TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 6 marca 2006 |
|
|
|
AMD przedstawia nowe Opterony Autor: Adam | źródło: FiringSquad | 10:58 |
(3) | AMD przedstawiło trzy nowe procesory Opteron, przeznaczone na rynek serwerów i stacji roboczych. Nowe modele noszą oznaczenia 185, 285 oraz 885 i są przeznaczone dla podstawki Socket 940 z wyjątkiem modelu 185, który dostępny jest w wersji Socket 939. Wszystkie te układy te są dwurdzeniowe i pracują z prędkością 2,6 GHz. Każdy z rdzeni ma do swojej dyspozycji po 1 MB pamięci cache a procesory te są produkowane w technologii 90 nm. Procesor o oznaczeniu 185 ma trafić do sprzedaży w późniejszym terminie - najprawdopodobniej w ciągu 30 dni. Opteron 285 przeznaczony jest dla systemów dwuprocesorowych a 885 ośmioprocesorowych. Sugerowane ceny nowych modeli wynoszą 1051 dolarów dla modelu 285 i 2149 dolarów dla wersji 885. Cena modelu 185 nie została jak na razie podana. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ??? (autor: Kosiarz | data: 6/03/06 | godz.: 12:28)
Moze mi ktos powiedziec czy takie opterony moga byc wykorzystane w platformie do grania? Znaczy sie czy ma to jakis sens i czy daje to jakies profity wzgledem "zwyklych" procesorkow.
- Opteron S939 (autor: flako | data: 6/03/06 | godz.: 13:14)
nie różni się niczym od odpowiednika - Athlona oprócz możliwości współpracy z dotatkowym procesorem/procesorami na jednej platformie - choć obiło mi się o uszy, że zwykłego Athlona też można do tego zmusić, ale nie jest to łatwe. Więc jeżeli istnieje ekonomiczne uzasadnienie, to można kupić takie Opterona jako Athlona.
Opterony S940 współpracują z drogimi płytami głównymi na tą podstawkę i z drogimi pamięciami buforowanymi - co w grach raczej obniża wydajność niż podnosi.
- Zastosowanie wieloprocesorowych platform (autor: dabia | data: 6/03/06 | godz.: 16:08)
widzę tam, gdzie wymagana jest wysoka wydajność procesów wielowątkowych z jednoczesną intensywną wymianą wyników pośrednich pomiędzy poszczególnymi wątkami (w innym przypadku bardziej ekonomiczna może okazać się farma komputerowa). Ciekawe, że po wprowadzeniu Opetronów 2-rdzeniowych można sklecić system, który będzie widzieć max. 16 jednostek procesorowych (dla procesów dobrze skalujących się wielowątkowo to idealne rozwiązanie), z drugiej jednak cena się "nie skaluje" (widzć, że np. procesory 8xx są 2x droższe od preocesorów 2xx o tej samej mocy, więc płaci się frycowe z możliwość stosowania większej ilości procesorów).
Nie znam gier, które tak pięknie chodzą wielowątkowo, ale jeśli są, to ktoś mający dostęp do takich wieloprocesorowych kombajnów może w godzinach ich niskiego obciążenia nieźle poszaleć ;-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|