Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 21 czerwca 2006 
    

Microsoft pracuje nad Direct Physics


Autor: Adam | źródło: x-bit labs | 10:17
(5)
Microsoft Corp. poinformował o zamiarze stworzenia nowego API (Application Programming Interface czyli interfejs programowania aplikacji) o nazwie Direct Physics, który stanie się częścią DirectX. Direct Physics ma się zajmować obliczeniami związanymi z fizyką w grach, udostępniając odpowiednie narzędzia ich twórcom, jednocześnie przekazując wykonanie tych obliczeń układowi graficznemu. Rozwiązanie Microsoftu, przynajmniej według obecnych planów, nie przewiduje wykonywania tych obliczeń ani przez wyspecjalizowane układy takie jak Ageia PhysX, ani przez wielordzeniowe procesory. Jak na razie nie wiadomo czy Direct Physics pojawi wraz z premierą DirectX 10, który jest zapowiadany na początek przyszłego roku.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmm (autor: bartek_mi | data: 21/06/06 | godz.: 11:05)
    no w koncu
    jak pojawi sie to w DX to bedzie standard


  2. nie bój, nie bój (autor: Cezi | data: 21/06/06 | godz.: 15:24)
    będzie też pewnie jakiś OpenPL ;)

    swoją drogą odliczałem dni do ukazania się tego typu informacji


  3. w M$ jak zwykle forsa górą nad rozsądkiem (autor: zbiggy | data: 21/06/06 | godz.: 17:02)
    No tak dwurdzeniowce coraz bardziej popularne a M$ przerzuca fizykę na grafikę, która jest i tak już zawalona obliczeniami 3D. I znów drugi rdzeń będzie ziewał z nudów gdy reszta będzie się grzać i zapychać. Może jak się pojawi OpenPL to będzie jakaś lepsza alternatywa. Tak było gdy nvidia wypuściła pierwszego GPU - geforce 256. Wtedy OpenGL od razu korzystał z jednostek T&L zarówno w najstarszych jak i najnowszych grach i programach BEZ żadnych modyfikacji. M$ dodał obsługę T&L dopiero do DX7 i to też w specjalnym trybie. Gry nie napisane specjalnie dla DX7 i nie specjalnie dla T&L nie mogły z niego korzystać nawet w DX7. Gdy wypuszczą OpenPL będzie obsługa 2 rdzeni dla fizyki, bo w Openxx rozsądek bierze górę nad forsą, a w M$ odwrotnie.

  4. nie (autor: RusH | data: 21/06/06 | godz.: 18:29)
    jak pojawi sie to w directx to okolo 5 tysiecy ludzi straci prace, a M$ po raz kolejny uzyje swojego monopolu na jednym rynku w celu przejecia innego (nielegalne w US, a tam ma siedzibe M$)

  5. Halo! (autor: Movi | data: 23/06/06 | godz.: 15:26)
    #1 Już od zarania dziejów jest ODE - Open Dynamics Engine.
    #2 To jest vaporware. Wyjdzie dzień po Viście, czyli dwa dni po premierze Duke Nukem Forever (and ever and ever)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.