TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 22 czerwca 2005 |
|
|
|
Oficjalnie o GeForce 7800 GTX Autor: DYD | 20:39 |
(6) | NVidia dziś oficjalnie ogłosiła procesor graficzny GeForce 7800 GTX, główny produkt z nowej linii procesorów graficznych GeForce. Nowy graficzny procesor posiada zupełnie nową architekturę programowalnych shaderów, pozwalająca na osiągnięcie w porównaniu z poprzednią generacją procesorów graficznych dwukrotnie większej wydajności cieniowania. Ponadto obsługa oświetlenia o filmowej jakości z funkcją HDR (High Dynamic Range - powiększonej przestrzeni barwnej) - cecha przydatna dla twórców najnowszych gier. Technologia NVidia SLI drugiej generacji, pozwalająca na uzyskanie większej wydajności i jakości obrazu oraz technologia PureVideo drugiej generacji.
"Zbudowany z ponad 300 milionów tranzystorów procesor graficzny GeForce 7800 GTX jest najbardziej zaawansowanym układem graficznym, jaki kiedykolwiek skonstruowano", powiedział Ujesh Desai, szef działu produktów desktopowych w firmie NVIDIA. "Dzięki nowej architekturze graficznej mogliśmy stworzyć tak potężny procesor graficzny, że twórcy gier mogą wreszcie zacząć realizować swoje najśmielsze wizje, a obraz uzyskiwany podczas rozgrywek w czasie rzeczywistym może rywalizować jakością z prerenderowanymi filmami".
Zajmująca jeden slot karta GeForce 7800 GTX ma w grach 2,3-krotnie wydajność większą niż dwusplotowa karta GeForce 6800 Ultra (testy producenta). 7800 GTX jest w stanie osiągnąć takie wyniki konsumując o 50% mniej energii niż 6800 Ultra.
Nowy, oparty na Microsoft DirectX 9 Shader Model 3.0, silnik procesora GeForce 7800 GTX zawiera nowy rdzeń dokonujący obliczeń zmiennopozycyjnych ze 128-bitową precyzją. Architektura ta pozwala na osiąganie w czasie rzeczywistym filmowych efektów specjalnych, takich jak oświetlenie HDR (High Dynamic Range).
"Oświetlenie wykorzystujące metodę HDR (High Dynamic Range) i mapowanie kierunkowe sprawiają, że gry wyglądają o niebo lepiej, i z pewnością pozwoli to na uzyskanie nowych stopni realizmu w grze The Elder Scrolls IV: Oblivion", powiedział Todd Howard, główny producent w firmie Bethesda Softworks. "Funkcje te oferują doskonałe procesory graficzne firmy NVIDIA, i to jest właśnie to, co jest nam potrzebne do produkcji gier następnej generacji".
Oprócz obsługi funkcji HDR, jakość obrazu uzyskiwanego przez procesor graficzny GeForce 7800 GTX podnoszą nowe funkcje, takie jak antyaliasning realizowany metodą sterowanego przezroczystością supersamplingu i multisamplingu. Dzięki nim, antyaliasing aplikowany jest w całej scenie, a nie tylko na krawędziach wielokątów. Nowe tryby antyaliasingu pozwalają polepszyć jakość obrazu scen na otwartej przestrzeni, konstruowanych przy użyciu przezroczystych lub półprzezroczystych obiektów takich jak ogrodzenia czy roślinność. W rezultacie uzyskujemy zwiększony realizm i wyższą jakość obrazu.
"Nowe tryby antyaliasingu firmy NVIDIA pozwolą nam na zwiększenie poziomu realizmu w grze Battlefield 2", powiedział John Vifian, szef produkcji w firmie Electronic Arts. "Nowe tryby zapewniają wspaniałą jakość obrazu bez spadku wydajności i jest to doskonały dowód zalet nowej architektury procesorów GeForce 7".
Procesory GeForce 7800 GTX obsługują także technologię SLI, która pozwala na wykorzystanie połączonej mocy dwóch procesorów graficznych w jednym komputerze. Wykorzystując dwa procesory GeForce 7800 GTX i technologię SLI możemy uzyskać w grach rozdzielczość 2560x1600 przy antyaliasingu 4x.
Procesory graficzne GeForce 7800 GTX oferowane są już na kartach graficznych wiodących producentów sprzętu, między innymi Gainward, Point of View i XFX oraz w sklepach internetowych. W procesory NVIDIA GeForce 7800 GTX wyposażone są także komputery takich producentów jak Atelco, Bow.it, Hyrican, IHDE, ISM, Komplett, LDLC, Paradigit, Scan, Top Notch Infotronix oraz polskiego oddziału firmy Vobis. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- hmmmm (autor: bocian | data: 22/06/05 | godz.: 22:42)
hmmm kolejny powod do przemyslen nad zmiana grafy
- Marketingowa papka (autor: Wolfgang | data: 22/06/05 | godz.: 23:34)
Marketingowa papka... Teraz trzeba poczekac na R520, a potem na test Krisa :)
- Haha... (autor: Friend | data: 23/06/05 | godz.: 08:57)
testy na pclab i innych wskazują na koszmarny wzrost wydajności;)
- tak samo skoczyla wydajnosc (autor: none | data: 23/06/05 | godz.: 10:35)
przy 6800. Oczywiscie w testach 3Dmark, co nie zawsze przeklada sie na wydajnosc w grach. Na anandtech jest link do strony chinczykow ktorzy testowali juz 7800. Pokazuja one, ze dzisiejsze gry nie potrafia jeszcze wykorzystac pelnej mocy tej karty. Trzeba poczekac na Oblivion i inne gierki nastepnej generacji.
- Kto to kupuje ? (autor: KOŃ | data: 23/06/05 | godz.: 11:43)
Jacyś szaleńcy muszą to kupować, dla mnie 6800 to jeszcze dużooooo mocy obliczeniowej, a oni już nowe robią. Poszaleli ! Mogli poczekać troszke z tą prezentacją . Nie lepiej zrobić czegoś jeszcze szybszego, cichszego i mniej prądożernego, lecz później.
- gierki nie nadążają? (autor: Wolfgang | data: 23/06/05 | godz.: 21:12)
No tak. Trzeba poczekać na kolejną niezoptymalizowaną grę, która pokaże że poprzednie generacje kart do niczego się nie nadają. Szczerze? Ja wolę, żeby gry które będą w stanie wykorzystać pełną moc G70 nie pokazywały się zbyt szybko. Za to chętnie powitałbym solidne obniżki cen dotychczasowych produktów.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|