Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 9 sierpnia 2005 
    

Karty Creative na bazie X-Fi


Autor: Adam | źródło: Engadget | 08:01
(23)
Jak już wcześniej informowaliśmy pierwsze karty dźwiękowe firmy Creative, bazujące na układzie X-Fi, miały trafić do sprzedaży w sierpniu. Informacje te okazały się prawdziwe - wkrótce do sprzedaży trafią cztery modele kart, korzystających z technologii X-Fi Xtreme Fidelity. Pierwsza karta nosi nazwę Sound Blaster X-Fi Elite Pro i ma kosztować 399,99 dolarów. Kolejny model to X-Fi Fatal1ty FPS w cenie 279,99 dolarów, następnie X-Fi Platinum wyceniony na 199,99 dolarów i najtańsza karta o nazwie X-Fi XtremeMusic w cenie 129,99 dolarów. Ponadto wszystkie modele mają oferować trzy tryby pracy: jeden przeznaczony dla gier, drugi do tworzenia muzyki i trzeci określony jako rozrywkowy.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. jake złącze... (autor: Friend | data: 9/08/05 | godz.: 08:51)
    Czy to będą PCIE czy PCI???

  2. a dokładniej... (autor: Friend | data: 9/08/05 | godz.: 08:54)
    ...czy będą wersje na PCIE 1x ???

  3. Zlacze (autor: Macius | data: 9/08/05 | godz.: 09:39)
    Modl sie zeby bylo stare dobre PCI - po 10 latach moze sie uda kreaturze chociaz to dopracowac. PCIE bedzie chodzilo gorzej niz zle - patrz jazdy z Live/Live2/Audigy itd.

  4. Na zdjęciu jest zwykłe PCI (autor: Rhobaak | data: 9/08/05 | godz.: 10:53)
    Ale wersje na PCIE też pewnie będą.

  5. Na razie jest PCI... (autor: AdamDuzy-Redakcja | data: 9/08/05 | godz.: 12:16)
    ale z tego co wiem po pewnym czasie Creative nie wyklucza PCI-E.

  6. PCI-E ble, ble, ble... (autor: Goomich | data: 9/08/05 | godz.: 12:57)
    Ale 280 dolarów!?

  7. Na początek... (autor: Friend | data: 9/08/05 | godz.: 14:52)
    Na początek jak zwykle creative szokuje...ceną:)...i marketing mają całkiem dobry...

  8. Mam nadzieję, że ALSA będzie to obslugiwała (autor: Maners | data: 9/08/05 | godz.: 17:09)
    kiedy zastąpi wysłużonego już Live 5.1 Platinum :-)

  9. Rzeczywiście przydałoby się coś nowego na kształt SB Live dla Linuksa.. (autor: SlawioG | data: 10/08/05 | godz.: 02:35)
    Pożyjemy, zobaczymy.

  10. typowe urządzenie dla sprzętowych onanistów (autor: Vetch | data: 10/08/05 | godz.: 14:21)
    które oczywiście niczego nowego do grania nie wnosi, obsługiwane przez pięć gier na krzyż. I za te obietnice "hiper jakości" która jest przydatna do niczego krzyczą tyle że starczy na X360 i zestaw głośników. Kto to kupuje ? Chyba tylko pecetowcy są rasą gadżeciarzy, którzy dają się bez końca dymać obietnicami bez pokrycia...

  11. do Vetcha (autor: j-23 | data: 10/08/05 | godz.: 15:46)
    widze że normalnie zzziom z Ciebie i Yokers yo yo yo!!! rozknin ziomie ze my biedni pecetowcy sprzętowi onanisci onanizujemy sie PC tylko dlatego bo Amigi już nikt nie prodykuje, zajawkowo co ?? i jak ktoś z nas se kupuje zajefajnie wypromowany przez marketing firmy creative to nie do gier, moze ktoś chce poprostu posłuchać muzyki z zestawu 7.1 podczas uruchamiania emulatora ATARI żeby się basicem pobawić a nie grać w jakieś ziomalsko wypasione gierki Yo!

    a Ty z Tym microsoftowym X cośtam to możesz mieć i małego ziomalka - końcu słuszną linię ma nasza włądza


  12. bo to raczej szprzęt dla audiofila amatora :) (autor: j-23 | data: 10/08/05 | godz.: 15:56)
    a nie kombajn do obróbki muzyki - tak było z live i audigy chociaż się coś polepszy w tej kwestii ;)

    tak przy okzaji naprawdę nie rozumiem ludzi-konsolowców którzy sie nabijają z właścicieli komputerów że to przeżytek że żeby pograć trzeba co chwile inwestować w szprzęt - to racja ale komputer drodzy użytkownicy konsol słuzy nam po pierwsze do pracy po drugie do rozrywki, konsole też kiedyś miałem i jestem z tego dumny ale to było do rozrywki a nie do pracy :) miała takie miałem na nią (niemiecki produkt) symulator piłki nożnej chodziło sie dwoma podłużnymi prostokątami i odbijało sie kwadratową piłkę swiatna gra w 2-ch kolorach :)

    a co do gier na pc to różnią sie od tych konsolowych na ps2 czy coś tam ja wole te na PC

    ale nie nazywam przez to właściciela PS2 onanistą - tolerancji trochę Panowie i Panie !!!


  13. sorry za literowki (autor: j-23 | data: 10/08/05 | godz.: 15:58)
    ale mnie nerwica wzieła

  14. j-23, policz sobie gry które wykorzystują w 100% (autor: Vetch | data: 10/08/05 | godz.: 16:04)
    technologie eax 4 lub choćby eax 2. Jak znam życie te karty będą "zalecane" do gier oferując "super giercowe emocje". Jeśli chodzi natomiast o audofili, to chyba mylisz pojęcia. Żaden audiofil z prawdziwego zdarzenia nie słucha mp3 na wyjącym, siejącym zakłócenia PC.

  15. To ja może (autor: PKort | data: 10/08/05 | godz.: 19:05)
    z innej trochę beczki. Mam nadzieję, że Creative wypuści jakąś tańszą wersję na PCI-E. A dlaczego? A dlatego, że mam dosyć paprania się ze dźwiękówką zintegrowaną na płycie, która nijak nie chce grać na 6 głośnikach. A na kartę PCIową zaraz nie będę miał miejsca - jeden slot PCI zajmuje tuner, drugi - sieciówka bezprzewodowa, trzeci na razie Audigy2, ale planuję dołożyć drugą kartę w SLI, a wtedy A2 jest do odstrzału.

  16. j-23 (autor: j-23 | data: 10/08/05 | godz.: 22:17)
    oczyw nie każdego stać na na PC i sprzęt super szprzęt grający osobno - ja mam radiomagnetofon philipsa 4 głośnikowy (2 kasety + CD) to moj najlepszy samograj (w planach jest gramofon - bo mam pare staroci na EP i nie mam na czym słuchać) - głośniki mam lepze w PC (creative 2.1)przynajmniej mają szersze pasmo przenoszenia, ale balszak buczy nie da się ukryć (chociaz wymieniłem wentylatory i jest lepiej) więc oczyw nie będę puszczał płyty Pink Floyd na kompie :>

    ale przyznaję że często słucham na nim muzyki

    mam sound blaster live 4.1 i tylko dlatego bo był w komisie za 50 zł wcześniej miałęm SB 64V pci i też nie nażekałem mimo że tylko stereo był o niebo lepszy od wbudowanego na płycie ac97 6.1 (mimo ze płyta epoxa całkiekm niezła) na tym ac97 wcale basów nie było słychać kompletna beznadzieja (nawet sb 16 na ISA go przebijał jesli chodzi o jakość dźwięku)

    SB Liva wcale nie będę sie pozbywał bo po co ?? w grach nie chodzi EAX bo gierki zawsze muszą mieć tylko najnowszy - paranoja :> ale mi to i tak zwisa

    ale dla osoby której znudził się ac97 będzie jak znalazł jakbym nie miał live to kupiłbym tą x-fi jakby staniała po wyjsciu x-fi2 ;)

    co do SB Live i amatorskie zgrywanie sygnału audio to miał bardzo duże opóźnienia jesli pusciłeś muze w słuchawkach i chciałbyś dograć wokal (nigdy nie robiłem tego u siebie bo potrzeby nie miałem) to SB Live generował wielkie opoźnienia rzedu 500ms ale na to jest sposób powstały rosjanie stworzyli specjalne nieoficjalne sterowniki które usuwają problem (tylko 3 MB)

    ciekawe jak bedzie z tą kartą (w sumie nie wiem jak było z audigi)

    co do zgrywania dźwieku to tetratec był chyba dobry - chociaż nie miał oczyw tych wypasionych efekciarskich efektów do gier


  17. a tak przy okazji (autor: j-23 | data: 10/08/05 | godz.: 22:24)
    chyba miały być 2 wersje PCI i pci-e

    a co do wcześniejszego to z grami rzeczywiścnie i dźwiękiem i zalecanym szprzętem jest niezła ściema

    a pamiętasz Vetch taką gierkę na pc Thief (1) było tylko stereo ale jak otworzyłeś drzwi to słyszłeś dzwiek z pokoju obok po zamknięciu już nie i nie musiał wykorzystywać żadnych nowoczesnych efektów z x-fi teraz może być to samo tylko bardziej realistycznie ale wszystko zalezy od producetów gier

    chociaż za bardzo świat leci z wymaganiami gry mozna przecierpieć ale office - troche poprawek (całkeim korzystnym a 2000 zajmuje 2 x wiecej od 97 o XP i następnych nawet nie mowię bo w planach już office 12)


  18. uuuuuuuu szkoda, że nie ma ..... (autor: plus5volt | data: 10/08/05 | godz.: 22:33)
    żadnego Cooler'a :( a już sie przyzwyczaiłem ze wszystko ma wetnylatory i radiatory, w laptopach, w kamerach, nawet w myszkach widziałem, no juz prawie wszedzie są .... a tu cholera na muzie nie dali i poskąpili ... a MIPS'ów procek ma ponoć niemal tyle co P4 ...

  19. bylem na prezentacji kart... (autor: emgieb | data: 10/08/05 | godz.: 22:38)
    ...i mam w kompie Elite Pro. Musze przyznac, ze mozliwosic robia wrazenie i sa zauwazalne nawet dla przecietnego Kowalskiego. Nareszci jest tez wreszcie 3D na sluchawkach, lepsze niz A3D 2.0, pozno bo pozno ale jest. Do tego kompletnie inne podejscie do oprogramowania karty i... niemoge dalec bo mnie embargo obowiazuje ;] 21-go beda testy exclusive na THG i jescze gdzies, to sobie poczytacie ;]

  20. Aureal3D ? Stara, ale jara technologia, (autor: Vetch | data: 10/08/05 | godz.: 23:36)
    pamiętam karty z chipem Vortex do tego. Od tamtego czasu nie powstała jeszcze lepsza karta z dźwiękiem 3D na słuchawki, więc może te karty wreszcie zarządzą w moim prywatnym rankingu. Coś się chyba zaczyna dziać w temacie słuchawek i 3D (to mnie najbardziej interesuje), bo Creative wypuścił też zajefajne słuchawki (wg specyfikacji) HQ-2300D z koderem Dolby Headphone. Jeszcze nie słyszałem jak chodzą, ale podejrzewam że musi być wypas i będzie to konkurencja dla produktu Thrusta oraz drogich zestawów tego typu Sony i Pioneera.

    J-23, praktycznie od samego początku istnienia gier gram na słuchawkach (Amiga, potem PC i SB16) i przyznam że jeszcze żadna technologia wirtualizacji i wzbogacenia dźwięku mnie nie powaliła. Na zestawach głośnikowych 5.1 jest oczywiście inaczej, ale nie mam warunków do takiego grania, a poza tym nie da się tak grać w nocy :-) Granie na słuchawkach obnaża słabości wszystkich kart dźwiękowych bez wyjątku: od szumów i zniekształceń po żenujące pseudo-przestrzenne odtwarzanie efektów dźwiękowych.

    Tu słówko o grach - w 90% są dźwiękowo wykonane beznadziejnie. Największe przestępstwo to chyba nagminne stosowanie próbek efektów o niskiej jakości, skutkujące sztucznym, blaszanym brzmieniem, szczególnie wyraźne przy wybrzmiewaniu, oraz stosowanie próbek monofonicznych z prymitywnym panningiem (polecam szczególnie "efekty" pracy silników aut w grach wyścigowych :-). Stałe echo to już prawie niemożliwe "efekty" dla niektórych twórców, a doppler czy przesunięcia fazowe to kosmos - zresztą pc bez wsparcia sprzętowego miałby chyba problemy. Pamiętam jak pojawił się EAX. Ktoś wymyślił że jak doda echo i jego wariacje do wybranej linii efektów, to dźwięk będzie bardziej naturalny. Powitałem tę "nowość" pustym śmiechem.

    Większość efektów jak mi się wydaje na ucho, jest nagrywanych w 22kHz i 8miu bitach, zapewne aby chodziły dobrze na kazdym kompie. Jeszcze nie spotkałem gry w której efekty dźwiękowe by mnie zadowoliły (ani doom3, ani hl2, nawet moje ulubione farcry ma nędzny dźwięk). W tej sytuacji nie pomoże nawet najlepsza karta za 5000$, jeśli sam materiał wejściowy jest skopany, łącznie z jego obróką realtime przez kartę. O ile grafika w grach jest coraz lepsza i bliższa rzeczywistości, to dźwięk moim zdaniem stoi nadal w miejscu, a jego braki tuszuje się zwiększaniem ilości głośników i ogłupianiem gracza zwykłym hałasem i łomotem.

    Jakość wzmacniaczy Creative'a zawsze była bez zarzutu, natomiast słuchawkowe 3D zawsze było do bani. Właściwie chyba tylko Dolby Headphone i jej pochodne (choć ta technologia oparta jest na tej samej zasadzie oszukiwania mózgu co A3D) mają szanse zdobyć uszy i portfele fanów dobrego dźwięku .

    Dźwięk otaczającej rzeczywistości to nieskończona ilość fal dźwiękowych i ich harmonicznych o różnych długościach, fazach i amplitudach, znoszących się i wzmacniających wzajemnie, dodatkowo zależnie od otaczającego źródło dźwięku środowiska. O tym wszystkim co składa się na prawdziwie naturalnie brzmiący dźwięk, twórcy gier i 90% kart dźwiękowych nie mają jednak jak sądzę pojęcia. Ciekaw jestem czy ta nowa linia kart zmieni coś w pecetycznym (growym) dźwięku - tu w tej samej mierze co sprzęt niezbędne jest wsparcie producentów gier, z czym NADAL jest kulawo i nie sądzę żeby to się zmieniło przez najbliższe kilka lat. Gracze chyba nie potrzebują lepszego dźwięku, a popularny interfejs programistyczny (DirectSound) nadal nie nadąża za sprzętem (EAX 4) i jego możliwościami. Paranoja.

    Pozostaję sceptykiem. Lata obietnic bez pokrycia uodporniły mnie na wszystkie nowości.


  21. Do: Vetech (autor: plus5volt | data: 11/08/05 | godz.: 11:26)
    co do muzy w grach, to ciekawą muze spotkałem w Medal Of Honor: P.A., symfoniczna filmówka, fajnie sie zmienia zależnie od akcji w grze.

    Muza 3D: nie spotkałem się, a nawet nie słyszałem aby ktoś rzeczywiście reprodukował dźwięk 3D, przecież te wszystkie formaty to jest mniej wiecej tak:
    mono: dzwiek punktowy
    stereo: dzwiek liniowy
    5.1 ... 7.1 - to dopiero jest dźwięk 2D
    3D jeszcze nie ma, bo nie słyszałem o systemach gdzie montuje sie głośniki dolne i górne, oprócz tych przód/tył


  22. też racja (autor: j-23 | data: 11/08/05 | godz.: 13:57)
    !!!

  23. nieoficjalne sterowniki do starego Live (autor: j-23 | data: 12/08/05 | godz.: 15:53)
    http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.