Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 27 lutego 2006 
    

Asus przedstawia Silent Square


Autor: Adam | źródło: 3DNews | 16:05
(8)
Silent Square to nazwa nowego systemu chłodzenia dla procesorów, oferowanego przez firmę Asus. Model ten przeznaczony jest dla praktycznie wszystkich dostępnych obecnie procesorów - zarówno jednordzeniowych jak i dwurdzeniowych, wliczając w to podstawki LGA 775 i Socket 478 oraz Socket 754, 939 i 940. Radiator ma miedzianą podstawę oraz pięć ciepłowodów a także aluminiowe finy. Zainstalowany wentylator ma wymiary 92 mm na 92 mm na 25 mm i pracuje z prędkością od 1800 do 2800 RPM, nie przekraczając według producenta głośności 18 dBA przy 1800 RPM. Całość cooler'a ma wymiary 140 mm na 115 mm na 140 mm i wagę 656g. Jak na razie dokładna cena to modelu nie jest znana.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. wyglada kosmicznie i pewnie bedzie kosztowac (autor: chris_gd | data: 27/02/06 | godz.: 19:44)
    kosmicznie

  2. ac do lamusa (autor: Sarzyk | data: 27/02/06 | godz.: 19:54)
    Juz nie moge patrzec na te coraz wieksze i ciezsze radiatory chlodzone powietrzem, na dodatek drozsze/ Szczesliwy posiadacz WC :D

  3. Czyżby? (autor: Piki | data: 27/02/06 | godz.: 20:18)
    Za cenę scythe ninja można złożyć marne WC. Ninja może chodzić pasywnie, wiatrak 120mm będąc cichszym od dysku twardego zapewni wydajność wystarczającą do bardzo przyzwoitego OC.
    WC wcale nie musi być ciche - wentylacja nagrzewnicy, pompka. Jest także mniej praktyczne niż takie AC.
    Ten asus to konkurencja w stosunku do produktu Scythe, ciekawe jak z wydajnością i ceną.


  4. scythe ninja (autor: RusH | data: 27/02/06 | godz.: 21:34)
    tak wlasnie mi sie wydawalo ze juz gdzies widzialem takiego heatpipe'owego potwora :)
    ciekawe jakie robi dziury w plycie glownej jak niechcacy sie kopnie w obudowe(:P)


  5. Ninja wygląda potężnie (autor: Pio123 | data: 27/02/06 | godz.: 21:56)
    ale waży niewiele. - 665 g.
    Mam wrażenie że x razy szybciej ktoś ci kopnie w instalacje WC :)


  6. fakt, te nowe heatpipe'owe coolery pokazują, że... (autor: josh | data: 28/02/06 | godz.: 00:58)
    ...chłodzenie wodne nie jest już takie atrakcyjne.
    Posiadam ThermalTake SonicTower, chłodziło to mojego Athlona XP 2500+ pasywnie i tylko w trakcie grania się nagrzewało, ale stosunkowo niewiele. Zmieniłem procesor na Athlona64 3200+ Venice i teraz moj SonicTower jest w ogóle zimny, w trakcie długiego grania robi się troche cieplejszy... przypominam, że mówię cały czas o chłodzeniu pasywnym.

    Kolega kupił Ninje na A64 3200+ i... radiator jest jeszcze zimniejszy niż u mnie.

    Nie pamiętam ile kosztował ten Scythe Ninja, ale moj SonicTower kosztuja jakieś 120 czy 130zł.

    Jedyne co daje WC to fakt, że ciepło wychodzi z obudowy, ja mam obudowę otwartą, znajomy z Ninją poradził sobie przy zamkniętej obudowie dzięki wolnoobrotowemu wiatrakowi na obudowie.

    Dodam jeszcze, że mimo pokaźnych rozmiarów zarówno mój SonicTower jak i znajomego Ninja są bardzo lekkie, nie ma obawy o uszkodzenie płyty, poza tym montowane są inaczej niż kiedyś się montowało klasyczne radiatory.

    Ten Silent Square pewnie z racji swojej marki będzie trochę droższy, ale generalnie idea z długimi rurami ciepłoprzewodzącymi i masa aluminiowych, lekkich żeberek sprawdza się wg mnie wyśmienicie.


  7. AC nigdy nie bedzie rownac sie WC (autor: Lagier | data: 28/02/06 | godz.: 13:02)
    Panowie musze sie niezgodzic... Fakt faktem ze dziedzina chlodzenia powietrzem poszla sporo w przod jednak powiedzmy sobie szczerze zadne AC nigdy nie bedzie rownalo sie WC. Kilkukrotnie przesiadalem sie z WC na AC wmawialem sobie ze "wypas super fajnie nowe coolery spox" a prawda jest taka ze to nigdy nie jest to samo. Josh podaje przypadki AMD 3200+ procesor smiga na defaultowych ustawieniach to raz dwa A64 nie nalezy do jakichs super grzejnikow tak czy siak przydatnosc WC widac przy bardziej ekstremalnym o/c. Mialem w lapkach ninje przez 2 m-ce uzywalem TT Big Typhoon wczesniej XP120 zaden nie spelnil oczekiwan takie jak daje chlodzenie woda. Dobrze zlozony i zaprojektowany uklad po prostu jest nie do pobicia przez AC. Co do ciszy bo ktos rowniez poruszal ten temat owszem WC nie musi rownac sie ciszy jesli sklada je laik zle dobiera czesci. Odpowiednie podzespoly powoduja max cisze i wydajnosc. Co do ceny... na chwile obecna ceny AC zblizaja sie do cen chlodzenia woda jesli kogos stac na cooler za 200 pln to dlaczego nie dorzucic 100ki i poskladac WC ? Nie neguje heat pipeow i nowych ukladow chlodzenia AC powiedzialbym ze sa wystarczajace do normalnego uzytku... przy potezniejszym o/c i pracy 24/7 niestety ciezko im dorownac ukladom WC.

    pozdroofka
    Lagier


  8. Wada WuCeta (autor: mando | data: 28/02/06 | godz.: 14:02)
    To oczywiscie montaz, wielkosc i przede wszystkim miejsce zajmowane przez cala instalacje. To sie oczywiscie zmienia, bo juz raczej nikt nie ma "lazienkowych misek" obok obudowy. Mimo wszystko WC pozostaje niewygodne
    Obecnie mam A64, wiec kazdy wiatrak daje sobie z nim rade. Mam cisze, spokoj, no i moge przenosic bude kiedy i gdzie mi sie podoba


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.