Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | DVD/DivX: Trzy tożsamości
    

 

DVD/DivX: Trzy tożsamości


 Autor: NimnuL | Data: 14/12/05

DVD/DivX: Trzy tożsamościSpotykamy się po raz kolejny, tym razem z okazji przybycia do testów trzech stacjonarnych odtwarzaczy szeroko pojętych multimediów. Dość regularnie obserwujemy pojawianie się kolejnych, nowych modeli odtwarzaczy DVD. Półki sklepowe uginają się od naporu zarówno produktów cenionych marek jak i tych bardziej egzotycznych. Co ciekawe, tanie egzotyki często oferują więcej pod względem wszechstronności niż markowe, drogie produkty, choć pod względem jakości są daleko w tyle.

Niestety pomimo nowych premier najczęściej nic nowego nie otrzymujemy pod względem funkcjonalności urządzeń. Czy historia powtórzy się tym razem? W niniejszym artykule spojrzymy prosto w oczy modelom: Hivision DVD-3178, Cyberhome CH-401 oraz Wiwa HD 138. Zapraszam.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: DVD/DivX: Trzy tożsamości
 
 » Zapoznanie
 » Cyberhome CH-401
 » Hivision DVD-3178
 » Wiwa HD 138
 » Suwaki, pokrętła, guziczki
 » Rozruch
 » Postanowienia końcowe
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Czterdziesty !! (autor: DrLamok | data: 14/12/05 | godz.: 11:18)
    Muahaha :) Szkoda ze nie ma tu Emperora 3 :/

  2. -||- drugi (autor: Michał R. | data: 14/12/05 | godz.: 11:27)
    :-)

  3. Podoba mi się ten Cyberhome, (autor: spieq-Redakcja | data: 14/12/05 | godz.: 11:43)
    lubię najprostsze rozwiązania. Mam inny model Cybera i ten powyżej pod względem wyglądu kosi. Problem w tym, że tylko wyglądem.

    Spox recka, na pewno nie kupię <zeby>


  4. NimnuL miałeś testować też nowe Manty (autor: Artaa | data: 14/12/05 | godz.: 11:47)
    P2 i E3 i co

    ps. P2 mam działa ;-)


  5. Artaa.... (autor: DYD-Admin | data: 14/12/05 | godz.: 11:51)
    odpwowiem za Nima, probowalismy 3-krotnie wyciagnac z Manty, ale niestety nie udalo sie...

  6. szkoda (autor: Pauler | data: 14/12/05 | godz.: 12:21)
    Manta poleciała w ...

  7. heh nie mogliscie dac wczesniej tego artu. (autor: maciell | data: 14/12/05 | godz.: 13:07)
    W niedzielkę kupowałem ooisywaną tu właśnie wiwe 138. Dałem 185 zł. Podłączyłem przez kabelek svideo (taki porzadniejszy pozłacane końcówki) i powiem szczerze jakość obrazu w pozytywnym słowa znaczeniu była dla mnie zaskoczeniem. Zwłaszcza przy oglądaniu divx. Wadą Wiwy a nie jest ona wymieniona jest brak obsługi filmów zakodowanych w divx i xvid z qpel,gmc. Co prawda jest mało w ten sposób zakodowanych filmów i można sobie poradzić bez problemu przekompresowując. Na 1800 Mhz procku zajmuje to 20-25 minut strata jakości jest minimalna ale zawsze. Ogólnie jestem zadowolony.

  8. proszę poprawić ten błąd na pierwszej stronie (autor: Dygnitarz/Wiche | data: 14/12/05 | godz.: 14:07)
    Powinno być "Cyberhome", a nie "Cyberchome".

    Co do artykułu - ciekawy, choć wstrzymam się jeszcze z zakupem noweg oodtwarzacza do czasu przetestowania E3 i P2. Aktualnie mam Samsunga P244 (tak to jest, kiedy ojciec postanowi kupic coś "markowego")... Szczerze odradzam to badziewie! Wprawdzie czyta filmy zakodowane z użyciem QPEL i GMC, ale bardzo często po prostu się zawiesza. Na dodatek odtwarzacz nie obsługuje polskich znaków diaktrycznych. Jeśli dwa takowe znaki znajdują się obok siebie to cała linia tekstu zamieniana jest na trójkąty, kwadraty, strzełki etc. Na dodatek napisy wyświatlane są na półprzezroczystym, niebieskim, zajmującym 1/5 ekranu tłem! Oczywiście Samsung ma swoich klientów w poważaniu. Dodam tylko, że to badziewie 2 razy lądowało w serwisie, a efekt wciąż ten sam - odtwarzacz wiesza się przy co drugiej płycie.


  9. Jakich znaków, przepraszam, nie wykrywa...? (autor: spieq-Redakcja | data: 14/12/05 | godz.: 14:17)
    Metafora - trudne słowo.

  10. Dygnitarz/Wiche ... (autor: DYD-Admin | data: 14/12/05 | godz.: 14:40)
    ...Twoja prośba jest dla nas rozkazem :-)

  11. maciell - odpowiadam: (autor: NimnuL-Redakcja | data: 14/12/05 | godz.: 15:09)
    W tekście jest napisane wyraźnie:
    "Wszystkie odtwarzacze odmówiły jednak przełknięcia filmów zakodowanych technologią GPEL i GMC."


  12. DYD (autor: Dygnitarz/Wiche | data: 14/12/05 | godz.: 16:24)
    Cieszy mnie taka szybka reakcja, możesz teraz odpocząć ;-)
    Pozdrawiam


  13. "Napisy w Cyberhome nie znikają" (autor: IV0nka | data: 14/12/05 | godz.: 17:36)
    to duże uproszczenie. Nie znikają tylko napisy w formacie obleśnego TMPlayera, dla którego po prostu brakuje domyślnie zdefiniowanego czasu wyświetlania. Tyle, że kto w dobie MicroDVD używa takich archaizmów jak TMPlayer?

  14. cóż (autor: Procorpio | data: 14/12/05 | godz.: 17:43)
    Manta Emperorka IIIjki nie dała gdyż jest tak zabugowany ,że wstyd dawać opiniotwórczym serwisom jak Twojepc do testów. Teścik bardzo dobry:).

  15. Drugi opisywany DVD (autor: speed | data: 14/12/05 | godz.: 18:38)
    ma jedno wyjscie component a nie trzy .
    Postaraj sie teraz o cos nowszego ze skalarem i podlacz to pod HDTV i dobrze bylo by obok postawic zwykly Tv i DVD , sporo ludzi ma juz dobre TV to warto zobaczyc jak to dziala.


  16. NimnuL...te fotki... (autor: XTC | data: 14/12/05 | godz.: 20:27)
    robione z 2-ma źródłami światła wyglądają conajmniej dziwnie...

  17. Dobrze że nie kupiłem stacjonarnego odtwarzacza DIVX ;) (autor: Kaszpir | data: 14/12/05 | godz.: 20:49)
    Witam !

    Cieszę sie że zamiast ładować się w odtwarzacze stacjonarne DVD/DIVX dałem się "namówić" na XBoxa :)
    Teraz nie martwię się o filmy zakodowane w GMC , Qpel , kodowane w Matrosce , RM9 i itd :)
    Wkładam płytkę i oglądam :) Idealnie obraz dopasowany do mojego TV 16/9 :) Napisy są na takiej wysokości jakiej chce , z takim kolorem i wielkością jaką chce ;)
    Filmy zakodowane w DIVX 6 Pro lub x264 ? to nie problem :)

    Osobiście uważam że odtwarzacze DIVX to tak naprawde odtwarzacze dla ludzi którzy sporadycznie oglądają filmy DIVX i jesli będą mieli z jakimiś filami problem to albo ich wogóle nie obejrzą , albo obejrzą je na PCcie ;)

    Także sama obługa Mp3 (menu , długie nazwy utworów i itd ...) w przypadku odtwarzaczy stacjonarnych stoji na żenującym poziomie , także brak obsługi plików Ogg ...

    No i nastepny problem stacjonarnych odtwarzaczy o którym mało kto pisze ...
    Tak naprawdę dekodowanie divx/xvid odtwarzacze wykonują po najniższej linii oporu (nie ma ustawienia jakości obrazu DIVX - Ci co mają PCta wiedzą o co chodzi o suwaczek dopasowujący jakość DIVX od mocy posiadanego PCta ...)
    To powoduje że divx na dużym ekranie wyglądają paskudnie (pixeloza ...)

    Odrazu mówię nikogo nie namawiam na zakup Xboxa , każdy kupuje to co mu potrzebne , jedynie ostrzegam osoby które chcą kupić jakieś stacjonarne DVD że niestety nie ma jak narazie odtwarzacza DVD/DIVX które odczyta wszystkie pliki kodowane w DIVX/XVID ...


  18. Ehhhh i się zaczęło (autor: NimnuL-Redakcja | data: 14/12/05 | godz.: 21:58)
    rozmowa o XBoxie :-)
    Jak w każdej edycji odtwarzaczy DivX.


  19. Kaszpir (autor: Igor Corp. | data: 14/12/05 | godz.: 23:06)
    tylko cena Xbox'a jest troszkę :) większa niż np wiwa, manta i tego typu odtwarzacze. A jakosc dobrze skompresowanego divx z dvd jest jak dla mnie bardzo dobra na TV. A jezeli komus przeszkadzaja pixele to niech sobie oglada filmy w orginalnym formacie i bedzie mial obraz takim jaki go nagrali.

    Jak dla mnie brakuje tylko np w odtwarzaczach divx obslugi RM jezeli to bedzie to juz bedzie super wypas.


  20. Xbox... (autor: Adek | data: 15/12/05 | godz.: 00:10)
    Zaczynając czytać komentarze pomyślałem sobie..."jak dobrze, że Vetch opchnął już swojego iksa". Niestety Kaszpir jest jego następcą :(
    Odnośnie Qpel, GMC i innych wynalazków: filmów robionych w ten sposób jest na szczęście bardzo mało i szukanie na siłę czegoś co to obsługuje jest pozbawione sensu. Zoomowanie obrazu by wyciąć czarne pasy? Brrr. Odtwarzanie mp3? Nie lubię słuchać muzy przy włączonym TV, a na stacjonarnym jest wyświetlacz czego X-Box nie posiada (i ta cisza) Jakość obrazu? Na dwupłytowych filmach jest bardzo zadawalająca a pikseli nie zauważyłem...

    Po raz kolejny zapytam o testy czegoś mniej "marketowego". Myślę, że jest to dużo ciekawsze od prezentacji tych samych urządzeń w innych, tandetnych obudowach. Może na początek Pioneer DV380/585. Zwłaszcza, że te posiadają już możliwość upgradu firmware na nieoficjalny, polskiej produkcji sofcik by Gufiak (szacunek dla tego gościa)


  21. Kaszpir chyba tak celowo prowokuje (autor: digiter | data: 15/12/05 | godz.: 01:53)
    Teraz nie martwię się o filmy zakodowane w GMC , Qpel.............. - te formaty spokojnie odtwarza Prince 015 za 240 zł !

    Idealnie obraz dopasowany do mojego TV 16/9................ - albo obraz jest w tym formacie albo nie. 16/9 jest odtwarzany przez prince015 i inne. Chyba że ty z uporem maniaka oglądasz obraz 4:3 w 16/9 - to masz po prostu zdeformowany obraz.

    Napisy są na takiej wysokości jakiej chce , z takim kolorem i wielkością jaką chce ;)........... - dokładnie te funkcje posiada prince 015

    Tak naprawdę dekodowanie divx/xvid odtwarzacze wykonują po najniższej linii oporu............ DLA MNIE TO JOKE MIESIĄCA !!

    Na koniec powiem że jeśli ktoś posiada zwykła nagrywarkę DVD to żaden film nie jest problemem- konwerujemy go w prosty sposób na dvd nie tracąc przy tym jakości i możemy obejrzeć nawet na starym odtwarzaczu.


  22. ja staram sie zawsze sciagac h.264 (autor: RusH | data: 15/12/05 | godz.: 05:23)
    bo to najlepszy kodek, zjada nhajweicej CPU ale za to wyciaga najwiecej jakosci/wielkosc pliku. Xbox, PC albo Mac Mini, nic innego.

  23. ehh ... (autor: Kaszpir | data: 15/12/05 | godz.: 08:41)
    I rozpetała się wojna :(

    Odpowiadam ...

    1. W marketach widziałem w akcji odtwarzacze DVD/DIVX (łączenie z Cyderhome 462) i niestety obraz na TV 16/9 32" 100Hz był z DIVX (miałem spreparowaną osobiście płytę) był mało ciekawy ...
    Widac było pixelozę , obraz był taki jakby układy zainstalowane w tych odtwarzaczach (ESS,Mediatek i itd) dekodowały obraz bez żadnych "polepszaczy" obrazu , czego efektem jest widoczna pixeloza ...

    2. Jesli chodzi o dopasowanie obrazu , to podczas konfiguracji Xboxa ustawia się odrazu wilekośc obrazu (zaznacza każdy róg ekranu) i dzięki temu mozna odpowiednio rozciągnać filmy aby zajmowały maksymlanie największa przekątną obrazu (nie mówię o zoomowaniu). Filmy zakodowane w 1:85.1 zajmują wtedy całą przekątną ekranu Tv 16/9 ...
    Filmy w 2:25.1 mają czarne pasy , no chyba że ktoś chce mocno zniekształcoen twarze to może rozciągnąc je w pionie ma maxa ;)

    3. Jesli ten prince obsługuje Qpel i GMC to fajnie. Jak narazie nie pamietam aby jakikolwiek odtwarzacz DVD/DIVX oparty na Meiateku lub Zoranie Vadis 7 obslugiwał zarówno GMC i Qpel w DIVx i Xvid prawidłowo (oba razem). Zawsze były z tym problemy ...

    4. Niestety poza DIVX i Xvid inne formaty sa nie obsługiwane (ogg,RMV9, filmy zakodowane w Matrosce jak i x264 ...). Sporo filmów jest także w Matrosce jak i dużo pojawia się w RealMediaVideo9 ...
    Ja sam mam już kilka filmów zakodowanych w tych formatach ...

    5. Co do hałasu to jest pewien sposób :) Ja mam cichy wentylator kóry działa na 2% wydajności czego efektem jest cisza ... Mp3 mam na HDD , gotowy skrypt właczajacy olbrzymia liste z Mp3 i odrazu odtwarzajacą ją zaraz po właczeniu konsoli do prądu. Nie musze więc wogóle włączać TV aby posluchac muzyki , ani bawic się w konwertowanie plików muzycznych ogg do Mp3 :)

    oosbiście uwazam że jak narazie Xbox est nie do pobicia jesli chodzi o multimedialną maszynę do odtwarzania plików audio-video. zaden odtwarzacz DVD/DIVX nie potrafi tak dużo jak Xbox ...

    Zdaje sobie sprawę że cena jest wysoka i nie wszystkich będzie na to stać (600zł).
    Chcialem jedynie napisać że istnieje alternatywa dla odtwarzaczy DIVX/DVD , może i alternatywa droższa , ale potrafiąca o wiele więcej niż wszystkie odtwarzacze DVD/DIVX razem wzięte ...

    Co do odtwarzaczy DVD/DIVX to osobiście najbardzie podoba mi się DVD Pionnera model DV-380.
    Te wszystkie manty,Wivy,Cyberhomy nie widza mi się :) Konstrukcja kiepska , budowa także , ergonomia także ...
    Ale z drugiej strony , jak ktos będzie oglądał filmy DIVX na jakims TV 21" i ma wygórowanych wymagań to taka Manta może być dla niego dobrym zakupem

    Pozdrawiam !


  24. Pełna konfigurowalność wyświetlania napisów to zaleta ... (autor: Muchomor | data: 15/12/05 | godz.: 08:49)
    ... nie do przecenienia. Miałem z tym parę razy problemy i ponieważ Manta2 obsługuje to idealnie to bardzo szybko doceniłem ten "drobiazg".
    Cyber i HiV dały dupy z napisami, a już wyświetlanie napisu cały czas do nastąpienia następnego napisu jest po prostu nie do przyjęcia.
    Porażka. Qpel i GMC to ja akurat zlewam, bo nie lubię "Przyjaciół". Brak Ogg o wiele bardziej mnie martwi, a jakoś żaden producent nie garnie się do tego.


  25. Cóż, nie można mieć wszystkiego (autor: NimnuL-Redakcja | data: 15/12/05 | godz.: 09:26)
    za cenę jednego z tych odtwarzaczy można kupić markowe jeansy lub iść z dziewczyną do lepszej restauracji, więc nie wymagajmy cudów.
    Poprawna obsługa GMC czy GPEL niebawem na pewno się pojawia (wiem, wiem, np. Yamada 6600 już ten format obsluguje, ale z problemami, a cena odtwarzacza jest wysoka).
    Ogólnie moim zdaniem porównanie XBoxa do tak taniego sprzętu jest nie trafione bo np. moi rodzice nie potrafiliby obsłużyć iXa, a nie są oni wyjątkiem.
    Generalnie producenci odtwarzaczy doszli do tego stanu gdzie kolejne modele nie wprowadzaja niczego nowego, a szkoda. No jedynie gdyby Hivision skrzyzowac (możliwości i konfiguracja dźwięku) z Wiwą (konfiguracja napisów) to byłoby coś ciekawszego. A tak, mam wrażenie, że stoimy w miejscu.


  26. ogg (autor: zeberko | data: 15/12/05 | godz.: 09:46)
    prince 1 ma obsluge ogg radze poczytac na stronie manty

  27. Dyskusja trwa a literówka wisi ... (autor: Dankan | data: 15/12/05 | godz.: 11:34)
    "Jakość wykonania pilota Cyberhome jest natomiast bardzo dobra, nie można my nic zarzucić."

    praca zbiorowa :D

    NimnuL: Co racja to racja, strasze osoby maja problemu z obsłuzeniem Menu, nie mogą pojąć jak 5 przycisków moze obsłurzyć tyle opcji.

    co do Wiwy i GMC, GPEL, producent bellwood wypuscił coś takiego jak Korr, szkoda ze niebyło tego w testach. A ta wiwa to nic innego jak mała 238B bez wyjscia analogowego 5.1

    Zdrawiam Dankan


  28. Kaszpir nie wiem czy jesteś video-filem,ale ... (autor: Procorpio | data: 15/12/05 | godz.: 20:45)
    1. Na 16/9 42 calowym Panasonicu pixelozy z Manty nie widzę, a na przypadłości wzrokowe nie cierpię - jaka rozdziałka divx taki obraz - to wszystko
    2. Dopasowywanie obrazu czyli tzw Pan Scan to imho kompletna porażka - film ogląda się w domyślnych proporcjach, a nie żeby sztucznie rozciągać to na boki i nienaturalne kształty oglądać - zresztą posiadacze 16/9 się nie martwią, bo sprzęcik za 230 zł to im i w DVD jak i w Divx automatycznie przełączy.
    3 i 4. Jakoś nigdy nie miałem formatu jakiego by Prince 2 nie odtworzył - na ponad 100-tkę płyt łyknął wszystkie - testy trwają.
    5. Jak już pisano - łyka ogg lekko. Dźwięk z tego 200złotowego pudełka czy po coaxialu czy po optyku jest taki sam jak z takiego pioneera więc ...
    6. Po cóż ładować w takiego Pioneera 4 stówki ( to dwa odtwarzacze klasy powyżej recenzowanej.
    Dodatkowo te tanioszki czytają min. dodane rozpoznawanie formatów *.m2v, *.mpv i *.m2p
    - obsługa .3ivx (beta), nero digital, mpl2 . Mają DTS w Divx, Xvid i NeroDigital . Sorki,ale jak na sprzęt za 200kilka zł to całkiem nieźle. Taki Pioneer czytający Mp3, Jpeg i filmy z Divx to troszkę mało.

    Poza tym wolę wydawać co kilka lat na taką "tanioszkę" to 200zł niż latać z Pioneerem za prawie 5 stów i pluć sobie w brodę. A że nie gram w gry to Xbox dla mnie odpada.


  29. Do ProCorpio ... (autor: Kaszpir | data: 15/12/05 | godz.: 22:10)
    Widziałem w akcji Cyberhome 462 , Yakumo , Eltę , Mediona , Bellstara i jeszcze kilka innych. I niestety na TV 32" widac było pixelozę. Odrazu mówię że widoczna głownie na ciemnych tłach lub dużych płaszczyznach ...
    Może nie jest to jakaś tragedia , ale do ideału brakuje ;)

    Nie myl Pan-Scan do tego o czym pisałem. Tu chodzi o idealne dopasowanie całego obrazu w pionie i w poziomie bez jakiegokolwiek zoomowania i tracenie częsci obrazu po bokach kadru. Normalne zoomowanie (Pan-Scan) to porażka ...
    No nie wiem jak z tym przełączaniem :) Nie znam Manty więc nie będe się o niej wypowiadał , ale te z którymi miałem doświadczenia traktowały każde divx jako materiał letterbox , więc nawet filmy zakodowane w 1:85.1 które normalnie są wyświetlana na ekranie TV 16/9 na całym ekranie tutaj są wyświetlane z czarnymi pasami , te zakodowane w 2:35.1 to już tragedia , bo wyglądają tak samo jak na Tv4:3 czyli zajmują około 1/3 powierzchni ekranu ;)
    Jesli Manta to potrafi , czyli dopasować film 1:85,1 jak i 2:35.1 tak aby wyglądał i zajmował tak samą powierzchnię ekranu jak na TV 16/9 to świetnie ...
    3 i 4. A ja mam kilka filmów zakodowanych w Matrosce jak i dostałem już kilka zakodowanych w x264 lub RMV9 , tak samo kodowane w Qpel i GMC ...
    5. Co do Ogga nie wszystkie łykają ten format , raczej mało który łyka ...
    6. Dla jakości , dla wykonania , dla ergonomii , dla wysokiej jakości obrazu , świetnej mechaniki i kultury pracy ...

    Każdy kupuje to na co go stać. Ja swojego Panasonica DVD kupiłem za około 800zł. Działał świetnie ponad 2 lata , łykał każde płytki , działał super cicho i bezproblemowo , sprzedałem bo kupiłem Xboxa i nie chciałem dublować sprżetu. W domu dostałem do testu Cyberhome 462 , oddałem nastepnego dnia. Jak dla mnie tragedia. Obraz sporo gorszy od panasonica S35 , beznadzieny napęd (głośny i mało precyzyjny) , kiespka korekcja , wybredny wobec nośników , mało stabilny , niedopracowany , fatalne wykonanie i ergonomia ...
    Jak dla mnie taki Cyberhome i inne Wiwy tak naprawdę ratuje odczyt DIVX , gdyby nie to nikt by za to nie dał nawet 50zł ...

    No cóż każdy inaczej podchodzi do zakupupów , jednemu starczy do słuchania muzyki wieża marki Watson , innemu Denon i itd ...


  30. Kaszpir (autor: Procorpio | data: 15/12/05 | godz.: 23:05)
    W zupełności się zgadzam co jakości wykonania tych odtwarzaczy ... jednak naprawdę sądzisz ,że przy wyjściu optycznym taki "taniuch" da o wiele gorszy dźwięk niż np. Panasonic S35? Najważniejszy jest odbiorca sygnału - amplituner, głośniki, a także kable. Przy dobrym sprzęcie taki tanioszek zagra całkiem nieźle. Sam kupiłem Mantę tylko dlatego,że kilka lat temu wydałem prawie 3000 zł na dvd Sony, które teraz po niespełna 4 latach jedyne co umie odczytać to SA-CD ... nawet płyt z gazet nie czyta, a była u czyszczenia już kilka razy. I po takich przygodach wolałem wydać 230 zł na coś czego nie miał sony czyli jpgi i mp3jki - fajnie nagrać płytkę , na której są fotki z wakacji, film z wakacji i kilka albumów z mp3 , a tanioszek łyka pod rząd te nieco ponad 4 GB danych. Sony się kurzy, a tanioszek pracuje - a jak się zepsuje wydam następne 200 kilka zł. Nigdy w życiu nie będę oszczędzać na TV , osprzęcie audio i głośnikach - ale drogiego odtwarzacza dvd nieważne jakiej firmy już raczej nie kupię.

  31. Hmm ... (autor: Kaszpir | data: 16/12/05 | godz.: 00:14)
    Cięzko wymagać aby 4 letnie Sony odczytywało Mp3,Jpeg i itd ...
    Jesli chodzi o audio to oczywiście przy połączeniu cyfrowym różnica w dźwięku pomiędzy stacjonarnym DVD dobre firmy a tanią "chińszczyzną" może być mała albo żadna , ale to tylko gdybanie bo zalezy jakiej klasy elementy są zastosowane w takiej taniej "chińszczyźnie".
    Największa różnica jest w jakości obrazu. Nie ma sie co oszukiwać większość (jak nie wszystkie) tanie chińskie odtwarzacze dvd/divx są niemal identyczne (chodzi o to co kryje się wewnątrz - mowa o elektronice i sposobie wykonania). W wiekszości mamy tutaj gotowe płytki z elektroniką połączone z czytnikiem kabelkiem znanym z PCta (taśmą) oraz resztę połaczonymi jakimiś kablami. Za czytnik służy jakiś zwykły (i znów tandetny) czytnik rodem z PC ...
    Większośc odtwarzaczy różnic się tak naprawdę obudową i lekko zmodyfikowanym menu ...
    Ja np. oglądałem budowę swojego Panasonica S35 i ku mojemu zaskoczeniu siedział wewnątrz olbrzymi układ firmy ... Panasonic (żadne Ess i itd ...). Wykonanie wzorcowe , zamist czytnika od PC , specjalny napęd dla odtwarzaczy DVD.
    Tania "chińszczyzna" oparta jest w większości na najtańszych przetwornikach audio-video (Video 27Mhz , Audio 96Khz) ...
    Natomiast najnowsze odtwarzacze DVD stacjonarne znanych firm mają już nawet przetworniki 108Mhz , nie mówiąc że jeśli chodzi o przetworniki Audio to standard to 192Khz ...
    W "chińszczyznach" tak naprawdę mamy bardzo archaiczne przetoworniki audio i video (nowa technologia kosztuje ...).
    No cóż ja wolałem zawsze kupić coś lepszego , a nie na bardziewiu pracować. Co z tego że wydam mniej jak nie będę z tego zadowlony ?


  32. Wiesz Kaszpir (autor: Procorpio | data: 16/12/05 | godz.: 10:04)
    Gdyby to było takie łatwe to te tanioszki to odnawialne wciąż źródło.Napęd mi siada, kupuję dvd-rom za 70 zł i łączę taśmą w środku ... niestety to tak łatwe nie jest. Zgadzam się w zupełności,że ESS to archaizm ... na szczęście już taki np. Emperor III na ESSsie nie jest . Co do dźwięku przy zwykłych chinchach zgadzam się również ,że przetwornik zastosowany w tanich odtwarzaczach to żenada.

    Co do czytników - naprawdę nie wiem jak jest dziś,ale jak naprawdę jeden z topowych odtwarzaczy Sony siada po 4 latach to troszkę oops. Nie mówiąc już o odczycie płyt audio na tym czymś - mieliło z 20 sek zanim odczytało ile płyta ma utworów ( 14 letnia Diora u moich rodziców liczbę utworów


  33. cd ...nacisnęło mi się dodaj.... (autor: Procorpio | data: 16/12/05 | godz.: 10:08)
    zczytuje po 2 sek. ). Prawdą jest też ,że dzisiejsze Sony oprócz telewizorów nie robi chyba nic godnego dawnej renomy. Sam się zastanawiałem nad kupnem Panasonic'a ... wygrała jednak cena a możliwości ( niekoniecznie jakość, bo ta zależy od wielu czynników nie tylko od taniego odtwarzacza ( który notabene niby ma progressive scan i o dziwo przy TV z takim systemem odtwarza znakomicie ).

    Masz rację zupełną co do jakości wykonania tanich odtwarzaczy i co do zastosowania przetworników jednak pomimo tych wad tanioszek spisuje się znakomicie , a ciągłe upgrade firmware osiągnęło już chyba max tego co oferuje układ ESS. Nie jest tak źle;)


  34. maly problem (autor: Igor Corp. | data: 16/12/05 | godz.: 19:52)
    siostra kupila sobei manta price 2 i chce sie spytac czy da sie ustawic aby napisy byly pod filmem jak tak to jak?? oraz jak sprawdzic jakie ma sie opragromowanie

  35. trochę OT mam (autor: rork | data: 17/12/05 | godz.: 18:27)
    inny model cyberhoma tj 462 i do tej pory nie miałem z nim większych problemów tylko brakowało w nim funkcji automatycznego dzielenia długich napisów (obcinał to co się nie mieściło na ekranie) ale po wgraniu najnowszego softu od bliźniaczego modelu DUALa napisy ładnie dzieli na 3 linijki, pozatym to ma rewelacyjny dźwięk z mp3 wyświetlanemu obrazowi też niczego nie można zarzucić, a nawet powiem więcej jest bardzo dobry tak w DVD jak i w Dvix/Xvid ps. co do niesnikających napisów w testowanym modelu to jest to spowodowane formatem napisów tzn format czasowy 00:00:05 z formatem ramkowym {356}{652} ten "problem" nie występuje. ps można te napisy "zgasić" przyciskiem "go to" na pilocie

  36. Igor Corp. (autor: digiter | data: 18/12/05 | godz.: 14:08)
    Jeśli masz prince 2 to przede wszystkim wgraj nowe oprogramowanie: wkładasz nagraną płytkę i wszystko samo się robi.
    Oprogramowanie jest tu: http://www.manta.com.pl/sterowniki.php
    Wysokość napisów reguluje się z pilota klawiszami góra-dół.


  37. Igor Corp. (autor: digiter | data: 18/12/05 | godz.: 14:16)
    oprogramowanie sprawdzamy: otwieramy szufladkę i z pilota wpisujemy 61818 .

  38. Cyberhome ch 401 (autor: tomkrol | data: 13/01/06 | godz.: 14:32)
    Witam wszystkich ,potrzebuje instrukcji obsługi do tego DVD ,jezeli ktos ma ,a by mógł mi to dostarczyć to bum był bardzo wdzięczny.

  39. Cyberhome ch 401 (autor: tomkrol | data: 28/12/06 | godz.: 22:46)
    Mija już prawie rok a tu żadnej pomocy>Wielkie dzięki za zainteresowanie .Szczęśliwego Nowego Roku 2007.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL