki, przepełnienie elektroniką, utrudniony serwis. Dziękuję, postoję.
    Te ciekawsze sztuki kosztują tyle co kupno małego mieszkania, więc też mnie nie interesują, a i one są delikatne niczym dupka księżniczki. Niech się jedna żarówka przepali i lecisz na serwis.
    Nie ze mną te numery :)
    Jak mi padnie pompa paliwa to jadę na kanał z narzędziami i ją wymieniam, a nie odstawiam na 2 dni auto do serwisu, żeby Mietek-Wymieniacz mnie skasował jak za pobyt w hotelu w Amsterdamie :)

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
    ,FraDesION660P

    1. Lexus nigdy nie robil SC400 turbo nigdy , speed 26/10/19 10:22
      Moze nie jestem fanem tej marki ale prawie 30 lat tym jezdze:))))

      1. co nie znaczy , Hitman 26/10/19 11:03
        że nie można wsadzić: https://www.clublexus.com/...-sc400-turbo-1uz.html

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. wsadzic to mozna nawet i " w czarne oko" , speed 26/10/19 11:13
          ale co to za przyjemnosc:)))
          To sa tak zwane protezy i powiem ze SC400 byl ok na tamte czasy t.z 30 lat temu teraz silnik fajny ale jezdzi to jak taczki i obojetnie co bys nie zrobil bedzie taczkami. Prawie 30 lat w samochodach to wieki technologiczne .

          jest do kupienia LX570 1300KM (rocznik 2017 )

          1. co z tego że taczki , Hitman 26/10/19 11:45
            cała amerykańska motoryzacja pod tym względem się nie prowadzi co nie znaczy że kultowe GTO, Torino czy Shelby to śmietnik bo zwykły ford focus ma lepsze prowadzenie.
            Nie rozumiesz tej kultury i całego świata tuningu..

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

          2. Dla jednego proteza , Bitboy_ 26/10/19 12:18
            dla innego - pasja :)
            Może i w serii nie było z turbo, ale nic nie stoi na przeszkodzie :)
            A co do taczki..
            Czasem lepiej taczką jezioro przepłynąć, niż w łodzi podwodnej w kałuży zatonąć :)

            9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
            Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
            ,FraDesION660P

            1. WoW , Chrisu 26/10/19 15:05
              ładnie powiedziane ;)

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            2. lepiej taczką jezioro przepłynąć, niż w łodzi podwodnej w kałuży zatonąć , NimnuL-Redakcja 26/10/19 15:29
              Wrzucam do ulubionych :)

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

            3. rozumie pasje i nie mam nic przeciwko. , speed 27/10/19 01:08
              ale wole za te same pieniadze przeplynac jezioro lodka niz taczka .
              Za pare groszy wiecej GS400 znacznie lepiej sie nadaje do turbo i co tam wymyslisz i juz nie jezdzi jak taczki.

              1. Ale wygląda jak dupa , Bitboy_ 27/10/19 08:32
                I to mocno skopana.
                :/
                Dla mnie wygląd jest bardzo ważny, a GS'y są po prostu brzydkie. Wyglądają jak dziadkowóz/kredens.
                Mają wewnątrz DREWNO (?!) nigdy w życiu nie kupie samochodu które ma w środku drewno :D
                Za to silniki z potencjałem, taki V8 4.6l uturbić mniam :)
                Niestety nowe modele są już pewnie przepakowane elektroniką i powodzenia z modowaniem czegokolwiek...

                9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                ,FraDesION660P

                1. wyglad jak wiemy kazdy lubi inny , speed 28/10/19 00:08
                  SC to jak wardburg 1962 ( tylko splaszczony) i co najwazniejsze dla mnie slabo to jezdzilo. Zaden nowy mercedes mi sie nie podoba ( sedany) ,przypominaja mi stara Warszawe . Lubisz podob ci sie chcesz sie bawic to nic innego jak sie z tego cieszyc . A aut z wielkimi V8 jest sporo i jeszcze bedzie. Turbo musi wkroczyc bo gnaja za wieksza iloscia KM jak przczoly do miodu ale jak ludziska
                  kupuja te 600-700-800KM to beda robic. Dla mnie moga sie zatrzymac na max 500KM z wolnosacego silnika to az nadto ale inni chca wiecej i placa to robia. 4x turbo i kosmos:)))

  8. całe sterowanie mnogością funkcji , vaneck 26/10/19 19:46
    jest do dupy. Tutaj trzeba rozwiązań typu Ulubione w przeglądarce. Kumpel kupił sobie Leon Cupra, chciał mi koniecznie pokazać jak to idzie. Najpierw przez dobre pięć minut grzeba po menu żeby powyłączać systemy wspomagające i kontrolujące trakcję. Jak wszystko było ustawiane to mógł w końcu dać w palnik i ruszyć te 300 koników.

    A little less conversation, a little more action
    please

  9. stare pryki jestescie i tyle... , metacom 26/10/19 22:53
    ...i marudzicie jak moj ojciec jak dostal pierwszy TV gdzie wszystkie funkcje mial na pilocie i marudzil, ze jak pilot sie zepsuje to telewizor przestanie dzialac...
    ...a poza tym, nie wiem co Wy robicie podczas jazdy, ale ja wszystko ustawiam przed ruszeniem i wszystko co potrzebuje w trakcie jazdy jest zawsze na kierownicy...

    Największą sztuczką Szatana jest to,
    że ludzie w niego nie wierzą.

    1. tak, jestem , Pawelec 27/10/19 21:02
      4rka z przodu więc pryk jak najbardziej do mnie pasuje. Tylko że jak przychodzi siarczysty mróz (Speed witaj) i auto nie jest już nowiuśkie (Speed soory) to się okazuje że te macadełka są takie sobie. I jak bateria słabkuje. A już obsługa z rękawiczki to poezja. Doceniam drogę jaką przeszła motoryzacja. Samochodów mam 7. Średnia wieku to 23 lata. Nowe dostaję na chwilę. Totalnie nie pociągają. Takie same. Jak postawisz na parkingu i pościągasz znaczki to większość nie rozpozna. Nie o taką motoryzację nic nie robiłem. I w temacie spalania też. Nissan Sunny 2.0D palił 5.5 litra byleczego (opał plus olej transformatorowy w stosunku 67/33) i to pod nogą kobity. Średnia z 60kkm (Nimnul - z głowy nie z kartki) więc wyliczenia Speed'a i zdjęcia z Cruze'a mają się nijak. Koszt kilometra poniżej Tico/Cieniasa z LPG. A on miał 450kkm na szafie. I obsługiwało się go w grubych rękawiczkach a nagrzewał się po 5km. Często pytam sam siebie - motoryzacjo dokąd zmierzasz? Skomplikowaliśmy silniki w imię ekologii, zasuviliśmy rynek w imię mody a odmienność marki to raczej wada niż zaleta. Ale rynek to rynek - na takich pryków nie zważa. Za 10 lat to dopiero będzie problem co kupić.

      Tom Drwal
      LAS Ltd.

      1. ale jak to jezdzilo ? , speed 28/10/19 00:32
        nie dosc ze maly lekki ,glosny jak cholera i.t.d Mial ten sunny klimatyzacje?

        Prawde mowiac to duzo palil biorac pod uwage wage i cala reszte.
        Gwarantuje ze jak kto inny by jezdzil to palil by mniej lub wiecej ,tak niestety jest bo jak wiesz to od kierowcy zalezy ile bedzie auto palilo.
        Jednym ze sposobow bylo by poruwnanie spalania na odcinku minimum 50km ze stala predkoscia czy to 80-90-100. A tak Ty bedzies cisnal mniej ja wiecej( nie chodzi o predkosci) i bedzie inaczej.
        Fizyki nie oszukasz a rzeczywistosc jest bardziej agresywna .
        W 2013 roku na uniwersytecie w Texasie przeprowadzono badania (jak dobrze pamietam dwa rozne auta i kazdym przeprowadzona prawie 400 prob w identycznych warunkach aby sprawdzic jak wyliczenia teoretyczne maja sie do rzeczywistosci . Ciekawe opracowanie.
        Co do cruza to pokazalem tylko ile wyszlo w bardzo okreslonych warunkach i na jakim dystansie . Po zrobieniu prawie 70tys pokazuje 9,1 Na tutejsze warunki to bardzo przyzwoity wynik.

        Co do temperatur , to jak wsiadam do auta ktore stoicala noc na dworze przy -40st C to juz jest cieply w srodku .Po uruchomieniu (zdalnym) auto jest tak zaprogramowane ze zima wlacza sie automatycznie podgrzewanie tylnej i przedniej szyby, lusterek, siedzenia i kierownicy. Wszystkie opcje sa na auto i po dojsciu do odpowiedniej temperatury przelaczaja sie lub wylaczaja .
        problemu z tym nie widze ale zapytam co ty chcesz robic z panelem dotykowym przy -20 czy -40st C ? Jedynie powiem ze przy -20 na 100% nie ma zadnego problemu dziala normalnie .
        Nie ma co przesadzac ja po 60 latach wkoncu doczekalem sie czegos co zawsze chcialem miec i najwazniejsze mialo sie podobac, a kiedys wiekszosci to rozpacz choc cala europe zjezdzilem 126p 600cc:))))

        1. Sunny wersja ABC , Pawelec 28/10/19 09:34
          Absolutny Brak Czegokolwiek. A nie, czekaj, miał wycieraczki czasowe... Małe poruszadełko co po odpaleniu samo otrząsało się ze śniegu. Kupione za 1500pln przelatał 60kkm praktycznie bez żadnych inwestycji. Potem jeszcze 40kkm upalali go dwaj młodzi gniewni synowie kolegi. Niestety zaczęła ciec pompa wody, nie dolali płynu i go zagotowali. Skończył na złomie. A 5.5 litra to jak na samochód z lat 80tych wcale niezły wynik biorąc po uwagę że to kobita cisnęła. Że można spalić mniej i to zależy od sposobu jazdy to wiem. Mam Galaxy z osławionym 1.9TDI na pompowtryskach. Auto o oporze czołowym przystanku autobusowego. Normalna średnia z licznika to 7.5l ale raz się zawziąłem i 200km trasy zrobiłem ze średnią 5.1 . Dało się. Ale żebym miał cały czas tak jeździć to bym musiał sobie jaja obciąć.
          Mówisz że masz grzane siedzenia i kierownicę i to ci wystarcza żeby wejść do auta i już niczego nie dotykać albo zdjąć rękawiczki? Mnie to nie wystarcza. W galaxiaku mam/miałem Webasto ustawiane zegarkiem. Jak jeszcze działało to grzało płyn z obiegiem i nadmuchem powietrza w środku. Ale naprawa tego to tylko wymiana na nowe. W W210 Webasto mi załącza się samo od -5stC. Ale tak czy tak parę minut jednak jest zimno a jechać trzeba. I wysterować coś z nadmuchu np nie zdejmując rękawiczek. No do macadełek nie mogę się przekonać i już.
          I pamiętajmy że nie każdy ma taki komfort i posiada dom - jednak sporo aut stoi ot tak na ulicznym parkingu.

          Tom Drwal
          LAS Ltd.

          1. Moje zimowe tak stoja, to bylo 30 minut temu , speed 28/10/19 22:05
            https://imgur.com/wuxbnwD

            i tak przez 7 miesiecy :)))
            Jak juz jest tak -30 wtedy sa podlaczone bo nie ma sily aby przy -45 czy -50 odpalily. Silniki maja wbudowane grzalki i rano wystarczy odpalic auto i 10-15 minut i jest ciepelko w srodku. A jak gdzies sie pojedzie .n.p do kolegi i auto stoii na ulicy przez 2-3 godziny i jest -40 to chodzi caly czas .
            Uklad nawiewu jest dosc 'madry' ,jak odpalisz auto nie podgrzewane przy zimnej pogodzie to nadmuch zaczyna dzialac jak plun w ukladzie chlodzenia osiagnie cos okolo+ 10st C , nie wyobrazam sobie jak by przy -40 odpalasz auto a tu wieje na ciebie taki huragan.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL